News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Puolueen perustamisen aikataulusta

Started by JM-K, 03.05.2009, 18:03:59

Previous topic - Next topic

tommi

Quote from: Elisa on 16.05.2009, 20:40:04
Quote from: Jesse Ikälumi on 16.05.2009, 19:22:50
Munsta sellainen nimi olisi hyvä, jossa ikään kuin olisi mukana kaikki puolueen jäsenet.

Mäki-Ketelä ja 20 netsiä

Miksei yksinkertaisesti "20 netsiä"? Ei kai Kutu-Mäkelä mikään 21. ole?!
Aiemmin ehdotettu Me20 on hyvä nimi.
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."  -Winston Churchill

http://sverigedemokraterna.se/

Motor City Contexti

Munsta sellainen nimi olisi hyvä, jossa ikään kuin olisi mukana kaikki puolueen jäsenet.

Mäki-Ketelä ja 20 netsiä

Ja suurimmalle osalle näistä mäki-ketälä on sanonut että painukaa vitt.. Toivottavasti on mennyt nukkumaan vähäksi aikaan .Alkoi mopo lähteä käsistä ,kun puoluetta alettiin hajottaa jo ennen perustamista. Eroaminen puolueesta alkoi ennen liittymistä syynä oli palkan leikkaukset ennen palkanmaksua .Kärähtäähän sellaisessa menossa kenen tahansa aivot.

Dark Serenity

Jos uusi puolue ei kiinnosta, menkää pois ja antakaa kiinnostuneiden keskustella asiasta.
Murmur

Jesse Ikälumi

Mäki-Ketelä ja 20 netsiä

Munsta Mäki-Ketelän nimen pitää näkyä puolueen nimessä boostamassa ketaleen egoa. Ja uskon, että ketale ei kuulu niihin 20 netsiin. Hän on niitä harvoja "muita".
I will never be a memory.

Elisa

Quote from: Jesse Ikälumi on 16.05.2009, 21:06:06

Mäki-Ketelä ja 20 netsiä

Munsta Mäki-Ketelän nimen pitää näkyä puolueen nimessä boostamassa ketaleen egoa. Ja uskon, että ketale ei kuulu niihin 20 netsiin. Hän on niitä harvoja "muita".

Sopii minulle, kunhan Mestarinkin nimi lisätään puolueen nimeen hänen liittyessään mukaan:

Halla-aho, Mäki-Ketelä ja 20 netsiä
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Nissemand

Quote from: Elisa on 16.05.2009, 21:10:46

Mäki-Ketelä ja 20 netsiä

Sopii minulle, kunhan Mestarinkin nimi lisätään puolueen nimeen hänen liittyessään mukaan:

Miks sitä Hallista pitää tunkee sinne johtoon, kun mies on jo monet kerrat ilmoittanut ettei ole kiinnostunut keulakuvana olemisesta ja johtamisesta? Ja miksi tätä mestari nimittelyä jatketaan vieläkin? Homman nousua hidastaa turha "mestari julistaa totuutta" -pelleily.
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

Ano Nyymi

Mäki-Ketelä ja 20 netsiä

Ja Pirjo?

Pawl

Quote from: pate ensimmäinen on 16.05.2009, 14:32:57
Mäki-ketelä, teit suuren työn ja sait suuren arvostuksen. Nyt olet nakertamassa uskottavuuttasi tämän projektin avulla.

Nyt pyritään kakkulapiolla kaivamaan talon monttua. Parempi olisi pyrkiä ohjaamaan isompaa kaivinkonetta. Tulokset olisivat nopeampia.

Voi, perhanan perhana, kuinka haluaisinkaan nähdä puolueen perustamisen positiivisena asiana, mutta kun en näe.

Näin se valitettavasti on. Koko projektissa on hätäilyn maku, jota ei helpota tauoton väkinäinen läpänheitto. Tulee kiusallinen vaikutelma, että nousujohteista Homma-vouhotusta halutaan pitää itseisarvoisesti yllä vailla pidemmän aikajänteen näkemystä ja kokonaiskuvaa.

