News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-05-04 HS: Perussuomalaisten kasvun takana on nainen

Started by skrabb, 04.05.2009, 08:27:19

Previous topic - Next topic

skrabb

http://www.hs.fi/digilehti/kotimaa/artikkeli/Kasvun+takana+on+nainen/1135245666882

TAUSTA

Kasvun takana on nainen

Perussuomalaisten nousu marginaalista keskisuurten puolueiden – vihreiden ja vasemmistoliiton – kantaan on tapahtunut nopeasti.

Syiksi on veikattu niin vuotoa keskustasta, EU-vastaisuutta kuin maahanmuuttopolitiikan kritiikkiä.

Helmikuussa julkistetussa Yle Uutisten tutkimuksessa perussuomalaiset määriteltiin keskustaan sijoittuvaksi työväenpuolueeksi.

Puheenjohtaja Timo Soini pitää asemointia "ihan oikeana". Viimeisimmän nykäisyn taustalla hän arvelee kuitenkin olevan erityisesti naiset.

"Ennen kuntavaaleja sain naispuolisilta kannattajilta 2–3 sähköpostia päivässä, nyt niitä tulee 20", Soini sanoo.

Toinen merkittävä syy on se, että supliikistaan tunnetun puheenjohtajan fanitus on alkanut realisoitua puolueen kannatukseksi. Tämän Soini havaitsi kuntavaalien äänestyspäivänä, kun ihmiset soittivat hänelle eri puolelta Suomea kysyäkseen, että "mikäs se sinun puolueesi olikaan?"

Vuotoa perussuomalaisiin on tullut toki myös perinteisistä puolueista.

Eniten valumaa on tullut keskustasta, jonka kannattajat jakavat "70–80-prosenttisesti" Soinin yhteiskunnalliset näkemykset.

Kannatusta on tullut myös vasemmistoliiton ja Sdp:n duunarimiehistä, jotka katsovat, ettei heitä arvosteta omissa porukoissaan.

"Meidän kannatus on lähiöissä, joista vasemmisto on vetäytynyt pois. Olemme saaneet pidettyä myös maaseudun vanhan Smp:n väen pysymään aktiivisena."

Sosioekonomisesti perussuomalaisten kannattajat ovat pääsääntöisesti pienituloista porukkaa, mutta kannatusta on tullut myös yhden työntekijän pienyrittäjiltä: kampaajilta ja taksikuskeilta.

Uusin, mutta vielä häilyvä kannattajakunta on hyvin toimeentuleva keskiluokka, joka on perinteisesti äänestänyt kokoomusta "paremman puutteessa", ja joka nyt on uskaltautunut kokeilemaan jotain uutta.

Maahanmuuttopolitiikan kritiikin merkitykseen Soini ei perusta. Hän arvioi sen osuuden gallupkannatuksesta olevan prosentin luokkaa.

MISKA RANTANEN

http://www.hs.fi/digilehti/kotimaa/artikkeli/Perussuomalainen+EU-kriitikko+Soini+k%C3%A4%C3%A4ntyi+peruseurooppalaiseksi/1135245666868

EUROVAALIT 7. 6. 2009

Perussuomalainen EU-kriitikko Soini kääntyi peruseurooppalaiseksi
"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni"
Miska Rantanen

helsingin sanomat

Miten muuria Suomen ja Brysselin välille kaavailleen perussuomalaisten EU-kanta muutetaan uskottavasti parissa kuukaudessa – jos ei nyt myötäsukaiseksi, niin ainakin näennäisen kriittiseksi?

Urakka ei ole helppo, varsinkaan kun sen pääarkkitehdin, puheenjohtaja Timo Soinin motiiveja ovat epäilleet niin omat kuin vastaleiri.

Asettumalla EU-ehdokkaaksi Soinin on arveltu ratsastavan persujen noususuhdanteella kohti seuraavia eduskuntavaaleja, lähtevän vetämään henkeä tai antavan seuraajaehdokkailleen tilaa näyttää kyntensä.

