News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Perussuomalaisten edustajat ovat poliittisia untuvikkoja

Started by B52, 11.12.2011, 13:57:24

Previous topic - Next topic

B52

http://www.hs.fi/politiikka/Perussuomalaisten+edustajat+ovat+poliittisia+untuvikkoja/a1305551155493

Huomattava osa perussuomalaisten kansanedustajista on poliittisia untuvikkoja, paljastuu Helsingin Sanomien selvityksestä. Peräti 30 kansanedustajaa perussuomalaisten 39-jäsenisestä ryhmästä on liittynyt puolueeseen vasta vuoden 2003 jälkeen, eikä useimmilla ole merkittävää kunnallispoliittista kokemusta.

Perussuomalaiset kansanedustajat poikkeavat selvästi muusta eduskunnasta. Muiden puolueiden uusista edustajista vain muutama on yhtä noviiseja. Kokoomuksessa, sosiaalidemokraateissa tai keskustassa pääsee kansanedustajaksi yleensä vasta 10–15 vuoden jäsenyyden ja pitkän kunnallispoliittisen uran jälkeen.

Selvitys osoittaa myös sen, että perussuomalaisten edustajat ovat tehneet poliittista historiaa.

Eduskuntaan ei ole sitten vuoden 1907 ensimmäisten eduskuntavaalien jälkeen noussut kerralla yhtä suurta joukkoa untuvikkoja kuin nyt.

Jytkyä on verrattu kommunistien vaalivoittoon vuonna 1945. Vertaus on osuva, mutta on hyvä muistaa, että silloin eduskuntaan marssi joko karaistuneita kommunistiaktiiveja tai muista puolueista loikanneita poliitikkoja. Heitä kutsuttiin itätuulenhaistelijoiksi.

Tuulenhaistelijoita lienee paljon myös perussuomalaisten joukossa. Näin kai voi sanoa, kun kolme neljäsosaa kansanedustajista on liittynyt puolueeseen vasta vuoden 2003 eduskuntavaalien jälkeen.

Niissä vaaleissa puolue onnistui saamaan vain kolme edustajaa, ja Timo Soini ja Tony Halme pääsivät sinne ensi kertaa.

Halme sai Helsingissä valtavan äänivyöryn, mutta Soinin pelasti eduskuntaan vaaliliitto, jonka perussuomalaiset olivat solmineet kristillisdemokraattien kanssa Uudellamaalla.

Soinin johdolla puolueen kannatus alkoi kuitenkin vuoden 2007 eduskuntavaalien jälkeen kohota ja huipentui äkkijyrkkään nousuun syksystä 2008.

Ja sitä mukaa puolueeseen liittyi uutta väkeä – kärkkymään paikkaa Arkadianmäellä.

Ainoa yllätys uutisessa oli ettei Halla-ahoa mainittu siinä.

On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

PaulR

Quote from: B52 on 11.12.2011, 13:57:24
Ainoa yllätys uutisessa oli ettei Halla-ahoa mainittu siinä.

Kärkkymässä paikkaa Arkadianmäellä. Kuka siellä haluaisi olla? Nämähän itse ovat ajamassa itseään kulisseihin päivä ja päätös kerrallaan.

Marko Parkkola

Ei politiikkaan saa ryhtyä kuin vuosia hautomoissa haudotut broilerit, jotka on koulittu yhteisen agendan taakse. Toki minimivaatimuksena on pieni tai keskisuuri kupru kaapissa, jotta puoluejohdolla on sopivasti jotain mistä puristaa, jos äänestyskäyttäytyminen ei miellytä. Eduskunnassa ja varsinkin ministerinä on sitten aika keskittyä niihin isompiin kupruihin, kuten itsenäisyyden myyntiin.

Missään nimessä politiikassa ei saa toimia ihmiset joista äänestäjät pitävät!

