News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-11-01 Maahanmuuttokriittiset ovat ryöstäneet Suomen leijonan ja lipun

Started by K.K., 02.11.2011, 00:17:45

Previous topic - Next topic

normi

Vuokko aloittaa itkuvirren sanalla "Tapoin..."  ;D

Mistähän psykologisesta ongelmasta ja traumasta tuo alitajuntainen lipsahdus kertoo?
Impossible situations can become possible miracles

Jouko

Quote from: normi on 02.11.2011, 08:53:00
Vuokko aloittaa itkuvirren sanalla "Tapoin..."  ;D

Mistähän psykologisesta ongelmasta ja traumasta tuo alitajuntainen lipsahdus kertoo?

Nuorella ihmisellä on vakava psyykkinen trauma. Harva sitä tulee julkisuuteen purkamaan. Mutta näin saa apua helpommin. Asiantuntijat, auttakaa tuota tyttöä!
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Eugen235

voiko joku savo-karjalainen kertoa miksi juuri itä-Suomen maakuntalehtiin on pesiytynyt tällainen natsikorttijankutus?

SS, Karjalainen, Keskisuomalainen.

Vuodesta toiseen näiden kolumnistien ja pääkirjoituslaattaajien suurin huolenaihe on natsismi ja rasismi?

Miksi nämä lehdet käyvät kaupaksi, vaikka ko. alueilla tietääkseni asuu tavallisia ja eliitin nöyryyttämiä ihmisiä? Onko syynä masokismi, tyhmyys vai maksaako valtio näiden lehtien ilmaisen kotiinkannon?

Sanglier

Viherkommarit ovat ryöstäneet ja häpäisseet sanat demokratia, tasa-arvo ja suvaitsevaisuus. Hävettää nykyään tunnustaa kannattavansa niitä kaikkia.

kale vale

Ei tässä kohta tohdi Peugeottia hommata ajopeliksi kun tuollaiset ahdistuneet vatipäät naarmuttavat
angstissaan kyljet ruvelle nähdessään razistisen keulamerkin?
suomalaistaustainen

Whomanoid

Tuo kirjoitus on varsin ymmärrettävä ja uskon, että erittäin moni tavissuvisnuori jakaa tuon kokemuksen, jossa kaikki maahanmuuttokritiikki niputetaan natsilarppaajien touhuun, joko tietämättömyyttään tai ideologisten silmälasien vuoksi. Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että nuo ulkomaisia totalitaristeja ihannoivat patriootit tosiasiassa vetävät toiminnallaan koko ajan mattoa uskottavan ja demokraattisen maahanmuuttokriittisen politiikan alta ja kuvittelevat saavansa maahanmuuttokeskustelun myötä lisää jäseniä (niin kuin on tapahtunutkin). Samalla he saastuttavat kansalliset symbolit, kuten Suomen lipun ja leijonavaakunan niin vastustajiensa kuin monien epäpoliittisten kansalaistenkin silmissä. Varsinkin nuoret ovat tälle touhulle yliherkkiä.

Varmasti maahanmuuttokriittiseen liikkeeseen kohdistuu tietoista pahantahtoista niputtamista vastustajien taholta, mutta monet tavalliset kansalaiset vieroksuvat kaikkea ääärimeuhkaamista ja etenkin ulkomaisia vihaideologioita kuten kommunismia (luokkaviha) ja kansallissosialismia (rotuviha). Sen vuoksi vakavasti otettaviksi haluavien maahanmuuttokriittisten pitäisi selkeästi tehdä ero tuollaisin porukoihin. Samasta syystä vasureiden pitää tehdä pesäero anarkisteihin, safkalaisiin, antifasisteihin, museokommunisteihin ym. totalistiradikaaleihin. Patriootti.comin porukka on enemmän uhka maahanmuuttokriittiselle liikeelle ja terveelle 2000-luvun isänmaallisuudelle kuin kestämättömälle maahanmuuttopolitiikalle.

Toisaalta tässä on maahanmuuttokriittisille mahdollisuus kertoa, mitä 2000-luvun isänmaallisuus heidän mielestään voisi olla. Minulla se lähtee vastuullisesta, sosiaalisesti liberaalista ja humaanista, yksilöä ja mahdollisuuksien tasa-arvoa suomalaisessa ja pohjoismaisessa hengessä kunnioittavasta yhteiskunta- ja ihmisnäkemyksestä.  Uskon monien hommalaisten jakavan tämän arvopohjan.
Väärin liputettu!

Eugen235

jos ihminen haluaa käyttää leijonapaitaa, niin onko mielestäsi kyseessä "äärimeuhkaaminen ja ulkomainen vihaideologia"?

Quote from: Whomanoid on 02.11.2011, 09:25:28
Tuo kirjoitus on varsin ymmärrettävä ja uskon, että erittäin moni tavissuvisnuori jakaa tuon kokemuksen, jossa kaikki maahanmuuttokritiikki niputetaan natsilarppaajien touhuun, joko tietämättömyyttään tai ideologisten silmälasien vuoksi. Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että nuo ulkomaisia totalitaristeja ihannoivat patriootit tosiasiassa vetävät toiminnallaan koko ajan mattoa uskottavan ja demokraattisen maahanmuuttokriittisen politiikan alta ja kuvittelevat saavansa maahanmuuttokeskustelun myötä lisää jäseniä (niin kuin on tapahtunutkin). Samalla he saastuttavat kansalliset symbolit, kuten Suomen lipun ja leijonavaakunan niin vastustajiensa kuin monien epäpoliittisten kansalaistenkin silmissä. Varsinkin nuoret ovat tälle touhulle yliherkkiä.

Varmasti maahanmuuttokriittiseen liikkeeseen kohdistuu tietoista pahantahtoista niputtamista vastustajien taholta, mutta monet tavalliset kansalaiset vieroksuvat kaikkea ääärimeuhkaamista ja etenkin ulkomaisia vihaideologioita kuten kommunismia (luokkaviha) ja kansallissosialismia (rotuviha). Sen vuoksi vakavasti otettaviksi haluavien maahanmuuttokriittisten pitäisi selkeästi tehdä ero tuollaisin porukoihin. Samasta syystä vasureiden pitää tehdä pesäero anarkisteihin, safkalaisiin, antifasisteihin, museokommunisteihin ym. totalistiradikaaleihin. Patriootti.comin porukka on enemmän uhka maahanmuuttokriittiselle liikeelle ja terveelle 2000-luvun isänmaallisuudelle kuin kestämättömälle maahanmuuttopolitiikalle.

Toisaalta tässä on maahanmuuttokriittisille mahdollisuus kertoa, mitä 2000-luvun isänmaallisuus heidän mielestään voisi olla. Minulla se lähtee vastuullisesta, sosiaalisesti liberaalista ja humaanista, yksilöä ja mahdollisuuksien tasa-arvoa suomalaisessa ja pohjoismaisessa hengessä kunnioittavasta yhteiskunta- ja ihmisnäkemyksestä.  Uskon monien hommalaisten jakavan tämän arvopohjan.

nevahood

Itse olen nähnyt on-hävettänyt-leijonia lähinnä maahanmuuttajilla. Itse asiassa viimeisen parin vuoden aikana pelkästään maahanmuuttajilla. Myös niillä varsinaisilla. Näillä taustoilla otsikointi vaikutti vähintäänkin kummalliselta.

Ps. Kokemuksieni mukaan maahanmuuttajat viestittävät tuolla lähinnä sitä, että ovat halukkaita olemaan osa tätä yhteiskuntaa. Moinen leijonariipus on toiminut monesti hyvänä keskustelunavaajana maahanmuuttajien kanssa.
Suurkiihottaja Runeberg

Whomanoid

Quote from: Eugen235 on 02.11.2011, 09:36:30
jos ihminen haluaa käyttää leijonapaitaa, niin onko mielestäsi kyseessä "äärimeuhkaaminen ja ulkomainen vihaideologia"?

