News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Timo Soinin presidentinvaaliehdokassivu

Started by AstaTTT, 03.12.2011, 08:47:59

Previous topic - Next topic

AstaTTT

http://timosoini.fi/presidentiksi/fi/kampanja/kampanjan-avajaispuhe.html

Äänestän Soinia.  :)
---

Timo Soinin puhe presidentinvaalikampanjan avajaisissa 25.11.2011

Kiitoksia ja tervetuloa kaikki. Kampanja on avattu ja siitä tulee hyvä ja tuloksekas. Meillä on kampanjatiimi, joka on tottunut tekemään hyviä kampanjoita, meillä on kentän ja puolueen tuki ja nyt lähdetään hakemaan Suomen kansan enemmistön tukea.

Tämä presidentinvaali on Suomen tärkein arvokeskustelu. Se on myös sisältövaali. Ja nyt kun kaikki ehdokkaat ovat pöydällä, päästään tekemään vertailuja. Tämä tulee olemaan myös vaali, jossa kansa äänestää. Ja kun viime eduskuntavaaleissa oli huolta, että Soinia ei voi äänestää kuin Uudellamaalla, nyt voi koko maassa. Ja tähän me pyrimme: Me käymme itsemme näköisen kampanjan. Lähdin tähän tehtävään sen takia, että perussuomalaisia arvoja, perussuomalaista puoluetta, perussuomalaista linjaa ja maailmankuvaa on puolustettava. Ja teen sen etulinjasta niin kuin teen aina mitä teen – avoimesti. Otan kritiikin vastaan, pidän omieni puolta ja tarpeen tullen myös ojennan omiani. Ja olen kansan käytettävissä.

Lause "Suomen Soini presidentiksi" sopii hyvin, koska tässä on kysymys Suomen presidentistä, itsenäisyydestä ja itsemääräämisoikeudesta; siitä, että suomalaiset päättävät itse omista asioistaan. Tämä liittyy erittäin kiinteästi nykypäivän tilanteeseen, Eurooppaan, kriisiin, mutta myös luottoon tulevaisuudesta. Aina pitää olla myönteinen näkymä. Kun tämä puolue perustettiin, meitä oli aluksi neljä. Ja nyt on 20 prosentin puolue. Silloin täytyy olla näkymä, täytyy olla luottoa, täytyy olla optimismia. Olen siis myönteisyyden mies. Ja on täytynyt ollakin, ei tästä muuten mitään olisi tullut.

Tämän kokoisella puolueella ja perussuomalaisilla pitää olla vaihtoehto esitettävänä kaikissa vaaleissa. Ja me kunnioitamme kansan valtaa. Me emme kitise vaalituloksista. Meidän mielestämme kansa ei äänestä väärin. Kansa äänestää niin kuin äänestää. Turha siitä on sitten ruveta sanomaan, että ilmapiiri on kiristynyt. Päinvastoin, demokratia on toiminut. Sitä varten vaaleja järjestetään, että vaalitulos ja kansan tahto tulevat esiin. Tästä on kysymys. Ja tämän tuon myös tähän vaalikeskusteluun. Siihen alkaa tulla väriä. Se on hyvä. Paavokin saatiin pakotettua mukaan, vai pakottiko itsensä, en tiedä. Vielä kun löytää vaalipaneeleihin niin aina parempi. Aina kysyttiin, että missä se Soini on. Nyt Soini on Suomessa ja tulee osallistumaan niin paljon kuin pystyy.

Tehtävä ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtajana on ollut hyvin mieluinen ja valmistanut hyvin myös ulkopolitiikan asioihin ja sehän on se tasavallan presidentin tärkein tehtävä: Suomen ulkopolitiikan johtaminen yhdessä valtioneuvoston kanssa. Ja tässä mielessä perussuomalaiset on erittäin selvästi yhteistyöpuolue ja se ala on ulkopolitiikka. Suomella voi olla vain yksi ulkopolitiikka. Se on meidän suomalaisten yhteinen ulkopolitiikka. Ja sen rakentamisessa olemme mukana, nyt myös vastuupaikoilla. Vaalipäällikkö Niinistö on puolustusvaliokunnan puheenjohtaja, minä olen ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtaja. Koko laaja perussuomalainen kenttä on hyvin tarkka siitä, että isänmaan asiat ulospäin hoidetaan hyvin.

Me emme kulje maailmalla haukkumassa omia kansalaisiamme. Me emme myöskään lähde siitä, että annamme sellaista Suomi-kuvaa, että täällä on joku perustavalla tavalla oleva vastakkainasettelu Suomen kansan keskuudessa. Meillä on normaali poliittinen kilpailutilanne. Turha siitä on murhetta kantaa, että kansa äänestää eduskuntavaaleissa jollakin tavalla. Tällainen on normaalia, kun vähänkin seuraa maailmaa ja Eurooppaa. Kyllä me arabikeväästä osaamme puhua ja kas kummaa: Ben Ali putosi vallasta, Mubarak putosi vallasta, Gaddafi on kuollut. Mutta ei nähdä, että meidän etupihalla Euroopan unionissa tulee käymään samanlainen myllerrys. Tämä epäonnistunut eurokokeilu, jota Suomen eliitti ja sen myötäjuoksijat ovat kymmenen vuotta takoneet, että mikä menestystarina. Tuntuuko menestystarinan aineksilta tällä hetkellä? Tällä on seurauksensa, Suomessa ollut jo, Euroopassa tulee olemaan. Koska ei voi olla niin, että rakennamme sellaista Eurooppaa, joka ei noudata sääntöjään tai ihanteitaan. Meillä ei ole sellaiseen Eurooppaan varaa.

Olenko eurooppalainen? Totta kai olen. Jo 80-luvulla menin Interraililla pää märkänä kolme kertaa. Kiinnosti paljon, millainen on maailma ja millainen Eurooppa. Ei ole kysymys siitä, ettemme olisi eurooppalaisia. Kysymys on siitä, että tämänkaltainen Euroopan unioni nykyisine epäkohtineen, demokratiavajeineen ja kalliiksi käyvine virhepolitiikkoineen ei kelpaa. Tästä on kyse. Yhteistyö kelpaa.

Kävin ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtajan roolissa Norjassa maanantaina ja tiistaina ja kysyin siellä kollegoilta: Kuinka te ollenkaan pärjäätte, kun te ette tässä taivaassa nimeltä Euroopan unioni ole? Onko puutetta rahasta tai demokratiasta? Pitivät hieman hauskoina näitä juttuja. Sitten kun he sanoivat, että heillä on 400 miljardia öljyrahaa, kysyin: Vippaatteko EU:lle? Katsoivat taas vähän aikaa ja sanoivat, että hoitakaa te omat asianne. Ja kyllä on syytä hoitaakin.

Kun katsotaan nyt esimerkiksi kahta kriisimaata tällä hetkellä: Islanti ja Kreikka, molemmat maat sotkivat asiansa. Kumman luulette nopeammin nousevan suosta? On sellaisia järjestelmiä, jotka pitää korjata. Eurooppa on tärkeä Suomelle, en minä ole Eurooppa-vastainen. Minähän olen eurooppalainen. Minä menin Euroopan unioniinkin kansan valtakirjalla katsomaan, millainen se on. 21 kuukautta siellä olin. Ja kun vedin näkemästäni johtopäätökset, olen jo parin vuoden ajan takonut sitä, miten tämä kriisi syntyi. Se on ollut nähtävissä. Nyt ei hyviä ratkaisuja ole. Mutta Suomen on tehtävä se ratkaisu, että me emme rahoita tätä enää pennilläkään. Tämä asia ryyditetään tarpeen tullen vielä ennen joulua välikysymyksellä, olkoon presidenttiehdokkuus tai ei.

Olen myös hyvin kiitollinen siitä, että eduskuntaryhmä – joka on persoonien väriloistoa – on takanani. Aina vähän roiskuu, kun rapataan, veljet – ja pari siskoakin. Tällainen on Suomen kansa. Tällainen on eduskuntaryhmä. Ja voin sanoa, että kyllä tämäkin on omalta osaltaan valmentanut hyvin johtajuuteen. Täytyy katsoa kaikkiin ja kaikki pitää saada pysymään mukana. Koska tahtoa riittää ja se on kaiken a ja o.

Suomea nostetaan ylöspäin – ja sitähän me kaikki haluamme, yhteistyössä muiden puolueiden kanssa. Meillä on isot haasteet. Tärkeintä on, miten suomalaisten työpaikat säilyvät Suomessa. Tästä on kysymys: Suomessa pitää olla työtä, toimeentuloa, koulutusta, eläketurvaa, turvallisuutta. Ja siinä me teemme yhteistyötä. Emme me kaikkea vastusta. Me teemme hallituksen kanssa yhteistyötä, etenkin ulkopolitiikassa. EU-politiikassa se on vaikeaa, koska hallituksen linja on väärä. Emme me siinä voi olla mukana. Mutta kun teemme talousavauksia, myös leikkauksia, kyllä siinä olemme mukana. Ja se, mitä nyt tarvitaan, kun on vaikeaa, on luottoa tulevaisuuteen; tulevaisuuden uskoa, myönteisyyttä. Mieluummin hymyä kuin irvistystä. Myönteinen kannustus vie aina pidemmälle kuin kielteinen nujerrus. Mutta silloin kun menee pieleen, se on nujerrus ja armo – tässä järjestyksessä.

