News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-11-26 HS: Britannia varoittaa euron hajoamisesta: Varautukaa mellakointiin

Started by Suomi2050, 27.11.2011, 00:43:39

Previous topic - Next topic

Suomi2050

Helsingin Sanomat

"Britannia varautuu jo voimakkaasti yhteisvaluutta euron hajoamiseen, brittilehti Telegraph kirjoittaa. Lehden haastatteleman hallituslähteen mukaan maa laatii varautumissuunnitelmaa, jonka lähtökohtana on, että euron hajoaminen on enää ajan kysymys.

Britannia on Telegraphin mukaan kehottanut lähetystöjään varautumaan rajuihinkin seurauksiin, jos euro todella hajoaa. Ohjeiden mukaan seurauksena voisi olla esimerkiksi mellakoita tai muita levottomuuksia.

Maa kehottaa Telegraphin mukaan lähetystöjä myös miettimään, miten Britannian kansalaisia voisi auttaa tilanteessa, jossa pankkeja on mennyt konkurssiin, eivätkä he pääse käsiksi rahavaroihinsa."

http://www.hs.fi/talous/Britannia+varoittaa+euron+hajoamisesta+Varautukaa+mellakointiin/a1305550179294

Emo

Montakohan viikkoa tuohon vielä menee? Odotan malttamattomana, parempi kertarysäys kuin ainainen kitinä.

Ari-Lee

Öö hä? Englanti ei kuulu €uroalueeseen mutta hätä on jo suurin? Olisiko syynä että Englanti kuuluu Suomenkin autettaviin, nettosaajiin? Kohta rahahanat kiinni. No money no funny. Ainahan voi säästää.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Sir Mustapossu

Henkilökohtaisesti lupaan lähteä yksin mellakoimaan mikäli euro hajoaa. Saisi kerrankin repiä iloa irti oikein kunnolla. Sääli että tuolla Britanniassa ne ovat keksineet mellakoida jo aikaisemmin paljon turhempien asioiden "puolesta".

Lentomestari

Nyt alkais olla viimeiset hetket keksiä vähille rahoille turvallinen satama odottamaan myrskyn laantumista. Jos on aikeissa ostaa jotain tuotetta €U,n ulkopuolelta, se kannattaa tehdä nyt. Elämme mielenkiintoisia aikoja ja kaiken hässäkän lisäksi kaikenlaista vaalia pukkaa päälle, tuleeko kunnon jytky vai ainoastaan superjytky. Tämä on kyllä makea yhdistelma euroopan taloustilannetta ja vaaleja, vaikkakin häviäjiä taidetaan me tässä olla täällä katsomossa.

Emo

Quote from: Lentomestari on 27.11.2011, 01:21:34
Nyt alkais olla viimeiset hetket keksiä vähille rahoille turvallinen satama odottamaan myrskyn laantumista. Jos on aikeissa ostaa jotain tuotetta €U,n ulkopuolelta, se kannattaa tehdä nyt. Elämme mielenkiintoisia aikoja ja kaiken hässäkän lisäksi kaikenlaista vaalia pukkaa päälle, tuleeko kunnon jytky vai ainoastaan superjytky. Tämä on kyllä makea yhdistelma euroopan taloustilannetta ja vaaleja, vaikkakin häviäjiä taidetaan me tässä olla täällä katsomossa.

Kyllä on ottanut pattiin, kun keväällä löysimme talon, joka olisi ollut täydellinen. Pahaksi onneksi löytyi samaan aikaan toinenkin talo, joka oli paria vuotta aiemmin edelliskerran myynnissä, ja silloin en ehtinyt sitä edes katsomaan kun jo myytiin alta pois. Siitä tuli mielessäni minulle jokin "unelmatalo".

Ja niinhän siinä kävi, että kun kahden vaiheilla vatuloimme, niin ensin meni toinen ja sitten toinen. Tässä kärvistellään. Ja kohta raha katoaa maailmasta, tai ainakin omalta pankkitililtä. Haihtuu savuna ilmaan. Tyypillistä! Kiva olla luuseripersu!

