News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Vaimonhakumatkoja rajoitettava

Started by sitrus, 08.01.2012, 02:32:46

Previous topic - Next topic

Farrow

Quote from: Possumi on 08.01.2012, 13:50:14
Itselläsi taitaa olla se 'kaksoistandardi': jos Suomalainen mies saa onnen sen on oltava suuri vääryys. Kultamunan tuonti taas ei voi olla kuin suurinta onnea yhteisöllemme?

Ei ole. :)
Heijastat minuun jotain mitä oletat suurimman osan naisista ajattelevan..? Hmm, mutta mites tuo sun tapa ilmaista asiat.. suomalainen mies saa onnen. Suomalainen nainen sen sijaan "tuo kultamunan"? Jaa-a..
Eiköhän molemmissa tapauksissa, oli sukupuoli mikä tahansa, ole sekä onnistuneita ja onnellisia suhteita että onnettomia ja ongelmaisia. Molemmista saa varmasti vedettyä esiin niin huonoja kuin hyviäkin esimerkkejä. Ei oikein jaksaisi kääntää tätä miksikään "sukupuolten väliseksi sodaksi". Samat lait ja säädökset koskee molempia sukupuolia, siis ulkomaalaisen kanssa avioitumisen suhteen yms. Niin olkoon hyvä.

Kuten sanoin ja perustelin viestissäni, en haluaisi että vaimon- tai miestenhakumatkoja rajoitettaisiin. Onni suotakoon sekä miehille että naisille senmaalaisen henkilön kanssa kuin he itse haluavat.

Hyväksikäytön tuomitsen minäkin.. jos sellainen toteen osoitetaan. Ja että ehkä tosiaan jonkinlaista seurantaa voisi asian tiimoilta tehdä, valistusta kulttuurieroistakin, joo.. Mutta se että yhteiskunta puuttuu ja rajoittaa liikaa, on mielestäni väärin.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

ämpee

Olen ketjun aloittajan kanssa aivan samaa mieltä, puolisoiden hakumatkoja on rajoitettava siten, että jokaisella hakukerralla tuodaan vain yksi puoliso, eikä edellistä saa olla tallella.

Noin muuten, tunnen useitakin vierasmaalaisen vaimon ottanutta, mutta yhdessäkään suhteessa tähän mennessä en ole havainnut, että se vaimo olisi jotenkin heikoilla suomalaisen miehensä kanssa.
Pyörin ilmeisesti väärissä piireissä...
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

LW

Quote from: Farrow on 08.01.2012, 13:34:21
Miten on, onko tai tunnistatteko kaksoisstandardeja, te jotka vaimonhakumatkoja puolustatte?
Hyväksyttekö aivan yhtä auliisti myös sen, että naiset tekevät miestenhakumatkoja? Toivottavasti!

Sikäli kun minulla jonkinlainen kaksoisstandardi on, se perustuu siihen että...

QuoteNuori mies, joka ei onnistu integroitumaan yhteiskuntaan, aiheuttaa keskimäärin paljon suurempia häiriöitä ja kuluja kuin vastaava nuori nainen.

...ja toisaalta myös siihen, että syystä tai toisesta miestenhakumatkat kohdistuvat alueille, joista tulevilla on ollut kaikissa länsimaissa merkittävästi suurempi syrjäytymisriski kuin naistenhakumatkojen kohdealueilta saapuvilla.

Periaatteessa kyse on samasta asiasta, mutta totta kai suhtautumista pitää jossain määrin säätää yksityiskohtaisemman tiedon pohjalta. Sinänsä en panisi pahakseni, jos läskipäisten idioottimiesten kodinkonematkat Aasiaan loppuisivat lyhyeen, mutta milläs se läskipäisyys testataan? Jos suomalaiselle virkamiehelle annetaan vielä kattavammat oikeudet tyrmätä liittoja fiiliksen pohjalta, niin siitähän se riemu repeäisi. Psykologiset testitkin tulisivat joko tolkuttoman kalliiksi, tai sitten ne perustuisivat kyselykaavakkeisiin, jotka mm. tässä tapauksessa testaisivat lähinnä sitä, onko hakija liian tyhmä tai laiska huijaamaan onnistuneesti.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Isoisien tytär

Quote from: Jari-Petri Heino on 08.01.2012, 13:19:53
Jos ja kun aasialaisella vaimolla on koruja, ne ovat useimmiten aviomiehen hänelle hankkimia. Aasialainen nainen kun solmii avioliiton länsimaalaisen kanssa pääasiallisesti aivan muista syistä kuin rakkaudesta.

Juuri näin. Minäkin tunnen näistä pariskuntia, jossa mies on Pohjois-Euroopasta ja vaimo Thaimaasta. Useissa näissä perheissäkin olen vieraillut. Ainakin näille thainaisille miehen ostamat lahjat (erityisesti korut) olivat todiste rakkaudesta ja tätä rakkautta tuli osoittaa jatkuvasti, muuten vaimo aloitti omat toimenpiteensä. Koska useimmilla näistä naisista oli joko henkilökohtaisesti kokemusta tai kulttuurinsa sekä ystäviensä kautta malli rahan tekemisestä, naiset alkoivat tehdä rahaa itse mikäli mies ei osoittanut em. tavalla rakkauttaan riittävästi. Rahanteko tarkoittaa käytännössä yhden tai useamman maksavan poikaystävän hankkimista. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä hieromalaitosten tai avoimen prostituution kanssa. Miesten pään ko. toiminta ymmärrettävästi saa sekaisin. Eräskin asensi autoon jäljityslaitteen, joka raportoi tekstiviesteillä naisen liikkeitä miehen kännykkään jne.

