News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Videohaastatteluita...

Started by matriarkka, 30.12.2011, 13:41:29

Previous topic - Next topic

matriarkka

Tästä on ehkä puhuttukin täällä ja sitten voikin poistaa, jos näin on.

Sellainen ajatus pyörii aina mielessäni, että kokemukset maahanmuuttajista ovat vielä kovin vähäisiä kummallakin osapuolella (suvikset, me). Voisikohan näitä etenkin kauppakeskusten maahanmuuttajanuoria haastatella, millaisia heidän todelliset ajatuksensa ja asenteensa ovat. Ja tietysti haastatella muitakin (pakolais)maahanmuuttajia. Mielellään samassa suhteessa, kuin heidän edustuksensa on maassamme. Kysyä heiltä iseltään, että mitä ovat Suomesta mieltä, miten työnhaku edistyy, miten suhtautuvat islamiin...

Luulen, että tällä tavalla saisi objektiivista aineistoa, jota olisi hieman hankalampi kiistää.

"...He wasn't sure he liked everything that was happening, but a lot of it was 'cultural', apparently, and you couldn't object to that, so he didn't. 'Cultural' sort of solved problems by explaining that they weren't really there."
- Terry Prachett, Thief of Time

Miniluv

Quote from: matriarkka on 30.12.2011, 13:41:29
Luulen, että tällä tavalla saisi objektiivista aineistoa, jota olisi hieman hankalampi kiistää.

Minä taas en. Ei tuntemattomille aleta videokameran edessä varsinaisesti avautumaan. Edes islamista... Tuskin näkisimme tällaista suoritusta hienoine suomalaisimitaatioineen :)

Ja joka tapauksessa tällaiset videojutut voi aina halutessaan - hyvässä ja pahassa - kuitata sillä yksittäistapauskortilla.

Sellainen ajatus pyörii aina mielessäni, että kokemukset maahanmuuttajista ovat vielä kovin vähäisiä kummallakin osapuolella (suvikset, me).

Minulle ei ainakaan ole jäänyt vaikutelmaa, että meillä täällä nuivapuolella olisi jokin pula maahanmuuttajakokemuksista.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

matriarkka

Kyllä tuosta mielestäni tuli selvemmin pointti ilmi. Ja kun tällaista aineistoa olis lisää.., vaikka ihan dokumenttiin asti. Uskon, että nuorisoa haastattelemalla saisi hyvinkin rikasta aineistoa.

Oletetaan siis, että nuivilla on paljon kokemuksia. Suviksilla ei ole. Somaleista ei ole paljon kokemusta esimerkiksi pohjoisemmassa Suomessa kenelläkään. Eivät he tiedä, millaisesta kansasta on kyse, muuten, kuin lukemalla rikastuttamisartikkeleita.

"...He wasn't sure he liked everything that was happening, but a lot of it was 'cultural', apparently, and you couldn't object to that, so he didn't. 'Cultural' sort of solved problems by explaining that they weren't really there."
- Terry Prachett, Thief of Time