Soini ei kiistä yhtäkään näistä, mutta nostaa silti tärkeimmäksi syyksi oman kääntymyksensä.

"Olin pitkään sitä mieltä, että en lähde mukaan. Sitten päässäni naksahti, että jos en tee tätä, murehdin sitä loppuelämäni. Maailma on muuttumassa finanssikriisin myötä nopeasti, ja nyt on pakko toimia", Soini sanoo.

Hyvästi kansallinen yhtenäisyys, eläköön yhteinen Eurooppa! Näinkö nuttu kääntyi?

"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Pitääkö Soinin kääntymystä aitona vai ei, lähiviikkoina tuskin enää kuullaan perussuomalaisilta yhtä jyrkkiä EU-näkemyksiä kuin takavuosina.

Ainakaan Soini ei ole vaatimassa Suomen eroa unionista.

"Jotta EU:sta pääsisi irti, Suomen kansan ja eduskunnan enemmistön täytyy olla tavoitteen takana. Olen sitä mieltä, että Suomi ei voi yksin lähteä EU:sta."

Kunnon eurokansalaisen tavoin Soini on huolissaan EU:sta, joka hänen mukaansa on ylisäätelemässä itseään kilpailukyvyttömäksi.

"Pyöriäisen tarkkailulla ja viiriäisdirektiiveillä EU menettää taloudellisen dynamiikkansa. Yli 40 prosenttia EU:n taloudesta menee vanhanaikaisen maatalouden tukemiseen, kun sen pitäisi mennä innovaatioihin."

Soini ei elättele suuria luuloja mahdollisesta EU-urastaan. Yksi edustaja 785:sta ei parissa vuodessa saa ihmeitä aikaan.

Asiakysymyksistä häntä kiinnostavat eniten Suomen lähialueiden asiat ja työelämän kysymykset.

"Jos pääsen raportööriksi [mietinnön esittelijäksi], osaan kyllä sen hoitaa", Soini sanoo.

Tärkein konkreettinen tavoite on kuitenkin jo selvillä.

"Perussuomalaisilta puuttuu eurooppalainen yhteistyöverkosto, ja minä pystyn sen persoonallani luomaan. Jos saamme muodostettua samanhenkisistä ryhmän parlamenttiin, haluan olla siinä mukana."

Poliittinen kotikin on jo parlamentista katsottu. Perussuomalaiset ovat aiemmin keväällä sopineet yhteistyöstä perusteilla olevan EU-skeptisen Libertas-ryhmän kanssa.

Perussuomalaisten ikkunoiden avaaminen Eurooppaan on puolueen kohdalla historiallista. Suunnanmuutos sisältää myös vaalistrategisia riskejä, jos äänestäjäkunta ei pysy kelkassa mukana.

"Miksi riskeeraan 8–9 prosentin kannatuksen suunnittelemalla jotain Euroopan-keikkaa? Siksi, että juuri nyt on varaa ottaa uusia ajatuksia käyttöön. Jos härskisti sanotaan, meillä on varaakin hävitä vähän ja silti pärjätä."

Lisää aiheesta:
Kasvun takana on nainen

Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Iiro Iso-Ilomäki

Kas kun ei Soini kokenut uskonnollista valaistumista samalla  :D

Jotenkin tulee mieleen nämä traagiset vankilatarinat, missä sairas ja hullu murhaaja tuleekin yhtäkkiä uskoon ja päättää paljastaa kaikki mahdolliset rikoksensa ynnä muut samointein "koska minusta nyt yhtäkkiä tuntuu siltä".
Loppujen lopuksi, olemme vain vain lihaa ja verta.

Nikopol

On Timolla pokkaa. Me ollaan prosenttijengi.

Timo ei halua persujen kasvavan vääränlaisilla äänillä, ja saa kyllä vielä opetuksen, mutta toivottavasti ei nyt livetä Terhon takaa.

Muttta on se Timo vain sellainen.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

etnis

Kerro Nikopol miten se Soini saa opetuksen jos me äänestämme hänen puoluettaan siitä huolimatta että olemme prosenttijengi ja lauma propellipäisiä kottaraisenkyttääjiä? Oikeasti. Vaalit rupeaa olemaan lähellä ja pitäisi löytää kanta jonka takana seistä.
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

junakohtaus

Jos oikein positiivisesti ajattelen, Timo Soini on ennen kaikkea organisaattori ja sellaiset kantavat huolta organisaation hyvinvoinnista. Ei Hommaa ole tarkoitettu kestämään yli sukupolvien vaan hoitamaan käsillä olevat käytännön huolenaiheet.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

rontti4

Soini haistattaa pitkät maahanmuuttokriittisyysajatuksille.

QuoteMaahanmuuttopolitiikan kritiikin merkitykseen Soini ei perusta. Hän arvioi sen osuuden gallupkannatuksesta olevan prosentin luokkaa.
[/b]

Pöntinen taitaa olla nyt sitten paras vaihtoehto.
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

Nikopol

Eikös tästä ollut jo 60 sivun ketju? :)

Nämä vaalit menivät jo. Ainoa ilo on osallistua RKP:n hautajaisiin. Ihan yhtä hyvin voisi jättää äänestämättä. Mutta ainakin minä äänestän aina.

Timon läksyn paikka tulee sitten kun hän lähitulevaisuudessa selittelee prosenttilausuntoaan. Laiha lohtu monille, tiedetään.

On se ihme juttu. Maapallon väkiluku jatkaa kasvuaan, mutta poliitikot laidasta laitaan luulevat että mamuteema on nyt kuopattu.

He ovat väärässä. Valitettavasti aika pelaa kriittisten pussiin. Ja kaikki häviävät.

Axelilta hyvä puhe.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa

etnis

Itse ainakin olen sen 60 sivun litanian jälkeen vielä enemmän ahdistunut ja eksyksissä :)

Mutta jos jotain hyvääkin on näköpiirissä niin se on tuo Nikopolin RKP:n peijaiset, kiitos nam.

Mamuteema vaan, niin, olis tässä jo pikkasen kiirus...

matti

Quote from: Axel Cardan on 04.05.2009, 09:18:31
Quote from: etnis on 04.05.2009, 09:09:32
Kerro Nikopol miten se Soini saa opetuksen jos me äänestämme hänen puoluettaan siitä huolimatta että olemme prosenttijengi ja lauma propellipäisiä kottaraisenkyttääjiä? Oikeasti. Vaalit rupeaa olemaan lähellä ja pitäisi löytää kanta jonka takana seistä.

On vain huonoja ja erittäin huonoja vaihtoehtoja. Persut on pidettävä pystyssä Soinin jälkeiseen aikaan asti. Jos persut jätetään äänittä, vajoaa koko puolue takaisin prosenttijengiksi. Sitten saadaan aloitella Saarakkalan, Lohelan, Terhon ja kumppaneiden kanssa ihan alusta. Täällä ovat monet todenneet, että Soini on vallassa liian pitkään ja että ei ole aikaa odottaa. Mutta minä luotankin siihen, että Soini kippaa piakkoin johonkin elintasosairauteen.

Olisiko mahdollista liittyä sankoin joukoin persuihin ja vaihtaa puheenjohtajaa, ts. millä tavalla persujen puheenjohtaja valitaan?

etnis

Quote from: Axel Cardan on 04.05.2009, 09:28:50
Quote from: Nikopol on 04.05.2009, 09:21:17

On se ihme juttu. Maapallon väkiluku jatkaa kasvuaan, mutta poliitikot laidasta laitaan luulevat että mamuteema on nyt kuopattu.

Just tämä on se asia joka jaksaa minua ihmetyttää ja selittelen sitä itselleni eri tavoin harva se päivä. Poliitikkojen pitäisi olla hyvin informoitua väkeä. Jos ovat, niin heillä pitäisi olla ainakin jonkinlainen aavistus siitä, millaisen ihmislihavyöryn alla tässä eletään. Mutta ei, mitään ei näy, ei kuulu.  Mitä siitä, jos nyt onkin tullut muutama tuhat turhapaikanhakijaa, mutta entäpä sitten, kun niitä on muutama kymmenen tuhatta? Mihin järjestykseen humanitaariset prinsiipit silloin laitetaan? Onko tämä visio käynyt mr. 69:llä edes mielessä?

Rassimi. Vastaus pohdintaasi on rassimi.

junakohtaus

Quote from: matti on 04.05.2009, 09:27:10

On vain huonoja ja erittäin huonoja vaihtoehtoja. Persut on pidettävä pystyssä Soinin jälkeiseen aikaan asti. Jos persut jätetään äänittä, vajoaa koko puolue takaisin prosenttijengiksi. Sitten saadaan aloitella Saarakkalan, Lohelan, Terhon ja kumppaneiden kanssa ihan alusta. Täällä ovat monet todenneet, että Soini on vallassa liian pitkään ja että ei ole aikaa odottaa. Mutta minä luotankin siihen, että Soini kippaa piakkoin johonkin elintasosairauteen.

Olisiko mahdollista liittyä sankoin joukoin persuihin ja vaihtaa puheenjohtajaa, ts. millä tavalla persujen puheenjohtaja valitaan?

Onhan se teoriassa mahdollista, mutta käytännössä Homma-miehistä ei ole haastamaan Timo Soinia hänen omassa lajissaan ja kotikentällään vaan turpaan tulee, että tukka lähtee. Lisäksi on rumasti tehty ruveta valtailemaan toisten puolueita vain siksi, että ei millään jaksa perustaa omaa.

tapio

Jokainen äänestäjä tekee henkilökohtaisen ratkaisunsa. Kun pohdin omaa henkilökohtaista ratkaisuani, otan huomioon, että Soini pitää minun ääntäni hyvin vähäpätöisenä. En ole ennen äänestänyt sellaista puoluetta, jonka puheenjohtaja olisi ilmoittanut, että minun ääneni on hyvin vähäpätöinen.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

Nikopol

:) Eiköhän hajottajat nyt suodateta riveistä. Vain minä, vaimo ja Vistbacka ovat luotettavia.

Timpan terveys huoletti ennen, vaan ei enää. Brysselin kermalle takuulla kannetaan apetta ja häppää eteen kaksin käsin. Ehkä terveyssyyt vievät Timon eläkkeelle, kun riittävä eläkepotti on koossa.

matti

Quote from: junakohtaus on 04.05.2009, 09:29:43

Onhan se teoriassa mahdollista, mutta käytännössä Homma-miehistä ei ole haastamaan Timo Soinia hänen omassa lajissaan ja kotikentällään vaan turpaan tulee, että tukka lähtee. Lisäksi on rumasti tehty ruveta valtailemaan toisten puolueita vain siksi, että ei millään jaksa perustaa omaa.

Ei se minusta mitenkään rumaa ole. Jos olemassa oleva puolue ei pysty puolustautumaan valtausta vastaan niin se on voi voi. Muistaakseni demareilla puheenjohtajavaaliin saavat osallistua vain piirien edustajat tms. jolloin valtaus on käytännössä erittäin hidasta ja vaivalloista.

ämpee

Lisäksi on rumasti tehty ruveta valtailemaan toisten puolueita vain siksi, että ei millään jaksa perustaa omaa.

Lisäksi on myös pohdiskeltava onko millään vallatulla puolueella mitään arvoa, pysyvätkö ihmiset mukamas jossain puolueessa joka on muuttunut heille tuntemattomaksi ?
Mikäli mikään puolue ei tunne Hommaa omakseen, niin se tarkoittaa vain sitä, että Hommalle tarvitaan oma puolue, sillä ongelmien pahenemisen jatkuminen pitää Homman väistämättömällä kasvu-uralla.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Maxwell Smart

Voi muumi kun alkoi hattivatittaa tämä Soinin uusi tölväisy meidän propellipäiden suuntaan!