Suomessa on myös thaityttöjä, jotka ovat suoraan pyytäneet miehiä naimisiin oleskeluluvan saadakseen. Tiedän myös tapauksen, jossa nainen synnytti lapsen ja jätti miehen lapsen kanssa yksin heti synnytyksestä toivuttuaan eli noin 1,5 vkoa synnytyksen jälkeen. Puoliksi thaimaalaisia lapsia on hämmentävän paljon suomalaisen lastensuojelun piirissä mm. sijaisperheissä. Sama ilmiö rajumpana näkyy Pohjoismaissa ja Saksassa. Suomessakin on thainaisia, joilla on lapsia monissa maissa. Minulla on myös ollut asiakkaina thainaisia, jotka ovat olleet Suomessa 5-22 vuotta, eivätkä he silti osaa suomen kieltä. Käsittääkseni he eivät missään vaiheessa ole olleet lieden ja nyrkin välissä, vaan kyllä heillä jujut on olleet ihan omasta takaa. Toki olen työskennellyt sellaisenkin thainaisen kanssa, joka oli suomalaisen miehen kanssa naimisissa, oli erittäin ahkerasti opiskellut suomen kieltä ja hoiti vanhuksia keskellä maaseutua, jossa oli lähihoitajista pulaa. Enemmän törmään työssäni kuitenkin niihin thainaisiin, joista kyllä tulee yhteiskunnalle kustannuksia mm. lastensuojelun sekä sosiaaliturvan kautta. Suomessa on myös sellaisia Thaimaan kansalaisia, jotka on karkoitettu jostain toisesta EU-maasta ja he ovat olleet viranomaisten kanssa ikävässä mielessä tekemisissä monessa Euroopan maassa. En oiken ymmärrä, miksi me heitä höösäämme. Olisin valmis lähettämään kotimaahansa, kuten monta muutakin sellaista asiakaskuntamme jäsentä, joilla ei ole edes minkäänlaista halua integroitua Suomeen.
"Kuka tahansa voi vapaasti tehdä mitä haluaa, kunhan se ei loukkaa minua", selittää [egyptiläisen] islamilaisen puolueen näkemystä aktivisti Ahmed Saber. HS 5.1.2012

Eldritch

Rajoitettava miten? Suomalaiset miehet eivät enää saa matkustaa ulkomaille?

Olen aivan varma, että tämä ehdotus jopa saisi kannatusta useissakin piireissä.

Aeon

Quote from: Mika on 08.01.2012, 13:08:27
Kaikenlaisia tapauksia varmaan on, mutta uskon kyllä, että moniin vetoaa se, että aasialaiset naiset eroavat luonteensa ja asenteensa puolesta huomattavasti suomalaisista naisista, joista monet ovat ajautuneet feminismissään jo luonnevikaisuuden partaalle.

Luonnevikaisuutta en allekirjoita, mutta muuten tuo pitää muuten kyllä paikkansa ainakin omalla kohdalla. Postimyyntimorsiamen hakeminen on tosin poissa laskuista, sillä epäilen, että köyhistä oloista (aasiassa köyhät ovat oikeasti köyhiä verrattuna kotimaisiin sosiaalituella eläviin) hankittu nainen sopeutuisi kumppaniksi. Pelkästään länsimaisten käytäntöjen opettaminen ihmiselle, joka on karrikoidusti sanottuna kotoisin hökkelikylästä ja elättänyt itsensä epämääräisillä töillä tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta.

edit. sitä ihmettelen myös, että miten naiset luulevat sen gambialaisen rantapojan sopeutuvan Suomeen.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

Jari-Petri Heino

Quote from: Isoisien tytär on 08.01.2012, 14:03:59
Jos ja kun aasialaisella vaimolla on koruja, ne ovat useimmiten aviomiehen hänelle hankkimia. Aasialainen nainen kun solmii avioliiton länsimaalaisen kanssa pääasiallisesti aivan muista syistä kuin rakkaudesta.

Juuri näin. Minäkin tunnen näistä pariskuntia, jossa mies on Pohjois-Euroopasta ja vaimo Thaimaasta. Useissa näissä perheissäkin olen vieraillut. Ainakin näille thainaisille miehen ostamat lahjat (erityisesti korut) olivat todiste rakkaudesta ja tätä rakkautta tuli osoittaa jatkuvasti, muuten vaimo aloitti omat toimenpiteensä. Koska useimmilla näistä naisista oli joko henkilökohtaisesti kokemusta tai kulttuurinsa sekä ystäviensä kautta malli rahan tekemisestä, naiset alkoivat tehdä rahaa itse mikäli mies ei osoittanut em. tavalla rakkauttaan riittävästi. Rahanteko tarkoittaa käytännössä yhden tai useamman maksavan poikaystävän hankkimista. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä hieromalaitosten tai avoimen prostituution kanssa. Miesten pään ko. toiminta ymmärrettävästi saa sekaisin. Eräskin asensi autoon jäljityslaitteen, joka raportoi tekstiviesteillä naisen liikkeitä miehen kännykkään jne.

