News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Puoluekannat

Started by Elisa, 29.04.2009, 20:43:41

Previous topic - Next topic

Mitä puoluetta nuivat edustavat?

Perussuomalaiset
Kokoomus
Keskusta
SDP
Muu, mikä?

rontti4

Quote from: James Hirvisaari on 29.04.2009, 22:36:18
Quote from: Raja-Jooseppi on 29.04.2009, 22:00:33
Homman hienoushan piilee juuri siinä, että tavalliset ihmiset yli puolue -ja luokkarajojen pyrkivät säilyttämään lastensa elinmahdollisuudet vähintään yhtä hyvinä, kuin heillä itsellään on aikoinaan ollut. Siinä ei ole varaa riidellä

Tuosta olen niin samaa mieltä. Nuivuus yhdistää ihmisiä laidasta laitaan, ja tosiaankin iloksen olen täällä saanut todeta, että myös kommunisti voi olla nuiva. Löytyy edes yksi yhteinen sävel, joka voi yhdistää koko kansaa poliittisesta väristä riippumatta. Se on suuri asia. Muutenkin minusta on rakentavaa keskittyä kansaa yhdistäviin tekijöihin eikä erottaviin.

Talvisodan henkeä sanoisin.  :)
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

pate ensimmäinen

Kokoomuksen miehiä. Annoin ääneni lainaan persuille mamukriittisyyden takia. EU vaaleissa persut vielä saa ääneni. Sen jälkeen jos ei mitään tapahdu, palaa ääneni ruiskukan varjoon.

aivovuoto

Quote from: Miniluv on 29.04.2009, 22:15:48
Quote from: Andy on 29.04.2009, 21:28:19
Saako täällä selkäänsä jos on männävuosina äänestellyt Virheitä (de röda)? Minä nimittäin olen.

Kyllä saa, mutta katumusharjoitukset on jokaisen itse suoritettava.
Juu ei hyvä heilu.

No niin poijjaat JH-a on selkäsaunan tarpeessa.  ;D

pate ensimmäinen

Kannatan selkäsaunan sijaan peräruisketta, ei jää jälkiä. No, mattoon ehkä, muttei kaveriin.

ääni kentältä

Perussuomalaisia on tullut eniten äänestettyä, kun jo yläasteella valitsin puolueekseni SMP:n, Sulo Aittoniemen innoittamana. SMP:hen/Perussuomalaisiin en ole kuitenkaan nuukana malttanut liittyä.

Kunnallisvaaleissa ei ole päässyt äänestämään Perussuomalaista kuin viime vaaleissa. Syy on siinä kun aikaisemmin on asunut pitäjässä, jossa kaksi on puoluetta kunnassa, Maalaisliitto ja Keskusta.

Jepulister

Quote from: ääni kentältä on 29.04.2009, 23:12:28
Kunnallisvaaleissa ei ole päässyt äänestämään Perussuomalaista kuin viime vaaleissa. Syy on siinä kun aikaisemmin on asunut pitäjässä, jossa kaksi on puoluetta kunnassa, Maalaisliitto ja Keskusta.

Vähän samaa taustaa täällä, tosin Persuja en ole ikinä äänestänyt. Olen maalta kotoisin, ja siellä ei yllätys yllätys ollut paljon muunlaista tulkintaa kotimaan politiikasta kuin maalaisliittolainen. Toisin kuin monet, paranin aikuisiällä kepulaisuudesta ja nykyään olen vankka kokoomuslainen. Halla-ahon äänestäminen olisi tullut kohdallani hyvin kysymykseen, Terholle ei ääntä minulta heru. Aion suositella Terhoa kyllä kaikille niille, jotka eivät halua äänestää Kokoomusta.

kaksinaismoralismirules!

Quote from: pate ensimmäinen on 29.04.2009, 23:11:40
Kannatan selkäsaunan sijaan peräruisketta, ei jää jälkiä. No, mattoon ehkä, muttei kaveriin.

Peräruiske on liian helppo kohtalo. Risiiniöljyä ja kunnolla niin homman joutuu toistamaan useampaan kertaan ja molemmista päistä!

Epäjärjestysmies

Yleensä on tullut äänestettyä kokoomuksen oikeistoa, kuten BZ:ää.

Viime kunnallisvaaleissa luonnollisesti Halla-ahoa. Ja nyt Sampo Terhoa.

Jos maahanmuuttoasiaa ei olisi, äänestäisin oikeistolaisen talouspolitiikan mukaan.

Koskaan ja ikinä en äänestä vasemmistoa ja vielä vähemmän vihreitä.

metsämies

Voisin ehkä perussuomalaisiakin äänestää mutta tässä taloustilanteessa on vasemmistopuolueet ainut vaihtoehto jos haluaa vielä työnsä ja terveyskeskuksen säilyttää täällä. Poliisi onkin jo hävinnyt.

Raja-Jooseppi

Quote from: Raja-Jooseppi on 29.04.2009, 22:00:33
Jos Homman pohjalta ei masinoida jonkinlaista kansallismielistä puoluetta, taitaa meikäläisen äänestämiset jäädä sikseen.  Tässä on pari vuotta tehokasta työaikaa ja foorumintäysi ukkoja (ja akkoja) joiden foorumillakököttelyajan voisi käyttää rakentavamminkin. :D

Ja minä kun luulin että se asia/päämäärä olisi tärkein.

Älkää nyt antako periksi.

Noottikriisi

Olen liikkuva äänestäjä ja olenkin vuosien mittaan äänestänyt varmaan kaikkia mahdollisia kommunisteja lukuunottamatta. Muutamat viime vuodet olen äänestänyt perussuomalaisia, aika paljon protestimielessä mutta erityisesti maahanmuuttolinjausten perusteella.

Yllättävän paljon täällä on kokoomuslaisia, näyttää siltä että kannattajissa on paljon nuivia vaikka puolueen linja ja johto ovat maahanmuuttomyönteisiä. Kokoomuksen peruste tosin lienee taloudellinen kilpailukyky eikä yhteiskunnallinen ideologia.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Juha Päivärinta

Quote from: metsämies on 29.04.2009, 23:37:22
Voisin ehkä perussuomalaisiakin äänestää mutta tässä taloustilanteessa on vasemmistopuolueet ainut vaihtoehto jos haluaa vielä työnsä ja terveyskeskuksen säilyttää täällä. Poliisi onkin jo hävinnyt.

Vasemmistopuolueiden talouden hoitaminen?  ;D
Ex-Jekku

Kaarle M.

Quote from: Elisa on 29.04.2009, 21:02:00
Quote from: Maailmanmies on 29.04.2009, 20:56:00
Kokoomuksen ongelma on se, että vaikka siellä onkin melkoisesti nuivistelijoita eivät he saa ääntään kuuluviin puolueen helmikanaosaston takaa.

Kunhan tässä saadaan liittouduttua, niin eiköhän ala tapahtua...  :)

Mukana liitossa... ;D
"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Hattu

Ehkä helpointa on vastata, että oma puolue EI ole persut tai itsenäisyyspuolue. Lähinnä niiden EU kannan takia.
Minä en ole propellihattu! En vaikka minun päässäni onkin propellihattu!

stjohan

Quote from: pate ensimmäinen on 29.04.2009, 22:44:10
Kokoomuksen miehiä. Annoin ääneni lainaan persuille mamukriittisyyden takia. EU vaaleissa persut vielä saa ääneni. Sen jälkeen jos ei mitään tapahdu, palaa ääneni ruiskukan varjoon.

Komppaan. Persut saavat vielä tällä kertaa ääneni mamu-politiikan muuttamisen toivossa, mutta kyllä Eija-Riitan taivaansiniset silmät saavat askeleeni jälleen omaan karsinaani kokoomukseen, jos Soinin suhtautuminen kriittisiin ei muutu.

Täytynee äänestää perussuomalaisia kumihanskat kädessä, sen verta Persujen äänestäminen ahdistaa näin EU:n, Nato:n ja uusliberalismin fanittajana. Mutta Terho vaikuttaa sinällään hyvin fiksulta yksilöltä, joten antaa mennä nyt vielä tämän kerran.
"Jos sinulla on vihamiehiä, tiedät puolustaneesi jotain jossain vaiheessa elämääsi."

-Sir Winston Churchill-