En myöskään allekirjoita "antaa poikien puuhata, itsehän et tee muuta kuin nariset!"-tyyppistä asennetta. Homman perusagenda on niin tärkeä, että sitä ei kannattaisi tärvätä uuden pienpuolueen parissa askarteluun, vaan mielipidevaikuttamiseen olemassaolevalla kentällä ja siellä toimivien valtuutettujen tukemiseen.
"Multicultural identification is the proclamation of victimization." -Sacks & Thiel

Dark Serenity

Puolue tulisi korjaamaan esimerkiksi riippuvuuden soinin päähänpistoista. Kukaan muu kuin perussuomalaiset ei esimerkiksi Jussia listoilleen ota, joten jos puoluetta ei ole ja PS ei otakkaan Jussia listoilleen, kuten eurovaaleissa, emme voi äänestää muutosta.

PS on ainoa maahanmuuttokriittinen puolue, ja sekin vain näennäismaahanmuuttokriittinen. Jos haluamme muutosta, tarvitsemme ihmisiä jotka ovat valmiita keskittymään ongelmien ratkontaan.

Se on vaan niin että ilman uutta puoluetta Hommalla ei tule olemaan mitään vaikutusta mihinkään. Totta, kyllähän vaalien alla jopa kokoomus alkaa "maahanmuuttokriittiseksi", mutta ootapa vain kun valinnat ovat varmistuneet. Keskusteluakin on paljon herätetty, mutta keskustelu ei johda mihinkään jos samat mokuttajanaamat istuvat yhä kansanedustajina.

Mielummin hätiköidään kuin myöhästytään junasta, sanon minä.
Murmur

Elisa

Quote from: Nissemand on 16.05.2009, 21:48:04

Mäki-Ketelä ja 20 netsiä

Miks sitä Hallista pitää tunkee sinne johtoon, kun mies on jo monet kerrat ilmoittanut ettei ole kiinnostunut keulakuvana olemisesta ja johtamisesta? Ja miksi tätä mestari nimittelyä jatketaan vieläkin? Homman nousua hidastaa turha "mestari julistaa totuutta" -pelleily.

Tämähän aina vaan kehittyy; nyt on olemassa Mestarin lisäksi myös Johtaja.  ;D

Oli miten oli, Jussin kannattajia täällä on varmaan suurin osa. Ainakin minä haluan Jussin eduskuntaan ja haluan äänestää häntä.

Eihän Matti Vanhanenkaan halunnut pääministeriksi...
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

JM-K

Tämä ketju olkoot pyhitetty puolueen perustamiseen aikatauluasioihin.

1. Tällä hetkellä tilanne on se, että sääntöjä hiotaan ja viimeistellään hyvin pienellä ydinporukalla.
2. Tänään alkaa varsinaisen puolueohjelman hyvin karkean rungon kirjoittaminen sääntöjen pohjalta. Säännöissä mainittujen asioiden lisäksi tulemme kirjoittamaan ohjelmarungon ainakin seuraaviin aihealueisiin: a)kasvatus, opetus ja koulutus, b) talous ja yrittäjyys sekä c) sisäinen ja ulkoinen turvallisuus. Kun ohjelmarungot on kirjoitettu, ne ilmestyvät tänne Hommafoorumille kaikkien nähtäväksi ja kommentoitavaksi.
3. Kun ohjelmarungot on kirjoitettu, kommentoitu ja hiottu, järjestän puolueen perustavan kokouksen Tampereella. Tämä tapahtunee suunnilleen kesäkuun ensimmäisen tai toisen viikon aikana. Tähän kokoukseen kutsutaan tällä hetkellä työtä tekevä ydinryhmä sekä ne henkilöt, jotka ovat minulle tässä viimeisen parin viikon aikana ilmottautuneet. Perustettavassa kokouksessa lopulliset säännöt hyväksytään, päätetään yhdistyksen nimestä sekä täytetään asianmukaiset asiakirjat.
4. Tämä jälkeen seuraa yhdistyksen rekisteröinti. Ollaan suunnilleen kesäkuun puolivälissä.
5. Kesän aikana olisi suotavaa saada aikaan eräänlainen järjestäytymiskokous, johon voivat kaikki puolueseen liittymisestä kiinnostuneet tulla mukaan keskustelemaan. Tähän palaan myöhemmin. Kesä kun ei ole ihan paras aika tällaisille kokouksille.

