News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-12-13 Opiskelija syyttää Tampereen yliopistoa rasismista

Started by K.K., 13.12.2011, 09:20:27

Previous topic - Next topic

Arto Luukkainen

Quote from: Teppis on 04.11.2012, 14:32:02
Quote from: Arto Luukkainen on 04.11.2012, 14:24:59
Enehille olisi riittänyt keskittyminen opiskeluun ja oikeiden vastausten antaminen tentissä. Oikein yksinkertaista,

Toivotaan, että asia on tästä kiini, mutta kuten aiemmin kirjoitin, niin jollain perusteella hän on liki kaikista lääkärin koulutuksen vaadittavista kokeista päässyt läpi, muttei juuri tästä viimeisestä. Hän on todennäköisesti noilla opintopisteillä läpäissyt aika monta koetta kuitenkin. Siksi juuri tässä tapauksessa ei liiemmin järkeä ole ollut myöskään opiston puolelta. Siis jos oletetaan, että Enehin on ollut aina niin huono, ettei olisi pitänyt päästä kokeista läpi.

Eikös hän aiemminkin ole yrittänyt noin 36 kertaa jostakin tentistä. Ja entä muut tentit? Pitäisi hieman kaivaa sitä, miten hän on päässyt yhdestäkään tentistä läpi.

Joudun toistamaan tämän:

Jos Eneh on sitä mieltä, että hänen tenttivastauksensa on arvosteltu väärin, riittää se, että hän toimittaa julkisuuteen pari hylättyä tenttipaperiaan. Ymmärtääkseni hän ei ole tehnyt niin ja ilmeisestikin siksi, että se ei palvelisi hänen asiaansa.
En ole Arto Luukkanen vaan Arto Luukkainen eli iillä!
Iitön on se kuuluisampi.

Siili

Quote from: Arto Luukkainen on 04.11.2012, 21:05:13
Jos Eneh on sitä mieltä, että hänen tenttivastauksensa on arvosteltu väärin, riittää se, että hän toimittaa julkisuuteen pari hylättyä tenttipaperiaan. Ymmärtääkseni hän ei ole tehnyt niin ja ilmeisestikin siksi, että se ei palvelisi hänen asiaansa.

Muutenkin epäoikeudenmukaiseksi katsottua kohtelua kannattaa lähteä korjaamaan normaalia virkatietä.  Asiaa ei missään tapauksessa ratkaista kansanäänestyksellä, joten julkisuuden valjastaminen omien vaatimusten taakse ei ole kovin fiksua. 

Arvoton

Ja sit tulevaisuudessa 8 vuoden katto perustutkinnon opiskeluajalle. Armeija ja äitiysloma jätettäköön laskematta siihen. Tämä asia lakiin ja nopeesti!

Olihan noita, muistaakseni esim. Jan Erola ja Virpi Hämeen-Anttila, joilla valmistuminen kesti 10 ja 19 vuotta.

Toisen tutkinnon myös voisi hankkia, jos maksaa opiskelunsa yliopistolle aiheuttamat kustannukset itse (riittääkö 5 tonnia/vuosi?).

Teppis

Eikös hän aiemminkin ole yrittänyt noin 36 kertaa jostakin tentistä. Ja entä muut tentit? Pitäisi hieman kaivaa sitä, miten hän on päässyt yhdestäkään tentistä läpi.

Olihan siinä tosiaan se 36 kertainen uusintakin. Muusta tosin ei ollut puhetta.

Hänen tenttipaperinsa on julkista tietoa. Jos asia kiinnostaa, niin sen kuin haet itse. Ylipäätään tässä keskustelussa rassaa se, että yks jos toinenkin on kaverin opiskelutodistuksia pyytämässä, mutta vain toisilta. Se, ettei hän itse retostele papereillaan julkisuudessa, ei kerro sinänsä mitään. Vai pitäisikö minun todeta, että kun Enehinin kokeiden tarkastaja ei ilmesty julkisuuteen, niin se on selvä merkki rasismista? Vai, kun ette itse hae todistuksia julkisuuteen, niin tosiasiassa tiedättä niistä jotain mitä ette halua paljastaa?

Emo

Quote from: Teppis on 04.11.2012, 22:32:48
...

Hänen tenttipaperinsa on julkista tietoa. Jos asia kiinnostaa, niin sen kuin haet itse. Ylipäätään tässä keskustelussa rassaa se, että yks jos toinenkin on kaverin opiskelutodistuksia pyytämässä, mutta vain toisilta. Se, ettei hän itse retostele papereillaan julkisuudessa, ei kerro sinänsä mitään.

Jotenkin on jäänyt sellainen fiilis, ettei Enehin papereilla juuri missään "retostella".

Teppis

Quote from: Emo on 04.11.2012, 22:37:05
Jotenkin on jäänyt sellainen fiilis, ettei Enehin papereilla juuri missään "retostella".

Noh, en minäkään laittaisi omia todistuksiani yleiseen jakoon nettiin ym, oli miten hyvät tahansa.

Siili

Ylipäätään tässä keskustelussa rassaa se, että yks jos toinenkin on kaverin opiskelutodistuksia pyytämässä, mutta vain toisilta. Se, ettei hän itse retostele papereillaan julkisuudessa, ei kerro sinänsä mitään. Vai pitäisikö minun todeta, että kun Enehinin kokeiden tarkastaja ei ilmesty julkisuuteen, niin se on selvä merkki rasismista? Vai, kun ette itse hae todistuksia julkisuuteen, niin tosiasiassa tiedättä niistä jotain mitä ette halua paljastaa?

Eikö sinua rassaa yhtään se, että Eneh syyttää julkisesti Tampereen yliopiston henkilökuntaa rasismista ilman selkeää näyttöä? 

Haima

Hänen tenttipaperinsa on julkista tietoa. Jos asia kiinnostaa, niin sen kuin haet itse. Ylipäätään tässä keskustelussa rassaa se, että yks jos toinenkin on kaverin opiskelutodistuksia pyytämässä, mutta vain toisilta. Se, ettei hän itse retostele papereillaan julkisuudessa, ei kerro sinänsä mitään. Vai pitäisikö minun todeta, että kun Enehinin kokeiden tarkastaja ei ilmesty julkisuuteen, niin se on selvä merkki rasismista? Vai, kun ette itse hae todistuksia julkisuuteen, niin tosiasiassa tiedättä niistä jotain mitä ette halua paljastaa?

Mistä teillä tällainen käsitys on, että tenttipaprut ovat julkisia? Opinnäytetyöt kyllä ovat, mutta jokainen tenttivastauskin?

"Koesuoritukset ovat julkisuuslain 24 §:n 1 momentin 30 kohdan mukaan salassa
pidettäviä asiakirjoja." Näin sanoo laki.

Eikä ne opintosuorituksetkaan ihan julkisia ole:

"Opinnäytteitä lukuun ottamatta opintosuorituksia ei saa luovuttaa tai näyttää laitoksen henkilökuntaan kuulumattomille eikä muutoinkaan julkaista ilman opiskelijan lupaa.

Tiedekunnassa tehtävät syventävät työt, lopputyöt, kandidaatin tutkielmat, pro gradu –tutkielmat, lisensiaatintutkimukset ja väitöskirjat ovat julkisuuslain mukaisia julkisia asiakirjoja."
http://www.uef.fi/ttdk/tutkintoja-ja-opintoja-koskevat-pysyvaismaaraykset

Samat määräykset löytyvät muistakin opinahjoista, juuri Treesta en tiedä, mutta en ole ikinä kuullut, että voisin saada toisen oppilaan opintosuoritukset tietooni. Millä perusteella sellaiset tiedot minulle luovutettaisiin. Nuivien veljeskunnan valtuutuksellako? :)

E: Treella asia näyttää olevan hämärämpi: http://www.uta.fi/opiskelu/tietosuoja/sanasto.html#koesuoritukset
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

Teppis

Quote from: Haima on 04.11.2012, 22:57:14
Mistä teillä tällainen käsitys on, että tenttipaprut ovat julkisia? Opinnäytetyöt kyllä ovat, mutta jokainen tenttivastauskin?

Meistä en tiedä, mutta tuolla ylempänähän joku pyysi papereita ja ajattelin siihen vedoten esittää ajatuksen, koska oletettavasti ne ovat julkista tietoa, niin hommatkoot paperit, kun itse en juuri edellä mainittujen seikkojen takia niitä voi hankkia. Ja jos ne tosiaan voisi hankkia, niin tuskinpa niitä tänne saisi levitellä julkisesti.

Siilille sen verta, ettei rassaa. Ei sinuakaan tunnu rassaavan, että ihan perättömiäkin juttuja täällä levitetään sillä varjolla, ettei Enehin tapauksessa ole tapahtunut rasismia.

Kokoliha

Quote from: Teppis on 04.11.2012, 23:13:27ihan perättömiäkin juttuja täällä levitetään sillä varjolla, ettei Enehin tapauksessa ole tapahtunut rasismia.
Jos en ole ihan väärin ymmärtänyt, niin ensisijaisesti jonkun väitteen esittäjällä on todistustaakka. Vai kumoaako r-kortti tämänkin prinsiipin?

Quote from: Siili on 04.11.2012, 22:55:03Eikö sinua rassaa yhtään se, että Eneh syyttää julkisesti Tampereen yliopiston henkilökuntaa rasismista ilman selkeää näyttöä?
Btw, odotan mielenkiinnolla, että millä tavoin Jussi Jalonen, joka käsittääkseni on Tampereen Yliopistossa jonkinsortin luottamusmies, ottaa kantaa opinahjoonsa kohdistettuihin rassismisyytteisiin. Myönnän toki, että eipä olisi tämänkertaiselle rassismisyytökselle Tampereen legendaarista yliopistoa herkullisempaa kohdetta voitu valita. Ehkä keskivaikeaa Halla-aho -syndroomaa poteva Jalonen kärsii keissin johdosta ankarasta kognitiivisesta dissonanssista, jota ei ainakaan helpota se, että Halla-aho jo taannoin otti tapaukseen kantaa, joten Jalonen-raukan on nyt keksittävä jokin totaalisen erilainen tulokulma asiaan.

Teppis

Quote from: Kokoliha on 04.11.2012, 23:29:19
Jos en ole ihan väärin ymmärtänyt, niin ensisijaisesti jonkun väitteen esittäjällä on todistustaakka. Vai kumoaako r-kortti tämänkin prinsiipin?

Niinpä. Niitä todisteita odotellessa.

CaptainNuiva

Olisipa mielenkiintoista tietää miten Eneh on tullut valittua yliopistoon kiintiön kautta eli miten valinta tehdään eri hakijoiden joukosta?
Ketkä päättävät kuka pääsee opiskelemaan ohi jonon ja ilman pääsykokeita?
Ja ennen kaikkea, ketkä olivat aikoinaan päättämässä Enhin valitsemisesta...Hervonen ja Autio?

Tuli vain mieleen jos "oma lapsi" ei menesty niin vikahan on aina muualla....Vaikka rasisteissa.
Jotenkin nuo proffat tuntuisivat olevan enemmän osallisia kuin ohjelmassa annetaan ymmärtää, esim.Hervosen lausuma että "Toisaalta,ne vastaukset ovat huonoja mutta ovat myös sen kirjallisen ja kielellisen esityksen takia."

