News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2012-01-30 IS: Näitä vähemmistöjä ehdokkaat suosivat

Started by Voitto-Taisto, 31.01.2012, 05:32:02

Previous topic - Next topic

Voitto-Taisto

Mikä helvetin uutinen tämäkin on?

QuotePresidenttiehdokkaat ovat valmiita suosimaan tietyissä tapauksissa vähemmistöryhmiä.
Kokoomuksen Sauli Niinistön mukaan pelkkien vähemmistöryhmien ongelmien ohella huomiota tulisi kiinnittää esimerkiksi sen kaltaisiin asioihin, onko kouluissa riittävästi miesopettajia.

- Periaatteessa en kannata tällaista "positiivista diskriminaatiota", mutta joissain erikoistilanteissa siihen voi olla syytä. On ollut paljon puhetta esimerkiksi miesopettajien puutteesta, Niinistö kertoo.

Vihreiden Pekka Haavisto nostaa esille esimerkiksi romanilasten ja muiden syrjäytymisuhkaa kokevien, kuten vammaisten koulutuksen.

- Olen romaniasiain neuvottelukunnan puheenjohtaja. Heidän kaltaisensa ryhmien kohdalla on poikkeuksellisen paljon koulupudokkuutta. Syrjäytyminen jatkuu sukupolvesta toiseen.

STT

IS

Onko maahanmuuttajat jo poissa muodista?

Jouko

Quote from: Voitto-Taisto on 31.01.2012, 05:32:02
Mikä helvetin uutinen tämäkin on?

QuotePresidenttiehdokkaat ovat valmiita suosimaan tietyissä tapauksissa vähemmistöryhmiä.
Kokoomuksen Sauli Niinistön mukaan pelkkien vähemmistöryhmien ongelmien ohella huomiota tulisi kiinnittää esimerkiksi sen kaltaisiin asioihin, onko kouluissa riittävästi miesopettajia.

- Periaatteessa en kannata tällaista "positiivista diskriminaatiota", mutta joissain erikoistilanteissa siihen voi olla syytä. On ollut paljon puhetta esimerkiksi miesopettajien puutteesta, Niinistö kertoo.

Vihreiden Pekka Haavisto nostaa esille esimerkiksi romanilasten ja muiden syrjäytymisuhkaa kokevien, kuten vammaisten koulutuksen.

- Olen romaniasiain neuvottelukunnan puheenjohtaja. Heidän kaltaisensa ryhmien kohdalla on poikkeuksellisen paljon koulupudokkuutta. Syrjäytyminen jatkuu sukupolvesta toiseen.

STT

IS

Ei, mutta siitä ei nyt puhuta.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Tommi Korhonen

Tosin Haavisto siitä huolimatta onnistuu ampumaan itseään jalkaan romanilapsilla. Tuossahan puhutaan _suosimisesta_ eikä erityistoimenpiteistä. Fiksu mies, eikä ollenkaan niin ankerias kuin Niinistö. Mutta kun se on vihreä...
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

KTM

QuoteVihreiden Pekka Haavisto nostaa esille esimerkiksi romanilasten ja muiden syrjäytymisuhkaa kokevien, kuten vammaisten koulutuksen.

Romanien ongelmiin ei kyllä pysty auttamaan ketkään muut kuin romanit itse, romanien on itse muututtava ja luovuttava kulttuuristaan. On aika selvää että mikään muu ei auta koska "pohjoimaisessa hyvinvointivaltiossakin", kuten esim. suomessakin romanit ovat koulupudokkaita. Niin kauan kuin romanit pitävät kiinni romanikulttuurista syrjäytyminen jatkuu sukupolvesta toiseen eikä siihen mitkään maailmanparantajien tai kantaväestön toimet vaikuta.

Blanc73

Tuo mustalaisten hyysääminen ylittää kyllä kaikki käsityskyvyn rajat. Mustalaiset pääsevät kyllä osaksi yhteiskuntaamme jos haluavat. Vielä en ole havainnut kovin suurta innostusta heidän puoleltaan päivittää ummehtunutta manne-impivaaralaisuutta nykypäivään sopivaksi...
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Siili

Quote from: KTM on 31.01.2012, 08:10:00
QuoteVihreiden Pekka Haavisto nostaa esille esimerkiksi romanilasten ja muiden syrjäytymisuhkaa kokevien, kuten vammaisten koulutuksen.

Romanien ongelmiin ei kyllä pysty auttamaan ketkään muut kuin romanit itse, romanien on itse muututtava ja luovuttava kulttuuristaan. On aika selvää että mikään muu ei auta koska "pohjoimaisessa hyvinvointivaltiossakin", kuten esim. suomessakin romanit ovat koulupudokkaita. Niin kauan kuin romanit pitävät kiinni romanikulttuurista syrjäytyminen jatkuu sukupolvesta toiseen eikä siihen mitkään maailmanparantajien tai kantaväestön toimet vaikuta.

Sama ongelma lienee kaikissa kulttuureissa, joissa "tartutaan hetkeen".  Tilannetta ei paranna yhtään se, että mokuttajat pitävät tällaista elämänasennetta ihquna ja vaalimisen arvoisena.  Heidän vetämänä kulttuurivähemmistöjä innostetaan vaipumaan eräänlaisiksi enemmistön rahoittamiksi kulttuurimuseoiksi.

Roope

Quote from: Voitto-Taisto on 31.01.2012, 05:32:02

Ei kun tarkoitus on muuttaa ihmisten käsitystä termistä "positiivinen diskriminaatio".

Hesarin STT-lainaus oli vähän pitempi.

Quote from: HSPresidenttiehdokkaat hyväksyvät myös maahanmuuttajien valikoinnin.

En pidä ilmaisusta, että meille pitää tuoda ihmisiä muualta. Ihminen ei ole tuontitavaraa. Mutta ymmärrän kyllä huomattavasti paremmin tilanteen, jos Suomen olosuhteet ja työmarkkinat houkuttelevat koulutettua ulkomaalaista", Niinistö sanoo.

Myös Haavisto sanoo, ettei ole kategorisesti maahanmuuttajien valikointia vastaan.

"Esimerkiksi Kanadan maahanmuuttopolitiikka perustuu pitkälti koulutetun väen, etenkin yrittäjien houkuttelemiseen. Sitä on perusteltu sillä, että he vievät osaamista takaisin omiin kotimaihinsa."
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset