News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Teemu Mäki mukana Arhinmäen kampanjassa

Started by jörgen100, 05.01.2012, 14:04:01

Previous topic - Next topic

Elemosina

at Snuiva

Näin on. Nykyään taide on hyvinkin keskittynyt siihen subjektiiviseen kokemukseen mikä on taidetta. Nykyään siis.
Periaatteessa tämä tarkoittaa minusta sitä että riittää että yksikin ihminen sanoo että tuo on taidetta (kärjistetysti) niin sitä se on kun ne taidetta arvostelevatkin ovat samaa mieltä.

Ja paljastan tässä samalla että minulla on ylempi korkeakoulututkinto taiteista. Yksäreillä tarkemmat kyssärit kiitos.

(nyt mulla meni sekaisin kuka vastasi mitäkin ja mihinkin.. puuuhh. meniköhän oikein ollenkaan)
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

PaulR

6kk Kiasmassa ja tykkäsin näkemästäni. Kissarunkkuvideosta olisin todennäköisesti ollut toista mieltä.

JR

Taas olen jäänyt patisi hyvästä tappeluksesta. En millään jaksa lukea ketjua läpi, mutta sen voi sanoa, että tykkään näteistä kuvista, rumista kuvista en tykkää, sama juttu musiikin kanssa, nätti musiikki on mukavaa kuunnella, mutta ruma musiikki ei. Muuten olen sitä mieltä, että motorcross on taidetta ja kilpamoottorin ääni on kaunis.

Rapsakka Rapu

Quote from: Haima on 08.01.2012, 01:08:38

Selvensi joo. Yhteisön hyväksymällä taiteella voi olla se taakka osanaan, ettei se kehity. Taiteilijalla on myös se rooli, jossa taiteilija osoittaa yhteisön omaksumat normit vanhoiksi, paikalleenjämähteneiksi, jopa vaarallisiksi. En ota kantaa Mäkeen, mutta otan kantaa sen puolesta, että mukavampi, että meillä on olemassa esimerkiksi romantiikan, modernsmin ja postmodernismin taidesuuntaukset sen sijaan, että me edelleen tekisimme jotain luolamaalauksia ja ihastelisimme niitä yhteisön hyväksyminä. Ne taidesuunnat, joita nyt pidetään ah niin kivoina ja inspiroivina, aiheuttivat aikoinaan kovastikin pahennusta eri yhteisöissä, esimerkkina vaikkapa realismin alalaji naturalismi, romantiikan monet suuntaukset (esim. kauhuromantiikka) tai vaikka niinkin yksinkertainen asia kuin vähennetty kvintti musiikissa; keskiajalla kun kirkon mukaan tuo intervalli oli paholaisesta eli ns. paholaisen kvintti. Jos edelleen pitäytyisimme tuossa tuon ajan yhteisön hyväksymässä ajatuksessa, meiltä puuttuisivat vaikkapa monet Black Sabbathin kappaleet, Metallican Enter sandman, Stonen Get stoned, Rushin ZYX jne. jne.

Varmasti eri yhteisöt kehittyisivät ja kehittyvätkin reaalimaailmassa eri tahtiin, enkä näe suurta riskiä että taiteen kehitys jämähtäisi kokonaan paikalleen. Yhteiskunnan / yhteisön muu kehitys vaikuttaa taiteen kehitykseen ja hieman toisinkin päin.

Eräänlaista konservatiivisuutta osoittaa se, että pidän hyvänä pientä, mutta jatkuvaa muutosta. Tämä vähentää yhteiskunnan rakenteisiin kohdistuvaa rasitusta. Väitän myös että eri taiteen suunnat nauttivat laajempaa kannatusta silloin kun niiden syntyyn ei liity liian rajuja vastakkainasetteluja. Toki tämä myös hidastaa taiteen kehitystä, mutta soisin taiteen kehittyvän huomaamattomin ja pienin askelin - saumattomasti. Niin kuin liittovaltiokehitys EU:ssa, vaikka sitä vastustankin.

Pelkkä kapina tai vallankumous taiteen tekemisen motiivina pelkistää taidetta ja tekee siitä politiikan käsikassaran, ja se saattaa tulla huomaamattaan hyväksikäytetyksi.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

Haima

#244
Quote from: Rapsakka Rapu on 08.01.2012, 01:28:38

Varmasti eri yhteisöt kehittyisivät ja kehittyvätkin reaalimaailmassa eri tahtiin, enkä näe suurta riskiä että taiteen kehitys jämähtäisi kokonaan paikalleen. Yhteiskunnan / yhteisön muu kehitys vaikuttaa taiteen kehitykseen ja hieman toisinkin päin.

Eräänlaista konservatiivisuutta osoittaa se, että pidän hyvänä pientä, mutta jatkuvaa muutosta. Tämä vähentää yhteiskunnan rakenteisiin kohdistuvaa rasitusta. Väitän myös että eri taiteen suunnat nauttivat laajempaa kannatusta silloin kun niiden syntyyn ei liity liian rajuja vastakkainasetteluja. Toki tämä myös hidastaa taiteen kehitystä, mutta soisin taiteen kehittyvän huomaamattomin ja pienin askelin - saumattomasti. Niin kuin liittovaltiokehitys EU:ssa, vaikka sitä vastustankin.



Tulee tuosta mieleen vähän NL ja sosialistinen realismi :)
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

Snuiva

#245
Quote from: Haima on 08.01.2012, 01:02:13
Jospa tutustuisit alan kirjallisuuteen, jossa taiteen määritelmiä on pohdittu. Palataan sitten. Tai voit tokia argumentoiden esitellä oman näkemyksesi taiteesta ja sen määritelmästä. Punnitaan sitä tovi.

Ketjuun tulleiden viestien perusteella olen muodostanut käsityksen alan kirjallisuudesta ja tilasta. Ne jotka "osaavat" tekevät, ne jotka eivät osaa, opettavat ja ne jotka eivät pysty kumpaankaan kirjoittavat siitä mitä osaaminen on, päätymättä mihinkään ja lopulta hämmentäen itsensä. Miksi minä siis lukisin itsensä jalustalle nostamien norsunluutornilaisten höpinöitä?

Kyllä, kuilu mielipiteidemme välillä on todella, todella suuri. mäen kaltaiset henkilöt eivät tilannetta paranna. Mikäli on pakko pohtia taiteen olemusta ymmärtämättä onko tappaminen taidetta vai ei on menty hyvin pahasti metsään.

mäestä puhutaan edelleenkin siksi että hän rikoksensa tehtyään sai apurahahanat auki ja viran. Se kuvastaa taidemailman sairautta ei sitä että mäki olisi tehnyt jotain uraaurtavaa taiteen alalla. Ainoastaan promille ihmisistä tietää mäestä jotain muuta. Loput haluaisivat hänet viralta ja verorahat takaisin.


Edittinä
Quote from: Haima on 08.01.2012, 01:08:38
Kävitkö Snuiva muuten osoittamassa mielipiteesi nykytaiteesta Amerikoissa: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/nainen-virtsasi-ja-mellasti-museossa---tuhot-30-miljoonaa-euroa/art-1288440501782.html
:)

Olen mies, en osoita mieltäni samalla tavalla kuin apurahan saajat ;D

Eikö tuo performanssi vain parantanut kyseistä taulua? Vai olisiko se vaatinut teoksen survomista tehosekoittimeen jonkun kuuluisuuden verisen tamppoonin kanssa? Niin juu aivan, vandaalin olisi pitänyt olla joku apurahataiteilija.

Haima

Promille ihmisistä on muuten järisyttävä määrä; tuhannesosa 7 miljardista. Laskepa siitä. :)
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

Rapsakka Rapu

Quote from: Haima on 08.01.2012, 01:33:35
Tulee tuosta mieleen vähän NL ja sosialistinen realismi :)


En kyllä osaa tulkita tekstiäni siten. Minusta on ikävä jos taiteesta tulee poliittisia päämääriä ajava koneisto. Ajattelin että viimeinen kappale, jonka jätit lainaamatta, olisi selkeyttänyt asiaa.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

Haima

Quote from: Rapsakka Rapu on 08.01.2012, 01:56:02
Quote from: Haima on 08.01.2012, 01:33:35
Tulee tuosta mieleen vähän NL ja sosialistinen realismi :)


En kyllä osaa tulkita tekstiäni siten. Minusta on ikävä jos taiteesta tulee poliittisia päämääriä ajava koneisto. Ajattelin että viimeinen kappale, jonka jätit lainaamatta, olisi selkeyttänyt asiaa.

Yritin sanoa sitä, että yhteiskuntaa kivasti myötäilevä taide on jo poliittista: se tukee poliittisia valta-asetelmia ja konsensusta, vähän niin kuin sosialistinen realismi NL:ssä. Siksi taiteen on määriteltävä itse itsensä, vaikka toki kapinaa kapinan takia -asennekin on väsyttävää. Tässäkin on siis yksi dilemma. Ehkäpä kissoja ei ole syytä tappaa, mutta pelkäänpä, että laimeaa taidetta on sellainen, mikä silleen kivasti hiljaa kehittyy, mukavasti ilman erityisempiä piikkejä yhteiskunnan suuntaan. Ja huom! nuo piikit voivat olla täysin ei-puoluepoliittisia.
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

Snuiva

#249
Quote from: Haima on 08.01.2012, 02:02:11
Yritin sanoa sitä, että yhteiskuntaa kivasti myötäilevä taide on jo poliittista: se tukee poliittisia valta-asetelmia ja konsensusta, vähän niin kuin sosialistinen realismi NL:ssä. Siksi taiteen on määriteltävä itse itsensä, vaikka toki kapinaa kapinan takia -asennekin on väsyttävää. Tässäkin on siis yksi dilemma. Ehkäpä kissoja ei ole syytä tappaa, mutta pelkäänpä, että laimeaa taidetta on sellainen, mikä silleen kivasti hiljaa kehittyy, mukavasti ilman erityisempiä piikkejä yhteiskunnan suuntaan. Ja huom! nuo piikit voivat olla täysin ei-puoluepoliittisia.

Sieltähän se tulikin, sovitaanko jotta jätätte elukat rauhaan ja keskitytte läträämään vaikka omilla eritteillänne kun piikittelette yhteiskunnan jähmeitä rakenteita, konsensusta yms. Isi sitten antaa apurahoja.

Jos niitä eritteitä sitten on pakko viskoa niin poliitikot, viranomaiset ja mäen kaltaiset proffat on sitä establishmenttia joka kaipaa ravistelua.


Quote from: Elemosina on 08.01.2012, 01:12:28
...(nyt mulla meni sekaisin kuka vastasi mitäkin ja mihinkin.. puuuhh. meniköhän oikein ollenkaan)

Sitä se samppakalja teettää  :P

Ps. Kadettikoulun tuotokset osaavat avata samppis pullot miekalla.

tosipaha

Jahas, nyt ollaan siinä pisteessä ettei enää edes pystytä keskustelun kohteena olevan henkilön nimeä kirjoittamaan isolla alkukirjaimella. Koville ottaa, koville ottaa tämä aihe.

Tuntuu että joillakin on vähän hakusessa se mitä nykytaide ylipäätään on. Joskus teoksen pointti ei ole se mitä esitetään vaan se miten yleisö suhtautuu siihen mitä esitetään. Taiteellinen arvo tulee sitten sitä kautta. Mieleen tulee vaikkapa John Cagen "4'33" joka on siis sävellys jossa ei soiteta mitään. Sävellyksen pointti ei ole hiljaisuus, vaan ympäristön ja yleisön itsensä tuottamat äänet esityksen aikana.

Mäen video, jota siis juuri kukaan ei ole nähnyt, jää ikuisesti osaksi suomalaista taidehistoriaa. Ja melko merkittäväksi osaksi, näköjään. Sille ei kukaan voi mitään.




Elemosina

Quote from: Snuiva on 08.01.2012, 02:07:45

Quote from: Elemosina on 08.01.2012, 01:12:28
...(nyt mulla meni sekaisin kuka vastasi mitäkin ja mihinkin.. puuuhh. meniköhän oikein ollenkaan)

Sitä se samppakalja teettää  :P

Ps. Kadettikoulun tuotokset osaavat avata samppis pullot miekalla.
Huuuh, missä niitä tuotoksia tapaa  ;D ?
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Haima

Quote from: Snuiva on 08.01.2012, 02:07:45
Quote from: Haima on 08.01.2012, 02:02:11
Yritin sanoa sitä, että yhteiskuntaa kivasti myötäilevä taide on jo poliittista: se tukee poliittisia valta-asetelmia ja konsensusta, vähän niin kuin sosialistinen realismi NL:ssä. Siksi taiteen on määriteltävä itse itsensä, vaikka toki kapinaa kapinan takia -asennekin on väsyttävää. Tässäkin on siis yksi dilemma. Ehkäpä kissoja ei ole syytä tappaa, mutta pelkäänpä, että laimeaa taidetta on sellainen, mikä silleen kivasti hiljaa kehittyy, mukavasti ilman erityisempiä piikkejä yhteiskunnan suuntaan. Ja huom! nuo piikit voivat olla täysin ei-puoluepoliittisia.

Sieltähän se tulikin, sovitaanko jotta jätätte elukat rauhaan...

Okei, jätämme teitit rauhaan...Balanssin vuoksi tummensin myös sen toisen osan ajatustani.
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

Snuiva

#253
Quote from: Haima on 08.01.2012, 02:33:36
Quote from: Snuiva on 08.01.2012, 02:07:45
Quote from: Haima on 08.01.2012, 02:02:11
Yritin sanoa sitä, että yhteiskuntaa kivasti myötäilevä taide on jo poliittista: se tukee poliittisia valta-asetelmia ja konsensusta, vähän niin kuin sosialistinen realismi NL:ssä. Siksi taiteen on määriteltävä itse itsensä, vaikka toki kapinaa kapinan takia -asennekin on väsyttävää. Tässäkin on siis yksi dilemma. Ehkäpä kissoja ei ole syytä tappaa, mutta pelkäänpä, että laimeaa taidetta on sellainen, mikä silleen kivasti hiljaa kehittyy, mukavasti ilman erityisempiä piikkejä yhteiskunnan suuntaan. Ja huom! nuo piikit voivat olla täysin ei-puoluepoliittisia.

Sieltähän se tulikin, sovitaanko jotta jätätte elukat rauhaan...

Okei, jätämme teitit rauhaan...Balanssin vuoksi tummensin myös sen toisen osan ajatustani.

Kiitoksia rauhaan jättämisestä. Se tummennettu osa on suomennettuna: Kakarat kuvittelevat muuttavansa maailmaa taiteella.  Hidas muutos on pahasta, tarvitaan jotain räjähtävää joka shokeeraa ja vakuuttaa kaikki.

Se kenet teidän pitäisi vakuuttaa muutoksen tarpeellisuudesta ajattelee tuotoksia täydeksi paskaksi ja tekijöitä kakaroiksi.  Profit?


Quote from: Elemosina on 08.01.2012, 02:20:51
Quote from: Snuiva on 08.01.2012, 02:07:45

Quote from: Elemosina on 08.01.2012, 01:12:28
...(nyt mulla meni sekaisin kuka vastasi mitäkin ja mihinkin.. puuuhh. meniköhän oikein ollenkaan)

Sitä se samppakalja teettää  :P

Ps. Kadettikoulun tuotokset osaavat avata samppis pullot miekalla.
Huuuh, missä niitä tuotoksia tapaa  ;D ?

