News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Maahanmuutto on voimavara

Started by Pikku Jaska, 11.09.2011, 21:46:17

Previous topic - Next topic

Pikku Jaska

Quote from: mannym on 12.09.2011, 00:29:03
Pikku Jaska viestejä 56 joista suurin osa oneliner,provo ja mutuviestiä vs loppuhommaforum, 7056 jäsentä 777 604 viestiä.

Quote from: Pikku Jaska on 12.09.2011, 00:25:06
VOITIN PELIN!

On se mukavaa että tämä on sinulle peliä. Jos pelata haluat niin www.arcade.fi Jos taas haluat osoittaa tietämättömyytesi jatkamalla. Alkuerien alkuerät ovat vasta alkaneet ja hommaforum vie sinua 6-0. Aika parantaa argumentointiasi.

Itse asiassa minä olen johdolla sillä olen kumonnut kaikki argumentit mitä minulle on heitetty, homma foorumin vakiokeskustelijat taas eivät ole kumonneet yhtäkään argumenttia.

Mutta nyt menen nukkumaan sillä nukkumaanmenoaikani meni jo 2,5h sitten...

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Pikku Jaska on 12.09.2011, 00:31:02
Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 12.09.2011, 00:27:08
Quote from: Pikku Jaska on 12.09.2011, 00:21:21

Luodaan työpaikkoja muuallekin kuin helsinkiin. Aletaan viljelemään uusia lajikkeita tms. Aina löytyy jotain.

Miten olisi IT-alan työpaikkojen siirtäminen etätöiksi esimerkiksi Suomussalmelle?

Hieno idea.

Ongelma on siinä, että tuolla periferiassa on tilanne jokseenkin niin, että sinne on jäänyt asumaan se osa väestöstä, joka elää aidosti maa- ja metsätaloudesta- ja näiden peräkammarinpojat.

IT-alaa varten pitäisi(ainakin alkuvaiheessa)tuottaa väestöä muualta. Ja henkilökohtaisesti en oikein usko Helsingin yöelämässä hyvin viihtyvän nörtin olevan ihan heti muuttamassa Suomussalmelle.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Pliers

Quote from: Pikku Jaska on 12.09.2011, 00:32:40
Itse asiassa minä olen johdolla sillä olen kumonnut kaikki argumentit mitä minulle on heitetty, homma foorumin vakiokeskustelijat taas eivät ole kumonneet yhtäkään argumenttia.

Pakko tehdä come back, kun rupesi oikein kiinnostamaan. Tiedätkö sinä ollenkaan mitä sana argumentti oikein tarkoittaa?  :D
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

weekendsoldier

Quote from: mannym on 12.09.2011, 00:29:03
Pikku Jaska viestejä 56 joista suurin osa oneliner,provo ja mutuviestiä vs loppuhommaforum, 7056 jäsentä 777 604 viestiä.

Quote from: Pikku Jaska on 12.09.2011, 00:25:06
VOITIN PELIN!

On se mukavaa että tämä on sinulle peliä. Jos pelata haluat niin www.arcade.fi Jos taas haluat osoittaa tietämättömyytesi jatkamalla. Alkuerien alkuerät ovat vasta alkaneet ja hommaforum vie sinua 6-0. Aika parantaa argumentointiasi.

MOT. Pahasti todellisuudesta vieraantunut.

Jäniksenkäpälä

Tuota, onkohan tuo PikkuJaska kuullut ikinä vertausta shakin pelaamisesta pulua vastaan...  ;D
Pu, pu, pu, pu, pu

weekendsoldier

Quote from: Pliers on 12.09.2011, 00:35:16

Pakko tehdä come back, kun rupesi oikein kiinnostamaan. Tiedätkö sinä ollenkaan mitä sana argumentti oikein tarkoittaa?  :D

Tarvitseeko tuollaista nyt edes kysyä? :facepalm:

Leso

Olen tooo-siii pahoillani, jos noi Homman vakio- ja asiakeskustelijat sinua nuin helposti juksauttavat...  
Sinä vaan kumosit itsesi petiin, Pikku Jaska.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Pikku Jaska

Quote from: Pliers on 12.09.2011, 00:35:16

Tiedän, tässä sinulle linkki jos et itse tiennyt:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentti

Noottikriisi

Quote from: Pikku Jaska on 11.09.2011, 21:46:17
Oikeinkäytettynä maahanmuutto on tehokas voimavara Suomelle.

Näin on. Minun käsitykseni oikein käytöstä on nykyistä vähäisempi määrä ja tarkempi seula ketä tänne huolitaan.

Maahanmuuton vähentäminen johtaa Suomen vain pahaan työvoimapulaan ja ahdinkoon.

Työvoimapulasta ei ole merkkejä. Suomalaisia on paljon työttöminä ja ikääntyneitä syrjitään rekrytoinnissa.

Mielestäni myös koulut voisivat olla monikulttuurisempia, sillä jos kaikki maahanmuuttajat sijoitetaan samoille alueille, syntyy helposti maahanmuuttaja-alueita, eivätkä niissä asuvat maahanmuuttajat ehkä kykene soputumuaan Suomalaiseen yhteiskuntaan yhtä tehokkaasti.

Näin on mutta tämä liittyy myös maahanmuuttajien määrään. Jos asuinalue tai koulu on vielä viihtyisä kaikille ja maahanmuuttajille sopeuttava silloin kun siellä on alle 20% maahanmuuttajia, niin hajasijoitus voi toimia teoriassakin vain niin kauan kuin koko maassa on alle 20% maahanmuuttajia.

Myöskin pakolaiskiintiöitä tulee nostaa, sillä Suomi on solidaarinen hyvinvointivaltio, meillä on varaa antaa vähempiosaisillekin mahdollisuus kunnolliseen elämään.

Vähempiosaisten auttaminen sallimalla maahanmuutto ei ole minusta solidaarista vaan äärimmäisen epäreilua koska kaikkein heikompiosaiset eivät tänne pääse.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

mannym

Aloitetaan.
QuoteMaahanmuuton vähentäminen johtaa Suomen vain pahaan työvoimapulaan ja ahdinkoon.
Ensimmäinen argumenttisi josta kyseltäessä lopulta.
QuoteLuodaan maahanmuuttajille soveltuvia työpaikkoja eripuolille Suomea.
En tarkoita että heidät tulisi pakottaa mihinkään, vaan luoda mahdollisuuksia eri puolella Suomea.
QuotePerustelisitko myöskin sen että työvoimapulaa ei ole mukamas olemassa?

Eli ensin huudat työvoimapulaa, sen jälkeen vaadit todisteita että työvoimapulaa ei mukamas ole. Sitten kysyttäessä miten työllistetään kaikki niin luodaan työpaikkoja maahanmuuttajille. Aistin osittaist kehäpäätelmää, argumenttisi työvoimapulasta tuli kumottua alkumetreillä, sillä todellisen työvoimapulan ollessa päällä ei ole työttömiä. Että näin.

QuoteSuomella nyt vain sattuu olemaan asiat parhaiten maailmassa. Ruotsikin ottaa enemmän maahanmuuttakia kuin me
QuoteOvatko mielestäsi työperäiset koulutetut maahanmuuttajat ongelma, entä pakolaiset? Suomella on varaa elättämään lukuisia pakolaisia, kun kerran Ruotsillakin on. Eihän me nyt ruotsille hävitä
Huomaatko puhut ensin maahanmuuttajista monoliittina, sen jälkeen erottelet koulutettuja sekä pakolaisia. Suomi pystyy koska Ruotsi. Onko Ruotsin pakolaiskiintiö, huom, pakolaiskiintiö 2 kertainen Suomeen nähden 2 kertaisen väestön myötä? Elatuskykyä varmasti löytyy, vaikka Ruotsilla ei mene parhaiten maailmassa.

Muutenkin väitteesi Suomella sattuu olemaan asiat parhaiten maailmassa on kumottu monta kertaa. Valtion/kuntien velat. Työttömyys, hoitojonot, vanhustenhoidon tila yms, väitteesi tueksi et aseta tilastoja mutta vaadit kaiken näköistä.

Ketjun ehdoton hitti
QuoteSolidaarisuus velvoittaa meidät huolehtimaan vähäosaisemmista.
Jonka jätit perustelematta lähes kokonaan. Väistit sanomalla ettei koko maailman mutta hyvin monen mutta numeerista arvoa kysyttäessä piilouduit
QuoteValitettavasti en ole kylliksi tilastoja tutkinut vastatakseni tuohon kysymykseen.
Eli argumenttisi on solidaarisuus velvoittaa meidät huolehtimaan vähäosaisemmista, et kuitenkaan osaa sanoa keitä he ovat, montako heitä on, mistä he tulevat jne...

QuoteMuistathan etteivät kaikki Somalialaiset näe nälkää, osalla on asiat ihan hyvin. Ja jos te ette jostain syystä halua pakolaisia tänne, niin miksette tue heitä, esimerkiksi kirkon hätäavun kautta. Muistattehan etteivät he tänne tulisi, jos heillä olisi asiat hyvin omassa maassaan.

Argumenttisi kuuluu siis ettei turvapaikanhakija pyri Suomeen jos heillä olisi asiat kivasti kotimaassa. Mutta kenestä se johtuu että heillä ei ole kaikki kivasti kotimaassaan? Kerroppa toki.

QuoteItse asiassa se, että väittää eri etnisten ryhmien olevan rikollisempia kuin toiset, on vihapuhetta ainakin näin maalaisjärkeä käyttäen. Täytyy myös muistaa että eri kulttuureissa on erilaiset moraalikäsitykset. Se, mikä on meille vieras ja outo asia, saattaa olla eri kulttuureissa täysin normaali ja arkipäiväinen asia.
Tätä jo sivuuttiin mutta jos jossain kulttuurissa X naisen raiskaamine / ikävän kaverin syöminen on normaalia. Kaveri Y muuttaa kulttuurista X Suomeen ja noudattaa kulttuurilleen ominaista tapaa joka saattaa olla ristiriidassa Suomessa voimassa olevan lainsäädännön kautta niin meidän tulisi vain ymmärtää? Se että todistetusti joissain kansanryhmissä on tietynlaisia rikoksia enemmän kuin toisessa on tosiasia. Ei vihapuhetta.

"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Ur-ho-man

Pari kysymystä Pikku Jaskalle.

1. Perustelet maahanmuuton tarvetta työvoimapulalla. Epäilet maahanmuuton rajoittamisen johtavan tätä kautta huonoon tilanteeseen Suomessa. Voisitko ystävällisesti toimittaa yhdenkin vedenpitävän perusteen väittämälle että Suomea uhkaa työvoimapula? Voisi olla myös hyödyllistä määritellä aikajänne. Argumentti ei ole se että toteat tahon X sanoneen sitä ja tätä.

2. Vetoat mystiseen ja höttöiseen termiin "solidaarisuus". Tämä on näitä vasemmistoretoriikan vakiofraaseja. Miksi mitään toimea maailmassa pitäisi perustella niin epämääräisellä termillä kuin "solidaarisuus"? Ainoa peruste jonka itse keksin on ideoliginen peruste. Tässä tapauksessa sinun pitää hyväksyä se että on myös erilaisia näkemyksiä ja ideologioita.

3. Veikkaan että olet vasemmistonuori, joka sai viikonloppuna piirijärjestön saunailllassa  kuningasajatuksen, että lähdet hieman provoamaan ja haastamaan rasistien mekkaa Hommaforumia. Paljonko on tähän mennessä napsahtanut tilille scene-pisteitä?

Väität että johdat tätä "väittelyä". Minun laskujeni mukaan olet reippaasti tappiolla.

Osatekijä

Pikku Jaska vetää nyt muita kommentoijia niin kuin pässiä narussa  :D Tietyssä mielessä piristävää, vaikka mitään rakentavaa tästä ei varmaan synny.

Lodi

Tämä on nyt ihan hölmöläisten juttu.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Nestori K Kunnari

Sai kaveri sentään todennäköisesti pohjat forumin tilastoihin: 69 viestiä/päivä.

mannym

Saatiin uusi lelu ja jo rikottiin se.  :'( Osatekijä astu areenalle, pwiis?
Quote from: Nestori K Kunnari on 13.09.2011, 03:57:36
Sai kaveri sentään todennäköisesti pohjat forumin tilastoihin: 69 viestiä/päivä.
Miniluv tai joku modetiimistä varmaan tietää, epäilen kuitenkin Pikku Jaskan jäävän kärkipaikalta.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Suvaitsija

Olin vallan suivaantua tämän mokuttajan avauksesta, mutta luettuani tarkemmin PikkuJaskan äärimmäisen hyvin perusteluja argumentteja tulin siihen lopputulokseen, että maahanmuutto todellakin onkin voimavara ja monikultturisuus ihan mukavaa. Lisäksi tarvitsemme kommunistisen vallankumouksen. Ja te muuta mieltä olevat ootte rasisteja, hävetkää.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

wannabe

Quote from: Suvaitsija on 13.09.2011, 22:32:11
Olin vallan suivaantua tämän mokuttajan avauksesta, mutta luettuani tarkemmin PikkuJaskan äärimmäisen hyvin perusteluja argumentteja tulin siihen lopputulokseen, että maahanmuutto todellakin onkin voimavara ja monikultturisuus ihan mukavaa. Lisäksi tarvitsemme kommunistisen vallankumouksen. Ja te muuta mieltä olevat ootte rasisteja, hävetkää.

*reps*  ;D
"En minä teitä tarvitse. Minulla on jo teidän lapsenne." -AH

Pikku Jaska

Quote from: Suvaitsija on 13.09.2011, 22:32:11

Juuri näin toveri!
Tämäkin jo alku käännyttää edes yksi ihminen homma foorumilla...

NallePuh79

Laitetaan mamut polkemaan kuntopyörillä virtaa, niin ei tarvita ydinvoimaa.

Alceste

Quote from: Osatekijä on 12.09.2011, 19:08:50
Pikku Jaska vetää nyt muita kommentoijia niin kuin pässiä narussa  :D Tietyssä mielessä piristävää, vaikka mitään rakentavaa tästä ei varmaan synny.
Kenties niitä jotka eivät tunnista Jaskan profiilikuvaa tai sen tarkoitusta. Huono trolli on trolli.
"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro