News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Opettakaa Soinille ME sana

Started by Obb, 03.02.2012, 21:44:03

Previous topic - Next topic

Obb

Minua ainakin rupeaa ottamaan päähän kun Soini jokaisessa haastattelussa korostaa kuinka MINÄ olen nostanut/johtanut puolueen menestykseen.
Ettekö te muut ole tehneet siellä yhtään mitään kun suuri johtaja ei teitä koskaan mainitse eikä teitä kehu?
Onko perussuomalaisista tullut jonkinlainen pienois pohjois-korea?

Gingerbread Man

Soinille hatunnosto tehdystä työstä. Arvostan. Olen myöskin samaa mieltä siinä, että puolueelle tekisi hyvää nostaa myös muita kykeneviä henkilöitä johtamaan puoluetta. Olisi saatava hyvin organisoitua ja asiallista johtamista ja vuoropuhelua niin johtajien kuin pienimmänkin kenttätyöntekijän välille. Kaikkia olisi kuunneltava ja ryhmähenki kuin konsanaan talvisodassa niin avot. Jos tälläistä ei osata toteuttaa niin aloittakaa vaikka kouluttautuminen siihen. Se palkitsisi varmasti ja toisi PS:lle huomattavasti uskottavuutta lisää kun homma pelittäisi täydellä teholla. Toivoisin vieläkin aktiivisempaa mutta tietenkin asiallista otetta näkyvyyden suhteen sieltä oppositiosta käsin. Sillä tavalla, että ihmiset eivät rupea pohtimaan edes vahingossa onko PS hyytymässä. On taisteltava joka päivä alusta ja alusta 110% muuten meidät jyrätään.

Toivottavasti joku veisi puoluetta tähän suuntaan. Itsehän olen vain tavallinen PS-kannattaja.
Jokainen maailman imperiumi on ajautunut historian aikana rappioon ja moraalittomuuteen. Jokaisen niistä pyrkimys on ollut rikastuttaa eliittiä, köyhdyttää köyhää ja sotia. Jokainen niistä on tuhoutunut.

AstaTTT

Soinin saavutuksia ei voi vähätellä, mutta esim. Jussi Halla-ahoa, Sampo Terhoa, "Oulun omaa" ja muita voisi pikkuhiljaa alkaa tuoda enemmän esille. Etenkin, kun Timo Soini itse oli juuri äsken tarjolla koko kansan presidentiksi.  :)

Jack

Osaa soini muitakin sanoja. Esimerkiksi "mä".

http://youtu.be/hpE-4I-4P1g

Nuivanlinna

Linkkasin jo tuonne "ps:n rivienrakoiluketjuun"
http://hommaforum.org/index.php/topic,67171.msg919499.html#msg919499

Nyt tuntuu että Soinin pitäisi muistaa, että kai sillä Napoleonilla oli sentään kokki mukana kun Napoleon valloitti puoli Venäjää.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Papa Noel

Kysykää Soinilta; mistä Jytky sai alkuvoimansa ja mihin se perustuu?
Kysykää Soinilta; onko hän sosiaali/hum. maahanmuuttokriittinen vai kelpaako vaan maaahanmuuttokriittisten äänet?

Kerran vielä, syksyn kunnallisvaaleissa, uskon Persuihin ja äänestän niitä, mutta sitten on välitodistuksen paikka.
A.Alho;"Lopettakaa nyt tuo uikutus islamin hyökyaallosta ja opetelkaa uimaan".

Uskontoni vastustaa Halal -lihaa, pakkohunnutusta, parvekelentokoulutusta ja julkihomotusta.

Sananvapaus kattaa myös sellaiset viestit, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät valtiota tai jotain sen väestön osaa.
-EIT 25.11.1997

Uuno Nuivanen

Quote from: Papa Noel on 04.02.2012, 00:20:06
Kerran vielä, syksyn kunnallisvaaleissa, uskon Persuihin ja äänestän niitä, mutta sitten on välitodistuksen paikka.

Niin no, jos haluat vokin naapuriisi tai Lieksan tyyppistä 'pelastusta', ännestä ihan mitä vaan. Paitsi toki persuja. Itse aion antaa tilaisuuden ainakin seuraaviin eduskuntavaaleihin. Luonnollisesti persujen olisi pitänyt reilussa puolessa vuodessa kyetä korjaamaan kaikki vääryydet joko hallituksesta tai oppositiosta käsin.

