News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Älkää päästäkö homoa kaappiin !

Started by hakare, 23.01.2012, 08:23:33

Previous topic - Next topic

hakare

Löydään nyt se syntymäaikakortti pöytään ja keskustelu näin joutavasta aiheesta loppuu tai sitten se vasta alkaakin.
Muuten olen sitä mieltä, että suvaitsevaisuus pitää kriminalisoida. Lievemmistä tekomuodoista sakkoja, mutta törkeästä suvaitsevaisuudesta (esim. turvapaikkahuijarin kätkeminen) väh. 2 vuotta kuritushuonetta.

normi

Quote from: kmruuska on 23.01.2012, 12:25:48

Joo, pitää olla tarkkana ettei nyt kahdessa viikossa unohdu että Haavisto on parisuhteessa miehen kanssa! Onneksi sinä ja kumppanisi varmasti pidätte huolen siitä ettei se pääse unohtumaan.
Naulan kantaan. :)

Nexaria on syytä tuoda esille kaikissa yhteyksissä.
Impossible situations can become possible miracles

Soromnoo

Quote from: Suomalainen123 on 23.01.2012, 11:12:44
Jos oikein muistan, niin 87:sä maassa homoudesta voi tulla jopa kuolemantuomio.
En ole aivan varma luvusta, mutta olen melko varma että noiden 87:än maan lisäksi on enemmän tai vähemmän maita joissa siittä voi tulla joku, hiukan lievempi, rangaistus.

Presidentin tehtävään kuuluu aika lailla pelkästään ulkopolitiikka, mikä olisi hankalaa, sillä tuskin kovin moni Arabi-maakaan ottaisi homoa presidenttiä sinne suosiolla vierailulle.

Tämä piti itsenikin ottaa esiin. Miten hyvin julkihomo voi hoitaa tehtäviään kun niin monessa Euroopan ulkopuolisessa maassa homoutta pidetään epämoraalisena, sairautena tai suorastaan rikollisena.

Ant.

Minäkin ihmettelen, miten on edes mahdollista, että kahden viikon aikana kansa saadaan unohtamaan Haaviston homous, kun sen kerran kaikki tietävät. Aikooko Haaviston kampanjaväki käyttää hypnoottis-magneettista katsetta tms. jolla ihmisten aikaisemmat muistot pyyhitään?

Haaviston puoliso oli ainakin eilen esillä Ylen vaalilähetyksessä, jota katsoi kaksi miljoonaa ihmistä. Samoin Haaviston puolisosta on tänään paljon juttuja lehdistössä (esim. http://www.iltalehti.fi/presidentinvaalit/2012012315111843_pd.shtml). Ennakkoäänestys alkaa keskiviikkona. Haaviston kampanjaväelle tulee kiire saada ihmiset unohtamaan.

Haavisto tuskin tuo homouttaan pasuunat soiden seuraavan esille kahden viikon aikana, mutta Haaviston johdonmukainen linja on ollut se, ettei hän tee homoudestaan vaaliteemaa - toisin kuin esimerkiksi Halonen naiseudestaan.
Homma is the new black.

Emo

Quote from: normi on 23.01.2012, 12:29:28
Quote from: kmruuska on 23.01.2012, 12:25:48

Joo, pitää olla tarkkana ettei nyt kahdessa viikossa unohdu että Haavisto on parisuhteessa miehen kanssa! Onneksi sinä ja kumppanisi varmasti pidätte huolen siitä ettei se pääse unohtumaan.
Naulan kantaan. :)

Nexaria on syytä tuoda esille kaikissa yhteyksissä.

Molemmat toisen kierroksen ehdokkaat ovat niin huonoja, että valinta on syytä tehdä sillä perustein, kumpi pariskunta tuntuu edustustehtävissä vähemmän vastenmieliseltä katsoa.

Asiakysymykset ovat molemmilla ehdokkailla mielestäni niin pielessä, että äänestän Jennin vuoksi Saulia. Jos äänestän. Mutta alan kallistua sille kannalle, että äänestän. Koska jompi kumpi noista miehistä, Niinistö tai Haavisto, on varmasti Suomen seuraava presidentti. Halusin minä sitä tai en. Siksi voin yrittää vielä edes johonkin minimaallisen pieneen yksityiskohtaan vaikuttaa tässä tuhoon tuomitussa prosessissa.

Hessu

Soini on näköjään lähdössä mukaan kelkkaan, jonka avulla työnnetään viime keväänä PS:a äänestänyt uusi väki takaisin sinne, mistä se tuli.

Olisiko Soinin aika levätä hetki ja jättää lausuntojen jakaminen vähäksi aikaa väliin.

Jos Soini sanoo, että kyllä kansa tietää, niin miksi hän ei sitten luota siihen, että kansa todellakin tietää?

Purkauksellani tarkoitan sitä, että Soinin ei ole viisasta ottaa kantaa kummankaan ehdokkaan puolesta. Antaisi nyt sen kansan päättää ihan itse.

AuggieWren

Quote from: Heikki Porkka on 23.01.2012, 12:43:47
Purkauksellani tarkoitan sitä, että Soinin ei ole viisasta ottaa kantaa kummankaan ehdokkaan puolesta. Antaisi nyt sen kansan päättää ihan itse.

Soinin kannanotto taitaa olla jonkinlainen uutisankka.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Siili

Quote from: Ant. on 23.01.2012, 12:32:38
Haavisto tuskin tuo homouttaan pasuunat soiden seuraavan esille kahden viikon aikana, mutta Haaviston johdonmukainen linja on ollut se, ettei hän tee homoudestaan vaaliteemaa - toisin kuin esimerkiksi Halonen naiseudestaan.

Luulenpa, että Haavisto pitää seuraavan kahden viikon aikana Nexaria visusti piilossa, kun taas Jenni näkyy varsin tiuhaan miehensä rinnalla.  Nyt katsos pitää saalistaa myös hieman konservatiivisempien tahojen ääniä. 

Hessu

Mistä syystä Soini haluaa ylipäätään kertoa ketä äänestää? Hän toteaa kertovansa tukemisensa kohteen vaaliuurnien sulkeuduttua. Ihan sama kenttää hajottava vaikutus sillä on siinäkin vaiheessa.

En ymmärrä lainkaan hänen logiikkaansa. On olemassa sellainen kuin vaalisalaisuus ja sen noudattaminen on erityisen tärkeää merkittäville poliittisille vaikuttajille, jos he eivät tieten tahtoen halua aiheuttaa ristiriitoja omassa kannattajakunnassaan.

Kyseessä on jonkun toisen puolueen ehdokas. Miksi Soini kokee niin tärkeäksi kertoa kannattaako hän Kokoomuksen vai Vihreiden ehdokasta? Kumpikaan vaihtoehto ei ole kovin mairitteleva Soinin viime aikojen puheiden suhteen.

Emo

Quote from: AuggieWren on 23.01.2012, 12:48:37

QuoteVaalitaistelu saa aina ihmiset suunniltaan.

Järkevätkin ihmiset menettävät järkensä, tunne ottaa ylivallan.

Nyt on juuri se aika, jolloin molemmat puolet pistävät liikkeelle huhun, että se Soini on tätä mieltä tai tulkitsevat asioita mielensä mukaan. Tämä pätee myös toimittajiin.

Julkisuudessa tulkitaan Soinin sanomisia milloin mitenkin. Ei kannata tulkita, koska tulkinta voi olla  väärä. En ole kummankaan tukijoukoissa.

Sanon suoraan, kun se Soini ääni kiinnostaa:

1. Äänestän toista finalistia, koska en ole tyhjän äänestäjä.

2. Kerron kumpaa äänestin klo 20.00 vaalipäivänä, jos joku sitä minulta kysyy.

3. Finalistit ovat samalla viivalla harkinnan suhteen. Toisen mielestä harkitsen Niinistön äänestämistä, toisen mielestä Haaviston äänestämistä. Kumpikin on yhtä oikeassa. Minua ei voi laskea kumpaankaan leiriin.

4. En ohjaa omia äänestäjiäni mihinkään suuntaan. Jokainen saa vapaasti valita, niin kuin Perussuomalaiset aina itse vapaasti harkitsevat.

5. Olen toisella kierroksella yksi äänestäjä – en sen vähempää tai enempää.

6. Perussuomalaiset kansanedustajat, vaikuttajat ja äänestäjät voivat minun puolestani vapaasti ottaa kantaa kenen puolesta haluavat.

7. Moni äänestäjäni jättää myös äänestämättä, ymmärrän sen yhtenä kannanottona muiden joukossa.

Laitoinpa tuon Soinin plokitekstin tuohon ihan näkyville! Eli Soini ei ota julkisesti kantaa. Meidän on turha tulkita.

seuraa_tilannetta

Quote from: Heikki Porkka on 23.01.2012, 12:55:33
Mistä syystä Soini haluaa ylipäätään kertoa ketä äänestää? Hän toteaa kertovansa tukemisensa kohteen vaaliuurnien sulkeuduttua. Ihan sama kenttää hajottava vaikutus sillä on siinäkin vaiheessa.

En ymmärrä lainkaan hänen logiikkaansa. On olemassa sellainen kuin vaalisalaisuus ja sen noudattaminen on erityisen tärkeää merkittäville poliittisille vaikuttajille, jos he eivät tieten tahtoen halua aiheuttaa ristiriitoja omassa kannattajakunnassaan.

Kyseessä on jonkun toisen puolueen ehdokas. Miksi Soini kokee niin tärkeäksi kertoa kannattaako hän Kokoomuksen vai Vihreiden ehdokasta? Kumpikaan vaihtoehto ei ole kovin mairitteleva Soinin viime aikojen puheiden suhteen.
Minä taas en lainkaan ymmärrä viestiäsi...

normi

Quote from: Emo on 23.01.2012, 12:56:00
Quote from: AuggieWren on 23.01.2012, 12:48:37

QuoteVaalitaistelu saa aina ihmiset suunniltaan.

Järkevätkin ihmiset menettävät järkensä, tunne ottaa ylivallan.

Nyt on juuri se aika, jolloin molemmat puolet pistävät liikkeelle huhun, että se Soini on tätä mieltä tai tulkitsevat asioita mielensä mukaan. Tämä pätee myös toimittajiin.

Julkisuudessa tulkitaan Soinin sanomisia milloin mitenkin. Ei kannata tulkita, koska tulkinta voi olla  väärä. En ole kummankaan tukijoukoissa.

Sanon suoraan, kun se Soini ääni kiinnostaa:

1. Äänestän toista finalistia, koska en ole tyhjän äänestäjä.

2. Kerron kumpaa äänestin klo 20.00 vaalipäivänä, jos joku sitä minulta kysyy.

3. Finalistit ovat samalla viivalla harkinnan suhteen. Toisen mielestä harkitsen Niinistön äänestämistä, toisen mielestä Haaviston äänestämistä. Kumpikin on yhtä oikeassa. Minua ei voi laskea kumpaankaan leiriin.

4. En ohjaa omia äänestäjiäni mihinkään suuntaan. Jokainen saa vapaasti valita, niin kuin Perussuomalaiset aina itse vapaasti harkitsevat.

5. Olen toisella kierroksella yksi äänestäjä – en sen vähempää tai enempää.

6. Perussuomalaiset kansanedustajat, vaikuttajat ja äänestäjät voivat minun puolestani vapaasti ottaa kantaa kenen puolesta haluavat.

7. Moni äänestäjäni jättää myös äänestämättä, ymmärrän sen yhtenä kannanottona muiden joukossa.

Laitoinpa tuon Soinin plokitekstin tuohon ihan näkyville! Eli Soini ei ota julkisesti kantaa. Meidän on turha tulkita.

Ihmettelinkin jo, että onko Soini vihjaissut äänestävänsä Haavistoa. Tuntui todella omituiselta. Faktat kantsii aina tarkistaa.

Possumi

Quote from: normi on 23.01.2012, 13:06:31
Ihmettelinkin jo, että onko Soini vihjaissut äänestävänsä Haavistoa. Tuntui todella omituiselta. Faktat kantsii aina tarkistaa.

Niin, fatkat kuten

QuoteSoini sanoi Ylen ruotsinkieliselle uutistoimitukselle sunnuntai-iltana, ettei hän testamenttaa ääniään, mutta saattaa itse äänestää Haavistoa.

Eli nyt se Soini vaan katui sanomisiaan ja muutti mieltään peittelee muilta freudilaista lipsahdustaan siitä ketä hän todella haluaisi äänestää.

seuraa_tilannetta

Quote from: Possumi on 23.01.2012, 13:09:19
QuoteSoini sanoi Ylen ruotsinkieliselle uutistoimitukselle sunnuntai-iltana, ettei hän testamenttaa ääniään, mutta saattaa itse äänestää Haavistoa.

Eli nyt se Soini vaan katui sanomisiaan ja muutti mieltään.
Luulen, että saattaa hetken harkita äänestävänsä Niinistöäkin. Mutta tuskin ehkä kuitenkaan lopulta niin tekee, siis arvaukseni mukaan. Ja tämä on "varma tieto" tämä mun arvaus.

AuggieWren

Quote from: Possumi on 23.01.2012, 13:09:19Eli nyt se Soini vaan katui sanomisiaan ja muutti mieltään peittelee muilta freudilaista lipsahdustaan siitä ketä hän todella haluaisi äänestää.

Kun valinta on loppujen lopuksi kahden ehdokkaan välillä, niin "suattaapi olla ja suattaapi olla olemattaki". En ole nähnyt/kuullut tuota Soinin originaalilausahdusta, mutta mielestäni sen voi noin kirjoitettuna yhtä lailla tulkita siten, että Soini vain haluaa todistella sitä, ettei ole mikään stereotypinen hirmuinen homofobinen röllipeikko. Eli saattaa äänestää Haavistoa (siinä missä Niinistöäkin).

retired

Quote from: Kaptah on 23.01.2012, 08:28:15
Minusta heidän, joita kauhistuttaa ajatus homoparista kättelemässä sotaveteraaneja, olisi hyvä muistaa että sotaveteraaneissa lienee homoja ihan sama prosenttimäärä kuin muutenkin Suomessa.

Joo ja se alkaa olla niin että pitäisi käydä uusi sota jos ylipäätään halutaan nähdä sotaveteraaneja itsenäisyyspäivä juhlissa, itse en ainakaan rauhanturvaajia kauheasti sotaveteraaneiksi laskisi?

Possumi

Quote from: AuggieWren on 23.01.2012, 13:23:37
Quote from: Possumi on 23.01.2012, 13:09:19Eli nyt se Soini vaan katui sanomisiaan ja muutti mieltään peittelee muilta freudilaista lipsahdustaan siitä ketä hän todella haluaisi äänestää.

Kun valinta on loppujen lopuksi kahden ehdokkaan välillä, niin "suattaapi olla ja suattaapi olla olemattaki". En ole nähnyt/kuullut tuota Soinin originaalilausahdusta, mutta mielestäni sen voi noin kirjoitettuna yhtä lailla tulkita siten, että Soini vain haluaa todistella sitä, ettei ole mikään stereotypinen hirmuinen homofobinen röllipeikko. Eli saattaa äänestää Haavistoa (siinä missä Niinistöäkin).

Niin, saa nähdä - suvikset varmasti tuon lausunnon kaivavat tuubeihin jos se vain jollekkin nauhalle jäi elämään.

Taisi vaan käydä niin että tuli sanottua jotain mitä ei 'pitänyt' ja poliittiset-neuvonantajat antoivat heti reseptiä että 'kiellä' ja 'irtisanoudu'! muuten menee piilo-kaappi-homofoobisten persukannattijen maailman-kuva rikki ja tulee kauhea poru.

Mitä sitten vaikka Soini äänestäisi Haavistoa? Täysin ymmärrettävä monestakin näkökulmasta (hyvä poliittinen liike, parempi kahdesta huonosta vaihtoehdosta jne). (Jotkin) omat kannattajat taitaa olla suurin este...

Raine Kallio

En ymmärrä miksi Haaviston homoutta päivitellään,olihan Mannerheimikin homo vaikka kaapissa olikin.Hyvin hoisi Marskikin tehtävänsä ja on laajasti jälkipolvien kunnioittama.Voisi koko homo vouhotus jäädä.

Semiretardi

Quote from: hakare on 23.01.2012, 10:06:54
Vai että foobikko. Kysymys on vain ja ainoastaan siitä, että toisen kierroksen äänestäjiä ei hämätä häivyttämällä ehdokkaan olennainen piirre. Jos on julkihomo, niin on sitten julkihomo. Eihän siinä mitään pahaa ole, mutta tämän ominaisuuden häivyttäminen on äänestäjien harhauttamista.

Tämä on kyllä sellanen asia mikä minua ihmetyttää, ensiksi homoissa vituttaa se kun tuovat sitä homouttaan esille. Seuraavaksi vituttaakin Haavistossa se, että ei ole yrittänyt ratsastaa sillä homoudellaan niinku normaali homo. Opettelis olemaan vai ?

AuggieWren

Quote from: Possumi on 23.01.2012, 13:31:43Mitä sitten vaikka Soini äänestäisi Haavistoa?

Haavisto on kyllä Niinistöä jytkympi vaihtoehto. Siinä menisi monelta mukasuvaitsevaiselta rkp:n, sdp:n, kepun ja kokoomuksen liberaalisiipienkin edustajalta kahvit väärään kurkkuun, kun Suomeen valittaisiin Haavisto presidentiksi. Epäilen muuten, että varsinkin kokoomusnuorten kammioissa valmistellaan jossain vaiheessa näiden kahden viikon aikana käyttöön otettavaa kieroa ja kiistettävää nuivailua Haaviston varalle.

normi

Quote from: Raine Kallio on 23.01.2012, 13:35:47
En ymmärrä miksi Haaviston homoutta päivitellään,olihan Mannerheimikin homo vaikka kaapissa olikin.Hyvin hoisi Marskikin tehtävänsä ja on laajasti jälkipolvien kunnioittama.Voisi koko homo vouhotus jäädä.
Se, että Marski esitetään homona erään "taiteilijan" animaatiossa ei Marskista homoa tee. Ketä tahansa historian henkilöä voidaan jälkikäteen väittää homoksi.  Vaikka Kekkosta.

Raine Kallio

Marskin homoudesta on ollut puhe jo hänen eläessään.Sitähän ei voi aukottomasti todistaa puoleen eikä toiseen.Pitää vain uskoa mitä uskoo.Itse uskon Marskin todella olleen homo, eikä siinä ole mitään pahaa.

jmm

Quote from: Raine Kallio on 23.01.2012, 13:35:47

Mannerheim ei ollut homo vaan biseksuaali.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

seuraa_tilannetta

Quote from: jmm on 23.01.2012, 13:57:26
Mannerheim ei ollut homo vaan biseksuaali.
Mä en tiedä varmasti olenko 100%:n hetero vai vain 98%:sti. Olenko silloin mahdollisesti biseksuaali?

junakohtaus

Kun päästään keskustelemaan marsalkan rakkausasioista, kaikki oleellinen lienee sanottu. Yleensä en modeta ketjuja joihin osallistun, mutta bileet jatkuvat yleisessä pressanvaalien käpistelyketjussa.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.