Ari-Lee

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

Emo

Quote from: Ari-Lee on 27.11.2011, 01:30:25
^Se parhaiten nauraa kuka persu auki nauraa.

Naurua kyllä riittää, tyhjännaurajia ollaan koko suku!

Risto A.

Varustelekasta saa halvalla kamppeet siltä varalta, että asuu öljylämmitteisessä talossa ja talouskriisin lisäksi tulee Iranin selkkauksen myötä myös öljykriisi. Pilkkihaalarit + retkivarustukset. Ei kande mennä silloin mellakoimaan, vaan KALAAN! :)
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Ari-Lee

^Olen samaa mieltä. Kaira kutsuu. Talo on öljylämmitteinen paha kyllä. Itse olen saanut sissikoulutuksenkin. Osaan maksimoida kurjuuden tarvittaessa. Kurjuudesta voi saada rikkauden. Mamut eivät selviä kun pakkanen alkaa paukkua nurkissa ja nälkä mornii mahoissa.

B52

On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Risto A.

Quote from: Ari-Lee on 27.11.2011, 02:01:59
^Olen samaa mieltä. Kaira kutsuu. Talo on öljylämmitteinen paha kyllä. Itse olen saanut sissikoulutuksenkin. Osaan maksimoida kurjuuden tarvittaessa. Kurjuudesta voi saada rikkauden. Mamut eivät selviä kun pakkanen alkaa paukkua nurkissa ja nälkä mornii mahoissa.

No viime talvena oli jo tilanne päällä taloyhtiössä, kun verot nousi öljyssä. Jokainen taloyhtiö tilasi toimitukset ennen verojen nousua, ja meille ilmoitettiin toimittajan taholta, että ei ole öljyä. Siinä oli ukkoa yöt vuorossa hakemassa peräkärryllä ja tonkalla öljyä, että minimi lämpö saatiin pidettyä yllä, ettei putket menneet niissä paukkupakkasissa.

Esimakua tulevasta jos Iraniin hyökätään. Öljyä ei silloin paljoa liiku maailmassa, eikä Suomen valtion varastoista ole mitään hajuakaan. Todennäköisesti ne on annettu ruotsalaisille vastineeksi yhdestä kutsusta hienoon seurapiiriin.

Onneksi talvesta näyttää tulevan, oliko se nyt 2007, uusinta, että tammikuussa voi uistella veneellä menemään.

B52

Quote from: Risto A. on 27.11.2011, 02:17:40

No viime talvena oli jo tilanne päällä taloyhtiössä, kun verot nousi öljyssä. Jokainen taloyhtiö tilasi toimitukset ennen verojen nousua, ja meille ilmoitettiin toimittajan taholta, että ei ole öljyä. Siinä oli ukkoa yöt vuorossa hakemassa peräkärryllä ja tonkalla öljyä, että minimi lämpö saatiin pidettyä yllä, ettei putket menneet niissä paukkupakkasissa.

Esimakua tulevasta jos Iraniin hyökätään. Öljyä ei silloin paljoa liiku maailmassa, eikä Suomen valtion varastoista ole mitään hajuakaan. Todennäköisesti ne on annettu ruotsalaisille vastineeksi yhdestä kutsusta hienoon seurapiiriin.

Onneksi talvesta näyttää tulevan, oliko se nyt 2007, uusinta, että tammikuussa voi uistella veneellä menemään.

Hei ihan oikeasti, oli niin hellyttävä tarina, annatko tilinumeron mihin voin roponi laittaa?
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Risto A.

Quote from: B52 on 27.11.2011, 02:28:11
Quote from: Risto A. on 27.11.2011, 02:17:40

Hei ihan oikeasti, oli niin hellyttävä tarina, annatko tilinumeron mihin voin roponi laittaa?

Tehdään silleen, että lyödään niillä ropoilla vetoa. Jos Iranin hyökkäyksessä öljyä ei liiku, annat ne ropot mulle. Muussa tapauksessa, pidä ne villasukan varressa. Miltä kuulostaa?

Jouko

Onkohan Suomen hallitus varautunut tuohon millään tavalla? Siellähän on luotettu vain kaikenlaisiin "niskalenkkeihin", jotka ovat yksi toisensa jälkeen osoittautuneet toimimattomiksi. Suhtautuminen samantapaista kuin maanpuolustukseen. Ei huolta huomisesta tunneta.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Marius

Rahat täytyy sijoittaa viisaasti, eikä pitää niitä näpeissään.

Tässä eräs tapa, Veikko Huovisen kynästä:

http://www.youtube.com/watch?v=WEUNILgW76s
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

PaulR

Suomalaisia nyt saa kaduílle millään.

"When the money stops flowing to the man on the street, blood starts flowing in the streets."

qwerty

Mitä helvettiä?! Hyysärissä, HYYSÄRISSÄ!!! Uutisoidaan muitakin brittimedioita kuin virallista totuutta?! Eli Guardian/BBC

Nyt oikeesti! Onnea työnhakuun. Tämä ei tule toistumaan. Olen melko varma. Seuraava kerta kun Telegraphia siteerataan on noin vuonna 2017. Vetoja?
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

matkamasentaja

Niille nyt viimeisinä nälkä ja kylmä tulee.

Emo

Quote from: qwerty on 27.11.2011, 07:14:26
Mitä helvettiä?! Hyysärissä, HYYSÄRISSÄ!!! Uutisoidaan muitakin brittimedioita kuin virallista totuutta?! Eli Guardian/BBC

Nyt oikeesti! Onnea työnhakuun. Tämä ei tule toistumaan. Olen melko varma. Seuraava kerta kun Telegraphia siteerataan on noin vuonna 2017. Vetoja?

Minä uskon, että tämäkin uutinen Hesarissa on "virallisen totuuden" palveluksessa. Vaikka ensisilmäyksellä muulta näyttääkin.

Nyt ollaan siinä EU-liittovaltiopakottamisen vaiheessa, että ihmisiä ajetaan kauhun partaalle kertomalla "mitä sitten tapahtuu kun euro hajoaa -> tulee mellakoita, sota!!" Näitä mellakkavaroitusuutisia nyt aikansa pyörittävät mediassa, ja sitten: Kuin taivaasta tarjotaan ratkaisuna EU-liittovaltiota (integraation syventämistä), joka estää mellakat ja poistaa tahrat! Kuoliaaksisäikytetyt ihmiset tarttuvat rauhanmahdollisuuteen EU-liittovaltion muodossa, kiitollisuudesta ja huojennuksesta syvään huokaisten!!

Tästä on nyt kysymys, tätä vaihetta olemme aloittelemassa. Seuratkaapa vain uutisointia tällä silmällä!

Vörå

Quote from: Jouko on 27.11.2011, 03:48:17
Onkohan Suomen hallitus varautunut tuohon millään tavalla? Siellähän on luotettu vain kaikenlaisiin "niskalenkkeihin", jotka ovat yksi toisensa jälkeen osoittautuneet toimimattomiksi. Suhtautuminen samantapaista kuin maanpuolustukseen. Ei huolta huomisesta tunneta.

On ihan realistisia skenaarioita, jotka vaatisivat nopeaa itsenäistä siirtymistä takaisin markkaan. Meillä pitäisi nyt olla jo hallituksen ytimen johtama salainen kriisiryhmä, joka käy läpi eri tilanteita ja varautuu myös pahimpien vaihtoehtojen varalle. Meillä pitäisi olla vakava kriisi-suunnittelu täydessä vauhdissa. On edelleen varmasti todennäköisintä, että vältymme pahimmalta, mutta nyt ollaan jo sellaisella alueella, että olisi rikollista välinpitämättömyyttä (ja täydellistä ideologista sokeutta) hallitukselta olla varautumatta myös katastrofiin. Pelkäänpä vain, ettei siellä mitään varautumista ole käynnissä - no, tuurilla ne laivatkin seilaa.

törö

Quote from: Emo on 27.11.2011, 08:38:43
Minä uskon, että tämäkin uutinen Hesarissa on "virallisen totuuden" palveluksessa. Vaikka ensisilmäyksellä muulta näyttääkin.

Soinin vikahan se on jos euro kaatuu, koska toppuutteli jorgoksien tukemista. Se pahalainen on saanut asiat jo siihen pisteeseen, että Halla-aho voi komentaa tankit kaduille muuallakin kuin Kreikassa, joten vaaleissa olisi parempi äänestää porvareita tai vihreitä ennen kuin koko Eurooppa on tuhottu lopullisesti. Vain pahat äärioikeistolaiset kannattavat Persuja. Jollet ole heitä vastaan, olet rasisti.

Vörå

Siis tuossa hahmoteltu tapahtumakulku on seuraava: ECB ja Berliini eivät muuta deflaatio-politiikkaansa, mikä johtaa siihen että euro-alue hajoaa enemmän tai vähemmän hallitsemattomasti. Se ei vielä ole mikään maailmanloppu, mutta voi olla, että velkajohdannaisten ja hallitsemattoman euro-tilanteen kontekstissa tapahtuu samassa yhteydessä laajamittainen Euroopan ja mahdollisesti maailmanlaajuinen pankkisektorin romahdus, mikä johtaa siihen, ettei maksujärjestelmä enää toimisi, eivätkä ihmiset pääsisi säästöihinsä käsiksi. Tässä tilanteessa sitten olisi yksi ja sama tulee jokin liittovaltio tai ei. Silloin puhutaan ihan perusasioista, kuten elintarvike-omavaraisuudesta ja poikkeustilasta, käytännössä sotilashallinnosta.

En voi käsittää, että edes puhumme tälläisistä asioista nykymaailmassa - ja varmasti vieläkin on kysymys epätodennäköisestä vaihtoehdosta. Mutta ECB:n ja Berliinin deflaatio-politiikka on ihan oikeasti järjettömän vaarallinen ja riskialtis. Siellä ollaan niin voimakkaisssa ideologisissa höyryissä, ettei välttämättä päätöksenteko ole enää rationaalisella pohjalla, ja se on, lievästi sanottuna, erittäin pelottavaa.

Vörå

Quote from: törö on 27.11.2011, 09:10:20

Soinin vikahan se on jos euro kaatuu, koska toppuutteli jorgoksien tukemista. Se pahalainen on saanut asiat jo siihen pisteeseen, että Halla-aho voi komentaa tankit kaduille muuallakin kuin Kreikassa, joten vaaleissa olisi parempi äänestää porvareita tai vihreitä ennen kuin koko Eurooppa on tuhottu lopullisesti. Vain pahat äärioikeistolaiset kannattavat Persuja. Jollet ole heitä vastaan, olet rasisti.

Minä unohtaisin kaikki pirulliset salaliitot tästä yhteydessä - epäilen että totuus on vielä pahempi: Euroopan eliiteillä ei ole harmainta aavistustakaan siitä mitä ovat tekemässä ja millä leikkimässä. Ne ovat käsittämättömän hybriksen ja ideologisen sokeuden vallassa ajamassa itseään ja maanosaansa konkurssiin. Minä en huolehtisi mistään liittovaltiosta vaan siitä, että tuleeko sellaisia skenaarioita, että maan olisi hyvä olla elintarvikeomavarainen. Nyt puhutaan ihan eri kokoluokan asioista kuin EU-politiikasta sinne tai tänne.

Tomi

http://reijotossavainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/89633-perussuomalaisilta-valikysymys-eurokriisista-tosiasiat-on-tunnustettava-ja-katsottava-tulevais
Euroopassa on historiallinen, poikkeuksellisen vaikea kriisi. EU:n ja rahaliiton keinotekoiset himmelit ajelehtivat virran vietävinä. Peräsintä väännetään väkisin väärään suuntaan, vaikka ohjaus ei enää toimi. Kosken kohina kuuluu jo, ja kohta pudotaan yht´äkkiä jyrkänteelta alas. Tuo putous on syvä, ja tuhot ovat sen mukaiset.

EU- ja rahaliittouskovaiset eivät vieläkään näe tosiasioita. Sen sijaan tosiasiat ymmärtävät tekevät jo lopullisia johtopäätöksiä. Siksi rahoitusmarkkinoiden kaaos paheni viime perjantaina jyrkästi, kun Euroopan ulkopuoliset sijoittajat myivät kiihtyvällä tahdilla euromaissa olevia sijoituksiaan. Se tarkoittaa lopun alkua.

The Economist sanoi ääneen mistä on kysymys: ilman Euroopan keskuspankin ja eurojohtajien mielenmuutosta euroalue voi hajota jo muutaman viikon kuluessa. Edelleen lehti ihmettelee, miksi euroalueen johtajat kieltäytyvät myöntämästä markkinapaniikin vakavuutta.

Samaa on syytä ihmetellä kotimaassakin. Siksi esitin torstaina perussuomalaisten eduskuntaryhmän kokouksessa, että puolue jättää välikysymyksen hallituksen harjoittaman politiikan johdosta. Välikysymys on parhaillaan valmistelun alla.

Suomen ja suomalaisten etu siis vaatii, että heti alamme pohtia mikä tässä tilanteessa on paras vaihtoehto. Silmät on avattava, tosiasiat on tunnustettava. Nyt on uusien arvioiden aika. Ja nimenomaan nyt, ei huomenna!

Jo 90-luvulla ennustin, että EU ajaa jossakin historian vaiheessa karille, koska se on liian erilaisista palasista koottu. Nyt tuo karilleajo on tosiasia.

Virheistä pitää oppia. Ensinnäkin on luotava yhteisö, jonka osapuolet eri tekijöiden suhteen ovat mahdollisimman samankaltaisia. Toisekseen on toimittava niin, että yhteisesti hoidetaan vain ne asiat, jotka ovat tarpeen.

Siksi tarvitaan nykyajan Hansaliitto. Saksan johdolla Itämeren alueen ja keskisen Euroopan maat muodostakoot yhteisen valtioliiton. Siis löyhän valtioliiton, ei jokaiseen pikkuasiaan puuttuvaa liittovaltiota EU:n tapaan.

Esimerkiksi A. Stubb väitti vielä keväällä, että Kreikan ensimmäisen apupaketin jälkeen asiat Kreikassa ovat kunnossa. Lisäksi hän sanoi, että vastaavaan ei tarvitse turvautua muualla. Samalla hän leimasi pölhöpopulisteiksi sellaiset henkilöt, jotka muuta väittävät.

Ruckafella

Jollet ole heitä vastaan, olet rasisti.

Hei, tää on ihan uusi! Menee Bushiakin pidemmälle. Jos et ole heitä vastaan, olet meitä vastaan.

desperaato

Quote from: Lentomestari on 27.11.2011, 01:21:34
häviäjiä taidetaan me tässä olla täällä katsomossa.

Onneksi on kaapissa jemmassa paukkujyviä. Ei niitä ole enää varaa ostaa kun super-hyper-inflaatio alkaa.

kekkeruusi

Näinhän se menee, Perussuomalaiset ajoivat yksin Euroopan kaaokseen ja pakottivat jorgokset polttamaan lainarahaa kuin grillihiiliä juhannuksen aikaan. Soini on tietysti myös vastuussa Suomen ajamisesta Euron kaatamiseen ja maamme velkaantumiseen, vaikka ei ollut puolueineen edes hallituksessa. Razzizzti, razzizziti, nazi nazi nazi...

kekkeruusi

Onneksi olen köyhä, niin menetys tuntuu pienemmältä, sitten kun se kakka todella iskee tuulettimeen. ;D