Täytyy myös uskaltaa sanoa epäkohdista, mutta niihin ei saa jäädä kiinni. En ymmärrä sellaista historiantulkintaa, että aina palataan jonnekin hirveän kauas menneisyyteen. Ei historiassa tapahdu enää mitään. Se on sellainen kuin se on. Ei huomennakaan vielä tapahdu mitään, se on tulevaisuudessa. Sen takia kannattaa elää tässä päivässä. Mutta pitää olla ihanteet ja arvot, ja on olemassa yli rajojen olevia asioita: niitä ovat ihmisarvo, demokratia, oikeusvaltio, tasa-arvo ja syrjimättömyys. Eihän mikään muu lopulta tee ihmisiin vaikutusta kuin esimerkin voima. Puheita on pidetty ja ohjelmia laadittu ja niin on hyvä – niitä pitää ollakin. Mutta persoona on se, jolla mennään. Ja meillä on jokaisella erilainen persoona ja saa ollakin, koska jokainen ihminen ja jokainen elämä on arvokas. Minä olen persoonallinen, itsenäinen, empaattinen, sympaattinen, itsepäinen, luja mutta lempeä, kova mutten karhea. Tässä sitä on mies ehdolla: Suomen Soini presidentiksi. Tällä mennään. Käydään hyvä kampanja. Kunnioitan kaikkia niitä, jotka ovat ehdolla. On hienoa, että demokratiassa järjestetään vaalit, jossa on vaihtoehtoja. Niin pitää ollakin. Ja olkoon meidän yhteinen tavoite se, että mahdollisimman moni suomalainen antaa äänensä Suomen puolesta, ihan juuri niin kuin haluaa. Olen ennenkin vaaleissa sanonut ja sanon nytkin: Jos voit, niin äänestä minua. Mutta jos et mitenkään jostain syystä voi, niin äänestä ketä haluat. Äänestä ketä äänestät, kunhan äänestät. Se on meidän tapa. Ei sinun ääntäsi voi antaa kukaan muu kuin sinä itse. Älä ole niin itsekäs, ettet voi antaa ääntäsi kenellekään.

Tavoite on tietysti tulla valituksi, ja minimitavoite on olla toisella kierroksella. Suomen kansa päättää. Se on hyvissä käsissä. Ei kannata olla yhtään huolissaan. Suomen kansa osaa valita juuri sellaisen tasavallan presidentin, jonka se tarvitsee ja haluaa. Mutta jotta se voi sen tehdä, on oltava hyvä ehdokaskaarti. Ja meillä sellainen on. Jokaisella eduskuntapuolueella on oma ehdokkaansa. Uskon, että tämän kampanja-avauksen myötä perussuomalainen kenttä ja puolue lähtee liikkeelle. Ja minä tiedän, mihin me pystymme, kun olemme liikkeellä. Se ei ole rahasta kiinni vaan aatteesta. Kun tämä porukka tekee töitä, tulee tulosta. Tulee hyvä Suomi.

Marko Parkkola

"Me emme kulje maailmalla haukkumassa omia kansalaisiamme."

'nuff said!

AstaTTT

Tämä onkin PS:n omilta sivuilta eikä Timon blogista, mutta liittyy TS:n presidentivaalikampanjaan. Puolustuksen puheenvuoron pitää Tiina Elovaara, Tampereen kaupunginvaltuutettu. Julkaistu PS:n sivulla tänään Ajankohtaista-osiossa. Koko puheenvuoro linkin takana.

http://www.perussuomalaiset.fi/ajankohtaista/?issue=1146

QuoteMiksi Timo Soinista pitäisi tulla Suomen presidentti?

Timo Soini herättää keskustelua. Miehen nimi on kaikkien huulilla, ja suut käyvät joko puolesta tai vastaan. Nyt onkin arvioitava, mitä haluamme Suomen presidentiltä, ja kuka täyttää nämä kriteerit parhaiten.
Mitkä ominaisuudet presidentissä ovat tärkeitä? Kysymyksessä on valtakunnan korkein tehtävä.

Olemme tilanteessa, jossa tarvitaan vahvaa johtajuutta. EU on kriisissä. Hallituspuolueet eivät ole kyenneet ajamaan Suomen ja Euroopan etua. Suomessa Perussuomalaiset tarjosivat ihmisille vaihtoehdon. Ihmisten mielipide näkyi ja kuului eduskuntavaaleissa puolueen historiallisena suurena voittona. Ilman Timo Soinin ja Perussuomalaisten tuomaa vaihtoehtoa kansalaisten pettymys olisi saattanut purkautua muulla kuin parlamentaarisella tavalla.

Elämme keskellä lööppimyrskyä ja media tekee röntgentutkimusta ympärillämme. Saamme viikottain lukea otsikoita. Kritiikkiä tulee.

Voitto-Taistolle:  ;D