News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Helsingin Sanomien vaalikone - Presidentinvaalit 2012

Started by K.K., 24.11.2011, 14:28:27

Previous topic - Next topic

K.K.

Jepulis

Quote from: K.K. on 24.11.2011, 14:28:27
http://www.vaalikone.fi/presidentti2012/
Vaalikoneen tulokset tällä hetkellä "Ketä oikeasti aion äänestää" -kyselyssä:
1.       Arhinmäki Paavo    34,6%
2.       Niinistö Sauli    22,5%
3.       Haavisto Pekka    22,2%
4.       Soini Timo    6,6%
5.       Väyrynen Paavo    5,1%
6.       Lipponen Paavo    4,9%
7.       Biaudet Eva    3,3%
8.       Essayah Sari    0,8%

Melkosen vihervasuripainotteinen kallistuma voinee sanoa.  Gallupeissa Niinistöllä on 50% lukemia ja tässä hänelläkin vain 22. Liekö osoitus siitä, minkä suuntauksen ihmiset on nykyisin hyysäristä ensimmäisenä kiinnostuneet. Ehkäpä kyselyyn on ensin vastannut Hesarin toimituskunta?

Oma kokeilu tuotti kärkeen Soinin ja toiseksi Väyrysen. Eli kone toimii melko luotettavasti, niistä olin ajatellutkin valita. Niinistö oli ihmeen kaukana perässä, vaikka harkitsin häntäkin.

Peränpitäjänä Bidee -408:lla pisteellä. :)
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

Marko Parkkola

1 Haavisto Pekka
2 Soini Timo   
3 Arhinmäki Paavo
4 Biaudet Eva
5 Niinistö Sauli
6 Lipponen Paavo
7 Väyrynen Paavo
8 Essayah Sari

Ei. Nyt ei oikein osu kohdalleen, mutta kai se on uskottava, sillä tämähän on Totuus.

Nissemand

Sija Vertaile Ehdokas Puolue Pisteet
1 Soini Timo            PS 269
2 Väyrynen Paavo         KESK 43
3 Haavisto Pekka        VIHR -58
4 Arhinmäki Paavo    VAS -81
5 Lipponen Paavo          SDP -97
6 Niinistö Sauli           KOK -99
7 Essayah Sari            KD -137
8 Biaudet Eva          RKP -242
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

Maatiaisjuntitar

Aikamoisia kysymyksiä... hohhoijjaa...

Mutta tulokseksi tuli:
1     Soini Timo  PS  127
2     Väyrynen Paavo  KESK  62
3     Haavisto Pekka  VIHR  -65
4     Arhinmäki Paavo  VAS  -88
5     Niinistö Sauli  KOK  -175
6     Lipponen Paavo  SDP  -188
7     Essayah Sari  KD  -193
8     Biaudet Eva  RKP  -319

K.K.

Oma tulokseni:

1          Väyrynen Paavo                    0                               
2          Soini Timo                           -21
3          Niinistö Sauli                       -69
4          Arhinmäki Paavo               -163
5          Lipponen Paavo                -187
6          Haavisto Pekka                 -195
7          Essayah Sari                     -201
8          Biaudet Eva                       -281

Oma lista:

1.Soini
2.Niinistö
3.Essayah
4.Haavisto
5.Väyrynen
6.Lipponen
7.Biaudet
8.Arhinmäki

Everyman

En kehtaa sanoa tulostani.  :) Tai sanonpas: Paavo voitti.
Essayäk ja Soini kuitenkin reilusti pohjalla, varmaan homojen oikeus aborttiin oli se kiistakysymys...

Joker

1          Soini Timo    PS    21
2          Essayah Sari    KD    -169
3          Väyrynen Paavo    KESK    -182
4          Haavisto Pekka    VIHR    -265
5          Lipponen Paavo    SDP    -266
6          Niinistö Sauli    KOK    -286
7          Arhinmäki Paavo    VAS    -309
8          Biaudet Eva    RKP    -367

Kyllä nyt hävettää. Olenko konservatiivi?
Harmi että Niinistö on noinkin kaukana, mutta onneksi Eva on sentään pahasti pakkasella.
Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

Maatiaisjuntitar

Hieman ristiriidassa noissa tämän hetken tilastoissa vaalikoneen tulos ja se, ketä oikeasti aikoo äänestää (paitsi ykkösen osalta).

Vaalikoneen sopivimmaksi laskemat ehdokkaat
1.   Arhinmäki Paavo 39,6%
2.   Soini Timo 13,4%
3.   Haavisto Pekka 12,5%
4.   Biaudet Eva 9,4%
5.   Lipponen Paavo 9,0%
6.   Niinistö Sauli 7,7%
7.   Väyrynen Paavo 6,4%
8.   Essayah Sari 1,9%

Vaalikoneen "Ketä oikeasti aion äänestää" -kysely
1.   Arhinmäki Paavo 32,8%
2.   Niinistö Sauli 23,5%
3.   Haavisto Pekka 21,9%
4.   Soini Timo 7,4%
5.   Väyrynen Paavo 5,4%
6.   Lipponen Paavo 4,8%
7.   Biaudet Eva 3,3%
8.   Essayah Sari 0,8%

pneuma

Varoitukseksi HS:n vaalikoneen käyttäjille: sen pisteidenlaskusysteemi on älytön, koska se ei näytä millään tavalla ottavan huomioon sitä, että jotkut vastausvaihtoehdot ovat lähempänä toisiaan kuin toiset. Havainnollistavana esimerkkinä, jos käyttäjä vaikkapa valitsee kysymyksen 12 ("Mitä linjaa Suomen tulee ajaa euroalueen kehittämisessä pitkällä aikavälillä?") kohdalla vaihtoehdon "Suomen tulee aktiivisesti pyrkiä eroamaan talous- ja rahaliitosta, eli luopua euron käytöstä", kaikki ehdokkaat saavat siitä täsmälleen saman pistemäärän (tämä näkyy selvimmin, kun laittaa kaikkien muiden kysymysten kohdalla rastin ruutuun "Älä huomioi tätä kysymystä"). Tämän takia jokaisen kannattaa itse arvioida ehdokkaiden antamia vastauksia eikä luottaa vaalikoneen ilmoittamiin pistemääriin.
Lista punaisen kortin saaneista nimimerkeistä: mannym

kuhlmey

Ihan sama kuka tulee kärkeen, äänestän Soinia silkasta vittuilun ilosta.

edit:
1     Soini Timo  PS  2
2     Väyrynen Paavo  KESK  -173
3     Essayah Sari  KD  -245
4     Arhinmäki Paavo  VAS  -282
5     Biaudet Eva  RKP  -283
6     Niinistö Sauli  KOK  -287
7     Haavisto Pekka  VIHR  -315
8     Lipponen Paavo  SDP  -326

..ja voin ihan syystäkin.  :)

Emo

Minä taas olen ihan puulla päähän lyöty, mitä Bidee tekee minun listassani kolmosena!?!   :o   :flowerhat:   :o   

1. Timo Soini                        -54
2. Sari Essayah                     -166
3. Eva Biaudet                      -342
4. Paavo Väyrynen                -373
5. Paavo Arhinmäki               -405
6. Pekka Haavisto                 -422
7. Paavo Lipponen                 -447
8. Sauli Niinistö                     

Niinistölle kone ei antanut minulle mitään lukua, ilmeisesti olen valovuosien päässä Saulista!  ;D  Mikä on erittäin mielenkiintoista, sillä olen entinen kokoomuslainen, ja vielä elokuussa 2011 olin täysin varma, että Saulia tulen presidentiksi äänestämään.

No, sittemmin on päätös kypsynyt Niinistöstä Väyrysen kautta Soiniin. Tämä on lopullinen kanta, tästä se ei enää muutu.     

AstaTTT

1. Paavo Väyrynen
2. Sari Essayah
...
7. Timo Soini.
8. Eva Biaudet.

;D
---

Uudelleen tehtynä ja painotuksilla sekä muutama vähäpätöinen kysymys jätettynä pois tilanne:

1. Timo Soini.
2. Pekka Haavisto
...
7. Eva Biaudet.
8. Paavo Arhinmäki.

8)

Marko Parkkola

Ilmeisesti pitäisi jaksaa säätää niitä asetuksia onko jollain kysymyksellä väliä kuinkakin paljon valintaperusteissa. En jaksanut hiplata niitä, joten tulokset lienevät sen mukaisia.

Maatiaisjuntitar

Minä säädin niitä painoarvoja, koska eiväthän ne oikeasti olleet kaikki lähellekään samanarvoisia asioita presidenttiä valittaessa.

Emo

Sama täällä, joka kysymyksen kohdalla mietin, onko asialla minulle pieni, keskinkertainen vaiko suuri merkitys. Siksi kai ykköselläkin eli Soinilla on miinusääniä minun listassani.

Vapaaoksa

Ykköstä osasin odottaakin, mutta muut mitalisijat ovat hieman hämmentäviä. En oikein ymmärrä, miksi sinne pulpahti Haavisto ja Lipponen? Tältä pohjalta en ota tätä vaalikonetta kyllä kovin vakavasti.

Sija   Vertaile      Ehdokas   Puolue   Pisteet
1   Soini Timo                    PS      -21
2   Haavisto Pekka    VIHR   -165
3   Lipponen Paavo    SDP      -171
4   Väyrynen Paavo    KESK  -188
5   Essayah Sari            KD      -249
6   Niinistö Sauli            KOK      -260
7   Arhinmäki Paavo    VAS      -323
8   Biaudet Eva            RKP      -338

standardi

Quote from: Resultaten1          Soini Timo    PS    -88
2          Väyrynen Paavo    KESK    -192
3          Haavisto Pekka    VIHR    -257
4          Essayah Sari    KD    -269
5          Arhinmäki Paavo    VAS    -311
6          Biaudet Eva    RKP    -312
7          Lipponen Paavo    SDP    -383
8          Niinistö Sauli    KOK    -421

Ehei, ei näin. Lipposet ja biaudeet eivät mene Niinistön edelle. Jos hänet siirrettäisiin vaikka Haaviston eteen, niin alkaisi näyttää paremmalta.

Kaikille tuli kylläkin miinuksia aivan syystä, koska täysin näkemyksiäni vastaavaa ehdokasta ei löydy tuosta porukasta, eikä luultavasti suomalaisesta politiikasta ylipäätään.

Mansikka

Sija  Ehdokas Puolue Pisteet
1     Soini Timo  PS  -15
2     Niinistö Sauli  KOK  -36
3     Väyrynen Paavo  KESK  -44
4     Arhinmäki Paavo  VAS  -55
5     Biaudet Eva  RKP  -88
6     Lipponen Paavo  SDP  -153
7     Haavisto Pekka  VIHR  -162
8     Essayah Sari  KD  -185

En ole vielä varma äänestänkö. Jos äänestän, äänestän Soinia tai Arhinmäkeä, mutta molempien kanssa kynnyskysymykset voivat tosiaan estää äänestämiseni.

Emo

Quote from: Mansikka on 24.11.2011, 15:46:41

...

En ole vielä varma äänestänkö. Jos äänestän, äänestän Soinia tai Arhinmäkeä, mutta molempien kanssa kynnyskysymykset voivat tosiaan estää äänestämiseni.

Kyllä noiden kynnyskysymysten kanssa on pakko vähän kompromisseja jokaisen tehdä. Presidentti tähän maahan valitaan kuitenkin.

M13

1 Soini Timo            PS      40
2 Niinistö Sauli         KOK   -105
3 Lipponen Paavo   SDP   -110
4 Haavisto Pekka    VIHR    -131
5 Biaudet Eva           RKP    -175
6 Essayah Sari           KD    -201
7 Arhinmäki Paavo   VAS    -264
8 Väyrynen Paavo   KESK -294

Oma lista:

1 Soini
2 Väyrynen
3 Niinistö
4 Haavisto
5 Arhinmäki
6-8 muut rasismipelleilijät
Näin lasketaan yksittäistapauksia

"Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly, and applying the wrong remedies."
Ernest Benn

Uuno Nuivanen

Sija    Vertaile       Ehdokas    Puolue    Pisteet
1          Soini Timo    PS    14
2          Väyrynen Paavo    KESK    -130
3          Haavisto Pekka    VIHR    -147
4          Essayah Sari    KD    -172
5          Niinistö Sauli    KOK    -232
6          Lipponen Paavo    SDP    -242
7          Arhinmäki Paavo    VAS    -243
8          Biaudet Eva    RKP    -248

Jack

Ehdokkaat ovat perusarvoiltaan niin samanlaisia, että presidentin voisi vaikka arpoa. Kaikki ovat vallitsevan systeemin kannattajia eli kansanedustajia, euroedustajia, ministereitä jne. Ja sitä paitsi vaalikoneissa voisi olla muitakin kysymyksiä. Valitaanko presidentti todellakin kuudeksi vuodeksi sillä perusteella, mitkä asiat hän sattumalta ottaa esille virkaan astuttuaan.

