News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-12-23 YLE: Arkkipiispa Leo: Ennakkoluuloisuus kalvaa suomalaisen mieltä

Started by Saippuakupla, 23.12.2011, 16:36:53

Previous topic - Next topic

Saippuakupla

QuotePiispat toivottavat rauhallista joulua

[...]

Arkkipiispa Leo: Joulun sanoma on Jumalan rakkaus

[...]

Kuluneen vuoden aikana olemme tulleet enemmän tietoisiksi suomalaisen yhteiskunnan rasismista, syrjinnästä sekä ennakkoluuloista vähemmistöjä kohtaan. Vaiettu pelko ja epäluulo maahanmuuttajia kohtaan ovat nousseet julkiseen keskusteluun. Muistissamme on myös menneiden vuosikymmenien esimerkiksi saamelaisia ja karjalaisia kohtaan osoitettu syrjintä.

Suomi on ymmärretty etnisesti ja kulttuurisesti hyvin yhtenäiseksi maaksi. Siksi etniset, kielelliset, kulttuuriset tai muut erityispiirteet ovat usein jääneet ja edelleen jäävät vaille riittävää huomiota ja kunnioitusta. Monikulttuuristumisen nopeutuessa syvälle juurtunut ahdistus ja ennakkoluuloisuus erilaisuutta kohtaan kalvavat suomalaisen mieltä.

[...]

http://yle.fi/alueet/pohjois-karjala/2011/12/piispat_toivottavat_rauhallista_joulua_3126482.html

Alkuasukas

"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Kuvitteellinen hahmo

Monikulttuuristuminen se vaan luonnollisesti nopeutuu ja nopeutuu, eikä siinä voi tosiasiassa olla mitään haittapuolia, vaan kyse on ainoastaan suomalaisten pottunokkien syvästä sielunahdistuksesta. Jumala heitä auttakoon.

Itse en tämän vuoden palkoista tätä instituuttia tue sentilläkään.

Joker

Yo Leo, wassup nigga?

Funny clothin though, tryin to be somebody's bitch?
Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

rähmis

Quote from: Toofast24 on 23.12.2011, 16:36:53
etniset, kielelliset, kulttuuriset tai muut erityispiirteet ovat usein jääneet ja edelleen jäävät vaille riittävää huomiota ja kunnioitusta.

Te syötte joulukinkkua, mikä loukkaa syvästi minun muita erityispiirteitäni. Minne voin valittaa?

herra 4x

"Karjalan ja koko Suomen arkkipiispa Leo", olet ulkona kuin käkikello siitä mitä Euroopassa ja Suomessa tapahtuu.  Samat sanat Suomen evlut-päälliköille ja Kirkko ja Kaupunki -lehdelle. Minä olen ollut ikäni evlut-seurakunnan jäsen. Saa nähdä saanko aikaiseksi ensi vuonna eron teidän poliittisesta liikkeestänne, pellet. Pitkään olen harkinnut. Vittu kun vituttaa ja paskaa joulua teille. Yrittäkää tajuta missä mennään ja nouskaa polviltanne ylös islamin edessä matelussanne.
Rakkaudesta lajiin.

Lahti-Saloranta

Yleisesti tuosta ennakkoluuloisuudesta niin tietty varovaisuus on aina paikallaan. Ennakkoluulottomuuskin on tavallaan ennakkoluuloa. Oletetaan että kaikki uusi ja kokematon on hyvästä. Siinä jos erehtyy niin vahinko, usein korjaamaton pääsee tapahtumaan.
Muistan lapsuudestani kun DDT tuli markkinoille. Sitä kehuttiin kilvan siunauksena ihmiskunnalle. Suositeltiin etanoiden ja muiden ötököiden torvuntaan vihanneksista ja se sopi jopa syöpäläisten karkoitukseen lasten päänahasta. Jotkut olivat edistyksellisiä ja ennakkoluulottomia ja saivat syövän. Epäilevien Tuomaksien kävi hieman paremmin. DDT vaikuttaa edelleen haitallisesti luonnossa vaikka sen käyttö on kielletty Suomessa ajat sitten.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Siili

