News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kuinka monen muslimin kanssa olet keskustellut?

Started by Viinankylväjä, 23.08.2011, 13:02:07

Previous topic - Next topic

Kuinka monen muslimin kanssa olet keskustellut(väh. minuutin)?

0
12 (5.2%)
1
8 (3.5%)
2-5
46 (19.9%)
6-20
69 (29.9%)
En osaa arvioida
38 (16.5%)
Minulla ei ole mitään syytä puhua muslimille
8 (3.5%)
+20
50 (21.6%)

Total Members Voted: 229

Sunt Lacrimae

Quote from: Elemosina on 23.08.2011, 13:19:19
Vastasin myös en osaa arvioida. Johtuu siitä justiinsa etten ole kysynyt kaikilta henkilöiltä, joiden kanssa olen puhunut heidän uskontoaan ja uskonasioitaan.

Muutama varma tapaus toki on näiden keskustelukumppanieni joukossa. Hekin varsin erilaisia keskenään.

Näin. Vakiopizzerioideni turkkilaisten arvelen olevan ainakin alunperin muslimeja, tosin iloisesti myyvät kaljaa ja pekonipizzaa suomalaisille joten tuskin uskonasiat kiinnostavat hirveästi. Jampat myös pitävät putiikkia auki ympäri vuoden joten islamilaisia juhlapäiviä ei ainakaan vietetä.

Teinivuosilta tulee mieleen yksi somali, joka kovasti silloin kohkasi islamista ja Allahista ja selitti lähtevänsä koraanikouluun opiskelemaan uskontoaan. Viimeksi törmäsin siihen baarijonossa kaljatölkki kädessään.

Töissä on islamilaisista maista tulevia pari, mutta en usko kummankaan harrastavan uskontoa hirveästi ainakin (työpaikallamme tyypillisestä) juttujen tasosta ja säännöllisestä osallistumisesta tupakkarinkeihin päätellen.
Play stupid games, win stupid prizes.

Torrente

Quote from: kirov on 23.08.2011, 13:08:20
Maallistuneempikin muslimi välttelee kinkkua ja alkoholia sekä vihaa juutalaisia. Koen jälkimmäisen ongelmana.

En näe ongelmaa ollenkaan.

Jututetut muslimit lasketaan sadoissa. Lähemmäs tuhat. Jokseenkin kaikki tavattu työasioissa. Sekä asiakkaina että työkavereina. Yhteinen sävel löytynyt tasan yhden kanssa.
A substantial section of the chavs have become black. The whites have become black. A particular sort of violent, destructive, nihilistic gangster culture has become the fashion.
-David Starkey

ElenaDaylights

Eipä ole tullut koskaan laskettua kuinka monen mutta varpaat ja sormet ei siihen taida riittää. Suurimmaksi osaksi olen saanut keskustella ihan arkisista asioista mutta tuskastumista on aiheuttanut se hämmentävä osuus äbäläwäbälään taipuvista, joiden on ollut tarve korottaa muslimiuttaan ihan jokaisessa asiassa vaikka en ole nähnyt siihen olleen tarvetta. Edelleenkin ihmettelen että miksi?
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Pöllämystynyt

Quote from: Eino P. Keravalta on 23.08.2011, 16:07:08
Olen työelämän ( sic ) puitteissa keskustellut muutamankin vakaumuksellisen muslimin kanssa enkä vain ohimennen. Nämä henkilöt ovat olleet somalikansaa.

En voi enää referoida vuosia sitten käytyjä keskusteluja, mutta erityisesti mieleeni on jäänyt kyseisten herrojen tyrmäävän ankara, leppymätön ja mielestäni jo patologisia piirteitä omannut juutalaisviha - juutalaiset kun kuulemma ovat kaikki aivan saatanallisia olentoja, joita jumalakin vihaa ja joiden syytä on kaikkinainen kurjuus maailmassa. Kyse ei siis ollut mistään poliittisesta vastenmielisyydestä, vaan aivan luuytimiin syöpyneestä inhon sekaisesta raivosta juutalaisia kohtaan. Jos Adolf Hitler olisi noita somaleiden monologeja sivusta kuunnellut, hän olisi luultavasti jo tuntenut myötähäpeää tai käskenyt näiden vaieta.

