News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Jäsenen velvollisuudet

Started by Teemu Lahtinen, 20.10.2011, 14:40:22

Previous topic - Next topic

Teemu Lahtinen

Quote from: Impivaaran tiikeri on 20.10.2011, 12:52:18
Muuten, mitä velvollisuuksia perussuomalaisten jäsenyys tuo? Onko muuta kuin jäsenmaksun maksaminen?
Olen jäsenyyttä harkitseva, oikeammin kannatusjäsenyyttä harkitseva.

Puolueessa ei voi olla kannattavana jäsenenä, mutta paikallisyhdistyksessä kyllä. Kannattajilla on samat velvollisuudet kuin varsinaisilla jäsenillä.

Paikallisyhdistysten mallisäännöissä erottamisperusteet ovat:

Quote6§    JÄSENEN EROTTAMINEN YHDISTYKSESTÄ

Yhdistys voi päätöksellään erottaa yhdistyksen jäsenen jollakin seuraavista perusteista:
- jäsen on jättänyt jäsenmaksunsa eräpäivään mennessä maksamatta
- varsinainen jäsen on eronnut tai erotettu puolueen jäsenyydestä
- jäsen on jättänyt täyttämättä ne velvoitukset, joihin hän on sitoutunut yhdistykseen liittymällä
- jäsen on toisen Suomessa toimivan puolueen jäsen tai toisen Suomessa toimivan puolueen organisaatioon kuuluvan muun yhdistyksen jäsen
- jäsen on asettunut toisen Suomessa toimivan puolueen tai vaalilain mukaisen valitsijayhdistyksen ehdokkaaksi yleisissä vaaleissa
- jäsen on eronnut Perussuomalaisten kunnallisesta valtuustoryhmästä
- jäsen on menettelyllään yhdistyksessä tai sen ulkopuolella vahingoittanut yhdistystä
- jäsen ei ole täyttänyt yhdistykseen liittyessään tai ei enää täytä laissa tai yhdistyksen säännöissä mainittuja jäsenyyden ehtoja

Puolueen säännöissä on vastaava kohta, koskien varsinaisia jäseniä:

Quote7§    JÄSENEN EROTTAMINEN   
Puoluehallitus voi päätöksellään erottaa puolueen jäsenen jollakin seuraavista erottamisperusteista:
-    Jäsen on jättänyt jäsenmaksunsa eräpäivään mennessä maksamatta.
-    Jäsen on jättänyt täyttämättä ne velvoitukset, joihin hän on sitoutunut puolueeseen liittymällä.
-    Jäsen on toisen Suomessa toimivan puolueen jäsen tai toisen Suomessa toimivan puolueen organisaatioon kuuluvan muun yhdistyksen jäsen.
-    Jäsen on asettunut toisen Suomessa toimivan puolueen tai vaalilain mukaisen valitsijayhdistyksen ehdokkaaksi yleisissä vaaleissa.
-    Jäsen on eronnut Perussuomalaisten kunnallisesta valtuustoryhmästä.
-    Jäsen on menettelyllään puolueessa tai sen ulkopuolella vahingoittanut puoluetta.
-    Jäsen ei ole täyttänyt puolueeseen liittyessään tai ei enää täytä laissa tai puolueen säännöissä mainittuja jäsenyyden ehtoja.

Eli identtiset vaatimukset.

Täältä nousee esiin sama, käytännössä kaikkien Suomen yhdistysten säännöissä oleva peruste: Jäsen on jättänyt täyttämättä ne velvoitukset, joihin hän on sitoutunut puolueeseen liittymällä..

Puolueen rivijäsenellä ei juurikaan moisia velvoituksia ole, riittää kun maksaa jäsenmaksun ja on yleislojaali yhdistykselle.

Teiskolainen

Minulle tulee perussuomalainen ja vuosittainen lasku jäsenmaksusta. Eipä siinä mitään, eikä siitä mitään haittaa ole ollut.
En vain ole koskaan puolueeseen liittynyt, enkä tiedä miten olen puolueen jäseneksi päätynyt. 

Emo

Quote from: Teiskolainen on 20.10.2011, 14:49:30
Minulle tulee perussuomalainen ja vuosittainen lasku jäsenmaksusta. Eipä siinä mitään, eikä siitä mitään haittaa ole ollut.
En vain ole koskaan puolueeseen liittynyt, enkä tiedä miten olen puolueen jäseneksi päätynyt.

No tuskin olet jäsen jos et ole jäsenmaksua ikinä maksanut? Joku tietokonevirhe taas lähettelee sinulle ilmaista lehteä!  ;D

Teemu Lahtinen

Quote from: Emo on 20.10.2011, 14:52:00

No tuskin olet jäsen jos et ole jäsenmaksua ikinä maksanut? Joku tietokonevirhe taas lähettelee sinulle ilmaista lehteä!  ;D

Jotain tällaista on päässyt käymään tai sitten olet saanut joskus lahjatilauksen lehdestä tjmsp. Jos tuo ei häiritse, niin anna olla, jos häiritsee niin puoluetoimistoon voi varmaan huomauttaa asiasta.

Teiskolainen

Tuo lehti ja lasku, on tullut minulle likimain viimeiset kymmenen vuotta. Viime kaväänä palkitsin sitkeyden, ja maksoin jäsenmaksun.

Emo

Quote from: Teiskolainen on 20.10.2011, 15:07:33

Tuo lehti ja lasku, on tullut minulle likimain viimeiset kymmenen vuotta. Viime kaväänä palkitsin sitkeyden, ja maksoin jäsenmaksun.

No sitten onnittelut! Jäsen olet!  :)

mikkoR

Minulla sama juttu, lehti ja lasku tullut vuosikausia ja palkitsin myös itse mahdottoman sitkeyden ja maksoin laskun  ;D
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Taikakaulin

Quote from: mikkoR on 20.10.2011, 15:33:47
Minulla sama juttu, lehti ja lasku tullut vuosikausia ja palkitsin myös itse mahdottoman sitkeyden ja maksoin laskun  ;D

Kyllä ne sitten jaksavat. Melkoinen taikaseinä tuo persujen puoluetoimisto.  ;D
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

IDA

Quote from: Teemu Lahtinen on 20.10.2011, 14:40:22
Puolueen rivijäsenellä ei juurikaan moisia velvoituksia ole, riittää kun maksaa jäsenmaksun ja on yleislojaali yhdistykselle.

Riippuu mihin monista puoluetta jakavista falangeista kuuluu. Halla-aholaisen falangin wonterghemilaisessa siivessä on esimerkiksi velvollisuus pyrkiä eroon kiroilusta ja kärjekkäästä kielenkäytöstä ;)
qui non est mecum adversum me est

Marko Parkkola

Quote from: Emo on 20.10.2011, 15:11:41

No sitten onnittelut! Jäsen olet!  :)

Mmm... Ei ole. Ellei ole hakenut jäseneksi, ei ole jäsen. Yhdistyslaki sanoo näin:

Quote12 §
Jäseneksi liittyminen
Sen, joka tahtoo liittyä yhdistyksen jäseneksi, on ilmoitettava aikomuksestaan yhdistykselle.

Varminta olisi nyt selvittää asia soittamalla puoluetoimistoon.

Teemu Lahtinen

Quote from: Marko Parkkola on 21.10.2011, 12:56:23
Mmm... Ei ole. Ellei ole hakenut jäseneksi, ei ole jäsen. Yhdistyslaki sanoo näin:

Quote12 §
Jäseneksi liittyminen
Sen, joka tahtoo liittyä yhdistyksen jäseneksi, on ilmoitettava aikomuksestaan yhdistykselle.

Varminta olisi nyt selvittää asia soittamalla puoluetoimistoon.

Yhdistyshän voi halutessaan tulkita jäsenmaksun maksamisen halukkuudeksi kuulu8a yhdistykseen, mutta ei ole velvoitettu tekeään näin.

Marko Parkkola

Mietinkin tuota aikaisemmin. Asiassa ihmetyttää vain, jos laskuja jäsenmaksusta on tullut "pyytämättä, täysin yllätyksenä" kuten fakseja konsanaan, asiassa on varmasti jonkinlaista sekaannusta. Hyvä pointti kuitenkin. Kehoitan kutienkin soittamaan toimistoon, jotta asia on varmasti kunnossa.

MoonShine

Quote from: PeterFaber on 20.10.2011, 19:20:56
Halla-aholaisen falangin wonterghemilaisessa siivessä on esimerkiksi velvollisuus pyrkiä eroon kiroilusta ja kärjekkäästä kielenkäytöstä ;)

Onko tuon falangin siivessä olevilla joitakin erityisoikeuksia, mainitsemiesi velvollisuuksien vastapainoksi?
Näidenhän pitäisi olla balanssissa.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Marko Parkkola

Quote from: MoonShine on 21.10.2011, 16:19:09
Halla-aholaisen falangin wonterghemilaisessa siivessä on esimerkiksi velvollisuus pyrkiä eroon kiroilusta ja kärjekkäästä kielenkäytöstä ;)

Onko tuon falangin siivessä olevilla joitakin erityisoikeuksia, mainitsemiesi velvollisuuksien vastapainoksi?
Näidenhän pitäisi olla balanssissa.

Pääsee iltapäivälehtien lööppeihin ja on hesarin keskustelluin hahmo. Minusta nuo ovat aika hyvät bonukat :)

Ernst

Quote from: Teemu Lahtinen on 20.10.2011, 14:40:22

Riippuu mihin monista puoluetta jakavista falangeista kuuluu. Halla-aholaisen falangin wonterghemilaisessa siivessä on esimerkiksi velvollisuus pyrkiä eroon kiroilusta ja kärjekkäästä kielenkäytöstä ;)

Kova on vaatimus, onpa hyvinkin. Kuinka monesta tuli aluksi mykkä?

;)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)