Quote from: herra 4x on 23.12.2011, 17:21:32
Saa nähdä saanko aikaiseksi ensi vuonna eron teidän poliittisesta liikkeestänne, pellet. Pitkään olen harkinnut. Vittu kun vituttaa ja paskaa joulua teille. Yrittäkää tajuta missä mennään ja nouskaa polviltanne ylös islamin edessä matelussanne.

Muista kuitenkin: jos eroat ensi vuonna, maksat koko vuoden veroa kirkolle.  Jos eroat tänä vuonna, maksut lakkaavat 1.1.2012.

Tunkki

Quote from: kirov on 23.12.2011, 17:10:55
Onneksi Venäjällä ortodoksisuus erilaista:

Kyllä Pistoljet Makarova hyvä on, sen jo länsimaalaisetkin myöntää. Perivenäläinen konstruktio "koitapa tehdä vastaava vähemmillä osilla". Makarovissa ei ole minkään sortin sulkumekanismeja vaan liikkuvat pidetään paikallaan suurpainevaiheen aikana (=aika jonka luoti viettää piipussa) hylsyn pullistumisella.

9mm pistooli mutta patruuna on Makaroville tehtailtu omansa, ei pelaa vakio-9mmPara-atarvikkeella.

ämpee

"Kuluneen vuoden aikana olemme tulleet enemmän tietoisiksi suomalaisen yhteiskunnan rasismista, syrjinnästä sekä ennakkoluuloista vähemmistöjä kohtaan."

Ainakin tässä suhteessa tiedoitusvälineet ovat tehneet parhaansa, mutta minkään tiedon perusteella suomalaisen yhteiskunnan rasismi, syrjintä, tai ennakkoluulot eivät ole lisääntyneet, tiedoittaminen on kyllä.
Ainoastaan vihapuheet ovat lisääntyneet, ja nekin ainoastaan erään Evan mukaan. :roll:
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Jouko

Pitää toivoa että maahan tulleet ovat myös yhtä avarakatseisia ja suvaitsevaisia sekä kunniottavat perinteitämme . Nyt on se aika todistaa kotoutumisensa. Antakaa meille Joulurauha. Älkää rötöstelkö!
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

andrus

"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

kekkeruusi

Mua onkin aina kiinnostanut ihan saamaristi näiden arppihiispojen höpinät. Hyvät Lemmy Kilmisterin synttärit vaan Leksallekin. Ota vanne päästä edes siksi aikaa.

D-con

"Karjalan ja koko Suomen arkkipiispa Leo", olet ulkona kuin käkikello siitä mitä Euroopassa ja Suomessa tapahtuu.  Samat sanat Suomen evlut-päälliköille ja Kirkko ja Kaupunki -lehdelle. Minä olen ollut ikäni evlut-seurakunnan jäsen. Saa nähdä saanko aikaiseksi ensi vuonna eron teidän poliittisesta liikkeestänne, pellet. Pitkään olen harkinnut. Vittu kun vituttaa ja paskaa joulua teille. Yrittäkää tajuta missä mennään ja nouskaa polviltanne ylös islamin edessä matelussanne.

Asiaa. Tämä diakoni ei kuulu kirkkoon. Kristillisdemokraatteihin liityin tänä syksynä juuri ja nimenomaan siksi, että minulle heidän toimintansa pohjana oleva evankelis-luterilainen kristillinen arvopohja on osa sitä suomalaisuutta, jota haluan vaalia. Sanoin myös, että oletettavasti se on yksi niitä harvoja asioita nykypolitiikassa, joka voi asettua Eurooppaan voimalla leviävän islamin vastapooliksi.

Katsotaan onko minulle käyttöä tässä puolueessa.