Olen kuullut tätä samaa aivan liian usein, enkä vain somaleilta, vaan pääosin Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan arabeilta. Ihmettelenkin, miksei yhteiskunnassa juuri ketään näytä kiinnostavan näin vakava ja syvä etninen vihanpito, vaikka paljon pienemmistä tai jopa keksityistä suomalaisten "vihapuheista" nostetaan maanlaajuista hysteriaa ja paniikkia. Onko Suomessa vältytty antisemiittiseltä väkivallalta vain siksi, koska juutalaisia on täällä niin vähän? Kuten tiedetään, syvemmällä mokutuksessa olevissa maissa siltä ei ole vältytty. Monissa maissa muslimit muodostavat jo moninkertaisesti suuremman välittömän väkivallan uhan juutalaisille, kuin alkuperäisväestöihin kuuluvat.

Ilmeisesti monet somali- ja arabilapset koulitaan pienestä pitäen perheissään, yhteisöissään ja uskonnonopetuksessaan vihaamaan, vastustamaan ja syyttämään lähes kaikesta pahasta juutalaisia. Juutalaisista luodaan pelottelulla lapsen viattomaan mieleen demoninen kauhukuva, jonka pelko vainoaa heitä koko loppuikänsä. Tätä primitiivistä pelkoa vahvistetaan ja politisoidaan koko nuoruuden ajan suvun, muslimiyhteisön ja uskonnollisten auktoriteettien toimesta järjestelmällisellä aivopesulla. Terroristiksi värväytyminen tai juutalaisvastainen hyökkäys on näin kasvatetuille enää järjestelykysymys.

Monet muslimit Suomessakin vaativat autoritääristä, totalitaarista hallintoa, joka yhdessä murhanhimoisen juutalaisvihan kanssa tekee heistä käytännössä natseja. Suomessakin lienee jo tuhansittain näitä väkivaltaisia natseja tai sellaiseksi kasvavia. Se ei kuitenkaan näytä haittaavan "antifasisteina" esiintyviä valheellisia sodanlietsojia sen enempää kuin päättäjiä, vaikuttajia tai poliisiakaan. Lähes ainoat, jotka ovat avoimesti nousseet puolustamaan juutalaisia ja varoittamaan uuden juutalaisvihan hyökyaalloista, ovat maahanmuuttokriittiset toisinajattelijat.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Rapsakka Rapu

Muistan että olen puhunut muutamalle muslimille ja yhdelle kristityksi kääntyneelle muslimille. Äänestin vaihtoehtoa yksi koska muisti pätkii.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

AstaTTT

Juutalaisvihaan en ole muslimien parissa (Irak) törmännyt, mutta amerikkalaisten öljynriistoideologia Lähi-Idässä on saanut kyllä aikaan lähtemättömän vihan amerikkalaisia kohtaan - kyseessä siis muslimit, jotka joutuivat lähtemään maanpakoon erittäin pikaisella aikataululla amerikkalaisten syrjäytettyä Saddamin, ja jättämään kaiken omaisuutensa Irakiin. Somalit voivat käydä lomilla Somalimaassa, mutta näillä kurdeilla ei ole mitään asiaa Irakiin, sillä nimet ovat edelleen mustilla listoilla.