AstaTTT

Politiikalle on tervehdyttävää, että siihen valitaan vaikuttamaan ihmisiä, jotka eivät ole poliittisen pelin turruttamia ja ehkä osin aivopesemiä, vaan ajattelevat uusissa tilanteissa omilla aivoillaan. Mahdollisimman laaja elämänkokemus, rationaalinen ajattelukyky, kirkas ajatuksenjuoksu ja vastuuntunto äänestäjiä kohtaan ovat poliitikon arvokkaimmat työvälineet. Saa olla eri mieltä.  :)

Jouko

Mieluummin poliittinen untuvikko kuin poliittinen broileri. Liikaa on päättäjissä sellaisia jotka on kasvatettu aatteeseen äidinmaidosta alkaen ja eivät ole tehneet päivääkään rehellistä ansiotyötä. Aina vain puolueen siipien suojissa.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

citizen

Miksi tämä reilu puoli vuotta vanha "uutinen" on kaivettu arkistoista? Onko hallitus hajoamassa?
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

IDA

Quote from: citizen on 11.12.2011, 15:04:48
Miksi tämä reilu puoli vuotta vanha "uutinen" on kaivettu arkistoista? Onko hallitus hajoamassa?

Tuli täsmälleen sama mieleen. Esitetään myös vanhaa ratkaisua: ministerejä voi hakea myös eduskunnan ulkopuolelta.
qui non est mecum adversum me est

Conductor

Eurroopa on vanha ja väsynyt manner. Puolet väestöstä on eläkkeellä, jotka kävelevät jo selkä kyyryssä. Sen yritykset on vanhoja tyyliin Nokia tai Fazer(perustettu joskus 1800-luvulla), johtajat ja poliitikot ovat vanhoja kääkkiä tyyliin Lipponen, jolla on vaikeuksia jo kävellä 50m eteenpäin. Kuka idiootti yrittää presidentiksi 70-vuotiaana?

Toisin on USA:ssa ja varsinkin "kehittyvissä maissa". Siellä johtajat ovat nuoria, energisiä ja eteenpäin pyrkiviä.

Facebook, Google, Warcraft, internet, South Park, Zeitgeist ja UFOT. Kaikki nämä tarjoaa USA.

We live in America!!
http://www.youtube.com/watch?v=lTQmUk3ejUw
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

OTU

OTU
Ehkä kyse on heräämisestä ("Pohja se o miunki säkissäin.") kokkereiden, sossujen, virheiden, rkp:n ja suokusta:n kökkäilyihin ja kansalaisten pitämisestä kupletin maksumiehinä ja WC-paperina. Sekä siitä, että PS-puolue koettiin kanavaksi muuttaa vallinnutta politiikkaa. Enkä näe siinä todellakaan mitään pahaa, että PS-kansanedustaja ei ole ns. poliittinen broileri.
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

Professori

Quote from: OTU on 11.12.2011, 18:05:18
Sekä siitä, että PS-puolue koettiin kanavaksi muuttaa vallinnutta politiikkaa.

Tässähän se on. Se villakoiran ydin. Piti sitten soinilaisista tai ei, niin on todettava että Jytkyn myöä suomalainen politiikka muuttui kertaluokkaa terveemmäksi kuin se oli ennen jytkyä. Tai oikeastaan, muutos alkoi jo hiukan ennen; silloin kun jytky alkoi näyttää todennäköiseltä. Merkkinä tästä oli esimerkiksi discorahan pienentäminen maahantulijoilta jo Thorsin ministerikaudella.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Conductor

Quote from: Enkeksi on 11.12.2011, 18:12:20
Quote from: Conductor on 11.12.2011, 17:53:47
Toisin on USA:ssa ja varsinkin "kehittyvissä maissa". Siellä johtajat ovat nuoria, energisiä ja eteenpäin pyrkiviä.

Yhdysvaltojen presidenttien iät virkaanastumisen aikaan http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Presidents_of_the_United_States_by_age mm.
* Ronald Reagan melkein 70 v.
* George Bush vanhempi 64 v.

Myös John McCain olisi ollut melko vanha voittaessaan viime vaalit.

No kuinkas vanha se Obama on?

USA:ssa on muuten yrittäjähenkisempi kulttuuri. Toisin kuin Suomessa, USA:ssa ajatellaan, että yritykset johtavat maata, eivät poliitikot ja presidentit.

Dragon

Quote from: Conductor on 11.12.2011, 19:12:53No kuinkas vanha se Obama on?
http://lmgtfy.com/?q=barack+obama

Quote from: Conductor on 11.12.2011, 19:12:53USA:ssa on muuten yrittäjähenkisempi kulttuuri. Toisin kuin Suomessa, USA:ssa ajatellaan, että yritykset johtavat maata, eivät poliitikot ja presidentit.
Plutokratia on valtiomuoto, jossa valtion vallankäyttö on keskittynyt rikkaimmalle kansanosalle. Tuloerot ovat yleensä isoja tulonsiirtojen jäädessä pieniksi. Sana plutokratia on johdettu muinaiskreikan sanoista (plutos) ja (kratein), jotka tarkoittavat 'rikkautta' ja 'hallita'.

Et ilmeisesti ole kauhean innostunut demokratiasta?

Oami

Nykyajan hallituspuolueiden politiikka on sellaista, että kokemattomuutta pidän yksioikoisesti meriittinä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Juha J.

Quote from: Conductor on 11.12.2011, 19:12:53
USA:ssa on muuten yrittäjähenkisempi kulttuuri. Toisin kuin Suomessa, USA:ssa ajatellaan, että yritykset johtavat maata, eivät poliitikot ja presidentit.

USA:ssa yritykset ovat nykyään lainsäädännön mukaan ihmisiä. Tuli vain mieleen.
---
Itse "uutinen" ei kerro mitään uutta. Eduskunnassa on siis vähemmän poliittisia broilereita. Hyvä.
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

Lemmy

Ulkopuolisen linnustosta jäi puuttumaan :
Poliittinen patakana
Niin monissa liemissä keitelty, ettei haju lähde kulumallakaam. Palaa eduskuntaan bumerangin lailla, koska oman kylän äänet kantaa ja kaikki venkulointi on etelän median panettelua. Ääriesimerkki: Väyrynen, mutta on niitä muitakin
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Jussi Halla-aho

Saisiko joku otettua skannin paperilehdestä (tai maksullisesta digilehdestä)? Eduskunnan lehtisalissakaan ei jostakin syystä ole sunnuntain Hesaria.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Koskela Suomesta

Quote from: Oami on 12.12.2011, 00:47:56
Nykyajan hallituspuolueiden politiikka on sellaista, että kokemattomuutta pidän yksioikoisesti meriittinä.

Sama täällä. Omituista että jotkut änkyrät yrittävät pitää pitkää henkilökohtaista historiaa lehmänkäupoista ja petetyistä lupauksista jonkinlaisena meriittinä poliitikolle. Kuulostaa siltä että heidän mielestään vain poliittinen broilerius on se oikea tie Arkadianmäelle.

Eivät taida oikein käsittää että aika moni pitää nimenomaan sitä että on sitä muuta yhteiskunnallista kokemusta erityisesti työelämästä nimenomaan positiivisena asiana. Työelämässä pärjääminen vaatii hieman toisenlaista käytöstä sidosryhmiä kohtaan kuin poliitikolla. Asiakkaat ja työtoverit saattavat hermostua aikalailla jos käyttäytyy siten kun poliittinen broileri, aina tuulen  ja muille näkymättömien ulkopuolisten painostusryhmien mukaan takkia kääntäen.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Conductor

Quote from: Dragon on 11.12.2011, 23:05:33
Et ilmeisesti ole kauhean innostunut demokratiasta?

En ole kauhean innostunut nykyisestä poliittisesta järjestelmästä. Demokratiaa varten on olemassa tutkimuslaitoksia. Poliittinen järjestelmä ei tue demokratiaa, ihan sama kuka puolue on vallassa.

sattuma

Quote from: Jussi Halla-aho on 12.12.2011, 11:46:54
Saisiko joku otettua skannin paperilehdestä (tai maksullisesta digilehdestä)? Eduskunnan lehtisalissakaan ei jostakin syystä ole sunnuntain Hesaria.

HS - Sunnuntai - 11.12.2011 - 4898 merkkiä - 1. painos

Politiikan vainukoirat

Suurin osa perussuomalaisten kansanedustajista on liittynyt puolueeseen vuoden 2003 jälkeen. Silloin myös alkoi puolueen nousu.

UNTO HÄMÄLÄINEN HS
Tasan kaksi kuukautta sitten 11. lokakuuta lähetin perussuomalaisten kansanedustajille seuraavan sähköpostin: "Olen tekemässä laajempaa kirjoitusta perussuomalaisista ja siihen liittyen kysyn, minä vuonna olette liittynyt perussuomalaisten jäseneksi? Jos olitte aikoinaan Smp:n jäsen, pyydän ystävällisesti mainitsemaan siitä."