John

Pakko kyllä sanoa, että Soinin lyhty on kyllä himmentynyt todella paljon esimerkiksi vuoden takaisesta. Kansa tuntuu saaneen ikään kuin yliannostuksen Soinia - samoin Perussuomalaisten sisällä kritiikki Soinia kohtaan kasvaa. Mielestäni Perussuomalaiset on nyt oikeasti siinä tilanteessa, että tarttis tehrä jotain tai muuten ei hyvin käy kunnallisvaaleissa. Sanon edelleen, että PS:n suurin virhe oli hallituksesta pois jääminen. Protestiäänestäjät nimenomaan odottivat, että hallitukseen mennään ja sieltä sitten vaikutetaan vahvasti.

IDA

Hallitukseen on typerää mennä ellei saa omia tavoitteitaan ohjelmaan.

Varmasti nousee esille muitakin kuin Soini ja on noussut jo. Antaa ihmisten nyt tehdä sitä politiikkaa. Eivät kaikki halua olla suuna päänä joka paikassa latelemassa sellaisia kliseitä, joilla pääsee telkkariin ja lehtiin, vaan tuollaiset asiat tapahtuvat itsestään. Ei Soini nyt missään tapauksessa kenenkään esteenä ole, pikemminkin ehkä päinvastoin.
qui non est mecum adversum me est

John

Quote from: Markku Stenholm on 05.02.2012, 23:59:02

Varmasti nousee esille muitakin kuin Soini ja on noussut jo. Antaa ihmisten nyt tehdä sitä politiikkaa. Eivät kaikki halua olla suuna päänä joka paikassa latelemassa sellaisia kliseitä, joilla pääsee telkkariin ja lehtiin, vaan tuollaiset asiat tapahtuvat itsestään. Ei Soini nyt missään tapauksessa kenenkään esteenä ole, pikemminkin ehkä päinvastoin.

Soini hirttäytyi hallitustunnusteluissa yhteen, kaiken kaikkiaan suhteellisen marginaaliseen, kysymykseen. Perussuomalaiset olisivat saaneet erittäin paljon tavoitteitaan hallitusohjelmaan. Tukipaketitkin olivat vain yksi (tosin tärkein osa) asia Suomen EU-poliittisessa linjassa. Perussuomalaiset jäivät paitsioon päätöksenteosta talous-, vero-, ulko ja turvallisuus-, elinkeino-, koulutus-, maahanmuutto-, kriminaali-, liikenne ja viestintä-, puolustus- ja maaseutupolitiikassa sekä todella monessa muussakin asiassa. Hallituksessa päätettävien asioiden määrä on ääretön. Jokainen perussuomalaisia äänestänyt odotti perussuomalaista päätöksentekoa mm. edellä mainittuihin politiikan osa-alueisiin. Hallitusratkaisu olisi pitänyt tehdä järjellä ja pitkällä tähtäimellä katsottuna. Nyt Soini EU-affekteissaan loihti lausumahan, että hallitukseen ei lähdetä ja muu perussuomalaisten konkkaronkka nyökytteli perässä.

Suomitalon renki

Quote from: John on 06.02.2012, 00:20:08
Quote from: Markku Stenholm on 05.02.2012, 23:59:02

Soini hirttäytyi hallitustunnusteluissa yhteen, kaiken kaikkiaan suhteellisen marginaaliseen, kysymykseen. Perussuomalaiset olisivat saaneet erittäin paljon tavoitteitaan hallitusohjelmaan. Tukipaketitkin olivat vain yksi (tosin tärkein osa) asia Suomen EU-poliittisessa linjassa. Perussuomalaiset jäivät paitsioon päätöksenteosta talous-, vero-, ulko ja turvallisuus-, elinkeino-, koulutus-, maahanmuutto-, kriminaali-, liikenne ja viestintä-, puolustus- ja maaseutupolitiikassa sekä todella monessa muussakin asiassa. Hallituksessa päätettävien asioiden määrä on ääretön. Jokainen perussuomalaisia äänestänyt odotti perussuomalaista päätöksentekoa mm. edellä mainittuihin politiikan osa-alueisiin. Hallitusratkaisu olisi pitänyt tehdä järjellä ja pitkällä tähtäimellä katsottuna. Nyt Soini EU-affekteissaan loihti lausumahan, että hallitukseen ei lähdetä ja muu perussuomalaisten konkkaronkka nyökytteli perässä.

Nyt kokoomuksan kanssa hallituksessa, niin noutaja korjaisi,,, Ensin kuntavaalit kunniakkaasti kotiin ja terävä isku seuraavissa eduskuntavaaleissa. On joukossa varmasti uusia teräviä perussuomalaisia.  ;)

Kokoliha

Soini hirttäytyi hallitustunnusteluissa yhteen, kaiken kaikkiaan suhteellisen marginaaliseen, kysymykseen.

Sinä sitten jaksat jaksaa. Vaihda jo levyä.
Onko esimerkiksi tämä marginaalinen kysymys:

Quote from: Jakerp on 05.02.2012, 12:25:01
Suomen saatavat Kriisimaista 2 miljardia euroa, korkotulot 3 vuodessa 0,4 miljardia euroa, vastuut pelastuspaketeissa 49 miljardia euroa.

Britannian saatavat kriisimaista 242 miljardia euroa, korkotulot 3 vuodessa 46,8 miljardia euroa, vastuut pelastuspaketeissa 20 miljardia euroa.

Jos tuo on marginaalista, niin mikä ei ole?

John

Quote from: Kokoliha on 06.02.2012, 00:46:08
Soini hirttäytyi hallitustunnusteluissa yhteen, kaiken kaikkiaan suhteellisen marginaaliseen, kysymykseen.

Sinä sitten jaksat jaksaa. Vaihda jo levyä.
Onko esimerkiksi tämä marginaalinen kysymys:

Quote from: Jakerp on 05.02.2012, 12:25:01
Suomen saatavat Kriisimaista 2 miljardia euroa, korkotulot 3 vuodessa 0,4 miljardia euroa, vastuut pelastuspaketeissa 49 miljardia euroa.

Britannian saatavat kriisimaista 242 miljardia euroa, korkotulot 3 vuodessa 46,8 miljardia euroa, vastuut pelastuspaketeissa 20 miljardia euroa.

Jos tuo on marginaalista, niin mikä ei ole?

En ole väittänyt, että se on marginaalinen asia. Se vain oli hallitukseen menoa ajatellen marginaalinen asia siinä suhteessa, että hallituksessa päätetään niin monesta muustakin asiasta. Hallituksessa ollessaan Perussuomalaiset olisivat voineet paremmin valvoa näitä Suomen vastuitakin ja kaikkia niihin liittyviä kusetuksia. Perussuomalaiset olisivat voineet tarvittaessa kaataa hallituksen, jos olisi näyttänyt siltä, että vastuut kasvavat yli sen, minkä oltiin sovittu.

Enkä aio vaihtaa levyä, koska uskon olevani oikeassa tämän asian suhteen. Oli totaalinen töppi, että Soini jätätti persut hallituksen ulkopuolelle.

Gingerbread Man

Olisikin minäkin toivonut, että sinne hallitukseen oltaisiin päästy. Miettii toisen kerran niin kyllä PS sittenkin oikean ratkaisun teki pois jäädessään. Siinä olisi totaalisesti jouduttu Kataisen hirttosilmukkaan jos hallitukseen olisi menty ja iso takinkääntöhän se olisi ollut. Se olisi ollut PS-kannatuksen loppu. Media olisi hehkuttanut ja iskenyt lopullisen kuoliniskun.

Myönnetään... riskipeliä ja "kristallipallon" varassa oppostiossa ollaan lisäämässä kannatusta tai pitämässä samassa mutta tämä on sellainen kortti joka kannattaa katsoa loppuun asti. Senverran on maailma nyt mullistumassa ja isot asiat pelissä kaikin puolin, että onnistuessaan tämä kyllä tuo sen mitä PS kaipaa. Täytyy vain olla kärsivällinen.

Olennaisin seikka on, että PS saisi muutkin kasvot kuin Soinin. Perussuomalaisten pitäisi luoda itselleen ns. "kansan kasvot". Se on sitä kyllä minulle mutta kaikille se ei ole vielä sitä. Laaja liike joka muurataan vakaalle pohjalle hurjalla uskottavuudella.. silloin mediakin pakotettaisiin paremmin perussuomalaisia vastaan hyökätessään tajuamaan että se hyökkää Soinin sijasta ison määrän suomalaisia kimppuun. Nyt media osaa ilkeästi erottaa kansan perussuomalaisista ja unohduttaa strategisesti että kansahan sen nimenomaan sinne on äänestänyt. On olemassa keinoja olla tarvittava askel edellä ja se lähtee samalla idealla kuin myyntikin eli "asiakas on aina oikeassa" periaatteella. Tätä ei tule koskaan unohtaa. Aktiivinen ote tuonne kentälle hiihtämään ja kyselemään ihmisiltä kuulumisia ja ehdotuksia myös muulloin kuin vaalien alla saisi PS erottumaan edukseen kovalla tavalla. Wink wink ;)
Jokainen maailman imperiumi on ajautunut historian aikana rappioon ja moraalittomuuteen. Jokaisen niistä pyrkimys on ollut rikastuttaa eliittiä, köyhdyttää köyhää ja sotia. Jokainen niistä on tuhoutunut.

Maatiaisjuntitar

Hallituksessa PS:lle luvattiin vain 2 kertaa äänestää vastaan tukipaketteja. Se myönnytys katsottiin niin suureksi, että mitään omia tavoitteita ei olisi enää lisäksi saanut esittää.

Kova hinta pelkästä hallitukseen pääsystä minun mielestäni...

AuggieWren

Quote from: Obb on 03.02.2012, 21:44:03
Minua ainakin rupeaa ottamaan päähän kun Soini jokaisessa haastattelussa korostaa kuinka MINÄ olen nostanut/johtanut puolueen menestykseen.
...

Eikös se ole ihan selvä, että perussuomalaiset ovat Timo Soinin puolue. (Eivätkä mitkään maahanmuuttokriittiset propellipäät saa pilata Timo Soinin puoluetta.)
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

normi

Quote from: Maatiaisjuntitar on 06.02.2012, 09:18:54
Hallituksessa PS:lle luvattiin vain 2 kertaa äänestää vastaan tukipaketteja. Se myönnytys katsottiin niin suureksi, että mitään omia tavoitteita ei olisi enää lisäksi saanut esittää.

Niin tukipaketeista olisi siis vain tarvinnut jrjestää 3 äänestystä...

Presidentinvaaleista on syytö ottaa oppia. Haaviston kampanjasta on syytä kerätä informaatiota ja katsoa miltä osin sitä voi soveltaa tulevissa vaaleissa. Samaten tietysti voittajan kampanjasta. Ja toki myös pitää muistaa, että millaisella meiningillä se jytky saatiin aikaan. liikaa ei pidä muutella, mutta aina voi uudistua ettei näytä jämähtäneeltä.

PS tarvitsisi strategian ja jonkun taitavan strategin taustalle.
Impossible situations can become possible miracles

kelloseppä

Quote from: normi on 06.02.2012, 09:31:01

Arvuuttelen, että Jussi Niinistö on toiminut eräänä vahvana PS:n taustastrategina menneinä vuosina ja monien PS:n kansanedustajien lausuntojen sisällön takapiruna ja "maustemaakarina". Hänen astuttua julkiseen rooliin puolueen kansanedustajana korvaavan taustavaikuttajan ominaisuuksiin riittävän kyvykkään ja puoluejohdon luottamusta nauttivan henkilön löytyminen on tainnut olla odottamattoman vaikeaa. Soini kaipaisi juuri nyt kuonokopan pitelijää todellakin enemmän kuin koskaan.

Veikkaanpa, että kunnallisvaalien epäonnistuttua PS kannalta Soinin olisi aika vetäytyä "suureksi guruksi" kumpujen yöhön PS:n taustavaikuttajaksi (mahdollisesti odottamaan pääministeriyttä), jotta tietynlaisen "PS:n ylimenovaiheen" puheenjohtaja saataisiin valittua hyvässä hengessä ilman puoluetta repiviä riitoja. Puoluejohtajan johtamiskulttuuriltaan uudistunut, kuitenkin dialogia ja keskustelevaa vuorovaikutusta korostava, mutta omaa linjaansa ydinkysymyksissään entisestään terävöittänyt puolue voisi tällöin lähteä eduskuntavaaleihin hyvässä puolueorganisaation hapessa ja suuren puolueen vielä juoksevalla puoluetuella. Mikä on sitten tilanne seuraavien eduskuntavaalien jälkeen, on se suuri kysymys.

2010 keväällä ehdin harkita PS-puolueeseen liittymistä, mutta jouduin pitkän miettimisen jälkeen myöntämään myös PS:n kohdalla, ettei "hyvä autokraatti" ja "hyvä puoluejohtaja" ole synonyymejä – ainakaan minulle henkilökohtaisesti. 2012 tullessa tämän PS:n kipupisteen häiriötilanne on vain eskaloitunut. Haaviston presidenttikampanjasta juuri tämän aihepiirin ja modernin, osittain alhaalta päin generoituvan, osin kuitenkin hallitun mielipidevaikuttamisen keinojen huolellinen ja tarkka analysointi olisi varmaakin aiheellista PS:n puoluejohdolle ja puolueorganisaation piirivaikuttajille.

EU/Euro -asioissa ryvettymättömyys on todella suuri etu vielä Suomen politiikassa, jos vain maltti ja kärsivällisyys riittävät puolueen sisällä. Demokratiassa poliittisen vallan saavuttamisessa on monesti vaikeinta pitää omat kuumapäät riittävän kurissa, riittävästi jäitä (puolue)johtajan päässä ja kykyä riittävästi rakentavaan dialogiin. Soinilta on vain yksi onnistunut. Se ei riitä pääministeriyteen.

Nuivanlinna

Quote from: normi on 06.02.2012, 09:31:01
Quote from: Maatiaisjuntitar on 06.02.2012, 09:18:54

Niin tukipaketeista olisi siis vain tarvinnut jrjestää 3 äänestystä...

Presidentinvaaleista on syytö ottaa oppia. Haaviston kampanjasta on syytä kerätä informaatiota ja katsoa miltä osin sitä voi soveltaa tulevissa vaaleissa. Samaten tietysti voittajan kampanjasta. Ja toki myös pitää muistaa, että millaisella meiningillä se jytky saatiin aikaan. liikaa ei pidä muutella, mutta aina voi uudistua ettei näytä jämähtäneeltä.

Se strategi voi hyvin olla Soini. Soinin on vain lakattava olemasta Jytky-Soini ja ottaa eduskuntaryhmänsä tehokkaaseen käyttöön. Laajennettava Perussuomalaisten hartioita jakamalla ryhmänsä vastuita eri osa-alueisiin, olen hahmotellu mallia että "kentällisiin". Kuitenkin siten että jokainen kenttällinen tietää miten kukin kenttä sitä peruspeliä pelaa.
Soinilla on hien eduskuntaryhmä. Nyt vain Timo antamaan peliaikaa tasaisemmin kaikille.

Itse en odota kuin eduskuntavaaleja 2015. En odota mitään kuntavaaleja PS-puoluetta jännittäen, koska joissain kunnissa jopa Kokoomus ja Vihreätkin voivat näyttäytyä rehellisen ihmisen kasvoina. Hämeenlinnassa ongelma on SDP+Kokoomus, tällaisia klikkejä vastaan on PS:n tarjottava paikallisia vaaliliittoja.

Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Kosa

Quote from: John on 06.02.2012, 01:01:59
...
En ole väittänyt, että se on marginaalinen asia. Se vain oli hallitukseen menoa ajatellen marginaalinen asia siinä suhteessa, että hallituksessa päätetään niin monesta muustakin asiasta. Hallituksessa ollessaan Perussuomalaiset olisivat voineet paremmin valvoa näitä Suomen vastuitakin ja kaikkia niihin liittyviä kusetuksia. Perussuomalaiset olisivat voineet tarvittaessa kaataa hallituksen, jos olisi näyttänyt siltä, että vastuut kasvavat yli sen, minkä oltiin sovittu.

Enkä aio vaihtaa levyä, koska uskon olevani oikeassa tämän asian suhteen. Oli totaalinen töppi, että Soini jätätti persut hallituksen ulkopuolelle.

Katsotaan kuitenkin ne kuntavaalit. En usko, että persujen kannatus on kovinkaan paljon laskenut, mitä tuoreimmat kannatusmittauksetkin tukevat. Olen kyllä samoilla linjoilla sinun kanssasi hallitukseen menosta, kun nuo EU-tuet eivät niin päällimmäisenä ole mielessä. Enemmän EU:ssa arveluttaa esim. yhteinen maahanmuuttopolitiikka. Oli mielestäni kuitenkin hyvä ettei Soini rikkonut vaalilupaustaan tuista vaan piti sanansa. Kaikkein pahinta siis oli, että hän oli liian jyrkkä ja selväsanainen kannassaan. Politiikon pitää osata kiemurrella välillä kantojaan ettei niihin hirttäydy liikaa.

Kuvio

Ettekö te muut ole tehneet siellä yhtään mitään kun suuri johtaja ei teitä koskaan mainitse eikä teitä kehu?
Toivottavasti etTE opeta. Se, että sanotaan "me" on juuri sitä pohjoiskorealaista.

Obb

Quote from: Kuvio on 06.02.2012, 16:59:48
Toivottavasti etTE opeta. Se, että sanotaan "me" on juuri sitä pohjoiskorealaista.
Kyllä ME tarkoittaa oikeaa demokratiaa. Sitähän ei ole pohjois-koreassa