MUUTA:

- kannattajakortit on suunniteltu ja painatus tilattu. Teen vielä pieniä muutoksia korttiin ja kun nimi on päätetty, kortit painetaan ja laitetaan jakoon. Tästä tarkempi ohjeistus myöhemmin.
- kannattajakorttien kerääminen alkaa siis kesällä.
- kannattajakorteista tulee myös netistä tulostettava versio. HUOM! Tällä kertaa paperin tulee olla vähintään 120g/m2

EDIT: Järjestäytymiskokouksessa aletaan sitten hioa sitä varsinaista puolueohjelmaa

Hämeenlinnan Oraakkeli

JM-K

Puuhamiehiä ja -naisia olisi jonoon asti, mutta "kelpuuttanut" olen vähän toistakymmentä tyyppiä. Ihan käytännön syistä jo tuo on riittävä määrä. Mitä enemmän kokkeja, sitä huonompi soppa. Myös kaikenmaailman myyriä olen käännyttänyt, mutta pari aika selvääkin myyrää olen porukkaan ottanut. Menee sitten kerralla oikeaa tietoa sinne puoluetoimistoon, niin ei tarvitse heidän a)kalastella minulta niitä tietoja ja b) eivät vahingossa julkaise vääriä tietoja.

JM-K

Niin ja masinointiosastoa toki on huomattavasti enemmän. Eivät kaikki halua tulla ideoimaan, monet haluavat toimia, he haluavat MASINOIDA!

Kazakstan

Entä energiapolitiikka? Itselleni esimerkiksi uusiutuva energia on tätä Hommafoorumin teemaakin tärkeämpi kynnyskysymys.

reino

Quote from: Kazakstan on 18.05.2009, 14:48:55
Entä energiapolitiikka? Itselleni esimerkiksi uusiutuva energia on tätä Hommafoorumin teemaakin tärkeämpi kynnyskysymys.

No sitten sinun pitää varmaankin tutkia eduskuntavaalien ehdokaslistoja sillä silmällä, että onko yhdelläkään puolueella juuri sinun vaalipiirissäsi yhtään sellaista ehdokasta, jolla olisi käytännössä läpimenon edellytyksiä ja joka ymmärtäisi uusiutuvasta energiasta yhtään mitään ja olisi sitä asiaa valmis myös käytännössä edistämään.

Voi olla aika heikkoa.

Ihan sama menettely pätee mihin tahansa vähänkään erikoisempaan kynnyskysymykseen. Puolueohjelmien korulauseista löytyy aina kaikkea kivaa kaikille, mutta millä löydät sellaisen ehdokkaan, joka todellisuudessakin tekee jotain juuri sen sinun kynnyskysymyksesi eteen.

Maahanmuuttokriittisellä foorumilla tietysti olettaisi, että monille se suurin kynnyskysymys on nimenomaan ehdokkaan suhtautuminen maahanmuuttoon.

Hessu

Eikö tämän ketjun pitänyt koskea aikataulua? Miksi tänne tuupataan kaikkea muuta? Pidetään tämä ketju aikataululle varattuna eli muut ihmetystä herättävät asiat voisi kirjoitella toisaalle. Ei ole järkevää kasvattaa tätä ketjua turhanpäiten. Ryhmäkoot tai ekoasiat eivät ole aikataulukysymyksiä.

kaksinaismoralismirules!

Quote from: JM-K on 18.05.2009, 14:30:12
Myös kaikenmaailman myyriä olen käännyttänyt, mutta pari aika selvääkin myyrää olen porukkaan ottanut.
Käyttää nyt raa`asti orjatyövoimana vieraan puolueen agentteja "muka tiedon" toivossa.  ;D

JM-K

Tiedote erityisesti medialle:

- Jussi Halla-aho EI OLE millään lailla mukana perustamassa tätä uutta puoluetta.
- Hän on lämpimästi tervetullut mukaan puolueen toimintaan ja ehdokkaaksi vuoden 2011 Eduskuntavaaleihin, mikäli itse sen katsoo aiheelliseksi.
- Joka tapauksessa tulemme pyytämään häntä ehdokkaaksi. Käynnissä oleva oikeusprosessi ja sen seurauksena mahdollisesti tuleva tuomio eivät millään muotoa vaikuta asiaan. Katsomme, että Halla-aho on joutunut henkilökohtaisen vainon kohteeksi poliittisten mielipiteittensä vuoksi ja hänen perustuslaillista oikeuttaan sananvapauteen on törkeästi loukattu. Näin ollen emme pidä mahdollista tuomiota legitiiminä.
- Puoluetta ei perusteta pelkästään Jussi Halla-ahon "varaan" eikä pelkästään hänen saamiseksi Eduskuntaan vuoden 2011 Eduskuntavaaleissa vaan sille tullaan etsimään kyvykkäitä ehdokkaita jokaiseen vaalipiiriin.

Jouko Piho

Kirjoitin tässä ketjussa 7.5.2009 klo 23:42:07 seuraavan viestin:

"Ilmeisesti uuden puolueen perustaminen on paras ajatus, jolla näyttäisi olevan sen verran paljon kannatusta, ettei uusi puolue välttämättä jää pikkuiseksi historian alaviitteeksi muiden sirpalepuolueiden joukkoon.
Eli jos jotain tehdään, niin se on sitten parasta tehdä kunnolla ja voimalla. Myös sitkeyttä ja kärsivällisyyttä tarvitaan.
Olen mukana."

Tuon kirjoittamani tekstin jälkeen olen tullut perusteellisen pohdinnan jälkeen toisiin ajatuksiin. Koska ilmoitin julkisesti täällä kannattavani uuden puolueen perustamista ja olevani itsekin siinä mukana, haluan nyt julkisesti ilmoittaa, että mieleni on muuttunut ja olen tänään lähettänyt jäsenhakemuksen Kokoomukselle. Olen siis tullut siihen tulokseen, että voin ajaa parhaiten minulle tärkeitä asioita isommassa ja vakiintuneessa puolueessa, jonka puolueohjelman voin allekirjoittaa.

Toivotan silti uudelle puoluehankkeelle ja koko Suomelle onnea ja menestystä!

Jouko Piho

SkaSkin

Hallituspuolueet heräsivät ja valmistelevat 3% kynnystä vaaleissa puolueille...
Iso, kalju ja tatuoitu. Homma etenee.

Motor City Contexti

Quote from: Heywood on 10.05.2009, 08:59:39
Quote from: reino on 10.05.2009, 00:14:49
Quote from: Rahkoi on 09.05.2009, 23:44:13
Väärin. Olen jo aikaisemmin maininnut, että ammattini vuoksi en voi kuulua puolueeseen. Tämä uusipuolue juttu on taktiikkaa, taktiikalla voidaan voittaa taisteluja, mutta ei sotia. Sodat voitetaan strategialla. Nyt vaan pikkusieluiset pojat kiukuttelee, eivätkä pysty näkemään sitä, miten tätä sotaa tulisi käydä.

Minä tiedän, kuka sinä olet.

"Ehei pojat, eihän tätä sotaa näin käydä" -kortti paljasti. Siellähän puhuu kapteeni Kaarna.

No, kerropas nyt sitten, miten tätä sotaa pitäisi käydä? Ja piiskallako se sivaltelloo vai onko sieltä tankki tulossa?

Sen verran minäkin näistä sotahommista tiedän, että vaikka meillä olisi kymmenen isoa Klim Vorosilovia rintamassa, niin niillä ei ole mitään merkitystä, jos ne eivät suostu laittamaan sitä maahanmuuttokriittistä kranaattia putkeen vaan ampuvat pelkkää savuverhoa.

Sodassa on yksi tärkeä strategia. Pitää joukot kiireisinä ja touhussa riittävällä ruualla ja levolla. Toimettomuus joukoissa aloittaa välittömästi kaikenlaiset strategiset/taktistet paskapuheet sotilaiden keskuudessa. Joukoille ei koskaan saa selittää mitään kaukaisia päämääriä,koska silloin alkaa kaikkien mahdollisten ja  mahdottomien vaikeuksien keksiminen.
Lyhytitä tehtäviä .1) Laita oma ja muijan nimi lappuun ja lähetä se ohjeiden mukaisesti mäki-ketälälle. jokainen suoriutuu tästä .2)Kerää sen jälkeen kavereittesi ja sukulaistesi nimet lappuun ja lähetä ne 5 kortin erissä Mäki-ketälälle, tähänkin jokainen pystyy. 3) Vältä kaikenlaista kauas katsomista ja poliitista paskanpuhumista erityisesti puolueohjelma keskusteluita.

Lapa jäähän katse kiekkoon. Ei missään tapauksessa ajatustakaan tappiosta tai voitosta. Filosofista keskustelua jääkiekon tarpeellisuudesta ihmiskunnan kannalta ei käydä vaihtoaitiossa.

Joukoilla ei ole tekemistä ,silloin alkaa kapinointi. Tämä puolueohjeman/puolueensääntöjen yksityskohdista keskustelu oli suuri virhe. Varsinkin tälläiset palkkakatot, vaikka asia olisi kuinka hyvä ei niitä kannata koskaan tuoda yleiseen keskusteluun. Näin on ollut ja on aina oleva.

J-mk kannattaisi ottaa mallia Halliksesta joka on ajotuksen mestari, varmaankin siitä syystä ,että hän ei pyri ohjailemaan asioita vaan antaa asioiden tapahtua omalla painolla.
Englannin kielessä on sana flow

hoxpox

Quote from: Heywood on 20.05.2009, 09:38:50
Joukoilla ei ole tekemistä ,silloin alkaa kapinointi. Tämä puolueohjeman/puolueensääntöjen yksityskohdista keskustelu oli suuri virhe. Varsinkin tälläiset palkkakatot, vaikka asia olisi kuinka hyvä ei niitä kannata koskaan tuoda yleiseen keskusteluun. Näin on ollut ja on aina oleva.

Eli suora demokratia ja avoin keskustelu eivät sovellu kaikkien asioiden käsittelyyn? Teepä lista asioista mihin ne eivät sovi, niin muistetaan harrastaa salailua ja kabinettikähmintää niiden kohdalla tulevaisuudessa.

Motor City Contexti

Quote from: hoxpox on 20.05.2009, 09:53:17
Quote from: Heywood on 20.05.2009, 09:38:50

Eli suora demokratia ja avoin keskustelu eivät sovellu kaikkien asioiden käsittelyyn? Teepä lista asioista mihin ne eivät sovi, niin muistetaan harrastaa salailua ja kabinettikähmintää niiden kohdalla tulevaisuudessa.

Mitään sellaista listaa ei voi tehdä. Puolueohjelmat/sun muut voivat olla vain väline ei tarkoitus. Kääntyvät pyörät ja peruutusvaihde on hyvä olla olemassa. Autollakin jos vaikka lähdetään kalaan lappiin voi olla aika rasittavaa jos joku haluaa listata asioita ja paikkoja. Sääntöjä ja päämääriä kannattaa vasta alkaa harkita, kun ne on välttämättömiä.

J-mk hirttää itsensä näihin ohjelmiin jo ennen kuin taistelu on alkanut. Sen ymmärrän,että viranomaisia varten täytyy ry:ssä olla säännöt ja puolueella ohjelma . 5.000 nimen kerääminen tavalla tai toisella niin ,että lain kirjan täyttyy pitäisi olla ensisijainen tehtävä tällä hetkellä . Ei J-mk sulkeisharjoitukset joka vain karkoittavat talkooporukkaa.

Kyllä ne  laiturit osataan rakentaa ilman sen suurempia julistuksia tälläinen toimita mitä tässä nyt harrastetaan on varmin tapa riitauttaa talkooporukka. Tämä on vain rehellinen mielipiteeni asiasta .

Varsinkin tämä palkkakatto juttu on aivan älytön veto. Riippumatta siitä kuinka ylevä ja hyvä ajatus se olisi ,mitä se kyllä ei ole. Ja taas vain minun mielestä, että ei tarvitse kenekään repiä pelihousuja siitä kuinka tyhmästi ajattelen.

SkaSkin

Quote from: Heywood on 20.05.2009, 11:31:31Kääntyvät pyörät ja peruutusvaihde on hyvä olla olemassa. Autollakin jos vaikka lähdetään kalaan lappiin voi olla aika rasittavaa jos joku haluaa listata asioita ja paikkoja.

Lähdetään a) kalaan ja b) Lappiin, eli voi olla hankala päästä perille jos vaan antaa tien viedä päättämättä mitään.

