News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Mäki-Ketelä erotettu puolueesta

Started by Kaustinen, 20.10.2011, 05:13:36

Previous topic - Next topic

kaivanto

Quote from: Kaustinen on 21.10.2011, 01:12:40
Muutos on ihan ehdottomasti Suomen paras puolue koskaan ikinä. Mikään muu ei ole tarjonnut lähimainkaan samantasoista viihdettä vaalikarjalle.  ;D

Omalta osaltani olen pyrkinyt tekemään tältä osin parhaani. Olenhan viihteen ammattilainen.

dothefake

Quote from: kaivanto on 21.10.2011, 01:17:36
Muutos on ihan ehdottomasti Suomen paras puolue koskaan ikinä. Mikään muu ei ole tarjonnut lähimainkaan samantasoista viihdettä vaalikarjalle.  ;D

Omalta osaltani olen pyrkinyt tekemään tältä osin parhaani. Olenhan viihteen ammattilainen.
Koska Muutokseen liittyäkseen pitänee olla täysi-ikäinen, voitaneen sinua sanoa aikuisviihteen ammattilaiseksi.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kaustinen

Quote from: dothefake on 21.10.2011, 01:25:27
Quote from: kaivanto on 21.10.2011, 01:17:36

Koska Muutokseen liittyäkseen pitänee olla täysi-ikäinen, voitaneen sinua sanoa aikuisviihteen ammattilaiseksi.

Tässä vaiheessa ei voi kuin toivoa, että kunpa ihan kaikki osaisivat olla ottamatta politiikkaa turhan vakavasti.  ;D

ämpee

Quote from: Tapio Äyräväinen on 21.10.2011, 00:10:28
Ei Muutoksessa rajoiteta millään tavalla sananvapautta, mutta jos jäsen toimii Muutoksen periaatteita vastaan ja rikkoo Muutoksen sääntöjä, saa potkut, kuten missä tahansa muussakin puolueessa.

Eikös itse määrittelemän öyhötyksen vastustamisesta tule mieleen mielivaltainen sananvapauden rajoittaminen ?
Muistaakseni jotain tuollaista taisi olla aikanaan ilmassa, ja sehän taitaa olla niitä periaatteita vastaan.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Hämeenlinnan Oraakkeli

Ei Muutoksessa rajoiteta millään tavalla sananvapautta, mutta jos jäsen toimii Muutoksen periaatteita vastaan ja rikkoo Muutoksen sääntöjä, saa potkut, kuten missä tahansa muussakin puolueessa.

Mäki-Ketelä on järjestyksessä toinen jäsen, joka on pantu Muutoksesta taipaleelle. Ensimäinen oli muuan tarrojen liimailija, joka haukkui Muutosta kaikilla mahdollisilla forumeilla. Hän kuuluu nykyään perussuomalaisiin (kyllä, minua hieman hihityttää), mutta jaksaa silti mustamaalata Muutosta jatkuvasti mitä mielikuvituksillisimmilla heitoilla. Tuskin hän uskoo kaikkea itsekään.

Meillä on Muutoksessa jopa niin suuri sananvapaus, että entiset jäsenet saavat potkujensa syistä valehdella niin paljon kuin haluavat.

Mäki-Ketelän potkut perustuivat Muutoksen sääntöjen pykälän viisi kohtien 2,3,4 ja 5 jatkuvaan rikkomiseen kesästä 2010 saakka eivätkä mihinkään sananvapauden rajoittamiseen, kuten hän valheellisesti väittää.

Asialla eivät olleet Leino ja Äyräväinen, kuten Mäki-Ketelä valheellisesti väittää, vaan Mäki-Ketelän erottaminen tapahtui sääntöjemme mukaan puoluehallituksessa (johon tietysti Leinon kanssa kuulumme).

Puoluehallitus oli erottamisesta yksimielinen (Keronen ei ollut saatavilla, kuten ei ole ollut puoleen vuoteen).

Petri Kaivanto on tämän jo tässä ketjussa kertaalleen kertonut, mutta ei tunnu menevän perille.

Mitä tulee Muutoksen jatkoon, niin uskon, että muutoslaisten on nyt helpompi hengittää, kun virtahepo on olohuoneesta poissa.

Muutoksen puoluekokous pidetään 12.11.2011. Tässä kokouksessa sääntöjemme mukaan valitaan mm. uusi puheenjohtaja Kerosen tilalle (koska Keronen tuli Mäki-Ketelän tilalle kesken kautta) ja uusi hallitus.

Muun muassa minun puoluesihteerikauteni loppuu tämän vuoden lopussa ja annan tilaa uudelle puoluesihteerille.

Myös Muutoksen tavoiteohjelma ja perusperiaatteet ovat alusta lähtien säilyneet samana, mikään ei ole muuttunut. Jos olette niistä kiinnostuneita, niin kaikki löytyvät osoitteesta:

www.muutos2011.fi

Muutos on toiminnassaan hyvin avoin, mutta on luonnollisesti sellaisia sisäisiä asioita, joita en voi julkisuuteen kertoa, koska silloin rikkoisin lakeja.

Sen voin toki kertoa, että 19.10.2011 valtiontalouden tarkastusviraston kaksi johtavaa tilintarkastajaa vieraili Salossa tutkimassa Muutoksen tilit ja kirjanpidon yhdistyksen perustamisesta aina 30.9.2011 saakka lippunen lippuselta.

Saimme kiitosta siitä, miten hyvin ja asiallisesti kaikki oli hoidettu. Vaalirahakohu on saanut aikaan sen, että herrat tilintarkastajat ovat jo näin aikaisessa vaiheessa, kesken tilikautta, tutkimassa tilien oikeellisuutta.

Täältä tähän.

Ja vähän taas vääristelyä kehiin. Käsittääkseni on arvostellut muutoksen saamatonta ja tumpeloa hallitusta. Ja  eikös tarrat ole tehty liimattavaksi vai mitä nillä pitäisi tehdä. Tosin kaappeja siivotessani viskasin noin parin sadan nipun niitä roskiin. No hallitus voi onnitella itseään ainakin 0.2% kannatuksesta  siitäkin huolimatta että puolueelta löytyy kymmenittäin aktiiveja.

turakainen

Quote from: Oami on 20.10.2011, 18:03:27
Quote from: kaivanto on 20.10.2011, 17:57:17
Suoran demokratian asia ei vanhene ja puolueen tulevaisuus ratkaistaan kunnallisvaaleissa 2012 ja eduskuntavaaleissa 2015, mikäli Suomea enää on olemassa.

En näe mitään syitä sille, miksi puolue lakkaisi olemasta edes vuonna 2015.

Jos puolue ei saa kaksissa perätäisissä vaaleissa edustajaa läpi niin se poistetaan puolue rekisteristä.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: turakainen on 21.10.2011, 02:03:54
Quote from: Oami on 20.10.2011, 18:03:27
Quote from: kaivanto on 20.10.2011, 17:57:17
Suoran demokratian asia ei vanhene ja puolueen tulevaisuus ratkaistaan kunnallisvaaleissa 2012 ja eduskuntavaaleissa 2015, mikäli Suomea enää on olemassa.

En näe mitään syitä sille, miksi puolue lakkaisi olemasta edes vuonna 2015.

Itse tulkitsisin tämän niin että meinaavatten kerätä kortit uudestaan kun tippuminen tulee.
Jos puolue ei saa kaksissa perätäisissä vaaleissa edustajaa läpi niin se poistetaan puolue rekisteristä.

Oami

Quote from: ämpee on 21.10.2011, 01:32:20
Eikös itse määrittelemän öyhötyksen vastustamisesta tule mieleen mielivaltainen sananvapauden rajoittaminen ?
Muistaakseni jotain tuollaista taisi olla aikanaan ilmassa, ja sehän taitaa olla niitä periaatteita vastaan.

Ei sananvapautta ole rajoitettu. Rikosilmoitusta JMK:ää vastaan ei ole tehty eikä tietääkseni olla tekemässä.

Quote from: Darvi on 21.10.2011, 01:48:08
Meillä on Muutoksessa jopa niin suuri sananvapaus, että entiset jäsenet saavat potkujensa syistä valehdella niin paljon kuin haluavat.

Siis teidän keskustelufoorumillako vai missä?

Omilla sivuillaan ainakin.

Quote from: turakainen on 21.10.2011, 02:03:54

Tiedän, mutta ei puolue tällöin lakkaa olemasta. Sen on sitten vain kerättävä kannattajakortit uudelleen.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Miniluv

Quote from: Voitto-Taisto on 21.10.2011, 02:38:34
Eerikäisestä tuli mieleeni, että pääsikö mies takaisin Persuihin huolimatta Soinin yksisuuntaisesta ovesta?

http://www.harrieerikäinen.fi/

QuoteOlen Harri Eerikäinen, Helsingissä 17.1.1964 syntynyt mies, ja olen Kristillisdemokraattien www.kd.fi jäsen.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Miniluv

http://juhamakiketela.info/tiedotteita/puolueestaerottaminen.html

QuotePäivitys 21.10.2011

Olen saanut lukuisia huolestuneita yhteydenottoja Muutos 2011:n aktiiveilta. Selvennyksenä totean, että koko sotkussa lienee kyse lähinnä muutaman ihmisen keskinäisiin henkilökemioihin ja näkemyksiin liittyvistä seikoista.

Toivon vilpittömästi, että marraskuussa valittava uusi puoluehallitus saa puolueen ympärillä pyörivän negatiivisen kierteen katkaistua ja puolue pääsee vihdoinkin tekemään sitä, mitä varten se on perustettukin, rakentamaan kaikille parempaa Suomea. Toivon niin ikään puolueelle ja sen tulevalle uudelle johdolle onnea, menestystä ja pelisilmää.

Mainittakoon vielä erikseeen, että Internetin ihmeellisessä maailmassa tälläkin hetkellä vellovista salaliittoteorioista ja muista lapsellisista väitteistä huolimatta en edelleenkään suunnittele minkäänlaisia puoluetta tai sen mainetta vahingoittavia toimenpiteitä.

Minun puolestani koko erottamishöpinä saa päättyä tähän.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Teemu Lahtinen

Quote from: Dogah on 21.10.2011, 01:11:49
Noh, puoluehallitus ei voi erottaa jäseniään.

Muodollisesti asia on juuri näin. Monissa yhdistyksissä säännöissä määrätään, että hallituksen jäsenen on oltava yhdistyksen jäsen, mikä tarjoaa hallitukselle epäsuoran keinon erottaa hallituksen jäsenen, jos yhdistyksestä erottamisen perusteet täyttyvät.

Pikaisesti Muutoksen sääntöjä vilkaistuani, tilanne Muutoksessa ei ole kuitenkaan noin yksioikeinen, sillä siellä määrätään vain valinnasta "Hallituksen jäseneksi voidaan valita yhdistyksen henkilöjäsen", mutta ei näytetä ottavan kantaa siihen, jos valinnan jälkeen jäsenyys yhdistyksessä (syystä tai toisesta) päättyy. Vakiintuneen tavan mukaan tätä voidaan tulkita yllä mainitun tavoin, mutta erikoinen muotoilu mahdollistaa kyllä sellaisen päätöksen kiistämisenkin.

Jari-Petri Heino

QuotePäivitys 21.10.2011

Olen saanut lukuisia huolestuneita yhteydenottoja Muutos 2011:n aktiiveilta. Selvennyksenä totean, että koko sotkussa lienee kyse lähinnä muutaman ihmisen keskinäisiin henkilökemioihin ja näkemyksiin liittyvistä seikoista.

Toivon vilpittömästi, että marraskuussa valittava uusi puoluehallitus saa puolueen ympärillä pyörivän negatiivisen kierteen katkaistua ja puolue pääsee vihdoinkin tekemään sitä, mitä varten se on perustettukin, rakentamaan kaikille parempaa Suomea. Toivon niin ikään puolueelle ja sen tulevalle uudelle johdolle onnea, menestystä ja pelisilmää.

Mainittakoon vielä erikseeen, että Internetin ihmeellisessä maailmassa tälläkin hetkellä vellovista salaliittoteorioista ja muista lapsellisista väitteistä huolimatta en edelleenkään suunnittele minkäänlaisia puoluetta tai sen mainetta vahingoittavia toimenpiteitä.

Mitähän Mäki-Ketelä sitten tarkoitti toisella foorumilla kirjoittamallaan:

QuoteTuli muuten sellainen tuossa äsken juoksulenkillä mieleeni, että kun minut on jo erotettu puolueesta, niin nythän voinkin kertoa sellaisiakin asioita, joita en aiemmin voinut, etten mustamaalaa tahi muuten vahingoita puoluetta. Kysymyksiä saa esittää.

Olen edelleen sitä mieltä, että hänellä on oikeus sanoa mitä tahansa muutoksesta ja sen touhuista ilman erottamista. En kuitenkaan ole tietoinen siitä, millaisiin aktiivisiin toimiin hän on osallistunut vahingoittamistarkoituksessa, mutta puheet ja sanat eivät sellaisia ole, jos jollain ei ole oikeasti jotain salattavaa. Onko?

Oma mielipiteeni Muutoksen tulevaisuudesta on seuraava.

Muutos tarvitsee vahvan, aktiivisen, suoraselkäisen ja uskottavan puheenjohtajan.

Jiri on hyvä heppu, mutta lepsu(kiltti) puheenjohtaja. Se, että Jiri jaksaa osoittaa mieltään vesisateessa kotona makaavan kaukosäädin sukupolven puolesta, osoittaa todellista omistautumista kansan asialle, vaikka se ei Suomen ryvettyneessä herraispolitiikassa ole hyväksyttävä ilmiö.

"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Jari-Petri Heino on 21.10.2011, 11:40:48

QuotePäivitys 21.10.2011

Mitähän Mäki-Ketelä sitten tarkoitti toisella foorumilla kirjoittamallaan:

QuoteTuli muuten sellainen tuossa äsken juoksulenkillä mieleeni, että kun minut on jo erotettu puolueesta, niin nythän voinkin kertoa sellaisiakin asioita, joita en aiemmin voinut, etten mustamaalaa tahi muuten vahingoita puoluetta. Kysymyksiä saa esittää.

Olen edelleen sitä mieltä, että hänellä on oikeus sanoa mitä tahansa muutoksesta ja sen touhuista ilman erottamista. En kuitenkaan ole tietoinen siitä, millaisiin aktiivisiin toimiin hän on osallistunut vahingoittamistarkoituksessa, mutta puheet ja sanat eivät sellaisia ole, jos jollain ei ole oikeasti jotain salattavaa. Onko?

Oma mielipiteeni Muutoksen tulevaisuudesta on seuraava.

Muutos tarvitsee vahvan, aktiivisen, suoraselkäisen ja uskottavan puheenjohtajan.

Jiri on hyvä heppu, mutta lepsu(kiltti) puheenjohtaja. Se, että Jiri jaksaa osoittaa mieltään vesisateessa kotona makaavan kaukosäädin sukupolven puolesta, osoittaa todellista omistautumista kansan asialle, vaikka se ei Suomen ryvettyneessä herraispolitiikassa ole hyväksyttävä ilmiö.

Eiköhän puheenjohtajaksi tarvittaisi sellainen joka osaa ja uskaltaa tuoda pääteemoiksi oikeita ongelmia jonkun sananvapauden sijasta, joka ei oikesti ole mikään ongelma Suomessa. Samoiten tehtävien delgoinnin aktiiveille pitäisi onnata. Ja ennen kaikkea pitäisi olla jalat maassa ja pään kestää.

desperaato

Quote from: Jari-Petri Heino on 20.10.2011, 12:16:09
Minulle Muutos merkitsi mahdollisuutta suoraan demokratiaan.

Keksit varmasti ihan itse?  :facepalm:

taavitsainen: noh noh, olkaas nyt.
ja muillekkin, ei ole kovin aikuista haukkua kovin sanoin henkilöä puolin ja toisin joka ei itse ole paikalla vastaamassa.

jav

Eikös tuo raato voitaisa jo haudata 8)
Mäkiketelä on ahnas ihminen joka haluaa narsistisessa elämässään hyvin paljon valtaa.
Tämän päivän todellisuus todistaa Mäkkiksen ahneuden ja vallan himon, kuten sanoin vasuri mikä vasuri:

" Ei tässä mitään mystistä ole. Perinteisistä puolueista demarit on aina miellyttänyt meikäläistä eniten. "

Loput voi lukea sieltä TOTUUDESTA.