Suomessa on myös thaityttöjä, jotka ovat suoraan pyytäneet miehiä naimisiin oleskeluluvan saadakseen. Tiedän myös tapauksen, jossa nainen synnytti lapsen ja jätti miehen lapsen kanssa yksin heti synnytyksestä toivuttuaan eli noin 1,5 vkoa synnytyksen jälkeen. Puoliksi thaimaalaisia lapsia on hämmentävän paljon suomalaisen lastensuojelun piirissä mm. sijaisperheissä. Sama ilmiö rajumpana näkyy Pohjoismaissa ja Saksassa. Suomessakin on thainaisia, joilla on lapsia monissa maissa. Minulla on myös ollut asiakkaina thainaisia, jotka ovat olleet Suomessa 5-22 vuotta, eivätkä he silti osaa suomen kieltä. Käsittääkseni he eivät missään vaiheessa ole olleet lieden ja nyrkin välissä, vaan kyllä heillä jujut on olleet ihan omasta takaa. Toki olen työskennellyt sellaisenkin thainaisen kanssa, joka oli suomalaisen miehen kanssa naimisissa, oli erittäin ahkerasti opiskellut suomen kieltä ja hoiti vanhuksia keskellä maaseutua, jossa oli lähihoitajista pulaa. Enemmän törmään työssäni kuitenkin niihin thainaisiin, joista kyllä tulee yhteiskunnalle kustannuksia mm. lastensuojelun sekä sosiaaliturvan kautta. Suomessa on myös sellaisia Thaimaan kansalaisia, jotka on karkoitettu jostain toisesta EU-maasta ja he ovat olleet viranomaisten kanssa ikävässä mielessä tekemisissä monessa Euroopan maassa. En oiken ymmärrä, miksi me heitä höösäämme. Olisin valmis lähettämään kotimaahansa, kuten monta muutakin sellaista asiakaskuntamme jäsentä, joilla ei ole edes minkäänlaista halua integroitua Suomeen.

Tässä on paljon totuuden tynkää, mutta jos on karkoitettu muusta Schengen sopimukseen kuuluvasta EU-maasta, se tarkoittaa maahantulokieltoa myös Suomeen. Thaimaalaiset naiset eivät ole lähtökohtaisesti mitään pulmusia sen enempää kuin afrikkalaiset miehetkään. Olen jo useasti korostanut kulttuurellisia eroja ja ne olisi syytä ymmärtää. Lukuisia länsimaalaisia miehiä on päättänyt päivänsä huomatessaan miten thaimaalaiset naiset hoitavat suhteitaan. Sellainen asia mielestäni pitäisi ymmärtää, että thaimaalainen nainen ei ihastu länsimaalaiseen mieheen yhtään sen enempää kuin länsimaalainen nainen afrikkalaiseen. Oma on sielläkin maassa turvallisempi vaihtoehto ja toki myös heidän näkökulmastaan myös kauniimpi/komeampi. Vain murto-osa thaimaalaisista naisista hakee itselleen länsimaalaisen miehen.
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

Possumi

Quote from: Farrow on 08.01.2012, 13:59:46
Quote from: Possumi on 08.01.2012, 13:50:14
Itselläsi taitaa olla se 'kaksoistandardi': jos Suomalainen mies saa onnen sen on oltava suuri vääryys. Kultamunan tuonti taas ei voi olla kuin suurinta onnea yhteisöllemme?

Ei ole. :)

Se on hienoa. Enkä minäkään heijastele mitään tai mitään sukupuolisotaa toivo. Kunhan provoilin samalla mitalla kun mitä Meitä Miehiä täällä syyllistetään taas joksinkin maailmaa kiertäviksi humalaisiksi naisten hakkaajiksi.

Mutta sen verran pitää Homma-naisenlogiikasta sanoa että väärässä ette koskaan ole.

No en minäkään  ;)

Lemmy

Quote from: sitrus on 08.01.2012, 02:32:46
Tapaus 2: Avovaimo sai tarpeekseen n 40-50 v ukostaan . Äijä matkusti Vietnamiin ja pisti paksuksi n. 18 v tyttösen.

Panttaa korusi ja matkusta Gambiaan, saat oman lemmikin jolle voi kertoa iltasatuja. Eikä ymmärrä suomea niin voit nalkuttaa ihan vapaasti eikä ukko ala juomaan viinaa vitutukseen, niin ei tartte olla niin katkera  ;D
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

onni4me

Kuule etpä paljoa tiedä. Kenet tahansa voidaan jättää perinnöttömäksi jos asianomainen ei pysty pitämään puoliaan.

Suomessa on virkaholhoojat alaikäisille.

Pedofiilin mielestä 13 v ei ole mikään tyttönen. Pidä erittäin säälittävänä sellaisen 18 v naisen kohtaloa joka joutuu elämään parisuhteessa sellainen vanhan äijän kanssa

13v. on laissa tuomittava teko, 18v. on määritelty täysi-ikäiseksi, jopa 16v. Sääli ei liity asiaan mitenkään vaan menee jo mainitun moraalisäteilyn puolelle.

Mutta onhan se kiva valita nuorin kaunis nöyrä nainen joka tekee mitä käsketään.

Niin varmasti onkin jos katselee millaista pirttihirmua on suomalaisilla äijillä näkynyt kotioloissa...

Mutta kun niin moni vaimonhakumatka on törkeää riistoa ja hyväksikäyttöä!

Voi voi sentään...mistäs kuulit vai olisiko jotain näyttöä asiasta?

Niin ja itsestäni sen verran, että aasialainen puolisoni on elänyt kanssani jo kahdeksatta vuotta. Emme asu Suomessa, koska siellä asuu kaltaisiasi ihmisiä. Ikäeroa on 7 vuotta ja en ole sekaantunut alaikäiseen.
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

sitrus

Anteeksi nyt arvon sitrus. Keskustelu asioista ei ole keskustelua "sä olet varmaan itse juoppo" tyylistä ad hominemien viljelemistä.