Asemamies

Kerran takavuosina oltiin vaimon kanssa Turkissa lomailemassa. Mentiin pieneen baariin hiukopalalle, tilattiin jotkut iskenderit, maksoivat hinnaston mukaan jotain sata paikallista rahayksikköä. Tiedustellessani olutta palanpainikkeeksi isäntä sanoi lievästi närkästyneenä olevansa syvästi islaminuskoinen, joten ei alkoholia tässä baarissa!!!. No, sapuskaa tuli, syötiin ja pyydettiin sitten lasku. Ja laskuhan olikin sitten kolminkertainen hinnastoon verrattuna.
Tiedustellessani syytä kyseiseen epäkohtaan, vastauksena oli vain vi..umainen virne. Samalla alkoi baarin asiakkaita siirtyä lähemmäksi, olivat varmaan myöskin islaminuskoisia ja halusivat luultavasti keskustella hintapolitiikasta.
Eipä auttanut kuin maksaa ja poistua vähin äänin.

Totesin ulospäästyämme olleeni Turkissa nyt kaksi kertaa, ensimmäisen ja viimeisen.

requiem

Paha sanoa, eipä ole ensimmäisenä tapana töksäyttää keskustelussa "mikä sinun uskontosi oikein on?!". Samanlaista käyttäytymistä myös vastapuolellakin on ollut tapana harjoittaa.

Eli tältä pohjalta on todettava ettei yhtään sellaista jo päällepäin näkyvää tapausta ole osunut todelliseksi keskustelukumppaniksi, sama tilanne myös muidenkin uskontojen ja vakaumusten edustajien kanssa - pois lukien pari lähetystyötä toteuttamassa ollutta mormonia. Tuokin keskustelu päättyi aika lyhyeen, koska uskonnottomuus vs. lähetystyö - töykeäksi ei kuitenkaan sovi ruveta  :)

Kai tämä sitten sisältää jonkinlaisen opetuksen. Jos uskonnollinen vakaumus on yhteiskunnalliselta luonteeltaan (yksityiselämä voi olla hyvin hengellistä, ei kuitenkaan vaadita Suomen muuttamista miksikään teokratiaksi) maallistunutta, ei se sitten sen kummemmin näy tai kuulu. Jos kyseiset tahot vielä hyväksyvät ja jakavat tarvittavan yhteisen yhteiskunnallisen viitekehyksen (esim. Suomen juutalaiset, tataarit, ortodoksit ja luterilaiset), niin eipä sen kummempia ongelmia seuraakkaan.
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

Tommi Korhonen

En pysty sanomaan. En ole mitään filosofisia keskusteluita käynyt tarkasti tiedostamani muslimin kanssa. Muslimien kanssa olen ollut paljon tekemisissä (esim Saudi-Arabiassa), mutta ei sitä seurusteluksi voi sanoa, sen verran vähän siitä irtosi itselle.

Eli 0-3 maks jos puhutaan yhtään vakavammasta. 50+ jos puhutaan siitä että olen vaihtanut naamakkain sanoja muslimin kanssa.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

CaptainNuiva

Enimmäkseen on tullut keskusteltua muslimien kanssa työhön liittyen, eri maissa.
Keskustelun aiheita ovat olleet mm.:
-Mielestäni ei kannata pistää tupakkia palamaan laivan ruumassa jossa on lastina muutama sata tonnia tulitikkuja, kantaani jouduin perustelemaan useaan kertaan.
-Mielestäni laivalla työskentelevät naiset eivät ole kauppatavaraa eivätkä myöskään "Tilapäiseen käyttöön hetkeksi luovutettavia esineitä",kantaani jouduin perustelemaan useaan kertaan.
-Mielstäni jäähdytysruumassa ei ole sallittua ulostaa taikka virtsata Kiinankaalipalettien väliin,kantaani jouduin perustelemaan useaan kertaan.
-Mielestäni poliisin status ei oikeuta varastamaan,kantaani jouduin perustelemaan useaan kertaan.
-Mielestäni kohtelias tien kysyminen ei oikeuta isompaa arabijoukkoa tekemään ryöstöyritystä muutamaa tienkysyjää kohtaan, kantaani en ehtinyt valitettavasti perustelemaan kertaakaan.

Jostain syystä tietyt kulttuurit,joihin liittyy tietty uskonto, ovat minulle aina näyttäytyneet ihan toisessa valossa kuin kotimaisten,innostuneiden mokuttajien maalaamat visiot.
Mistä lie sitten johtuneekaan, ehken koska rasismi ja varsinkin orjalaivojen terva tai sitten on vain aina ollut niin huono säkä että ihana,iloinen yhteisöllisyys ei ole juuri silloin väreillyt kun olen ollut paikalla ???
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Oami

Yli 20. Ei tästä asiasta tietoa ole, koska ei ole yleensä tapanani kysellä ihmisten uskontoa, minä kun en sillä tiedolla oikein mitään tee. Vastaus perustuu arvaukseen, joka pohjautuu mm. matkailuun islamilaisella alueella ja ravintolayrittäjiin yhdessä jos toisessakin paikassa.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Luotsi

Muutamia. Eipä ihmeellisempiä muistikuvia ole jäänyt, paitsi 1990-luvulta jolloin eräs "kansainvälinen asiantuntija" silloiseen firmaani tuotettaan esittelemään tullut mm esimiehelleni joka sattui olemaan nainen. Ei suostunut kättelemään naista "uskonnollisista syistä". Lopun voikin itsekukin arvata.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Ihmettelijä

"Maallistuneempikin muslimi välttelee kinkkua ja alkoholia sekä vihaa juutalaisia. Koen jälkimmäisen ongelmana.

Edit: Seurustelen maallistuneen muslimin kanssa, joten kontaktipintaa on."

Itsekin seurustelin maallistuneen muslimin kanssa, ja hälle kyllä viina ja alkoholi maistuivat. Oli kotoisin Egyptistä ja siellä kyllä kitataan viinaakin. Riippuu tosin sosiaaliluokasta, koulutuksesta, missä asuu jne.

Tosin hän ei varsinaisesti määritellyt itseään muslimiksi, vietti vain ramadania ja on nyt senkin lopettanut. Ja ei muuten ajanut myöskään islamilaisia lakeja Suomeen, vaan oli sitä mieltä, että jos sellaisia halajaa, voi muuttaa vaikka Saudi-Arabiaan eikä tänne. Muiden juttujen kanssa olikin ongelmia, mutta en tiedä liittyivätkö ne suoranaisesti islamiin vai henkilöön ylipäätään.

Leso

Quote from: Pöllämystynyt on 23.08.2011, 18:59:59
[Lähestulkoon kaikki tässä[].

Allekirjoitan Pöllämystyneen viestin.
Joissain kohdin kokemukset erilaisia, mutta muuten kaikki totta. 

Elämä se on vaan semmoista:
yksi parhaista ystävistäni on muslimimies, naimisissa, tapaamisemme eivät tosiaankaan ole seksuaalisia, vaan kaverillisia, mutta jostain ihme syystä salaisia, vaikka olen tavannut myös vaimonsa...  :roll:

(Ja torppaan heti edes vihjailut patjaan jne. Niin ei ole. Mullon omat tyynyt.)
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Teaparty

Aika monen, kaikki hyvin koulutettuja ja enimmäkseen työkuvioiden puitteissa maailmalla tavattuja. Jatkuvasti olen tekemisissä.

Yleistäisin, että 80-luvulla syntynyt Lähi-idästä ja Pohjois-Afrikasta kotoisin oleva polvi pyrkii eristäytymään monikulttuurisessa seurueessa eurooppalaisista ja amerikkalaisista. Istuvat ravintolaseurueessa porukassa pöydän päässä eivätkä osallistu keskusteluun. Keskenään heittävät läppää, voi johtua alkoholin välttelystäkin. Osa pitää hassua hattua ja pukeutuminen on muutenkin poikkeavaa. Näiltä seuduin kotoisin olevia naisia en ole koskaan tavannut työkuvioissa.

Vanhempi polvi näissä piireissä on ihan tavallista porukkaa. En sitten tiedä, onko tämä nuoremman porukan erottuminen/eristäytyminen normaalia nuoruuden ilmiötä vai nykyajan kv. muslimiherännäisyyttä. Työnsä hoitavat kyllä ihan mallikkaasti, mutta työn ulkopuolella rupattelu ei onnistu kuin vähän vanhempien äijien kanssa.