"Myös" sanan käytön voisi nähdä tässä keississä Enehin valinnankin puolusteluna eli Hervosen oman toiminnan selittelynä eli Hervonen näkee asian niin että Eneh on pätevä mutta muut eivät vain ymmärrä sitä koska heillä on kielellisiä ja kirjallisia rajoitteita?
Tämä taas johtaa ihmettelyyn siitä että onko Hervonen sitä mieltä jotta kielellisiä/kirjallisia rajotteita voi esiintyä vain yliopistossa opettavien kohdalla mutta ei esim.työelämässä lääkärin tointa harjoittaessa ja jos esiintyykin niin sillä ei ole väliä?
Erikoista kerrassaan.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Kokoliha

Quote from: Teppis on 04.11.2012, 23:36:31

Niinpä. Eli todisteita siitä rassismista.

foobar

Quote from: Teppis on 04.11.2012, 23:36:31

Itseasiassa... eikös huoneenvuokralakia tjsp rukattu tässä pari vuotta sitten niin, että vuokranantajalle syntyi efektiivisesti käänteinen todistustaakka? Siis nimenomaan siitä, että vuokranantajan pitää todistaa, ettei ole käyttänyt kansanryhmään kuulumista vuokralleotossa negatiivisena vaikuttimena, joka on siis nykyään kiellettyä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Teppis

Quote from: Kokoliha on 04.11.2012, 23:38:21

Kyllähän niitä siinä ohjelmassakin ilmeni.

Arto Luukkainen

En usko, että kaikki tenttivastauspaperit skannataan ja talletetaan sähköisesti tai että niistä edes otetaan valokopioita. Vai niinkö nykyään menetellään?

Enehiltä niiden papereiden pitäisi kuitenkin löytyä, jos hän on käynyt ne hakemassa. Eneh syyttää yliopistoa siitä, ettei hän ole saanut tenttivastauksistaan tarpeeksi pisteitä. Hän syyttää ja hänellä on todisteet. Näyttäkööt siis todisteet. Koska hän ei niitä näytä, en usko häntä vaan pidän häntä valehtelijana. Muuta kiinnostusta minulla ei ole asiaan.

Ei se ole muuten mitään "retostelua", että esittää todisteet syytöstensä tueksi. Jopas outoja asioita joudun sinulle selittämään.

Se on sitten ihan eri asia, että Eneh syyttää jotakuta rasismista ilman mitään todisteita eikä tämä syytetty ihminen tule julkisuuteen puolustamaan itseään. Tämä on ihan peruslogiikkaa.

Ei myöskään niillä ole mitään todistamisen taakkaa, jotka eivät usko Enehin syytöksiä, joiden takana ei ole mitään faktaa.

Iitön on se kuuluisampi.

Arto Luukkainen

Quote from: Teppis on 05.11.2012, 00:13:27

Ohjelmaa en ole ehtinyt tai edes halunnut katsoa mutta ainakaan täällä ei kukaan ole pystynyt kertomaan yhtäkään (1) ohjelmassa kerrottua esimerkkiä siitä, että yliopiston henkilökunta olisi kohdellut Enehiä rasistisesti. Se ei ole rasismia, että Enehiä ei päästetä tenteistä läpi ellei hän asiaa muuksi todista.

Iitön on se kuuluisampi.

acc

Rasismikortti on niin kulunut, että sen esittäjää ei jakseta ottaa vakavasti. Tuskin edes jaksetaan lukea uutisia, joissa väitetään rasismia tapahtuneen. Herra Eneh voisi selvittää, miksi hänen opintosuorituksiaan ei ole hyväksytty sensijaan, että menisi suoraan omaan johtopäätökseensä eli rasismiin.

Ehkä rasismisyyttely on toiminut työkaluna oman tahdon läpiviennissä aikasemmin Suomessa, mutta nyt sen uutuusarvo on mennyt. Uhriuden kautta etuja itselleen havittelevien kannattaisi keksiä jokin uusi ja raflaava käsite.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Teppis

Quote from: Arto Luukkainen on 05.11.2012, 00:54:27
Ohjelmaa en ole ehtinyt tai edes halunnut katsoa mutta ainakaan täällä ei kukaan ole pystynyt kertomaan yhtäkään (1) ohjelmassa kerrottua esimerkkiä siitä, että yliopiston henkilökunta olisi kohdellut Enehiä rasistisesti. Se ei ole rasismia, että Enehiä ei päästetä tenteistä läpi ellei hän asiaa muuksi todista.

Kun et edes halua tutustua aiheeseen mistä keskustellaan, niin keskustelun kanssasi katson päättyneeksi tähän.

Siihen retosteluun vain totean, että se oli ihan retorinen ilmaisu, enkä tarkoittanut sanomisellani varsinaisesti retostelua. Itse asiassa odotinkin, kuka alkaa tuosta vänkäämään. Sinä asiaan tutustumaton henkilö heti otti kiini.

Oho

Never ascribe to incompetence that what is adequately explained with racism.

Arto Luukkainen

Quote from: Teppis on 05.11.2012, 01:47:09
Quote from: Arto Luukkainen on 05.11.2012, 00:54:27

Kun et edes halua tutustua aiheeseen mistä keskustellaan, niin keskustelun kanssasi katson päättyneeksi tähän.

;D ;D

Yksikään sellainen nettikirjoittelija ei ole minulle kiinnostava keskustelukumppani, joka syyttelee milloin mitäkin antamatta faktoja syytöstensä perusteluksi. Syyttelet yliopistoa rasismista Enehin tavoin kertomatta yhtäkään esimerkkiä rasismista. Minun ei tarvitse katsoa ohjelmaa, jotta sinä kykenisit sellaisen esimerkin antamaan. Jatkossakin korjaan pahimmat virheelliset väitteesi ihan muita keskustelijoita varten.

Sen sijaan että kiukuttelet siitä, että joku ei ole katsonut samoja TV-ohjelmia kuin sinä (on joillakin kiukun aiheet  :o), voisit kertoa jonkin esimerkin siitä, että Enehiä on kohdeltu rasistisesti yliopiston taholta.

Et ole vastannut myöskään siihen yksinkertaiseen kysymykseen, että miksi Eneh ei ole julkistanut tenttipapereitaan,  jotka on hänen mielestään arvosteltu väärin.

Toki pidän näitä avoimia kysymyksiä esillä jatkossakin, jos edelleen jatkat syyttelyäsi kertomatta mitään faktoja.

Quote from: Teppis on 05.11.2012, 01:47:09
Siihen retosteluun vain totean, että se oli ihan retorinen ilmaisu, enkä tarkoittanut sanomisellani varsinaisesti retostelua. Itse asiassa odotinkin, kuka alkaa tuosta vänkäämään. Sinä asiaan tutustumaton henkilö heti otti kiini.

Asia ei liity mitenkään siihen, olenko katsonut ohhelman vai ei. Ilmauksesi oli naurettava mutta hyvä että myönnät sen itsekin.

Ja ohjelman katsomisesta:

Ohjelmista saa paljon tietoa niitä koskevista lehtijutuista samoinkuin nettikeskusteluista. Sitä toki ihmettelen, että sinä olet ohjelman katsonut ja uskot Enehiä mutta et kykene kertomaan mitään ohjelmassa esitettyjä faktoja sen puolesta, että Enehiä olisi kohdeltu väärin.

Iitön on se kuuluisampi.

Rekku

Rasismia oli ainoastaan ne apina- yms. viestit. Ei tosin selvinnyt minulle (liekäö kenellekään?) kuka ne oli lähettänyt. En usko että ne olisivat tulleet yliopistolta.
"Nykyvihreät kuolisivat melkoisen äkkiä nälkään, kylmään ja sukupuuttoon, jos saisivat tahtonsa läpi kaikissa ajamissaan asioissa."
—Asta Tuominen

"The earth is flat. Whoever claims it is round is an atheist deserving of punishment."
—Sheik Abdul-Aziz Ibn Baaz, supreme religious authority of Saudi Arabia, 1993

Arto Luukkainen

Quote from: Rekku on 05.11.2012, 09:05:56

Rasismia oli ainoastaan ne apina- yms. viestit. Ei tosin selvinnyt minulle (liekäö kenellekään?) kuka ne oli lähettänyt. En usko että ne olisivat tulleet yliopistolta.

Eikös niistäkin viesteistä ollut melkein 20 vuotta aikaa? Jokuhan täällä epäili että ne olisivatkin voineet osa jotain opiskelikampanjaa ja laput olisi jaettu jokaiselle ja joka paikkaan.
Iitön on se kuuluisampi.

Rekku

Quote from: Arto Luukkainen on 05.11.2012, 09:13:06
Quote from: Rekku on 05.11.2012, 09:05:56

Eikös niistäkin viesteistä ollut melkein 20 vuotta aikaa? Jokuhan täällä epäili että ne olisivatkin voineet osa jotain opiskelikampanjaa ja laput olisi jaettu jokaiselle ja joka paikkaan.

Tiiä häntä mitä olivat. Mutta murha vanhenee, rasistinen viesti ei.
"Nykyvihreät kuolisivat melkoisen äkkiä nälkään, kylmään ja sukupuuttoon, jos saisivat tahtonsa läpi kaikissa ajamissaan asioissa."
—Asta Tuominen

"The earth is flat. Whoever claims it is round is an atheist deserving of punishment."
—Sheik Abdul-Aziz Ibn Baaz, supreme religious authority of Saudi Arabia, 1993

jmk

Quote from: Teppis on 04.11.2012, 23:13:27
Meistä en tiedä, mutta tuolla ylempänähän joku pyysi papereita ja ajattelin siihen vedoten esittää ajatuksen, koska oletettavasti ne ovat julkista tietoa, niin hommatkoot paperit

Eivät ne tenttipaperit mitään julkisia ole, vaan salaisia. Yliopisto säilyttää niitä vähintään sen yliopistolaissa määrätyn puoli vuotta ja sinä aikana tenttijä saa käydä tutustumassa omaan arvosteltuun paperiinsa.

Se mikä on julkinen on opintorekisteri, johon siis kirjataan että N. N. on suorittanut tentin Munuaisten ja maksan topologia III sinä ja sinä päivänä arvosanalla 4. Sen tiedon saa kuka tahansa kysyä yliopistolta.

jolina

Jos ihminen, oli sitten musta tai valkoinen, ei kykene suorittamaan tenttejä, hän ei ole pätevä lääkäriksi. Jos taas tentit hyväksytään läpimenneiksi rasismisyytösten pelossa, yliopistolla on pian edessään ongelma. Valvira kyllä vahvistaa pätevyyden, mutta vain yliopiston papereiden mukaan.

Minusta tässä liikutaan todella vaarallisilla vesillä ja asiassa pitää ottaa huomioon seuraukset. En siis väitä Emmanuelia valelääkäriksi, mutta tällä linkkaamallani asialla on yhteys Emmanuelinkin juttuun, jos jonain päivänä virhe sattu ja asiaa aletaan penkoa.

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2012/11/1649758/valviran-virkamiehet-saavat-syytteen-valelaakarijutussa

Teppis

Quote from: Arto Luukkainen on 05.11.2012, 08:54:19Syyttelet yliopistoa rasismista Enehin tavoin kertomatta yhtäkään esimerkkiä rasismista.

Pitää tässä vaiheessa kertoa (kun et kuitenkaan tyypilliseen tapaasi ole tutustunut aiheeseen mistä puhut), että minähän en ole yliopiston väkeä syytellyt. Katso vaikka ihan oikeasti aiemmat viestini.

Teppis

Quote from: jmk on 05.11.2012, 11:02:27
Eivät ne tenttipaperit mitään julkisia ole, vaan salaisia.

Näinhän minä viittaan myöhemmässä vaiheessa.

Lumina

[/quote]

Tiiä häntä mitä olivat. Mutta murha vanhenee, rasistinen viesti ei.
[/quote]

Aiheen vierestä pakko huomauttaa, että murha ei vanhene...

Emo

Eikös tämä Enehin asia ole nyt hoidossa, kun siitä telkkarissakin puhutaan? Voimme jatkaa omaa elämäämme rauhallisin mielin, oikeus tapahtuu ja syyllisiä rangaistaan.