Mutta ollaan sitten prosenttijengi. Saisikohan Helvetin Henkseleiltä ostettua "1 prosentti"-tunnuksia?

Ernst

Jos Soini pitää ääntäni vähäpätöisenä ja mielipidettäni harvinaisena poikkeuksena, josta hän ei ole puoluejohtajana kiinnostunut, niin pahempi hänelle ja hänen puolueelleen. Hän itse vastaa tekemisistään.

Hattuunhan Timolla kihahti. Sellaista sattuu ihmisille.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Tuomas2

Quote from: skrabb on 04.05.2009, 08:27:19
Maahanmuuttopolitiikan kritiikin merkitykseen Soini ei perusta. Hän arvioi sen osuuden gallupkannatuksesta olevan prosentin luokkaa.

Nyt olen sitten kottaraisenpönttöön tuijotteleva propelipäinen prosenttijengiläinen. Joku PerSuihin kuuluva voisi kysäistä antaako tähän asti fiksuna pitämäni henkilö oikeasti tuollaisia lausuntoja.

Sampo T. vaikuttaa fiksulta mutta minun ääneni meni jollekin randomille KD:läiselle.

junakohtaus

Quote from: ämpee on 04.05.2009, 09:52:37
Lisäksi on rumasti tehty ruveta valtailemaan toisten puolueita vain siksi, että ei millään jaksa perustaa omaa.

Lisäksi on myös pohdiskeltava onko millään vallatulla puolueella mitään arvoa, pysyvätkö ihmiset mukamas jossain puolueessa joka on muuttunut heille tuntemattomaksi ?
Mikäli mikään puolue ei tunne Hommaa omakseen, niin se tarkoittaa vain sitä, että Hommalle tarvitaan oma puolue, sillä ongelmien pahenemisen jatkuminen pitää Homman väistämättömällä kasvu-uralla.

Samaa mieltä. En mä käsitä mitä me tehtäisiin organisaatiolla, joka on täynnä ihmisiä, jotka vihaavat meitä ja jarruttavat, missä voivat.

Mika.H

Quote from: tapio on 04.05.2009, 09:31:22
Jokainen äänestäjä tekee henkilökohtaisen ratkaisunsa. Kun pohdin omaa henkilökohtaista ratkaisuani, otan huomioon, että Soini pitää minun ääntäni hyvin vähäpätöisenä. En ole ennen äänestänyt sellaista puoluetta, jonka puheenjohtaja olisi ilmoittanut, että minun ääneni on hyvin vähäpätöinen.

kyllä haasteellinen tehtävä on tuo...

noh, eiköhän tuo nyt taas riitä. perussuomalaisia EN äänestä! piste!
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Kaarle M.

Quote from: M on 04.05.2009, 10:08:02
Jos Soini pitää ääntäni vähäpätöisenä ja mielipidettäni harvinaisena poikkeuksena, josta hän ei ole puoluejohtajana kiinnostunut, niin pahempi hänelle ja hänen puolueelleen. Hän itse vastaa tekemisistään.

Hattuunhan Timolla kihahti. Sellaista sattuu ihmisille.

Aamen!

Timo Soini

junakohtaus

Quote from: Axel Cardan on 04.05.2009, 10:25:09
Quote from: ämpee on 04.05.2009, 09:52:37

Persut eivät nykymuodossaan ole mikään yhtenäinen liike, johon kaikki voisivat jotenkin varauksetta identifioitua. Se on muotoutumassa oleva puolue, jonka kohtalona on muotoutua aidoksi keskisen Euroopan veljespuolueita vastaavaksi oikeistopopulistiseksi liikkeeksi.
Sillä on valmis organisaatio, tunnettavuus ja elinvoimainen nuivistisiipi. Tätä todistaa sekin, että mielestäni persunuorten johtohahmot ovat kaikki vähintään puolinuivisteja. Nuivistisiiven voima korreloi suoraan mokuhelvetin voimistumisen kanssa. Kehityksen jarruna on nyt Timo Soini. Häntä kiinnostaa nyt oma etu, salonkikelpoisuus ja täysin epämääräisen EU-linjan ajaminen, jos sekään. Hän haluaa kuohita nuivistisiiven oman etunsa vuoksi. Pelkkä Halla-ahon intelligenssi uhkaa hänen oikeuttaan vinguttaa ensiviuluaan. Niin hän sen kokee.

Omasta puolestani en tunne persjalkaisten asioita tarpeeksi hyvin kommentoidakseni, mutta lähtökohtaisesti näkisin paremmaksi rakentaa kuin hajottaa, so. mikäli Gunganien kuningas ei tahdo nuivien kanssa kimppaan, nuivat menevät muualle onneaan etsimään, mutta mikäli Paavi ja Millwallin valmentaja antavat luvan ruveta meittien kanssa huseeraamaan ja ovet avataan uudestaan, mikä ettei.

tapio

Persut alkavat kohta varmaan mainostaa, että kaiken maailman propellipäät älkööt vaivautuko äänestämään meitä, kyllä tässä muutenkin pärjätään, meillä on varaa hieman hävitäkin ja silti pärjätä, ja että oikeastaan propellipäiden äänistä on vain haittaa puolueen pyrkiessä salonkikelpoiseksi.

Luulen, että tällainen äänestäjiä vähättelevä asenne on Suomen poliittisessa historiassa hyvin harvinainen, ehkä ainutlaatuinen. Yleensähän puolueet ja poliitikot julistavat äänestäjille, että jokainen ääni on hyvin tärkeä ja että juuri sinun äänesi ratkaisee.

Voidaanko toisaalta sitten sanoa, että Soini on tässäkin hyvin rehellinen poliitikko, kun hän tuo ilmi, että joidenkin ääniä ei ollenkaan tarvita.

Jos monilla persujen jäsenillä ja kannattajilla maahanmuuttokriittisyys on kaikesta huolimatta tärkeä teema, kuten olen ymmärtänyt, niin ihmettelen, mitä he nyt sanovat puheenjohtajansa mielipiteen ilmauksista, että maahanmuuttokriittisyys on yks hailee ja oikeastaan haitallinen ilmiö.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

Manneri

Mikä sitten on maahanmaattokriittisten osuus kasvusta 5%? Ymmärrän kyllä, jos höyryilijöillä menee puurot ja vellit housuun. Ainoa oikea mittari on vaalit ja niissä maahanmuuttokriittisesten vaikutus persujen kannatukseen voi hyvinkin olla toi prosentti, vrt viime eduskuntavaaleja ja kunnallisvaaleja. Ehkä seuraavissa merkitys onkin 2% tai jopa 4%.

1,8% Kannatuksella sai Soini olla rauhassa. Mahdollisesti 8% persut eivät todellakaan saa olla rauhassa.

Yhden prosentin maahanmuuttokriittiset puolueessa ja suhtautuminen heihin onkin suhteellisen vähäistä loppupeleissä. 5 prosentin kriittiset ovatkin sitten toista maata.

Mielestäni taas yksi väliaika etappi nähdään nyt EU-vaaleissa. Persuilla on nuivia ehdokkaita ja heidän saamastaan äänimäärästä, jotkut tahot katsovat vertailen kokonaispottiin, kuinka suuri osa kannattajista onkaan näitä ja näitä. On turha valittaa ehdokkaiden nimistä, koska asiahan on tärkein eikö totta?

Jos Terhot & Co saavat mitättömän määrän ääniä mitä se kertoo puolueen johdolle? Jokainen osaa vastata tähän.
Mitäs, jos Terhot & Co saavat suurehkon äänisaaliin ja mitä se voisi kertoa puoluejohdolle. Mielestäni on turha valittaa, että Soini käyttää hyväkseen vain näitä tahoja. Näillä persujen nuivilla ehdokkailla nähdään maahanmuuttokriittisten määrä suhteessa persujen kokonais kannattajamäärään.

Kaarle M.

