News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Poliitikot tai pankkiirit eivät päätä markkaan siirtymisestä

Started by Conductor, 31.12.2011, 21:54:21

Previous topic - Next topic

Conductor

Täällä Suomessa käydään kiihkeätä keskustelua isänmaalliset vs. globalistit siitä kumpi on parempi valuutta markka tai €uro. Keskustelu on täysin jonnin joutava, koska tästä asiasta ei päätä yksikään poliitikko tai pankkiiri. Miksi? Koska poliitikolla tai pankkiirilla ei ole todellista valtaa. Ehkä pankkiirilla vähän. Miksi ei ole?

ok. Mistä asiasta ihmiset ovat riippuvaisia? Eivät poliitikoista tai pankkiireista, vaan ruuasta, juomasta, lämmöstä ja sen sellaisista asioista. Sillä on valtaa kuka kykenee tuottamaan tuotteita ja palveluita. Näin ollen ruokatehdas tai mikä tahansa yritys voi milloin tahansa sanoa "Me emme kelpuuta €uroja, me myymme tuotteitamme vain markoissa". Ok. mitä tähän vastaa poliitikko tai pankkiiri? Kaksi vaihtoehtoa: 1. Väkivalta 2. Alkaa itse tuottamaan markkoja. Kumpi on parempi vaihtoehto? Veikkaan että jälkimmäinen vaihtoehto. Kuvitellaan nyt kuitenkin, että poliitikot on niin tyhmiä, että ne valitsee väkivallan/fasismin. Mitä tekee ruokatehdas tässä tilanteessa? Tuottaa itse markkoja ja antaa ne armeijalle ja poliisille. Miten poliitikko voi näin pakottaa ruokatehtaan, kun ruokatehtaalla on armeija ja poliisi puolellaan?

Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Conductor

Mikä on tarinan opetus? Kysymys. Miksi politiikassa jatkuvasti jauhetaan köyhyyden poistamisesta? Minä olen lukenut poliittista keskustelua ainakin 20 vuotta ja keskustelu on aina samanlaista; köyhyyden poistamista, köyhyys, köyhyys ja köyhyys. Silti mitään ei ole tapahtunut, köyhyys on itse asiassa vain lisääntynyt. Sitten poliitikkoja haukutaan, kun ne lisää köyhyyttä, vaikka poliitikot eivät ole muuta tehneetkään kuin yrittäneet poistaa köyhyyttä.

Asia on näin, koska poliitikoilla ei ole valtaa. Politiikka on yhtä kuin fasismi ja fasismilla ei taloudellisia ongelmia poisteta. Ongelmat eivät ole poliittisia. Köyhyys poistetaan, jos ihmiskunta kykenee ratkaisemaan kaksi asiaa. 1. Tuotanto. Tuotanto pitää olla tarpeeksi tehokasta. 2. Ihmisillä pitää olla pääsy näihin luonnonvaroihin. Jos ihmisillä ei ole pääsyä näihin luonnonvaroihin, seurauksena on väkivalta., sota ja ynnä muu primitiivinen toiminta. Tämähän näkyy luontodokkareissa kuinka eläimet tappelevat jostain raadosta. Ei nälkäinen eläin hirveästi kyese minkään moraalin tai lakien perään, kun nälkäinen vatsa kurnii ja ruokaa pitää saada.

terrakotta

Quote from: Conductor on 31.12.2011, 21:54:21
Näin ollen ruokatehdas tai mikä tahansa yritys voi milloin tahansa sanoa "Me emme kelpuuta €uroja, me myymme tuotteitamme vain markoissa". Ok. mitä tähän vastaa poliitikko tai pankkiiri? Kaksi vaihtoehtoa: 1. Väkivalta 2. Alkaa itse tuottamaan markkoja.

Vai olisiko sittenkin todennäköisintä, että poliitikot ja pankkiirit valitsevat vaihtoehdon 3) ostaa ruokansa/tuotteensa muualta? Kyllä välttämättömyyksiä tuottavia tahoja tässä maassa riittää enemmän kuin yksin kappalein. On myös aika absurdia ajatella, että kaikki tuottajat yksissä tuumin päättäisivät, että muitahan ei huolita kuin markkoja ja että kaikki myös pysyisivät päätöksessä. Yritykset kun kuitenkin yrittävät tehdä rahaa omistajilleen ja jos asiakkaan valuutta, joka on myös maan virallinen valuutta, ei kelpaa, se on aika huonoa bisnestä.

