News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Eva Biaudet Hommaforumin videohaastattelussa (presidentinvaalit 2012)

Started by Lalli IsoTalo, 18.01.2012, 02:37:10

Previous topic - Next topic

kuuraparta

Quote from: Junes Lokka on 20.01.2012, 17:46:39
Quote from: kuuraparta on 20.01.2012, 17:40:53
Lalli IsoTalo. Minun mielestäni Suomen ruotsalainen kansanpuolueen ehdokkaalta olisi aivan ehdottomasti pitänyt kysyä ainakin yksi kysymys joka olisi liittynyt ruotsinkielisten kiintiöihin opiskelupaikoissa. Tämä on aivan liian hyssytelty aihe ja se on saatava ihmisten tietoon.

Mitä hyötyä? Kaikki me tiedämme Baudet'n vastauksen jo etukäteen.

En nyt ymmärrä mitä ajat tuolla takaa, en minä ainakaan tiedä etukäteen Eevan vastausta mahdolliseen kysymykseen joka olisi edes sivunnut ruotsinkielisten kiintiöistä kouluissa. Voin kyllä arvata (oikeastaan tietää) hänen kantansa niihin, mutta eihän kannan tietäminen estä, tai ole estänyt montaa muutakaan, mm Lalli IsoTalon jo Eevalle esittämää kysymystä.

EDITTIÄ: "Minun mielestäni Suomen ruotsalainen kansanpuolueen ehdokkaalta olisi aivan ehdottomasti pitänyt kysyä ainakin yksi kysymys joka olisi liittynyt ruotsinkielisten kiintiöihin opiskelupaikoissa." Eli en siis tarkoittanut että kysymys olisi välttämättä ollut täsmäkysymys nimenomaan ruotsinkielisten kiintiöihin kouluissa, vaan että olisi ollut edes yksi kysymys joka olisi edes sivunnut aihetta.

nuiv-or

Quote from: kuuraparta on 20.01.2012, 18:15:35
En nyt ymmärrä mitä ajat tuolla takaa, en minä ainakaan tiedä etukäteen Eevan vastausta mahdolliseen kysymykseen ruotsinkielisten kiintiöistä kouluissa. Voin kyllä arvata (oikeastaan tietää) hänen kantansa niihin, mutta eihän kannan tietäminen estä, tai ole estänyt montaa muutakaan, mm Lalli IsoTalon jo Eevalle esittämää kysymystä.

Suomenruotsalaiset ovat vähemmistö ja kiintiöt ovat positiivista syrjintää. Lausunto jatkuu näillä argumenteilla:

- kaksikielisyys on rikkaus
- koskaan ei voi tietää, muuttaako ruotsinkieliseen kuntaan
- palvelut turvattava
- muut standardiargumentit

kuuraparta

Quote from: Junes Lokka on 20.01.2012, 18:20:13
Quote from: kuuraparta on 20.01.2012, 18:15:35
En nyt ymmärrä mitä ajat tuolla takaa, en minä ainakaan tiedä etukäteen Eevan vastausta mahdolliseen kysymykseen ruotsinkielisten kiintiöistä kouluissa. Voin kyllä arvata (oikeastaan tietää) hänen kantansa niihin, mutta eihän kannan tietäminen estä, tai ole estänyt montaa muutakaan, mm Lalli IsoTalon jo Eevalle esittämää kysymystä.

Suomenruotsalaiset ovat vähemmistö ja kiintiöt ovat positiivista syrjintää. Lausunto jatkuu näillä argumenteilla:

- kaksikielisyys on rikkaus
- koskaan ei voi tietää, muuttaako ruotsinkieliseen kuntaan
- palvelut turvattava
- muuta standardiargumentit

Minusta sinä missasit nyt aivan kokonaan paitsi minun pointin, niin myös näiden koko Homma foorumin presidentti tenttien pointin.

Lalli IsoTalo

Quote from: Vapaa Umpihanki on 20.01.2012, 17:19:33
Eikä tässä mitään sotaa ole. Tässä on vain tilanne, jossa kansalainen Eva B. sotkee aikansa ja nationalistinen nuiva on valmis siivoamaan hänen sotkujaan ja kantamaan vastuuta Eva B:n sotkemisesta vaikka kuolemaan saakka. Muistuttaa mokutusta ja vasemmistolaisuutta.

Ensimmäinen sovinnon askel = vastuunkantoa kuolemaan asti.  Muistuttaa postmodernia konstruktiota.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: kuuraparta on 20.01.2012, 18:24:28
Minusta sinä missasit .... näiden koko Homma foorumin presidentti tenttien pointin.

Pointti löytyy etusivulta:

QuoteYhdistys halusi kartoittaa

1) ehdokkaiden sananvapausnäkemyksiä,
2) tukea kansalaisia päätöksenteossa ja
3) edistää "suvaitsevaisten" ja "nuivien" välistä hedelmällistä maahanmuuttokeskustelua.

Ei etsitty konsensusta tai kompromisseja, vaan keskustelua ilman turhia leimaamisia, puolin ja toisin.

Pointti oli antaa sananvapauden nimissä ehdokkaan tuoda esiin itseään tavalla, joka hänelle itselleen parhaiten sopi. Biaudet'ille sopi vapaamuotoinen keskustelu.

Mielestäni ruotsinkielen etuoikeutettu asema on väestönvaihtokiimaan ja sananvapauden kuohintaan verrattuna mitätön ongelma.
— Missä N, siellä R

Kafir Sikakoira

Quote from: kuuraparta on 20.01.2012, 17:40:53
Lalli IsoTalo. Minun mielestäni Suomen ruotsalainen kansanpuolueen ehdokkaalta olisi aivan ehdottomasti pitänyt kysyä ainakin yksi kysymys joka olisi liittynyt ruotsinkielisten kiintiöihin opiskelupaikoissa. Tämä on aivan liian hyssytelty aihe ja se on saatava ihmisten tietoon.
Muistaakseni hänelle esitettiin juurikin tämä kysymys Yle puheen politiikkaradiossa noin pari viikkoa? sitten.

inwell

Kuuraparta voi lähteä itse kysymään, jos asia häntä kalvaa. Soita Biaudeen kampanjapäällikölle. Ehkä pystyt googlella jopa ihan oma-aloitteisesti etsimään yhteystiedot.
"I don't really have anything to contribute in the gigantic dead body arena!" -Fifield

Saippuakupla

Quote from: Lalli IsoTalo on 20.01.2012, 19:27:11
Minusta sinä missasit .... näiden koko Homma foorumin presidentti tenttien pointin.

3) edistää "suvaitsevaisten" ja "nuivien" välistä hedelmällistä maahanmuuttokeskustelua.

Ei etsitty konsensusta tai kompromisseja, vaan keskustelua ilman turhia leimaamisia, puolin ja toisin.

Pointti oli antaa sananvapauden nimissä ehdokkaan tuoda esiin itseään tavalla, joka hänelle itselleen parhaiten sopi. Biaudet'ille sopi vapaamuotoinen keskustelu.

Mielestäni ruotsinkielen etuoikeutettu asema on väestönvaihtokiimaan ja sananvapauden kuohintaan verrattuna mitätön ongelma.

Yhdistyksen tavoitteet toteutuivat. Mielenkiintoista nähdä Biaudetista muitakin puolia kuin perinteinen "medialänkytys". Hyvää työtä! Kiitos ja kumarrus!

Brandöt

Quote from: Lalli IsoTaloPointti oli antaa sananvapauden nimissä ehdokkaan tuoda esiin itseään tavalla, joka hänelle itselleen parhaiten sopi. Biaudet'ille sopi vapaamuotoinen keskustelu.

Tämä sananvapauden periaate onkin tärkeä periaate mielestäni haastattelutilanteessa. Kuvitellaanpa tähän rinnalle lähes mitä tahansa maikkarin tai 4:sen vaalitenttiä, missä Soinin ja Väyrysen puheenvuorojen päälle puhutaan törkeällä tavalla, keskeytetään hyvät asiakeskustelut (kun aihe käy liian tulenaraksi vastakkaiselle poliittiselle agendalle), kysytään vain ehdokkaan huonossa valossa näyttäviä ja johdattelevia kysymyksiä; suuri osa ajasta menee näin ^ toimien vain väärinymmärrysten torjumisessa ja niiden samojen asioiden toistelemisessa, jotka on selvitetty jo moneen kertaan aikaisemminkin. Se on todella turhauttavaa.

Kun nyt tarkkaan mietitte asiaa, niin suurimmalla osalla meistä ajattelevista, yhteiskunnallisia asioita seuraavista ihmisistä, on jokin poliittinen mielipide. Se, että antaako tämän poliittisen mielipiteensä ohjailla keskustelua toisen sananvapauden kustannuksella, onkin sitten jo toinen asia. Tällä kertaa haastatteluun ei lähdetty sillä ennakkoasenteella, että "puristan sinusta ulos ajattelusi ristiriitaisuudet" vaan mukaan lähdettiin avoimella mielellä. Antaen keskustelun kuljettaa ja ajatuksen rönsyillä. Tämä 'vapaa puhe' itsessään puhuu jo volyymeja itse ihmisestä, oli hän sitten kuka tahansa.

kuuraparta

Niin. Minähän vain totesin että vaikka tietää (tai olettaa tietävänsä) kanssa keskustelijan kannan johonkin asiaan, niin sen "tiedon" ei kuitenkaan pitäisi estää käymästä keskustelua kyseisestä asiasta. Jos esimerkiksi tietää että ehdokas kannattaa naisten kiintiöitä työ elämässä, niin tämä kanssa keskustelijan kannan tiedostaminen kyseisestä asiasta, ei pitäisi olla este kyseisestä asiasta keskustelemiselle. Korjatkaa toki jos olen väärässä, näin ainakin itse järkeilen asian olevan.

Quote from: Lalli IsoTalo on 20.01.2012, 19:27:11Mielestäni ruotsinkielen etuoikeutettu asema on väestönvaihtokiimaan ja sananvapauden kuohintaan verrattuna mitätön ongelma.

Kaikella kunnioituksella, mutta minun mielestäni tuo on yhtä reilu pointti kun sanoisi vaikka että "sanavapauden rajoittaminen on kansanmurhaan verrattuna mitätön ongelma". Melko pientä pränttiä sait muuten aikaiseksi. Minusta kieltämättä tuntuu nyt hieman siltä kuin olisin ottanut puheeksi aiheen jota ei mielellään käsitellä edes Homma foorumilla, tai sitten olen vain hieman vainoharhainen, molempi pahempi. On mielestäni kuitenkin hieman yllättävää että minun pitää edes näinkin paljon perustella näkövinkkeliäni sitä miksi aiheesta olisi voinut Eevan kanssa jutustella. Koska minun mielestäni tuo esittämäni keskustelun aihe olisi kyllä sopinut mainiosti nimenomaan RKP:n edustajan kanssa käytyyn keskusteluun.

Sanotaan nyt kuitenkin että olin varsin pettynyt kun et nostanut ruotsinkielisten erityisasemaa suomessa esille teidän keskustelussa Eevan kanssa. Mielestäni selkeä epäkohta on aina selkeä epäkohta ja niistä tulee ehdottomasti käydä keskustelua.

Quote from: Kafir Sikakoira on 20.01.2012, 19:48:59Muistaakseni hänelle esitettiin juurikin tämä kysymys Yle puheen politiikkaradiossa noin pari viikkoa? sitten.

Ok en itse hirveästi kuuntele radiota. Olisin kuitenkin toivonut että aihe oltaisiin tuotu esille myös tässä Homman videohaastattelussa jossa "pointti oli antaa sananvapauden nimissä ehdokkaan tuoda esiin itseään tavalla, joka hänelle itselleen parhaiten sopi."

inwellin viesti myös huomioitu, kiitokset vinkistä  :).

Miniluv

QuoteMinusta kieltämättä tuntuu nyt hieman siltä kuin olisin ottanut puheeksi aiheen jota ei mielellään käsitellä edes Homma foorumilla, tai sitten olen vain hieman vainoharhainen, molempi pahempi.

Ruotsinkielen asemasta on pitkä ketju.

Kokemus on osottanut, että tuohon suuntaan alkavan verson ei kannata antaa kasvaa, koska tulee kova möly ja muu jää varjoon, kun kielisoturit astuvat areenalle.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Everyman

Erinomaisen hyvää työtä ovat olleet kaikki nämä haastattelut, kiitos niistä. "Sana on vapaa" on hyvä periaate.

Elemosina

Quote from: Brandöt on 20.01.2012, 20:01:17
(naps)

Kun nyt tarkkaan mietitte asiaa, niin suurimmalla osalla meistä ajattelevista, yhteiskunnallisia asioita seuraavista ihmisistä, on jokin poliittinen mielipide. Se, että antaako tämän poliittisen mielipiteensä ohjailla keskustelua toisen sananvapauden kustannuksella, onkin sitten jo toinen asia. Tällä kertaa haastatteluun ei lähdetty sillä ennakkoasenteella, että "puristan sinusta ulos ajattelusi ristiriitaisuudet" vaan mukaan lähdettiin avoimella mielellä. Antaen keskustelun kuljettaa ja ajatuksen rönsyillä. Tämä 'vapaa puhe' itsessään puhuu jo volyymeja itse ihmisestä, oli hän sitten kuka tahansa.

Minä luulen että iso osa ihmisistä ei tajua omaavansa jotain poliittista mielipidettä. Tällä tarkoitan tosin henkilöitä, jotka eivät välttämättä seuraa paljoakaan yhteiskunnallisia asioita. Heistä saattaa "tuntua" että tämä on väärin/oikein ja tuo ehdokas puhuu niitä asioita mitkä minua kiinnostavat. Ja siltä pohjalta sitten äänestetään.
Valitettavasti monet lienevät myös median vietävissä.

Hienoja haastatteluita muuten, Lalli!
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

kuuraparta

Quote from: Miniluv on 20.01.2012, 20:28:35
QuoteMinusta kieltämättä tuntuu nyt hieman siltä kuin olisin ottanut puheeksi aiheen jota ei mielellään käsitellä edes Homma foorumilla, tai sitten olen vain hieman vainoharhainen, molempi pahempi.

Ruotsinkielen asemasta on pitkä ketju.

Kiitoksia paljon. Vaikka todettakoon että tätä asiaa käsittelevä ketju ei nyt tällä haavaa ollut millään tavalla hakusessa, totesin vain että olisin halunnut että aiheesta oltaisiin keskusteluta Eevan kanssa. Samallavain hieman ihmettelin ääneen tätä, voisiko sanoa pientä tunteiden kuohahdusta jonka asian esiin tuominen näytti nostattavan.

Quote from: Miniluv on 20.01.2012, 20:28:35Kokemus on osottanut, että tuohon suuntaan alkavan verson ei kannata antaa kasvaa, koska tulee kova möly ja muu jää varjoon, kun kielisoturit astuvat areenalle.

Täytyy kyllä myöntää etten ole nyt aivan varma mitä yrität tuolla sanoa, mutta toisaalta meikäläinenhän ei olekkaan järjellä pilattu.

Lalli IsoTalo

Quote from: Lalli IsoTalo on 20.01.2012, 19:27:11Mielestäni ruotsinkielen etuoikeutettu asema on väestönvaihtokiimaan ja sananvapauden kuohintaan verrattuna mitätön ongelma.

Quote from: kuuraparta on 20.01.2012, 20:21:19Kaikella kunnioituksella, mutta minun mielestäni tuo on yhtä reilu pointti kun sanoisi vaikka että "sanavapauden rajoittaminen on kansanmurhaan verrattuna mitätön ongelma".

En näe ongelmaa ongelmien tärkeysjärjestykseen asettamissa, enkä ongelmien ratkaisemisessa tärkeysjärjestyksessä.

Quote from: kuuraparta on 20.01.2012, 20:21:19Melko pientä pränttiä sait muuten aikaiseksi.

Mulla on piileviä kykyjä.

Quote from: kuuraparta on 20.01.2012, 20:21:19Sanotaan nyt kuitenkin että olin varsin pettynyt kun et nostanut ruotsinkielisten erityisasemaa suomessa esille teidän keskustelussa Eevan kanssa.

Pajassa oli ketju, johon kysymyksiä olisi voinut jättää. http://hommaforum.org/index.php/topic,64768.0.html Suurin osa jätetyistä kysymyksistä ei mahtunut mukaan. Käytössäni oli luovan tiimin valmistelema 50 kysymyksen patteristo, mutta muutin toteutussuunnitelma lennossa, koska se tuntui toimivan parhaiten suhteessa siihen tavoitteisiin, jotka yritettiin saavuttaa.
— Missä N, siellä R

Arvoton

Oli se aikaa, kun oli Elisabeth Rehn -ilmiö. Onko RKP:llä jo eväät vähissä ja jäljellä vain joku  kirjoittamaton laki ruotsinkielisten erityisyydestä (bättre folk)?

Elemosina

Quote from: Arvoton on 20.01.2012, 21:03:19
Oli se aikaa, kun oli Elisabeth Rehn -ilmiö. Onko RKP:llä jo eväät vähissä ja jäljellä vain joku  kirjoittamaton laki ruotsinkielisten erityisyydestä (bättre folk)?

No, nyt myönnän että äänestin Elisabeth Rehniä. Mutta olin syyntakeeton koska asuin ulkomailla (silläkin kerralla).
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

kuuraparta

Quote from: Lalli IsoTalo on 20.01.2012, 20:49:36En näe ongelmaa ongelmien tärkeysjärjestykseen asettamissa, enkä ongelmien ratkaisemisessa tärkeysjärjestyksessä.

Edelleen kaikelle kunnioituksella, mutta minun mielestäni kaikenlainen tasa-arvoinen kohtelu äidinkieleen (kuin toki myös etniseen taustaan) katsomatta pitäisi olla tärkeysjärjestyksessä sellaisessa kohtaa, että se otetaan tuollaisessa keskustelussa esille. Etenkin kun keskustellaan sellaisen ehdokkaan kanssa joka sattuu edustamaan puoluetta jonka politiikkaan tämä suomen kielipolitiikka sattuu vielä vahvasti kuulumaan. Minä en rupea keskustelemaan siitä kumpi onkaan tärkeämpi sananvapaus vaiko ihmisten tasa-arvo, minulle kun nuo molemmat on todella tärkeitä asioita. Mutta ihmettelin vain miksi et antanut "sananvapauden nimissä ehdokkaan tuoda esiin itseään tavalla, joka hänelle itselleen parhaiten sopii" tässä kielikiintiö asiassa.

Quote from: Lalli IsoTalo on 20.01.2012, 20:49:36Pajassa oli ketju, johon kysymyksiä olisi voinut jättää. http://hommaforum.org/index.php/topic,64768.0.html

Jos sinulle ei vain yksinkertaisesti tullut mieleen puhua tästä asiasta niin ok, ei siinä mitään. Ei aina voi kaikkea muistaa, huomata tai edes tietää. Mutta on kokonaan toinen asia jos lähdet perustelemaan minulle sitä miksi et asiaa esille nostanut.

Elemosina

Quote from: kuuraparta on 20.01.2012, 21:12:10

Quote from: Lalli IsoTalo on 20.01.2012, 20:49:36Pajassa oli ketju, johon kysymyksiä olisi voinut jättää. http://hommaforum.org/index.php/topic,64768.0.html

Jos sinulle ei vain yksinkertaisesti tullut mieleen puhua tästä asiasta niin ok, ei siinä mitään. Ei aina voi kaikkea muistaa, huomata tai edes tietää. Mutta on kokonaan toinen asia jos lähdet perustelemaan minulle sitä miksi et asiaa esille nostanut.

Kuuraparta, asia on ollut esillä, mutta sinä et ollut vielä silloin (varmaankaan) kirjautunut tänne käyttäjäksi. Ja kaikkea ei vaan voi kysyä. Luotan Lallin ammattitaitoon ja hienot haastatteluthan on tuloksena kaikkien katsottavina nyt.

Lalli IsoTalo

Quote from: kuuraparta on 20.01.2012, 21:12:10
Mutta ihmettelin vain miksi et antanut "sananvapauden nimissä ehdokkaan tuoda esiin itseään tavalla, joka hänelle itselleen parhaiten sopii" tässä kielikiintiö asiassa.

Varmaankin siksi, että kaikki ehdokkaat saivat itse valita keskustelun teemat. Työnsin sinne mukaan sanavapautta, väestönvaihtoa, mokutusta ja mystiikkaa sen verran kuin ehdokkaalle sopi. Tämä varmaan riittää tästä.
— Missä N, siellä R

kuuraparta

Quote from: kuuraparta on 20.01.2012, 21:12:10Kuuraparta, asia on ollut esillä, mutta sinä et ollut vielä silloin (varmaankaan) kirjautunut tänne käyttäjäksi.

En nyt puhunut asian esille ottamisesta niinkään täällä foorumilla. Vaan minä vain puhuin siitä, että olisin halunnut kuulla kehittävää keskustelua aiheesta jonka mainitsin nimenomaan RKP:n presidenttiehdokkaan suunnalta.

Quote from: Elemosina on 20.01.2012, 21:15:53Ja kaikkea ei vaan voi kysyä.

En nyt ole varma että tarkoitatko tuolla sitä että kaikkea ei vaan ehdi kysyä, vaiko sitä että kaikkea ei vaan kehtaa kysyä? Tarkoitit sitten kumpaa tahansa, niin olen jokatapauksessa samaa mieltä kanssasi: Kaikkea ei vaan ehdi tai edes kehtaa kysyä. Kuitenkin minun mielestäni on omituista että aikaa (ja kehtaamistakin) oli kysyä naisten (mahdollisista) kiintiöistä mutta ei ruotsinkielisten kiintiöistä.

Quote from: Elemosina on 20.01.2012, 21:15:53Luotan Lallin ammattitaitoon ja hienot haastatteluthan on tuloksena kaikkien katsottavina nyt.

Olen ehdottomasti samaa mieltä. Haastattelut olivat hienoja ja minä pidin niistä kyllä todella paljon ja olen kyllä todella kiitollinen niistä. Mikäli joku nyt sai minusta sellaisen kuvan että haluaisin haastaa riitaa esim Lallin kanssa, niin sellainen ei kyllä millään muotoa pidä paikkaansa, esitin vain hieman (ja mielestäni myös aiheellista) kritiikkiä.

Quote from: Lalli IsoTalo on 20.01.2012, 21:38:25Varmaankin siksi, että kaikki ehdokkaat saivat itse valita keskustelun teemat. Työnsin sinne mukaan sanavapautta, väestönvaihtoa, mokutusta ja mystiikkaa sen verran kuin ehdokkaalle sopi. Tämä varmaan riittää tästä.

Tämä sitten riittäköön. Minä en enää kysy asiasta sinulta, jotenka asia on ainakin tältä osalta minun puolestani loppuun käsitelty. Toivon ettei tämä aiheuttanut minkäänlaista kismaa henkilöidemme välille ja pahoittelen mikäli käyttäydyin asiattomasti tivatessani kyseistä asiaa.

Arvoton

E. Rehniä suosittelin naisille jo silloin, kun maassa hypetettiin Kuuskoski-ilmiötä. Jälkimmäinen jotenkin vaiettiin vuoden päästä unohduksiin ja tilalle nostettiin Reeni. Onneksi tv:n vaalikeskustelussa Veltto sai Lillanin raivostumaan (paljastamaan todellisen minänsä) ja siten valitsin Maran. Simo Rantalaisen haastattelussa Lillani oli poikansa kanssa studiossa ja se poika säälitti minua (en tiedä, äitinsäkö takia).

nuiv-or

http://www.youtube.com/watch?v=IEC1kcOcXXw BioD-tv

2.50 alkaa

7.30 It makes it a lot easier if you learn the language, or the languageS

ruotsin osaaminenhan on tärkeää integraatiolle...

37.50 The Swedish party's been in all governments almost forever, omahyväisyys++

39.14  Selkeää rasismia. Ihme naiivia lässytystä.

Is it the Nokia, is it the government, everything is Finnish

If we are really reliable, that we can make a good life for everybody

If Finland is reliable, then a product is reliable

Eli monikansalliset yhtiöt ovat ihan jees, mutta suomalaisten ei pidä käyttää lapsia maissa joilla on huono ihmisoikeusmaine, muuten brändi hajoaa.

If you must trade with countries which have a bad record of human rights

Eli me voidaan parantaa koko maailma. Rasismi piilee siinä, että Eva verhoaa muukalaisvihamielisyytensä ihmisoikeusverhoon. Tämän on pakko olla se kuuluisa piilorasismi.

Tuo on niin sekavaa paskaa, että facepalmaan vihasta. Orwellilaista kaksoiskieltä ja lässytystä, ei tuo mitään osaisi tehdä.

Todellisuus: jos tuo olisi presidentti ja menisi myymään jotain (mitä, Kiinassa valmistettua Nokiaa kiinalaisille?), niin lässyttäisi kiinalaisten kanssa ihmisoikeuksista, kiinalaiset nyökkäisivät, ja se on siinä. Idiootti ei osaa edes Suomessa hoitaa vähemmistövammaisen tehtäviään.

(kyllä, olen katsonut jo 40 min tuota..)

Haastattelija on ihan fiksu välillä ("we have the possibility here to be at the cutting edge of humanity"), mutta haastateltava... Miinusta siitä, että on opiskelemassa suomenruotsia.

Sori sekavasta postista.

Niin, Lalli: hyvät haastattelut jokaikinen. En käsitä miten pokka ja hermot kesti Baudet'n kanssa. En näe mitä hyötyä Baudet'n tentistä oli, eihän siitä saa mitä järkevää irti. Kiintiökysymykseen se olisi vastannut kuten edellisessä viestissäni kirjoitin, positiivinen syrjintä. Vaikka olin kuulemma missanut pointin.

Professori

Eva on kuitenkin.....nainen. Onneksi on muunlaisiakin naisia. Enkä tässä tarkota ulkonäköä.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

-PPT-

Evan perusasenne on jo se missä koko homma tyssää. Hän on itsekin myöntänyt liikkuvansa suurimman osan ajastansa noin kahden neliökilometrin alueella Helsingin ydinkeskustassa ja tuolla asenteella ollaan pyrkimässä koko Suomen presidentiksi!

Lalli IsoTalo

Quote from: kuuraparta on 20.01.2012, 21:45:50
Toivon ettei tämä aiheuttanut minkäänlaista kismaa henkilöidemme välille ...

Ei ollenkaan!
— Missä N, siellä R

kuuraparta

Quote from: Junes Lokka on 20.01.2012, 22:44:56Kiintiökysymykseen se olisi vastannut kuten edellisessä viestissäni kirjoitin, positiivinen syrjintä. Vaikka olin kuulemma missanut pointin.

Niinkuin sinä totta vie sen missasitkin. Kuten tässä ketjussa on jo niin monta kertaa tullut esille: Koko pointtihan oli antaa sananvapauden nimissä ehdokkaan tuoda esiin itseään tavalla, joka hänelle itselleen parhaiten sopii. En tiedä mitenkä tämän nyt ystävällisesti sinulle sanoisi, mutta sinä et näy nyt ymmärtävän tätä eroa Biadetin kanssa käydyn keskustelun ja sinun tekemäsi listan välillä.

Junes Lokka, minulla ei ole enempää puhuttavaa tästä asiasta kanssasi, jos et tuota pointtiani ymmärrä niin se on valitettavaa.

Quote from: Lalli IsoTalo on 20.01.2012, 23:00:39
Quote from: kuuraparta on 20.01.2012, 21:45:50
Toivon ettei tämä aiheuttanut minkäänlaista kismaa henkilöidemme välille ...

Ei ollenkaan!

:)

Lalli IsoTalo

Quote from: Junes Lokka on 20.01.2012, 22:44:56
Niin, Lalli: hyvät haastattelut jokaikinen.

Kiitos!

En käsitä miten pokka ja hermot kesti Baudet'n kanssa.

Ei ollut mitään ongelmaa. Junes, juttu on nyt sellainen, että päätin kokeilla viime kevättalvella positiivista ajattelua, ja se tuntuu toimivan ihan mukavasti ainakin toistaiseksi. Minä uskon positiivisten ajatusten voimaan, koska minulla on ollut niistä erittäin hyviä kokemuksia viimeisen 9 kk ajan. Tämä ei varmaan sovi kaikille, mutta minulle tämä sopii. Minä menin paikalle positiivisella mielellä, ja niinpä keskustelu pysyi ei-ahdistavana. Ihmiset ymmärtävä asioita paremmin, kun ei eivät ole siilipuolustuksessa, liskoaivojen varassa. Halusin Biaudet'in ymmärtävän, että kaikki  ;D ;D ;D me nuivat emme ole rasisteja. 

En näe mitä hyötyä Baudet'n tentistä oli, eihän siitä saa mitä järkevää irti.

Ei se ollut tentti, vaan rauhanhierontaa.
— Missä N, siellä R

Tykkimies Pönni

Quote from: Lalli IsoTalo on 20.01.2012, 23:17:30
Niin, Lalli: hyvät haastattelut jokaikinen.

Kiitos!

En käsitä miten pokka ja hermot kesti Baudet'n kanssa.

Ei ollut mitään ongelmaa. Junes, juttu on nyt sellainen, että päätin kokeilla viime kevättalvella positiivista ajattelua, ja se tuntuu toimivan ihan mukavasti ainakin toistaiseksi. Minä uskon positiivisten ajatusten voimaan, koska minulla on ollut niistä erittäin hyviä kokemuksia viimeisen 9 kk ajan. Tämä ei varmaan sovi kaikille, mutta minulle tämä sopii. Minä menin paikalle positiivisella mielellä, ja niinpä keskustelu pysyi ei-ahdistavana. Ihmiset ymmärtävä asioita paremmin, kun ei eivät ole siilipuolustuksessa, liskoaivojen varassa. Halusin Biaudet'in ymmärtävän, että kaikki  ;D ;D ;D me nuivat emme ole rasisteja. 

En näe mitä hyötyä Baudet'n tentistä oli, eihän siitä saa mitä järkevää irti.

Ei se ollut tentti, vaan rauhanhierontaa.

En katsonut kuin muutaman minuutin Väyrysen haastattelua. Hyvin vedetty Lallilta. Tämä haastattelusarja on erittäin merkittävä Hommalle ja maahanmuuttoasialle. Näiden myötä jokunen presidenttiehdokas ja muutama videot katsonut henkilö tietää että ainakin yksi hommalainen pystyy viettämään päivänsä suht. selvinpäin, käyttäytymään moitteetta ja pukeutumaan muuhunkin kuin pilottitakkiin. Gut. Sehr gut.

ikuturso

Joku tuolla viittasi siihen, että kaikkien pitää olla tasa-arvoisia, mutta Biaudet odottaa naisten äänestävän naisia. Suomihan on miesvaltainen maa, jossa on pelkkiä miehiä jotka valitsevat miehiä. Mutta jos täällä olisi naisia, ne valitsisivat naisia. Loogista.

Kolmosvideon alkupuolella puhutte oikeudesta olla eri mieltä. Tämä menee juuri kohdilleen tuommoisen pienen narsistisen asenteen kanssa. Ensin myötäillään ja siitä jatketaan ikään kuin loogisena jatkumona, että oma mielipide on kuitenkin se ainoa oikea. Biaudet, jolla on kaikkeen oikea mielipide, hyväksyy että on ihmisillä saa olla muitakin mielipiteitä paitsi politiikassa, jossa ei saa olla vääriä mielipiteitä kuten Hakkarainen.
-> Mainitaan ihminen nimeltä, tuomitaan tämän toiminta pressavaalihaastattelussa. TV-haastatteluissa osansa saivat Halla-aho, Hirvisaari ja Jussi Niinistö (osa tosin Lipposta kompaten). Hyvää päivää vaan Eva Biaudet. Kenet sinä tänään julkisesti nimeäisit väärinajattelijaksi?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-