Olen tehnyt vastaavanlaisia kyselyjä aikaisemmin ja kokemuksesta tiesin, että vastaaminen pitää tehdä mahdollisimman helpoksi. Edustajat saavat paljon kyselyjä, eivätkä he mielellään vastaa, jos ne ovat monimutkaisia.

Viestejä lähti 38, sillä kiireiselle puheenjohtaja Timo Soinille en kehdannut lähettää kyselyä. Tiesin muutenkin, että Soini oli puolueensa perustajajäsen, joka oli ennen puolueen perustamista ollut 16 vuotta Suomen maaseudun puolueessa Smp:ssä.

Aikomukseni oli kirjoittaa näistä vastauksista juttu Helsingin Sanomien Kuukausiliitteen marraskuun numeroon. Olin haastatellut lehteen perussuomalaisten europarlamentaarikkoa Sampo Terhoa, ja kaipasin haastattelun oheen taustajuttua.

Terhon haastattelu ilmestyi marraskuun alussa, mutta selvitys kansanedustajien liittymisestä perussuomalaisiin julkaistaan vasta nyt.

Miksi?

Kesti lähes kaksi kuukautta ennen kuin sain kaikilta edustajilta vastauksen tähän yksinkertaiseen kysymykseen.

Aluksi näytti hyvältä. Parissa päivässä vastauksia tuli 15. Aivan ensimmäisten joukossa vastasivat esimerkiksi Kike Elomaa ja Teuvo Hakkarainen.

Ensimmäisen ryöpsähdyksen jälkeen vastausten tulo loppui kuin seinään. Muutamille edustajille vastaaminen osoittautui todella vaikeaksi.

Syyt olivat moninaiset: oli tietoteknisiä ongelmia, ja joillakin puhelin ei toiminut. Osa kertoi lukevansa sähköpostia vain harvakseltaan.

Sitten oli eräs syy, jonka saattoi päätellä, vaikka kansanedustaja ei sitä suoraan sanonutkaan. Vastauksesta (kun sen lopulta sai) kävi ilmi, että edustaja piti kyselyä tai kysymystä jotenkin arveluttavana.

Tamperelainen Laila Koskela esimerkiksi kertoi lopulta puhelimessa, ettei ole vastannut sähköposteihin, koska ei uskonut asian kiinnostavan ketään.

Vaikka vastaaminen kesti monelta kauan, jotkut halusivat samalla purkaa mieltään ensimmäisistä kokemuksistaan kansanedustajana.

Näin pääsin kurkistamaan perussuomalaisten riviedustajien sielunmaisemaan. Moni kertoi työn vaikeudesta ja siitä, kuinka joutuu jatkuvasti tukeutumaan eduskunnan virkamiehiin ja kokeneempiin edustajiin.

Tämä kuva poikkeaa siitä rehvakkaasta ja itsevarmasta imagosta, jonka perussuomalaisista on saanut julkisuuden kautta.

Nyt, kymmenien "karhukirjeiden" ja puhelinkeskustelujen jälkeen, selvitys on joka tapauksessa tehty.

Se osoittaa, että huomattava osa perussuomalaisten kansanedustajista on poliittisia untuvikkoja.

Peräti 30 on liittynyt puolueeseen vasta muutama vuosi sitten, eikä useimmilla ole merkittävää kunnallispoliittista kokemusta.

He poikkeavat selvästi muusta eduskunnasta. Muiden puolueiden uusista edustajista vain muutama on yhtä noviiseja. Kokoomuksessa, sosiaalidemokraateissa tai keskustassa pääsee kansanedustajaksi yleensä vasta 10-15 vuoden jäsenyyden ja pitkän kunnallispoliittisen uran jälkeen.

Selvitys osoittaa myös sen, että perussuomalaisten edustajat ovat tehneet poliittista historiaa.

Eduskuntaan ei ole sitten vuoden 1907 ensimmäisten eduskuntavaalien jälkeen noussut kerralla yhtä suurta joukkoa untuvikkoja kuin nyt.

Jytkyä on verrattu kommunistien vaalivoittoon vuonna 1945. Vertaus on osuva, mutta on hyvä muistaa, että silloin eduskuntaan marssi joko karaistuneita kommunistiaktiiveja tai muista puolueista loikanneita poliitikkoja. Heitä kutsuttiin itätuulenhaistelijoiksi.

Tuulenhaistelijoita lienee paljon myös perussuomalaisten joukossa. Näin kai voi sanoa, kun kolme neljäsosaa kansanedustajista on liittynyt puolueeseen vasta vuoden 2003 eduskuntavaalien jälkeen.

Niissä vaaleissa puolue onnistui saamaan vain kolme edustajaa, ja Timo Soini ja Tony Halme pääsivät sinne ensi kertaa.

Halme sai Helsingissä valtavan äänivyöryn, mutta Soinin pelasti eduskuntaan vaaliliitto, jonka perussuomalaiset olivat solmineet kristillisdemokraattien kanssa Uudellamaalla.

Soinin johdolla puolueen kannatus alkoi kuitenkin vuoden 2007 eduskuntavaalien jälkeen kohota ja huipentui äkkijyrkkään nousuun syksystä 2008.

Ja sitä mukaa puolueeseen liittyi uutta väkeä - kärkkymään paikkaa Arkadianmäellä.

Artikkelilinkki: Minä vuonna olette liittynyt perussuomalaisten jäseneksi?

sattuma

Minä vuonna olette liittynyt perussuomalaisten jäseneksi?

Juho Eerola: Liityin vuosien 2005 ja 2006 vaihteessa. Smp:n jäsen en koskaan ole ollut. Ritva (Kike) Elomaa: Liityin perussuomalaisiin 2007. Olin Smp:n toiminnassa, kun isäni oli puolueen kansanedustajana 1970-luvun alussa. Teuvo Hakkarainen: Olen liittynyt perussuomalaisiin 2010 enkä ole ollut Smp:n jäsen. Jussi Halla-aho: Avustaja Sanni Kulkki kehotti katsomaan Wikipediasta. Sen mukaan Halla-aho liittyi lokakuussa 2010. Lauri Heikkilä. On ollut puolueen jäsen alusta alkaen eli vuodesta 1995. James Hirvisaari. Avustaja Samuli Virtanen vastasi: Kysyin Hirvisaarelta, voinko vastata tähän kysymykseenne. Hän kielsi vastaamasta, joten käteni ovat sidotut. Pahoittelen. (Muista lähteistä päätellen Hirvisaari liittyi puolueeseen 2008.) Reijo Hongisto: Liityin puolueeseen muistamani mukaan 2005. Olli Immonen: Liityin perussuomalaisten jäseneksi vuonna 2005. Mietin 2000-luvun alussa kokoomuksen ja perussuomalaisten väliltä päätyen lopulta jälkimmäiseen. Koin perussuomalaisten olevan tuolloin kehityskelpoinen puolue. Muun muassa maahanmuuttokriittisyys oli vielä tuolloin puolueessa marginaalissa, mutta nyt se on jo valtavirtaa. Ari Jalonen: Jäseneksi liityin 2008. Anssi Joutsenlahti: Olen perussuomalaisten perustajajäsen vuodelta 1995. Smp:n jäseneksi liityin vuonna 1968. Johanna Jurva: Olen liittynyt puolueeseen syksyllä 2008 kunnallisvaalien alla. Arja Juvonen: Olen liittynyt perussuomalaisiin vuonna 2007. En ole koskaan ollut minkään muun puolueen jäsen. Smp:n jäseneksi en ehtinyt, koska olin niin pieni silloin. Pietari Jääskeläinen: 2007. Pentti Kettunen: On liittynyt perussuomalaisiin kesäkuussa 2006 ja on ollut myös Smp:n jäsen. Kimmo Kivelä: Perussuomalaisten jäseneksi liityin 2010. Olin Smp:ssä 1976-1995. Osmo Kokko: Olen liittynyt Smp:n jäseneksi vuonna 1972. Tämän jälkeen siirryin suoraan perintönä perussuomalaisiin. Laila Koskela: Koskela kertoi puhelimessa, ettei ole vastannut sähköpostiin, koska ei uskonut asian kiinnostavan ketään. Aluksi hän kieltäytyi vastaamasta, mutta lopuksi kertoi liittyneensä 2009. Jari Lindström: Olen liittynyt perussuomalaisiin vuonna 2006. En ole aiemmin ollut minkään puolueen jäsen. Maria Lohela: Olen liittynyt perussuomalaisten jäseneksi vuonna 2007. Anne Louhelainen: Perussuomalaisten jäseneksi olen liittynyt vuonna 2008. Olen ollut Smp:n listoilla kunnallisvaaleissa sekä Lahdessa että Hollolassa 1980-luvulla. Pirkko Mattila. Olen liittynyt puolueeseen 2005. En ole ollut aiemmin Smp:n enkä muunkaan puolueen jäsen. Lea Mäkipää: Olen liittynyt Smp:n jäseneksi 1980 ja puolueen päättymisen jälkeen olen ollut perussuomalaisten jäsen. Hanna Mäntylä: Olen liittynyt jäseneksi keväällä 2010. En ole ollut minkään muun puolueen jäsen. Martti Mölsä: Olen liittynyt Smp:n jäseneksi 1972 ja olen perussuomalaisten perustajajäsen. Mika Niikko: Liityin kuntavaalien jälkeen vuonna 2008. Ennen kuntavaaleja en ole ollut mukana politiikassa lainkaan. Jussi Niinistö: Minut hyväksyttiin perussuomalaisten jäseneksi 2004. Pentti Oinonen: Olen liittynyt puolueeseen vuonna 2000, enkä ole ollut Smp:n jäsen. Tom Packalen: Vuonna 2010. Pirkko Ruohonen-Lerner: Liityin puolueen jäseneksi muistaakseni 2009. Vesa-Matti Saarakkala: Olen liittynyt perussuomalaisten jäseneksi 2001. Ismo Soukola: Liittyi jäseneksi 2008. Timo Soini: Perusti perussuomalaisen puolueen 1995 ja oli Smp:n jäsen 1979-1995. Maria Tolppanen: Olen liittynyt 2011. Reijo Tossavainen: Olen ollut jäsen noin viisi vuotta. En ole ollut Smp:n jäsen. Kaj Turunen: Liityin vuonna 2010, olen ollut Smp:n jäsen 1980-luvulla. Kauko Tuupainen: Erosin demareista viisi vuotta sitten oltuani Sdp:n jäsen 39 vuotta ja 7 kuukautta ja liityin perussuomalaisiin. Pertti Virtanen: En ole jäsen. Olen yhä itsenäinen. Ville Vähämäki: Olen liittynyt perussuomalaisten jäseneksi valtuustokauden 2005-2008 alkupuolella. Vuosi 2005 on valistunut arvaus. Juha Väätäinen: 2008.

John

Pakko sanoa, että kyllähän tuo kokemattomuus myöskin näkyy perussuomalaisten eduskuntaryhmässä. Mielestäni Perussuomalaisilla on muutamia pilipali-kansanedustajia, jotka eivät todella saa mitään aikaiseksi. Perussuomalaisten tulisi saada eduskuntaryhmään pari yleispätevää VTM:ää, joita on paljon muissa suurissa puolueissa.

Koskela Suomesta

Quote from: John on 14.12.2011, 00:10:46
. Mielestäni Perussuomalaisilla on muutamia pilipali-kansanedustajia, jotka eivät todella saa mitään aikaiseksi.

Minusta on aika positiivisesti sanottu jos PS:llä on vain muutama pilipaliedustaja. Meinaan että kun katsoo noita muita puolueita....  ei muutama riitä...

Yksilö

En ymmärrä (tai kyllä ymmärrän, koska kyseessä on HS) tuota logiikkaa. Jäseneksi on siis liitytty, jotta päästään "kärkkymään" eduskuntapaikkaa. Kyllä asia on niin päin, että pieni puolue on alkanut imemään jäseniä, joista luonnollisesti suurin osa on uusia. Mikä tässä on niin ihmellistä?
"Miksi näet rikan (neekeripusun) veljesi silmässä, mutta et näe malkaa (häpeämurhaa) omassa silmässäsi?"
Matti Palviainen- verkkousari

Koskela Suomesta

Ei mikään, mutta kaikki mitä PS tekee on väärin ja kieroutunutta. Olen sitä mieltä että toimittajien koulutuksen pääsyvaatimuksena on koulukuraattorin valaehtoinen todistus vähintään viiden vuoden yhtäjaksoisesta urasta koulukiusaajana. Muuten tämä suomalaisen median taso ei ole selitettävissä.