Ei tietenkään. Esim. sinivalkoiseen peruukkiin, maskiin ja leijonapaitaan sonnustautunut lätkäfani lienee yleensä tervehenkisellä tavalla isänmaallinen. Sen näkee positiivisesta, karnevalistisesta, sanoisinko postmodernista, isänmaallisten symbolien käytöstä. Jos ihminen ihannoi kansallissosialismia, siihen liittyvää rasismia, militarismia ja väkivaltaa sekä väittää vakavissaan sen olevan isänmaallista ja ilmaisee sen pukeutumalla leijonapaitaan, niin se on 2000-luvun Suomessa epäisänmaallista äärimeuhkaamista ja vieraan, suomalaisille vahingollisen ideologian edistämistä. Kansallinen vastarinta, Patriootti.com yms. jengit ovat isänmaallisin symbolein koristeltuja Troijan hevosia.
Väärin liputettu!

Jouko

Ankara kritiikki epäonnistunutta ulkomaalaispolitiikkaa kohtaan on mitä isämaallisinta. Esimerkiksi jos venäläisten osuus maassa kasvaa niin suureksi että Moskovaa alkaa kiinnostaa kuinka heitä täällä kohdellaan, niin kyllä se on vakava paikka. Samaten jos Suomesta tulee islamilaisten terrosristien tukikohta ja lepopaikka. Entäpä etniset jengisodat suurten kaupunkien kaduilla? Isänmaallisuus on turvallisuuspolitiikkaa jaloimassa muodossaan.
Aivan samantekevää on joidenkin leijonariipusten kantaminen kaulassaan. On minulla armeijan lahjoittama tunnuslevyriipuskin mutta en kanna sitäkään kaulassa vaikka se on siihen tarkoitettu. Olen suomalaismielinen, patriootti. Meillä on oikeus olla itsenäinen kansakunta kansakuntien joukossa.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

ukkometso

Tähän teemaan  voi ottaa yleisemmin kantaa että  ennemmin itse luen lehtien tekstaten palstoja ja  mielipidekirjoituksia niissä on totuuden siemen miten ihmiset asioista oikeasti ja laajemmin ajattelee. Siis jos ei lasketa ihan "torifiiliksiä", jotka voitta lehdet 100-0.

Sen voin sanoa että tämä kyseessä oleva kirjoitus on sellaista tuubaa että ainoa  mitä näistä  seuraa niin ne tavalliset  lehtien tilaajat jättävät lehden tilaamatta kun nämä "toimittajat" lehtien sivuilla vittuilevat ruokkivalle kädelle.
Itse en enää jaksa näistä mennä laukoille, koska  tietää että nämä on lehtien viihdenurkkaus, ei mikään aivopesu enää onnistu.

Tämä tyyli että toimittaja yrittää tuputtaa lukijoille omaa harhaista maailmankuvaa ei ole enää tästä maailmasta, ehkä se on fantasia "Vuokkoloandiassa". Se tyyli on  oikesti voimissaan enää jossain Seitsemän Veljeksen  lukuopiskelukohtauksessa ;) 

Täälle toimittajakunnalle on pahinta se että ihmiset ajattelevatkin itse.   Esimerkkinä voi olla vaikka tämä muodissa oleva karppaus, ihmiset ottavat asioista itse selvää eikä luo Pekka Puskan pelotteluviestejä. Sama pätee yleisemminkin.

Kun olen yksinkertainen ihminen niin  mietin näitä lukiessani, että jos se rasismi on todella näin kovaa lisääntynyt, ja kun se on vielä ankara rikoskin, niin miksei  Suomen käräjäoikeudet ole täynnä rasismikäräjiä?   Mietin vain ;)
Nerouden ja typeryyden ero?

Neroudella on rajansa.

Eugen235

jos ihminen kulkee leijonapaita päällä ilman "karnevalismia", on siis kyse rasistista. Selvä.

Quote from: Whomanoid on 02.11.2011, 10:02:29
Quote from: Eugen235 on 02.11.2011, 09:36:30

Ei tietenkään. Esim. sinivalkoiseen peruukkiin, maskiin ja leijonapaitaan sonnustautunut lätkäfani lienee yleensä tervehenkisellä tavalla isänmaallinen. Sen näkee positiivisesta, karnevalistisesta, sanoisinko postmodernista, isänmaallisten symbolien käytöstä. Jos ihminen ihannoi kansallissosialismia, siihen liittyvää rasismia, militarismia ja väkivaltaa sekä väittää vakavissaan sen olevan isänmaallista ja ilmaisee sen pukeutumalla leijonapaitaan, niin se on 2000-luvun Suomessa epäisänmaallista äärimeuhkaamista ja vieraan, suomalaisille vahingollisen ideologian edistämistä. Kansallinen vastarinta, Patriootti.com yms. jengit ovat isänmaallisin symbolein koristeltuja Troijan hevosia.

Rekka-Pena

Quote from: Eugen235 on 02.11.2011, 09:11:48
voiko joku savo-karjalainen kertoa miksi juuri itä-Suomen maakuntalehtiin on pesiytynyt tällainen natsikorttijankutus?

SS, Karjalainen, Keskisuomalainen.

Vuodesta toiseen näiden kolumnistien ja pääkirjoituslaattaajien suurin huolenaihe on natsismi ja rasismi?

Miksi nämä lehdet käyvät kaupaksi, vaikka ko. alueilla tietääkseni asuu tavallisia ja eliitin nöyryyttämiä ihmisiä? Onko syynä masokismi, tyhmyys vai maksaako valtio näiden lehtien ilmaisen kotiinkannon?

Savolaisena arvaukseni olisi se, että koska täällä katukuvassa ei ole vielä rikastuksen vaikutukset samassa mittakaavassa kuin vaikkapa Itä-Helsingissä, niin maahanmuuttokritiikki nähdään "turhana" ja täten rasismina. Natsikortti on suhteellisen turvallista lyödä pöytään, kun ei ole mamuja sinua pieksämässä ja todistamassa mielipidettäsi vääräksi.

ruikonperä

Näinhän se aina menee. Ikävä asia joka ei koske itseä on helppo tuomita. "Mitä ne rasistit oikein valittaa, ei minulla ole mitään ongelmia maahanmuuttajien kanssa".
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Iiro Iso-Ilomäki

Quote from: nevahood on 02.11.2011, 09:46:51
Itse olen nähnyt on-hävettänyt-leijonia lähinnä maahanmuuttajilla. Itse asiassa viimeisen parin vuoden aikana pelkästään maahanmuuttajilla. Myös niillä varsinaisilla. Näillä taustoilla otsikointi vaikutti vähintäänkin kummalliselta.

Ps. Kokemuksieni mukaan maahanmuuttajat viestittävät tuolla lähinnä sitä, että ovat halukkaita olemaan osa tätä yhteiskuntaa. Moinen leijonariipus on toiminut monesti hyvänä keskustelunavaajana maahanmuuttajien kanssa.

Tuo on muuten totta, kun rupesin tässä muistelemaan. Useampikin keskustelu on tullut avattua maahanmuuttajien kanssa juurikin aiheesta "mitenkäs sulle tuommoinen on kaulaan eksynyt?". Ja nyt siis puhutaan kaikennäköisistä maahanmuuttajista. Eikä keskustelu ole koskaan seilannut pahoille teille vaan pysynyt asiallisena ja yleisesti ottaen miellyttävänä.

Itse pidän leijonariipusta, en nyt näkösällä aina mutta kaulassa kuitenkin koko ajan. En pidä sitä minkään ääriajattelun johdosta, vaan lähinnä kunnioittaakseni omalla "hiljaisella" tavallani omaa isänmaatani. Iso osa tuttavistani pitävät myös samaista riipusta samasta syystä. Olisihan myös mahdollisuus pitää leijonapaitaa tai jotain vastaavaa mutta minulla on hienompia paitojakin päällä pidettäväksi. Tosin yksi hihaton leijona-kuvioinen paita taitaa löytyä kesän kuumimpia päiviä varten.

Sitäpaitsi, leijonakorut ovat minun mielestäni hienoja koruinakin jo. Tosin olen jo monta kertaa saanut huomata että minun tyylimakuni selvästikkin eroaa melko radikaalisti massasta, mutta olkoonsa. Pidän myös Kalevala-koruista, se lienee tekee minusta haihattelijan ja konservatiivisen äärirazzizmuksen.

