News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Suomen kansalaisuudesta eroaminen?

Started by Conductor, 15.01.2012, 22:49:57

Previous topic - Next topic

Conductor

Täällä kun mäkätetään korkeista veroista, EU:sta ja sen sellaisista asioista miksi sitten olette Suomen kansalaisia? Erotkaa Suomen kansalaisuudesta, perustakaa oma kansalaisuus ja omat säännöt, jossa ei tarttisi maksaa niitä korkeita veroja. Perustakaa vaikka se yövartijavaltio.

Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Rekka-Pena

(http://fim.413chan.net/oatmeal/src/130705964283-fry.jpg)

nuiv-or

Quote from: Conductor on 15.01.2012, 22:49:57
Täällä kun mäkätetään korkeista veroista, EU:sta ja sen sellaisista asioista miksi sitten olette Suomen kansalaisia? Erotkaa Suomen kansalaisuudesta, perustakaa oma kansalaisuus ja omat säännöt, jossa ei tarttisi maksaa niitä korkeita veroja. Perustakaa vaikka se yövartijavaltio.

http://www.migri.fi/netcomm/content.asp?path=8,2825,2861,2863

Kansalaisuudesta vapautuminen ei poista veronmaksuvelvoitetta. Vain muuttamalla muualle tai sopivalla äbäläwäbällä välttää verot.

Lomake KAN_3

400 euroa. Ja ensin pitää hommata jokin toinen kansalaisuus.

Eikä täällä valiteta korkeista veroista, vaan kohtuuttomista veroista ja niiden käytöstä.

Rekka-Pena:  ;D  ;D

Snuiva

Herkullisia kyyneileitä, turhautumista ja vihapuhetta. Lisää! Elän tälle lisää!!!!!!111!!!!

Syynä on tietyt vaatimukset viron kansalaisuuden saamiseksi, toisin kuin suomessa sitä ei saa sattumalta toikkaroimalla väärästä viraston ovesta. Jokunen vuosi vielä jäljellä.

Pöllämystynyt

Täällä kun mäkätetään korkeista veroista, EU:sta ja sen sellaisista asioista miksi sitten olette Suomen kansalaisia? Erotkaa Suomen kansalaisuudesta, perustakaa oma kansalaisuus ja omat säännöt, jossa ei tarttisi maksaa korkeita veroja. Perustakaa vaikka se yövartija valtio.

Ketkä me? En minä ole koskaan kannattanut yövartijavaltiota. Uskoakseni suurin osa hommaan kirjoittavista kannattaa hyvinvointivaltiota. Toki hyvinvointivaltio edellyttää syvää luottamusta ja yhteenkuuluvuudentunnetta, joka monikultturismin etnisesti ja henkisesti sirpaloimassa yhteiskunnassa ei ole mahdollinen. Siksikin monikultturismia vastustetaan.

Verokapinahenki johtuu valtion väärästä, jopa rikollisesta rahankäytöstä, ei veroista sinänsä. Valtion on toteutettava veronmaksajien etua ja tahtoa. Mihinkään muuhun sillä ei ole edes oikeutta käyttää rahojaan ja resurssejaan.

Ei alkuperäiskansa voi kovin helposti erota luonnollista ja ikimuistoista kotiseutuaan hallitsevasta yhteiskunnasta. Sen sijaan alkuperäiskansalla on oikeus siihen, että tämä yhteiskunta kohtelee sitä ihmisarvoisesti, ja toteuttaa sen edun ja tahdon mukaista politiikkaa.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Nissemand

Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

nuiv-or

Quote from: Snuiva on 15.01.2012, 22:58:22
Syynä on tietyt vaatimukset viron kansalaisuuden saamiseksi, toisin kuin suomessa sitä ei saa sattumalta toikkaroimalla väärästä viraston ovesta. Jokunen vuosi vielä jäljellä.

Ostaa jonkin Nicaraguan passin netistä, poistaa Suomen kansalaisuuden, hakee turvapaikkaa, profit.

Sitten sut karkotetaankin Nicaraguaan, koska et maksanut veroja.

Conductor

Quote from: Junes Lokka on 15.01.2012, 22:56:59

http://www.migri.fi/netcomm/content.asp?path=8,2825,2861,2863

Kansalaisuudesta vapautuminen ei poista veronmaksuvelvoitetta. Vain muuttamalla muualle tai sopivalla äbäläwäbällä välttää verot.

Lomake KAN_3

400 euroa. Ja ensin pitää hommata jokin toinen kansalaisuus.

Eikä täällä valiteta korkeista veroista, vaan kohtuuttomista veroista ja niiden käytöstä.

Rekka-Pena:  ;D  ;D

Tekstissä eri sanota millaisia vaatimuksia tämän toisen kansallisuuden täytyy täyttää eli voit luoda ihan minkä tahansa uuden kansallisuuden ja liittyä siihen.

Snuiva

Quote from: Junes Lokka on 15.01.2012, 23:01:38
Quote from: Snuiva on 15.01.2012, 22:58:22

Ostaa jonkin Nicaraguan passin netistä, poistaa Suomen kansalaisuuden, hakee turvapaikkaa, profit.

;D

nuiv-or

Quote from: Conductor on 15.01.2012, 23:01:57
Tekstissä eri sanota millaisia vaatimuksia tämän toisen kansallisuuden täytyy täyttää eli voit luoda ihan minkä tahansa uuden kansallisuuden ja liittyä siihen.

Silti verot. Joko muuttaa muualle, tai valtaa alueen Suomesta ja yövartijavaltio.

Daemonic

Jos harmittaa maksaa veroja, niin ei muuta ku pomon puheille heti aamusta ja alkaa työttömäksi. Taikaseinän rahalla on mukavampi sitten maksella ne verotkin.
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Junes Lokka on 15.01.2012, 23:01:38Ostaa jonkin Nicaraguan passin netistä, poistaa Suomen kansalaisuuden, hakee turvapaikkaa, profit.

Syntyperäisen suomalaisen lienee melko helppoa valua sieltä takaisin kotimaahan asustelemaan.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

nuiv-or

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 15.01.2012, 23:12:54
Syntyperäisen suomalaisen lienee melko helppoa valua sieltä takaisin kotimaahan asustelemaan.

Ai niin,

http://www.migri.fi/netcomm/content.asp?path=8,2825,2859

Jos olet entinen Suomen kansalainen, saat Suomen kansalaisuuden takaisin ilmoituksesta.

Pyytää hesarin kustantamaa lakimiestä olemaan yhteydessä ja myy valokuvia 50 euron hintaan.

MW

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 15.01.2012, 23:12:54
Quote from: Junes Lokka on 15.01.2012, 23:01:38Ostaa jonkin Nicaraguan passin netistä, poistaa Suomen kansalaisuuden, hakee turvapaikkaa, profit.

Saisiko peräti turvapaikan?

Conductor

Ei ole kysymys niinkään veroista vaan isommasta kuvasta. Kukaan ei ole kysynyt minulta haluanko minä olla Suomen kansalainen. Minut on pakotettu olemaan Suomen kansalainen. Näin ollen en ole esimerkiksi velkaa millekään koulujärjestelmälle, koska minut on pakotettu käymään koulua. ja näin ollen, jos minut pakotetaan, on pakottajan velvollisuus kustantaa pakotettavan pakko.

Vakavampi asia. Suomen valtio on velkaa ties mitä 80 miljardia €uroa. Minä en ole aiheuttanut senttiäkään tästä velasta, eikä moni muukaan 80-luvun jälkeinen sukupolvi. Mutta silti minä ja me kaikki muut 80-luvun jälkeiset sukupolvet tulemme maskamaan sitä ja elämään ikuisessa velkavankeudessa toivakaan siitä, että siitä pääsisi ylös millään tavalla. Siis me jotka emme ole tätä velkaa aiheuttaneet. Jokainen uusi lapsi syntyy tähän vankeuteen ja hänet pakotetaan tähän vankeuteen kysymättä häneltä yhtään mitään.

Ihan suoraan sanottuna Suomen kansalaisuus on ihan sairas. Ei ketään syyttömiä ihmistä kuten vastasyntyneitä vauvoja voi laittaa johonkin velkavankeuteen ja sitten samaan hengen vetoon puhutaan jostain ihmisarvosta, demokratiasta ja vapaudesta. Eivät nämä 80-luvun jälkeiset sukupolvet ole aiheuttanut näitä velkoja.

nuiv-or

Quote from: Conductor on 15.01.2012, 23:37:05
Ei ole kysymys niinkään veroista vaan isommasta kuvasta. Kukaan ei ole kysynyt minulta haluanko minä olla Suomen kansalainen. Minut on pakotettu olemaan Suomen kansalainen. Näin ollen en ole esimerkiksi velkaa millekään koulujärjestelmälle, koska minut on pakotettu käymään koulua. ja näin ollen, jos minut pakotetaan, on pakottajan velvollisuus kustantaa pakotettavan pakko.

Vakavampi asia. Suomen valtio on velkaa ties mitä 80 miljardia €uroa. Minä en ole aiheuttanut senttiäkään tästä velasta, eikä moni muukaan 80-luvun jälkeinen sukupolvi. Mutta silti minä ja me kaikki muut 80-luvun jälkeiset sukupolvet tulemme maskamaan sitä ja elämään ikuisessa velkavankeudessa toivakaan siitä, että siitä pääsisi ylös millään tavalla. Siis me jotka emme ole tätä velkaa aiheuttaneet. Jokainen uusi lapsi syntyy tähän vankeuteen ja hänet pakotetaan tähän vankeuteen kysymättä häneltä yhtään mitään.

Ihan suoraan sanottuna Suomen kansalaisuus on ihan sairas. Ei ketään syyttömiä ihmistä kuten vastasyntyneitä vauvoja voi laittaa johonkin velkavankeuteen ja sitten samaan hengen vetoon puhutaan jostain ihmisarvosta, demokratiasta ja vapaudesta. Eivät nämä 80-luvun jälkeiset sukupolvet ole aiheuttanut näitä velkoja.

On tämä kai kuitenkin parempi kuin olla intialainen katulapsi tai thaimaalainen kaatopaikkakerääjä.

Ainahan voit muuttaa johonkin saareen, ei verovelvollisuus seuraa.

Parempi ratkaisu on poistaa nykyiset päättäjät ja vaihtaa heidät järkevämpiin. Unohtaa media ja viihdeteollisuus.

RP

Näin ollen en ole esimerkiksi velkaa millekään koulujärjestelmälle, koska minut on pakotettu käymään koulua. ja näin ollen, jos minut pakotetaan, on pakottajan velvollisuus kustantaa pakotettavan pakko.
Jos joku, niin sitten vanhempasi ovat pakottaneet. Suomessa on oppivelvollisuus ei koulupakkoa. Ottaen huomioon, kuinka vähän tunnut ymmärtävän mihin kansalaisuus vaikuttaa, ja mihin se ei vaikuta, kovin paljoa siitä ei näytä ollleen sinulle hyötyä, mutta vika tuskin on yksinomaan "systeemin".

QuoteMinä en ole aiheuttanut senttiäkään tästä velasta, eikä moni muukaan 80-luvun jälkeinen sukupolvi.
Siis 1990 tai sen jälkeen syntyneet? Harvatpa noista ovat vielä paljoa omalla työllään ansaineet, lähinnä ovat muiden työn varassa eläneet (mikä noin elämän alkuvaiheessa sinänsä ihan asian mukaista onkin)

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

nuiv-or

Quote from: RP on 16.01.2012, 00:21:26
Siis 1990 tai sen jälkeen syntyneet? Harvatpa noista ovat vielä paljoa omalla työllään ansaineet, lähinnä ovat muiden työn varassa eläneet (mikä noin elämän alkuvaiheessa sinänsä ihan asian mukaista onkin)

Näin on, kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina

CaptainNuiva

Hyvä on että on pakoitettu, et muuten osaisi kirjoittaa tuota valitustasi... ja pakottajahan kustantaa koulusi, mitä ihmettä?
Mitä tulee valtion velkaan niin ihan jokainen meistä on sitä aiheuttanut, jo pelkkä syntyminen riittää siihen että alat tuottamaan valtiolle kustannuksia.

Jos tarkoitat että sinun (80-luvulla syntyneen?) pitäsi saada vastikkeetta kaikki se ilmaiseksi mitä edelliset sukupolvet ovat rakentaneet niin miksi?
Miten asia pitäsi mielestäsi järjestää, pitäisikö jokaisen sukupolven aina kääräistä tekemänsä tiet,rakennukset,pellot, jne. pakettiin ja ottaa mukaan hautaansa jotta seuraavat saisivat taas aloittaa alusta,velattomina?

Tai oikeastaan, esitetäänpäs asia näin: Jos 80-luvulla olisit syntynyt samanlaiseen havumajaan kuin vaikkapa 1700-luvulla mutta silti valtion velka olisi kasvanut näihin mittoihin niin valituksesi olisi jotenkin ymmärrettävissä.
Käytät hyväksesi valtion velkaa joka päivä ja näet sitä ympärilläsi joka päivä, kansalaisena omistat osan kaikesta....kuinka ihmeessä voit valittaa että se ei sinulle kuulu?

Mikäli valtio ei olisi ottanut koskaan velkaa niin mitä luultavammin raaputtaisit valitustasi puuceen seinään, valituksen aihe vain olisi se että miksi valtio ei ota velkaa että elintaso nousisi kun edelliset sukupolvet eivät ole tehneet mitään hyväksesi...

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Conductor

Quote from: CaptainNuiva on 16.01.2012, 01:00:17

Hyvä on että on pakoitettu, et muuten osaisi kirjoittaa tuota valitustasi... ja pakottajahan kustantaa koulusi, mitä ihmettä?
Mitä tulee valtion velkaan niin ihan jokainen meistä on sitä aiheuttanut, jo pelkkä syntyminen riittää siihen että alat tuottamaan valtiolle kustannuksia.

Pakottaja ei kustannuksia kustanna. Koululaitos ei kustanna kustannuksia. Se maksetaan veroista, veloista ynnä muista julkisen sektroin tuloista Suomessa. Sen kustantaa siis yksityiset yritykset. Toinen asia on se, että koululaitos ei ole opettanut minua kirjoittamaan tai lukemaan, vaan minä itse olen sen tehnyt. Olen halunut sen tehdä aikoinaan, koska siitä oli minulle itselleni hyötyä.

Jos tarkoitat että sinun (80-luvulla syntyneen?) pitäsi saada vastikkeetta kaikki se ilmaiseksi mitä edelliset sukupolvet ovat rakentaneet niin miksi?
Miten asia pitäsi mielestäsi järjestää, pitäisikö jokaisen sukupolven aina kääräistä tekemänsä tiet,rakennukset,pellot, jne. pakettiin ja ottaa mukaan hautaansa jotta seuraavat saisivat taas aloittaa alusta,velattomina?

Jos edellinen sukupolvi hajoittaa tekemänsä työt, se ei poista velkaa. Se tosin helpottaisi tulevan sukupolven ns. talouskasvua, kun pitäisi rakentaa maa uudelleen samalla tavalla kuin pullamössösukupolvi teki sotien jälkeen ja vauraustui sillä. No onko tässä mitään järkeä? No ei todellakaan ole.

Mikäli valtio ei olisi ottanut koskaan velkaa niin mitä luultavammin raaputtaisit valitustasi puuceen seinään, valituksen aihe vain olisi se että miksi valtio ei ota velkaa että elintaso nousisi kun edelliset sukupolvet eivät ole tehneet mitään hyväksesi...

Ei ole kysymys edellisistä sukupolvista vaan valtiosta ja kansalaisuudesta. Valtio ei ole mikään edellinen sukupolvi. Valtio on organisaatio, joka on vastuussa mm. mokutuksesta, EU kriisistä ja 1900-luvun maailmnasodista. En minä ole edelleenkään velkaa valtiolle senttiäkään, koska minä en ole kansalaisuuttani valinnut, enkä oppivelvollisuuttani valinnut, enkä armeijaani valinnut. Korkeakouluni kustansin pankista ottamallani lainalla ja opintotuella, joten olen pankille velkaa, mutta en valtiolle. Opintotuen katson olevan ns. palkkaa opiskelustani.  Päinvastoin valtio on velkaa minulle. Minä olen maksanut veroja summiottaisen laskelman mukaan jo nyt ainakin 30 000€ koko elämäni aikana. Näistä euroakaan en ole velkaa valtiolle, vaan ne on minulta riistetty pakolla. Valtio on velkaa minulle about 30 000€.

Snuiva

@Conductor

Oletko harkinnut muuttavasi maasta? Pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä, plakkarissa hyvähkö Suomalaisten kustantama koulutus.

Luotsi

QuoteOpintotuen katson olevan ns. palkkaa opiskelustani.

No sehän on ihan yleismaailmallinen ilmiö. Eiku... :facepalm:
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

CaptainNuiva

Conductor,siähää sälli oot !
Koulu ei ole opettanut lukemaan eikä laskemaan vaan itse olet oppinut koska halusit.... :facepalm:

Koska et tuntunut sisäistävän yritystäni selvittää edellisten sukupolvien vaikutuksista seuraavien sukupolvien elämään ja hyvinvointiin niin yritän uudestaan, hieman pienemmässä mittakaavassa:
Sukupolvi 1 rakentaa huussin ja purkaa sen ennen sukopolven vaihtumista,sukupolvi 2 rakentaa huussin uudestaan ja purkaa sen ennen sukupolven vaihtumista, sukupolvi 3 rakentaa huussin ja purkaa sen ennen sukupolven vaihtumista, jne., jne.
Kyseessä EI ole talouskasvu joka helpottaa tulevien sukupolvien pakertamista ja tuo hyvinvointia.

Mutta mitäpä näistä jauhamaan, kuten Snuiva tuossa kehoitti,etsi velaton valtio ja ano sen kansalaisuutta, olet täysin vapaa tekemään niin ja velat eivät seuraa perässä.
Ajattele, ei tarvitse valittaa sitten mistään ja varmasti pärjäisit, eihän sinun tarvitsisi kuin itse haluta oppia(Ilman opetusta) jotain mitä uudelle kotivaltiollesi voisit tarjota, esim. ydinfysiikkaa tai tähtitiedettä?
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

nuiv-or

Eikö tämä lähtenyt siitä, että valittajien olisi pitänyt irtisanoutua kansalaisuudesta ja yövartijavaltio? Käsitin, että Conductor oli ihan tyytyväinen menoon. Ehkä Rekka-Penan postaus olisi riittänyt.

Koskela Suomesta

Empä ole kuullut vähään aikaan mitään näin lapsellista....  yritäpä edes suunnitella tuota, saat melkoiset syytteet maanpetoksesta ja muusta vastaavasta toiminnasta. On meinaan täysin niiden pykälien mukaista toimintaa tuollainen.    :o  :facepalm:
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Koskela Suomesta

Ihan suoraan sanottuna Suomen kansalaisuus on ihan sairas.

Omituista että tuolla maailmalla on suunnilleen kolme-neljä miljardia ihmistä jotka olisivat valmiit ottamaan sen sinun suomen kansalaisuutesi ja sen mukanaan tuomat edut silmää räpäyttämättä vaikka tänään.

Niin paska asia se on....

Totta on että eräät tahot ovat tekemässä siitä meidän alkuperäisasukkaiden kannalta todellista taakkaa, mutta meidän pitää taistella pystyäksemme pitämään se sellaisena kuin mitä se on ollut.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Rekka-Pena

Quote from: Junes Lokka on 16.01.2012, 02:34:29
Eikö tämä lähtenyt siitä, että valittajien olisi pitänyt irtisanoutua kansalaisuudesta ja yövartijavaltio? Käsitin, että Conductor oli ihan tyytyväinen menoon. Ehkä Rekka-Penan postaus olisi riittänyt.

Kuten aina :)

AuggieWren

Ajatus "Jos ei ole tyytyväinen asuinmaansa politiikkaan, voi painua vittuun sieltä" on mielenkiintoinen. Ottaen huomioon, että elämme demokratiassa. Ilman mäkätystä ei tule muutosta. Jos ei mäkätetä, niin sitten ollaan impivaaralaisen konservatiivisia vai mitä oikein?
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Sunt Lacrimae

Quote from: AuggieWren on 16.01.2012, 08:27:17

Ajatus "Jos ei ole tyytyväinen asuinmaansa politiikkaan, voi painua vittuun sieltä" on mielenkiintoinen. Ottaen huomioon, että elämme demokratiassa. Ilman mäkätystä ei tule muutosta. Jos ei mäkätetä, niin sitten ollaan impivaaralaisen konservatiivisia vai mitä oikein?

Conductor löysi poliittisen keskustelun graalinmaljan.

"Painu vittuun jos ei tyydytä!" on lause jota sopii tästä lähtien hokea joka ainoassa keskustelussa, ongelma tulee vastaan siinä vaiheessa kun hompanssi ja suvis kehottavat toisiaan lähtemään muualle ja edessä on eräänlainen pattitilanne.
Play stupid games, win stupid prizes.

AuggieWren

Quote from: Sunt Lacrimae on 16.01.2012, 08:50:49
... ongelma tulee vastaan siinä vaiheessa kun hompanssi ja suvis kehottavat toisiaan lähtemään muualle ja edessä on eräänlainen pattitilanne.

Tuossahan on "mäkätykseen" närkästyneelle win-win-tilanne: sekä hompanssi että suvis voivat painua huitsin nevadaan täältä ja mäkätys vähenee.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.