En minä niin sanonut. Sanoin että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Olin lukevinani rivien välitä että näin juuri oli. Jos niin ei ollut, niin asianomainen voi korjata virheellisen käsitykseni.

Olen matkaillut Thaimaassa 20- vuotta ja 21 kertaa. Sattuneesta syystä minulla on paljon tuttuja, joilla on thaimaalainen puoliso ja tunnen toki ihmisiä joilla on puoliso muualtakin Aasiasta. Sekä miehiä, että naisia. Tämän johdosta katson komptenssini riittävän asioiden oikaisemiseen, jos ja kun levitellään musta tuntuu tietoa muutaman "ehkä" tapauksen johdosta.

En ole väittänyt että ei olisi myös hyviä suhteita. Kerroin vaan niistä tapauksista joita olen itse nähnyt läheltä! Mikä kirjoituksissani on mutua? Kaikki on oman elämänpiirin kautta koettua.

Ja mitä se tähän kuuluu? Kyse oli suomalaisesta miehestä ja suomalaisen naisen koruista. Näitä koruja ei tämä kapakkahörhö ollut ostanut. Suomalainen nainen ei hyväksy sitä että äijä panttaa hänen korunsa, mutta ehkä Thaimaalainen alistuu mihin vaan. Jos ei vapaaehtoisesti, niin pakolla.

On hyvin feminististä paskapuhetta, että pääosin aasialaisen vaimon omaavat olisivat jotain luusereita, jotka eivät saa piparia Suomessa, tai suomalainen nainen ei huoli. Jossain tapauksissa voi toki näinkin olla, sitä ei pidä kiistää, mutta luuserin määritelmä ei ole suomalaisten naisten päätettävissä.

Taas luulet. En ole feministi, miten voisin ollakaan, kun olen mies. Kerron vaan omista lähipiirin kokemuksistani. Ja siitä mitä maahanmuuttaja ystävät/tuttavat ovat kertoneet minulle.

Minulla on myös lähipiirin kokemuksia siitä kuinka hörhönainen ja pakistanilainen mies menevät naimisiin vaikka ei ole edes yhteistä kieltä. Ko. miehen setä oli naimissa suomalaisen naisen kanssa. Setä neuvoi että tule Suomeen ja iske suomalainen nainen ja mene naimisiin. (Tämän kuulin tämän sedän työnantajalta, joka sattumoisin on kaverini. Äijänkin näin monta kertaa, sillä hän oli samassa talossa töissä kuin minä.) Veljenpoika teki työtä käskettyä ja meni jopa naimisiin tämän naisen kanssa. Sattui vaan olemaan niin että tämä isketty nainen oli mielenterveysongelmainen, mutta eihän sitä toisesta kulttuurista tuleva huomannut, kun ei ollut edes yhteistä kieltä. Hölmö muija selitti minulle kuinka tämä mies rakastaa häntä ja osti jopa kultakellon. (Se oli oikeasti halpisrihkamaa.) Sitten myöhemmin tämä nainen selitti minulle itkien että mies on sekaantunut hänen tyttäreensä. (Miehen ikä oli lähempänä tyttären ikää kuin äidin ikää.) En tiedä onko totta vai ei, kun sekä äiti että tytär elivät harhojen vallassa. Ainakin tytär on nykyään suljetulla osastolla mielisairaalassa. Äidin kun näin viime kerralla, niin oli asunnoton puliakka. Tällä hetkellä setä on kuollut ja veljenpoika on karkotettu maasta.

Ja on näitä mutakin. Eräs neiti S meni naimisiin venäläisen kanssa rahasta.

Mun Venäjällä työskenneelle kaverille tarjottiin isoa rahasummaa jos hän tekisi paperiavioliiton erään naisen kanssa ja toisi hänet ja hänen tyttärensä Suomeen. Myöhemmin hän eroaisi ja lasten isäkin tuotaisiin Suomeen perheen yhdistämisen perusteella.

Sitten aivan lähiaikojen juttu: Mies ja nainen rakastuvat oikeasti kaukomailla. Normaalisti kun rakastutaan, niin ensin tutustutaan kunnolla ja kun ihastuksen ensi huuma on mennyt pois ja arki alkanut, niin avioliittoa harkitaan jos suhde toimii. Tällaisissa kaukorakkauksissa usein hosutaan naimisiin menon kanssa, kun se on käytännön pakko, jos haluaa pitää miehensä tai vaimonsa maassa. Toivon onnea tälle parille, mutta mitä yhteisen tutun kautta kuulin, niin aika epävarmoja sitä ollaan oltu, kun ei oikein edes tunnettu kunnolla.

Olen edelleen sitä mieltä, että vaimojen hakemista kaukomailta pitäisi rajoittaa. Jos ei kelpaa, niin muuttakoot oman rakkautensa perään sinne kaukomaille. Vai eikö se kelpaakaan? (Itseasiassa yksi tuttuni muutti sinne vuosia sitten. On ilmeisesti sitten jäänyt sinne kun ei ole kuulunut enää mitään aikoihin.)

Joka tapauksessa näiden kaukomaiden ihmisiä pitäisi valistaa siitä että Suomi ei ole paratiisi ja kaikki suomalaiset rikkaista. Pitää varoittaa, että se äijä saattaa olla vaimonhakkaaja, ja olet siellä ilman sukulaistesi apua ihan yksin, eikä kukaan puolusta sinua, ja tuskin osaat itse edes hakea apua vieraassa maassa vieraassa ympäristössä.

sitrus

Quote from: Gommi on 08.01.2012, 11:49:55
Provo tietysti, mutta pakko avautua siitä huolimatta... ;D

Miksi syytät provoksi? Se ei ole sitä. Haluatko halventaa kirjoitustani leimaamalla sen provoksi? Kerro!