Jos nyt kerta listataan niin saatan pitää myös Thorin Vasara-riipusta, joka taasen minun mielestäni on hieno koru ja sisältää varsin hienon symbolisen arvon.
Loppujen lopuksi, olemme vain vain lihaa ja verta.

Emo

Minulla killuu kaulassa puinen risti, siinäpä vasta monikulttuurivastainen symboli ja varsinkin puisena erittäin aggressiivisesti kantaaottava!!

Risti löytyy myös Suomen lipusta, se on se sama symboli kuin minulla kaulassa. Muualla maailmassa ovatkin  :flowerhat: ja kulttuuririkastajat jo  huomanneet vaatia rasistisen ristisymbolin poistamista lipuista.
Suomen lipusta kun poistamme sinisen ristin, jää jäljelle pelkkä valkoinen lippu antautumisen merkiksi.

AstaTTT

Ehkä kyseessä on sama ilmiö kuin sanojen kriminalisoimisessa. Neekeri-sanan käytöstä pitää antaa vähintään suurta julkista paheksuntaa ja sakkoa, koska razzismi.

Koko nykyinen rasismikäsite on keinotekoinen ja rakennettu poliittiseksi välineeksi vaientaa ne, jotka suhtautuvat kriittisesti poliittisiin (hiljaa EU:n kabineteissa hyväksyttyihin) valtavirtauksiin. Kun ei uskalleta suoraan rajoittaa sananvapautta, se tehdään verhoten, määrittäen tietyt sanat, ilmaisut, vaatekappaleet, värit ja symbolit rasistisiksi.

t. Nim. Leijonateepaita yllä kirjoitteleva. Ilman razzismia.

Siili

Quote from: Whomanoid on 02.11.2011, 09:25:28

Minusta tuollaiset puheet "pesäeron ottamisesta" ovat naurettavia.  Ei ole olemassa mitään monoliittia "maahanmuuttokriittinen liike", on vain suuri joukko maahanmuuttokriiittisiä ihmisiä.  Minusta on tärkeää, että he tuovat esiin maahanmuuton ongelmia ja ehdottavat korjauksia näihin.  Asialinja näiden kieppeillä lisää varmasti näkemysten kannatusta. 

Eli: miksi tuhlata aikaa julkisiin irtisanoutumisiin joistakin marginaaliryhmistä?  Ennemminkin moisella on taipumusta lisätä väitteitä "kalikan kalahtamisesta".  Kyllä sen pitäisi riittää, että puututaan selkeästi omaan viiteryhmään (esim. puolueen tai muun järjestön) kuuluvan tekemisiin ja sanomisiin, jos ne ovat ristiriidassa sovittujen toimintaperiaatteiden kanssa.

Luotan siihen, että kansalaiset noin pääpiirteittäin ymmärtävät, että meitä on moneksi.  Anteeksipyytelyt tyyliin "olen maahanmuuttokriittinen, mutta maltillinen maahanmuuttokriittinen" kuulostavat hieman samalta kuin "olen juutalainen, mutta rehellinen juutalainen".

ruikonperä

Quote from: Iiro Iso-Ilomäki on 02.11.2011, 11:27:46

Itse pidän leijonariipusta, en nyt näkösällä aina mutta kaulassa kuitenkin koko ajan.

Eli häpeät näyttää sitä, koska ymmärrät että olet rasisti.

Iiro Iso-Ilomäki

Quote from: ruikonperä on 02.11.2011, 11:46:09

Itse pidän leijonariipusta, en nyt näkösällä aina mutta kaulassa kuitenkin koko ajan.

Ikävästi nyt tartun tähän trollaukseen, mutta korjaisin että en välitä siitä onko se nyt koko ajan näkösällä vai ei.

Elemosina

Quote from: Emo on 02.11.2011, 11:33:38
Suomen lipusta kun poistamme sinisen ristin, jää jäljelle pelkkä valkoinen lippu antautumisen merkiksi.

Terävä huomio Emo!

Itse aiheeseen liittyen olisi toivottavaa että lehdistö alkaisi noudattaa edes jotain alkeellista journalistiikan säännöstöä ja pyrkisi jokseenkin objektiiviseen uutisointiin. Koska tämä on mahdotonta niin toivoisin että edes tasapuolisesti julkaistaisiin vastakkaisten näkemyskantojen kirjoituksia.

Suomi lienee ainoa maa maailmassa jossa valtiollisten symbolien käyttö nähdään joidenkin oman maan kansalaisten toimesta rasistiseksi.  :facepalm:
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

AstaTTT

Quote from: Iiro Iso-Ilomäki on 02.11.2011, 11:47:54
Ikävästi nyt tartun tähän trollaukseen, mutta korjaisin että en välitä siitä onko se nyt koko ajan näkösällä vai ei.

Tuo onkin se keino, jolla keinotekoiseen rasismiin voi puuttua henkilökohtaisesti. Ei vaan välitä siitä, miten mikäkin asia on leimattu, jos se omassa mielessä ei kanna sitä leimaa.

Tavallaan meitä yritetään aivopestä suhtautumaan tiettyihin asioihin ja ilmiöihin halutulla (median ohjaamalla) tavalla. Keino välttää se on oma ajattelu ja siviilirohkeus.

ruikonperä

Tarkotin sitä että lehtien mukaan sinun on oltava rasisti.

Jaakko P.

Quote from: Sanglier on 02.11.2011, 09:14:58
Viherkommarit ovat ryöstäneet ja häpäisseet sanat demokratia, tasa-arvo ja suvaitsevaisuus. Hävettää nykyään tunnustaa kannattavansa niitä kaikkia.
Paras lausahdus aikoihin. Suvaitsevaisuudesta sen verran eriävä mielipide että suvaitsen kyllä tiettyjä asioita tiettyyn rajaan asti, mutta minkä tahansa paskan nieleminen uskaltamatta vaatia asiaan muutosta on sitä nykyajan 'oikeaa' suvaitsevaisuutta, jota siis en kannata.

Tasa-arvon toitottajat ovat kyllä raiskanneet koko termin.

Etuoikeuksien kritisointi on paikallaan, se on oikeaa tasa-arvon vaalimista. (Ruotsinkieliset, Ahvenanmaa, naiset, sex-vähemmistöt, mamut)
Quote from: Uuno Nuivanen on 07.05.2010, 12:31:14
Olen todennut, että kaikki on rasismia. Paitsi mokutus.

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

vkoski

Vuokko tyttönen on päästään pipi, tai sitten minäkin olen rasisti, kun ostin pojalleni hienot Suomi verkkarit ja itse pidin Suomen lippu pinssiä päällystakissani työmatkoilla ulkomailla.

Sanglier

Quote from: vkoski on 02.11.2011, 13:20:12
Vuokko tyttönen on päästään pipi, tai sitten minäkin olen rasisti, kun ostin pojalleni hienot Suomi verkkarit ja itse pidin Suomen lippu pinssiä päällystakissani työmatkoilla ulkomailla.

Olen syyllistynyt samaan vihaliputtamiseen, mutta lopetin kun muutin ulkomaille pysyväisluonteisesti. En halua mainostaa ja korostaa erilaisuuttani vaan pysin sulautumaan kuvaan. Jos joudun epämiellyttävään kohtaamiseen, huudan jotain saksaksi...  :-[

Lisäksi risti takissa voisi johtaa kristofobiseen värinään maanalaisen asemilla.

AstaTTT

Iiro Iso-Ilomäki

Quote from: ruikonperä on 02.11.2011, 11:53:56

Tarkotin sitä että lehtien mukaan sinun on oltava rasisti.

Käsitin siis väärin kommenttisi, ja nyt kun selvensit, yhdyn kommenttiisi. :D

Whomanoid

Quote from: Eugen235 on 02.11.2011, 11:08:34

jos ihminen kulkee leijonapaita päällä ilman "karnevalismia", on siis kyse rasistista. Selvä.

Lukutaito?
Väärin liputettu!