News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

06-10-11 IL: Halonen: Enkä ollut arvojohtaja!

Started by AjatusRikollinen, 07.10.2011, 01:18:09

Previous topic - Next topic

AjatusRikollinen

QuoteHalosen mielestä arvojohtajaa ei voi vaaleilla valita. Joku vain nousee yhteiskunnassa sellaiseksi.

Valtionpäämiehen nostaminen arvojohtajaksi ei Halosen mielestä istu moderniin kansanvaltaiseen maahan.

- Ei tarvitse mennä Iraniin saakka. Voi niitä olla muuallakin, Halonen pohti kielteisiä esimerkkejä.

Montako rastia Iraniin...The truth and nothing but the truth:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011100614525108_uu.shtml
Al Stubbido: "Tehdään tästä rasistinen maa". https://www.youtube.com/watch?v=hIYTHG9qxmc

Nestori K Kunnari

Olisi sanonut kymmenen vuotta sitten, ettei tule, eikä halua tulla olemaankaan arvojohtaja. Olisi moni perinteiset suomalaiset arvot omaava säästynyt paljolta itkulta ja hammasten kiristelyltä, kun ei olisi tarvinut hävettä "arvojohtajan" edesottamuksia.

Ilmeisesti Halonen kurkisti raamatullisen koston uhallakin menneisyyteen, kun näin napakasti irtisanoutui siitä ainoasta toimenkuvasta, joka seremoniamestarilla vielä on.
Puhtaalla pöydällä on kehuskella.

far angst

Halonen halusi - oman ilmoituksensa mukaan - olla arvojohtaja.  Hän sitten - oman tunnustuksensa mukaan - ei sellaiseksi noussutkaan. 

Miksikähän noin?

Ja saattaa olla tottakin, että kansa haluaa vahvan presidentin.  Mutta Halosen oikuttelevaa, itsekästä äkäpussikänkkäränkkädiktatuuria nauroivat Brysselin lautasten esillepanijatkin, ja presidentin valtaa vähennettiin juuri Halosen temppujen takia.  Suuri osa kansasta ei edes halua presidenttiä, hoitakoon pääministeri ja pienemmät nilkit kaiken sortin suojelijana olot ja nauhojen katkaisemiset.

Very, very good riddance!
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Miniluv

Kiitos, päivitin sanaston kohtaa arvojohtaja.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Marjapussi

Katkeruus alkaa paistaa pohjanakan valitusvirressä. Ilmeisesti hän ei ole vielä saannut varmennettua YK virkaansa.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Jouko

Haloskan arvojohtajakaudella ryssät lentelivät vapaasti Suomen ilmatilassa kunnes valtamedia puuttui asiaan.
Haloskan arvojohtajakaudella menetettiin pyhästi luvattu elintarvikevirasto Italiaan.
Haloskan arvojohtajakaudella liityttiin €uroon.
Haloskan arvojohtajakaudella mokutus ja mamutus repesivät käsistä.

Mitä muuta vielä?
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Uuno Nuivanen

Quote from: Marjapussi on 07.10.2011, 14:44:32
Katkeruus alkaa paistaa pohjanakan valitusvirressä. Ilmeisesti hän ei ole vielä saannut varmennettua YK virkaansa.

Persut varmaan tärvelivät senkin.  ;D

MoonShine

Pitäisikö arvojohtajaksi päästä paasaamalla 12 vuotta SETAsta, sexuaalivähemmistöistä, naisvarusmiesten oikeudesta punnertaa polvet maassa, kouluttamattomien savimaja-africcalaisten rajoittamattomasta oikeudesta muuttaa suomalaisen sosiaalijärjestelmän piiriin eliniäkseen, Venäjän nuolemisesta tai oman Isänmaan kansan unohtamisesta. Minusta ei pitäisi.

Lisäksi koko 12 -vuotista virkakautta on varjostanut selkeät pyrkimykset johonkin YK -virkaan Venäjän ja Afrikan äänillä, mutta suomalaisten veronmaksajien rahoilla.
Se homma haisee , yskittää ja oksettaa kansaa.

Puhumattakaan Tiitisen listasta, jota edelleen piilotellaan.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Siili

Quote from: Marjapussi on 07.10.2011, 14:44:32

Hän sai nyt kertaheitolla monta kilpasisarta:

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/116581-nobelin-rauhanpalkinto-meni-kolmelle-naiselle

Minulle ei oikein tule mieleen, mitä mieleenpainuvaa Halonen olisi saanut aikaan kansainvälisen rauhan, hyvinvoinnin yms. piirissä.  Ei hän ole mikään uusi Brundtland.

ukkometso

Kerrankin samaa mieltä Halosen kanssa, ei hän arvojohtaja ole ollut  mutta  hyvin arvokas kylläkin, euroissa mitattuna.
Tässä sitä maailmanparannusta kerrakseen, ainakn koneen vuokraajan kukkaro  täyttyi kivasti...
Muistin viskistämiseksi:
Tarja Halonen teki 480 000 euron lennon verorahoilla

QuotePresidentti Tarja Halosen lennosta Afrikkaan on laskutettu lähes puoli miljoonaa euroa, kertoo Iltalehti päivän printissään.
Halonen teki viiden päivän matkan Namibiaan helmikuun lopulla.

IL:n mukaan Halonen lensi yksityiskoneella, jonka käytöstä laskutettiin 481 000 euroa.

Halosen lehdistöpäällikkö Eila Nevalainen sanoo lehdelle, että ratkaisuun päädyttiin "toiminnallisuuden ja turvallisuuden perusteella".
Nerouden ja typeryyden ero?

Neroudella on rajansa.

MoonShine

Quote from: Siili on 07.10.2011, 15:17:10
Minulle ei oikein tule mieleen, mitä mieleenpainuvaa Halonen olisi saanut aikaan kansainvälisen rauhan, hyvinvoinnin yms. piirissä.  Ei hän ole mikään uusi Brundtland.

Minulle tulee mieleen, että Puna-Muumin kahden virkakauden aikana Suomeen on ajautunut veronmaksajien eläteiksi toistakymmentätuhatta somalia, muutama tuhat kurdia ja muuta Lähi-Idän 'hottentottia', eikä hänellä ole koskaan ollut sellaisesta maanpetoksesta mitään negatiivistä sanottavaa.
Eihän pressa niitä yksin tänne haali, mutta eipä ole esim. sisäministeriön virkanimityksillä [esim. viljaska] paljon jarruakaan painanut tai arvojohdolla pyrkinyt mutavyöryä estämään.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Tomi

Koetaan kestää, enää 146 päivää Halosta.
Ja vain 117 päivää, jos presidentinvaali ratkeaa 1. kierroksella.

Obb

halonen sanoi olevansa helpottunut kun pesti loppuu. Niin minäkin ja uskoisin että suurin osa Suomen kansasta myös on helpottunut ja tyytyväinen "arvojohtajan" kauden loppumiseen.

MoonShine

Quote from: Tomi on 07.10.2011, 18:28:58
Koetaan kestää, enää 146 päivää Halosta.
Ja vain 117 päivää, jos presidentinvaali ratkeaa 1. kierroksella.

Kestetään me.
Isovanhempamme kestivät Talvisotaakin sen 105 päivää.
Miten muuten aiotte juhlistaa Puna-Tavjan linnasta lähtöä?

http://www.louis-xiii.com/en#/collections/jeroboam/intro
Tuossa olisi jalojuomaa tilaisuuteen, vaan onkohan myynnissä valtion monopolikaupassa?

Mika.H

Quote from: MoonShine on 07.10.2011, 20:36:15

Ilotulituksella. Sopivasti kylän korkeimmalta paikalta ammuttuna..;)

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Nuivake

Quote from: Mika.H on 07.10.2011, 20:40:30
Quote from: MoonShine on 07.10.2011, 20:36:15

Ilotulituksella. Sopivasti kylän korkeimmalta paikalta ammuttuna..;)

Vihatulitusta!
nEUvostoliiton vastaista ajattelua!
Taidat vihata demokratiaa ja "kansanvaltaa"?  ;)
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

AfriCat

Ei minkäänlaisesta johtajuudesta voi Halosen tapauksessa puhua.
Ever get the feeling you've been cheated? Good night!

Darth Vader

Ikävää tässä on, että vaikka johtaja lähtee niin arvot jäävät. Tarkoitan näitä viljasia, bideitä ja muita Tarjan nimittamiä pöljäkkeitä. Kestää vuosia saada maa oikeille raiteille vaikka tulisi millainen jytky tahansa. Virkamiehillä on todella paljon käytännön valtaa Suomessa.

PaulR

Quote from: Darth Vader on 07.10.2011, 22:30:16
Ikävää tässä on, että vaikka johtaja lähtee niin arvot jäävät. Tarkoitan näitä viljasia, bideitä ja muita Tarjan nimittamiä pöljäkkeitä. Kestää vuosia saada maa oikeille raiteille vaikka tulisi millainen jytky tahansa. Virkamiehillä on todella paljon käytännön valtaa Suomessa.

No nyt osuit asian ytimeen.

Olen toistanut useasti, että tarvitsemme koko ajatusmaailman muutosta.

Hylätkää telkkarin paska. ajatelkaa itse. Over and out.

ElenaDaylights

Jaa. Arvojohtajuus olikin sitten klisee, mikä pitikin julkaista sitten juuri nyt. No mitä jäi sitten käsiin?

1) määritelty arvot
2) määrittelemättömät arvot
3) Arvojen määritelmät.

Ei tullut selväksi. Uusi pulkka esiin, please.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

cassius ali

Quote from: Jouko on 07.10.2011, 14:55:38
Haloskan arvojohtajakaudella ryssät lentelivät vapaasti Suomen ilmatilassa kunnes valtamedia puuttui asiaan.
Haloskan arvojohtajakaudella menetettiin pyhästi luvattu elintarvikevirasto Italiaan.
Haloskan arvojohtajakaudella liityttiin €uroon.
Haloskan arvojohtajakaudella mokutus ja mamutus repesivät käsistä.
Mitä muuta vielä?

No miten kävi:

suomalaisten yhteisiä asioita hoitavien virkamiesnimitysten, nimitettiinkö lisää uusia sossuja ?
suomalaisten huippujohtajien palkka- yms etujen, karkasiko huitsin taivaisiin ?
suomalaisten huippupääomatulojen verojen, hävisikö aivan olemattomiin ?
suomalaisten työpaikkojen, karkasiko kuinka palijon Kiinaan ?
kokolihaa syövien veroamaksavien heteromiesten ?
suomalaisten sotaveteraanien ?
työkyvyttömyyseläkeläisten ?
sairaseläkeläisten ?
yksinhuoltajien ?
eläkeläisten ?
työttömien ?
minun ?
Menikö ne kaikki meidän edut ja asiat sinne kuuluisaan maahanmuuttajien ja homojen persiaan ?

Menikö net sentakia sinne, että tavja saisi ite patsastella maaliman foorumeitten ja salamavalojen loisteessa niin tuhannen suvaitsevaisena ja petailla sillä keinoin itellesä uutta YK:n huippuvirkaa huippupalkoilla ?  
ceterum censeo immigration esse delevit

petebe

Kaikista edelläkirjoitetuista tiivistäen; 12 vuotta maalla ei ollut johtajaa eikä "johtajalla" arvoa!
"Suomellahan on erittäin hyvä maine Afrikassa, meillä ei oo minkäännäköstä historiallista taakkaa...oikeestaan päinvastoin"  -Alexander Stubb-

Puoluekanta määrittää mielipiteen oikeellisuuden sekä syyttämis- että tuomitsemiskynnyksen. -oma-

matkamasentaja

Alkanevat kuitenkin pelolla odotella määräaikaisten virkojen päättymistä ja suojatyöpaikan menetystä. Toivottavasti Halonen ei ehdi tehdä enää uusia nimityksiä läksiäislahjoiksi.

LyijyS

Ihan jokaiseen virheeseen tässä ketjussa ei jälleen jaksa puuttua, mutta sen verran pitäisi olla tietopohjaa jos aikoo kommentoida ettei mene väittämään, että presidentin valtaoikeuksia rajoitettiin juuri Halosen takia. Itse olen samaa mieltä Halosen kanssa arvojohtajuuden kaipuusta. Ja ei kai kukaan kuvittele, entä pankkiiri Niinistöstä tulisi itse mainostamansa unilukkari? Ja niitä poliittisia suojatyöpaikkoja tullaan seuraavankin presidentin aikana nimittämään. Itse Halosen presidenttikautta en kommentoi.

Marius

Onko tässä havaittavissa T.H.:n taholta sentapaista orastavaa reagointia kuin:
"En se minä ollut. Ja oli siellä muitakin"...
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Tuhatkauno

tuli taas mieleen vanha bloggaukseni

http://punainenlanka.blogspot.com/2006/01/tarja-halonen-kenen-joukoissa-seisot.html

QuoteMaarit: Te olette ilmoittaneet haluavanne presidenttinä toimia arvojohtajana, tarkoittaako se käytännössä että te haluatte määrätä ylhäältäpäin minkälaiset arvot suomalaisilla on?

Tarja: Ööö ensin vähän niinku korjata, tietääkseni minä olen sanonut niinku että olen mielelläni arvovaikuttaja, mutta en, mut mää niinku oon vierastanut kokoajan käsitystä arvojohtajasta, olishan se aika onnetonta jos tänä modernin länsimaisen demokratian aikana niinku joku olis arvojohtaja.
Ei haukku haavaa tee, ellei halol' päähän lyö.

Ville Niinistö: " Kysymys ei ole siitä, mikä on laitonta, vaan siitä mikä on soveliasta poliittiselle päättäjälle."

Alfresco

Demarit ilmoittavat nyt Lipposen olevan arvojohtaja:

http://www.hs.fi/politiikka/Lipponen+EUn+vahvistamisessa+ei+ole+kyse+liittovaltiokehityksest%C3%A4++++/a1305546770859

"Sdp:n puoluevaltuustossa ehdokkaaksi nimeämisen jälkeen pitämässään puheessa Lipponen korosti, että presidentti on arvojohtaja.

"Viimeaikainen kehitys Suomessa on arvojen kunnioittamisen suhteen ollut huolestuttavaa", Lipponen arvioi.

Myös Sdp:n puheenjohtaja Jutta Urpilainen kuvasi Lipposta vahvaksi arvojohtajaksi, joka olisi myös kansakuntaa kokoava presidentti ja visionäärinen keskustelija."

Mitä nämä demarit oikeesti kuvittelee itsestään - "kansakuntaa kokoava presidentti" - anna mun kaikki kestää. :facepalm:

Roope

Kyseinen kohta puheesta:
QuoteTasavallan presidentin on oltava myös arvojohtaja. Sellaista tarvitaan Suomen nykyisessä tilanteessa.

Arvot, suomalaisen yhteiskunnan perusarvojen puolustaminen, olivat ratkaisevat, kun päätin tavoitella presidenttiehdokkuutta. Demokratia, ihmisoikeudet ja vähemmistöjen suoja. Huolenpito kaikista kansalaisista, ennen kaikkea niistä, jotka ovat eniten avun tarpeessa. Hyvinvointivaltio tasa-arvon takeena.

Viimeaikainen kehitys Suomessa on arvojen kunnioittamisen suhteen ollut huolestuttavaa.

Nyt on aika tehdä selväksi, että suomalaisten perusarvojen romuttamista ei voida hyväksyä. Kansalaisten ylivoimainen enemmistö hylkää kaikenlaiset ääriasenteet. Suomalaiset ovat maltillista väkeä.

Emme saa passiivina katsoa vierestä, kun vähemmistöihin kuuluvia kansalaisia kohdellaan huonosti.
Jokaisen on otettava vastuu suomalaisen yhteiskunnan suunnasta.

Yhteiskuntamme tila vaatii monessa suhteessa tervehdyttämistä. Työttömyys, köyhyys ja kaikkinainen syrjäytyminen vaativat voimakkaita toimia. Lasten ja nuorten pahoinvointi tekee erityisen surulliseksi - hyvinvointiyhteiskunta on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki.

Mikä erottaa suomalaiset muista kansakunnista? Se, että meillä on ollut poikkeuksellinen kyky koota kansakunnan henkiset ja aineelliset voimavarat kriisitilanteissa. Suurin voimavaramme, suurin kilpailuvalttimme myös taloudellisessa mielessä, on yhteistyökyky. Suomi on keskinäisen luottamuksen ykkösmaa maailmassa.

Koko puhe:
Paavo Lipposen puhe puoluevaltuustossa

Luulenpa suurimman osan suomalaisista pitävän Lipposen ja Jaakonsaaren ajamaa EU-liittovaltiohanketta heidän perusarvojensa vastaisena ääriajatteluna.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

MoonShine

Quote from: matkamasentaja on 08.10.2011, 08:50:13

Alkanevat kuitenkin pelolla odotella määräaikaisten virkojen päättymistä ja suojatyöpaikan menetystä. Toivottavasti Halonen ei ehdi tehdä enää uusia nimityksiä läksiäislahjoiksi.

Ehtii se, ikävä kyllä.
Sillä on vielä monta kuukautta aikaa nimitellä sopivia kukkahattuja ministeriöihin ja osoittaa äärisuvaitsevaisuutta homoille, feministeille, venäläisille ja afrikkalaisille.