News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

YLE: Vakava tietomurto - tuhansien suomalaisten tiedot vuotivat internetiin

Started by Possumi, 05.11.2011, 23:20:20

Previous topic - Next topic

Possumi

Kaikki ovat varmaan lukeneet jo YLE:n etusivulta jutun.

Tarkistakaa nyt ensin ettei omat tiedot löydy listalta: tässä on lista jossa on pelkkä etunimi ja syntymäaika niin voi huoletta käydä katsomassa onko omat tiedot mahdollisesti vuodetulla listalla.

Alkuperäisen listan kyllä sitten löytää kukatahansa googletaitoinen.

Keskustelua aiheesta:
- Miksi ihmiset edelleen olettavat että heidän tietonsa ovat turvassa/yksityisiä kun muistaa kuinka moneen eri järjestelmään ne on vuosien varrella tallennettu (ja edelleen jaettu)?
- Onko HETU:lla enää mitään muuta käyttöä kuin ihmisten yksilöinnissä tietokannoissa - siis mitään henkilökohtaista tai turvaa se ei ainakaan nykypäivässä saisi antaa
- Miten tietojärjestelmiä yleensäkkin tuotetaan nykyään julkiselle sektorille ja kuka niistä vastaa (kuka vastaa että vastuu henkilöillä tai päättäjillä on minkäänlaista pätevyyttä näihin asiohin)?

JmR

1§ "Suomi on täysivaltainen tasavalta."

ajuha

"Kuten foorumilla on spekuloitu, on todennäköistä, että pieni osa listasta sisältää OSKU ry:ltä tietomurron yhteydessä hankittuja henkilötietoja.

OSKU ry on ollut yhteydessä ko. henkilöihin ja haluaa samalla kiittää tätä viestiketjua, jonka kautta saimme vihjeen asiasta

Olemme yhteydessä poliisiin, joka asiaa tutkii ja siitä tiedottaa. Tulemme myös tiedottamaan henkilöitä, joita asia koskee heti kun asiassa ilmenee jotain uutta".

Suomen Opiskelija-Allianssi - OSKU ry.

n.16.000 nimeä, sotua, osoitetta, puhelin-numeroa, ei ole "pieni-osa", ,, kiitokset , aina valpaalle Muropaketille,sekä eräille edm. eeppiseen lankaan kirjoittaville.

P

Quote from: JmR on 05.11.2011, 23:32:06
Samana päivänä syntynyt löytyi  8)

Heh, kuin myös. Ja ei ollut suominimi, vaan viittasi arbimaahan.. Muuten aikapaljon "virallisten mamujen" nimiä listassa suhteessa suominimiin. Enemmän kuin yleinen suhde tilastojen valossa, noin silmämääräisesti.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

nuiv-or

Vuotavathan äärioikeistonkin tiedot. Tämä on mahdollisuus, ei uhka.

Quote from: P on 05.11.2011, 23:59:30
Heh, kuin myös. Ja ei ollut suominimi, vaan viittasi arbimaahan.. Muuten aikapaljon "virallisten mamujen" nimiä listassa suhteessa suominimiin. Enemmän kuin yleinen suhde tilastojen valossa, noin silmämääräisesti.

Katsopa 0101 syntyneitä. 60 % nimistä (yht. 88 kpl) on vierasperäisiä. Yleisin moniosaajan horoskooppimerkki on siis kauris.

Ruckafella

Quote from: nuiv-or on 06.11.2011, 00:02:24
Vuotavathan äärioikeistonkin tiedot. Tämä on mahdollisuus, ei uhka.

Quote from: P on 05.11.2011, 23:59:30

Katsopa 0101 syntyneitä. 60 % nimistä (yht. 88 kpl) on vierasperäisiä. Yleisin moniosaajan horoskooppimerkki on siis kauris.

QuoteNäin Kauriista sanotaan alan kirjallisuudessa:

Kauriit ovat kunnollisen ihmisen ruumiillistumia. He tekevät työnsä kunnolla eivätkä pidä itsestään meteliä. Kauriit ovat pienestä pitäen mietteliäitä ja totisia, ja siksi vaikuttavatkin usein vanhemmilta kuin ovat. He tekevät elämässään paljon uhrauksia, eivät niinkään muita auttaakseen, vaan säilyttääkseen rauhan ja tyyneyden omassa elämässään.

Kauriit ovat älykkäitä ja loogisia. He tekevät paljon havaintoja ympäröivästä maailmasta ja pohtivat niitä. Kauriilla on kyltymätön tiedonjano, ja se tekee heistä sivistyneitä ja fiksuja. Totinen ja rauhallinen Kauris on myös erittäin kunnianhimoinen. He toimivat usein johtavissa työtehtävissä. Toisaalta, Kauriit tarvitsevat myös paljon hyväksyntää muilta ihmisiltä. Usein ulkopuolisten mielipiteet merkitsevät heille enemmän, kuin läheisten ihmisten.

Kauriit eivät ole spontaaneja, vaan varovaisia ja kaukonäköisiä. Vahvatahtoinen Kauris on parisuhteessa erittäin romanttinen ja uskollinen. Hän on kumppanilleen lempeä, ja kykenee syviin ja vakaisiin tunteisiin.
:o
http://plaza.fi/ellit/kristallipallo/horoskooppimerkit/horoskoopit-kauris

Päteeköhän horoskooppi myös juksatulla syntymäpäivällä?

vellihousu

Minä olen hiukkasen huolissani tämän foorumin henkilötietojen säilytyksestä. Tottahan siellä ylläpidossa on kohtuullisen monella mahdollisuus näitä tietoja katsella. Sikäli ei haittaisi mitää, mutta kun kohdalle sattuu jokin sellainen ylläpitäjä, joka eräänä päivänä tekee Mäki Vetelät ja kääntää kelkkansa.

Siinähän se taas yksi riemu raikuisi, kun paljastettaisiin, ketkä täällä hommassa niitä nimettömiä vellihousuja ovat.

Huolestuttavaa tämä on sikäli, että Patriootit.comin tietomurrosta(kaan) ei kuulunut yhtään huolestunutta puheenvuoroa viranomaisten taholta, vaikka kyse lieneekin laillisesta järjestöstä.

Suorastaan käsittämätöntä, että joku Ossi Mäntylahtikin voi kenenkään puuttumatta retostella listalta löytyneiden nimillä.

Ei muuta, mutta meneppäs paljastamaan netissä jonkun oikean rikollisen henkilöllisyys. Huomaat olevasi alta aikayksikön poliisikuulusteluissa ja syytettynä törkeästä kunnianloukkauksesta.

Minun mielestäni, mitä olen tätä Patriootit-casea seurannut ja tapauksesta kuultuani kerran ko. lafkan etusivulla käynyt, ei siellä olevasta materiaalista ainakaan minun hälytyskelloni soineet mistään ihmeellisestä.

Senverta henkeen ja vereen itse inhoan sosiaalidemokraatteja, että en taatusti sekaannu mihinkään puolueeseen, jossa on edes pientä yhteneväisyyttä nimen osalta. Siispä kansallis-sosialismi tai mitä se nyt olikaan, on mahdoton ajatus.

Silti on mielestäni täysin tuomittavaa, että tälläisen järjestön jäsenyys paljastuu ja paljastunutta tietoa voi retostella julkisesti.

Kyllä minä tuomitsisin senkin, että greenpeacen, EVR:n tai vihreiden jäsenrekisteri vuotaisi julkisuuteen, vaikka en heidän vouhotuksiaan haluakkaan jakaa. (luontoa kyllä pitää kunnioittaa, mutta maalaisjärjellä).

Vakuuttakaas nyt ylläpito, että tietomme on tallessa ???
"mielenosoitukset on kommareiden touhuja, kuten taistelut ja yhtenäiset kansat"

Tuhatkauno

Ei haukku haavaa tee, ellei halol' päähän lyö.

Ville Niinistö: " Kysymys ei ole siitä, mikä on laitonta, vaan siitä mikä on soveliasta poliittiselle päättäjälle."

nuiv-or

Quote from: vellihousu on 06.11.2011, 01:38:24
Siinähän se taas yksi riemu raikuisi, kun paljastettaisiin, ketkä täällä hommassa niitä nimettömiä vellihousuja ovat.
Oletko syöttänyt nimesi profiiliisi? Jos et, niin ei sitä voi paljastaakaan. Luulisi, että smf tallentaa salasanat tietokantaan salattuina.

Onkko

Minä olen hiukkasen huolissani tämän foorumin henkilötietojen säilytyksestä. Tottahan siellä ylläpidossa on kohtuullisen monella mahdollisuus näitä tietoja katsella. Sikäli ei haittaisi mitää, mutta kun kohdalle sattuu jokin sellainen ylläpitäjä, joka eräänä päivänä tekee Mäki Vetelät ja kääntää kelkkansa.

....

Sinun tiedot on sinun valitsema nimimerkki ja sähköpostiosoite, jos sähköpostiosoite antaa tiedon kuka olet niin tee uus vaikka gmailiin ja vaihda.
Eli pahimmillaan tieto on että tänne kirjoittaa vellihousu jonka sähköpostiosoite on "minkäikinä[email protected]" ja jos pahasti murretaan niin IP osoite jolla ainoastaan poliisi rikosilmoituksen ja epäillyn tarpeeksi pahan rikoksen perusteella voi kysellä kuka tämän takana on.

ajuha

Quote from: Nuivinator on 06.11.2011, 01:55:19

Parhaan tietomme mukaan tietonne ovat turvassa.

Onko?, Homma, vaihtoi "alustaa", tämä nykyinen, pelittää nopeammin, kuin aiemmpi, ilmeisesti kaistaa riittää, mutta, kirjautumisen yhteydeydessä, voipi olla, pointti, missä, saattaisi, tiettyä disinformatiota esiintyä,.

Onkko

Quote from: ajuha on 06.11.2011, 02:10:56
Onko?, Homma, vaihtoi "alustaa", tämä nykyinen, pelittää nopeammin, kuin aiemmpi, ilmeisesti kaistaa riittää, mutta, kirjautumisen yhteydeydessä, voipi olla, pointti, missä, saattaisi, tiettyä disinformatiota esiintyä,.

Sama suomeksi kiitos.

Emo

Ei ollut omaa nimeä, ei ukkoa eikä sisaruksiani eikä vanhempiani. Muita en jaksanut tarkistaa, kiitos linkistä!

ajuha

Tällä foorumilla, oma ad hominem on turvassa, huolimatta pienistä nuketus yrityksistä.

Onkko

Jos joku omat tietonsa löytää niin mulla on tuo tiedosto ja voin tarkempia tietoja vastaan kertoa oletko se juuri sinä. Tarkemmat tiedot määrittelet itse toki eli esimerkiksi sukunimen eka kirjain tain hetun vika kirjain jne.

Onkko

Quote from: Nuivinator on 06.11.2011, 03:30:28
Ok. Mun hetun "vika kirjain" on C. Olenko listalla?

Tarkoitin toki että antaa syntymäajan ja etunimen joka on tuolla listalla ja sitten jonkin lisätiedon niin katson, älä vasiten ymmärrä väärin ko koitan vain auttaa :(
Terveisin SUPO