Linnan juhlissa ;) Yleisimmin tapaa varuskuntien liepeillä ja melko valmiita maanpuolustuskorkeakoulun lähettyvillä.

Haima

Quote from: Snuiva on 08.01.2012, 02:38:46
Quote from: Haima on 08.01.2012, 02:33:36
Quote from: Snuiva on 08.01.2012, 02:07:45
Quote from: Haima on 08.01.2012, 02:02:11
Yritin sanoa sitä, että yhteiskuntaa kivasti myötäilevä taide on jo poliittista: se tukee poliittisia valta-asetelmia ja konsensusta, vähän niin kuin sosialistinen realismi NL:ssä. Siksi taiteen on määriteltävä itse itsensä, vaikka toki kapinaa kapinan takia -asennekin on väsyttävää. Tässäkin on siis yksi dilemma. Ehkäpä kissoja ei ole syytä tappaa, mutta pelkäänpä, että laimeaa taidetta on sellainen, mikä silleen kivasti hiljaa kehittyy, mukavasti ilman erityisempiä piikkejä yhteiskunnan suuntaan. Ja huom! nuo piikit voivat olla täysin ei-puoluepoliittisia.

Sieltähän se tulikin, sovitaanko jotta jätätte elukat rauhaan...

Okei, jätämme teitit rauhaan...Balanssin vuoksi tummensin myös sen toisen osan ajatustani.

Kiitoksia rauhaan jättämisestä. Se tummennettu osa on suomennettuna: Kakarat kuvittelevat muuttavansa maailmaa taiteella.
Se kenet teidän pitäisi vakuuttaa muutoksen tarpeellisuudesta ajattelee tuotoksia täydeksi paskaksi ja tekijöitä kakaroiksi.  Profit?

Jos joskus alan tehdä taidetta, et kai kuvittele, että kaipaan sinun vakuuttumistasi yhtään mistään. Käykö siellä päin paljonkin taidealan ihmisiä hakemassa nimmaria paperiin, että onko Snuiva vakuuttunut taideideastani. Kaikenlaista hömppää ja horinaperttiä täälläkin pyörii :)

Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

Snuiva

Quote from: Haima on 08.01.2012, 02:46:10
Kaikenlaista hömppää ja horinaperttiä täälläkin pyörii :)

Sovit siis hyvin joukkoon  :P

Elemosina

Quote from: Snuiva on 08.01.2012, 02:38:46

Linnan juhlissa ;) Yleisimmin tapaa varuskuntien liepeillä ja melko valmiita maanpuolustuskorkeakoulun lähettyvillä.

Ettekö te normikundit ihan oikeesti osaa tätä pikkujuttua?
Väitän että sillä tekisitte naisiin aikamoisen vaikutuksen.
(sivutaskussa se miekka jne)
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Rapsakka Rapu

Quote from: Haima on 08.01.2012, 02:02:11

Yritin sanoa sitä, että yhteiskuntaa kivasti myötäilevä taide on jo poliittista: se tukee poliittisia valta-asetelmia ja konsensusta, vähän niin kuin sosialistinen realismi NL:ssä. Siksi taiteen on määriteltävä itse itsensä, vaikka toki kapinaa kapinan takia -asennekin on väsyttävää. Tässäkin on siis yksi dilemma. Ehkäpä kissoja ei ole syytä tappaa, mutta pelkäänpä, että laimeaa taidetta on sellainen, mikä silleen kivasti hiljaa kehittyy, mukavasti ilman erityisempiä piikkejä yhteiskunnan suuntaan. Ja huom! nuo piikit voivat olla täysin ei-puoluepoliittisia.

Kyllä ja ei.

Sikäli ei, että näen taiteen politiikasta vapaana ilmiönä jonka tulisi kumarrella ja pyllistellä mahdollisimman vähän poliittisille aatteille. Jos joku aate pyrkii omimaan taidetta itselleen, syytän siitä ennemmin aatetta kuin taidetta. Luonnollisesti myös yhteiskunnallinen pysähtyneisyys on pahasta samoin kuin liian voimakas käymistila.

Myöskään sikäli ei, että yhteisön taide ei saisi fakkiutua yhteen tyyliin tai ilmaisumuotoon, vaan elää jatkuvassa, joskin rauhallisessa, muutoksessa.

Sikäli kyllä, että näen taiteen yhteisöä vahvistavana ja yhdistävänä voimana. Ja myös eri yhteisöjä lähentävänä silloin kun taiteen intressit ovat yhteiset.

Olipa lässy ja idealistinen kirjoitus minulta.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

kekkeruusi

Quote from: Elemosina on 08.01.2012, 03:03:23
Quote from: Snuiva on 08.01.2012, 02:38:46

Linnan juhlissa ;) Yleisimmin tapaa varuskuntien liepeillä ja melko valmiita maanpuolustuskorkeakoulun lähettyvillä.

Ettekö te normikundit ihan oikeesti osaa tätä pikkujuttua?
Väitän että sillä tekisitte naisiin aikamoisen vaikutuksen.
Ehdotus koulujen tuntijakoon, uusi aine: miekalla shampanjapullon aukaisu. Aloitetaan ihan kepeillä ja mehutölkeillä, siitä edistyen aina muumilimppareihin ja moran käyttöön. Yhdeksännen luokan lopussa loppukoe pistimellä ja tyhjällä viinipullolla. Jatkokurssi lukiossa kohti oikean samppispullon aukaisua. Kyllä se siitä luonnistuu. 8)
Quote from: Elemosina on 08.01.2012, 03:03:23
(sivutaskussa se miekka jne)
Son aika pieni miekka jos se taskuun mahtuu. :o

Elemosina

Quote from: kekkeruusi on 08.01.2012, 03:27:45
Quote from: Elemosina on 08.01.2012, 03:03:23
Quote from: Snuiva on 08.01.2012, 02:38:46

Linnan juhlissa ;) Yleisimmin tapaa varuskuntien liepeillä ja melko valmiita maanpuolustuskorkeakoulun lähettyvillä.

Ettekö te normikundit ihan oikeesti osaa tätä pikkujuttua?
Väitän että sillä tekisitte naisiin aikamoisen vaikutuksen.
Ehdotus koulujen tuntijakoon, uusi aine: miekalla shampanjapullon aukaisu. Aloitetaan ihan kepeillä ja mehutölkeillä, siitä edistyen aina muumilimppareihin ja moran käyttöön. Yhdeksännen luokan lopussa loppukoe pistimellä ja tyhjällä viinipullolla. Jatkokurssi lukiossa kohti oikean samppispullon aukaisua. Kyllä se siitä luonnistuu. 8)
Quote from: Elemosina on 08.01.2012, 03:03:23
(sivutaskussa se miekka jne)
Son aika pieni miekka jos se taskuun mahtuu. :o

Minchia quanto siete scrupolosi. Enkä käännä tätä (Elisa ehkä jos haluaa)ma minchia. Veramente.
Ihan miten vaan. Kundit. Ihan miten vaan.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Elemosina

Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

kekkeruusi

Quote from: Elemosina on 08.01.2012, 03:31:46
Quote from: kekkeruusi on 08.01.2012, 03:27:45
Quote from: Elemosina on 08.01.2012, 03:03:23
Quote from: Snuiva on 08.01.2012, 02:38:46

Linnan juhlissa ;) Yleisimmin tapaa varuskuntien liepeillä ja melko valmiita maanpuolustuskorkeakoulun lähettyvillä.

