News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Todellista syrjintää ja suvaitsemattomuutta Suomessa

Started by Konnetaabeli, 30.12.2011, 12:33:17

Previous topic - Next topic

Konnetaabeli

Törmäsin tähän kirjoitukseen kirkon Kotimaa24-palstalla, mikä sekin on profiililtaan kovin persuvastainen. Tämä kirjoittaja yrittää kiinnittää huomiota outoon poliittiseen vainoon mihin maamme suvaitsevaisto räikeästi syyllistryy:

SalmeKaikusalo kirjoittaa:

"Eilen kuulin uusimmasta syrjinnän muodosta katsellessani TV:stä ohjelmaa, jossa Harakka haastatteli Pirkko Ruohonen-Lehneriä. Kävi ilmi, että Lehnerin puoliso oli menettänyt työpaikkansa, koska vaimo on perusuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja.

Samoin joku toinen perussuomalainen ei ollut saanut Lapissa työpaikkaa jostain sosiaalialan toimesta, vaikka oli ollut ainoa hakija. Epäämisen syy oli, että hakija on perussuomalainen.

Samoin jotakuta perussuomalaista oli uhkailtu pankkiasioiden vaikeutumisella, jos hän kertoo avoimesti olevansa perusuomalainen.

Kaikki boikotoinnin kohteeksi joutuneet oavt kunniallisia kansalaisia. Heidän "vikansa" on se, että he kuuluvat lailliseen puolueeseen, mikä on yleisesti hyväksytyn ilmapiirin mukaan hyväksytty syrjinnän kohteeksi.
Tämä kävi ilmi ko. haastattelusta.

Missä kulkee syrjinnän raja? Nyt joku vastaa kuten monesti ennenkin, että "sitä saa, mitä tilaa". Mutta esim. edellä mainitut ulkomaiset tai kotimaiset henkilöt eivät ole tilanneet mitään, vaan halunneet elää ihmisinä ihmisten joukossa maassa, joka pitää itseään kristittynä.

Mitä merkitsee sana oikeusvaltio? "

Aiheellinen kysymys tuo, mihin Salme lopettaa.
Viisas mediamme saa nalkutuksellaan minut muistamaan joka päivä miksi nuivuus on tarpeellista!

Marko Parkkola

Ruotsissahan tilanne on käsittääkseni vieläkin pahempi. Oliko jo fyysisesti käyty kiinni? Ainakin irtisanomista ym. "pienempää" syrjintää on harjoitettu. Suvaitsevanen on fasisti.

Brandöt

Ilmeisesti oikeusvaltion perusperiaatteet eivät merkitse juuri mitään, koska kyllä poliittista syrjintää (paljon) tapahtuu. Siinä missä suosimista poliittisen / uskonnollisen kannan tai mielipiteen vuoksi myös tapahtuu.

Pätevin tehtävään ei suinkaan aina saa paikkaa, vaan paikka täytetään huomattavan usein ns. suhteilla - etenkin pienemmillä paikkakunnilla (missä kilpailu muutenkin kovaa) tämä korostuu.

Arto Tuhkamuna

Iloveallpeople

Keskustalaiset tekee tuota kunnissa kaikille muillekin kuin vain perussuomalaisille. On tehnyt jo vuosikymmeniä.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Jouko

Quote from: Iloveallpeople on 30.12.2011, 13:13:31
Keskustalaiset tekee tuota kunnissa kaikille muillekin kuin vain perussuomalaisille. On tehnyt jo vuosikymmeniä.

Minä allekirjoitan tuon. Kepuvaltaisissa kunnissa toiminta on täysin häikäilemätöntä. Nyt ovat siitä maksaneet kalliisti ja saavat maksaa vielä lisää.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

junakohtaus

Minäkin olen käsittänyt, että oleellista ei ole perussuomalaisuus vaan ei-kepulaisuus. Hyvä tietysti jos asia lopultakin alkaa nousta puheeksi.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Emo

Syrjinnän vähättely sillä perustein, että "näin kepulaiset ovat aina tehneet", on mielenkiintoinen näkökulma.

Voiko tuolla samalla kepukortilla vähätellä kaikkea muutakin syrjintää, vai mitätöidäänkö sillä vain persuihin kohdistuva syrjintä?

junakohtaus

Mä en ainakaan tarkoita sitä vähätellä. Kaikkea muuta, kepudiktatuuri on todella syväpoikittainen asia.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Maatiaisjuntitar

Itselläni ainakin on sellainen fiilis, että perussuomalaisuutensa kannattaa pitää salassa kaikissa tilanteissa.
Eikä tällä ole mitään tekemistä varsinaisen puoluepolitiikan kanssa, vaan jollain tapaa PS:n kannattajia pidetään suurinpiirtein yhteiskunnan pohjasakkana. Asenneilmasto nyt vaan on sellainen...  :(

l'uomo normale

Quote from: Maatiaisjuntitar on 30.12.2011, 15:06:41
Itselläni ainakin on sellainen fiilis, että perussuomalaisuutensa kannattaa pitää salassa kaikissa tilanteissa.
Eikä tällä ole mitään tekemistä varsinaisen puoluepolitiikan kanssa, vaan jollain tapaa PS:n kannattajia pidetään suurinpiirtein yhteiskunnan pohjasakkana. Asenneilmasto nyt vaan on sellainen...  :(

Kun oikeastaan sattuu jo kuulumaan yhteiskunnan pohjasakkaan, niin eipä ole huolta enää. :)
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Emo

Quote from: junakohtaus on 30.12.2011, 15:04:22
Mä en ainakaan tarkoita sitä vähätellä. Kaikkea muuta, kepudiktatuuri on todella syväpoikittainen asia.

Kepudiktatuurikunnasta olen itsekin (ent. kokoomuslaisena nyk.persuna) lähtöisin, joten tiedän ongelman. Se on laaja. Mutta tuo persuvaino on eri asia, samoin se vaino mihin ruotsidemokraatit ovat Ruotsissa törmänneet. Tämän syrjinnän taustalla on SUVAITSEVAISUUS, ja jokainen täällä tietää kertomattakin mitä sen suvaitsevaisuuden taustalla on  :)

standardi

Kepujen mafiatyylinen toiminta kuntapolitiikassa kuulostaa hyvin tutulta. Eräs opettajani joutui jättämään korkean asemansa, koska hänen toimenkuvaansa ei kuulunut järjestäytyneen työpaikkakiusaamisen kestäminen.

JR

Jaa. Täällä Etelä-Suomessa, missä Kokoomus pitää valtaa, syrjii Kokoomus kaikkia mahdollisia muita tahoja. Menkääpäs muuten jossain etelän isossa työpaikassa mainostamaan, että aiotte äänestää Väyrystä.
Minun kotikunnassani Kepu on ainoa moraalinvartija.

pigeon

"Hyvät ihmiset" ovat ehdottomasti vaarallisempia kuin "pahat ihmiset". "Hyvä ihminen" voi olla armoton sellaisille kanssakulkijoille, joiden maailmankatsomus ei sovi hyvän ihmisen malliin.
Keskiajan inkvisiittorit, löytöretkeilijöiden mukana kulkeneet kirkonmiehet ja historian monet muut vaikuttajat, ovat uskoneet ja onnistuneet uskottelemaan toisillekin, että vain heidän edustamansa arvot ovat oikeita. Järkähtämätön oikeassaolemisen tunne on sokaissut myötätunnon toisinajattelijoita kohtaan ja sen vuoksi "hyvä ihminen" on ollut valmis kiduttamaan ja tappamaan epäkurantit yksilöt joukoistaan ilman pienitäkään omantunnon pistosta.
"Hyvän ihmisen" arvomaailmassa toisinajattelija on alempiarvoisempi jota ei siten tarvitse kohdella tasa-arvoisesti tai hänet pitää saattaa "hyvien" arvomaailmaan tarvittaessa väkivalloin. Inkvisiition aikaan se tapahtui kiduttamalla, nykyisin eristämällä, häpäisemällä ja julkisella väheksynnällä.

Suomen "hyvien ihmisten" presidenttiedokkaina ovat Paavo Arhinmäki ja  Eva Biaudet. Jälkimmäinen ei näe mitään ristiriitaa siinä, että on itse puoliksi umpisuomenkielistä sukua, puhuu vakuuttavasti kaksikielisyyden arvoista, mutta omassa perheessään puhutaan lapsille vain ruotsia. Eikä siinä hänen mielestään ole mitään ihmeellistä.
"Pessimisti on ihminen joka valitsee kahdesta pahasta molemmat."

Vinyylihanska

http://areena.yle.fi/video/1325176874761

Harakan vieraana: Pirkko Ruohonen-Lerner

Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja on joutunut kovaan paikkaan. Miten paimentaa omapäistä joukkoa, jota skandaalit vainoavat? Miten vastata vastuuseen, johon kansa vaaleissa velvoitti? Mikä auttaa jaksamaan?

JR

Kyllä minustakin "kirkonmiesten edustamat arvot" ovat parempia, kuin "hyvien ihmisten arvot". Turha tuota inkvisitiota on niin paljon mainostaa tässä yhteydessä, se on mitättömän pieni ilmiö.
Löytöretkeilijöitten mukana kulkeneet kirkonmiehet vain kulkivat mukana ja raportoivat usein kotimaahansa varsin rehellisesti, mitä missäkin tapahtui. Katolisen kirkon arkistoista varmaan löytyy jos minkälaista dokumenttia ja välillä niitä on telkkaridokkareissa käsiteltykin.

Marko Parkkola

Quote from: JR on 31.12.2011, 01:30:41
Kyllä minustakin "kirkonmiesten edustamat arvot" ovat parempia, kuin "hyvien ihmisten arvot". Turha tuota inkvisitiota on niin paljon mainostaa tässä yhteydessä, se on mitättömän pieni ilmiö.

Tiedän vain Espanjan inkvisitiosta ja siinä ei ollut taustalla mitään hyvää, eikä kovin pientäkään. Inkivisition saivat aikaan Espanjan kuningaspari, joka pelkäsi menettävänsä vallan jatkuvien kapinoiden takia. He pyysivät paavilta luvan perustaa valtion alainen inkvisitiolaitos, johon paavilla ei olisi nokan koputtamista.  Inkvisitiota käytettiin siis vallan pönkittämiseen, että myös rahankeruuseen (uhrien varat takavarikoitiin), sekä myös aitoon rasismiin. Espanjasta hävitettiin tai karkotettiin muslimit ja juutalaiset. Paavi yritti jossain välissä tulla väliin ja keskeyttää toimet, mutta Espanjaa ei kiinnostanut. Meininki jatkui enemmän tai vähemmän aktiivisesti Napoleoniin asti.

Papa Noel

KePu-Kokoomuksen inkvisitiolaitos murenee vasta ensi syksyn kunnallisvaali-Jytkyssä.
A.Alho;"Lopettakaa nyt tuo uikutus islamin hyökyaallosta ja opetelkaa uimaan".

Uskontoni vastustaa Halal -lihaa, pakkohunnutusta, parvekelentokoulutusta ja julkihomotusta.

Sananvapaus kattaa myös sellaiset viestit, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät valtiota tai jotain sen väestön osaa.
-EIT 25.11.1997

Lahti-Saloranta

Kuntatasolla tämä syrjintä näkyy juuri positiivisen syrvinnän kääntöpuolena. Kunnan johtaviin virkoihin valitaa sopivin eikä suinkaan pätevintä. Usein valinnan suorittaa kunnanjohtaja kunnanhallituksen toimiessa kumileimasimena. Kunnanjohtajan etuhan on jos virkakunta muodostuu tarpeeksi tyhmistä joo joo miehistä ja naisista. Nämä suojatyöpaikasta nauttijat eivät siten ymmärrä tai uskalla ruveta toppuuttelemaan kunnanjohtajan visioita.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Maatiaisjuntitar on 30.12.2011, 15:06:41

Näin on. Itse ainakin korkeintaan vitsailen persuista. Vaatii todellista selkärankaa ja kansalaisrohkeutta myöntää olevansa persu ja vastustavansa mamutusta, pakkoruotsia ja kaikkea muutakin pahaa.
Suvaitsevaisten suvaitsemattomuus persuja kohtaan on käsittämättömän fanaattista.

JR

Melkoisia mielikuvia teillä. Minun kotikunnassani Perussuomalaisten kannatuksen nousu on otettu hyvin vastaan ja erityisesti Kepun kanssa yhteistyö on ollut varsin hyvää, koska perusideologia kunnallistasolla on lähes sama.
Vaikka itse haukunkin Kokoomuksen joka käänteessä, koska he ovat tällä hetkellä kaiken kähminnän ytimessä, niin pahin korruptio on aina löytynyt SDP/virkakunta/SAK akselilta.
Perinteisesti SMP oli jonkunlainen ei-sosialistinen työväenpuolue ja heidän suhteensa SDP.n kanssa oli sovittamattoman vihamielinen.

PaulR

Katselin puoluetouhua jonkin kokouksen.

Kiitos anteeksi ja näkemiin.

nimismies

Mitä järkeä sitä omaa puoluekantaa on työpaikkahaastattelussa toitottaa?  :facepalm:
"Jumala armahtaa, minä en" --Tony Halme

Rekka-Pena

Quote from: nimismies on 31.12.2011, 13:43:37
Mitä järkeä sitä omaa puoluekantaa on työpaikkahaastattelussa toitottaa?  :facepalm:

Googlen ja Facebookin aikakautena ei ole vaikeaa pomon ottaa sitä selville ihan itse. Jos ei muuten, niin pomo kun kysyy, niin silloin vastataan, jos siis töitä halutaan.

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Rekka-Pena on 31.12.2011, 14:36:40

Googlen ja Facebookin aikakautena ei ole vaikeaa pomon ottaa sitä selville ihan itse. Jos ei muuten, niin pomo kun kysyy, niin silloin vastataan, jos siis töitä halutaan.

En kirjoita minnekään omalla nimellä, paitsi Facebookkiin. Facebookista ei takuulla saa selville mun puoluesympatioita kuin erittäin pitkälle menevillä johtopäätöksillä. En toki epäile etteikö taitava nuuskija osaa vaikka paljastaa mun kirjoittaneeni Homma-forumille.

Mutta jos jossain yhteydessä tietäisin paremmaksi olla arvostelematta Kepuja/demareita/mitä tahansa, niin ei tuottaisi vaikeuksia olla hiljaa. Vannoutuneiden fanaatikkojen kanssa ei tarvitse paljon puhua, kyllä ne itse hoitavat puhumisensa. Ei tarvitse muuta tehdä kuin nyökytellä ja välttää kiusausta tokaista johonkin väliin että on harvemmin kuullut mitään noin typerää.

JR

Minä, kun olen julkikepulainen, niin ei tarvii hävetä mitään. Kepun haukun yhtälailla aina, kun on aihetta. Viimeaikoina on ollut....

nimismies

Se henkilö joka hakee työntekijöitä ei saa googlata työnhakijan tietoja tai etsiä tätä facebookista. Se on laitonta, oli vähän aikaa sitten Nyt-liitteessä tästä asiasta.
"Jumala armahtaa, minä en" --Tony Halme

Verikätinen_Punikki

Ei pomolle kuulu tippaakaan, mitä puoluetta kannattaa. Mutta valitettavasti nykyään on helppo tarkistaa kaikki mahdolliset kannat ja tiedot melkein kenestä tahansa. "Haa! Olet tykännyt kohteesta Suomi! Vaarallinen natsi olet kun tuollaista sairasta nationalismia meuhkaat!" Ja haastattelussa nousee keskisormi pystyyn.

Minä neuvoisin varovaisuuteen naamakirjassa. Itse en ainakaan poliittisia aatteitani siellä pahemmin huutele.

Koskela Suomesta

Quote from: nimismies on 27.02.2012, 14:51:50

Se henkilö joka hakee työntekijöitä ei saa googlata työnhakijan tietoja tai etsiä tätä facebookista. Se on laitonta, oli vähän aikaa sitten Nyt-liitteessä tästä asiasta.

Minkäs sille voi jos/kun joku niin tekee? siitä ei jää mitään todisteita että näin on tehty (tai jää, mutta rikos on niin pieni ettei kukaan sitä sillä tavalla ryhdy tutkimaan että todisteet saataisiin) ellei tekijä itse kerro tehneensä niin. Kaikkiaan aivan turha ja hölmö laki, koska sitä ei kukaan pysty valvomaan.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.