News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Homman suuri autokoulu- ja ajokorttiketju

Started by MW, 09.05.2009, 23:14:23

Previous topic - Next topic

EL SID

Quote from: Faidros. on 03.08.2013, 12:03:39


Vähemmän lakeja, veroja, kieltoja... enemmän yksilönvastuuta= parempi yhteiskunta.


kuin myös: Vähemmän lakeja, veroja, kieltoja... enemmän yksilönvastuuta= vähemmän byrokratiaa, pienempää virkakoneistoa, eli julkista sektoria, pienempää verotusta.

siviilitarkkailija

Minusta suomeen pitäisi saada virkamiestutkinto ja virkamieskortti. Näin kaikki valtion tai kunnan viroissa olevat joutuisivat selvittämään soveltuvuutensa tehtäviin samoin kuin linjaamaan oman tahtotilansa ja sen sopivuuden viranhoitoon.

Saadakseen virkamieskortin virkamiehen pitäisi osoittaa kyvykkyytensä halutulla tavalla, joko valtion menoja lisäten tai niitä vähentäen. Mukaan tulisi korkeammille virkamiehille sopiva raskaan viran hoitokortti jossa vaatimukset kasvaisivat. Samoin kunnalle kevyempi kunnanvirkakortti.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Lahti-Saloranta

Kumma kun traffi ei samantien ehdottanut jäällä kävelykorttia tai luistelukorttia. Moni henki pelastuisi hukkumiselta. Niin ja untikortti tietysti pakolliseksi.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Kim Evil-666

Ruallalautakortti tulisi ehdottomasti säätää pakolliseksi. ;D
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Peltipaita

Kortti on ratkaisu kaikkiin vaarallisiin asioihin jota ihminen tekee. Oma ehdotukseni on saunakortti. Saunassahan on monta vaaraa vaanimassa, mm. kiuas ja lauteitten raot (vaarallisia vain miehille joten miehen saunakortin saadakseen täytyy käydä lisäkurssi), savusaunan matala ovi yms. Kortti voimassa viisi vuotta.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Kulttuurirealisti

Quote from: EL SID on 03.08.2013, 11:29:19
Se mitä valtionkolhoosit, kuten Trafi, ei piittaa, ovat tavalliset veneilijät: nyt veneilykurssin ja tarvittavat tiedot saa käymällä kansalaisopistossa puolen vuoden kurssin, joka maksaa 80 euroa (Vaasan hinnat).
Jos veneilykortti tulisi pakolliseksi, maahan ilmestyy autokoulujen tapaista yritystoimintaa, eivätkä kansalaisopistot saisi enää järjestää kursseja, joka nostaisi "veneilykortin" hintaa, veikkaus on noin tonni.

Arvatkaapa, mikä laitos käsittelee nämä venekortit, ja joka joutuu palkkaamaan siihen lisää työvoimaa? no tietenkin Trafi!
Tuohan siinä haiskahtaa. Parempi tapa olisi painottaa niitä väistämissääntöjä ja muita tarpeellisia asioita olemassaolevilla kursseilla. Ei tarvitse rakentaa taas yhtä rahastus- ja byrokratiamyllyä. Trafi on jo itsessään aika kuuluisa kankeudestaan virastona.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

saint

Quote from: JKN on 03.08.2013, 12:01:40
Kysehän on tässä purjeveneilijöiden ja moottoriveneilijöiden kärhämästä, joten perustelen hieman vastaustani.
- Purjeveneitä on korkeintaan yksi sataa moottorivenettä kohti.
- Purjeveneet eivät sovellu nykyaikaiseen liikennemääriin hitautensa, kokonsa, ja väistämiskyvyttömyytensä vuoksi.
- Purjeveneet tukkivat ahtaat väylät muulta liikenteeltä.
- Purjeveneiden ainoa käyttötarkoitus on viihde/rentoutuminen.

Kehitys on ajanut purjeveneiden ohi. Oikea ratkaisu ei ole näitä elitistejä suosiva veneilykortti, vaan tarpeettoman elitismin verottaminen, jopa purjeveneiden kieltäminen vilkkaasti liikennöidyillä ja ahtailla alueilla.

Tai sitten niin, että vilkkaasti liikennöidyillä ja ahtailla alueilla käytetään vain joko lihas- tai konevoimaa ja purjeita levitellään vasta väljillä vesillä.
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

Jack

#247
Quote from: EL SID on 03.08.2013, 11:29:19

Siihen että osalla veneilijöistä on asenneongelma voidaan paremmin puuttua valvonnalla.

Pahin veneilyyn liittyvä asenneongelma poistuisi vasta, kun valvonta loppuisi.

Eräässä pikku-uutisessa mainittiin kerran, että Suomessa tehdään poliisin toimesta autoilijoiden pysäytyksiä ja puhallutuksia eniten maailmassa. Kuitenkin autoliikenteessä poliisin pysäyttämäksi ja tarkastamaksi joutumisen todennäköisyys on kuljettuihin kilometreihin nähden ehkä vain tuhannesosa todennäköisyydestä joutua poliisin pysäyttämäksi ja tarkastamaksi sisävesillä. Tästä voidaan melkein päätellä, että myös vesillä tapahtuvissa poliisiaktioissa Suomi on maailman johtava maa. Onhan täällä paljon vesistöjäkin. Autolla voi ajaa hyvällä tuurilla jopa sata tuhatta kilometriä joutumatta tekemisiin poliisin kanssa, mutta jos onnistuu veneilemään tuhatkin kilometriä niin, ettei poliisivene porhalla paikalle, on rikkonut kaikkia todennäköisyyksiä. Yhdellä nopeatempoisella reissulla joskus myöhäissyksyllä se voisi korkeintaan onnistua. Veneily on jatkuvaa ratsioiden kohteena olemista, ja mikä ikävintä, näissä ratsioissa sakotetaan asioista, joilla ei ole mitään merkitystä sen enempää veneessä olijoiden kuin muidenkaan turvallisuuden kannalta (venehaat, sammuttimien leimat etc.). Toiminta on ihmisten kiusaamista ja viranomaissimputusta pahimmillaan.

Jos tähän kuvioon lisätään pakollinen veneajokortti, mitä se merkitsee? Lisää poliiseja ja lisää ratsioita tietenkin. Ajokortin merkitys ei ole siinä, että sillä varmistettaisiin, että veneilijät osaavat ajaa. Vesillä liikkuminen ei ole mitään rakettitiedettä, joten eivätköhän veneen omistajat yleensä osaa ajaa sen verran mitä pitääkin. Ja muutaman "pohjakosketuksen" jälkeen he viimeistään oppivat. Uutista voi melkeinpä päätellä, että eniten typeriä haavereita tapahtuu ammatti-ihmisille eli niille, jolla on luvat ja paperit. Kippari jää jumiin vesibussin vessaan, toinen kippari nukkuu kännissä komentosillalla jne. Kun ihminen nostetaan korkealle tavallisten kuolevaisten yläpuolelle, hän alkaa helposti kärsiä "yli-ihmissyndroomasta". Hän ajattelee, ettei hänenlaiselleen super-ammattilaiselle voi tapahtua mitään. Samat luonnonlait koskevat kuitenkin niin Costa Concordiaa kuin tavallista soutuvenettäkin.

Ajokortin todellinen merkitys on siinä, että sen avulla saadaan kerättyä rahaa valtiolle (ajokorttimaksut ja sakkomaksut), ja sen avulla saadaan kiellettyä osalta ihmisistä veneileminen. Ja ajokorttia valvovien viranomaisten valta ja mahti taas yhden pykälän verran lisääntyy. Aina kun kansalaisille säädetään uusi kielto tai pakko (pakko = kielto olla tekemättä jotain), määräyksen valvojat saavat lisää ruutia arsenaaliinsa. Kannattaa miettiä, millaiseen "ihanneyhteiskuntaan" nykyinen kehitys lopulta johtaa.


maltti on valttia

 Oman kokemuksen mukaan Suomessa autoilijoiden puhallusratsiat ajoittuu aamuseitsemästä puoli yhdeksään. ...Siis täsmäisku työmatka autoilijoihin.  (!)  Yöaikaan en ole joutunut ikinä puhalluskokeeseen. Ei tässä voi välttyä ajatukselta että poliisin tarkoituksena onkin vain puhallus tilastojen ylläpito, liikenneturvallisuudesta viis. Yöaikaan työssäkäymättömät nuoret kännipäissään ajelee, varastetuilla autoilla, vaara puhalluskokeeseen joutumisesta on kovin pieni. Valinta on tehty.

Faidros.