Vaimonhakureissu on kaupantekoa. Nainen saa parempaa elintasoa ja mies keskimäärin nuoremman ja nätimmän vaimon.

Tosin sanoen eräänlaista huoraamista. Laskelmoitua hyödyn / seksin tavoittelua. Vastenmielistä. Se ei tuo onnea, se tuo hyötyä.

Toisaalta eikös kaikki parisuhdejutut ole lopulta kaupantekoa? Mies ja nainen istahtavat kahvillan pöytään ja alkavat neuvotella. Valttikortteja esitetään omasta fiksuudesta, koulutuksesta, tulevaisuudensuunnitelmista ja maksukyvystä, jota esitellään tarjoamalla toiselle osapuolelle (yleensä naiselle) juomia, jotka pehmentävät arvostelukykyä. Lopulta päädytään tai ei päädytä yhteisymmärrykseen siitä, onko kauppakumppanuuden teko kannattavaa. Todellinen rakastuminen on vaarallista, koska yleensä toinen osapuoli näkee siinä kauppasopimuksen tarkistamisen paikan.
Ei ole kaupantekoa. Minä olen tehnyt huonoja valintoja vain sen takia että olen ollut rakkauden sokaisema. Ja useammin kuin kerran. Jos nämä suhteet olisivat olleet laskelmoituja, niin valinta olisi jäänyt väliin.

Molemminpuolista totaalista rakastumista, no sitä näkee pääsääntöisesti vain elokuvissa.
Mutta ehkä minun elämä on ollut sitten elokuvaa. Ainakin yksi suhteita joutui epäsuorasti telkkariin.

-PPT-

Näissä vaimonhaussa taitaa pelin henki olla selvä molemmille osapuolille.

sitrus

Quote from: Possumi on 08.01.2012, 13:16:06
- uhka koska Suomalainen mies kääntää selkänsä näille suvis-feministeille eikä suostu heidän alistamisleikkiinsä - vaan hakee molemminpuoliseen parisuhteeseen valmiita olevia yksilöitä ulkomailta
jne jne.

Miten minä mies voin olla suvsi-femninisti. Eli en viitsi edes lukea kirjoitustasi kun sillä ei ole mitään pohjaa, kun se perutuu väärille olettamuksillesi ja luulemiselle.

-PPT-

Onko muuten Suomessa tapa että lumeliittoja yritetään estää ja mitätöidä? Siis, viranomaiset kyselevät avioparilta kaikenlaisia kysymyksiä kuten minkä väriset verhot teillä on kotona, mikä vaimosi äidin nimi on yms jonka tiedät jos oikeasti asut toisen kanssa.

sitrus

Quote from: Alkuasukas on 08.01.2012, 13:03:09
Jepjep, on varaa (kymmenien)tuhansien eurojen vaimonhakuprojekteille, sitten panttaillaan koruja lähipubissa. Uskottavaa tarinaa, tulee mieleen ne yksisarviset joilla partalapset ratsastavat itäafrikasta eurooppaan....

Tarkennus: En sanonut että panttaa koruja lähikuppilassa. (Arvelen että panttilainaamossa.) Sanotaan näin: Mies on työssä käyvä. Jos eksyn yhteen paikalliseen räkälään, niin näen hänet aina siellä. Tämän miehen ex avovaimo on naisystäväni oikein hyvä ystävä. Naisystäväni kertoi että tämä mies oli pantannut korut ja tämän takia ja jatkuvan kaljoittelun takia on heittänyt tämän miehen ulos. Häneltä kuulin myös näistä avioliittojutuista ja lapsesta. Miksi hän kertoisi satuja minulle?

sitrus

Quote from: Miniluv on 08.01.2012, 12:56:12
Älkää haukkuko toisia käyttäjiä trolleiksi.
Kiitos. Kun asiaan ei osata sanoa mitään, niin silloin haukutaan asian sanoja tai itse asia yritetään mitätöidä. Niin kovin yleistä keskustelupalstoilla.
(Huh... tänne tulee nopeammin kirjoituksia kuin ehdin reagoida.)

Ntti

Arvon sitrus, mikäli vaimonhakija ja haettu vaimo ovat molemmat täysi-ikäisiä ja molemmat ovat suostuneet avioliittoon vapaaehtoisesti, olen sitä mieltä, että asia ei kuulu sinulle, eikä yhteiskunnalle.

Olen siis otsikkoa vastaan - vaimonhakumatkoja ei tule minun mielestäni rajoittaa.

sitrus

Quote from: Lemmy on 08.01.2012, 14:44:51
Quote from: sitrus on 08.01.2012, 02:32:46
Tapaus 2: Avovaimo sai tarpeekseen n 40-50 v ukostaan . Äijä matkusti Vietnamiin ja pisti paksuksi n. 18 v tyttösen.

Panttaa korusi ja matkusta Gambiaan, saat oman lemmikin jolle voi kertoa iltasatuja. Eikä ymmärrä suomea niin voit nalkuttaa ihan vapaasti eikä ukko ala juomaan viinaa vitutukseen, niin ei tartte olla niin katkera  ;D

En omista koruja enkä ole homo.

sitrus

Quote from: onni4me on 08.01.2012, 15:07:55
Mutta kun niin moni vaimonhakumatka on törkeää riistoa ja hyväksikäyttöä!
Voi voi sentään...mistäs kuulit vai olisiko jotain näyttöä asiasta?