Titus

Siksi etniset, kielelliset, kulttuuriset tai muut erityispiirteet ovat usein jääneet ja edelleen jäävät vaille riittävää huomiota ja kunnioitusta.

Niin, saattaisikohan johtua siitä, että varsinkin suomalaisen miehen ja tämän yleisesti edustamien aatteiden/arvojen päälle kustaan joka ainoan kerran mahdollisuuden tullessa eteen ?

Että vähän niinkuin metsä vastaa ja silleen ?
that's a bingo!

Joker

Quote from: Titus on 23.12.2011, 18:13:22
Siksi etniset, kielelliset, kulttuuriset tai muut erityispiirteet ovat usein jääneet ja edelleen jäävät vaille riittävää huomiota ja kunnioitusta.

Niin, saattaisikohan johtua siitä, että varsinkin suomalaisen miehen ja tämän yleisesti edustamien aatteiden/arvojen päälle kustaan joka ainoan kerran mahdollisuuden tullessa eteen ?

Että vähän niinkuin metsä vastaa ja silleen ?

Mulla meni kuppi nurin vuosi sitten. Jos piispoilla kieli ulottuu enää yhtään syvemmälle sen muslimin perseeseen niin pelkään että niskasta murtuu nikama.

Ari-Lee

Alkaa vituttaa tuollainen mokutus niin että minäKIN olen kohta muilla vesillä.

Onneksi toistaiseksi Kajaanin ort. seurakunta on alkuperäisen nuivaa ja Raamattua seuraava. Jos mokutus leviää Suomen ortodoksiseen seurakuntaan niin enpä sitten sitäkään harkitse vaihtoehtona ev.lut. mokutukselle. Pitänee perustaa oma seurakunta.

Ja olen siis Raamattu-uskovainen, en mikään fariseus enkä kirjanoppinut kirkkojen kumartaja enkä pedofiililahkojen kannattaja.

Paskaa Joulua täältäkin Suomen kirkkojen eliiteille.  Kiitos ja anteeksi.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Jaska Pankkaaja

Paskaa joulua leollekin. Uskikset: ette te oikeesti pääse taivaaseen maksamalla näille rahaa, kyllä se valinta tapahtuu ihan muilla ansioilla.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

ämpee

Quote from: D-con on 23.12.2011, 18:07:21

Asiaa. Tämä diakoni ei kuulu kirkkoon. Kristillisdemokraatteihin liityin tänä syksynä juuri ja nimenomaan siksi, että minulle heidän toimintansa pohjana oleva evankelis-luterilainen kristillinen arvopohja on osa sitä suomalaisuutta, jota haluan vaalia. Sanoin myös, että oletettavasti se on yksi niitä harvoja asioita nykypolitiikassa, joka voi asettua Eurooppaan voimalla leviävän islamin vastapooliksi.

Itse olen agnostikko, ja kannatan Muutos 2011 puoluetta, mutta siltikin nostan virtuaalista hattua sinulle !!
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

elukka

Quote from: D-con on 23.12.2011, 18:07:21

Taitaa kukkahattius lyödä päälle ja taidatpa päätyä PerSuihin.
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

herra 4x

Quote from: Siili on 23.12.2011, 17:34:11
Saa nähdä saanko aikaiseksi ensi vuonna eron teidän poliittisesta liikkeestänne, pellet. Pitkään olen harkinnut. Vittu kun vituttaa ja paskaa joulua teille. Yrittäkää tajuta missä mennään ja nouskaa polviltanne ylös islamin edessä matelussanne.

Muista kuitenkin: jos eroat ensi vuonna, maksat koko vuoden veroa kirkolle.  Jos eroat tänä vuonna, maksut lakkaavat 1.1.2012.

Näissä asioissa muutamat sataset sinne tänne vuositasolla ei merkitse. Eniten VITUTTAA kirkkoni läpimätä politisoituminen mokutusäänitorveksi. En käsitä mitä vittua on kirkossa tapahtunut.
Rakkaudesta lajiin.

ämpee

Quote from: Ari-Lee on 23.12.2011, 18:27:01

Ja olen siis Raamattu-uskovainen, en mikään fariseus enkä kirjanoppinut kirkkojen kumartaja enkä pedofiililahkojen kannattaja.

Vaikuttaa oikealta kannalta, sillä Jeesushan (meidän miehiä!!) totesi, että aiempi tekojen Jumala on vaihtunut uskon Jumalaan, eli henkilökohtainen usko on se avain jolla ovia avataan.

Tähän Jouluun kuuluvasti, paskaa Joulua tähän sitten valinnainen kohde !!1!

ämpee

Quote from: herra 4x on 23.12.2011, 18:41:33
Quote from: Siili on 23.12.2011, 17:34:11

Näissä asioissa muutamat sataset sinne tänne vuositasolla ei merkitse. Eniten VITUTTAA kirkkoni läpimätä politisoituminen mokutusäänitorveksi. En käsitä mitä vittua on kirkossa tapahtunut.

Joskus aikanani laskeskelin montako pulloa Kossua voi ostaa vuotuisilla kirkollisveroilla, ja tulin siihen tulokseen, että aika messuamista sillä määrällä itsekin pitää, ja siunailut tulee siitä sivusta.
Notta aikasemmin kun eroaa, niin pääsee messuamaan !!1!

Joker

Quote from: ämpee on 23.12.2011, 18:46:40
Joskus aikanani laskeskelin montako pulloa Kossua voi ostaa vuotuisilla kirkollisveroilla, ja tulin siihen tulokseen, että aika messuamista sillä määrällä itsekin pitää, ja siunailut tulee siitä sivusta.
Notta aikasemmin kun eroaa, niin pääsee messuamaan !!1!

Jumalauta! Yli 40 pulloa! Koin juuri hengellisen kirkollisverollisen herätyksen.

vellihousu

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite?c=AMArticle_C&childpagename=KAL_newssite%2FAMLayout&cid=1194711533601&p=1194626958999&pagename=KALWrapper

http://eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/

Tämä eroakirkosta liike lienee jokin vihervasemmistolaisten järjestö, joka halusi lakaista matonalle sen syyn, miksi 15 ja 16 päivä kuluvaa kuuta erosi liki 400 kirkon jäsentä normaalia enemmän.

Nyt väittävät, että eropiikki johtui yle-verosta.

Eivät sanallakaan mainitse sivustossaan siitä, että osa persuista suuttui Kirkko ja kaupunki-lehden pilakuvista ja erosi.
Nyt näyttää siltä, että meidän eromme syyt yritetään väittää jostakin muusta johtuvaksi.

Epäilen ylipäätänsäkin sitä, että edellinen todella iso eropiikki johtui Räsäsen homopuheista. Päinvastoin, epäilen, että liki puolet erosi siksi, että kirkko taipui homojen edessä.

Itseäni homot ei häiritse, mutta veihän se viimeisenkin pohjan kirkon toiminnalta suhteessa jumalan sanaan.

Itse erosin kirkosta pilakuvan vuoksi, joka oli viimeinen niitti, tai pikemminkin hyvä tekosyy erota satukerhosta, josta olisi pitänyt erota jo aikaa sitten.

Nyt kuitenkin näyttää siltä, ettei eroani ole edes käsitelty, kun syyksi olen ilmoittanut tämän Rannan väärässä mediassa julkaiseman sinällään hyvän kuvan.

Eroakirkosta ilmeisesti tekee pilaa kustannuksellani. Jättävät asian käsittelemättä tai käsittelevät sen vasta 2.1 jotta saan maksaa ensivuoden verot, olematta jäsen.

:facepalm: :facepalm: :facepalm:

Edit:

Täytyypä ottaa sanoja takaisin. Olen odottanut kuin kuuta nousevaa, että ko. järjestö tietottaisi asiasta, kun edellinen tiedoite oli suuren homoillan vuosipäivän muistolle lokakuussa (muistaakseni) pyhitetty.

Päivittäin olen käynyt katsomassa uutta tiedoitetta, mutta en tänään. Sensijaan tänään Aamulehden juttu ei käsitellyt Persuja mitenkään.

Itse en kuitenkaan näe mitään muuta piikkiä tilastoissa, kun nämä 15-16.12 tapahtuneet.

Yle-verosta uutisoitiin 16.12 ?

Kaikki isot mediat tiedottavat näemmä vain yle-veron ja kirkostaeroamisten yhteydestä.

Väitän edelleen, että tämä yhteys on monelle mieluisampi. Samoin taisi käydä homoillan erosyiden kanssa. En usko, että homoillan vuoksi erottiin näin paljon. Räsänen ei edes edusta kirkkoa, joten eroaminen kirkosta Räsäsen puheiden vuoksi on sama kuin suuttuisi citymarketille, koska s-marketin tiskillä myytiin päiväysvanhaa maitoa.  :P
"mielenosoitukset on kommareiden touhuja, kuten taistelut ja yhtenäiset kansat"

Saippuakupla

Quote from: vellihousu on 23.12.2011, 18:57:38
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite?c=AMArticle_C&childpagename=KAL_newssite%2FAMLayout&cid=1194711533601&p=1194626958999&pagename=KALWrapper

http://eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/

Tämä eroakirkosta liike lienee jokin vihervasemmistolaisten järjestö, joka halusi lakaista matonalle sen syyn, miksi 15 ja 16 päivä kuluvaa kuuta erosi liki 400 kirkon jäsentä normaalia enemmän.

Nyt väittävät, että eropiikki johtui yle-verosta.

Eivät sanallakaan mainitse sivustossaan siitä, että osa persuista suuttui Kirkko ja kaupunki-lehden pilakuvista ja erosi.
Nyt näyttää siltä, että meidän eromme syyt yritetään väittää jostakin muusta johtuvaksi.

Epäilen ylipäätänsäkin sitä, että edellinen todella iso eropiikki johtui Räsäsen homopuheista. Päinvastoin, epäilen, että liki puolet erosi siksi, että kirkko taipui homojen edessä.

Itseäni homot ei häiritse, mutta veihän se viimeisenkin pohjan kirkon toiminnalta suhteessa jumalan sanaan.

Itse erosin kirkosta pilakuvan vuoksi, joka oli viimeinen niitti, tai pikemminkin hyvä tekosyy erota satukerhosta, josta olisi pitänyt erota jo aikaa sitten.

Nyt kuitenkin näyttää siltä, ettei eroani ole edes käsitelty, kun syyksi olen ilmoittanut tämän Rannan väärässä mediassa julkaiseman sinällään hyvän kuvan.

Eroakirkosta ilmeisesti tekee pilaa kustannuksellani. Jättävät asian käsittelemättä tai käsittelevät sen vasta 2.1 jotta saan maksaa ensivuoden verot, olematta jäsen.

:facepalm: :facepalm: :facepalm:

Vaan kyllä mainitsevat, kts:

http://www.eroakirkosta.fi/media/none/tiedote_08_2011.html?year=2011

QuotePalautteita:

- Perussuomalaisten julkaistusta Kirkko ja kaupunki -lehdessä olevasta pilakuvasta. Mautonta kirkolta, HÄVETKÄÄ.
- En tunne enää Suomen evl-kirkkoa omakseni. Viimeinen pisara oli Kirkko ja kaupunki-lehdessä julkaistu Ville Rannan pilapiirros, jota ei ole kirkon puolesta edes pahoiteltu mitenkään.
- Henkilökohtaiset syyt pääasiassa. Kirkko ja Kaupunki -lehden poliittinen linja katkaisi kamelin selän. En halua rahoittaa poliittista toimintaa uskonnon nimissä.
- Viimeisin (mutta ei tärkein) sysäys eroon oli Kirkko ja kaupunki lehdessä julkaistu ala-arvoinen pilapiirros presidenttiehdokas Timo Soinista ja Perussuomalaisista.
- Kirkko ja kaupunki-lehdessä ollut törkeä pilapiirros vei uskoni ev.lut kirkkoon.Kuinka kirkko voi sallia tuollaisen ahdasmielisen ja loukkaavan piirroksen. Piirros oli täyttä vihapuhetta ja loukkaus 20% suomalaista kohtaan !! Eroan mielelläni kirkosta, en halua olla rahoittamassa verorahoillani kirkkoa, joka hyväksyy moisen käytöksen. ja tulen kehoittamaan myös sukulaisiani ja tuttaviani samanlaiseen ratkaisuun.
- Enpä olisi koskaan uskonut eroavani ev.lut kirkosta.Nyt tunsin itseni loukatuksi,joten eroaminen oli ainoa ja paras ratkaisu. Kirkko ja kaupunki lehdessä oli todella loukkaava pilapiirros,jossa demonisoidaan lähes 20% suomalaisista. Koskaan ei tulisi mieleeni toivottaa kenellekään paskaa joulua tai kehottaa ampumiseen, puoluekannasta riippumatta. Hävetkää !!! Olen kuvitellut,että kirkko on ihmisiä varten,jotka voivt hakea lohtua ja rauhaa kirkon helmasta,mutta olin täysin väärässä. Tätäkö on kirkon oppi tänä päivänä.
- Ville Rannan töherrykset. Annan anteeksi, mutta veroja en enää halua maksaa.
- Paskaa Joulua Luterilaiset.
- Kirkko ja kaupunki-lehden paskapiirrokset v. 2011 rehellisiä suomalaisia vastaan

http://www.eroakirkosta.fi/media/none/tiedote_08_2011.html?year=2011

Edit: Lisätty palautteet.

LW

Kristinuskon levitessä Eurooppaan vanhojen uskontojen pyhille paikoille rakennettiin kirkkoja ja pakanallisille juhlille annettiin uusi kristillinen sisältö. Lienee tavallaan ihana, luonnollinen ja välttämätön ilmiö, että nyt näiden kristillisten juhlien sisältöä ollaan vaihtamassa uuden uskonnon dogmeja vastaavaksi.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Lahti-Saloranta

Ei se Soinin valinta, katollinen kirkko tainnut olla ollenkaan huono valinta vaikka siitä niin paljon irvaillaan, itsekin siihen syyllistyen. Nämä ev.lut kirkon ja nykyisin myös ordotoksisen kirkon paimenet yrittävät kilvan korostaa omaa erinomaisuuttaan syyllistäen laumansa.
Sitä valetaan kilvan kultaisia vasikoita. Tokihan on totta että kristityn tulee suhtautua kunnioittavasti toisiin ihmisiin mutta se ei tarkoita sitä että suljetaan silmät vääryydeltä ja suoranaiselta hulluudelta jota uskonnon varjolla harjoitetaan.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

bonhomme

Miksi provosoitua? Tämä "paskan joulun" toivottaminen tulee takaisin bumerangina. Voisiko Leoltakin vain kysyä, mistä hän tietää suvaitsemattomuuden lisääntyneen, kun samaan aikaan rasistiset rikoksetkin ovat merkittävästi vähentyneet. Onko hänellä asiasta tietoa vai lieneekö vain ennakkoluuloa, josta Herra hänet vapauttakoon. elleivät tutkkimukset kelpaa.

Eugen235

täytyy kyllä sanoa, että olen hämmästynyt ortodoksikirkon pään pään sisällöstä. en olisi uskonut. kuulostaa tarja halosen uudenvuodenpuheelta.