News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Halla-aho ja Niinistö

Started by aino, 26.01.2012, 19:50:09

Previous topic - Next topic

aino

Mitenkähän Halla-ahon suu pannaan?

"Saulilta kysytiin, kenen ääniä et missään tapauksessa halua. Vastaus: Niiden jotka eivät kunnioita ihmisarvoa. Seuraava kysymys: Vaatisitteko Cuantanamon vankilan lakkauttamista. Vastaus: pitkään puhetta ja vastaus jäi taaskin puuttumaan. SE SIITÄ IHMISARVON KUNNIOITTAMISESTA"

Vaikka tiedän tasan, mitä Halla-aho on ihmisarvolla tarkoittanut omassa kirjoituksessaan (suhteellista), ihmettelen silti, miten hän äänestää Niinistöä, joka selvästi (enemmän kuin) piikittelee häntä.

Olen 95% kannattanut Halla-ahoa maahanmuuttokritiikissä (asejuttuja en ymmärrä) ja kiittänyt häntä mielessäni kovasti. Isänikin on häntä hesalaisena äänestänyt.

ps. Mihinkähän minun Niinistö ja mielenterveys -avaukseni hävisi? (Eikö tämä olekaan keskustelu-palsta? Kannattaako tänne ylipäätään kirjoittaa, jos jutut katoaa?)

Emo

Miten tuossa Niinistö piikitteli Halla-ahoa? En ymmärtänyt.

Olenko siis minä tyhmä, vaiko Sauli Niinistö, jos hän alkaa ilmoittelemaan halla-aholaisille että "te voitte pitää äänenne"!?

Alkuasukas

Piiiiiiiitkähkö aasinsilta Guantanamosta Halla-ahoon. Tosin onhan Mestari vastuussa Armenialaisten kansanmurhistakin.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Fetissimies

Itse olen vähän samoilla linjoilla. Toisaalta Halla-aho on rationaalinen ja pragmaattinen ihminen, joka ymmärtää humanismiin perustuvan maahanmuuttopolitiikan järjettömyyden eikä palvo mielikuvitusolentoja, mutta toisaalta hän kannattaa ihan yhtä hörhöjä konservatiivisia arvoja. Vai onko kaikki laskelmoitua?

Joka tapauksessa innostus äänestää Halla-ahoa kolmatta kertaa on laskenut hyvin paljon eduskuntavaalien jälkeisten sosiaalikonservatiivisten ulostulojen jälkeen.
"The protection of "opinions" by Article 10 of the Convention relates both to their substance and to their form; the fact that their wording is offensive, shocking, disturbing or polemical does not take them outside the scope of protection."
- Euroopan Ihmisoikeustuomioistuin, GRIGORIADES vs GREECE (121/1996/740/939)

Porilainen munalla

Quoteps. Mihinkähän minun Niinistö ja mielenterveys -avaukseni hävisi? (Eikö tämä olekaan keskustelu-palsta? Kannattaako tänne ylipäätään kirjoittaa, jos jutut katoaa?)

No ei kannata jos avaukset ovat tätä tasoa.
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

Marko Parkkola

Minä en oikein ymmärrä noita abstrakteja käsitteitä sun muita vihjailuja. Heittäkääs vähän konkreettisempaa settiä kuin "sosiaalikonservatiiviset ulostulot" niin pääsen aaltopituudelle.

Asejuttuja voin vastavuoroisesti tarvittaessa selventää, kun aloittaja ei niitä ymmärtänyt.

Emo

^ ^ ^ Kaikkiahan ei voi aina miellyttää. Tosin Niinistö yrittää, puhuu pelkkiä sanoja mutta ei sano mitään.

(Fetissimiehelle siis kommentoin.)

aino

Saulilta kysytiin, kenen ääniä et missään tapauksessa halua. Vastaus: Niiden jotka eivät kunnioita ihmisarvoa.

Halla-ahoa nimenomaan suureen ääneen tässä maassa kritisoitu tästä ihmisarvo-kirjoituksesta (jota ihmiset eivät halua ymmärtää oikein, kuten ei muitakaan kirjoituksia). Tottakai Niinistä sanoi tämän Halla-ahoa vastaan ja nuollakseen 'suvaitsevaistoa'.

Ihmettelen vain Niinistön kannattamista.

Alkuasukas

"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

PaulR

Quote from: Fetissimies on 26.01.2012, 19:56:35
Joka tapauksessa innostus äänestää Halla-ahoa kolmatta kertaa on laskenut hyvin paljon eduskuntavaalien jälkeisten sosiaalikonservatiivisten ulostulojen jälkeen.

Jussi on sen verran viksu jätkä, että kun puhuu, pysähdyn ja kuuntelen asian. Usein teenkin sen mukaan luottaessani sanomaansa.

Vörå

Hmm, olisi kyllä hyvä juttu, jos kritisoisi, mutta luulenpa että sitä kritiikkiä on turha odottaa ennen ensi viikon sunnuntai-iltaa... Notta ei kannata pidättää hengitystä.

aino

Quote from: Paul Ruth on 26.01.2012, 20:04:18Jussi on sen verran viksu jätkä, että kun puhuu, pysähdyn ja kuuntelen asian. Usein teenkin sen mukaan luottaessani sanomaansa.
Olen minäkin pitänyt fiksuna, mutta Niinistöä inhoan (todella manipuloiva tyyppi).

ps. Kannattaako tällaisia gurua ihannoivia lauseita kirjoittaa? Voihan asian sanoa muullakin tavoin.

Metatron

Quote from: aino on 26.01.2012, 20:01:32
Halla-ahoa nimenomaan suureen ääneen tässä maassa kritisoitu tästä ihmisarvo-kirjoituksesta (jota ihmiset eivät halua ymmärtää oikein, kuten ei muitakaan kirjoituksia). Tottakai Niinistä sanoi tämän Halla-ahoa vastaan ja nuollakseen 'suvaitsevaistoa'.

Minulla on vahva epäilys, ettei aivan koko maailma pyöri internetin ja/tai Halla-ahon ympärillä. Niinistö tuskin on lukenut kovinkaan paljon Halla-ahon tekstejä, ja ajatus siitä että joku yksittäinen lause olisi viittaus niihin on aika absurdi.

Porilainen munalla

Quote from: aino on 26.01.2012, 20:01:32
Saulilta kysytiin, kenen ääniä et missään tapauksessa halua. Vastaus: Niiden jotka eivät kunnioita ihmisarvoa.

Ihmettelen vain Niinistön kannattamista.

Ei jumalauta.  :facepalm:
Yhtä hyvin aivopierusi voi vääntää siten että Niinistö fanittaa Halla-ahoa koska Halla-aho on suuri ihmisarvosta välittäjä
joka ei halua maahamme ihmisarvoa halveksivia murhaajia, raiskaajia jne.
Itse asiassa olen melko varma että juuri niin Niinistö ajatteleekin.
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

aino

Quote from: Metatron on 26.01.2012, 20:08:08

Minulla on vahva epäilys, ettei aivan koko maailma pyöri internetin ja/tai Halla-ahon ympärillä. Niinistö tuskin on lukenut kovinkaan paljon Halla-ahon tekstejä, ja ajatus siitä että joku yksittäinen lause olisi viittaus niihin on aika absurdi.

Se nyt ei todellakaan ollut vain yksi lause. Asiasta puhuttiin mediassa yleisesti. Halla-ahoa syytettiin samaan aikaan Breivikistä. Niinistö tietää asiasta tasan tarkkaan. Miksi muuten olisi edes käyttänyt sanoja 'ihmisarvo'? Ihankuin ihmisarvo olisi Niinistölle tyyppillistä sanavarastoa muutenkaan. Paremminkin budjetti ja raha sitä raha tätä.

kuhlmey

aino

Äänestin Soinia pressaksi ja seuraavaksi Haavistoa, koska molemmilla on sydän paikallaan.

IDA

Quote from: Alkuasukas on 26.01.2012, 19:56:30
Piiiiiiiitkähkö aasinsilta Guantanamosta Halla-ahoon. Tosin onhan Mestari vastuussa Armenialaisten kansanmurhistakin.

Joo. Urheilutermein tätä voisi pitää jo loistavana venymisenä.
qui non est mecum adversum me est

aino

Quote from: Markku Stenholm on 26.01.2012, 20:16:36
Quote from: Alkuasukas on 26.01.2012, 19:56:30

Joo. Urheilutermein tätä voisi pitää jo loistavana venymisenä.

Tämä nyt ei ollutkaan tämän jutun pointti, vaan se ensimmäinen Niinistön lause.

antero

Mun ensimmäinen lause on; Troll, troll, troll-lal-laa!  :P
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

aino

Quote from: Kareliana-55 on 26.01.2012, 20:17:12

Laittaisitko linkkejä jutusta. Muutoin ketju on otsikoitu väärin.

Ei minulla ole laittaa linkkejä. Halla-ahoa käsiteltiin viime kesänä ihmisarvon ja Breivikin osalta koko ajan, kun Perussuomalaiset saivat jytkyn. Ettekö muka muista?

Muistan kuulleeni itsekin Niinistön sanovan haastattelussa tuon ihmisarvo-kommentin, mutta siitä on hieman aikaa, enkä muista, mistä sen voisin kaivaa.

Täällä toinen henkilö sanoo kommenttiosuudessa lauseen, jonka ekaan kirjoitukseeni lainasin. Muistan kommentin, mutten muista, missä jutussa se oli. http://blogit.mtv3.fi/vaalitarkkailija/2012/01/24/mista-me-puhumme-kun-me-puhumme-niinistosta/#comment-70

Goman

Ei kritisoinut.

Aino lukee nyt hieman liikaa rivien välistä.  Enkä ihmettele Niinistön kannattamista, hän kun sattuu olemaan tarjolla olevista ehdokkaista parempi presidentin virkaa toimittamaan.

Uskon Niinistön hyvin ymmärtävän että se perussuomalainen joukkio, 20% , joka viides äänestäjä, on niin suuri kansanosa, että sitä ei voi alkaa kovin kevyin perustein halveeraamaan.

aino

Sattumaako ajallinen yhteys? Tuskin.

Halla-aho ÄO:n pitäisi ylittää Niinistön mennen tullen, joten ihmettelen, miksi alentuu äänestämään huonompaa. (Haavisto on tietenkin ihmisenä viisaampi luonnostaan, minkä Soinikin tajuaa.)

PaulR

Quote from: aino on 26.01.2012, 20:07:51
Quote from: Paul Ruth on 26.01.2012, 20:04:18Jussi on sen verran viksu jätkä, että kun puhuu, pysähdyn ja kuuntelen asian. Usein teenkin sen mukaan luottaessani sanomaansa.
Olen minäkin pitänyt fiksuna, mutta Niinistöä inhoan (todella manipuloiva tyyppi).

ps. Kannattaako tällaisia gurua ihannoivia lauseita kirjoittaa? Voihan asian sanoa muullakin tavoin.

Gurua ihannoivia lauseita? Totesin jätkän olevan fiksu ja meillä olevan paljon samoja ajatuksia.

Niinistölle annan paljon anteeksi ilmeisestä ja osoittamastaan anteliaisuudesta.

tapio

On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

Roope

Quote from: aino on 26.01.2012, 20:22:16
Muistan kuulleeni itsekin Niinistön sanovan haastattelussa tuon ihmisarvo-kommentin, mutta siitä on hieman aikaa, enkä muista, mistä sen voisin kaivaa.

Tästä kai kyse:
Quote(20:10)
Toimittaja
Millaiset arvot sinua ja James Hirvisaarta yhdistävät?

Pekka Haavisto
Tällaisessa kampanjassa ei voi yksittäistä kannattajaa tai edes yksittäistä vastustajaa hirveästi analysoida. Tässä on nyt koko Suomen kansa liikkeellä, ja silloin kaikki voivat tulla kampanjaan mukaan. Olen sanonut myöskin, että perussuomalaisten aktiivit ovat tervetulleita, jos haluavat tukensa ilmaista. Ei minulla ole mitään sitä vastaan.

Toimittaja
Kansa valitsee nyt Suomelle arvojohtajaa. Millaisiin tahoihin haluat tehdä ehdottoman pesäeron? Keiden ääniä sinä et halua?

Sauli Niinistö
Sellaiset varmasti...en halua olla minkään sellaisen esitaistelija, joka ei kunnioita ihmisarvoa.

Toimittaja
Otatko mihinkään ryhmän tässä pesäeroa tehdessäsi kampanjaa?

Pekka Haavisto
Teemoissani olen ottanut. En yksittäisiin ihmisiin, mutta teemoissani olen ottanut. Eli olen sanonut, että puhun suvaitsevaisen Suomen puolesta. Puhun sellaisen Suomen puolesta, jonne me kaikki suomalaiset mahdutaan. Olen puhunut esim. ruotsinkielisten puolesta...

Toimittaja [keskeyttää]
Toimitko sinä tässä nyt samoin kuin Timo Soini, jonka sanotaan esimerkiksi ratsastavan rasistien äänillä?

Pekka Haavisto
Mielestäni en. Esimerkkinä on otettu usein tämä Hakkarais-kysymys. Tapasin Hakkaraisen hänen sahalla. Olemme lähes kaikesta eri mieltä Teuvo Hakkaraisen kanssa. Mutta olen sanonut, että minä haluan kommunikoida näiden ihmisten kanssa, koska uskon, että ainoa keino vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin, muuttaa ihmisten ajattelua, on kommunikointi. Jos me kaikki olemme omissa linnoituksissamme, emme tapaa toisiamme, emme puhu, huutelemme ehkä sieltä tornista, se on huono Suomi.
Ajankohtainen kakkonen 24.1.2012
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

aino

Quote from: Arkastan on 26.01.2012, 20:38:26

S..tanan nuoleskelija.

Kukahan tässä on nuoleskelija?!

Eilen oli Uudessa Suomessa kova kritiikkipäivä ja kritisoin Niinistöä nimenmaan siksi, ettei suostu Dalai lamaa tapaamaan, vaan tekee vain bisnestä Kiinan kanssa ihmisoikeuksista välittämättä! Odottaa, että Kiina on tarpeeksi suuri talousmahti, ettei sille voi mitään enää.

Tänään uutisissa aamusta heti suurella, kuinka Niinistö aikoo tehdää ihmisoikeuksista kauppavälineen! Vaalikampanjaporukka kääntää kaiken ylösalaisin, aina sieltä, mistä tuulee! Manipulaatiota!

Ylen vaalikoneesta 2012:

Presidentin on nykyistä tiukemmin vaadittava Kiinalta ihmisoikeuksien kunnioittamista, vaikka se haittaisi taloussuhteita.

Pekka Haavisto: Täysin samaa mieltä.

Sauli Niinistö: Jokseenkin eri mieltä.

Dalai Lama on Kiinan yksi merkittävä ihmisoikeus-tapaus.
http://www.hs.fi/politiikka/Niinist%C3%B6+ei+halua+%C3%A4rsytt%C3%A4%C3%A4+Kiinaa+dalai-laman+tapaamisella/a1305552775861

Arkastan

Aino, ota nyt p.kele ne lääkkeesi ja siirry jouhevasti lukemaan Vihreetä linjaa.

Vaikka en ole 42 -vuotias FM, tajuan kusetuksen.