On näyttöä.

Isoisien tytär

Quote from: sitrus on 08.01.2012, 18:11:01
Minulla on myös lähipiirin kokemuksia siitä kuinka hörhönainen ja pakistanilainen mies menevät naimisiin vaikka ei ole edes yhteistä kieltä. Ko. miehen setä oli naimissa suomalaisen naisen kanssa. Setä neuvoi että tule Suomeen ja iske suomalainen nainen ja mene naimisiin. (Tämän kuulin tämän sedän työnantajalta, joka sattumoisin on kaverini. Äijänkin näin monta kertaa, sillä hän oli samassa talossa töissä kuin minä.) Veljenpoika teki työtä käskettyä ja meni jopa naimisiin tämän naisen kanssa. Sattui vaan olemaan niin että tämä isketty nainen oli mielenterveysongelmainen, mutta eihän sitä toisesta kulttuurista tuleva huomannut, kun ei ollut edes yhteistä kieltä.

Saattoi olla vahinko avioitua mielenterveysongelmaisen kanssa, mutta kyllä sitä tapahtuu ihan tarkoituksellisestikin. Odotan innolla, milloin tulee julkisuuteen ensimmäinen pariskunta, jossa nainen on kehitysvammainen kantasuomalainen ja mies tulisesti rakastunut tumma mies Lähi-Idästä. Tiedän myös mielenterveyspotilaita, jotka rahoittavat (ilman avio- tai muuta sukulaissuhdetta) maahanmuuttajien elämää "kun he ovat niin hädässä". Toivon että suomessa kasvaa jo sukupolvi, joka ei ole niin linssiin pissattavissa, vaan jotka ovat oppineet normaalia itsesuojeluvaistoa kotoaan tai vaikka koulusta.
"Kuka tahansa voi vapaasti tehdä mitä haluaa, kunhan se ei loukkaa minua", selittää [egyptiläisen] islamilaisen puolueen näkemystä aktivisti Ahmed Saber. HS 5.1.2012

KTM

Tuolta toisesta ketjusta lainattua (prosentit lisätty):

Quote2010 Solmitut avioliitot --- Avioerot                        

Vaimon kansalaisuus Suomi --- Vaimon syntymävaltio Suomi                        
Miehen kansalaisuus --- Miehen syntymävaltio                        
EUROOPPA 805 --- 376                  46,7%
AFRIKKA 384 --- 161                  41,9%
POHJOIS-AMERIKKA 132 --- 46            34,8%
ETELÄ-AMERIKKA 106 --- 36               34,0%
AASIA 236 --- 85                  36,0%
yhteensä               1663 --   704   42,3%

Miehen kansalaisuus Suomi  --- Miehen syntymävaltio Suomi                        
Vaimon kansalaisuus  --- Vaimon syntymävaltio                        
EUROOPPA 770 --- 518               67,3%
AFRIKKA 146 --- 35                  24,0%
POHJOIS-AMERIKKA 47 --- 17            36,2%
ETELÄ-AMERIKKA 86 --- 46            53,5%
AASIA 804 --- 166                  20,6%
yhtensä               1853 --   782   42,2%

Eli jos laskee noille eroprosentit, niin näyttäisi kuitenkin olevan kaikista monikulttuurisista liitoista kestävimmiltä nuo suomimies-aasianainen liitot?

Toki nämä prosentit ei ota huomioon kuinka paljon noita liittoja on aiemmin solmittu.

Ernst

Luin alkuun otsikon, että vaimonhakkuumatkoja on rajoitettava, mistä olin samaa mieltä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Saippuakupla

Statfin antaa seuraavat luvut:

Solmitut avioliitot puolisoiden kansalaisuuden mukaan 1987-2010, mies tai molemmat Suomessa asuvia (mies Suomi - nainen Aasia) = 8411 kpl

Avioerot puolisoiden syntymämaan mukaan 1987-2010, mies tai molemmat Suomessa asuvia (mies Suomi - nainen Aasia) = 1571 kpl

Suuntaa antava avioeroprosentti on n. 18,7 %. Avioeroprosentti on siis varsin matala! Ei tuo prosenttiluku tue ketjun aloittajan väitettä, jonka mukaan matkat, joiden tarkoitus on etsiä/hakea vaimoa Aasiasta, tulisi kieltää.

Tommi Korhonen

Quote from: sitrus on 08.01.2012, 18:41:11
(Huh... tänne tulee nopeammin kirjoituksia kuin ehdin reagoida.)
Älä stressaa. Vaikka oletkin tämän keskustelun aloittaja ja keskiössä, niin näin aktiivisella foorumilla et 'omista' ketjua. Et välttämättä pysty vastaamaan kaikkeen tai edes lukemaan kaikkea. Heität ensimmäisen kiven ja sitten tapahtuu. Sellaista foorumeilla on. Keskustelun avaus oli ilmeisesti hyvä kun keskustelua tulee, joten anna ihmisten pulputa, ja tietysti voit osallistua omalta osaltasi.

Minäkin olen nähnyt niitä epäonnisia ja tietämättömiä thaimaalaisia vaimoja, en montaa, mutta olemassaolotodistuksen verran.

Toisaalta olen samaa mieltä joidenkin toisten kirjoittajien kanssa että rakkauden olemassaoloa ei voi todistaa, eikä miehen kusipäisyyttä mitata (lain puitteissa) joten vaimonhakumatkoja voi olla vaikka estää. Ehkä valistus ja lumeliittojen valvonta voivat vähän auttaa varsinaisessa väärinkäytössä.

