News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-10-20 Mamban Tero Vaara komppaa Jussi Halla-ahoa

Started by K.K., 20.10.2011, 19:58:41

Previous topic - Next topic

K.K.

Mamban Tero Vaara komppaa Jussi Halla-ahoa: "Suomessa ei saa olla mitään mieltä!"

Rakastetun Mamba-yhtyeen Tero Vaara on antanut lokakuun Hymy-lehdelle laajan haastattelun, jossa käydään läpi myös miehen joutumista rasistileiman alle tänä syksynä. Terohan laittoi nettisivuilleen linkit maahanmuuttokriittisistä mielipiteistään tunnetun perussuomalaisen kansanedustajan, Jussi Halla-ahon sekä keskustelupalsta Hommafoorumin sivuille.

-Halla-aho olisi tarvinnut rikostuomion sijaan tiedonjulkistamispalkinnon. Monikulttuurisuuskeskustelu sai hänen ansiostaan uusia sävyjä ja kansaa alkoi taas kiinnostaa politiikka, mies sanoo, eikä tunnustaudu rasistiksi.

-En (ole). Minusta on kiinnostavaa, miten monikulttuurisuusasiaa on käsitelty. En usko väitteeseen suomalaisten rasismista.

Vaaran mukaan suomalaiset ovat tottuneet elelemään Suomeen tulleiden "laukkuryssien" ja romanien kanssa. Ulkomaalaisia on lähinnä ujosteltu.

-Missä vaiheessa olemme muuttuneet sellaisiksi, ettei Suomessa enää saa olla mitään mieltä. Kai tässä maassa saa vielä vihainen olla, Vaara viittaa kiivaana vellovaan keskusteluun vihapuheesta.

http://www.hymy.fi/tasta-puhutaan/mamban-tero-vaara-komppaa-jussi-halla-ahoa-suomessa-ei-saa-olla-mitaan-mielta

Marius

Tero Vaara on rohkea mies. Vaikka Mamban musiikista viisveisaan niin nostan kyllä hattua Vaaralle.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

vellihousu

Quote from: Marius on 20.10.2011, 20:36:46
.....Vaikka Mamban musiikista viisveisaan ........

Ihmeellistä itsensäkieltämistä. Tuntuu olevan kovin yleistä täällä hommassa kieltää pitävänsä melodisesta musiikista.

Kenties Mamban tuotanto ei ole koskaan ollut kuuminta hottia, mutta kyllä jokainen musiikista jotain ymmärtävä pystyy siitä varmasti nauttimaan.

Toisinsanoen, ennen sitä kuuntelee, kuin selkäänsä ottaa.

Itseasiassa teinipoikana, sydänsurujen murtamana, antoi Vaaran "Älä jätä minua" suurta, jollei apua, niin ainakin yhteenkuuluvuuden tunnetta, joka auttoi jaksamaan eteenpäin.

Sitäpaitsi Vielä on kesää jäljellä http://www.youtube.com/watch?v=J7iJao8pAjA  ;D
"mielenosoitukset on kommareiden touhuja, kuten taistelut ja yhtenäiset kansat"

Hevonen

"Olisi virhe uskoa, että kansa voisi poistaa jaottelun ystävään ja viholliseen julistamalla ystävyyttään koko maailmalle tai vapaaehtoisesti riisumalla itsensä aseista." — Carl Schmitt 1927

18.8.2017 - Emme ikinä unohda.

K.K.

Toivoisin useamman julkisuuden henkilön tulevan kaapistaan ulos maahanmuuttokriittisyytensä suhteen.Kaapista ulostulo voisi toimia esimerkkinä erityisesti kriittisyytensä suhteen epävarmojen nuorten kohdalla.Kun enemmistö kansasta on maahanmuuttokriittisiä,niin luulisi aika monen julkisuuden henkilönkin olevan.

(Tosin ymmärrettävästi vihervasemmiston leimaamisen ja koston pelossa monikaan ei uskalla kaapistaan ulos.http://hommaforum.org/index.php/topic,57500.msg775638.html#msg775638)

Totuus EPT

Quote from: vellihousu on 20.10.2011, 20:53:05

Ihmeellistä itsensäkieltämistä. Tuntuu olevan kovin yleistä täällä hommassa kieltää pitävänsä melodisesta musiikista.

Kenties Mamban tuotanto ei ole koskaan ollut kuuminta hottia, mutta kyllä jokainen musiikista jotain ymmärtävä pystyy siitä varmasti nauttimaan.

Toisinsanoen, ennen sitä kuuntelee, kuin selkäänsä ottaa.

Itseasiassa teinipoikana, sydänsurujen murtamana, antoi Vaaran "Älä jätä minua" suurta, jollei apua, niin ainakin yhteenkuuluvuuden tunnetta, joka auttoi jaksamaan eteenpäin.

Sitäpaitsi Vielä on kesää jäljellä http://www.youtube.com/watch?v=J7iJao8pAjA  ;D

Komppaan vellihousua. Itsekin pidin Mamban vanhemmista klassikoista teinipoikana ja miksen nykyäänkin.

Siinä yksi klassikko kappale: mitä yhdestä särkyneestä syd.... http://www.youtube.com/watch?v=yn82RqY2URc&feature=related
Missä ******i siellä ongelma.

Elemosina

Rohkea veto Tero Vaaralta.
Hän on kuitenkin julkisuuden henkilö, jonka musiikki on myynyt Suomessa=moni pitää siitä.
(minäkin pidän aika monesta Mamban biisistä)
On jo aikakin että esiin tulevat ne jotka kannattavat maahanmuuttokritiikkiä, uskon että aika moni julkisuuden henkilö todellisuudessa on samaa mieltä Tero Vaaran kanssa. Moni muu vaan ei uskalla sanoa mitään kun pelkää suosion laskevan.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

andrus

Jos Terolla ei musiikki tämän avautumisen johdosta enää myisi, niin siellä olis Porin persujen valtuustopaikka avoinna. Ihan vinkkinä vain. :D
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

yxtoine humanisti

Quote from: K.K. on 20.10.2011, 19:58:41
Rakastetun Mamba-yhtyeen Tero Vaara on antanut lokakuun Hymy-lehdelle laajan haastattelun [...]
-Halla-aho olisi tarvinnut rikostuomion sijaan tiedonjulkistamispalkinnon.

Aamen. Jotkut ne osaavat tiivistää! Kenties tulevaisuudessa myönnämme Halla-aholle kyseisen palkinnon takautuvasti, kansakuntana.  :)

Quote...Kai tässä maassa saa vielä vihainen olla, Vaara viittaa kiivaana vellovaan keskusteluun vihapuheesta.

Niinhän sitä luulisi. (Mukavaa, että vihapuhespekulaatio hieman herättelee.) Nykyään tuo saaminen kait tarkoittanee yhä enemmän sitä, että 'saa olla, jos osaa tehdä sen hiljaa itsekseen' - ja silloinkin mielellään kontrolloidussa ympäristössä ja asiantuntijoiden konsultoimana. Ettei vihantunteesta vain synny - vaikkapa vihaisia sanoja!

Edesmennyt Kirsti Lagerspetz, suomalaista vihatutkimusta johtanut psykologi, lanseerasi tavoitteeksi nollatoleranssin väkivaltaa kohtaan. Kuulostaa hyvältä. Mutta kun otetaan huomioon kaikki mahdolliset väkivallan muodot - 'loukkaava asenne satuttaa ja voi poikia hienovaraisia henkisen väkivallan muotoja' (jos ei muualle niin piilorakenteisiin) - tavoite on melko idealistinen ja pedantti. Toisekseen, psykologiassa on ollut tapana ajatella, että tunne yleensä johtaa toimintaan, mistä seuraa päätelmä, että vaarallinen tunne johtaa vaaralliseen toimintaan. Kun vihaa pidetään vaarallisena tunteena, voidaan olettaa, että pyrimme - asiantuntijamme pyrkivät - yhä vihattomampaan ihmiseloon ja tunne-elämään. Mene ja tiedä, kuinka tämä 'vihattomuus' sitten toteutetaan. Sikäli, että viha kuitenkin on yksi ihmisen perustunteista, luulisi, että tuollaisella tavoitteella inhimillinen tunne-elämä järjestää vielä tepposet, tai siis kohtaamisia todellisuuden ja realiteettien kanssa.

Quote from: vellihousu on 20.10.2011, 20:53:05

Noh noh, eipäs yleistetä liikaa! Mä tykkään Kaija Koosta, kelpaax se todistaan siitä, etten mä ainaskaan kiellä itteeni?  :)

Quote from: K.K. on 20.10.2011, 21:15:34
...Kaapista ulostulo voisi toimia esimerkkinä erityisesti kriittisyytensä suhteen epävarmojen nuorten kohdalla.Kun enemmistö kansasta on maahanmuuttokriittisiä,niin luulisi aika monen julkisuuden henkilönkin olevan.

Hyvin sanottu.

Oami

En minä vaan ole yhtään kiinnostunut Mamban musiikista. En myöskään muinaiskirkkoslaavista.

Voin kyllä kunnioittaa ihmisiä politiikassa täysin riippumatta siitä, mitä he politiikan ulkopuolella tekevät.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Veikko

Mamba on jäänyt itselleni hieman vieraaksi, mutta Tero Vaaran rohkea kannannotto kyllä ilahduttaa.

Mutta jyrkästi kiellän jotenkin vierovani melodista musiikkia - slaagereista ja iskusävelmistäkin pidän ihan sikana.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Elemosina

Onko täällä ihan eri ikäluokkaa vai mikä outo minä olen.
Ettekö ole kuulleet Mamban Lauantai-iltana ravintolaan-biisiä??

http://www.youtube.com/watch?v=ddzCPmG9JYc
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Marius

Quote from: Elemosina on 20.10.2011, 21:22:24
Rohkea veto Tero Vaaralta.
Hän on kuitenkin julkisuuden henkilö, jonka musiikki on myynyt Suomessa=moni pitää siitä.
(minäkin pidän aika monesta Mamban biisistä)
On jo aikakin että esiin tulevat ne jotka kannattavat maahanmuuttokritiikkiä, uskon että aika moni julkisuuden henkilö todellisuudessa on samaa mieltä Tero Vaaran kanssa. Moni muu vaan ei uskalla sanoa mitään kun pelkää suosion laskevan.

Tässä ollaan asian kiteytyksen ytimen pientareella. Hyvin puettu. Ja vaikka en siis missään nimessä ole mikään Mambaa symppaava radion uhri, niin myönnän toki, että Tero Vaara on parhaimmillaan erittäin hyvä laulaja. Mutta ne biisit. njääh....liekö käynyt osittain niin, että ne ehkä kelvolliset ovat jo aikoja sitten yliammutulla radiosoitolla pilattuja.
Torjunta/hylkimisreaktiota havaittavissa, aivan kuten jonkun Yölinnun tai Yön kanssa.

Lentomestari

Mamballa on muutamia hauskoja sanoituksia ja melkein kaikki muut on kivoja melodioita, minulla on yksi vanha video, jossa he esiintyivät telkussa, laitoin aikoinaan narulle koko pätkän, katsottu monta kertaa. Nyt on kiva lukea kuinka Tero on järkimies kaikin puolin.

vellihousu

Quote from: Marius on 20.10.2011, 22:04:46

Tässä ollaan asian kiteytyksen ytimen pientareella. Hyvin puettu. Ja vaikka en siis missään nimessä ole mikään Mambaa symppaava radion uhri, niin myönnän toki, että Tero Vaara on parhaimmillaan erittäin hyvä laulaja. Mutta ne biisit. njääh....liekö käynyt osittain niin, että ne ehkä kelvolliset ovat jo aikoja sitten yliammutulla radiosoitolla pilattuja.
Torjunta/hylkimisreaktiota havaittavissa, aivan kuten jonkun Yölinnun tai Yön kanssa.

Niin en minäkään kommenttiani mitenkään sinulle erityisesti tarkoittanut. Viittaan enemmänkin aikaisempiin keskusteluihin Mambasta, jossa melkein poikkeuksetta jokainen totesi, että hyvä mies, mutta en mää sen musiikkia kyllä kuuntele.

Tuli jotenkin mieleen samanlainen ilmiö, kun Persut ovat. Hyvä puolue, mutta en mää kyllä sitä äänestäis....

Eli Mamban musiikki pitää muistaa tuomita, koska se vaan on niin noloa tunnustaa pitävänsä siitä.
Sehän on lällyjen musiikkia, tai ainakin vellihousujen  :o
"mielenosoitukset on kommareiden touhuja, kuten taistelut ja yhtenäiset kansat"

Professori

Tero Vaarahan on jo pitkään ollut kaapin ulkopuolella. Hienoa että hän pääsee myös julkisuuteen kertomaan ajatuksistaan. Ja osaa muotoilla ne mutkattomasti ja selkeäsävyisesti.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Lentomestari

Voidaan perustellusti olettaa koko bändin olevan nuiva, jos joukossa on joku maailmanhalaaja, ei hän pystyisi Teron kanssa olemaan samassa pumpussa.

Oami

Quote from: Elemosina on 20.10.2011, 22:03:37

On kuultu. Radiokanava vaihtuu laakista kun laulu alkaa.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Elemosina

Quote from: Oami on 20.10.2011, 22:27:16

Oon siis outo. Kun tykkäsin laulusta, tai oikeestaan sen sanoista jotka kuvastivat hyvin lauantai-illan meininkiä suomalaisessa yhteiskunnassa.
No, makuja on oikeasti monia.

Marius

Quote from: vellihousu on 20.10.2011, 22:17:45
Quote from: Marius on 20.10.2011, 22:04:46

Niin en minäkään kommenttiani mitenkään sinulle erityisesti tarkoittanut. Viittaan enemmänkin aikaisempiin keskusteluihin Mambasta, jossa melkein poikkeuksetta jokainen totesi, että hyvä mies, mutta en mää sen musiikkia kyllä kuuntele.

Tuli jotenkin mieleen samanlainen ilmiö, kun Persut ovat. Hyvä puolue, mutta en mää kyllä sitä äänestäis....

Eli Mamban musiikki pitää muistaa tuomita, koska se vaan on niin noloa tunnustaa pitävänsä siitä.
Sehän on lällyjen musiikkia, tai ainakin vellihousujen  :o
Ei, ei minun mielestäni Mamban musiikki ole huonoa tai huonosti tehtyä. Se vain ei puhuttele minua millään lailla. Enkä pidä sitä lällyjen musiikkina. Luulen ymmärtäväni jotenkuten Vaaran motiivit musiikkinsa tekemiseen. Yksi, ehkä tärkein, on luultavasti se, että hän osaa tehdä sitä.
Minä vain en siitä pääsääntöisesti pidä. Makuasia siis.
Ja nyt toistan hieman itseäni ja sanon, että silti mielestäni Vaara pesee laulutaidollaan mennentullen suurimman osan Suomen iskelmä-artisteista.

Wanhapoika

Kaikki Tero Vaaran kappaleet, jotka olen kuullut, kertovat miehen ja naisen välisestä läheisyydestä ja rakkaudesta.
Islamisaation myötä lemmenlaulut loppuu.

"Rock-musiikki tms. ei ole muslimeille sallittua"
"10-vuotiaasta eteenpäin pojat ja tytöt eivät voi olla ystäviä keskenään"
Chodr Chaheb
Ikkuna islamiin
Islam-aineisto Helsingin koulujen käyttöön
Helsingin kaupungin opetusvirasto,1998
http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C%7CRb1039967%7CSIkkuna+islamiin%7CP0%2C1%7COrightresult%7CX5?lang=fin&suite=def

Tinden

^Elemosina
Minäkin pidän Mamban musiikista. Emme ole outoja, emmehän.

Teiskolainen

Quote from: Elemosina on 20.10.2011, 22:28:44

Oon siis outo. Kun tykkäsin laulusta, tai oikeestaan sen sanoista jotka kuvastivat hyvin lauantai-illan meininkiä suomalaisessa yhteiskunnassa.

On täällä muitakin outoja. Minusta tuo on oikein hyvä biisi, ja on bamballa muitakin hyviä. Keikallakin olen ollut ja pidin kuulemastani.

Minulla radiokanava vaihtuu valonnopeudella, jos Lauri Tähkän huutoa alkaa kuulumaan. Oliskohan noi makuasioita?

Spesialisti

Biisi "Valokuvia" on periaatteessa ihan hieno ja nätti pop-iskelmä, se on vain ns. radiosoitettu paskaksi. Mutta kyllä Suurlähettiläät vielä paskempaa on kuin Mamba, onneksi hajosivat. Luulin tosin, että ovat hajonneet jo vuosia sitten.. Yön kanssa on siinä ja siinä. Yöllä ei ole muita hyviä biisejä kuin Likaiset legendat, eikä sekään ole kuin keskinkertainen, ja sitä biisiä ei yleensä radiossa soiteta.

J. Lannan haamu

Quote from: Elemosina on 20.10.2011, 22:28:44

Upea ja uljas veto Tero V:ltä! Totaalisen toisin mitä Mamban biisit antavat itsensä kuulostaa. Enpä muista mistä musasta olisi tullut niin mauttomia väreitä kun tuosta ja Bomfunkista. Nonetheless, Tero V on tässä asian ytimessä!

Edit. kirjaimia
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Emo

Mamballa on hyviä biisejä, yksi ehdottomia lemppareitani on Kytkin paskana.

Valitettavasti sitä ei Tuubista löydy, Spotifykin olisi mutta en osaa sitä tänne linkittää enkä ole katsonut löytyykö sieltäkään. Sanat tässä, olkaa hyvät:

"Velipojan kanssa ajettiin Tampereelle
sen autosta oli kytkin paskana
jäätiin Essolle siihen oli kaunis ilma
päätettiin juoda kahvit ulkona

mä ehdotin et' jäätäis tähän odottelemaan
et' soitettais joku tyyppi hinaamaan
se vastas annetaan nyt mennä vaan
kai toi sen verran kestää et päästään perille

mut Ylöjärvellä tai niillä main
alkoi pellin alta kuuluu jotain kummallista
oli pakko pysähtyä multa meni hermot sanoin
siitäs sait täst tulee tosi kallista

kai velipoikakin siitä sitten hiukan lämpeni
se sanoi pidä sinä turpas kiinni
mut mä vaan urputin ja äkkiä sain tällin hampaisiin
suutuin ja iskin takaisin

tapeltiin tai oikeastaan painittiin
velipojan silmäkulma aukesi
mun huuli oli halki ja tietty vitutti
uudet lomakengät meni rikki

oltiin aika totisia molemmat ei paljon juteltu
kun hinausauto viimein tuli
kai se kuski vähän ihmetteli ainakin se naureskeli
veljekset kun siellä seisoskeli

ei siitä reissusta koskaan sen jälkeenkään
oo paljon meteliä pidetty
myöhemmin mua joskus harmitti
ne komeet lomakengät jotka meni rikki"

Panopticon

Ei hitto tää Mamba-gate alkaa hitottaa. Jotenkin oletin, että se katoaa samaan sumuun kuin mistä se tulikin. Mutta ei, jatkuvasti joku uusi media nosta tän esiin. Ei voi kuin olettaa, että toimittajilla on agenda: Tero Vaara pitää saada vastuuseen sanoistaan ja katumaan ja kieltämään. Veikkaisin, että eniten harmitusta on aiheuttanut nettisivulla oleva che-banneri, jossa todetaan, että "commies ain't cool". Mullakin oli nuoruudenpäivinä Che-juliste seinällä. "Hasta la victoria siempre" tarkoitti mulle vapaustaistelua, nyt tajuan, että se on vihapuhetta. Tai siis se on vihapuhetta, niinkuin se nykyään määritellään. Mamban biiseissä ei ole mitään poliittista. Toisin kuin esim taistolaisissa lurituksissa joita on toimittanut kokoelmalevyksi vihreiden pj:n ex-puoliso Kerkko Koskinen. "En valinnut asiaa", löytyy takuulla lähimmästä kirjastostasi, kuten myös varmasti "black pride" -osastoon laskettavaa hiphoppia. Taistolainen laululiike näyttää nykykatsannassa harmittomalta ja aika kivalta hassuttelulta. Ultra bra nousi 90-luvulla suureen levymyyntiin tekemällä jonkinsorttista pastissia tuosta ajasta. En muista, että media olisi tuolloin tarttunut siihen, että UB:n voi helposti kytkeä kommunismiin ja sitä kautta vaikka mihin. Kaikenlainen sosialismin ihailu menee läpi ilman kohujournalismia, mut heti ku joku diggaa Halla-ahoa ni paskamyrsky. Toivottavasti H-a ja Vaara on omalla esimerkillään niitä ihmisiä, jotka muuttaa sosiaalista todellisuutta niin, että oikeudenmukaiseen yhteiskuntaan pyrkivä poliittinen puhe saa olla jotain muutakin kuin sosialismia.

Atte Suomalainen

Minä puolestani pistän volyymia suuremmalle.

Suvaitsija

Quote from: Oami on 20.10.2011, 21:37:01
En minä vaan ole yhtään kiinnostunut Mamban musiikista. En myöskään muinaiskirkkoslaavista.

Voin kyllä kunnioittaa ihmisiä politiikassa täysin riippumatta siitä, mitä he politiikan ulkopuolella tekevät.

Ei. Kyllä sinun nyt on pakko ostaa kaikki Kaivannonkin sysipaskat levyt, mikäli haluat olla Aito Nuivake.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

ilkka75

Eiköhän ne mr. Vaaran sanomiset ole nyt tässä tärkeämpiä kuin laulutuotanto. Kova jätkä, kun avasi suunsa. Ja en kuuntele mambaa. Voisin, jos tykkäisin. Mutta en. Musiikkimaku kun on henkilökohtainen:

"Ooppera? Hyi saatana!"
(Seppo Räty IS:n haastattelussa 1991)
"Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia."

-- Albert Einstein

"Suomi voi välttää lännen virheet maahanmuuttajien kotouttamisessa."

-- Dosentti Pasi Saukkonen