News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-11-04 Mikko Paatero: Liian helppoja rikoksia, hoitakaa itse.

Started by Oinomaos, 04.11.2011, 15:23:12

Previous topic - Next topic

nuiv-or

Quote from: ApinA on 04.11.2011, 23:14:01
Saa hillua mun puolesta jatkossakin. Koiraa ei tarvi sääliä, sillä on lyhyemmät työvuorot kuin ihmisellä.

Ei sinne vierailijakaan saa viedä lemmikkiä eläinsuojelulakien tms. takia. Ja viimeksi kun katsoin, 12 tuntia ne taisi sitä siellä kiduttaa. Ja hyötysuhde aika lähellä nollaa.

ApinA

Quote from: nuiv-or on 04.11.2011, 23:19:30
Quote from: ApinA on 04.11.2011, 23:14:01
Saa hillua mun puolesta jatkossakin. Koiraa ei tarvi sääliä, sillä on lyhyemmät työvuorot kuin ihmisellä.

Ei sinne vierailijakaan saa viedä lemmikkiä eläinsuojelulakien tms. takia. Ja viimeksi kun katsoin, 12 tuntia ne taisi sitä siellä kiduttaa. Ja hyötysuhde aika lähellä nollaa.

On vähän eri asia viedä festari alueelle lemmikkiä. Koiraa on luultavasti pidetty muualla siinä välillä tai koiria on ollut useampia. Vaikka en poliisiin virkamiehenä luottaisikaan, uskon kuitenkin koirankäyttäjän ymmärtävän koiraa sen verta, ettei 12 tuntia koira ole töissä. Oliko muuten koiralla kuonokoppa?

ApinA

Quote from: nuiv-or on 04.11.2011, 23:37:21
Ei muistaakseni.

Koirahan saattaa olla myös vartijalla käytössä TYÖKALUNA. Vartijan koiralla pitää olla kuonokoppa käsittääkseni aina (paitsi silloin kun koiraa käytetään voimankäytössä). Poliisin tai tullin koirat ei kai niitä tarvitse. Vartijan koira ei montaa tuntia saa palveluksessa olla kerrallaan. Tuskin poliisikoirakaan.

svobo

Elkää valittako niistä joukkoraiskauksista, tarttukaa itse toimeen.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

Jepulis

Quote from: schenker on 04.11.2011, 15:54:57
Quote from: Darvi on 04.11.2011, 15:40:15
Polttoaine-ehdotus kuulostaa järkevältä. Ei se huoltoasema mihinkään voi livistää antamatta sitä löpöä.

huolto-asemat vosivat siirtyä pelkkään korttimyyntiin siis pelkkiä automaatteja niin ongelma olisi ratkaistu sillä. itse tankkaan aina automaatista kortilla.

No häh. "Minä itse teen sitä ja tätä" sopii perusteluksi esimerkiksi avoimeen maahanmuuttoon. Minulla on hyvä kaveri Virossa, siksi minusta ei minkään maiden välillä kannata pitää mitään raja-aitoja?

Koska joku voi järjestää tankkauksensa ja joku huoltamonsa siten, ettei siellä voi varastaa, on kaikkien siirryttävä samanlaiseen käytäntöön, ei mitään väliä, vaikka se on tosiasiassa rikollisille periksi antamista? EI käy, vaan rosvoille riittävä sanktio. Ei kiinnosta yhtään vaikka sanktio olisi hänen mielestään hieman epäreilu.

Ei puistoraiskauksia kannata tutkia, on parempi, että puistoissa kävelijät käyttää housuissaan munalukkoja? EI vaan puistoihin riittävästi valvontaa, raiskausrikollisuus on niin paljon tärkeämpi asia kuin liikenteenvalvonta, joko sopii rahoittaa poliisia lisää tai priorisoida asiat oikein.

Mitä vittua tälle yhteiskunnalle on tapahtumassa? Omaisuutta, turvallisuutta ja lakia on kunnioitettava, jos rikollisuus lisääntyy, pitää miettiä miksi eikä nostaa kädet pystyyn. Esimerkiksi Turussa näyttää siltä, että tietyt kansalaisryhmät on yliedustettuna tilastossa. Miksei näiden kuriinpistämistä edes yritetä kun tekijät on tiivistyneet muutamaan ryhmittymään?

Paatero ulos ja tilalle äijä, joka haluaa kunnioittaa yleensäottaen kansalaisten järjestystoiveita sekä ennenkaikkea lakia, jopa silloinkin kun enemmistöä ei kiinnosta. Riittävästi rahaa, että poliisi toimii. Kaikenmaailman ajatusrikostutkinnat voi karsia. Sitä seuraavaksi valtio voi karsia monikulttuurikoordinaattorit ja ilmaiset tulkkaukset ja siirtää rahat poliisille. Maahantulevien romanien päästämättä jättäminen yksin tilastojen nojalla vähentäisi rikollisuutta jo prosenteilla, eikä maksa euroakaan.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

nuiv-or

Hyvin sanottu. Ennen pystyi palauttamaan pullotkin suoraan kauppojen koriin - kassalla vaan ilmoitti niistä. Nykyään vaikka on automaatit, rajan yli tullaan väärennettyjen kuittien kanssa.

Silloin ennen myös satunnainen bensavaras jäi takuulla kiinni. Kaikilla oli paljon mukavampaa. Tämä kaikki on tuhottu näiden kansainvälisten eevan kaltaisten idioottien takia, ei helvetti, että vituttaa tämä typeryys. Rajat kiinni ja poliisi valvomaan oikeiden rikosten perään eikä vihapuheita ja muita turhuuksia. Ja rikolliset ulos.

matkamasentaja

Quote from: Voitto-Taisto on 04.11.2011, 22:56:12
Paateron heitosta tulee mieleen Kataisen samankaltainen, kun aikoinaan oli puhetta vanhusten hoitoon menevästä rahamäärästä.

Katainen sanoi, että nuorempien polvien tulee hoitaa vanhoiksi ehtineet omaiset omalla kustannuksella itse.

Eikös se mene nytkin juuri noin?. Raha kierrätetään vain veroina Valden kautta ja saadaan siten touhu kalliimmaksi kun Valde vetää välistä..

Sour-One

Quote from: normi on 04.11.2011, 16:04:28
Jaaha, taaperon mielestä pienet rikokset eivät kuulu poliisille... ai jaa no miksi ne antaa sitten rikesakkoja pienistäkin ylinopeuksista ja tuhlaavat aikaansa näihin pikkurikkeisiin. Rikehän on vielä vähäisempi asia kuin pikkurikos kuten polttoainevarkaus. Blogihan lähentelee jo kehotusta pikkurikosten tekemiseen...  :facepalm:

Käsittämätöntä jengiä meillä lainvalvonnassa ja toteutuksessa... Paatero, Koskelo ja valtakunnansyyttäjäpojat.

Vitun lapsellista alkaa nimittelemään. Teini-ikäisten touhuja. Kumma, ettei ylläpito puutu tuollaiseen.

M.E

Quote from: Johannes Krauser II on 04.11.2011, 16:16:06
Tiskillä maksattaessa tietenkin useammin asiakas nappaa jotain ylihintaista naposteltavaa tai virvoitusjuomaa samalla matkaan. Niillä huoltoasemilla missä paremmat normaalihintaiset kaupat on ei taideta tiskillä yleensä maksaa.

Ei ole syy. Laitteet voi myös laittaa toimimaan niin päin, että ensin maksetaan kassalla ja sitten saa maksetulla summalla polttoainetta ulos pumpusta. Ja jos tuli maksettua liikaa niin vaihtorahan saa taas tiskiltä.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Simo Hankaniemi

Paatero on oikeassa, poliisia ei välttämättä tarvita. Soturiseurat ottavat mielellään nämä tehtävät hoitaakseen ja vieläpä ilmaiseksi.

Mika Mäntylä

Josko poliisi hoitaisi jatkossa ne rikosasiat, kun oikeasti ovat poliisin juttu, mutta kansalaiset saakon arvioida itse tarpeensa ampuma-aseiden suhteen ja tarkkailkoot nopeudenkäyttöään liikenteessä.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

Onkko

Ne muutamat jotka itkee siitä että poliisi kehtaa sanoa että itsekkin voi vaikuttaa voivat tutustua pankkiryöstöihin jotka loppuivat kun pankkien turvallisuus parani niin että ei oikeastaan kannata edes koettaa.

Ari-Lee

Quote from: Simo Hankaniemi on 05.11.2011, 21:10:36
Paatero on oikeassa, poliisia ei välttämättä tarvita. Soturiseurat ottavat mielellään nämä tehtävät hoitaakseen ja vieläpä ilmaiseksi.
Soturiseurat:)
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä