News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-03-27 US: Sampo Terho on Halla-ahon manttelinperijä

Started by Kazakstan, 27.04.2009, 20:01:35

Previous topic - Next topic

Kazakstan

Uusi Suomi aloitti jo myllytyksen, joten eiköhän aloiteta mekin!

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/58230-han-on-halla-ahon-manttelinperija

Europarlamenttivaalit väliin jättävä Jussi Halla-aho on valinnut "manttelinperijäkseen" Perussuomalaisten eurovaaliehdokkaana olevan Sampo Terhon.

- Aion äänestää kesän europarlamenttivaaleissa Sampo Terhoa, ja suosittelen samaa kaikille niille, jotka olisivat halunneet äänestää minua, sanoi Halla-aho tänään tiedotteessaan.

Sampo Terho itse on jo ehtinyt kommentoida asiaa omassa vaaliblogissaan.

- Olen luonnollisesti tyytyväinen saadessani näin nimekkään mielipidevaikuttajan kampanjani taakse. Jussi osoitti vahvaa luonnetta jättäessään eurovaalit osaltaan väliin ja kääntäessään katseen kohti tulevaa, Terho iloitsee.

Asiaan on myös tyytyväinen Perussuomalaisten James Hirvisaari. Hän sanoo Uuden Suomen blogissaan, että Halla-ahon testamenttaus oli tyylikäs veto.

Sampo Terho on historia-alan filosofian maisteri ja Maanpuolustuskorkeakoulun tutkija. Aiemmin hän on työskennellyt mm. rauhanturvaajana Bosnia-Hertsegovinassa. Terho tunnetaan teräväsanaisesta tyylistään ja kantaaottavista kirjoituksistaan. Hän on kirjoittanut näkökulmia muun muassa Uuteen Suomeen.

Terho kertoo kotisivuillaan kiinnostuneensa politiikasta jo kouluiässä. Vuosikausiin hän ei kuitenkaan löytänyt sopivaa puoluetta.

- Mikään vanhoista suomettuneisuuden ajan puolueista ei minusta ollut todellinen länsimainen konservatiivipuolue. Poliittinen kodittomuuteni helpotti vähitellen, kun 2000-luvun alussa tutustuin Timo Soiniin ja Perussuomalaisiin, joilla tuolloin oli vielä ainoana kansanedustajanaan Raimo Vistbacka. Arvoni ja ajatukseni kävivät yksiin puolueen tavoitteiden kanssa, ja siitä alkaen olen vähä vähältä laajemmin liittynyt mukaan toimintaan, Terho kertoo.

Terho sanoo pyrkivänsä europarlamenttiin, koska sekä Suomen EU-politiikka että koko Euroopan unioni ovat retuperällä. Terhon mielestä Suomen pitäisi pyrkiä EU:n henkiseen ytimeen, arvojohtajaksi. Terhon mielestä sekä Suomen että EU:n tasolla tulisi keskittyä työperäiseen maahanmuuttoon, eikä Suomi voi olla kenen tahansa pakopaikka.