Leso

Quote from: Teaparty on 30.08.2011, 00:18:04
Aika monen, kaikki hyvin koulutettuja ja enimmäkseen työkuvioiden puitteissa maailmalla tavattuja. Jatkuvasti olen tekemisissä.

Kuin myös, joskaan en voi sanoa, ttä hyvin koulutettuja...  :)

QuoteYleistäisin, että 80-luvulla syntynyt Lähi-idästä ja Pohjois-Afrikasta kotoisin oleva polvi pyrkii eristäytymään monikulttuurisessa seurueessa eurooppalaisista ja amerikkalaisista. Istuvat ravintolaseurueessa porukassa pöydän päässä eivätkä osallistu keskusteluun. Keskenään heittävät läppää, voi johtua alkoholin välttelystäkin. Osa pitää hassua hattua ja pukeutuminen on muutenkin poikkeavaa. Näiltä seuduin kotoisin olevia naisia en ole koskaan tavannut työkuvioissa.

OLEN PISTÄNYT SAMAN MERKILLE plus miinus 1980-l. syntyneistä! Ja partakin kasvaa...

QuoteVanhempi polvi näissä piireissä on ihan tavallista porukkaa. En sitten tiedä, onko tämä nuoremman porukan erottuminen/eristäytyminen normaalia nuoruuden ilmiötä vai nykyajan kv. muslimiherännäisyyttä.

Jep, vanhemmat ovat hyvää ja hauskaakin seuraa.
En minäkään tiedä, enkä edes aio ottaa selvää, koska nuoruus, herännäisyys ja tietty synnynnäinen ominaisuus, joka on typeryyden, kiihkon ja aina-oikeassa-olemisen sekoitus; piirre, joka osaltaan herättää herännäisyyden ja sittemmin ruokkii sitä. On sillä nimikin: fanaattisuus.
Tässä cocktailissa se vaan terästyy.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

jahve

Quote from: Eino P. Keravalta on 23.08.2011, 16:07:08
Olen työelämän ( sic ) puitteissa keskustellut muutamankin vakaumuksellisen muslimin kanssa enkä vain ohimennen. Nämä henkilöt ovat olleet somalikansaa.

En voi enää referoida vuosia sitten käytyjä keskusteluja, mutta erityisesti mieleeni on jäänyt kyseisten herrojen tyrmäävän ankara, leppymätön ja mielestäni jo patologisia piirteitä omannut juutalaisviha
Jos Adolf Hitler olisi noita somaleiden monologeja sivusta kuunnellut, hän olisi luultavasti jo tuntenut myötähäpeää tai käskenyt näiden vaieta.
Itseasiassa Hitler oli tietoinen  muslimien juutalaisvihasta ja olipa jopa erillinen muslimijoukko-osasto joka mm pukeutui islammilaiseen päähineeseen ja söi halal-ruokaa...Yle 1 näytti 27.1 dokumentin: Suurmufti ja natsit http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/dokumentit/historiaa-suurmufti-ja-natsit

(http://tv1.yle.fi/sites/tv1.yle.fi/files/imagecache/juttuarkisto/historiaamufti_0.jpg)

Noni

QuoteVanhempi polvi näissä piireissä on ihan tavallista porukkaa. En sitten tiedä, onko tämä nuoremman porukan erottuminen/eristäytyminen normaalia nuoruuden ilmiötä vai nykyajan kv. muslimiherännäisyyttä. Työnsä hoitavat kyllä ihan mallikkaasti, mutta työn ulkopuolella rupattelu ei onnistu kuin vähän vanhempien äijien kanssa.

Juuri näin mäkin olen kokenut, enkä tiedä itsekään mistä se johtuu, ehkä jostakin herännäisyydestä.

Mulle alkoi jopa suomessa kerran muslimitaksikuski selittämään jotain juutalaisviha juttua, olin vähän ihmeissäni, mutta mitäs siinä sitten. Yleensä tuollaisessa tilanteessa vaan myötäilen, että joo, vaikea tilanne palestiina/israel akselilla, ja muuta neutraalia. Ihan mukava taksikuski, ja asiallinen, tuota lukuunottamatta.

Silti vahvistaa mun mielipidettä siitä etten halua suomeen ainakaan samaa tilannetta kuin vaikka ranskassa, ja ruotsissakin, juutalaisten osalta tänne muuttaneen juutalaisviha aineksen takia.
Kyy imetti, käärme syötti

Jukka Wallin

Quote from: Noni on 30.08.2011, 15:30:55
QuoteVanhempi polvi näissä piireissä on ihan tavallista porukkaa. En sitten tiedä, onko tämä nuoremman porukan erottuminen/eristäytyminen normaalia nuoruuden ilmiötä vai nykyajan kv. muslimiherännäisyyttä. Työnsä hoitavat kyllä ihan mallikkaasti, mutta työn ulkopuolella rupattelu ei onnistu kuin vähän vanhempien äijien kanssa.

Juuri näin mäkin olen kokenut, enkä tiedä itsekään mistä se johtuu, ehkä jostakin herännäisyydestä.

Mulle alkoi jopa suomessa kerran muslimitaksikuski selittämään jotain juutalaisviha juttua, olin vähän ihmeissäni, mutta mitäs siinä sitten. Yleensä tuollaisessa tilanteessa vaan myötäilen, että joo, vaikea tilanne palestiina/israel akselilla, ja muuta neutraalia. Ihan mukava taksikuski, ja asiallinen, tuota lukuunottamatta.

Silti vahvistaa mun mielipidettä siitä etten halua suomeen ainakaan samaa tilannetta kuin vaikka ranskassa, ja ruotsissakin, juutalaisten osalta tänne muuttaneen juutalaisviha aineksen takia.

Aikoinaan Saksalaiset "rauhanturvaajat" afganistanisa ihmettelivät kun paikalliset nostivat heidät nähdesssään kätensä natsitervehdykseen. ;D
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Pöllämystynyt

Quote from: d100a on 30.08.2011, 15:37:36

En ole koskaan kuullut muslimilta Israel-kritiikkiä ilman sairasta juutalaisvihaa. Jotenkin nämä kaksi eri asiaa on onnistuttu sekoitettamaan ja kietomaan yhdeksi. Usein samaan ajatustapaan kuuluu myös terrorismin suora tai epäsuora hyväksyntä, ainakin Israelin juutalaisia vastaan. Voisin verrata tätä ajatusmaailmaa kattilaan, jossa vihan kiehuessa erilliset ainekset sekoittuvat erottamattomaksi mössöksi.

Israelin hirmutekojen ja ihmisoikeusloukkausten kritisoinnissa ei ole sinänsä mitään vikaa. Antisemitismi on kuitenkin islamisteille, ja valitettavasti monille maallistuneillekin muslimeille, aivan olennainen osa maailmankuvaa, joten se tietysti ympätään kaikkeen, mihin vain voidaan. Tämä heikentää myös asiallisen Israel-kritiikin imagoa ja mahdollisuuksia.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

sivullinen.

Quote from: Pöllämystynyt on 30.08.2011, 17:18:01
Israelin hirmutekojen ja ihmisoikeusloukkausten kritisoinnissa ei ole sinänsä mitään vikaa. Antisemitismi on kuitenkin islamisteille, ja valitettavasti monille maallistuneillekin muslimeille, aivan olennainen osa maailmankuvaa, joten se tietysti ympätään kaikkeen, mihin vain voidaan. Tämä heikentää myös asiallisen Israel-kritiikin imagoa ja mahdollisuuksia.

Arabit ovat myös seemiläinen kansa, eikä antisemitismi ole siksi oikea sana kuvaamaan juutalaisten ja palestiinalaisten taistelua molemmille pyhästä maasta. Valitettavasti keskustelu Israelin tilanteesta on erittäin tunne pitoista, ja sisältää vielä Toisen Maailmansodan kauhujen jäänteen, joten sen propaganda luonne hallitsee keskustelua. En voi oikein edes käsittää miksi täällä syrjäisessä Suomessakin niin kovin halutaan esittää mielipiteitä Israelin tilanteesta. Meiltä ei ole kukaan siihen mielipidettä kysynyt, me emme sitä ratkaise, eikä se liity mitenkään meidän historiaamme.

Juutalaiset pitivät itseään ja arabeja Haamin veljen Seemin jälkeläisinä, seemiläisinä; siitä tulevat käsitteet kuten seemiläiset kielet ja antisemitismi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Haamilaiset

Muslimeita taas on niin monenlaisia etten osaa sanoa monenko kanssa olen keskustellut. Useiten tulee tilattua kebab ranskalaisilla, ja kiitokset päälle. Kysymys koski kai juuri suomessa asuvia muslimeja? Niistä lienee nuoret vähän koulutetut sotaakin nähneet somaliasta tulleet yleisimpiä. Heidän kanssaan en muista keskustelleeni. Iranista ja Pakistanista tulleiden korkeasti koulutettujen ja jo vuosia jopa kymmeniä Suomessa asuneiden kanssa olen keskustellut - ja vielä hyvällä suomen kielellä.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

KeiKei

far angst

Tuhansien ja taas tuhansien kanssa.  Minulla ei ole ennakkoluuloja muslimeista, islamista ja neek,,,  afrikkalaisista.  Minulla on kokemuksia.

http://hommaforum.org/index.php/topic,77.msg322030.html#msg322030
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Luotsi

Quote from: Oinomaos on 31.08.2011, 13:56:10
Kysymys tämän kyselyn laatijalle: oletko koskaan miettinyt sitä, että Hommaa saattavat lukea myös arabimaissa työskennelleet ja/tai esim. Indonesiassa ja Malesiassa usein reissaavat?

Jep, aika oleellista.
Itse en ole Suomessa ainakaan tietoisesti ole jutellut kuin yhden käsin sormilla laskettavissa olevan määrän kanssa, mutta kukapa tietää kuinka monen yhteensä parisen kuukautta kestäneiden Indonesia&Malesia vierailujen aikana.
Eritoten jälkimmäinen on muuten esimerkki jotakuinkin onnistuneesta rinnakkaiselosta - osin kyllä valtiovallan suht' tiukan vaatimuksen seurauksena: kaikenlainen uskonnolliseen extreemismiin vivahtavakin touhu on tiukka no-go viralliselta taholta.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

keppihevosella kuuhun

Olen keskustellut muslimien kanssa vain Internetitse. Yksikään heistä ei ollut ns. maltillinen. Jos heidän kanssaan puhui tarpeeksi kauan, he lopulta ilmoittivat kannattavansa vääräuskovaisten murhaamista tai naisten kivittämistä jne.

KeiKei

Menee ehkä OT:ksi, mutta otanpa silti esille.

Täällä puhutaan paljon ihmisten kokemuksista arabeista. Kuitenkin oman havaintoni mukaan turvapaikanhakijat koostuivat ainakin vuonna 2009-2010 Turun seudulla pääasiassa somaleista ja kurdeista. Kurdi/arabi-suhde oli tp-hakijoissa n. 20:1.

Edellä kuvattu ei perustu mihinkään tarkkoihin laskelmiin, vaan omiin kokemuksiini etulinjasta.

xoxox

Quote from: Viinankylväjä on 23.08.2011, 13:02:07
Se, että Venäjän poliittinen järjestelmä on perseestä, ei tarkoita että ihmiset olisivat.
Millä erityisellä tavalla Venäjän nykyinen poliittinen järjestelmä on perseestä? Altistaako se esimerkiksi monikulturismille eräitä muita järjestelmiä enemmän?

