News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Berlusconi - Euroopan haukutuin mies (yhdistetty)

Started by kirov, 10.05.2009, 16:32:43

Previous topic - Next topic

EL SID

Quote from: Hattu on 11.05.2009, 11:42:50
Quote from: EL SID on 11.05.2009, 11:33:00

Pelleille pitää laittaa kovaa kovaa vasten: Suomen ongelmat Berlusconin kanssa olisivat loppuneet jo alkuunsa, jos, sen jälkeen, kun Italia esti suomea saamasta elintarvikevirastoa, olisi pysäyttänyt koko EUn työskentelyn, kaatamalla jokaisen päätöksen, aina siihen asti kunnes olisi päästy Suome tyydyttävään lopputulokseen. Ja jos tämä nykyinen virasto olisi ollut OK, niin olisi pitänyt estää Italiaa avaamasta elintarvikevirastoa ennenkuin Suoeen olsi avattu oma.

Nähdäkseni tämä nyt käytetty tekniikka, jolla saatiin parempi kemikaalivirasto, oli paljon parempi. Pitkällä tähtäimellä toki vaikea arvioida noiden ratkaisujen eroja.

me olisimme saaneet elintarvikeviraston joka tapauksessa, mutta painostamisen jälkeen olisimme olleet ikään kuin voittajia, kun taas nyt tuli tunne, että saatiin armosta jämiä.
Lisänä tietysti olisi olut profiilin nosto niin ylös, ettei berlusconi olisi enää uskaltanut aukoa naamaansa.

Hattu

Quote from: EL SID on 11.05.2009, 11:47:59

me olisimme saaneet elintarvikeviraston joka tapauksessa, mutta painostamisen jälkeen olisimme olleet ikään kuin voittajia, kun taas nyt tuli tunne, että saatiin armosta jämiä.

Minusta on ihan sama mikä tunne sinulle tulee, jos saatiin parempi virasto. Voitot mitataan minun mittarilleillani edelleen tuloksissa eikä julkisuupelissä.

Sen sijaan miten tuollaisen neuvottelutaktiikan käyttöönotto vaikuttaa pidemmällä tähtäimellä suhteessa tähän nykyiseen on kinkkisempi kysymys. Itse suosisin vähemmän absoluuttiosta lähestymistapaa, vaikka linjan tiukennus tästä nykyisestä olisikin luultavasti erittäin viisasta.

Lisänä tietysti olisi olut profiilin nosto niin ylös, ettei berlusconi olisi enää uskaltanut aukoa naamaansa.

Aika yksi lysti myös sen pellen päänaukomiset. Oikeasti niitä ei ota kukaan Suomen ulkopuolla muuten kuin huumorina ja halapana (josin varmasti Italiassa toimivana) taktikointina.
Minä en ole propellihattu! En vaikka minun päässäni onkin propellihattu!

EL SID

Quote from: Hattu on 11.05.2009, 11:56:07

Minusta on ihan sama mikä tunne sinulle tulee, jos saatiin parempi virasto. Voitot mitataan minun mittarilleillani edelleen tuloksissa eikä julkisuupelissä.

Sen sijaan miten tuollaisen neuvottelutaktiikan käyttöönotto vaikuttaa pidemmällä tähtäimellä suhteessa tähän nykyiseen on kinkkisempi kysymys. Itse suosisin vähemmän absoluuttiosta lähestymistapaa, vaikka linjan tiukennus tästä nykyisestä olisikin luultavasti erittäin viisasta.

tuo linja ei vain tunnu toimivan. ja jos luit edellisen vastaukseni, niin minähän kirjoitin, että olisimme saaneet kemikaaliviraston joka tapauksessa.
Sinua lainatakseni: minulle on ihan sama, mitä mieltä sinä linjasta, mutta nykyinen ei ole ollut kovinkaan hyväksi suomelle.

Quote from: Hattu on 11.05.2009, 11:56:07

Aika yksi lysti myös sen pellen päänaukomiset. Oikeasti niitä ei ota kukaan Suomen ulkopuolla muuten kuin huumorina ja halapana (josin varmasti Italiassa toimivana) taktikointina.

"halapana" taktikointina minäkin niitä pidän, mutta ei niitä ole pakko sietää.

Faidros.

Mitämitämitä! Berlusconi on ollut jo veke kolmatta vuotta ja velkaennätykset vaan paukkuu. Velka on jo yli kaksinkertainen kansantuotteeseen verrattuna, mitä EU kriteerein saisi olla. Tälläkin me kai tienataan kohta! >:(
http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/italian_valtionvelka-19031
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-