News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-11-01 Maahanmuuttokriittiset ovat ryöstäneet Suomen leijonan ja lipun

Started by K.K., 02.11.2011, 00:17:45

Previous topic - Next topic

Whomanoid

Quote from: Siili on 02.11.2011, 11:46:00
Minusta tuollaiset puheet "pesäeron ottamisesta" ovat naurettavia.  Ei ole olemassa mitään monoliittia "maahanmuuttokriittinen liike", on vain suuri joukko maahanmuuttokriiittisiä ihmisiä.  Minusta on tärkeää, että he tuovat esiin maahanmuuton ongelmia ja ehdottavat korjauksia näihin.  Asialinja näiden kieppeillä lisää varmasti näkemysten kannatusta.

Naura vaan. Irtisanoutuminen tässä kyseessä olevassa tapauksessa tarkoittaa mielestäni kuitenkin vain sitä, että avustajalle ja häntä puolustaneelle kansanedustajalle tehdään selväksi, että hengailu uusnatsien kanssa ei oikein luontevasti kuulu perussuomalaiseen aatemaailmaan ja että avustajan paikka on pantu hakuun. Ei tarvita anteeksipyyntöjä eikä julkisia irtisanoutumisia yhtään mistään. Näin varmaan tapahtuukin.
Väärin liputettu!

ElenaDaylights

Noh. Jännä vaan todeta että joku näkee maailmaa vain rasistilasien läpi vaikka Suomea ryöstetään eurokriisin vuoksi kohta kunnolla ja lujaa. Joskus todellakin tulee toivottua, että tulisi sellainen pula-aika kaikesta jolloin pitäisi pysähtyä oikein miettimään sitä, avaiskos tänään Fb:n vai säästäisikö sähkölaskussa jotta ensi kuussa olisi varaa ruokaostoksille  :facepalm:
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Whomanoid

Minä olen huolissani nimenomaan Suomen tulevaisuudesta ja siksi pelottaa, että persupuolue, johon monet ovat panneet viimeisen toivonsa, invalidisoi itsensä jatkuvilla kansanedustajatason töppäilyillä.
Väärin liputettu!

JmR

Quote from: Whomanoid on 02.11.2011, 17:13:36
Minä olen huolissani nimenomaan Suomen tulevaisuudesta ja siksi pelottaa, että persupuolue, johon monet ovat panneet viimeisen toivonsa, invalidisoi itsensä jatkuvilla kansanedustajatason töppäilyillä.

Huolestuttavampaa on, että puolue joka voitti vaalit ei saa mitään aikaseksi 20% kannatuksella. Elääkö Soini oikeasti jossain haavemaailmassa, jossa seuraavissa vaaleissa tulee 50% paikoista. Nyt pitäisi toimia, jotta äänestäjät kokevat, että heidän äänellänsä oli merkitystä.

Vähemmän median kanssa jauhamista, enemmän toimintaa.
1§ "Suomi on täysivaltainen tasavalta."

Jouko

Quote from: ElenaDaylights on 02.11.2011, 17:02:02
Noh. Jännä vaan todeta että joku näkee maailmaa vain rasistilasien läpi vaikka Suomea ryöstetään eurokriisin vuoksi kohta kunnolla ja lujaa. Joskus todellakin tulee toivottua, että tulisi sellainen pula-aika kaikesta jolloin pitäisi pysähtyä oikein miettimään sitä, avaiskos tänään Fb:n vai säästäisikö sähkölaskussa jotta ensi kuussa olisi varaa ruokaostoksille  :facepalm:

Huolensa kullakin. Monilla ei taida juuri huolta huomisesta olla rasistipeikkoja jahdatessaan. Haluaisinpa todella nähdä minäkin kun sellaisen metsästäjän omaan nokkaan alkaa tuulemaan tosissaan. Taitaisi peikkojahti jäädä sivummalle kun joutuisi miettimään että millä sitä tullaan toimeen viikon päästä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Viimeinen suomalainen

On siinä toimittajalla huolenaiheet! Tuollaiset pitäisi pakkoasuttaa vuodeksi Lieksan tai Itä-Helsingin mamuslummiin parin somaliklaanin väliin samaan rappuun. Voi Vuokko parkaa! Voisi huolenaiheet muuttua.
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Kaptah

Selvennettäköön nyt vielä, että minä yhdistän omien kokemusteni ja havaintojeni perusteella leijonariipuksen rasismiin, en maahanmuuttokriittisyyteen. Erotan nämä kaksi asiaa, mutta en muista ikinä tavanneeni leijonariipusta kantavaa ihmistä, jonka kanssa minulla olisi ollut kovin yhtenevät näkemykset maailman menosta. Toistaiseksi jokainen henkilö, joilta olen leijonalogon bongannut, ovat olleet mielestäni rasisteja.

Ja vaikka tämä varmasti menee monelta ohi, en väitä etteikö järkevilläkin maahanmuutokriitikoilla voisi olla leijonariipuksia ja leijonapaitoja, mutta itse en ole yhtäkään tällaista tavannut.

Onhan se surullista, koska kyseessä on kuitenkin Suomen valtion vaakunakuva, ja Suomea ja suomalaisuutta pidän kovassa arvossa. Samaten se vaatetuksessa antaa ihmisestä tietynlaisen kuvan, samoin kuin tumma puku tai lökäpöksyt tai punkkarinvaatteet. Ja vaikka moni haluaa toisin uskoa, ei se kuva nyt ihan täysin tyhjästäkään ole tainnut syntyä, kuten eivät muutkaan ennakkoluulot tietyn näköisiä ihmisiä kohtaan.

P.S. Minusta keskustelu tästä aiheesta on kyllä melkoisen turhaa, kun niskassa on koko länsimaailman talousromahduksen riski ja muutenkin tärkeämpiäkin asioita olisi...
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Sunt Lacrimae

Quote from: Eugen235 on 02.11.2011, 09:11:48
voiko joku savo-karjalainen kertoa miksi juuri itä-Suomen maakuntalehtiin on pesiytynyt tällainen natsikorttijankutus?

SS, Karjalainen, Keskisuomalainen.

Vuodesta toiseen näiden kolumnistien ja pääkirjoituslaattaajien suurin huolenaihe on natsismi ja rasismi?

Miksi nämä lehdet käyvät kaupaksi, vaikka ko. alueilla tietääkseni asuu tavallisia ja eliitin nöyryyttämiä ihmisiä? Onko syynä masokismi, tyhmyys vai maksaako valtio näiden lehtien ilmaisen kotiinkannon?

Toimituskuntia kyllästyttää Itä-Suomi ja nyt mokutetaan kilpaa josko mokuttajista parhain headhuntattaisiin Sanomatalolle?

Kaapistani ei löydy leijona-tai suomisymboliikkaa lukuunottamatta paria lippua urheiluotteluihin ja vastaaviin kinkreihin ja Esa Tikkasen vanhaa maajoukkuepaitaa joka ei edes mahdu päälle, mutta en missään nimessä kokisi ongelmaksi esimerkiksi pitää minkäänlaista leijonakuvioista asustetta tai nähdä sellaisia muiden käytössä. Tunnen esimerkiksi suomi- tai leijonateemoja vaatteissa ym. käyttäviä useita, ja olen silti todennäköisesti itse sosiaalisen piirini "nuivin". Toki tuota symboliikkaa näkee kadulla sellaistenkin tyyppien päällä, joille se ei todellakaan kuulu. Kaljapäissään riehuva skini kiitos-paita päällä Suomen lippu pilottitakin hihassa ei mielestäni todellakaan edusta isänmaallisuutta eikä toiminnallaan kunnioita sotaveteraaneja tai muitakaan Suomea rakentaneita. Mitäs se Adolf Ehrnrooth kyseisistä sankareista sanoikaan?

Silläkin uhalla, että syytetään impivaaralaisesta ja SAK-laisesta duunarin herravihasta, niin mielestäni nämä suomalaisuutta ja tervehenkistä patriotismia paheksuvat elitistit harrastavat sitä paheksuntaa juuri siitä syystä, että isänmaallisuus ja sen osoittaminen kumpuaa nimenomaan tavallisen kansan parista. Yhteiskunnan uudeksi aatelistoksi itsensä nimittänyt poliittisten broilerien, toimittajien ja kulttuuripersoonien epäpyhä kolminaisuus kun vierastaa maailmansyleilyssään kaikkea, minkä se itse mieltää juntiksi tai jotenkin peräkylämäiseksi kun internationalismi on nyt niin pop. Ei siinä mitään, en minäkään koe eläväni samassa yhteiskunnassa tällaisten ihmisten kanssa.
Play stupid games, win stupid prizes.

ruikonperä

Quote from: Kaptah on 02.11.2011, 18:01:44
Selvennettäköön nyt vielä, että minä yhdistän omien kokemusteni ja havaintojeni perusteella leijonariipuksen rasismiin, en maahanmuuttokriittisyyteen. Erotan nämä kaksi asiaa, mutta en muista ikinä tavanneeni leijonariipusta kantavaa ihmistä, jonka kanssa minulla olisi ollut kovin yhtenevät näkemykset maailman menosta. Toistaiseksi jokainen henkilö, joilta olen leijonalogon bongannut, ovat olleet mielestäni rasisteja.

Ja vaikka tämä varmasti menee monelta ohi, en väitä etteikö järkevilläkin maahanmuutokriitikoilla voisi olla leijonariipuksia ja leijonapaitoja, mutta itse en ole yhtäkään tällaista tavannut.

Onhan se surullista, koska kyseessä on kuitenkin Suomen valtion vaakunakuva, ja Suomea ja suomalaisuutta pidän kovassa arvossa. Samaten se vaatetuksessa antaa ihmisestä tietynlaisen kuvan, samoin kuin tumma puku tai lökäpöksyt tai punkkarinvaatteet. Ja vaikka moni haluaa toisin uskoa, ei se kuva nyt ihan täysin tyhjästäkään ole tainnut syntyä, kuten eivät muutkaan ennakkoluulot tietyn näköisiä ihmisiä kohtaan.

P.S. Minusta keskustelu tästä aiheesta on kyllä melkoisen turhaa, kun niskassa on koko länsimaailman talousromahduksen riski ja muutenkin tärkeämpiäkin asioita olisi...

Kyllähän se leijonariipus yleensä roikkuu aika sikaniskojen kaulassa, tiedätsä semmoisten, joiden kanssa ei viitsi alkaa vääntää...
Ehkä niiden ei tarvitse välittää paskaakaan mitä joku toinen on mieltä.
Mutta että leijonariipus=rasisti on paskapuhetta.

Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

P

Quote from: ruikonperä on 02.11.2011, 19:56:23

Kyllähän se leijonariipus yleensä roikkuu aika sikaniskojen kaulassa, tiedätsä semmoisten, joiden kanssa ei viitsi alkaa vääntää...

Eräässä kodinkoneliikkeessä olen asioinut jokusen kerran ihan nuoren ja mukavan oloisen naisen kanssa, joka käyttää leijonariipusta. Ei vaikuttanut minusta "sikaniskalta"..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

ruikonperä

Quote from: P on 02.11.2011, 20:01:02
Quote from: ruikonperä on 02.11.2011, 19:56:23

Eräässä kodinkoneliikkeessä olen asioinut jokusen kerran ihan nuoren ja mukavan oloisen naisen kanssa, joka käyttää leijonariipusta. Ei vaikuttanut minusta "sikaniskalta"..

Taisin siis itsekin syyllistyä yleistykseen.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Hevonen

Tähänhän auttaa vain se, että "ryöstetään takaisin" nuo tunnukset.  ;D Pitääkin jossain välissä hankkia jotain pientä suomalaista symboliikkaa reppuun roikkumaan. Jääkiekon MM-paita jäi suolaisen hinnan takia ostamatta.
"Olisi virhe uskoa, että kansa voisi poistaa jaottelun ystävään ja viholliseen julistamalla ystävyyttään koko maailmalle tai vapaaehtoisesti riisumalla itsensä aseista." — Carl Schmitt 1927

18.8.2017 - Emme ikinä unohda.

kekkeruusi

Quote from: Hevonen on 03.11.2011, 03:28:41
Tähänhän auttaa vain se, että "ryöstetään takaisin" nuo tunnukset.  ;D Pitääkin jossain välissä hankkia jotain pientä suomalaista symboliikkaa reppuun roikkumaan. Jääkiekon MM-paita jäi suolaisen hinnan takia ostamatta.
Näinhän se menee, naurettavaa sitä on parkua jos jotkut skininasset pitävät leijona- ja lippukuvia esillä, jos ei itse niin tee. Onhan se tietysti paljon hienompaa tatuoida itseensä jotain kiinalaisen ravintolan ruokalistan alkupaloja kiinalaisilla merkeillä tai pitää jotain Che-paitaa kuin käyttää oman maan ja kansan tunnuksia.

Martikainen

Quote from: Whomanoid on 02.11.2011, 16:09:28
Quote from: Siili on 02.11.2011, 11:46:00
Minusta tuollaiset puheet "pesäeron ottamisesta" ovat naurettavia.  Ei ole olemassa mitään monoliittia "maahanmuuttokriittinen liike", on vain suuri joukko maahanmuuttokriiittisiä ihmisiä.  Minusta on tärkeää, että he tuovat esiin maahanmuuton ongelmia ja ehdottavat korjauksia näihin.  Asialinja näiden kieppeillä lisää varmasti näkemysten kannatusta.

Naura vaan. Irtisanoutuminen tässä kyseessä olevassa tapauksessa tarkoittaa mielestäni kuitenkin vain sitä, että avustajalle ja häntä puolustaneelle kansanedustajalle tehdään selväksi, että hengailu uusnatsien kanssa ei oikein luontevasti kuulu perussuomalaiseen aatemaailmaan ja että avustajan paikka on pantu hakuun. Ei tarvita anteeksipyyntöjä eikä julkisia irtisanoutumisia yhtään mistään. Näin varmaan tapahtuukin.

Eikö avustajan vaihtaminen tässä tilanteessa nimenomaan nähtäisi irtisanoutumiseksi natsipiireistä, koska vaihdon syynä olisi juuri (vaikkakin humalassa ja vailla parempaa tietoa) uusnatsiikkeelle jätetty jäsenhakemus?

Toki politiikassa usein näyttää olevan merkityksellisempää se miltä asiat näyttävät, kuin se miten ne oikeasti ovat. Toisin sanoen Eerolan kannattanee vaihtaa avustajaa ihan vain siksi, että tyhmemmätkin pysyvät kärryillä. Toisaalta koska ko. avustaja on nainen, niin tämän kertomukseen tapahtumista luotettaneen enemmän.

Roope

Quote from: Martikainen on 03.11.2011, 11:52:08
Toisin sanoen Eerolan kannattanee vaihtaa avustajaa ihan vain siksi, että tyhmemmätkin pysyvät kärryillä.

Tuollainen spekulointi on sikäli turhaa, että Eerola tai kukaan mukaan ei voi irtisanoa avustajaa, koska ei ole hyväksyttävää irtisanomisperustetta.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Whomanoid

Quote from: Martikainen on 03.11.2011, 11:52:08
Eikö avustajan vaihtaminen tässä tilanteessa nimenomaan nähtäisi irtisanoutumiseksi natsipiireistä, koska vaihdon syynä olisi juuri (vaikkakin humalassa ja vailla parempaa tietoa) uusnatsiikkeelle jätetty jäsenhakemus?

Toki politiikassa usein näyttää olevan merkityksellisempää se miltä asiat näyttävät, kuin se miten ne oikeasti ovat. Toisin sanoen Eerolan kannattanee vaihtaa avustajaa ihan vain siksi, että tyhmemmätkin pysyvät kärryillä. Toisaalta koska ko. avustaja on nainen, niin tämän kertomukseen tapahtumista luotettaneen enemmän.

Minkä tahansa puolueen kannattaa irtisanoa arvostelukyvyttömät ja puolueelle haittaa tuottavat työntekijät. Se on totta, että asioiden joltain näyttäminen on tärkeätä politiikassa. Usein tärkeämpää kuin teot. Valitettavasti. Mutta Pyysalon ko. tempaukset, kuten Hakkaraisenkin, ovat myös tekoja, jotka vaikuttavat PS-puolueen kykyyn ylläpitää uskottavuuttaan.
Väärin liputettu!

Pike84

Niin kannattaa, paitsi että ei voi. Puolueelle haitan tuottaminen on varmaan usein aika tulkinnanvaraista?

Whomanoid

Quote from: Pike84 on 03.11.2011, 12:21:00
Niin kannattaa, paitsi että ei voi. Puolueelle haitan tuottaminen on varmaan usein aika tulkinnanvaraista?

On sitä ennenkin erottu 'hyvässä yhteisymmärryksessä', jotta päästään haukkumaan julkisesti entistä työnantajaa...  ;)
Väärin liputettu!

Mansikka

Quote from: Marius on 02.11.2011, 01:55:07
Ajatella, suomalaiset ovat ryöstäneet Suomen lipun.

Tässä ollaan asian ytimessä. Keillä on oikeus Suomen lippuun? Suomalaisilla? Syntyperäisillä ja kansalaisuuden muuna ajankohtana kuin syntymässä saaneilla? Maahanmuuttajilla, jotka identifioituvat suomalaisiksi, mutta joilla ei ole kansalaisuutta? Maahanmuuttokriittisillä? Monikultturisteilla?

Yksi kuva, monta tulkintaa. Ovatko kaikki tulkinnat legitiimejä, jos tulkitsija on Suomen kansalainen? Lippulaulussa lauletaan:

--

Siniristilippumme,
sulle käsin vannomme, sydämin:
sinun puolestas elää ja kuolla
on halumme korkehin.

Kuin taivas ja hanki Suomen
ovat värisi puhtahat.
Sinä hulmullas mielemme nostat
ja kotimme korotat.

Isät, veljet verellään
vihki sinut viiriksi vapaan maan.
Ilomiellä sun jäljessäs käymme
teit' isäin astumaan.

Sun on kunnias kunniamme,
Sinun voimasi voimamme on.
Sinun kanssasi onnemme jaamme
ja iskut kohtalon.

Siniristilippumme,
sulle valan vannomme kallihin:
sinun puolestas elää ja kuolla
on halumme korkehin.

--

Ketkä kysymysteni ryhmistä voivat allekirjoittaa Lippulaulun sanat? Voitko sinä?
Minä voin, ja allekirjoitan.

Whomanoid

Anarkistien lippulaulu:  ;D

Sielun veljet: On mulla unelma

On mulla unelma: vapaa maailma
Ilman rajoja, kauniita sanoja vai?
No, on on on, mutta älä sure ystäväni
Mä teen omat tehtäväni
Sä saat tehdä mitä sua huvittaa,
Ihan mitä vaan mutt' mull' on unelma!

On mulla unelma!
Suuri unelma!
On mulla unelma

Mä pyyhin perseeni siniristilipulla
Ja panen LSD:tä syömään Suomen leijonan
Mä haluun elää ja kuolla
Tulla tanssaan tänne päälle maan
Valaa mä en vanno mitään

Siniristilippumme, älä diivaile turhaan taivasta vasten
Siniristilippumme - Yhden leijonan murha on leikkiä lasten
siniristilippumme! (4x)
Mä en vanno mitään, mä en vanno mitään

Mä revin vapaiksi kädet tähtilipusta
Varastan sirpin sekä vasaran
Mä haluun elää ja kuolla
Tulla tanssaan tänne päälle maan
Valaa mä en vanno mitään

Siniristilippumme...
Mä en mahda mitään, mä en tahdo mitään

Mä pyyhin perseeni siniristilipulla...

Siniristilippumme...

On mulla unelma, vapaa maailma
Ilman rajoja, on mulla unelma!

Väärin liputettu!

JR

En minä usko, että isänmaalliset ihmiset ollenkaan vastustavat ihmisiä, jotka austelevat omissa isänmaissaan, olivat nämä minkävärisiä hyvänsä.
Valkoihoisuuskin on loukkaava määritelmä, minä olen vaaleanpunainen.

Pike84

Quote from: Whomanoid on 03.11.2011, 12:44:45
On sitä ennenkin erottu 'hyvässä yhteisymmärryksessä', jotta päästään haukkumaan julkisesti entistä työnantajaa...  ;)
Joo, no tuohon olisi voinut lisätä, että muitakin keinoja on päästä tyypeistä eroon, mutta ihan muitta mutkitta monottamalla se ei onnistu :).

Juha J.

Quote from: Luotsi on 02.11.2011, 00:43:48
Rohkeata avautua psyykkisistä ongelmistaan; peloistaan ja manioistaan, reippaasti omalla nimellään!
Avautuja selvästi kärsii myös todellisuudentajun puutteesta.
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

Roope

Kun poliisit käyttävät Suomen lippua haalareissaan, se yritetään kieltää. Käyttävät silti.

QuotePoliisimies puhuu suunsa puhtaaksi kielletyistä Suomen lipuista – "Aion käyttää niitä jatkossakin"

IS:n haastattelema poliisi antaa kaksi syytä kiellettyjen lippujen käyttöön: poliisitoverien tukemisen ja isänmaallisuuden.

– Minulla on liput sekä kesä- että talvihaalarissa ja aion käyttää niitä jatkossakin.

Näin toteaa Itä-Suomessa työskentelevä poliisimies, joka otti Ilta-Sanomiin yhteyttä IS:n uutisoitua poliisien virka-asujen hihoissa usein näkyvistä kielletyistä Suomen lipuista.

Sisäministeriön asetus poliisin virkapuvusta vuodelta 2013 ei sisällä ohjeistusta Suomen lipun käyttämisestä virkavaatteissa tai -asusteissa. Poliisitarkastaja Ari Alanen poliisihallituksesta vahvistaa, ettei lippu kuulu poliisin asuun.

Suomen lipun käyttö virka-asussa on siis kielletty, mutta siitä huolimatta niitä on viime vuosina alkanut näkyä hihoissa varsin usein.

IS:n haastattelema poliisi kertoo lippujen yleistyttyä Vihdin 2016 ampumavälikohtauksen jälkeen. Vihdissä poliisi kuoli ja toinen haavoittui. Hänkin hankki lippunsa pian tapauksen jälkeen.

– Veikkasin, että seitsemälläkymmenellä prosentilla oman työpaikan poliiseista on tuo merkki. Tiedetään kyllä, etteivät liput kuulu virkapukuun, mutta ei siitä asiasta kukaan puhu mitään.

Poliisi perustelee lipun käyttöä sillä, että niistä saadut rahat menevät hyvään tarkoitukseen. Poliisin Tuki ry myy Suomen lippuja kerätäkseen varoja työssään vammautuneille poliiseille ja omaisten tukemiseen.

– Jos työnantaja eli Valtiokonttori pidäkään meidän puolia, niin meidän täytyy pitää itse toistemme puolta.

Toinen syy lipun käyttöön on isänmaallisuus, poliisimies kertoo. Hän arvelee, että suuri osa poliiseista on korostetun isänmaallisia.

– Ajatellaan, että teemme työtä Suomen valtion kansalaisten eduksi. Itse ajattelen, että voi olla ylpeä siitä, että on Suomen poliisissa töissä. Lippu hihassa korostaa sitä, että kyse on Suomen poliisista.
...
Ilta-Sanomat 1.11.2019
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Aina

Hieman ohi aiheen:

Mistä niitä Suomen lippuja voi tilata tukeakseen tätä poliisien toimintaa?

Vaniljaihminen

Quote from: Uuno Nuivanen on 01.11.2019, 13:38:20
Kommunistien mädätys ei siis vielä uppoa suurimpaan osaan Poliisin kenttäväkeä. Hyvä niin.

Niin kauan meill' on turvattu lies, kun on pystyssä yks'kin poliisimies.

Tapola ja muu polpol varmaan saa ihottumaa Suomen lipusta.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Fiftari

Tämä on vähän samanlainen ilmiö kun kosovossa porukka käytti "supamerkkiä".. eli ei siis virallista PV:n hyväksymää merkkiä joka ilmaisi komppanian. Siitä sitten alkoi komppanian päällikkö yms. tahot itkeä kun ei ole virallinen niin ei saa käyttää.

hatunnosto poliisille tästä. Lisäksi tuntuvat tuntevan että jäävät vähän tyhjän päälle.

QuotePoliisi perustelee lipun käyttöä sillä, että niistä saadut rahat menevät hyvään tarkoitukseen. Poliisin Tuki ry myy Suomen lippuja kerätäkseen varoja työssään vammautuneille poliiseille ja omaisten tukemiseen.

– Jos työnantaja eli Valtiokonttori pidäkään meidän puolia, niin meidän täytyy pitää itse toistemme puolta.
Iltasanomat

Voisi luulla että kenttäkaliffeilla on mitta kohta täynnä tasa-arvoa ja rasismi ulinaa. Mielenkiinnolla odotan koska mitta valuu yli.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Kni

Quote from: Aina on 01.11.2019, 13:39:25
Hieman ohi aiheen:

En nopeasti katsomalla löytänyt tuolta lippuja, mutta ainakin joulukortteja sieltä saa:

https://www.spjl.fi/liitto/ajankohtaista/poliisin_tuen_joulukortit_2019

Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Fiftari

Quote from: Aina on 01.11.2019, 13:39:25
Hieman ohi aiheen:

Varusteleka myi joskus mutta tuote loppunut varastosta.

tuossa olisi Xvaruste

Ylipäätään joka paikasta mistä googlettelin "Thin blue line merkki tai lippu" niin loppunut varastosta.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.