(Venäjällä ennen vuotta 1905 vallinnut poliittinen järjestelmä toki oli erittäin paljon vähemmän perseestä kuin lähes mitkään uudempien aikojen poliittiset järjestelmät.)

Kalevi Aronen

Quote from: Sininärhi on 23.08.2011, 14:06:51
Vieläkään en tunne käsitettä 'maallistunut muslimi'.
Miten muslimi voi maallistua, kun kyseessä on uskonto, joka kieltää mm. sianlihan syömisen?
Jos henkilö syö sianlihaa ja juo viinaa, niin eihän hän silloin ole muslimi, koska ei noudata uskontonsa periaatteita...?

Jokin tässä nyt tökkii. Tai sitten ajatukseni jumittavat.

Muslimit noudattavat uskonnollisia oppeja, se on totta, mutta osaavat käyttää erilaisia jippoja. Jos muslimi juo viiniä, han heittää tipan pois, kun uskonto kieltää juomasta viinin tippaa. Samoin sianlihaa voi syödä yöllä, kun mustaa lankaa ei eroita valkoisesta.
Om mani padme hum.

mikkos

Quote from: Hehcux on 17.09.2011, 19:14:18
Muslimit noudattavat uskonnollisia oppeja, se on totta, mutta osaavat käyttää erilaisia jippoja. Jos muslimi juo viiniä, han heittää tipan pois, kun uskonto kieltää juomasta viinin tippaa. Samoin sianlihaa voi syödä yöllä, kun mustaa lankaa ei eroita valkoisesta.

Joo. Ja katoliset käyvät välillä ripillä. Luterilaiset katuvat silloin tällöin, viimeistään ristillä tai lentokoneen pudotessa. Jne.

Ongelmat kulttuurien väkipakolla tehtävästä sekoittamisesta ovat ihan tarpeeksi suuria ilman uskonnollisuuden aiheuttamaa fanaattista kärjistämistä.

Mun puolestani kevätvirret ja ramadanit ovat samaa tarpeetonta painolastia. Pois julkisin varoin rahoitetuista foorumeista, mukaan lukien koulut ja Yle.

Muslimien kanssa olen puhunut eri maissa niin paljon etten jaksa laskea, samoin ateistien. Ja Pohjois-Irlannin katolisten ja protestanttien, joka olikin jännä yhtälö. (Liika) fanatismi on perseestä, samoin liiallinen suvaitsevaisuus. Ei vaan toimi.

Minun puolestani omaa kulttuuriaan voivat vaalia niin saamelaiset, suomenruotsalaiset kuin muutkin vähemmistöt. Silti pitää pyrkiä yhteiselon sujuvuuteen. Guzenina-Richardson on oikeassa siinä, että tietämättömyyttä pitää välttää. Ei Suomeen mitään kotiopetusta tai kalliita yksityiskouluja pidä taipua kehittämään.

Suomen tataarit ovat esimerkki onnistuneesta integroinnista. Kategorinen alkuperämaan tai uskonnon dumaaminen on tyhmää.

Professori

Ammattini puolesta joudun tekemisiin kaikenlaisten ihmisten kanssa, siis myös islamislaisista maista kotoisin olevien. Niinpä vastasin +20, mutta on toki myönnettävä, etten ole tietoinen heistä juuri kenenkään henkilökohtaisen uskon vahvuudesta; todennäköisesti se on paljon islamislaisten maiden väestön keskiarvoa alhaisempi, aivan kuten tutukijoiden uskonnollisuus lännessäkin on merkittävästi muuta väestöä vähäisempi. Neljä tapaamaani islaminuskoista henkilöä tiedän kuitenkin erittäin uskonnollisiksi, heistä suomalainen käännynnäinen (ei tutkija) oli suorastaan kiihkouskovainen, etten sanoisi ääri-islamisti. Muut kolme ovat olleet ihan miellyttäviä tuttavuuksia.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/