Quote from: Manneri on 04.05.2009, 10:46:22
Mikä sitten on maahanmaattokriittisten osuus kasvusta 5%? Ymmärrän kyllä, jos höyryilijöillä menee puurot ja vellit housuun. Ainoa oikea mittari on vaalit ja niissä maahanmuuttokriittisesten vaikutus persujen kannatukseen voi hyvinkin olla toi prosentti, vrt viime eduskuntavaaleja ja kunnallisvaaleja. Ehkä seuraavissa merkitys onkin 2% tai jopa 4%.

1,8% Kannatuksella sai Soini olla rauhassa. Mahdollisesti 8% persut eivät todellakaan saa olla rauhassa.

Yhden prosentin maahanmuuttokriittiset puolueessa ja suhtautuminen heihin onkin suhteellisen vähäistä loppupeleissä. 5 prosentin kriittiset ovatkin sitten toista maata.

Mielestäni taas yksi väliaika etappi nähdään nyt EU-vaaleissa. Persuilla on nuivia ehdokkaita ja heidän saamastaan äänimäärästä, jotkut tahot katsovat vertailen kokonaispottiin, kuinka suuri osa kannattajista onkaan näitä ja näitä. On turha valittaa ehdokkaiden nimistä, koska asiahan on tärkein eikö totta?

Jos Terhot & Co saavat mitättömän määrän ääniä mitä se kertoo puolueen johdolle? Jokainen osaa vastata tähän.
Mitäs, jos Terhot & Co saavat suurehkon äänisaaliin ja mitä se voisi kertoa puoluejohdolle. Mielestäni on turha valittaa, että Soini käyttää hyväkseen vain näitä tahoja. Näillä persujen nuivilla ehdokkailla nähdään maahanmuuttokriittisten määrä suhteessa persujen kokonais kannattajamäärään.

Tämän voisi kiteyttää, Peruspuolueen kunniakkaaseen perinteeseen nojautuen, populistisesti muotoon "Missä Soini, siellä ongelma".

;D

Timo Soini

Ernst

Quote from: tapio on 04.05.2009, 10:31:00

Luulen, että tällainen äänestäjiä vähättelevä asenne on Suomen poliittisessa historiassa hyvin harvinainen, ehkä ainutlaatuinen. Yleensähän puolueet ja poliitikot julistavat äänestäjille, että jokainen ääni on hyvin tärkeä ja että juuri sinun äänesi ratkaisee.

Minä olen ymmärtänyt ja ymmärrän edelleenkin, kunnes toisin todistetaan, että Timo Soini ja hänen myötään suuri joukko persuja ovat tottuneet toimimaan "comfort zonella" tai mukavuusalueella, missä hyväksi oppositiopolitiikaksi riittää pari löysää irtoheittoa viikossa, eikä tarvita mitään yhtenäistä vaihtoehtopoliittista linjausta, jonka taakse pitäisi linnoittautua ja ryhtyä tekemään työtä!

Voitte pitää seuraavia lauseita vittuiluna tai kateellisen jurputuksena ja olla käsityksissänne osittain oikeassa. Soini on lihava ja laiska maisterisjätkä. Ei hän halua muuta kuin hyvän elintason (nai lääkiksen tytön varmuuden vuoksi), jatkuvan elintason ja mahdollisimman vähän työntekoa & uhrauksia mukavan elämän eteen.

Timo on syöttiläs, lihava syöttiläs! Haider ei ollut lihava. Pim F ei ollut lihava.

Mitä seuraa, jos Timo lähtee ajamaan ulkomaalaispolitiikan suhteen oikeita muutoksia? Timo joutuisi perehtymään asiaan (ei viitsi, laiska kun on), hän joutuisi kohtaamaan asiakritiikin (se on vaikeaa, jos ei ole oikeasti mitään mieltä muusta kuin Milwallista) ja asiattoman kritiikin (vrt. H-a), mikä olisi työlästä ja kuormittavaa.

Ei hän halua ajaa mitään asiaa! Hän haluaa syödä hyvin. Hän haluaa olla ihailtu ja nähty. Hän ei halua ristiriitoja, vastuuta ja ponnistelua. Timo ei sodi, jos vihollinen lupaa ruokaa ja suojan.

Timo ei jaksa kirjoittaa kokonaista kappaletta, joka koostuuu useasta virkkeestä.

Timo on väsynyt.

Timo on laiska ja saamaton.

Kuka haluaa laskea Timon ja hänen puolueensa varaan. Ei kysymysmerkkiä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

aivovuoto

Ensimmäinen kysymys: Prosentti mistä?
Jos se on persuilla 1 % luokkaa niin:
Kunnallisvaalit tuottivat 137 758 ääntä, josta 1 % = 1 378 ääntä. Väite on selkeästi epätosi.

hammerzeit

Quote from: Del on 04.05.2009, 11:08:20Lähes 10 prosentin kannatukseen yltäneen ja pääosin yhden miehen imagoon perustuvan puolueen rakentajaa ei oikein voi väsyneeksi, laiskaksi ja saamattomaksi kutsua.

Helposti voi. Itse näen, että Perussuomalaisten kasvu viime vaaleissa tapahtui Soinista huolimatta ja oli monen asian yhteisvaikutuksen summa. Riitti että Soini oli tehnyt itselleen maineen jonkinlaisena kansanmiehenä ja yleisesti hyväksyttävänä vastarannan kiiskinä, joka nyt tavallaan vastustaa kaikkea tylsää mutta ei kuitenkaan oikeasti.

Tuollaiselle miehelle on helppo antaa protestiääni. Itsekin lankesin, mutta en enää toista kertaa. Soinin lausunnot tänä kesänä ovat kerran toisensa jälkeen laskeneet miehen arvostusta silmissäni ja paljastaneet, millaisesta tuuliviiristä onkaan oikeasti kyse.
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

hxv

Quote from: aivovuoto on 04.05.2009, 11:06:48
Ensimmäinen kysymys: Prosentti mistä?
Jos se on persuilla 1 % luokkaa niin:
Kunnallisvaalit tuottivat 137 758 ääntä, josta 1 % = 1 378 ääntä. Väite on selkeästi epätosi.

Gallupkannatuksesta, niinhän tuossa sanottiin. Eli esim. 9% -> 8%

Siis yli 10% PS:n saamista äänistä.

Pöllämystynyt

Soini tekee päätökseni äänestää Sampo Terhoa entistä kivuliaammaksi. Jälleen kerran minun täytyy hillitä itseäni, että en haukkuisi Halla-ahoa asiasta, jolle emme voi enää mitään.

Mitä me oikein tekisimme? Tilanne on muuttunut todella vaikeaksi. Mitä teemmekin, täytyy mahdollisimman monen tehdä samalla tavalla, jotta antaisimme yhtenäisen signaalin ja voimannäytteen.

Sitoudun jo nyt tekemään saman minkä muut, mitä se sitten onkaan. Aivan mitä tahansa, vaikka täysin poliittisia näkemyksiäni vastaan. Tällä hetkellä se näyttää vielä olevan Sampo Terhon äänestäminen vaikka hampaat irvessä, mutta jos yhdessä sitoudumme johonkin muuhun, sitoudun siihen minäkin. Kuinka moni on valmis sitoutumaan vastaavaan?

Tämä ei ole enää demokratiaa. Demokratia on tuhottu mielipidevainoin. Kun äänestämme, emme voi enää leikkiä demokratiaa. Äänestyspäätöksen ei tule olla henkilökohtaisen mieltymyksen mukainen näennäisdemokraattinen toimenpide, vaan yhdessä päätetty voimannäyte. Jos äänestäisimme mieltymystemme mukaan, juuri kukaan ei äänestäisi persuja. Äänemme hajoaisivat eri ihmisille ja jäisivät siten marginaaliin, emmekä saisi mitään vaikutusta aikaan epädemokraattisessa yhteiskunnassamme.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel