News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

IS: Natsiyhteydet estivät suomalaiskamppailijan kisareissun

Started by obj, 10.01.2013, 10:06:29

Previous topic - Next topic

obj

http://www.iltasanomat.fi/muutlajit/art-1288530900308.html

QuoteVAPAAOTTELU Ammattivapaaottelija Niko Puhakan ottelu Irlannissa peruuntui, kun hänen natsismiin viittaavat tatuointinsa herättivät kohun.
Espoolaisen vapaaottelijan Niko Puhakan piti kohdata 9. helmikuuta Irlannin Dublinissa Wesley Murch.

Ottelun järjestäjä Celtic Gladiator kuitenkin perui Puhakan osallistumisen, kun Anti-Fascist Action Ireland -järjestö nosti kampanjan suomalaisottelijaa vastaan.

Puhakalla on rinnassaan kaksi natsismiin viittaavaa tatuointia, jotka hän on kuitenkin osittain peittänyt muilla tatuoinneilla.

- Celtic Gladiator päätti tehdä yhteistyötä Niko Puhakan, kunnioitetun ottelijan, kanssa urheilullisista syistä. Hän häpeää mielipiteitä, joita menneisyydessä saarnasi, järjestäjät tiedottivat.

Puhakka itse kirjoitti käsin kirjeen, jossa vakuutti, ettei edusta minkäänlaisia fasistisia tai ideologisia uskomuksia.

- On sääli, että menneisyyteni vainoaa minua yhä ja minun täytyy maksaa kauan sitten tekemistäni virheistä, Puhakka kirjoitti.

Irlantilaisaktivistit eivät usko Puhakan hylänneen uskomuksiaan. Rabble-verkkolehti julkaisi lukuisia kuvia Puhakasta tunnettujen puolalaisten uusnatsien seurassa.

Yhden kuvista kerrotaan esittävän Puhakkaa lavalla uusnatsistisen puolalaisyhtyeen kanssa marraskuussa 2012.

Puhakan tatuoinnit ovat aiemminkin estäneet hänen otteluitaan ulkomailla. Suomessa hän on kuitenkin otellut viime aikoina aktiivisesti.

Tapauksesta kertoi Suomessa ensimmäisenä Fightsport.fi.

nurkkakuntalainen

Ei pidä olla rähmällään näiden antifanttien edessä, vaan näyttää ettei tälläisistä pölhöporukoista pidä tehdä sen suurempaa numeroa.
Ghettoutuminen parempi kuin assimilaatio. Paluumuutto parempi kuin ghettoutuminen.
Kotiutus kotoutuksen tilalle!
Eroa valtiosta

Nationalisti

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Jiri Keronen

Jos antifasistit oikeasti tahtoisivat kamppailla fasismia vastaan, luulisi heille olevan riemu, että joku fasistisia mielipiteitä ennen ajatellut ihminen myöntäisi avoimesti virheensä ja entisen ideologiansa tyhmyyden. Antifasistit eivät kuitenkaan oikeasti tahdo vähentää fasismia, koska fasismi on ainoa asia, joka antaa heidän omalle vihan ideologialleen oikeutuksen. Se, onko fasismi todellista vai kuviteltua, ei ole antifasisteille olennaista. Olennaista on, että he löytävät "pahoja ihmisiä", joita vastaan taistella ja joita vihata. Viha on antifasistin bensa.

Kun ihminen hakee identiteettinsä sodasta jotain vastaan, olisi hänelle kauhistus voittaa tämä sota, sillä silloin hän menettäisi identiteettinsä.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

ElenaDaylights

Keronen sen oleellisen sanoikin. Mikään puhdistautumisriitti ei riitä, ainoastaan  veriuhraus tekee autuaaksi.

QuoteOn sääli, että menneisyyteni vainoaa minua yhä ja minun täytyy maksaa kauan sitten tekemistäni virheistä, Puhakka kirjoitti.

Väärin. Pitää maksaa ja vieläpä lapsesi joutuvat tekemään sen ja vain syntymänsä vuoksi.

QuotePuhakka itse kirjoitti käsin kirjeen, jossa vakuutti, ettei edusta minkäänlaisia fasistisia tai ideologisia uskomuksia
vs.
QuoteIrlantilaisaktivistit eivät usko Puhakan hylänneen uskomuksiaan. Rabble-verkkolehti julkaisi lukuisia kuvia Puhakasta tunnettujen puolalaisten uusnatsien seurassa.
Yhden kuvista kerrotaan esittävän Puhakkaa lavalla uusnatsistisen puolalaisyhtyeen kanssa marraskuussa 2012

Melkoinen salaseura tämä antifanttien klubi, ihan KGB:n tasoista urkkimista, yksilönvihaa ja kaikkea. Ei ole tietenkään ryhdikästä tehdä toista ja sanoa kolmatta. Tosin olen valmis uskomaan antifanttien likaisen fuskaamiseen jutun tiimoilla.

Mutta minä teen itse omat arvioni Puhakasta ihmisenä ja kaikesta muista hänenlaisistaan. Siihen en tarvitse minkäänlaista antifanttien sun muiden lausuntoa, epäilyä tai mielipidettä. Osaan tehdä sen itse
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Nationalisti

Quote from: Jiri Keronen on 10.01.2013, 10:28:06
Jos antifasistit oikeasti tahtoisivat kamppailla fasismia vastaan, luulisi heille olevan riemu, että joku fasistisia mielipiteitä ennen ajatellut ihminen myöntäisi avoimesti virheensä ja entisen ideologiansa tyhmyyden. Antifasistit eivät kuitenkaan oikeasti tahdo vähentää fasismia, koska fasismi on ainoa asia, joka antaa heidän omalle vihan ideologialleen oikeutuksen. Se, onko fasismi todellista vai kuviteltua, ei ole antifasisteille olennaista. Olennaista on, että he löytävät "pahoja ihmisiä", joita vastaan taistella ja joita vihata. Viha on antifasistin bensa.

Kun ihminen hakee identiteettinsä sodasta jotain vastaan, olisi hänelle kauhistus voittaa tämä sota, sillä silloin hän menettäisi identiteettinsä.

Nyt vaan näyttäisi siltä, että Puhakka ei ole luopunut "fasistisista" mielipiteistään. Hän haluaa otella ja urheilla lajinsa parissa, siksi julkilausunto.

pirttihirmu

Eikös elämänkatsomuksen mukaan syrjiminen ole rikos?

QuoteSuomen Perustuslain 6§:n mukaan: "Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella."

Vai onko paikallinen laki siis erilainen tässä kohtaa?
Mä en usko, et sä tai JamesHirvisaari olis kiinnostunut raiskauksista.

"Täälpäin maailmaa" ko on tapana vetää perjantaipullo ja sit raiskata se oma vaimo, ni siin ei tilastoihin pääse.   [email protected]

Jack

Quote from: Jiri Keronen on 10.01.2013, 10:28:06

Hyvin sanottu. Ja tästä syystä myöskään sellainen kielteisenä pidetty ilmiö kuin rasismi ei tule lähiaikoina häviämään. Sitä vaikka keksitään, jos sitä ei ole.

Nationalisti

Antirasismi on eliitin työnkalu vastarinnan murtamiseen. Et saa vastustaa globalisaation haittailmiöitä, sillä silloin olet rasisti.

Franklin

On tämä kyllä todella surullista. Miksi kukaan haluaa tanssia jonkun AFA:n kaltaisen roskajärjestön pillin mukaan?
Muuten olen sitä mieltä, että humanitäärinen maahanmuutto on lopetettava.

Suvaitsija

QuoteIrlantilaisaktivistit eivät usko Puhakan hylänneen uskomuksiaan

Millä lailla vapaaottelijan uskomukset liittyvät urheilemiseen? Aletaanko kommunisteja ja islamisteja syrjiä heidän vakaumustensa vuoksi? Naurettavaa touhua kaikin puolin.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Franklin

Quote from: Suvaitsija on 10.01.2013, 11:50:49
QuoteIrlantilaisaktivistit eivät usko Puhakan hylänneen uskomuksiaan

Millä lailla vapaaottelijan uskomukset liittyvät urheilemiseen? Aletaanko kommunisteja ja islamisteja syrjiä heidän vakaumustensa vuoksi? Naurettavaa touhua kaikin puolin.

Useimmat kyseistä lajia seuraavat tuntevat ainakin yhden ottelijan, jolla on anarkismiin viittaavia tatuointeja eivätkä ne ole tuottaneet koskaan mitään ongelmia.

possu

Eikö tuo ole häpeäksi ottelun järjestäjälle Celtic Gladiatorille että päättää osallistujista jonkun tatuoinnin perusteella?
Mitä useampi nakki sen parempi soppa.
--Riku Karvakuono

Voileipä ilman voita on kuin kukkaruukku ilman kukkaa.
--possu

I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down to us. Pigs treat us as equals.
--Winston S. Churchill

Lemmy

Jaa, ja se joku venäläinen ei päässy soittaan toista viulua joidenkin tatuointien takia. Ei kannata tikata itteensä.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

dothefake

Eikö niitä voi maalata piiloon ottelun ajaksi?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Franklin

Quote from: dothefake on 10.01.2013, 12:08:49

Näin on muutama suomalainen vapaaottelija usein tehnytkin, mutta tällä kertaa ei auta ilmeisesti mikään.

JoKaGO

Quote from: Franklin on 10.01.2013, 12:11:37
Quote from: dothefake on 10.01.2013, 12:08:49

Näin on muutama suomalainen vapaaottelija usein tehnytkin, mutta tällä kertaa ei auta ilmeisesti mikään.

No sehän se vasta olisikin paha juttu. Meinaan, se PIILOrasismi (hui!)...
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.