Conductor

Quote from: terrakotta on 31.12.2011, 22:31:10
Näin ollen ruokatehdas tai mikä tahansa yritys voi milloin tahansa sanoa "Me emme kelpuuta €uroja, me myymme tuotteitamme vain markoissa". Ok. mitä tähän vastaa poliitikko tai pankkiiri? Kaksi vaihtoehtoa: 1. Väkivalta 2. Alkaa itse tuottamaan markkoja.

Vai olisiko sittenkin todennäköisintä, että poliitikot ja pankkiirit valitsevat vaihtoehdon 3) ostaa ruokansa/tuotteensa muualta? Kyllä välttämättömyyksiä tuottavia tahoja tässä maassa riittää enemmän kuin yksin kappalein. On myös aika absurdia ajatella, että kaikki tuottajat yksissä tuumin päättäisivät, että muitahan ei huolita kuin markkoja ja että kaikki myös pysyisivät päätöksessä. Yritykset kun kuitenkin yrittävät tehdä rahaa omistajilleen ja jos asiakkaan valuutta, joka on myös maan virallinen valuutta, ei kelpaa, se on aika huonoa bisnestä.

Rahaa omistaja voi tehdä itselleen vaikka painamalla sitä tyhjästä. Eivät omistajat halua rahaa vaan tavaroita itselleen. Tavaroita se voi saada vaihtamalla ruokaa näihin hyödykkeisiin. Yritysten tehtävä ei ole tehdä mitään voittoa omistajalle  :facepalm:, vaan ihmiskunnan tehtävä on selviytyä maapalolla.

Radio Kerava

Muistappa Conductor ottaa lääkkeesi aamulla. Ei silti, ihan hyvä ajatuksia kutkuttava postaus vaikkakin täysin päätön. Täyttä foliohattutavaraa.

Hyvää uutta vuotta sinulle ja kaikille muillekin lukijoille.

sivullinen.

Ollos huoleti Conductor, rahan käyttö tulee lakkaamaan kun lama syvenee. Silloin ei käy euro eikä markka. Silloin kaikki tehdään itse. Kun valtio tuhoaa rahan vaihdon välineenä, niin sen käyttö lakkaa, kuten nyt on käymässä. Verot pitää silloinkin maksaa rahassa (euroissa). Se on enää ainoa rahan olemassa olon syy. Eikä se riitä rahan käytön ylläpitoon. Ei se ruokatehdas markkoja vastaanota, eikä tavaraa, vaan suurtuotanto tuhoutuu ilman toimivaa talousjärjestelmää. Se on oma keittiö joka ruokaa tuottaa, silloin ei markalla eikä eurolla makseta.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

JR

Jotenkin minusta tuntuu, että vaikka ruoka onkin ehkä kaikkein välttämättömin asia ihmiselle, niin koko ruuantuotantoketju ennen kauppaa, on kovin huonossa asemassa, eikä sillä ole mitään valtaa minkään asian suhteen. Energiantuottajat kaikkineen tuntuvat taas olevan hyvinkin vahvoilla ja niillä tuntuisi olevan kovastikin valtaa. On vahvasti sellainen fiilis, että energian hinta heiluttaa tämän maan taloutta enemmän, kuin mikään muu tekijä.

Sour-One

Täällä Suomessa käydään kiihkeätä keskustelua isänmaalliset vs. globalistit siitä kumpi on parempi valuutta markka tai €uro. Keskustelu on täysin jonnin joutava, koska tästä asiasta ei päätä yksikään poliitikko tai pankkiiri. Miksi? Koska poliitikolla tai pankkiirilla ei ole todellista valtaa. Ehkä pankkiirilla vähän. Miksi ei ole?

ok. Mistä asiasta ihmiset ovat riippuvaisia? Eivät poliitikoista tai pankkiireista, vaan ruuasta, juomasta, lämmöstä ja sen sellaisista asioista. Sillä on valtaa kuka kykenee tuottamaan tuotteita ja palveluita. Näin ollen ruokatehdas tai mikä tahansa yritys voi milloin tahansa sanoa "Me emme kelpuuta €uroja, me myymme tuotteitamme vain markoissa". Ok. mitä tähän vastaa poliitikko tai pankkiiri? Kaksi vaihtoehtoa: 1. Väkivalta 2. Alkaa itse tuottamaan markkoja. Kumpi on parempi vaihtoehto? Veikkaan että jälkimmäinen vaihtoehto. Kuvitellaan nyt kuitenkin, että poliitikot on niin tyhmiä, että ne valitsee väkivallan/fasismin. Mitä tekee ruokatehdas tässä tilanteessa? Tuottaa itse markkoja ja antaa ne armeijalle ja poliisille. Miten poliitikko voi näin pakottaa ruokatehtaan, kun ruokatehtaalla on armeija ja poliisi puolellaan?

Peräkammarin juttuja tää...