Kaksoisstandardia ei tietenkään pidä hyväksyä. Hommalla kyllä usein muustakin naisten tekemistä mustanmakkaran hakumatkoista mutta ei niitä ole täällä kyllä juuri haluttu kieltää, juuri tämän keskustelun esittämistä syistä. Niinkuin että 'suomalainen nainen ei tuoda miestä Gambiasta'? Tai että 'suomalainen mies ei saa tuoda naista thaimaasta'?
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Saippuakupla

Quote from: sitrus on 08.01.2012, 18:38:36
Quote from: Alkuasukas on 08.01.2012, 13:03:09
Jepjep, on varaa (kymmenien)tuhansien eurojen vaimonhakuprojekteille, sitten panttaillaan koruja lähipubissa. Uskottavaa tarinaa, tulee mieleen ne yksisarviset joilla partalapset ratsastavat itäafrikasta eurooppaan....
Tarkennus: En sanonut että panttaa koruja lähikuppilassa. (Arvelen että panttilainaamossa.) Sanotaan näin: Mies on työssä käyvä. Jos eksyn yhteen paikalliseen räkälään, niin näen hänet aina siellä. Tämän miehen ex avovaimo on naisystäväni oikein hyvä ystävä. Naisystäväni kertoi että tämä mies oli pantannut korut ja tämän takia ja jatkuvan kaljoittelun takia on heittänyt tämän miehen ulos. Häneltä kuulin myös näistä avioliittojutuista ja lapsesta. Miksi hän kertoisi satuja minulle?

Ikävä esimerkki, mutta tuo ei ole missään tapauksessa yleistettävissä!

AstaTTT

Minusta parisuhde- ja muutenkin ihmissuhdeasiat ovat niiden keskisiä, jotka siinä suhteessa ovat. Löytäkööt ihmiset kumppaninsa mistä ja millä tavalla löytävätkin, koska yksinäisyys on varmasti karmeaa, jos sitä ei itselleen tietoisesti valitse.

Jos yhteinen laiva karahtaakin syystä tai toisesta karille, osapuolet ovat kuitenkin kokemusta rikkaampia.  :)

Kas, kuulen juuri Jenni Vartiaisen laulavan Missä muruseni on.  ;D

Kukko

Quote from: Possumi on 01.01.1970, 02:00:13Saanemme silti hieman spekuloida sitruksen motiivilla - varsinkin nyt kun hän on selittänyt auki tuota avaustaan enemmän - ja kovasti hehkuttaa "kalauttavansa" meitä "koiria"...
Ja minua puolestaan ihmetyttää motiivit leikkiä tyhmää ja ottaa jokin aivan tuiki tavallinen sanonta ("se koira älähtää johon kalikka kalahtaa") kirjaimellisesti.
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

far angst

Kun tätä säiettä lueskelee, käy silmiä kirveltävän selkeästi esiin, että kirjoittajien aikomukset ja teoreettinen tiedon taso ovat paremmat kuin kokemus kolmannesta maailmasta.  Hommassa kaiken kaikkiaan jo ymmärretään, että islam on vaahtosuisen patriarkaalinen, homoja ja ennen kaikkea naisia sortava taikausko.  Ymmärretään sääliä islamilaisten maitten naisparkoja, mutta samaan hengenvetoon säälitään myös niitä Kaakkois-Aasian tyttäriä, jotka joutuvat suomalaisen peräkammariluuserin hyväksikäyttämiksi.

Ja varmaan asia kamalalta näyttääkin keskiluokkaisen itsenäisen, koulutetun, lintukodossa asuvan suomalaisen naisen silmissä.  Heille kun eivät kelpaisi nämä viinaan menevät, kömpelöt junttiluuserit.   Alikoulutettua Juntti-Pekkoa paljon parempi jostain syystä näkyy olevan kouluttamaton, ammatti- ja lukutaidoton, taikauskoinen, naisia sortavasta kulttuurista peräisin oleva bambumajan peräkammarin poika. 

Turistimatkalla ei tule oppineeksi, eikä nettiä ahkerastikaan selailemalla tunnuta tajuavan, että naisten asema on hyvä vain siellä, missä VHM-kulttuuri on dominoi.  Jopa VHM-maitten itsensä kulttuureissa on omia alakulttuurejaan, joissa VHM-kulttuurin lakien alaisinakin naisten asema on todella surkea. Kaikkialla muualla maailmassa naisen asema on niin heikko, ettei sitä yksinkertaisesti näytetä Hommassa sen enempää kuin muuallakaan näytetä ymmärrettävän.  Kolmansien maitten naisten elämä ja avioliiton arki näköjään on täysin tuntematon tässäkin säikeessä siunaileville, asioistaan ja mieleipiteistään varmoille teoreetikoille.  Niinpä sitten kun asioita tarkastellaan omasta viitekehyksestä, tuntematta tarkasteltavaa asiaa, höyrytään Hyvien Tarkoitusten karikkoon hurskauden liput liehuen.

Ei näköjään ymmärretä, että jopa suomalainen viinaan menevä luuserikin on parempi vaihtoehto filipinalle ja thaikkutytölle kuin mikään muu edes teoreettisesti tarjolla oleva vaihtoehto.  Jopa huoraksi meneminen Manillaan, Angeles Cityyn, Surabayaan, Pattayalle tai Phuketiin on parempi vaihtoehto kuin olla oman kylä juntin makuumattona ja nyrkkeilysäkkinä.  Huoraksi ryhtymällä on sentään reaalinen mahdollisuus ansaita omaa rahaa, elää hauskasti ja itsenäisesti ja ehkä jopa päästä naimisiinkin jonkun VHM-juntin kanssa.  Ennen kaikkea päästä pois niistä kuvioista, joita kylän muut naiset, siskot ja serkut elävät ja joille elämä juoponkin VHM:n vaimona on parempi.

Niin,  tuo huoraksi VHM-turistikohteeseen ryhtyminen on usein oikeinkin hyvä valinta ja vain harvoin mitenkään pakon edessä tapahtuva juttu.  Aasialaisten keskinäinen orja- ja lapsikauppa on taas asia ihan erikseen.Olen muistelevinani, että joskus -90-luvun puolessa välissä luin jostain lähteestä miten esim. Moskovan lukiotyttöjen varsin usein tavoittelema ammatti oli prostituoiduksi ryhtyminen.  Ammatin valinnan suurimpana vastuksena ei ollut suinkaan asenteet vaan se, että niin moni neitoparka ei katsonut olevansa riittävän kaunis päästäkseen ihanneammattiinsa. 

Säikeissä siunailevien lintukotolaisten teoreetikkojen ei siis kannata vallan hirmuisesti säälitellä niitä turistiseutujen punaisten lyhtyjen alueitten tyttäriäkään omien teorioittensa pohjalta.  Näillä neidoilla kun on siskojaan parempi osa jopa niin, että VHM-turistikohteiden tyttöbaareihin on aina jo niissä työskentelevien tyttöjen sukulaisia ja ystävättäriä tulemassa töihin yllin kyllin.  Ihan vaan niissä jo töissä olevien kanssasisarten menestyksen houkuttelemina.

Niin se vain on,  joillekin se peräkammarin luuseri onkin Kiiltävähaarniskainen Ritari Valkean Ratsun Selässä.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

sitrus

Kun viestiä tulee virtanaan, eikä kaikkeen ehdi reagoida menettämättä kaikkea muuta vapaa-aikaansa, niin laitan vielä tällaisen lisäyksen:

On itsestään selvää että ihmisten käyttäytymistä ei saa eikä voi johtaa stalinistisilla periaatteilla.

Jos ihmisten teot eivät vahingoita muita ihmisiä tai ympäristöä, niin tehkööt ihmiset mitä tahtovat. Mutta siinä vaiheessa kun ihmisten teot vaikuttavat myös muiden elämään, niin tällaista tekemistä voisi hyvinkin rajoittaa lainsäädännöllä. Se ei silloin ole enää oma asia.

Se ei ole vaimonhakijan oma asia jos haettu vaimo ei tiedä mihin hän on tulossa. Jos hän siis kuvittelee tulevansa johonkin onnelaan. Silloin se on huijausta. Kuinka moni kehitysmaassa asuva oikeasti tietää minne joutuu. Mutta jos tietää minne joutuu ja tietää että vaimoa hakeva etsii vain kotiorjaa ja sänkyseuraa, niin silloin kyseessä on se että miestä käytetään välineenä maahantuloon. Riittää että on pari vuotta naimissa (muistaakseni, aikaraja ei kovin oleellinen) Suomessa ja sitten on vapaa. Eli siis ukko (tai vaimo, jopa mielenterveysongelmainen) on pääsylippu Suomeen. Näin ei saisi olla. Tällaista toimintaa pitäisi rajoittaa.

Olen myös nähnyt sitä, ulkomaalaiset haluavat varta vasten tutustuttaa omia ulkomailla olevia ystäviään suomalaisiin, jotta syntyisi suhteita ja he pääsisivät avioliittojen kautta tänne. Eihän sekään nyt ihan oikein ole.

Katselin kerran telkkarista Espanjalaista saippuaoopperaa. Siinä joku pyrki Espanjaan lumeavioliiton kautta. Viranomaiset kyselivät hyvinkin tarkkaan että missä sitä ollaan tavattu jne. Suomessa ei taideta tehdä niin.

Joka tapauksessa monet niistä tapauksista joista itse tiedän, ovat olleet hyvin vastenmielisiä.
Minä näen todellakin hyvin vastenmielisenä esimerkiksi sen että kun nelikymppinen nainen heittää viisikymppisen kapakkahörhönsä pihalle kun ei jaksa katsella hänen jatkuvaa kaljoittelua ja muita hämäräperäisiä touhuja, niin työkaveri "myy" hänelle nuoren naisen tilalle. Tämä nuori nainen joutuu katselemaan tätä samaa kaljoittelua ja vieläpä pienen lapsen kanssa. Turvallinen valinta miehelle, kun tämä 18v tyttönen ei voikaan heittää miestä ulos kun kyllästyy hörhöilyyn.

Ehkä olen sitten teoreetikko. Myönnän että en ole koskaan käynyt missään muualla slummialueilla kuin Istanbulin slummeissa, jonne eksyimme puolivahingossa. Siellä isät tykyttivät tyttäriään meille. Talot oli tehty jätepellistä ja vanerista yms rojusta ja kaikki ihmiset ryysyissä, paisti ne naiset joita meille tyrkytettiin. He olivat siististi pukeutuneita vaikka asuivatkin hökkeleissä.

Kaikki Suomeen pyrkivät eivät kuitenkaan ole slummeista ja kelvottomista olosuhteista. On vaan ihan muita onnen onkijoita.
Ja jos ovat, niin onko se oikea tapa korjata kehitysmaiden ihmisten oloja, että jotkin kapakkahörhöt ja heidän kaverinsa päättävät sen ketkä sieltä pääsevät parempiin olosuhteisiin?