News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Timo Hännikäisen "Ilman" kirja

Started by Marjaana, 07.05.2009, 16:36:16

Previous topic - Next topic

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Elisa on 11.05.2009, 15:28:38Satunnaisessa seksissä miehellä ja naisella on se ero, että mies saa pääsääntöisesti aina orgasmin ja nainen ei.

Höpöhöpö. Yritä perkele itse kolmen promillen kännissä ilman lääkkeiden apua, niin kyllä siitä on orgasmit kaukana.

Timo Hännikäinen

Minusta nimimerkki Uunon ajatusmaailma on pahasti vääristynyt, koska hän pitää oman tilanteensa sijoittamista laajempaan yhteiskunnalliseen/historialliseen kontekstiin ympäristön tai muiden ihmisten syyttelynä.

Leikkimieliselle pihapelille: jos se baarissa kaverina oleva naistenmies jättää vaatimattoman näköiset naiset kaverilleen, kaveri ei todennäköisesti saa mitään seuraa, koska nainen tuntee silloin olevansa paremmannäköisen korvike.
On pakko kuulua älymystöön uskoakseen tällaisia: kukaan tavallinen ihminen ei voisi olla niin typerä. -George Orwell

http://timohannikainen.blogspot.com/

Elisa

Quote from: Uuno on 11.05.2009, 14:16:40
Ujo ja sosiaalisesti kömpelö voi hyvinkin olla erittäin mielenkiintoinen ihminen.

Tämä on TOTTA! En ihan ymmärrä, miksi monet täällä ajattelevat, että aloitevelvollisuus on miehellä. Itse ainakin voin hyvin helposti mennä mielenkiintoisen tyypin luokse, hymyillä ja sanoa: "Moi, mä oon Elisa". Siitä se sitten alkaa. Vai eikö tämä ole aloite? Tietenkin riippuu henkilöstä, miten lähtee mukaan juttuun, mutta eipä ole kukaan koskaan ainakaan karkuun lähtenyt. Vaivautuneisuus naisen seurassa on sitäpaitsi joskus aika söpöä.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Timo Hännikäinen

No, ennen naiset eivät edes katsoneet minuun päin kapakassa, ellen sattunut seisomaan heidän tiellään tms. Nyt kun olen kuuluisa, he saattavat jopa tulla juttelemaan, mikä toisinaan johtaa pidemmällekin. Se on hyvä asia, koska olen itse aivan toivottoman kömpelö aloitteenteossa ja varsinkin flirttailussa, mutta keskustella osaan, mikä vetoaa osaan naisista.

En ole missään vaiheessa sanonut, ettei nainen koskaan tee aloitetta, mutta harvinaista se on. Toivoisin sen yleistyvän. Jos sinä Elisa tulet esittäytymään minulle baarissa, suhtaudun siis siihen erittäin positiivisesti.

On pakko kuulua älymystöön uskoakseen tällaisia: kukaan tavallinen ihminen ei voisi olla niin typerä. -George Orwell

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Elisa on 11.05.2009, 16:16:14Itse ainakin voin hyvin helposti mennä mielenkiintoisen tyypin luokse, hymyillä ja sanoa: "Moi, mä oon Elisa". Siitä se sitten alkaa.

Toihan on kyllä kivaa, kun nainen tulee juttelemaan. Ongelma on vain siinä, että yleensä siinä ei mene kuin parikymmentä minuuttia, kun jo alkaa se saarnaaminen: miksi asut niin kaukana keskustasta, miksei sulla oo enempi rahaa, plaaplaa. Toki pitää muistaa, että negatiivinen palaute on välittämisreaktio.

Quote from: Timo Hännikäinen on 11.05.2009, 15:54:36Leikkimieliselle pihapelille: jos se baarissa kaverina oleva naistenmies jättää vaatimattoman näköiset naiset kaverilleen, kaveri ei todennäköisesti saa mitään seuraa, koska nainen tuntee silloin olevansa paremmannäköisen korvike.

On siinä kumminkin tsäänssit. Esim. ylivoimaisesti parhaan näköinen nainen, jonka kanssa olen ollut sängyssä, hoitui pitkälti juuri näin. Kun kaverini vielä kertoi lempinimekseni "Petsamon Holmes" (tämän lempinimen olin saanut pari vuotta aikaisemmin, kun tämä kaveri näki ilmeisesti jotain hallusinaatioita yhteisellä saunareissulla), niin se herätti kiinnostuksen. Toki totuus paljastui sitten ko. muijalle karusti, kun housuja riisuttiin.

Ja vielä tuohon väitteesee, että mies saa orgasmin aina. Riittävän monen juoman jälkeenhän siinä käy helposti niin, että menee pelkästään kieli- ja sormihommiksi. Lopputulos on, että nainen saa, mutta mies ei.

Lisäksi liian innokas napanderien nauttiminen voi erehdyttää sänkyyn sellaisen laivavalaan kanssa, että kesken jyystämisen tajuaa, ettei oikeastaan tee edes mieli laueta. Siinä tilanteessa herrasmies voi tosin kohteliaasti ähkäistä ja räkäistä selän päälle.

Elisa

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 11.05.2009, 16:34:26
Quote from: Elisa on 11.05.2009, 16:16:14Itse ainakin voin hyvin helposti mennä mielenkiintoisen tyypin luokse, hymyillä ja sanoa: "Moi, mä oon Elisa". Siitä se sitten alkaa.

Toihan on kyllä kivaa, kun nainen tulee juttelemaan. Ongelma on vain siinä, että yleensä siinä ei mene kuin parikymmentä minuuttia, kun jo alkaa se saarnaaminen: miksi asut niin kaukana keskustasta, miksei sulla oo enempi rahaa, plaaplaa. Toki pitää muistaa, että negatiivinen palaute on välittämisreaktio.

No huhhuh. Näkyy olevan aikamoista hienotunteisuuden ja sivistyksen puutetta liikkeellä... En IKINÄ alkaisi edes kyselemään raha-asioista, ammatista, asuinpaikasta jne. ensimmäisen keskustelun aikana. Saati saarnaamaan yhtään mistään yhtään kenellekään.

Toi humalassa säätäminen ei silleen niinq oo ainakaan mun juttu. Ihan hyviä perusteluita tuot esille!
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Elisa on 11.05.2009, 17:00:32No huhhuh. Näkyy olevan aikamoista hienotunteisuuden ja sivistyksen puutetta liikkeellä... En IKINÄ alkaisi edes kyselemään raha-asioista, ammatista, asuinpaikasta jne. ensimmäisen keskustelun aikana.

Aika erikoista. Yleensä uusiin ihmisiin tutustuttaessa täällä päin kysytään melko nopeasti, missä opiskelee ja missä käy töissä. Ja jos se entitapaaminen johtaa edes niinkin pitkälle kuin vaikka taksin jakamiseen, silloin on pakko kysellä myös siitä asuinpaikasta.

QuoteToi humalassa säätäminen ei silleen niinq oo ainakaan mun juttu. Ihan hyviä perusteluita tuot esille!

Sellainenkin homma on yhdelle kaverille käynyt, että sammui ensi tapaamisella kesken pannunnuolennan naisen jalkoväliin. Sitä en tiedä, tuliko asiasta sanomista, mutta ainakin tuosta alkoi vuoden mittainen seurustelu.

Elisa

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 11.05.2009, 17:14:29
Quote from: Elisa on 11.05.2009, 17:00:32No huhhuh. Näkyy olevan aikamoista hienotunteisuuden ja sivistyksen puutetta liikkeellä... En IKINÄ alkaisi edes kyselemään raha-asioista, ammatista, asuinpaikasta jne. ensimmäisen keskustelun aikana.

Aika erikoista. Yleensä uusiin ihmisiin tutustuttaessa täällä päin kysytään melko nopeasti, missä opiskelee ja missä käy töissä. Ja jos se entitapaaminen johtaa edes niinkin pitkälle kuin vaikka taksin jakamiseen, silloin on pakko kysellä myös siitä asuinpaikasta.

Joo, olen huomannut. Kansainvälisissä seurapiireissä sellainen kyseleminen on moukkamaista. Jos tulee muuten puheeksi, niin ei siinä mitään.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Elisa on 11.05.2009, 17:43:07Joo, olen huomannut. Kansainvälisissä seurapiireissä sellainen kyseleminen on moukkamaista. Jos tulee muuten puheeksi, niin ei siinä mitään.

No joo, tietysti joltain aatelisväeltä on aika typerää kysellä mitä tekee työkseen, jos työnteko on ylipäätään tuntematon käsite.

Itse asiassa mullekin yksi parikymppinen muija suuttui ihan helvetisti ja alkoi huutaa, kun kysyin siltä, missä se opiskelee, vai onko se töissä. Ei kuulemma aio elämässään tehdä päivääkään kumpaakaan, koska hänellä on perintökämppiä niin paljon ympäri Tamperetta, että pärjää niistä saamillaan vuokratuloilla varsin mallikkaasti. Tällaisia moukkamaisia keskustelun aiheita kuten työnteko on vain pirun vaikea välttää, kun on omassa kaveripiirissä tottunut siihen, että jokainen joutuu tekemään jotain elääkseen.

Kami

Quote from: Timo Hännikäinen on 11.05.2009, 16:21:58
No, ennen naiset eivät edes katsoneet minuun päin kapakassa, ellen sattunut seisomaan heidän tiellään tms. Nyt kun olen kuuluisa, he saattavat jopa tulla juttelemaan, mikä toisinaan johtaa pidemmällekin.

Minulla oli 20-vuotiaana kovastikin ongelmia naisten saannin kanssa ja väkersin aina kaikkien tavoittamattomien perään. Mikä nyt ei sinäänsä ollut ihme. Heti kun pumppasin itseeni 25 kiloa lihasta lisää, muuttui ääni kellossa, enkä ole koskaan saanut niin paljon piparia kuin nyt muutaman viimevuoden aikana, 28- 30 vuotiaana. Nykyään ne samat akat jotka silloin ei katsoneetkaan suhtautuvat eri tavalla ja helposti saan myös 20- pinnassa olevia naisia, tosin en pidä heitä mitenkään erityisessä arvossa. 25 vuodesta ylöspäin nainen on just hyvä, se tietää jo mitä haluaa, on saanut jo vähän lihaa päälleen, eikä ole niin suurella todennäköisyydellä epävakaa kaistapää joka viiltelee ranteitaan kun et soitakkaan sille.

Mielestäni päälle 20 v. naiset haluavat sellaisen edes vähän miestä muistuttavan tyypin, eivät mitään siloposkea. Se teini-iän androgyynien pörröpääpoikien arvostaminen näyttäisi karisevan nopeaa tahtia kun ikää tulee lisää.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

Liero

Quote from: Elisa on 11.05.2009, 16:16:14
mennä mielenkiintoisen tyypin luokse, hymyillä ja sanoa: "Moi, mä oon Elisa". Siitä se sitten alkaa. Vai eikö tämä ole aloite?

On. Varmasti monen ujon ja sosiaalisesti kömpelön kundin kannattaisi kokeilla kirjaimellisesti tuota linea.  8)

Timo Hellman

Olen useamman kerran arvostellut ATM-diskurssin intohimoisimpia harrastajia, jotka ovat lähes poikkeuksetta miehiä, koska:

- he projisoivat vastentahtoista selibaattiaan tai sentäytteistä henkilöhistoriaansa irrelevanttiin naisvihaan.
- halveksivat amistaustaisten "duunari"ammattien miehiä pääsääntöisesti siksi, että nämä tuntuvat saavan pildeä. (kumman moni ATM-aktivisti tuntuu olevan ingenjööri tai muu korkeastikoulutettu)
- nämä kastemadot eivät edes käy ulkona.

ATM-diskurssi on turhaa pseudokritiikkiä ja suunpieksäntää maailman vanhimman aiheen tiimoilta ja tarjoaa korkeintaan hyödyllisen varoventtiilin niille paineille, jotka mahdollisesti ilmenisivät sarjamurhina ja raiskauksina.
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Karkea

Quote from: Timo Hännikäinen on 11.05.2009, 15:54:36Leikkimieliselle pihapelille: jos se baarissa kaverina oleva naistenmies jättää vaatimattoman näköiset naiset kaverilleen, kaveri ei todennäköisesti saa mitään seuraa, koska nainen tuntee silloin olevansa paremmannäköisen korvike.
On siinä kumminkin tsäänssit. Esim. ylivoimaisesti parhaan näköinen nainen, jonka kanssa olen ollut sängyssä, hoitui pitkälti juuri näin.
Niin mikään ei ole enemmän turn-off kuin urpot, jotka mittailevat tarjokkaat haluttaviin ja vähemmän! Ketään ei taatusti kiinnosta kukaan kolmaspyörä, milloin kyseessä on itsensä tykötekeminen ja toisen huomioiminen. Kyse on kohtaamisesta, ei kisaamisesta, eikä varsinkaan vertailemisesta, pöllöt.

En tähänhätään keksi juuri mitään tylsempää kuin mies, jonka elämän keskipiste on hän itse: hänen saamisensa, saamattomuutensa sekä sen kesto ja pituus: minä, minusta, minuun ja minulle heti pilua kympillä nyt. Jos mies tai nais, on kokonaisuus, jotain muutakin, ajattelee, toimii, kiinnostuu ja vielä osoittaa kiinnostuksena niin, hän on aina omalla tavallaan seksikäs. Sitten rikkana rokassa harvoilla ja valituilla on vielä rohkeutta kohdata toisen sukupuolen edustaja (ja samaan syssyyn kyllä omansakin) ihmisenä. He pääsevät pukille.

Jos ees joku joskus jottain, muttaku ei kukkaan koskaan mittään, ku aina kaikki vaan.

Elisa

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 11.05.2009, 17:53:02
Quote from: Elisa on 11.05.2009, 17:43:07Joo, olen huomannut. Kansainvälisissä seurapiireissä sellainen kyseleminen on moukkamaista. Jos tulee muuten puheeksi, niin ei siinä mitään.

No joo, tietysti joltain aatelisväeltä on aika typerää kysellä mitä tekee työkseen, jos työnteko on ylipäätään tuntematon käsite.

Itse asiassa mullekin yksi parikymppinen muija suuttui ihan helvetisti ja alkoi huutaa, kun kysyin siltä, missä se opiskelee, vai onko se töissä. Ei kuulemma aio elämässään tehdä päivääkään kumpaakaan, koska hänellä on perintökämppiä niin paljon ympäri Tamperetta, että pärjää niistä saamillaan vuokratuloilla varsin mallikkaasti. Tällaisia moukkamaisia keskustelun aiheita kuten työnteko on vain pirun vaikea välttää, kun on omassa kaveripiirissä tottunut siihen, että jokainen joutuu tekemään jotain elääkseen.

On aika rasittavaa, että Suomessa melkein joka ikisessä paikassa minua aletaan syyttelemään aateliseksi ja rikkaaksi ja suomenruotsalaiseksi pelkästään sen takia, että olen hienostunut maailmannainen. Kyllä minä olen opiskellut ja teen töitä. Kyllä niissä kansainvälisissä seurapiireissä melkein kaikki tekevät töitä. Ei aihe sen takia ole arka, vaan sen takia, ettei ihmisiä tule luokitella ammatin mukaan.

Ammadeus

Olen kaivannut sinua Kyllikki...

Ano Nyymi

Quote from: Ammadeus on 11.05.2009, 22:27:07
Olen kaivannut sinua Kyllikki...

Ihmeellinen pumpattava Barbara. Jos olet yksinäinen niin kuiskaa hälle vaan, ja onnen silloin sulle antaa, Barbara ;)

Maailmanmies

Quote from: Elisa on 11.05.2009, 22:26:58

On aika rasittavaa, että Suomessa melkein joka ikisessä paikassa minua aletaan syyttelemään aateliseksi ja rikkaaksi ja suomenruotsalaiseksi pelkästään sen takia, että olen hienostunut maailmannainen. Kyllä minä olen opiskellut ja teen töitä. Kyllä niissä kansainvälisissä seurapiireissä melkein kaikki tekevät töitä. Ei aihe sen takia ole arka, vaan sen takia, ettei ihmisiä tule luokitella ammatin mukaan.

Tuollaisissa piireissä ihmisiä ei ehkä luokitella ammatin mukaan, koska korkea status ja tulot sekä rahakas (tai sivistyneenä pidettävä) ammatti ajatellaan tällaisilla ihmisillä ilman muuta olevan. Mikäli näin ei jostain syystä ole, tehdään tälle onnettomalle hyvin selväksi se, ettei hän tällaisiin piireihin kuulu.

Etkä ole hienostunut maailmannainen koska kehut olevasi sellainen.

Karkea

Toinen esimerkillisen klassinen turning off mekanismi tässä alla:
Quote from: Maailmanmies on 11.05.2009, 22:41:00

Että kun kerrot olevasi oikeutettu asialliseen kohteluun, tulee turjake, kieltämättä eksoottisen alkuperäistä maatiaisrotua, ja ilmoittaa, ettet sinäkään, koskei hänkään ja ihan turha kuvitella mitään osaavansa, olevansa tms. koska ei hänkään kuvittele semmoista.

Joitakin jänskättää se, kun on mustat kumisaappaat heinäladossa, toiset suosivat lateksia.
Jos ees joku joskus jottain, muttaku ei kukkaan koskaan mittään, ku aina kaikki vaan.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Elisa on 11.05.2009, 22:26:58On aika rasittavaa, että Suomessa melkein joka ikisessä paikassa minua aletaan syyttelemään aateliseksi ja rikkaaksi ja suomenruotsalaiseksi pelkästään sen takia, että olen hienostunut maailmannainen.

Minusta tuo "syyttää" on omituinen sanavalinta. Tuosta saa kuvan, että rikkaus ja suomenruotsalaisuus ovat mielestäsi ei-toivottavia ominaisuuksia. Minä olisin ainakin valtavan imarreltu, jos joku luulisi minua suomenruotsalaiseksi, enkä todellakaan ottaisi sitä "syytöksenä".

Muutama kuukausi sitten työkaverin muija sanoi minulle, että "sää oot rikas". Otin senkin kohteliaisuutena.

QuoteKyllä minä olen opiskellut ja teen töitä. Kyllä niissä kansainvälisissä seurapiireissä melkein kaikki tekevät töitä. Ei aihe sen takia ole arka...

Työnteko ja opiskelu ovat siis "arkoja aiheita". Miten tämä asian arkuus käytännössä ilmenee? Jos ihmiset kysyvät sinulta näistä asioista, kieltäydytkö puhumasta aiheesta?

Yritin miettiä asiaa esim. niiden tuttujen opiskelijoiden kannalta, joiden päivärytmi on seuraava: aamulla yhdeksältä kouluun, kuudelta koulusta kotiin, puoli seitsemäksi illalla töihin, ja yhdeltätoista töistä kotiin. Jos tällaiselta ihmiseltä rajataan työ ja opiskelu pois keskustelusta, niin kyllä puheenaiheet ovat aika vähissä.

Quoteei ihmisiä tule luokitella ammatin mukaan.

Tuleeko ihmisiä mielestäsi luokitella sen mukaan, käyvätkö he töissä vai ovatko työttömiä?

Quote from: Maailmanmies on 11.05.2009, 22:41:00Tuollaisissa piireissä ihmisiä ei ehkä luokitella ammatin mukaan, koska korkea status ja tulot sekä rahakas (tai sivistyneenä pidettävä) ammatti ajatellaan tällaisilla ihmisillä ilman muuta olevan.

Sinä et lukenut Elisan viestiä riittävän tarkasti. Elisa kertoi, että "kansainvalisissä seurapiireissä melkein kaikki käyvät töissä". Eihän silloin rahakasta ammattia voida pitää itsestäänselvyytenä.

Elisa

Tämä keskustelu lähti tästä:

Halusin vain sanoa, että pidän jo kuvitelmaa tuollaisesta tilanteesta erittäin typeränä. Ei tässä muuta.

Älkääkä rassistit taas arvostelko monikulttuurisuutta!  ;D

Elisa

Quote from: Maailmanmies on 11.05.2009, 22:41:00

Totta. Olen itseäni täynnä oleva maailmannainen.

Leikkimielinen pihapeli

Minusta on ikävää, että Elisa ei suostu valaisemaan moukkaa suomalaista enemmän siitä, miksi työntekoa ja opiskelua ei ole kansainvälisissä seurapiireissä soveliasta ottaa puheeksi liian nopeasti. On myös sääli, jos Elisa elää luulossa, etteikö Suomesta löytyisi yhtä sivistynyttä keskustelukulttuuria. Suomessakin on paljon paikkoja, joissa työnteko ja opiskelu ovat hyvin arkoja aiheita: Tesoma, Nekala, Varissuo, Kontula ja Meri-Rastila, vain muutamia mainitakseni. Myös näissä maamme kolkissa seurapiirit ovat monesti sangen kansainväliset.

Ehkä onkin pääteltävä, että kansainvälisyys ja haluttomuus puhua työasioista vapaa-ajalla korreloivat voimakkaasti keskenään. Toivottavasti nämä asiat lisääntyvät myös Suomessa, jotta kansamme sivistyneimpien edustajien ei tarvitse lähteä maailmalle niitä etsimään.

Elisa

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 12.05.2009, 03:09:12
Minusta on ikävää, että Elisa ei suostu valaisemaan moukkaa suomalaista enemmän siitä, miksi työntekoa ja opiskelua ei ole kansainvälisissä seurapiireissä soveliasta ottaa puheeksi liian nopeasti.

Pitänee konsultoida äitiäni...  :) En ole koskaan miettinyt asiaa syvällisemmin. Enkä kyllä jaksakaan, koska sillä ei ole väliä. Mutta näin yleisesti ottaen, eivätkö kaikki etiketit ole olemassa sitä varten, että yhteiselo olisi mahdollisimman vaivatonta?

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 12.05.2009, 03:09:12
On myös sääli, jos Elisa elää luulossa, etteikö Suomesta löytyisi yhtä sivistynyttä keskustelukulttuuria.

En ollenkaan elä siinä luulossa. Ja muista, että on olemassa monenlaisia keskustelutilanteita.

Muslimeissa yksi todella ärsyttävä piirre on se, että puhuessaan länsimaisen naisen kanssa, viimeistään kolmas lause on "Do you have a boyfriend?".

Uuno

Quote from: Timo Hännikäinen on 11.05.2009, 15:54:36
Minusta nimimerkki Uunon ajatusmaailma on pahasti vääristynyt, koska hän pitää oman tilanteensa sijoittamista laajempaan yhteiskunnalliseen/historialliseen kontekstiin ympäristön tai muiden ihmisten syyttelynä.

Itse asiassa arvasin, että vastaat noin.

Tässä on nyt oikeastaan kaksi asiaa:
a) aihepiiri, johon liittyy parisuhteen muodostaminen, yms. asiat
b) sinun henkilökohtainen ongelma parisuhteen muodostamisessa

Mielestäni a) on mielenkiintoinen tutkimusaihe, ja sitä kannattaakin tutkia. Minä näen kuitenkin siten, että kohta b) vaikuttaa sulla liian paljon kohtaan a). Et ole uskottava. Tämän näkee esim. siitä, että olet ilmoittanut vihaavasi ns. pelimiehiä. Miksi ihmeessä? Pelimieshän pitäisi olla suorastaan mentorisi, jolta voisit asioita oppia. Pelimies tietää enemmän tietyistä asioista kuin sinä.

Minun ei pitäisi neuvoa sinua tai ketään tässä asiassa. Sanon kuitenkin sen verran , että jos oikeasti aiot kirjailijana tai tiedemiehenä keskittyä kohtaan a), niin sinun kannattaa yrittää voittaa ongelma b), jotta voisit ikinä olla asiassa edes alkeellisella tasolla objektiivinen. Tosin jos haluat kirjoittaa pelkkää provokaatiota ja pysyä viihdekirjailijana, niin silloin voit toki jatkaa vellomista omissa ongelmissasi. Kohta a) on sellainen mihin ET voi vaikuttaa, kohtaan b) voit. Simple as that.
Öyhö- ja jankkakriittinen.

Uuno

QuoteEn tähänhätään keksi juuri mitään tylsempää kuin mies, jonka elämän keskipiste on hän itse: hänen saamisensa, saamattomuutensa sekä sen kesto ja pituus: minä, minusta, minuun ja minulle heti pilua kympillä nyt. Jos mies tai nais, on kokonaisuus, jotain muutakin, ajattelee, toimii, kiinnostuu ja vielä osoittaa kiinnostuksena niin, hän on aina omalla tavallaan seksikäs. Sitten rikkana rokassa harvoilla ja valituilla on vielä rohkeutta kohdata toisen sukupuolen edustaja (ja samaan syssyyn kyllä omansakin) ihmisenä. He pääsevät pukille.

Oho, tässähän tämä asia tulikin. Hyvin sanottu!

(pitäsköhän ihan lukea muidenkin posteja, eikä vain omiaan)

Timo Hännikäinen

Tiedoksesi, Uuno: en ole koskaan edes pyrkinyt olemaan objektiivinen. "Ilman" on esseekokoelma, siis kaunokirjallista asiaproosaa. Katso vaikka tietosanakirjasta, mitä kyseinen sana tarkoittaa. Henkilökohtaisen, subjektiivisen näkökulman valitsin siksi, että asiaa ei ole sillä tasolla kotimaisessa kaunokirjallisuudessa aiemmin juuri käsitelty, ja lisäksi epäilen vahvasti, pystyykö pariutumis- ja seksikysymyksissä edes olemaan täysin objektiivinen, sillä siihen liittyy niin paljon aspekteja, joita ei voi perinteisillä tieteellisillä metodeilla tutkia. "Objektiivisuus" on minusta lähinnä feministitanttojen ja Osmo Kontulan kaltaisten tilastotieteilijöiden juttu. Tiedekirjallisuus pyrkii objektiivisuuteen, viihdekirjallisuus taas viihdyttää, itse en kirjoita kumpaakaan. Ilmeisesti käsityksesi kirjallisuudesta on yhtä alkeellinen ja naiivi kuin pariutumisestakin.

Mainitsemiasi kohtia a) ja b) en ole sekoittanut. Tiedän erittäin hyvin, että parisuhteen löytämiseen liittyvät ongelmat ovat omia ongelmiani. Asia, mitä viimeisimmässä teoksessani pohdin on se, miten tietyntyyppiset ongelmat realisoituvat tietyntyyppisessä ympäristössä. Esim. ujoudesta ja estyneisyydestä kärsiviä ihmisiä on ollut aina, mutta heidän elämänsä nykyään on kovin erilaista kuin vaikkapa 50-60 vuotta takaperin. Itse pidän kirjaani lähinnä kuvauksena siitä, millaista on olla seksuaalisesti estynyt ja turhautunut ympäristössä, joka ylikorostaa seksiä ja on täynnä seksuaalisia symboleita ja ärsykkeitä. Aiheesta kirjoitan sataprosenttisen subjektiivisesti, vaikka mukana onkin historiallista ym. analyysia. Mutta aika monet ihmiset ovat kirjan luettuaan tulleet sanomaan minulle, että se on kuin heidän elämästään kirjoitettu, eli jotain yleistäkin kaikupohjaa sillä näyttäisi olevan.

Koska sinulla näyttäisi olevan kovin paljon sanottavaa minusta (jota et tunne) ja kirjastani (jota et näemmä ole lukenut), ehdotankin että lopetat mututuntumalla lässyttämisen ja luet kirjan ennen kuin jatkat. Simple as that.

Timo Hännikäinen

Siinä kävi niin, että kirjan kirjoittamisen loppuvaiheessa törmäsin naiseen, jolla oli vähän samantyyppinen elämäntilanne kuin itsellänikin: hän eli surkeasti toimivassa ja seksittömässä avoliitossa. Meillä oli muutaman kuukauden mittainen suhde, ja vaikkei se pidempään jatkunutkaan, se teki kaikin puolin hyvää molemmille. Itse pääsin osittain eroon vuosien varrella kertyneistä psyykkisistä lukoista, ja sen jälkeen rakastajattaria ja tilapäissuhteita on ollut enemmän kuin varmaan aiemmassa elämässäni yhteensä. Elän siis nyt paljon miellyttävämpää ja tasapainoisempaa elämää, vaikkei vakituista kumppania toistaiseksi ole löytynytkään. Lisäksi tein sen periaatepäätöksen, etten enää aio ajautua puutteessa elämisen noidankehään, menen vaikka maksullisiin jos vastakkaisen sukupuolen syli ei muuten avaudu. Parisataa euroa on loppujen lopuksi pieni hinta henkisestä tasapainosta.

Seuraava kirjani tulee sitten käsittelemään aivan muita teemoja, vaikken henkilökohtaisesta näkökulmasta luovukaan. Yhden tempun koiraksi en halua leimautua.

Uuno

Tiedoksesi, Uuno: en ole koskaan edes pyrkinyt olemaan objektiivinen.

Kiitos. Tämä selvensi paljon.

"Ilman" on esseekokoelma, siis kaunokirjallista asiaproosaa.

Käsite 'kaunokirjallinen asiaproosa' tuotti yhden hakutuloksen google-haulla. En todellakaan tiedä mitä käsite tarkoittaa. Ymmärrän mitä ne tarkoittavat erikseen, mutta en yhdistettynä. Mielelläni kuulen mitä käsitteellä tarkoitetaan.

Ilmeisesti käsityksesi kirjallisuudesta on yhtä alkeellinen ja naiivi kuin pariutumisestakin.

Heh. Tässä olisi paikka sivaltaa, mutta antaapas nyt olla.

Mutta aika monet ihmiset ovat kirjan luettuaan tulleet sanomaan minulle, että se on kuin heidän elämästään kirjoitettu, eli jotain yleistäkin kaikupohjaa sillä näyttäisi olevan.

Vaikka kirjoittaisit mitä tahansa, niin aina on niitä, jotka kokevat asian samoin. Mitään takeita ei kuitenkaan ole siitä, kuvaako todellisuutta vai ei (toki sehän ei ollut tarkoituskaan). Tätä voidaan kutsua vaikka vertaistueksi.

Tosin, kuten jo totesin, niin pääpiirteittäin kirjoitat luultavasti ihan asiaa (en ole lukenut kirjaa kuten aavistitkin).

Koska sinulla näyttäisi olevan kovin paljon sanottavaa minusta (jota et tunne)

Kumma juttu. Sinä olet esiintynyt useita kertoja julkisuudessa ja kertonut erittäin avoimesti mielipiteistäsi, mutta sinusta ja sinun näkemyksistäsi ei kuitenkaan voi muodostaa käsitystä. Tämä on aika heikkoa argumentaatiota. Perustele vain reilusti miksi olen väärässä.

Luepa oikeasti noita viestejä mitä olet itse kirjoittanut. Onko esim.

Toinen ongelma on se, että jokainen yksilö on täysin omillaan kumppania etsiessään, vailla suvun tai muun yhteisön tukea.

oikeasti sinun mielipiteesi, vai onko se 'kaunokirjallista asiaproosaa' vai mitä se on? Itse asiassa minua ei kauheasti kiinnosta mitä olet kirjoittanut kirjassasi, eikä henkilösi, vaan se, mitä mieltä tästä asiasta ja aihepiiristä oikeasti olet.

Uuno on nyt vain hieman sekaisin mitä oikeasti tarkoitat ja mikä on vain kaunokirjallista asiaproosaa.

Liero

Quote from: Timo Hännikäinen on 12.05.2009, 13:03:17
Siinä kävi niin, että kirjan kirjoittamisen loppuvaiheessa törmäsin naiseen, jolla oli vähän samantyyppinen elämäntilanne kuin itsellänikin: hän eli surkeasti toimivassa ja seksittömässä avoliitossa. Meillä oli muutaman kuukauden mittainen suhde, ja vaikkei se pidempään jatkunutkaan, se teki kaikin puolin hyvää molemmille.

Jätkä nussi toisen miehen muijaa? Seuraavan kirjan työnimi "Ilman etuhampaita"?

Marjaana

Quote from: Timo Hännikäinen on 11.05.2009, 15:54:36

Missä sitten vika on, lukijassa vai kirjoittajassa, koska minulle tuli myöskin vahvasti se tunne että syytät ympäristöä omista ongelmistasi. Toisaalta tällä ketjussa myönnät että ongelma on henkilökohtainen, eikä yhteiskunnan aiheuttama (korjaa, jos ymmärsin väärin).
QuoteTiedän erittäin hyvin, että parisuhteen löytämiseen liittyvät ongelmat ovat omia ongelmiani.
Provosoivien mielipiteiden esittämisessä on kuitenkin se vaara, että toiset provosoituvat. Esimerkiksi ajatuksesi naisten bordellipalveluksesta. Kai se oli jonkinlaiseksi vitsiksi tarkoitettu, mutta siitä todella saa sen kuvan että mielestäsi olisi naisten velvollisuus tyydyttää tarpeesi.

Ja miten naispappien hirveys ja kamala ulkonäkö liittyy aiheeseen?

Etkö todellakaan ymmärrä miksi sinusta helposti saa erittäin epäedullisen kuvan?

Kävin tilaamassa Hännikäisen kirjan lähikirjastooni, mutta tässä sen saapumista odotellessa en kuitenkaan malta pidättäytyä aiheen käsittelystä.

QuoteAiemmin suomalaisessa kulttuurissa oli elävänä mm. naistentanssikulttuuri, jonka kirjoittamattomiin kohteliaisuussääntöihin kuului, että ellei hakeva mies ollut sikahumalassa tai käyttäytynyt muuten törkeästi, naisen piti suostua tanssiin. Näin ujo ja sosiaalisesti kömpelö mieskin sai vaivattomasti tilaisuuden päästä juttuun vastakkaisen sukupuolen kanssa. Nykyään naista esim. ravintolassa aivan asiallisesti lähestyvä torjutaan helposti tylyllä tavalla. Aloitevelvollisuus kun on säilynyt 99-prosenttisesti miehellä.

Minäkin kaipaisin kuvailemaasi naistentanssiperinnettä laajemmassa mittakaavassa, sillä kohteliaisuuden vaatimus ei koskenut pelkkiä naistentansseja, vaan yleistä kanssakäymistä. Nykyään näemmä huorittelu, homottelu ja muiden pilkkanimien käyttö on varsin yleisesti hyväksyttyä. Tästäkin ketjusta löytyy niin feministitanttaa, vässykkää, sutturaa "ding dong -feministiä" jne. Eli jos vaatii kohteliasta suhtautumista itseensä, olisi vähintäänkin osattava itse käyttäytyä samoin.

Muutoin kirjoittelusi tähän ketjuun on antanut sinusta positiivisemman kuvan kuin lukemani lehtiartikkelit.