Quote from: Kim il-66 on 03.08.2013, 12:30:54
Ruallalautakortti tulisi ehdottomasti säätää pakolliseksi. ;D

Ja niille saatanan rullasukseilijoille! Ilman jarruja yleisen liikenteen seassa!
Kaksi kertaa olen meinannut tappaa rullasuksimiehen kuorma-autolla.
Yksi veteli tienvartta leveällä V-tyyliillä ja lähti ylittämään ajokaistaa napit korvilla nokan edestä vasemmalle, mistä pyörätie alkaa. Ei kai edes tajunnut mitään vaaraa?
Toinen tuli vauhdilla kevyenliikenteenväylää alamäkeä, löi perseen maahan viisi metriä ennen, muttas pysähtyi vasta, liuttuaan nokan eteen ajokaistalle, keskelle suojatietä. Onneksi sain täysjarrutuksella pysäytettyä ennen suojatietä. Tämäkin lähti edes morjenstamatta nopeasti "horisonttiin".
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Eino P. Keravalta

Quote from: hiljainen tukija on 03.08.2013, 13:02:54
Oman kokemuksen mukaan Suomessa autoilijoiden puhallusratsiat ajoittuu aamuseitsemästä puoli yhdeksään. ...Siis täsmäisku työmatka autoilijoihin.  (!)  Yöaikaan en ole joutunut ikinä puhalluskokeeseen. Ei tässä voi välttyä ajatukselta että poliisin tarkoituksena onkin vain puhallus tilastojen ylläpito, liikenneturvallisuudesta viis. Yöaikaan työssäkäymättömät nuoret kännipäissään ajelee, varastetuilla autoilla, vaara puhalluskokeeseen joutumisesta on kovin pieni. Valinta on tehty.

En tiedä, mihin vuorokaudenaikaan puhallukset ajoittuvat, mutta kyllähän järkikin jo sanoo, että rattijuoppojen määrä lisääntyy iltaa ja yötä kohden, joten puhallukset tulisi ajoittaa iltamyöhään ja pikkutunneille eikä aamuruuhkaan, jolloin tuskin kukaan räkäkännissä ajelee.

Tuttavani puhalsi erään iltajuhlinnan jälkeen ratsiassa töihin autolla aamulla ajaessaan 0,51 promillea ( ! ) eli 0,01 promillea liikaa. Hän sai sakot ja neljä kuukautta ajokieltoa. Ymmärrän, että lakia pitää noudattaa, mutta hairahdus oli niin pieni, tahaton ja vaaraton, että on perin kohtuuton rangaistus pidättää työssäkäyvän ihmisen ajo-oikeus kolmanneksi osaksi vuotta. Jos sama poliisipartio olisi puhalluttanut autoilijoita vaikkapa 12 tuntia myöhemmin, he olisivat todennäköisesti tämän harmittoman ystäväni sijaan saaneet kiinni ihan oikeasti liikennettä vaarantavia, todella kännisiä rattijuoppoja. Vai onko niin, että työssäkäyviltä voidaan periä suuremmat sakot ja siksi heitä kannattaa jahdata aamuruuhkassa?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Lalli IsoTalo

Quote from: EL SID on 03.08.2013, 12:00:42
sinä et vielä tunne byrokratian syvintä olemusta, joka on aina byrokratian lisääminen: virkamiehille järjestettäisiin, valtion varoilla, koulusta tähän korttiin, joten pian valtio joutuu palkkaamaan koulutuksenjärjestäjiä ja valvojia.

Oscar Wilde: "The bureaucracy is expanding to meet the needs of the expanding bureaucracy."
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Eino P. Keravalta

Kyllä pitäisi olla jokin kortti, joka pitäisi suorittaa, ennenkuin pääsee virkamieheksi. Näin vältyttäisiin ainakin osalta typeriä ehdotuksia.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Lalli IsoTalo

#255
Quote from: Faidros. on 03.08.2013, 13:11:22
Kaksi kertaa olen meinannut tappaa rullasuksimiehen kuorma-autolla.

Osmo Soininvaara yritti muutama vuosi sitten Espoossa ajaa fillarillaan autoni alle. Ei onnistunut. Aika lujaa se polki, meikein 50 km/h.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

gloaming

Jeesus muutti veden viiniksi, nanny state muuttaa viinin vedeksi.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Kim Evil-666

Quote from: Faidros. on 03.08.2013, 13:11:22
Quote from: Kim il-66 on 03.08.2013, 12:30:54
Ruallalautakortti tulisi ehdottomasti säätää pakolliseksi. ;D

Ja niille saatanan rullasukseilijoille! Ilman jarruja yleisen liikenteen seassa!
Kaksi kertaa olen meinannut tappaa rullasuksimiehen kuorma-autolla.
Yksi veteli tienvartta leveällä V-tyyliillä ja lähti ylittämään ajokaistaa napit korvilla nokan edestä vasemmalle, mistä pyörätie alkaa. Ei kai edes tajunnut mitään vaaraa?
Toinen tuli vauhdilla kevyenliikenteenväylää alamäkeä, löi perseen maahan viisi metriä ennen, muttas pysähtyi vasta, liuttuaan nokan eteen ajokaistalle, keskelle suojatietä. Onneksi sain täysjarrutuksella pysäytettyä ennen suojatietä. Tämäkin lähti edes morjenstamatta nopeasti "horisonttiin".

Olen kiinnittänyt huomiota myös samaan.Käyttävät koko kevyenliikenteen väylän leveyden suksiessaan , eivätkä edes tajua nostaa sauvoja ylös muita kulkijoita ohittaessaan.Etenkin koirien ulkoiluttajille todellisia painajaisia.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Faidros.

#258
Quote from: Lalli IsoTalo on 03.08.2013, 13:22:31
Quote from: Faidros. on 03.08.2013, 13:11:22
Kaksi kertaa olen meinannut tappaa rullasuksimiehen kuorma-autolla.

Osmo Soininvaara yritti muutama vuosi sitten Espoossa ajaa fillarillaan autoni alle. Ei onnistunut. Aika lujaa se polki, meikein 50 km/h.

Taidat olla Trabant-kuski, kun et saanut kiinni?

Edit. Edellinen hieman jyrkempi Vitsini/viestini poistettiin ja ehkä hyvä niin. Ode on kuitenkin vihreiden "järkipäätä", Eero Paloheimon ollessa se ehdoton huippu.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Ari-Lee

Ehdotan pakollista liikennekorttia kaikille liikenteessä liikkujille. Lisäksi saman tein ehdotan liikennekortin hinnaksi 100€. Kortti olisi voimassa 5 vuotta.

Ja ei siinä vielä kaikki - ehdotan kortin hinnan nousua 50€/v. Näin liikenne olisi turvallisempi ja kortin pakollisuus karsisi turhat liikkujat aiheuttamasta vaaratilanteita.

Ehdotan lisäksi kaikkien Windows tietokoneiden pakollista vuosikatsastusta. Katsastuksen suorittaisi siihen tarkoitukseen hyväksytty ja viestintäministeriön valvoma instanssi. Katsastuksen hinnaksi 150€. Katsastuksen läpäisemätön windows tietokone tulisi huollattaa asiantuntevissa liikkeissä. Ei siis missä tahansa vaan viestintäministeriön hyväksymässä ja valvomassa virallisessa liikkeessä. Leima todistaisi huollon pätevyyden. Näyttötarkastus maksaisi 50€/kerta. Saman tein ehdotan Windows tietokonekatsastuksen vuosikorotusta 20€/v.

Yhteiskuntakiusaamisesta saadaan jo melkeimpä turvallisuustaidetta kun se vain uskalletaan lähteä viemään uusille aiemmin kokemattomille urille. Valvonta ja tarkastukset perustuvat lainsäädäntöön ja ihminen kyllä mukautuu aina lainsäädäntöön. Lisäksi onhan tällä työllistävä vaikutus.
[/end of sarcasm]
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Agentti

Soumi vuonna 2020= soutuveneeseenkin tarvitaan ajolupa, ajokortti, käydyt teoriatunnit ja pimeälläajokurssit.
Niin ja sen pitää olla katsastettu.  :facepalm:

Peltipaita

Arvatkaa muuten kenen laariin sataa tämäkin venekorttiehdotus? Joten lisää vain näitä.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Ari-Lee

Antaa tulla vain lunta tupaan ja jäitä porstuaan.

Kalastuskorttitutkinto olisi saatava myös lobattua aivan ehdottomasti. Useat verkoille hukkumiset saataisiin ehkäistyä.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

nurkkakuntalainen

Tämä on huonoa kehitystä. Mielestäni valtio ei saisi pakottaa kansalaisiaan pysymään maan rajojen sisäpuolella, kuten esim. Pohjois-Korea tekee. En nyt tarkoita, että Suomesta olisi heti tulossa Pohjois-Korea. Mutta en oikein diggaa valtiovallasta, etenkään kun se paisuu liian suureksi.
Ghettoutuminen parempi kuin assimilaatio. Paluumuutto parempi kuin ghettoutuminen.
Kotiutus kotoutuksen tilalle!
Eroa valtiosta

Sunt Lacrimae

Quote from: Lalli IsoTalo on 03.08.2013, 13:22:31
Quote from: Faidros. on 03.08.2013, 13:11:22
Kaksi kertaa olen meinannut tappaa rullasuksimiehen kuorma-autolla.

