News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Essayahin mielipide Halla-ahosta

Started by Reinhart, 27.04.2009, 19:56:19

Previous topic - Next topic

Reinhart

Moni hommalainen on Halla-ahon päätöksen jälkeen ilmoittanut äänestävänsä Sari Essayahia.

Olen keskustellut Essayahin kanssa henkilökohtaisesti hänen suhtautumisestaan Halla-ahoon ja hommaan. Essayah oli sitä mieltä, että Soinin päätös jättää Halla-aho ehdokaslistan ulkopuolelle oli oikea. Essayah muistutti Halla-ahon keskustelua herättäneistä kirjoituksista, eikä pitänyt Hallista varteenotettavana ehdokkaana lähinnä puuttuvan taustaorganisaation vuoksi. Essayah epäili vahvasti, ettei kannattajayhdistys saisi kasaan edes vaadittavaa 2000 kpl kannattajakortti määrää. Kortteja oli tuolloin kasassa n. 1100. Essayah siteerasi Soinia, että Halliksen äänimäärä saattaisi olla maksimissaan 20 000, jos kaikki menisi Halliksella nappiin. Muuten Essayah ihaili suuresti Halla-ahon älykkyyttä ja asiallisuutta.

Itse olen henkilökohtaisesti vierastanut Kristillisiä, mutta pakko myöntää, että Essayahista jäi hyvin miellyttävä ja positiivinen kuva.

Marjukka Kaakkola

Entä Essayahin mielipiteet maahanmuutosta? Nopeasti hakien en löytänyt hänen sivuiltaan aiheesta mitään, Sampo Terholla sen sijaan on selvät mielipiteet, jotka hän myös kertoo...

Mora

En kyllä ymmärrä miten kukaan menee äänestämään minkäänsorttista uskontopuoluetta. Luulisi että varsinkin täällä porukka ymmärtäisi sen että uskontoa ja politiikkaa ei tule sekoittaa.

Alpo

Quote from: Mora on 27.04.2009, 23:00:14
En kyllä ymmärrä miten kukaan menee äänestämään minkäänsorttista uskontopuoluetta. Luulisi että varsinkin täällä porukka ymmärtäisi sen että uskontoa ja politiikkaa ei tule sekoittaa.

Tästä täysin samaa mieltä ja juuri sen vuoksi itse jätän edes harkitsematta Essayahin äänestämistä, vaikka hän muuten asialliselta vaikuttaakin.

Satsuki

Luulisi että kun on Jumala taustajoukoissa niin vaalivoittoon ei edes tarvitsisi mitään ääniä.

Hoff

Quote from: Satsuki on 27.04.2009, 23:12:50

Luulisi että kun on Jumala taustajoukoissa niin vaalivoittoon ei edes tarvitsisi mitään ääniä.
Totta. Jumala kun voi äänestää niin monta kertaa kuin tahtoo.

En ole vieläkään ymmärtänyt, miksi Sari on varteenotettava ehdokas. Mitä mokukriittinen Hommalainen hänen läpipääsystään hyötyy?
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

citizen

Miksi Sari käveli?

Tärkeä filosofinen kysymys.

Jos on kiire ja matka on vain 10 kilometriä, niin eikö silloin kannata juosta?

Politiikassakin Sari kävelee, moni muu juoksee tai liftaa.
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

MW

Saadaan kävelijä EU-parliamenttiin?

These boots are made for walking
That's just what they'll do
One of these days these boots are gonna
Walk all over you

;D

Ei vaan, en ole tutustunut Essayahin agendaan, tämä nyt oli vaan tajunnanvirtaa stressaavan päivän päätteeksi. May the Homma be with You.

Kristiina

Essayah on tunnustava kristitty, kuuluu Israelin ystäviin ja vastustaa Turkin EU-jäsenyyttä. Luultavasti hänessä on myös potentiaalia islam-kriitikoksi vaikka ei vaikutakaan olevan erityisen perehtynyt siihen mitä Halla-aho on kirjoittanut.

Siinä itselleni riittäviä syitä.

Hoff

Quote from: Kristiina on 28.04.2009, 00:50:16
Essayah on tunnustava kristitty
Onko? :o :o :o Eli 90% todennäköisyydellä ihan hardcore-mokuttaja.

Quotekuuluu Israelin ystäviin
Minä en.

En äänestäisi Saria, en edes kännissä läpällä.
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

Kristiina

Tunnustavat kristityt ovat yleensä islam-kriittisiä (ei-mokuttajia) ja Israelin ystäviä.

Ei sinun tarvitsekaan äänestää, minä äänestän.

Hoff

Quote from: Kristiina on 28.04.2009, 01:01:22
Tunnustavat kristityt ovat yleensä islam-kriittisiä (ei-mokuttajia) ja Israelin ystäviä.

Luterilaisessa kirkossamme ainakin on vahvaa rakenteellista mokuttamista.

Aldaron

Quote from: Hoff on 28.04.2009, 01:05:51

Ainakaan tuntemani lestadiolaiset eivät ole mitenkään mokuhenkisiä...
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

Kullervo Kalervonpoika

Myöskin väärällä tavalla ymmärrettyä lähimmäisenrakkautta sekä sitä kuuluisaa poskenkääntämistä.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Kristiina

Niin onkin, mutta luterilaisessa kirkossa vain vähemmistö on tunnustavia kristittyjä. He kuuluvat yleensä vapaisiin suuntiin, kuten Essayah.

Aldaron

Quote from: Kristiina on 28.04.2009, 01:10:37

Niin onkin, mutta luterilaisessa kirkossa vain vähemmistö on tunnustavia kristittyjä. He kuuluvat yleensä vapaisiin suuntiin, kuten Essayah.

Täsmennys tuohon: jo pelkästään lestadiolaisia on enemmän kuin "vapaisiin suuntiin" kuuluvia. Sitten on vielä körtit, evankeliset, rukoilevaiset ja "vitoslaiset". Kaikki nämä luterilaiseen kirkkoon kuuluvia.
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

Kristiina

Quote from: Aldaron on 28.04.2009, 01:14:10
Quote from: Kristiina on 28.04.2009, 01:10:37

Täsmennys tuohon: jo pelkästään lestadiolaisia on enemmän kuin "vapaisiin suuntiin" kuuluvia. Sitten on vielä körtit, evankeliset, rukoilevaiset ja "vitoslaiset". Kaikki nämä luterilaiseen kirkkoon kuuluvia.

Luterilaisen kirkon jäsenistä kuitenkin vähemmistö on tunnustavia kristittyjä ja suuri enemmistö rivikristittyjä. Ja vapaissa suunnissa ollaan selkeästi islam-kriittisempiä/Israel-myönteisempiä.

Olen ollut itsekin todella pettynyt luterilaisen kirkon linjauksiin.

aivovuoto

Luterilaisessa kirkossa on melkoinen kaksinaismoralistinen soppa. Outoahan tässä on se, että kirkon käytänteet usein tuomitaan suunnalta, jotka ovat menettäneet kosketuksensa koko laitokseen. Sitten seurataan näitä hartaasti ja jätetään uskolliset kannattajat huomiotta. Itse olen seurannut ulkopuolisena vierestä yksien tuttujen veetutusta (normaaleja ja uskovia ihmisiä, sanavalinnoissa tietty kulku, josta ei kannata välittää – siunausta  ;D)

Melkoisen paradoksaalista.

Tuskin KD mitään mokutusta  tänne ajaa. Se on jännää, että monissa maissa on näitä maallistuneita *kristillis*-puolueita aivan kärkiryhmässä, mutta Suomessa ovat kai sitten pitäneet linjastaan kiinni, mutta eivät edes tavoita ilmeisesti läheskään kaikkien uskovien ääniä.

Mutta itse äänestäisin kristittyjä ymmärtävänä pakanana Terhoa.

Missra

Mielestani on ihan ok "fight fire with fire" jos vain sopiva ehdokas siihen loytyy.

Natsiuskontoa vastaan voi taistella kahdella tavalla:

Jarjella ja toisella uskonnolla.

Onko Essayahilla mitaan virallista mielipidetta asiasta?

Martel

Quote from: Hoff on 27.04.2009, 23:58:25
En ole vieläkään ymmärtänyt, miksi Sari on varteenotettava ehdokas. Mitä mokukriittinen Hommalainen hänen läpipääsystään hyötyy?

Mitä mokukriittinen hommalainen hyötyy Timo Soinin läpipääsystä?

1) Persuja en näissä vaaleissa äänestä, se on saletti.
2) RKP:n haluaisin pudottaa europarlamentista, kiitoksena kaikesta siitä paskasta mitä RKP työntää Suomen kansan niskaan Astrid Thorsin kautta.

Ääni Essayahille on ääni näiden molempien asioiden puolesta.

Essayah vastustaa Turkin EU-jäsenyyttä, ja se mielipide painaa minulle paljon. En ole kristitty, mutta Essayahin kristillisyys ei minua haittaa. Ateismi ja materialismi ovat myös uskonnon kaltaisia ajatusrakennelmia, joilla osa ihmisistä yrittää lyödä toisia päähän. Essayah on kelvollinen ehdokas. Sampo Terho on parempi, mutta puolue haisee tällä hetkellä liiaksi Timo Soinin egolta ja omaneduntavoittelulta.

Futuristi

Quote from: Satsuki on 27.04.2009, 23:12:50

Totta. Jumala kun voi äänestää niin monta kertaa kuin tahtoo.

Kyseessä on negatiivinen ääni kokkepudemareille, Vihreille, RKP:lle ja vasemmistoliitolle. Ja kaupan päälle vielä Soinille.

Kaarle M.

Quote from: Martel on 28.04.2009, 06:46:54

2) RKP:n haluaisin pudottaa europarlamentista, kiitoksena kaikesta siitä paskasta mitä RKP työntää Suomen kansan niskaan Astrid Thorsin kautta.

Ääni Essayahille on ääni näiden molempien asioiden puolesta.

Essayah vastustaa Turkin EU-jäsenyyttä, ja se mielipide painaa minulle paljon. En ole kristitty, mutta Essayahin kristillisyys ei minua haittaa. Ateismi ja materialismi ovat myös uskonnon kaltaisia ajatusrakennelmia, joilla osa ihmisistä yrittää lyödä toisia päähän. Essayah on kelvollinen ehdokas. Sampo Terho on parempi, mutta puolue haisee tällä hetkellä liiaksi Timo Soinin egolta ja omaneduntavoittelulta.

Tässä on kyllä hyviä perusteita äänestää Essayahia. Toisaalta kirjoitin juuri Terhon blogiin kommentin:

QuoteJussin ilmoituksen jälkeen päätin tutustua näihin kirjoituksiisi. Ylättäen huomasin, että taidat olla jopa mestaria fiksumpi. Ainakin kirjoitat tyylikkäämmin ja laaja-alaisemmin.

Artikkeleja lukiessa ihmetyttää persulaisuutesi (oletko puolueen jäsen?), näillä mielipiteillä voisit ihan yhtä hyvin olla uskottavammassakin liikkeessä, esim. Kokoomuksessa mukana.

Voisin vaikka äänestää Sinua. Puoluekkaan ei ole niin suuri ongelma kuin puolueen johto. Soinille en todellakaan ääntäni haluaisi hukata.

Uskon monen Hommalaisen olevan nyt kahden vaiheilla äänestääkkö henkilöä (Sinua) vai puoluetta (jotain ihan muuta). Nyt Sinun kannattaisi siis panostaa "parinkymmenen netsin" vakuuttamiseen...

Onneksi vaaleihin on vielä aikaa. Nyt kuitenkin tuntuu vaikealta antaa ääntään persuille, ja Martelin perusteet kuulostavat hyviltä...

"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Hoff

Quote from: Martel on 28.04.2009, 06:46:54

Eikös ääni Sarille ole myös ääni Timolle, ihan samalla tavalla kuin ääni Sampolle on myös Timolle? Suhdeluvun kasvusta kun Timokin hyötyy.

Sampo on hyvä ehdokas, Persut ja Soini ovat maahanmuuttokriitiisiä, se riittää minulle. Terholle menee ääni.

Naujocks

Viime eduskuntavaalejen aikaan radiossa haastateltiin Kristillisten muistaakseni varapuheenjohtajaa(joku nainen). Häneltä kysyttiin maahanmuutosta. Vastaus oli suunnilleen näin: "Pitäisi välttää muslimeja, koska tilastojen mukaan sopeutumisvaikeudet ja muut ongelmat ovat todennäköisempiä kuin muilla maahanmuuttajilla". Kyllä osa kristillisistä karsastaa muslimeja.  

Hoff

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 10:18:12
Artikkeleja lukiessa ihmetyttää persulaisuutesi (oletko puolueen jäsen?), näillä mielipiteillä voisit ihan yhtä hyvin olla uskottavammassakin liikkeessä, esim. Kokoomuksessa mukana.
Miksi Sampo Terho olisi mukana puolueessa, jonka ohjelmassa lukee että monikulttuurisuus on rikkaus?

Kaarle M.

Quote from: Hoff on 28.04.2009, 10:27:23
Miksi Sampo Terho olisi mukana puolueessa, jonka ohjelmassa lukee että monikulttuurisuus on rikkaus?

Minulle, niin kuin monille, tämä mokutus-juttu on tärkeä, mutta ei ainoa poliittinen teesi. Terho näyttäisi (kirjoitustensa mukaan) suhtautuvan positiivisesti sekä EU:hun, että Natoon ja olisi näin huomattavasti lähempänä kokkareita kuin persuja. Kokoomus on myös toki asemansa ja historiansa ansiosta huomattavasti uskottavampi puolue. Persut näyttäytyvät julkisuudessa pitkälti yhden miehen populistisena letkautteluna.

Luulisi, että olisi helpompi nuivistaa kokkarit, kuin EU:ttaa ja Natottaa persut?

"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Hoff

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 10:50:04

Minulle, niin kuin monille, tämä mokutus-juttu on tärkeä, mutta ei ainoa poliittinen teesi. Terho näyttäisi (kirjoitustensa mukaan) suhtautuvan positiivisesti sekä EU:hun, että Natoon ja olisi näin huomattavasti lähempänä kokkareita kuin persuja. Kokoomus on myös toki asemansa ja historiansa ansiosta huomattavasti uskottavampi puolue. Persut näyttäytyvät julkisuudessa pitkälti yhden miehen populistisena letkautteluna.

Luulisi, että olisi helpompi nuivistaa kokkarit, kuin EU:ttaa ja Natottaa persut?
Tuosta Sampon EU-positiivisuudesta en olisi niinkään varma. http://kone5.zef.fi/euvaalikone/aloitus.php Katso MTV:n vaalikoneesta, minne Sampo on kurssorinsa laittanut.

Persut on EU:ttautumassa ja Natottautumassa. Monet Persuista ovat Nato-myönteisiä, eikä edes Soini enää halua erota EU:sta. Persut on kasvamassa suureksi puolueeksi ja jättämässä Nato- ja EU-vastustuksen pois.

http://www.perussuomalaiset.fi/arvomaailmamme
Tuoltakaan en löytänyt mitään Natoon tai EU:iin liittyvää.

Aldaron

Quote from: Hoff on 28.04.2009, 11:07:29
Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 10:50:04

Tuosta Sampon EU-positiivisuudesta en olisi niinkään varma. http://kone5.zef.fi/euvaalikone/aloitus.php Katso MTV:n vaalikoneesta, minne Sampo on kurssorinsa laittanut.

Persut on EU:ttautumassa ja Natottautumassa. Monet Persuista ovat Nato-myönteisiä, eikä edes Soini enää halua erota EU:sta. Persut on kasvamassa suureksi puolueeksi ja jättämässä Nato- ja EU-vastustuksen pois.

http://www.perussuomalaiset.fi/arvomaailmamme
Tuoltakaan en löytänyt mitään Natoon tai EU:iin liittyvää.

Sitten on jäljellä vain Itsenäisyyspuolue. Olen viime aikoina alkanut kallistua siihen suuntaan.
- Pär Lagerkvist

- Henrik Tikkanen

Kazakstan

Terhon EU-linjauksia voi tarkistella täältä. Keskeistä näyttäisi olevan se, että Terho näkee EU:ssa potentiaalia, joka ei voi aktualisoitua ellei unionin rakenteita muuteta suhteellisen rankalla kädellä. Itse olen asiasta täysin samaa mieltä. Teoriassa kannatan jonkinmallista löyhää unionia, mutta muutoksen nykyisestä on oltava jyrkkä.

Karvajalka

Minusta on hieman ihmeellistä kuinka paljon samaa on monien hommalaisten suhtautumisessa kristillisdemokraatteihin, kuin mitä normi pulliaisen suhtautumisessa persuihin tai halla-aholaisiin. Uskikset sitä, hihhulit tätä...ikinä en äänestäisi... hörhöjä kaikki tyynni. Herää vahva epäilys siitä, että mielipiteet on omaksuttu suoraan siltä samalta edistykselliseltä medialta malliesimerkkinään NYT-liite, jonka luotettavuus sitten mokuasioissa osataan usein ja hyvin oikeutetustikin kyseenalaistaa.

Kuinka moni kristillisdemokraatteja tölvivä on oikeasti tutustunut heidän kantoihinsa tai äänestyskäyttäytymiseensä esim. eduskunnassa? Sen vähäisen huomion pohjalta, mitä olen KD:lle suonut, erottuu heidän politiikkansa mielestäni tervejärkisyydessään ja asiallisuudessaan ihan edukseen. Tyhjäpäistä maailmaa halaavaa retoriikkaa saa sitten etsiä ihan muualta kuin KD:n parista. Mitä taas tulee kirkon mokutukseen, niin käsittääkseni KD ei ole yhtä kuin kirkko. Minulle KD mahtuu suomen puolueista top-kolmoseen, vaikken sitä koskaan ole äänestänytkään. Tunkua tuolle listalleni ei muuten tunnu pahemmin olevan, pikemminkin tunkua pois sieltä.

edit. poistettu poistetun kommentin kommentointi.