Meillä on Halla-ahossa Mestari, joka osaa kirjoittaa filosofian. Mäki-ketelä on enemmän Johtaja, joka muuttaa sanan lihaksi.
Iso, kalju ja tatuoitu. Homma etenee.

herra 4x

Quote from: Piho on 19.05.2009, 22:29:28
Kirjoitin tässä ketjussa 7.5.2009 klo 23:42:07 seuraavan viestin:

"Ilmeisesti uuden puolueen perustaminen on paras ajatus, jolla näyttäisi olevan sen verran paljon kannatusta, ettei uusi puolue välttämättä jää pikkuiseksi historian alaviitteeksi muiden sirpalepuolueiden joukkoon.
Eli jos jotain tehdään, niin se on sitten parasta tehdä kunnolla ja voimalla. Myös sitkeyttä ja kärsivällisyyttä tarvitaan.
Olen mukana."

Tuon kirjoittamani tekstin jälkeen olen tullut perusteellisen pohdinnan jälkeen toisiin ajatuksiin. Koska ilmoitin julkisesti täällä kannattavani uuden puolueen perustamista ja olevani itsekin siinä mukana, haluan nyt julkisesti ilmoittaa, että mieleni on muuttunut ja olen tänään lähettänyt jäsenhakemuksen Kokoomukselle. Olen siis tullut siihen tulokseen, että voin ajaa parhaiten minulle tärkeitä asioita isommassa ja vakiintuneessa puolueessa, jonka puolueohjelman voin allekirjoittaa.

Toivotan silti uudelle puoluehankkeelle ja koko Suomelle onnea ja menestystä!

Jouko Piho

Mikäs siinä. Hienoa olisi jos toimisit siinä puolueessa yhtenä maahanmuuttohulluuden järkeistämisen puolesta puhujana. Laaja puolueet ylittävä rintama tämän Suomen tulevaisuuden kannalta oleellisia huonoja muutoksia tuovan kehityksen hallitsemiseksi tarvitaankin.
Rakkaudesta lajiin.

Motor City Contexti

Quote from: SkaSkin on 20.05.2009, 12:29:02
Quote from: Heywood on 20.05.2009, 11:31:31Kääntyvät pyörät ja peruutusvaihde on hyvä olla olemassa. Autollakin jos vaikka lähdetään kalaan lappiin voi olla aika rasittavaa jos joku haluaa listata asioita ja paikkoja.

Lähdetään a) kalaan ja b) Lappiin, eli voi olla hankala päästä perille jos vaan antaa tien viedä päättämättä mitään.

Meillä on Halla-ahossa Mestari, joka osaa kirjoittaa filosofian. Mäki-ketelä on enemmän Johtaja, joka muuttaa sanan lihaksi.

Niin, näihän se menee , jos kaikkea ajattelee ideologisesti joko tai .Todellinen elämä on vähän toisenlaista. Tarkoitin tässä vähän käytännön läheisempää suhtautumista asioihin. J-mk yrittää tässä jo ideaalia puoluetta ja siihen ideaaleja kannattajia. Mitä jos kerättäisiin ensin ne 5.000 korttia ja sitten yritettäisiin saada edes yksi kansanedustaja arkadianmäelle .Se mitä tämä orpopiru saa palkkaa on sivuseikka .
Sitten jos vaikka joskus olisi 10 edustajaa voisi jotain tälläisiä eleitä harkita.

JM-K

Joo, muutama myyrä on porukkaan ilmoittautunut. Kerroin jo myyrille, että saa olla porukassa mukana, kunhan vain raportoi pomoillensa asiat oikein niin, ettei mun tarvitse sitten mediaan oikoa niitä juttuja.

Pari myyrää jo tosin luopui leikistä, kun laitoin säännöt tänne hommafoorumille yleisesti luettavaksi. Jäivät raukat työttömiksi. Olenkohan jotenkin korvausvelvollinen?

Oami

Huomauttaisin vielä, että kannattajakortit eivät saa olla vuotta vanhempia.

Toisin sanoen: jos kannattajakortteja aletaan kerätä ennen yhdistyksen rekisteröintiä, ja rekisteröinti kestää yli vuoden, menee osa korteista "pilalle". En tiedä mikä yhdistyksen rekisteröinnissä voi kestää, mutta siihen kannattanee varautua. Islamilaisen puolueen rekisteröinnissä kesti; en ole heidän sääntöihinsä, varsinkaan alkuperäisiin, tutustunut.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi