News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-09-23 HS: Halla-ahon kannatus jopa samaa luokkaa kuin Rkp:llä

Started by rähmis, 23.09.2011, 20:34:16

Previous topic - Next topic

Roope

Quote from: ukkometso on 24.09.2011, 15:15:59
Täytyy muistaa, että on tulossa uusi vaalilaki ja se tuo mukanaan 3 %:n  valtakunnalisen äänikynnyksen. 

Edellisen hallituksen aikainen vaalilakiesitys haudattiin, kun puolueet eivät päässeet siitä yhteisymmärrykseen. Jonkinlainen uudistus on tulossa, mutta sen sisällöstä ei ole vielä tietoa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

ukkometso

Quote from: Roope on 24.09.2011, 16:51:37
Quote from: ukkometso on 24.09.2011, 15:15:59
Täytyy muistaa, että on tulossa uusi vaalilaki ja se tuo mukanaan 3 %:n  valtakunnalisen äänikynnyksen. 

Edellisen hallituksen aikainen vaalilakiesitys haudattiin, kun puolueet eivät päässeet siitä yhteisymmärrykseen. Jonkinlainen uudistus on tulossa, mutta sen sisällöstä ei ole vielä tietoa.

Roope olet oikessa että  se ratkaisu ei ole lopullinen , siihen tulee jotain muutoksia.  Tietysti kun oikesministerinä on RKP  se räätälöidään niin että se vaalikynnys loivenee, mutta joka tapauksessa laista tulee sellainen  että piileviä vaalikynnyksia ainakin jää.  No jää nähtäväksi, meni spekuloinnin puolelle mulla ;)
Nerouden ja typeryyden ero?

Neroudella on rajansa.

Kimmo Pirkkala

^Kyllä minä olen siinä käsityksessä, että 2015 vaaleissa se 3% äänikynnys on voimassa. Wikipediakin on sitä mieltä, joka nyt tietysti on wikipedia. Löytyykös poikkeavaa lähdettä?

QuoteToukokuussa 2009 hallitus sopi kolmen prosentin valtakunnallisesta äänikynnyksestä ja hylkäsi vaalipiirikohtaisen äänikynnyksen.[5] Kaikkien aikojen merkittävin eduskuntavaalien vaalitavan muutos[5] tulee voimaan ennen vuoden 2015 vaaleja.[6]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Eduskuntavaalit

Roope

Quote from: wekkuli on 24.09.2011, 17:37:21
^Kyllä minä olen siinä käsityksessä, että 2015 vaaleissa se 3% äänikynnys on voimassa. Wikipediakin on sitä mieltä, joka nyt tietysti on wikipedia. Löytyykös poikkeavaa lähdettä?

Vaikea tulla voimaan kun ei ole sellaista lakia tai edes lakiesitystä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

rapa-nuiv

Quote from: Farrow on 23.09.2011, 21:43:55
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 23.09.2011, 21:42:23
Quote from: Farrow on 23.09.2011, 21:39:37
Mun mielestä halla-aholaisten erkaantuminen omaksi puolueekseen olisi hyväksi sekä perussuomalaisille että halla-aholaisille.

Se myös selkiyttäisi linjauksia. Uusi maahanmuuttokriittisyyteen keskittyvä puolue ajaisi erityisesti maahanmuuttoasiota ja voisivat rauhassa jatkaa kärjekästä kielenkäyttöään, sarkasmin ja ironian viljelyään yms yms... kun taas perussuomalaiset voisivat keskittyä löytämään sen oman linjansa - ilman että jatkuvasti tarvitsee Soinin "älähtää" milloin kenellekin sammakoita päästelevälle kansanedustajalleen.

Erkaantuminen kahdeksi puolueeksi voisi myös madaltaa joidenkin ihmisten kynnystä ryhtyä kannattamaan perussuomalaisia - itse kuulun tällaiseen joukkoon, ja tiedän etten ole ainoa.

Ja meinasitkos että loput peruista ei ole nuivaa sakkia?

Nuivuutta on eriasteista.

Niin eiralaista ja viitasaarelaista.

Meinaatko, että tulisi erikseen panssaritohtoripuolue ja huuakottiukkopuolue ?
Jos olisit Soini, kumpaa haluaisit johtaa vai molempia ?
Ja jos kuuluisit huuakottiukkoihin , miksi et haluaisi päästä panssaritohtoreihin ?
Mitä etua tästä järjestelystä olisi paitsi kahden joukkueen edustus huispausturnauksessa ?
Jaxuhali !

Farrow

Quote from: rapa-nuiv on 24.09.2011, 19:42:44
Quote from: Farrow on 23.09.2011, 21:43:55
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 23.09.2011, 21:42:23
Quote from: Farrow on 23.09.2011, 21:39:37
Mun mielestä halla-aholaisten erkaantuminen omaksi puolueekseen olisi hyväksi sekä perussuomalaisille että halla-aholaisille.

Se myös selkiyttäisi linjauksia. Uusi maahanmuuttokriittisyyteen keskittyvä puolue ajaisi erityisesti maahanmuuttoasiota ja voisivat rauhassa jatkaa kärjekästä kielenkäyttöään, sarkasmin ja ironian viljelyään yms yms... kun taas perussuomalaiset voisivat keskittyä löytämään sen oman linjansa - ilman että jatkuvasti tarvitsee Soinin "älähtää" milloin kenellekin sammakoita päästelevälle kansanedustajalleen.

Erkaantuminen kahdeksi puolueeksi voisi myös madaltaa joidenkin ihmisten kynnystä ryhtyä kannattamaan perussuomalaisia - itse kuulun tällaiseen joukkoon, ja tiedän etten ole ainoa.

Ja meinasitkos että loput peruista ei ole nuivaa sakkia?

Nuivuutta on eriasteista.

Niin eiralaista ja viitasaarelaista.

Meinaatko, että tulisi erikseen panssaritohtoripuolue ja huuakottiukkopuolue ?
Jos olisit Soini, kumpaa haluaisit johtaa vai molempia ?
Ja jos kuuluisit huuakottiukkoihin , miksi et haluaisi päästä panssaritohtoreihin ?
Mitä etua tästä järjestelystä olisi paitsi kahden joukkueen edustus huispausturnauksessa ?

Olet kaltevalla pinnalla, ystäväiseni. Hyvää illanjatkoa!
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings