News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Lohelan (ps) kysymys hallitukselle maahanmuuttajakeskittymistä

Started by MoonShine, 06.11.2011, 10:11:55

Previous topic - Next topic

MoonShine

Toimitaan sitten tämä ohjeen mukaisesti.

Miniluv: Toivoisin, että edellisen kaltaisista tärkeistä aiheista tehtäisiin omat ketjun oikeille alueilleen.

Varsinais-Suomen Maria Lohela (ps) on tehnyt kirjallisen kysymyksen  maahanmuuttajakeskittymien syntymisestä, asianomaiselle ministerille vastattavaksi. Hyvä kun on tehnyt kirjallisen kysymyksen.

Kysymyksen ydinkohtia;

-Turun Varissuo on Suomen maahanmuuttajavaltaisin lähiö.
-muuta kuin suomea tai ruotsia äidinkielenään puhuvien osuus Varissuon asukkaista on 37 %.
-Onko hallitus tietoinen tiettyjen Suomen lähiöiden kehityskulusta ja mitä se aikoo tehdä, jotta Euroopassa koetut ongelmat eivät toistu Suomessa?

Kysymykset on hyviä, mutta olen havaitsevinani niiden takaa Lohelan halun hajoittaa turkulaisen Varissuon sosiaalimamukeskittymän.
-Mihin ne siirrettäisiin?
-Kauanko sosiaalimamu viihtyy erossa kaltaisistaan?
-Mitä siirto maksaisi turkulaisille kunnallisveronmaksajille?
-Käytettäisiinkö siirtoihin kenties Suomen valtionkin verovaroja?
-Miten suhtautuvat muualla asuvat saadessaan seinänaapurikseen kunnan kustannuksella ilmaiseksi Suomessa asuvan sosiaalimamuperheen? [asunto kunnalta, vuokra sossu/KELASTA, ruoka, vaatteet ja muu sossusta]
-Kuinka paljon keskimäärin putoaa omistuskerrostalon asukkaiden omien asuntojen keskihinnat, kun/jos kaupunki ostaa talosta yhden tai muutaman sosiaalitukiasunnon ja asuttaa siihen/niihin esim. kuusilapsisen kurdi- tai somaliperheen?
-Mitä se vaikuttaa taloyhtiön asumismukavuuteen?

Eli, olisikos se poliittinen paine sittenkin luotava sinne valtakunnan rajoille, eikä kuntapolitiikkaan?
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

mossad

Quote from: MoonShine on 06.11.2011, 10:17:46

Näin Pumpattava Tavja esitellään Suomen kansalle Suomen Kuvalehden esittelyssä, eikä se siitä muuksi muutu.

Paitsi, että nyt se pakolaukkakin on katkennut, eikä olennossa ole ainakaan tällä viikolla havaittu minkäänlaista värinää kansan suuntaan.

(http://static.iltalehti.fi/uutiset/halonen22juttu_uu.jpg)

Lxoxvxe axnxd dxexmxoxcxraxcxy wxixlxl pxrxexvxaxixl !  - Ei vihaviesti, vaan vitutusviesti -

Lauri Karppi

En usko, että suurille keskittymille voidaan enää tehdä mitään, mutta uusien sellaisten syntyminen voidaan estää.

Tähän vaadittaisiin
-maahanmuuttajien määrän reipas vähentäminen
-tarkkaa suunnittelua sijainnin kanssa siten, että maahanmuuttajaa ei koskaan asuteta lähelle toista maahanmuuttajaa (eri kylä/kaupunki tai ainakin kaupunginosa)
-maahanmuuttajille ei oikeutta valita omaa asumispaikkaansa niin kauan kun ei maksa asumistansa itse

Jos näin toimittaisiin, joutuisivat maahanmuuttajat pakostakin tekemisiin alkuasukkaiden kanssa sekä oppimaan heidän kieltään ja tapojaan. Nykyisellä menolla asutetaan kerrostaloon tai kortteliin samaa heimoa sen verran, ettei heidän koskaan tarvitse oppia suomea.

vilach

Quote from: Ulkopuolinen on 06.11.2011, 13:22:34
niin silloin ainakin turvapaikanhakijat tulisi rutiininomaisesti palauttaa lähtömaihinsa.
Monilla heistä on jo Suomen kansalaisuus ja lähivuosina vielä suuri osa saa Suomen kansalaisuuden. Mitä heidän kanssa pitää tehdä sinun mielestä?

MoonShine

Ensinnäkin, kansalaisuus pitäisi ansaita, ei vaan lorvimalla saada.
Toiseksi, se pitäisi myös menettää jos ei asetu maan tapoihin tai rötöstelee.

Alunperin tarkoitin sitä, että Lohelan siirtyessä isompiin saappaisiin kansanedustajaksi, olisi kaukoputki käännettävä Varissuolta valtakunnan asioihin, eli maahanmuuttopolitiikan järkevöittämiseen.
Vaikka Varissuolla asuukin.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Rapsakka Rapu

Quote from: vilach on 06.11.2011, 14:32:36
Quote from: Ulkopuolinen on 06.11.2011, 13:22:34
niin silloin ainakin turvapaikanhakijat tulisi rutiininomaisesti palauttaa lähtömaihinsa.
Monilla heistä on jo Suomen kansalaisuus ja lähivuosina vielä suuri osa saa Suomen kansalaisuuden. Mitä heidän kanssa pitää tehdä sinun mielestä?

Turvapaikan hakijoille ei alun perinkään pitäisi myöntää kansalaisuuksia yhtä helposti kuin muille.

Miltä kuulostaisi ajatus, että jos henkilö on tullut Suomeen turvapaikkastatuksella, perheen yhdistämisen kautta tai muuta vastaavaa kautta, niin tällä ei olisi oikeutta kansalaisuuteen? Kansalaisuuden saamiseksi omaa statustaan voisi muuttaa "tavalliseksi" maahantulijaksi kun olisi näyttöä, että pystyy itse elätämään perheensä, ei omista rikosrekisteriä ja läpäisee kielikokeen.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

vilach

QuoteTurvapaikan hakijoille ei alun perinkään pitäisi myöntää kansalaisuuksia yhtä helposti kuin muille.
Se on jo myönnetetty isolle osalle. Ja vielä suuri osa saa kansalaisuuden tämän vaalikauden aikana, koska nykyään ei ole työssäkäyntiehtoa ja kielikoe on helppo.
Muutos on mahdollinen vasta silloin, kuin äänestyskäyttäytyminen muuttuu dramaattisesti.
Viime vaaleissa vain murto-osa äänesti nuivaa ehdokasta.

QuoteMiltä kuulostaisi ajatus, että jos henkilö on tullut Suomeen turvapaikkastatuksella, perheen yhdistämisen kautta tai muuta vastaavaa kautta, niin tällä ei olisi oikeutta kansalaisuuteen? Kansalaisuuden saamiseksi omaa statustaan voisi muuttaa "tavalliseksi" maahantulijaksi kun olisi näyttöä, että pystyy itse elätämään perheensä, ei omista rikosrekisteriä ja läpäisee kielikokeen.
Huonolta. Hyvältä kuulostaisi, jos rajat suljettaisiin kokonaan kehitysmaalaisilta.
Saksaan tuli aikoinaan paljon kehitysmaalaisia töihin, silloin he elättivät itsensä, koska ei ollut laajoja tulonsiirtoja, tekivät vähän rikoksia, koska pelkäsivät lähteä takaisin helvettiin omaan maahan.
Nykyään monet heidän lapsensa saavat rahansa taikaseinästä ja rikollisuus on korkea, koska ei vaaraa joutua helvettiin takaisin kehitysmaahan.

Teiskolainen

Onhan se positiivinen havainto tämän jutun myötä, että Maria Lohela niminen kansanedustaja on sentään olemassa.

vilach

Miksei hän voi itse kirjoittaa tämän hommaforumille samalla tavalla, kuin esim. Immonen tekee?

Rapsakka Rapu

Quote from: vilach on 06.11.2011, 15:01:40
QuoteMiltä kuulostaisi ajatus, että jos henkilö on tullut Suomeen turvapaikkastatuksella, perheen yhdistämisen kautta tai muuta vastaavaa kautta, niin tällä ei olisi oikeutta kansalaisuuteen? Kansalaisuuden saamiseksi omaa statustaan voisi muuttaa "tavalliseksi" maahantulijaksi kun olisi näyttöä, että pystyy itse elätämään perheensä, ei omista rikosrekisteriä ja läpäisee kielikokeen.
Huonolta. Hyvältä kuulostaisi, jos rajat suljettaisiin kokonaan kehitysmaalaisilta.

