News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Papukaijavideo Marja Tiurasta ihme

Started by RP, 23.03.2011, 06:23:07

Previous topic - Next topic

RP

(Modet siirtänevät Kylänraitille, jos huomaavat)

En Tiurasta muuten perusta, mutta papukaijamaisuuden ymmärrän: Kun toimittajilla on täysi kontrolli siitä minkä osuuden haastattelustsa käyttää (eikä ammattietiikan käsitykseen ymmärtämäni mukaan edes kuulu se, että katsojien kuulema kysymys olisi sama, mitä haastateltavalle tuossa kohtaa esitettiin), niin "papukaijamaisuudella" voi yrittää pitää hallinnassaan sen, minkälainen versio lopulta julkisuuteen näytetään - paitsi, että halutessaan toimittaja voi saada sinut näyttämään pelleltä näinkin.

(Toki, "osaavat" jotkut olla papukaijoina suorassa lähetuksessäkin (Jutta Urpilainen tunnettuna esimerkkinä), joten syy voi olla muuallakin)
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

acc

http://areena.yle.fi/video/1298909240699

Tuo kannattaisi ottaa talteen, ennenkuin se katoaa Ylen Arenalta. Muistaakseni Mari Kiviniemikin on antanut papukaijahaastattelun.

Tällaisilla dokumentoiduilla "hyvää-päivää-kirvesvartta"-vastauksilla voidaan henkilöiden uskottavuus saada myöhemmin sille tasolle, joka heille kuuluu. Tiurahan ei vastannut kysymyksiin, vaan toisteli omaa sanomaansa. Hyvin kesti pokka Ylen toimittajalla.

2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Goldstein

Quote from: acc on 23.03.2011, 06:31:23
http://areena.yle.fi/video/1298909240699

Tuo kannattaisi ottaa talteen, ennenkuin se katoaa Ylen Arenalta. Muistaakseni Mari Kiviniemikin on antanut papukaijahaastattelun.

Tällaisilla dokumentoiduilla "hyvää-päivää-kirvesvartta"-vastauksilla voidaan henkilöiden uskottavuus saada myöhemmin sille tasolle, joka heille kuuluu. Tiurahan ei vastannut kysymyksiin, vaan toisteli omaa sanomaansa. Hyvin kesti pokka Ylen toimittajalla.

Hah. Tuosta videostahan tulee ihan jotkut Monty Pythonit mieleen. :)

Hyvä vain, että Yle julkaisee tuollaisetkin munaukset, puolueetonta eli ei.

Taisi Tiura toivoa, että tuosta saksittaisiin vain yksi kohta julkisuuteen. Tsk.
"We sleep between the storm that was
and the storm which has to come" -Moonspell

ElenaDaylights

Henkilö on PELKÄSTÄÄN itse vastuussa siitä mitä, miten ja missä tilanteessa hän vastaa toimittajalle annettuihin kysymyksiin. Ei tuota ole edes  mitenkään editoitu pilapätkäksi. Siitä vaan jakoon jotta muutkin muistaisivat millaisia puolia vastuullisilta politikoilta voi löytyä.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Iloveallpeople

Katsoin videon jo helmikuussa, kun se julkaistiin. Miksi video nousee Ilta-Sanomiin vasta nyt.

Sattumaako? Enpä usko.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

RP

Quote from: ElenaDaylights on 23.03.2011, 08:35:14
Henkilö on PELKÄSTÄÄN itse vastuussa siitä mitä, miten ja missä tilanteessa hän vastaa toimittajalle annettuihin kysymyksiin. Ei tuota ole edes  mitenkään editoitu pilapätkäksi.

Normaalitapauksissahan nuo editoidaan tiiviimmiksi, joten jos ei ole papukaija saa huomata lauseita nostetun asiayhteydestä. Suo siellä, vetelä tääällä.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Tinden

Iltalehdestä löytyy myös tekstinä tuo Tiuran haastattelu:

QuoteMarja Tiuran haastattelu

Marja Tiura, syytettä lahjuksen ottamisesta ei tullut. Onko piina nyt ohi vai pitääkö odottaa vaalipäivään asti?

- Kaiken kaikkiaan tämä on ilon päivä. Suomen naiset on hiihtänyt aivan loistavasti, ja syyttäjä teki ratkaisunsa. Tää ratkaisu oli odotettu, mutta olen erittäin huojentunut ja huojentunein mielin. Nyt tää raskas prosessi on vihdosta viimein takana.

Jättikö tämä prosessi teille jotain hampaankoloon?

- Täytyy sanoa, että tää on ollut hyvin raskas koulu ja mä olen oppinut erittäin paljon, mutta en kyllä kiitä niitä opettajiani, vaan kiitän niitä läheisiä ihmisiä ja ystäviä, jotka ovat kulkeneet tämän raskaan matkan kanssani, omia vanhempiani ja omaa perhettäni.

Aiemmin kritisoitte muun muassa tuota syyteharkinnan hitautta.

- Kaiken kaikkiaan mä olen erittäin tyytyväinen siitä, että nyt tää prosessi on saatu päätökseen ja nää asiat on käyty läpi ja nyt mä voin rauhassa keskittyä kansanedustajan työhön ja vaalikampanjointiin.

Teidän osaltanne ratkaisu tuli nyt, mutta tässä jatkossa on odotettavissa vielä lisää päätöksiä syyttäjältä. Miten te odotatte asian heijastuvan vaaleissa.

- Mä olen kaiken kaikkiaan erittäin tyytyväinen siitä, että omalta osaltani tää raskas prosessi on nyt ohi ja haluan kiittää kaikkia niitä tukijoita ja lähimmäisiä ihmisiä, jotka ovat kannustaneet ja olleet tässä prosessissa mukana.

Mutta ette pelkää että oman puolueenne menestys esimerkiksi heikentyy tämän vuoksi?

- Kaiken kaikkiaan on erittäin hyvä, että nää asiat on nyt selvitetty juurta jaksaen ja ne on käyty läpi, ja tää raskas prosessi on nyt ohi, päätöksessä.

No tämän jupakan kestäessä muun muassa kokoomuksen rivit ovat hieman rakoilleet. Onko teitä mielestänne tuettu riittävästi omienne joukosta?

- Mä haluan todella kiittää lämpimästi niitä kaikkia lähimmäisiä ja tukijoita, jotka on kulkenut tän raskaan prosessin mun mukana ja eritoten mun omia vanhempia ja mun perhettä ja kaikkia niitä läheisiä ihmisiä.

Minkälaisia ajatuksia teillä on oman uranne jatkon suhteen, onko tässä teidän mielestänne tapahtunut jotain peruuttamatonta tämän prosessin kestäessä?

- Nyt tän jälkeen, kun tää raskas prosessi on ohi, niin mä olen hyvin tyytyväinen siitä, että mä saan nyt rauhassa keskittyä kansanedustajan työhön ja sitten tähän tulevaan vaalikampanjointiin, joka nyt sitten alkaa täydellä teholla 15.3., kun eduskunta jää sitten vaalilomalle.

Eli aiotte jatkaa tiukasti politiikassa tulevina vuosinakin?

- Mä olen erittäin huojentunut siitä, että tää prosessi on nyt ohi ja todellakin voin keskittyä nyt rauhassa kansanedustajan työhöni.

Sitten lopuksi, Marja Tiura, suomalaiset tuntuvat haluavan että tämän vaalirahavyyhdin selvittelyn seurauksena jokin muuttuu. Onko teidän mielestänne aihetta muutokseen?

- Mä uskon, että aika paljonkin on muuttunut ja varmasti tulee muuttumaankin ja mä itse olen ainakin oppinut tässä raskaassa prosessissa erittäin paljon ja tää on ollut minulle henkilökohtaisesti erittäin raskas koulu, mutta kuten sanoin tuossa niin en kyllä kiitä niitä opettajiani vaan kiitän niitä läheisiäni ja omaa perhettäni ja ystäviäni, jotka ovat tän raskaan prosessin kulkeneet mun mukanani. Tää on ollut raskas koulu.

Lähde: Yle Areena

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011032213413405_uu.shtml

Miniluv

Toimittaja toistaa kysymyksensä ja haastateltava lipsauttaa jotain --> lipsautus julkaistaan.

Toimittaja toistaa kysymyksensä ja haastateltava pysyy vanhoissa nuoteissaan --> julkaistaan papukaijavideo.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/