News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

SPR järjestää rasisminvastaisen rap-kilpailun

Started by Saippuakupla, 20.01.2012, 16:51:47

Previous topic - Next topic

Oami

Quote from: Raine Kallio on 20.01.2012, 23:47:18
Mitähän pahaa tässäkin asiassa  on kun täälä taas kauhistellaan ja päivitellään.Suomea yritetään yhdistää ja purkaa epäsopua, hyökkäämättä kenenkään päälle.Mitä pahaa siinä on?Vai onko rasismi jokin ihailtava arvo?

Ongelma on rasistikortti, siis se että mikä tahansa poliittinen erimielisyys leimataan rasismiksi ja sitä kautta lopetetaan keskustelu asiasta, kun argumentit loppuvat kesken.

Rasistikortin valitettavana lieveilmiönä on ns. poika ja susi -efekti; siis rasismi-sanaan turrutaan ja siihen ei jakseta reagoida edes silloin harvoin, kun oikeasti olisi syytä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Raine Kallio

Olen erimieltä.Mielestäni vallalla olevasta ilmiöstä ei puhuta tarpeeksi vaan vähätellään sitä.Rasismi ei tilastojen mukaan ole lisääntynyt mutta keskustelu liikku vaarallisilla vesillä ja suunta voi ohjautua huonoksi jos ennakkoluulojen totuudeksi muuntelua ei pysäytetä.Enakkoluuloilla on jotkut poliitikotkin jo ratsastaneet mielestäni tarpeeksi, eikä pelkästään tässä aiheessa.

Saippuakupla

Quote from: Raine Kallio on 21.01.2012, 23:02:33
Pyydettyjä täsmennyksiä:

Aloitetaan näin, kuten melkein kaikki kirjoitukset täällä on tämäkin mielipidekirjoitus, ei siis kiistaton fakta.Mutu juttu.
Tarkoitin epämääräisellä nuoret termillä 10-18 vuotiaita nuoria jotka usein perustavat ajatukset hataralle kokemuspohjalle ja luotuihin mielikuviin jotka voivat olla ennakkokäsityksiä, maalattuja fiktiivisiä hommia.Hakkarainen ilmaisi aikoinaan televisiossa olevansa ekaa kertaa Helsingissä, mutta tietävänsä(luulevansa)joitakin asioita.Ei Hakkarainen ole rasisti.Hakkarinen on ja oli tietämätön,hieman lapsekas, ennakkokäsityksiin maailmansa perustava ihminen kuten televisiosta saimme taanoin asian todeta kiistatta.Ei Hakkaraista voi syyttää tai tuomita tästä,opettaa voi.Nuoriakin voi opettaa tavoille.Hakkaraisen pitäisi kuitenkin olla esimerkkinä ja ottaa asioista selvää ennen mölisemistä jottei nuori saata tulkita höpinöitä faktaksi.Faktahan on kuitenkin se, että esimerkki oli huono.Ymmärtänette asian ilman lisä vääntöä ja saivartelua

Kiitos vastauksesta. Ennakkoluulot ja niihin liittyvät mielikuvat, ilmaisutavat, tunteet, toiminta jne. rakentuvat mitä ihmeellisimmistä lähteistä. Sen sijaan Hakkaraisen mölinä (jota se varmasti oli, mikäli asialla viitataan "ukon huutamiseen tornista") saattoi olla osalle nuorista positiivinen mielipiteen ilmaisu ja siitä saattoi muodostua positiivisia mielleyhtymiä. Toki Hakkarainen olisi voinut kansanedustajana ilmaista mielipiteensä huomattavasti tahdikkaammin. Kriittisesti esim. maahanmuutosta ajattelevat nuoret saattavat olla jopa sitä mieltä, että Hakkaraisen mölinä oli lähinnä positiivinen tapa ilmaista omia mielipiteitä ja ajatuksia. Noillakin nuorilla on varmasti oikeus mielipiteisiinsä - ilman että syyllistyvät ajatusrikollisuuteen tai virheellisen tiedon levittämiseen. Hakkaraisen höpinät taas olivat ihan asiaa, joten niiden väittäminen vääriksi tai huonoiksi on lähinnä mielipide, joka edustaa vastakkaista näkökulmaa, ja sillä taas ei ole mitään tekemistä faktojen kanssa.

Raine Kallio

Mielipiteitä saa ja pitää esittää.Viisas ihminen "varmistaa" mielipiteensä pohjat oikeiksi eikä puhu asioista joista ei tiedä kuin kuultuja juttuja.Esimerkiksi minä olen kuullut ja lukenut täältä monia esimerkkejä monikultuurisuuden ongelmista ja sen suorittamasta Suomen mädättämisestä.Itse en ole asioihin kuitenkaan törmännyt niistä kärsinyt tai havainnut mitenkään todeksi joten en niitä huutele totena koska joku on minulle sellaista kertonut.En siis auta huhujen totuudeksi muuntelussa.Esimerkki on mielestäni hyvä ja sitä olen välittänyt omalle pojallenikin.

nuiv-or

Quote from: Raine Kallio on 21.01.2012, 23:02:33
Hakkarinen on ja oli tietämätön,hieman lapsekas, ennakkokäsityksiin maailmansa perustava ihminen kuten televisiosta saimme taanoin asian todeta kiistatta.Ei Hakkaraista voi syyttää tai tuomita tästä,opettaa voi.Nuoriakin voi opettaa tavoille.Hakkaraisen pitäisi kuitenkin olla esimerkkinä ja ottaa asioista selvää ennen mölisemistä jottei nuori saata tulkita höpinöitä faktaksi.Faktahan on kuitenkin se, että esimerkki oli huono.Ymmärtänette asian ilman lisä vääntöä ja saivartelua

Tietämätön mistä? Mikä ennakkoluulo on se, että kaveri on rajalla töissä ja neekerukko tullee ja sannoo turvapaikka, ja heti ollaan sisällä? Faktahan tuo. Ja pikakäännytyslaki heti voimaan, ei täällä aleta rosvoja elättää, kaiken maailman muslimit täällä hilluu. Kahtokaahan kohta on minareetti tuolla ja viien aikaan aamulla uli uli.

Mitä hölmöä tuossa on? Miksi tuota kutsut mölisemiseksi? Missähän ennakkoluulo.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012011315062734_uu.shtml

Quote- Ei niillä puheilla ole mitään merkitystä, hän perustelee vaiteliaisuuttaan.

Hakkaraisen mukaan salikeskustelu on puhdasta teatteria ja toisten kiusaamista

Mieshän on nero.

Nuo spr:n rap-kilpailut ovat ajattelun loukkaamista, ei mitään tekemistä alkuperäisten tehtävien kanssa, mitä ne sitten onkaan. Mikä on spr:n virka Suomessa? Nostaa avustuksia ja palkata 100k-vuosipalkalla jotain pukumiehiä? Tehdä voittoa veripalvelulla?

Järjestö kiinni, täyttä paskaa.

nuiv-or

Quote from: Raine Kallio on 21.01.2012, 23:42:19
Mielipiteitä saa ja pitää esittää.Viisas ihminen "varmistaa" mielipiteensä pohjat oikeiksi eikä puhu asioista joista ei tiedä kuin kuultuja juttuja.Esimerkiksi minä olen kuullut ja lukenut täältä monia esimerkkejä monikultuurisuuden ongelmista ja sen suorittamasta Suomen mädättämisestä.Itse en ole asioihin kuitenkaan törmännyt niistä kärsinyt tai havainnut mitenkään todeksi joten en niitä huutele totena koska joku on minulle sellaista kertonut.En siis auta huhujen totuudeksi muuntelussa.Esimerkki on mielestäni hyvä ja sitä olen välittänyt omalle pojallenikin.

Rajat auki vasta 20 vuotta, meno kiihtyy. Missä päin Suomea asut?

Raine Kallio

Asun Tampereella, Helsinkikin on hyvin tuttu.Lapsuuden vietin Hervannasa vastaanotto keskuksen naapurissa, kavereita oli useista eri kansallisuuksista,aitiopaikalta sain seurata pakolaisten elämää ja sopeutumista.Heidän kanssa suurin ongelma oli joutua kantaväen perusteettoman vihan kohteeksi,tätäkin tapahtui tuolloin(1980-luvulla)hyvin harvoin.Tuolloinkin vihaajina oli itsekritiikittömiä syrjäytyneitä enenmän tai vähemmän alkoholisoituneita ihmispoloja jotka tietämättömyyttään syyttivät omasta kohtalostaan täysin syyttömiä ihmisiä.En asetu kenenkään puolelle tai ketään vastaan mutta uskon vain itse kokemani ja näkemäni asiat.

MW

Quote from: Raine Kallio on 21.01.2012, 23:32:41
Olen erimieltä.Mielestäni vallalla olevasta ilmiöstä ei puhuta tarpeeksi vaan vähätellään sitä.Rasismi ei tilastojen mukaan ole lisääntynyt mutta keskustelu liikku vaarallisilla vesillä ja suunta voi ohjautua huonoksi jos ennakkoluulojen totuudeksi muuntelua ei pysäytetä.Enakkoluuloilla on jotkut poliitikotkin jo ratsastaneet mielestäni tarpeeksi, eikä pelkästään tässä aiheessa.

Ihan hyvässä hengessä, saisiko esimerkkejä muunnellusta totuudesta? Hervannan sham-bootboyn lausunnot eivät sitten kelpaa.

Esimerkit ennakkoluuloistakin kelpaisivat, voisin sitten verrata niitä jälkitietoihini.

Punaniska

Quote from: Raine Kallio on 21.01.2012, 22:51:59
Niin tai Palestiinalaiset juutalaisista jotka ryöstävät maan vanhaan satukirjaan vedoten.

Mielipiteitä saa ja pitää esittää.Viisas ihminen "varmistaa" mielipiteensä pohjat oikeiksi eikä puhu asioista joista ei tiedä kuin kuultuja juttuja

Hyvä idea! Oletko ajatellut kokeilla?

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Sunt Lacrimae

Itse en ole asioihin kuitenkaan törmännyt niistä kärsinyt tai havainnut mitenkään todeksi joten en niitä huutele totena koska joku on minulle sellaista kertonut.

Tolla logiikalla joku suomenruotsalainen Westendissä asuva kokoomusnuoriin kuuluva kauppisopiskelija joka ei ole koskaan nähnyt spurgua tai subunarkkia voisi väittää, että eihän Suomessa mitään päihdeongelmaa ole.

Sun on ihan turha tulla tänne kertomaan mistään ennakkoluuloista kun suurimmalla osalla hommalaisista poliittinen kanta näissä asioissa pohjautuu kokemukseen.
Play stupid games, win stupid prizes.

Lahti-Saloranta

Quote from: Raine Kallio on 22.01.2012, 00:17:01
Asun Tampereella, Helsinkikin on hyvin tuttu.Lapsuuden vietin Hervannasa vastaanotto keskuksen naapurissa, kavereita oli useista eri kansallisuuksista,aitiopaikalta sain seurata pakolaisten elämää ja sopeutumista.Heidän kanssa suurin ongelma oli joutua kantaväen perusteettoman vihan kohteeksi,
Panitko koskaan merkille tapahtuiko siellä pakolaiskeskuksen liepeillä esim naisten häirintää muidenkin kuin alkoholisoituneiden ihmispolojen toimesta.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Siili

Quote from: Raine Kallio on 20.01.2012, 23:47:18
Mitähän pahaa tässäkin asiassa  on kun täälä taas kauhistellaan ja päivitellään.Suomea yritetään yhdistää ja purkaa epäsopua, hyökkäämättä kenenkään päälle.Mitä pahaa siinä on?Vai onko rasismi jokin ihailtava arvo?

Minusta SPR:n toiminta rönsyilee turhan monille aloille.  Siinä on vaara, että luottamus sen kykyyn hoitaa ydintoimintojaan heikkenee.  Seuraavassa Punainen Risti selvittää perustehtäväänsä:

http://www.punainenristi.fi/tutustu-punaiseen-ristiin

Mihin esitettyyn kategoriaan mielestäsi kuuluu rap-kilpailujen järjestäminen?  Ilmeisesti rahassa kylpevän järjestön palkattu toimitsijakaarti on pöhöttynyt ja siellä on paljon väkeä, joiden pitää olemassaolonsa oikeutuksensa perustelemiseksi kehitellä kaikenlaista "edistyksellistä" puuhastelua.

vihapuhegeneraattori

Tulipahan taas vitutus päälle inspiraation kanssa samaan aikaan.. tässä mun entranssi siihen laulukilpailuun tuon viimeaikoina linkatun uusruotsalais rikastuttajaräppärin esimerkin innoittamana.

Taustalle soimaan oikeen fätit bassobiitit ganstadistortiolla...

Ja tiedän että on "vähän" provo.. tänään nyt oli sellanen päivä.. parempi täällä ku kadulla.

Siniristilippunne, sillä pyyhimme perseemme
Sen puolestä saattekin kuolla, me mene sossulle
Ei, sano possulle, kossulle, muttei khatille

Khat! Khat! Al-islaamuu-u-u-u...
Khat! Khat! Al-jihaduu-u-u-u...

KlikKlak! Sanoo liikkuvat. Turpa kiinni ja rikastu!
Jos et tajuu mun kulttuuri mä huudan rasismii
Duuniton, syy on sun, rasisti, natsi, fasisti!

Täti tyhmä, hyväuskonen, vääräuskonen
Minä usko Allah ja seinä, rahaseinä, rahaseinä
Vaimo, kaks, kolme, BAM, new jihadist is a man!

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Bwana

Laiskalla West Coast biitillä, semmoinen ujeltava twii-uu taustalle:

Ali puskee sisään femman spåraan, matkansa on steissille skoraan.
Jengi sisällä on leijonat kaulassa, tunnelma on muutenkin kuin haudassa.
Kalja virtaa, kaljut ähisee. "Vitun neekeri lähe jo menee!"
Ali raukka, traumoja takana. Menee kasvot valkoiseks kun lakana.
Syke nousee, Alia pelottaa. Pahat dzinnit voimavaraa ahdistaa.
Ali varma kuolemastaan jo on, mut saapuu paikal sankari tää peloton.
"Nasse-Rasse paskapäät nyt poistukaa, muuten alkaa läskinne jo tummumaan!
Aie teidän kyllä tää tiedetään, tänne on sun ihan turha yrittää!"

Spåra siitä hetipikaa tyhjenee, paskasakki pysäkille pakenee.
Pekka antaa ihokkaansa ainoan, Ali vaatii toisen vielä mokoman.
Steissin seinä edessä jo mollottaa, sitä pystys Ali kohta kannattaa.
Ilta tummuu, yöhön vaipuu Stadi. Alin vitutus on jo aika snadi.
Taikaluukust massii Ali kelaa, vitutuskin sitä mukaa relaa.
Jos vaan Pekka kaikis meissä asuisi, Alin traumat sitä mukaa katoisi.

Rikkautta o-o-oo! Voimavaraa o-o-oo!

Värinää....
Nkosi sikelel' Afrika.

Tabula Rasa

Quote from: Lahti-Saloranta on 20.01.2012, 20:45:17
SPR heitti kovan haasteen Homma-foorumille. Nyt olisi mainio tilaisuus toteuttaa "uhkaavan oloinen Rap-kilpailu"
Ei muuta kun asian osaavat sananikkarit töihin. Olisi tosi mainio juttu jos voitto tulisi Homman jäsenelle satiiressa tarkoituksessa tehdystä piisistä. Olisi siinä SPR:llä sulattelua.

Miksei pystyyn samantien omaa ''uhkaavanoloista antiräp-skabaa'' jossa esmerkiksi suomalaiskansallisella humpalla voisi päästä pitkälle:D
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''