Käytännössä on niin, että Persujen täytyisi saada ainakin 66% osuus eduskuntapaikoista että tällaisesta voisi edes unelmoida. Muutoksen tulee tapahtua pienin askelin. On helpompaa saada jonkinlaisia asteittaisia tiukennuksia monta peräkkäin kuin yksi iso muutos.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

vilach

QuoteHyvä esimerkki tällaisesta poliitikosta on kokoomuslainen "protestiehdokas" Elina Lepomäki.
Hän ei ollut edes nuiva. Hänen mielestä vain sosiaalitoimiston asiakkaasti Suomeen muuttuvat kehitysmaalaiset ovat ongelma. Työhön tulevat kehitysmaalaiset hänen mielestä ei ole mikään ongelma.

MoonShine

Quote from: vilach on 06.11.2011, 15:33:57
QuoteHyvä esimerkki tällaisesta poliitikosta on kokoomuslainen "protestiehdokas" Elina Lepomäki.
Hän ei ollut edes nuiva. Hänen mielestä vain sosiaalitoimiston asiakkaasti Suomeen muuttuvat kehitysmaalaiset ovat ongelma. Työhön tulevat kehitysmaalaiset hänen mielestä ei ole mikään ongelma.

Onko kyse samasta henkilöstä, jolle 'ikäluokkansa palomiehet' oli dissauskohde?
Ei ilmeisesti omasta ylipätevyydestään huolimatta saanut riittävää  kansansuosiota Arkadian kukkulalle pääsyyn.

Tässä vitjassa on nyt kuitenkin kyse maria Lohelan tekemästä kirjallisesta kysymyksestä ghettojen muodostumiseen.
Onko parempi kasata sosiaalimamut yhteen vai myrkyttää jokainen lähiö?

Lauri Karppi

Quote from: MoonShine on 06.11.2011, 17:23:00
Tässä vitjassa on nyt kuitenkin kyse maria Lohelan tekemästä kirjallisesta kysymyksestä ghettojen muodostumiseen.
Onko parempi kasata sosiaalimamut yhteen vai myrkyttää jokainen lähiö?

Jos ei maahanmuuttotahtiin saada mitään tolkkua, loppusuomen kannalta  ongelman rikastuminen on hyvä asia. Nimenomaan maahanmuuton järjettömyyden osoittamista silmällä pitäen. Sen aiheuttamat moninaiset ongelmat, kuten väkivalta, rikollisuus, häpeämurhat yms lieveilmiöt rikastuvat kiihtyvällä tahdilla väestön moniosaajaosuuden suurentuessa. Kun ilmiöt yleistyvät ja voimistuvat riittävästi, niiden syyn saattaa ymmärtää myös joku vihervasemmistolainen.

Jos taas maahanmuuttotahtiin saadaan tolkku, kannattaa mamut hajauttaa mahdollisimman tehokkaasti kotoutumisen mahdollistamiseksi.

mossad

Quote from: Fimbulvetr on 06.11.2011, 15:19:35

Joitain poliitikkoja ei kiinnosta keskustella äänestäjiensä kanssa muuten kuin muutamaa kuukautta tai viikkoja ennen vaaleja. Ennen vaaleja tälle foorumille ilmestyy läjäpäin erilaisia maahanmuuttokriitikoita mainostamaan itseään, mutta kun vaalit on käyty, he häviävät kuin pieru Saharaan.

Bravo Finpulveri,  12 points! 

Palataan linjalle 3.4 vuoden päästä, ei kuntavaalitkaan kiinnosta .. huono liksa, eikä niistä saa puoluetukea.

Lxoxvxe axnxd dxexmxoxcxraxcxy wxixlxl pxrxexvxaxixl !  - Ei vihaviesti, vaan vitutusviesti -

MoonShine

Quote from: leit on 06.11.2011, 17:55:44
Jos taas maahanmuuttotahtiin saadaan tolkku, kannattaa mamut hajauttaa mahdollisimman tehokkaasti kotoutumisen mahdollistamiseksi.

Haluaisitko SINÄ itse ostamasi kerrostaloasunnon yläkertaan sosiaalisilla tulonsiirroilla elävän ja siis täysin ilmaiseksi valtion/kunnan pikkiin asuvan kymmenlapsisen somppuperheen, joka tanssii rytmisesti yöt ja huutorukoilee viiden tunnin välein?

Tai haluaisitko omakotitalonaapuriksesi saman perheen?

Minä en ja siksi vastustan Lohelan hajasijoitushanketta.
Minulle sopii, että Turku ottaa vaikka kaikki Suomen sosiaalimamut ja asuttaa ne Varissuolle turkulaisten elätettäväksi,
jos Turun kunnavaltuusto sen siunaa.
Tai johonkin muualle, but N.I.M.B.Y

Ernst

Quote from: MoonShine on 06.11.2011, 18:08:57

Haluaisitko SINÄ itse ostamasi kerrostaloasunnon yläkertaan sosiaalisilla tulonsiirroilla elävän ja siis täysin ilmaiseksi valtion/kunnan pikkiin asuvan kymmenlapsisen somppuperheen, joka tanssii rytmisesti yöt ja huutorukoilee viiden tunnin välein?

Minulla on pirullinen suunnitelma, jonka olen kehittänyt viimeisen päälle valmiiksi yksityiskohdiltaan. Lähinaapurini on pikkuisen valuvikainen ja aika paljon ilkeä ihminen. Perhe seuraa perheenpään harhameininkejä, valitettavasti. Folie à Trois...

Jos talous sallii, olen ajatellut vuokrata talomme somaleille tai mustalaisille silloin, kun itse muutamme tästä eteenpäin. Enkä lähde vuokranantajana häätötoimiin ihan pienestä enkä isostakaan valitusmäärästä. Tiedä vaikka saisin mokukunniamerkin tammenlehvien kera esimerkillisen ennakkoluulottomana vuokraisäntänä  :D
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

MoonShine

Minäkin olen kuullut, että pahin kosto v*ttumaisille naapureille on kämpän/talon myynti romaaneille tai etnisesti rikkaille.
Totena se todistaisi aiemmat väitteeni tässä ketjussa.

Teiskolainen

Quote from: MoonShine on 06.11.2011, 18:08:57

Minä en ja siksi vastustan Lohelan hajasijoitushanketta.
Minulle sopii, että Turku ottaa vaikka kaikki Suomen sosiaalimamut ja asuttaa ne Varissuolle turkulaisten elätettäväksi,
jos Turun kunnavaltuusto sen siunaa.
Tai johonkin muualle, but N.I.M.B.Y

Minäkin vastustan sossumamujen hajasijoitusta. Ne mamut, jotka haluavat tehdä työtä ja joista on hyötyä, osaavat kyllä hajasijoittaa itsensä ilman apuakin.

mossad

Ennen Varissuolla asui suomalainen pohjasakka, nyt mamujen pohjasakka. Ei Pekka Vennamokaan siellä kauan viihtynyt.
Ennen Varissuota se rupusakki asui mm. B-osaston vieressä Kurjenmäessä. Luonnollisen kehityksen (ja ajan) myötä on Kurjenmäestä tullutkin arvotontti keskellä kaupunkia.
Yhtälöstä näemme että (epä-) sosiaaliset lähiöt rakentuvat sinne minne yhteiskunta ne rakennuttaa. 

Quote from: MoonShine on 06.11.2011, 10:11:55

Kysymykset on hyviä, mutta olen havaitsevinani niiden takaa Lohelan halun hajoittaa turkulaisen Varissuon sosiaalimamukeskittymän.

-Mihin ne siirrettäisiin?  - Tortinmäkeen

-Kauanko sosiaalimamu viihtyy erossa kaltaisistaan? - max 6-8 tuntia

-Miten suhtautuvat muualla asuvat saadessaan seinänaapurikseen kunnan kustannuksella ilmaiseksi Suomessa asuvan sosiaalimamuperheen? [asunto kunnalta, vuokra sossu/KELASTA, ruoka, vaatteet ja muu sossusta] - lähtisivät luultavasti Martinmäkeen

-Kuinka paljon keskimäärin putoaa omistuskerrostalon asukkaiden omien asuntojen keskihinnat, kun/jos kaupunki ostaa talosta yhden tai muutaman sosiaalitukiasunnon ja asuttaa siihen/niihin esim. kuusilapsisen kurdi- tai somaliperheen? - 20-30%

-Mitä se vaikuttaa taloyhtiön asumismukavuuteen? - no mitä luulet

Aallokko

Tähän voi tarjota tehokasta kolmen koon mallia:

* Käännytys (ei uusia ongelmamamuja maahan).
* Karkotus (rikoksesta kuin rikoksesta).
* Kotiutus (rahallisesti tuettu vapaaehtoinen palautus omaan kotimaahan).

terrakotta

Quote from: MoonShine on 06.11.2011, 10:11:55
Varsinais-Suomen Maria Lohela (ps) on tehnyt kirjallisen kysymyksen  maahanmuuttajakeskittymien syntymisestä, asianomaiselle ministerille vastattavaksi. Hyvä kun on tehnyt kirjallisen kysymyksen.

Kysymyksen ydinkohtia;

-Turun Varissuo on Suomen maahanmuuttajavaltaisin lähiö.
-muuta kuin suomea tai ruotsia äidinkielenään puhuvien osuus Varissuon asukkaista on 37 %.
-Onko hallitus tietoinen tiettyjen Suomen lähiöiden kehityskulusta ja mitä se aikoo tehdä, jotta Euroopassa koetut ongelmat eivät toistu Suomessa?

Tämä on kaiken kaikkiaan ihan hyvä kysymys. Lähinnä siksi, että se pakottaa muutkin miettimään Varissuon ja muiden vastaavassa kehityskulussa olevien lähiäiden tulevausuutta ja sitä, mitä voidaan tehdä, jotta Suomessa ei vastaisuudessakaan olisi palavia lähiöitä.

Voi olla, että toiveena on hajottaa Varissuon maahanmuuttajakeskittymä, mutta voi myös olla olematta. Joka tapauksessa on hyvä, että joku yrittää nostaa kissaa pöydälle. Ongelma olisi parasta ratkaista jo ennen sen syntymistä.

Quote from: MoonShine on 06.11.2011, 14:44:38
Alunperin tarkoitin sitä, että Lohelan siirtyessä isompiin saappaisiin kansanedustajaksi, olisi kaukoputki käännettävä Varissuolta valtakunnan asioihin, eli maahanmuuttopolitiikan järkevöittämiseen.
Vaikka Varissuolla asuukin.

Olihan tuossa kääntymistä isompiin asioihin, sillä siinä mainittiin yksittäisesimerkin lisäksi muutkin vastaavassa tilassa olevat lähiöt. Varissuo oli esimerkkinä varmasti siksi, että että se on tutuin mutta myös siksi, että siellä valehtelematta kehityskulku on pidemmällä kuin missään muussa lähiössä Suomessa.

Vaaditaanko sinun mielestäsi nuivuuteen se, että vastustaa kaikkien kehitysmaalaisten muuttoa länsimaihin riippumatta kehitysmaalaisen muuton syystä ja tämän koulutustaustasta? Jos näin, veikkaan, että aika tavattoman moni itsensä nuivaksi lukeva on kanssasi eri mieltä siitä, mitä nuivuus sisältää.

MoonShine

Minäkään en ole varmaankaan mielestäsi tarpeeksi NUIVA.
Koska hyväksyn työperäisen maahanmuuton Suomeen, mutta en sosiaaliturvaseinäturismia.

mossad

Näen kristallipallosta:

Lohela on 4 vuoden päästä kansanedustaja joka ei enää asu Varissuolla.

MoonShine

Quote from: mossad on 07.11.2011, 11:33:32

Näen kristallipallosta:

Paljon pitää terävöittää toimintaa mikäli aikoo uusia mandaattinsa.

mossad

"Paljon pitää terävöittää toimintaa mikäli aikoo uusia mandaattinsa."

- Enemmän kuin esim. Hakkarainen, vai painivatko eri sarjassa?

Everyman

Quote from: mossad on 07.11.2011, 11:33:32
Näen kristallipallosta:

Eihän se nytkään asu siellä varsinaisten seassa. "Maria Lohela asuu sivussa vuokrataloista, omistusasunnossa Varissuon laidalla." (Nyt-liite, 2009)

Varmaan aika lailla right side of the tracks siis?