Ettekö te normikundit ihan oikeesti osaa tätä pikkujuttua?
Väitän että sillä tekisitte naisiin aikamoisen vaikutuksen.
Ehdotus koulujen tuntijakoon, uusi aine: miekalla shampanjapullon aukaisu. Aloitetaan ihan kepeillä ja mehutölkeillä, siitä edistyen aina muumilimppareihin ja moran käyttöön. Yhdeksännen luokan lopussa loppukoe pistimellä ja tyhjällä viinipullolla. Jatkokurssi lukiossa kohti oikean samppispullon aukaisua. Kyllä se siitä luonnistuu. 8)
Quote from: Elemosina on 08.01.2012, 03:03:23
(sivutaskussa se miekka jne)
Son aika pieni miekka jos se taskuun mahtuu. :o

Minchia quanto siete scrupolosi. Enkä käännä tätä (Elisa ehkä jos haluaa)ma minchia. Veramente.
Ihan miten vaan. Kundit. Ihan miten vaan.
Mutta viisautesi menee meiltä aivan ohi ymmärryksen ilman käännöstä. Tämä mysteeri jää meitä vainoamaan. :(

Elemosina

Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Snuiva

Quote from: kekkeruusi on 08.01.2012, 03:39:12
Quote from: Elemosina on 08.01.2012, 03:31:46
Quote from: kekkeruusi on 08.01.2012, 03:27:45
Quote from: Elemosina on 08.01.2012, 03:03:23
Quote from: Snuiva on 08.01.2012, 02:38:46

Linnan juhlissa ;) Yleisimmin tapaa varuskuntien liepeillä ja melko valmiita maanpuolustuskorkeakoulun lähettyvillä.

Ettekö te normikundit ihan oikeesti osaa tätä pikkujuttua?
Väitän että sillä tekisitte naisiin aikamoisen vaikutuksen.
Ehdotus koulujen tuntijakoon, uusi aine: miekalla shampanjapullon aukaisu. Aloitetaan ihan kepeillä ja mehutölkeillä, siitä edistyen aina muumilimppareihin ja moran käyttöön. Yhdeksännen luokan lopussa loppukoe pistimellä ja tyhjällä viinipullolla. Jatkokurssi lukiossa kohti oikean samppispullon aukaisua. Kyllä se siitä luonnistuu. 8)
Quote from: Elemosina on 08.01.2012, 03:03:23
(sivutaskussa se miekka jne)
Son aika pieni miekka jos se taskuun mahtuu. :o

Minchia quanto siete scrupolosi. Enkä käännä tätä (Elisa ehkä jos haluaa)ma minchia. Veramente.
Ihan miten vaan. Kundit. Ihan miten vaan.
Mutta viisautesi menee meiltä aivan ohi ymmärryksen ilman käännöstä. Tämä mysteeri jää meitä vainoamaan. :(

Pilkkuun yhtyjäksi teitä kehui. Miekka on housujen ulkopuolella sivutaskun päällä.

AfriCat

Quote from: Haima on 08.01.2012, 02:02:11
Yritin sanoa sitä, että yhteiskuntaa kivasti myötäilevä taide on jo poliittista: se tukee poliittisia valta-asetelmia ja konsensusta, vähän niin kuin sosialistinen realismi NL:ssä. Siksi taiteen on määriteltävä itse itsensä, vaikka toki kapinaa kapinan takia -asennekin on väsyttävää. Tässäkin on siis yksi dilemma. Ehkäpä kissoja ei ole syytä tappaa, mutta pelkäänpä, että laimeaa taidetta on sellainen, mikä silleen kivasti hiljaa kehittyy, mukavasti ilman erityisempiä piikkejä yhteiskunnan suuntaan. Ja huom! nuo piikit voivat olla täysin ei-puoluepoliittisia.

Esim. "tylsällä" punkrockilla saa oikein ja tehokkaasti käytettynä aikaan kiitettävän myrskyn ja valtiovallan huomion eikä ole tarvis "edistyksellisesti" tappaa kissoja ja vedellä kuivia päälle.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Shitter_Limited
Ever get the feeling you've been cheated? Good night!

Snuiva

Quote from: tosipaha on 08.01.2012, 02:16:41
Mäen video, jota siis juuri kukaan ei ole nähnyt, jää ikuisesti osaksi suomalaista taidehistoriaa. Ja melko merkittäväksi osaksi, näköjään. Sille ei kukaan voi mitään.

Kyllä, teos Suomalaiseen taiteen kuolema tulee mainitsemaan kappaleessa Apuraha, taiteen kuolinkellot jossain alaviitteessä seuraavaa: mäki, teemu Tappoi kissan 1989.




elukka

Quote from: Elemosina on 08.01.2012, 04:04:25
Quote from: Voitto-Taisto on 08.01.2012, 04:01:36
Kuka tahansa avaa shamppanjapullon miekalla, mutta avaappa olutpullo moottorisahalla.

Ei kyllä ole alkuunkaan sama asia.

Se miekka on falloksen jatke, Eihän sillä eres kaloja perkaa perskeles.
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Haima

Quote from: AfriCat on 08.01.2012, 05:23:13
Quote from: Haima on 08.01.2012, 02:02:11
Yritin sanoa sitä, että yhteiskuntaa kivasti myötäilevä taide on jo poliittista: se tukee poliittisia valta-asetelmia ja konsensusta, vähän niin kuin sosialistinen realismi NL:ssä. Siksi taiteen on määriteltävä itse itsensä, vaikka toki kapinaa kapinan takia -asennekin on väsyttävää. Tässäkin on siis yksi dilemma. Ehkäpä kissoja ei ole syytä tappaa, mutta pelkäänpä, että laimeaa taidetta on sellainen, mikä silleen kivasti hiljaa kehittyy, mukavasti ilman erityisempiä piikkejä yhteiskunnan suuntaan. Ja huom! nuo piikit voivat olla täysin ei-puoluepoliittisia.

Esim. "tylsällä" punkrockilla saa oikein ja tehokkaasti käytettynä aikaan kiitettävän myrskyn ja valtiovallan huomion eikä ole tarvis "edistyksellisesti" tappaa kissoja ja vedellä kuivia päälle.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Shitter_Limited

Punk on kuollein kapinan muoto eikä se aiheuta yhtään mitään. Hei, Bad religion ja American jesus tai Greenday ja American idiot. Hui, varmasti vapauden patsas oikein vapisee pelosta kun pojat vähän punkkaa. Ja hui, shitter limitedissähän on nimessä sana shit. Eipä hurjaa!  :flowerhat:

:D
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

Siili

Quote from: tosipaha on 08.01.2012, 02:16:41
Tuntuu että joillakin on vähän hakusessa se mitä nykytaide ylipäätään on. Joskus teoksen pointti ei ole se mitä esitetään vaan se miten yleisö suhtautuu siihen mitä esitetään. Taiteellinen arvo tulee sitten sitä kautta. Mieleen tulee vaikkapa John Cagen "4'33" joka on siis sävellys jossa ei soiteta mitään. Sävellyksen pointti ei ole hiljaisuus, vaan ympäristön ja yleisön itsensä tuottamat äänet esityksen aikana.

Hetken huomiota on toki mahdollista kerätä vaikka millaisella tavalla.  Se että (usein itse itsensä nimeämä) taiteilija onnistuu siinä, ei tee tempauksesta taidetta.  Taiteen arvon ratkaisee se, kiinnostaako taideteos (taiteellisessa mielessä) ketään alkukohun jälkeen.  Siinä mielessä Mäenkin kissantappoteos on nollan arvoinen.   

Ystävä

Quote from: Siili on 08.01.2012, 10:43:06
Taiteen arvon ratkaisee se, kiinnostaako taideteos (taiteellisessa mielessä) ketään alkukohun jälkeen.  Siinä mielessä Mäenkin kissantappoteos on nollan arvoinen.
Mäen teos kiinnostaa ihmisiä taiteellisessa mielessä aika paljonkin vaikka alkukohusta on aikaa 23 vuotta. Nykytaideteokselle moinen elinkaari on huomattava. Yllä esittämäsi kriteerin mukaan teos on siis hyvinkin arvokas.