Osmo Soininvaara yritti muutama vuosi sitten Espoossa ajaa fillarillaan autoni alle. Ei onnistunut. Aika lujaa se polki, meikein 50 km/h.

Eli tyypillinen fillaroiva cityvihreä siis. Pyöräilijöille saisikin luoda jonkun korttijärjestelmän kun katselee ongelmia väistämisvelvollisuuden sisäistämisessä ja "minulla on oikeus!11!"- tyylistä hipsterjopoilua keskellä Manskua vaikka olisi sopiva kevyen liikenteen väylä vieressä.
Play stupid games, win stupid prizes.

sivullinen.

Quote from: Ari-Lee on 03.08.2013, 14:23:56
Ehdotan lisäksi kaikkien Windows tietokoneiden pakollista vuosikatsastusta. Katsastuksen suorittaisi siihen tarkoitukseen hyväksytty ja viestintäministeriön valvoma instanssi.

Viime viikolla uutisoitiinkin STT:n nimissä tällaisesta. Tietokoneohjelmat saattavat sisältää viruksia ja - uutisen mukaan - aiheuttavat aiheuttavat vanhuksille ahdistusta. Kaikki ohjelmat ehdotettiin siksi hyväksytetäväksi EUn toimesta ennen kuin niitä on mahdollista asentaa.

Vanhusten ahdistus alkaa olla jo pikkulasten pedofiileita suojelun kaltainen kaiken ihmisen vapauksien rajoittamisen mahdollistava syy. Tämän kesän virastoantia on tässä lisää:

Quote
EU:n halutaan kontrolloivan kodinkoneiden käyttöä sirusensoreilla
   
Euroopan unionia on pyydetty esittelemään lainsäädäntöä, jolla Euroopan energiaoperaattorit voisivat etäsulkea ihmisten kodinkoneet ilman varoitusta tai heidän suostumustaan helpottaakseen energiaverkon kuormitusta, Daily Mail kirjoittaa.

http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=2&id=7729

Etäluettavasähkömittari oli taas byrokraattien ansa. Olisi pitänyt arvata. Jatkossa on kieltäydyttävä ehdottomasti kaikesta viranomaisten uusista ideoista. Muistaako kukaan enää DNA rekisteriä, jota ei pitänyt missään nimessä käyttää muutakuin passeja varten, ja joka puolivuotta käyttöönoton jälkeen "vapautettiin" poliisien rikostutkintaan. Valtion lupauksiin ei voi luottaa.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Toadie

Ehdotan Trafin lakkauttamista. Toiminnat voi ulkoistaa muutaman nörtin ylläpitämälle sivustolle ja intialaiselle call centerille. Loppuisi tuollaiset typerät ehdotukset.

Ilman muuta sakotuksessa tärkeintä on kyykytys, rahastus ja näennäistoiminta.
Kiitos ja kuulemiin.

OTU

Ajokortti->mopokortti->veneilykortti->pyöräilykortti->kävelykortti->pimeässä kävelykortti->koirantalutuskortti->lapsen liikenteessä kävelykortti...

Ja rahhoo tulloo, ja kyykytystä piisaa.
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

ämpee

Quote from: OTU on 03.08.2013, 15:37:46
Ajokortti->mopokortti->veneilykortti->pyöräilykortti->kävelykortti->pimeässä kävelykortti->koirantalutuskortti->lapsen liikenteessä kävelykortti...

Ja rahhoo tulloo, ja kyykytystä piisaa.

Marjastus-/sienestyskortti, meinaan loppuu se metsiin eksyminen !1!!
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

nollatoleranssi

Ymmärrän ehdotuksen jos puhutaan ns. isoista veneistä, ehkä pitäisi hevosvoimat olla 50-> eteenpäin. Mutta joihinkin pikkuveneisiin on turhaa puuttua.

Siltikin kyllä perusopetus veneilyyn olisi hyvä olla olemassa, jossa opetettaisiin esim. liikenneväylät, erikoismerkit, gps:n perusopetus, karttojen tutkiminen jne.

Pitäisin aika epätodennäköisenä että monet osaavat nuo jutut kovinkaan tarkasti.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/