Vaalikoneessa täytyy olla jotain vikaa. Voittajaksi tuli se ehdokas, jota muutenkin olin aikonut äänestää, mutta kakkonen ja sitä seuraavat....

http://www.lataakuva.fi/images/snapshot3.png

Mansikka

Quote from: Emo on 24.11.2011, 15:49:11

...

Kyllä noiden kynnyskysymysten kanssa on pakko vähän kompromisseja jokaisen tehdä. Presidentti tähän maahan valitaan kuitenkin.

Morjensta taas Emolle. Toisin kuin väität, pakkohan ei ole äänestää tai tehdä kompromisseja, vaikka Suomeen presidentti valitaankin.

Emo

Quote from: Mansikka on 24.11.2011, 15:58:02
Quote from: Emo on 24.11.2011, 15:49:11

...

Morjensta taas Emolle. Toisin kuin väität, pakkohan ei ole äänestää tai tehdä kompromisseja, vaikka Suomeen presidentti valitaankin.

Morjensta!

No oikeastaan, pakko ei ole kuin kuolla, ja jos Jeesukseen uskoo, niin silloin ei ole pakko kuollakaan... ikuinen elämä you see.

Mutta NE valitsevat jonkun presidentin meille, vaikka kuinka pitäisimme kiinni kynnyskysymyksistämme. Jonkun kompromissipressan me molemmat tulemme saamaan, joten minä ainakin aktiivisesti vastustan loppuun saakka äänestäen pienintä kompromissia mutta toki ilman suoranaista pakkoa, kuten aivan oikeutetusti minua ojensit.

pamaus

Meni jokseenkin niin kuin ounastelin.

Sija   Ehdokas      Puolue   Pisteet
1   Soini Timo            PS           15
2   Essayah Sari    KD           -163
3   Väyrynen P       KESK   -188
4   Niinistö Sauli    KOK           -234
5   Haavisto P        VIHR   -245
6   Lipponen Paavo SDP   -271
7   Biaudet Eva    RKP           -345
8   Arhinmäki P    VAS           -382
Pamaus - tapahtui Viipurissa 30.11.1495 ja uudestaan 19.5.2024  https://mil.in.ua/en/news/an-explosion-occurs-at-an-oil-depot-in-vyborg/ . Vajakkien keskuudessa uumoillaan  ullatusilotuksen sattuneen.

Mansikka

Quote from: Emo on 24.11.2011, 16:06:03
Jonkun kompromissipressan me molemmat tulemme saamaan, joten minä ainakin aktiivisesti vastustan loppuun saakka äänestäen pienintä kompromissia mutta toki ilman suoranaista pakkoa, kuten aivan oikeutetusti minua ojensit.

Ymmärrän tämän äänestämistä koskevan ongelman. Vaikka pystyisin laittamaan Soinin ja Arhinmäen paremmuusjärjestykseen, mutta mielestäni heidän käsityksissään on ratkaisevia virheitä, voinko todella äänestää kumpaakaan? En osaa vieläkään vastata itselleni, vaikka olen miettinyt tätä Arhinmäki-Soini-dilemmaani jo ennen Hesarin vaalikonetta.

requiem

Soini, Essayah ja Niinistö reilun sadan pinnan sisällä kärjessä. Lipponen, Biaudet ja Arhinmäki vilttiketjussa.

Pieniä on mielipide-erot kärjen osalta, ja ei kenenkään kohdalla mitenkään pahasti "väärään suuntaan". Suurin hajonta kenties syntyi sen pitkän litanian kohdallla, jossa piti valita kolme tärkeintä asiakokonaisuutta.

Kieltämättä oli kyllä hivenen kummia kysymyksiä paikoin, tai sitten tarjotut vastausvaihtoehdot olivat vähän sitä ja tätä.

ps. Ehdokkaan sanalliset perustelut näkyvät, kun vertailee yksittäisen ehdokkaan vastauksia omiinsa nähden.
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

Marius

Melko hutaisten tein testin, jossa muuten kysymykset olivat perin omituisia välillä, ja tulos on, kolme kärkisijaa ykkösestä alkaen: Soini, Essayah, Väyrynen.
Mutta en mä Soinia äänestä presidentiksi...
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Titus

Soini Timo PS -117
Haavisto Pekka VIHR -157
Niinistö Sauli KOK -184
Arhinmäki Paavo VAS -199
Lipponen Paavo SDP -202
Essayah Sari KD -203
Biaudet Eva RKP -226
Väyrynen Paavo KESK -249

:o
that's a bingo!