News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan boikotti

Started by Alkuasukas, 07.09.2011, 18:48:16

Previous topic - Next topic

Osallistutko Laitilan boikottiin

Kyllä, valukoot mokutehtaan juomat toisiin kurkkuihin
265 (88.3%)
En, koska tykkään ottaa Isoa Kukkoa aasiini
35 (11.7%)

Total Members Voted: 300

Roope

Quote from: EL SID on 12.09.2011, 21:12:57
minua vitu*taa se, että panimo laittaa pois sellaisen tyypin, joka on samaa mieltä kanssani ja olen siksi boikotissa vaikka loppuelämäni. Koen että panimo on teollaan loukannut minua ja mielipiteitäni maahanmuutosta.

Vaikka "boikotilla" vahingoitat juuri "sellaisen tyypin" etuja, "joka on samaa mieltä kanssasi?" Luulisi juuri tällä foorumilla olevan ihan tarpeeksi huonoja kokemuksia puolestaloukkaantujista ja mielensäpahoittajista. Panimo on loukannut mielipiteistäsi maahanmuutosta? Huhhuh...

Quote from: EL SID on 12.09.2011, 21:12:57Olen edelleenkin sitä mieltä, että jos tero vaara vastustaa boikottia, hän, homma-foorumin lukijana myös tuo kantansa esiin.

Minulla taas on sellainen käsitys, että Vaara ja Laitilan Aarikka ovat jonkin sortin kavereita pitemmän ajan takaa ja edelleen. Tero Vaara luultavasti askartelee täysipäiväisesti tänne foorumille ihkauutta Facepalm-kuvaketta, eikä siksi ehdi ottaa kantaa itse tapaukseen.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

EL SID

Quote from: Roope on 12.09.2011, 21:32:49
Quote from: EL SID on 12.09.2011, 21:12:57
minua vitu*taa se, että panimo laittaa pois sellaisen tyypin, joka on samaa mieltä kanssani ja olen siksi boikotissa vaikka loppuelämäni. Koen että panimo on teollaan loukannut minua ja mielipiteitäni maahanmuutosta.

Vaikka "boikotilla" vahingoitat juuri "sellaisen tyypin" etuja, "joka on samaa mieltä kanssasi?" Luulisi juuri tällä foorumilla olevan ihan tarpeeksi huonoja kokemuksia puolestaloukkaantujista ja mielensäpahoittajista. Panimo on loukannut mielipiteistäsi maahanmuutosta? Huhhuh...

Quote from: EL SID on 12.09.2011, 21:12:57Olen edelleenkin sitä mieltä, että jos tero vaara vastustaa boikottia, hän, homma-foorumin lukijana myös tuo kantansa esiin.

Minulla taas on sellainen käsitys, että Vaara ja Laitilan Aarikka ovat jonkin sortin kavereita pitemmän ajan takaa ja edelleen. Tero Vaara luultavasti askartelee täysipäiväisesti tänne foorumille ihkauutta Facepalm-kuvaketta, eikä siksi ehdi ottaa kantaa itse tapaukseen.

siis mikä meni pieleen? En boikotoi Laitilaa siksi, että joku toinen on loukkaantunut, vaan siksi että minä olen loukkaantunut.

Ja mikä ihme sinä olet arvuuttelemaan Tero Vaaran etuja? Mies osannee kertoa ne itsekin. Hänellähän saattaa olla sijoituksia enemmänkin ja muutama Laitilan osake on vain rikkaruoho nurmikolla. Raha ei merkitse kaikkea ja tuskinpa tässäkään tapauksessa menee henkisen pääoman edelle. Ehkä hän haluaakin näpäyttää Laitilan nykyjohtoa?

Roope

Quote from: EL SID on 13.09.2011, 17:33:55
En boikotoi Laitilaa siksi, että joku toinen on loukkaantunut, vaan siksi että minä olen loukkaantunut.

Ja mikä ihme sinä olet arvuuttelemaan Tero Vaaran etuja? Mies osannee kertoa ne itsekin. Hänellähän saattaa olla sijoituksia enemmänkin ja muutama Laitilan osake on vain rikkaruoho nurmikolla. Raha ei merkitse kaikkea ja tuskinpa tässäkään tapauksessa menee henkisen pääoman edelle. Ehkä hän haluaakin näpäyttää Laitilan nykyjohtoa?

Tämä on hyvin yksinkertaista. Onko Tero Vaaran etu, että hänen omistamaansa yritystä "boikotoidaan"? Onko hän kertonut "haluavansa näpäyttää Laitilan nykyjohtoa"? Kyllä vai ei?
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

svobo

Vaikka seitsemän vuotta vanhat webbisivut olikin jo aika uusia, niin Laitilan kiireellinen vanhojen sivujen poistaminen netistä osoitti heidän myöntyvän mokukiristyksen edessä ja tavallaan he samalla hyväksyivät sen. Ikään kuin olisi jotenkin oikeutettua vaatia yhtiötä tai muuta instanssia sanoutumaan irti maahanmuuttokriittisestä henkilöstä.

Mokukiristyksen edessä ei pidä alistua vaan mokuilusta yleensä on tehtävä huono bisnes, niin, että kaikkea mokua halutaan pikemminkin välttää kuin myötäillä. Laitila halusi välttää nuivaa yhteyttä menekin laskun pelossa. Heille ja muille on osoitettava, että mokuilu ei kannata. Tätä periaatetta voi soveltaa laajemminkin elämässä ja yhteiskunnassa. Mokuilu loppuu sillä, että siitä tulee kannattamatonta.

Edit. Nevö forget
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

Professori

Ei pidä yhdistää liiketoimintaa ja politiikkaa. Tulee huono soppa niin liiketoiminnan kuin politiikankin kannalta.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Kimmo Pirkkala

Quote from: Roope on 13.09.2011, 17:48:29
En boikotoi Laitilaa siksi, että joku toinen on loukkaantunut, vaan siksi että minä olen loukkaantunut.

Tämä on hyvin yksinkertaista. Onko Tero Vaaran etu, että hänen omistamaansa yritystä "boikotoidaan"? Onko hän kertonut "haluavansa näpäyttää Laitilan nykyjohtoa"? Kyllä vai ei?

Minä sanoisin, että tämä juttu on vain promillen verran Tero Vaaraa.

Olennaista ei ole Tero Vaara, olennaista on, että Laitilan Wirvoitusjuomatehdas on teollaan tuominnut monikulttuurin kritisoinnin. Se tippuuko vai nouseeko Tero Vaaran osingot nyt ei minua kiinnosta kovinkaan paljon.

ex-factor

Tjaah, en koe itseäni aktivistiksi, mutta ehkäpä vaihdan Kukon johonkin kunnon pilssiin.
Ihan vaan näpäytyksenä.

Nestori K Kunnari

Tänään satuin ostamaan tölkillisen kukkoa palanpainikkeeksi ja on kyllä pakko sanoa, että pahasti oli humalat ja maltaat sekaisin. Oli ensimmäinen ja viimeinen kukko, joten pakkohan se on boikotoida.

EL SID

tuota, onkohan sinulta nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin?
Laitila on osoittanut, ettei hyväksiy moku-kulttuurin kritoisointia. Ja se on ainoa syy, miksi boikotoin firmaa.
Tero Vaaralla voi olla, kuten minulla, osakkuuksia ja osakkeita.  Ja eipä boikotti tunnu miestä haittaavan kun ei ole kerran älähtänyt. Mutta, oli hänen motiivinsa mikä tahansa, pääsyy boikottiini on kuitenkin Laitilan asenne minun aatemaailmaani vastaan.

mikkoellila

Quote from: EL SID on 16.09.2011, 19:02:25

tuota, onkohan sinulta nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin?
Laitila on osoittanut, ettei hyväksiy moku-kulttuurin kritoisointia. Ja se on ainoa syy, miksi boikotoin firmaa.
Tero Vaaralla voi olla, kuten minulla, osakkuuksia ja osakkeita.  Ja eipä boikotti tunnu miestä haittaavan kun ei ole kerran älähtänyt.

Vaaran itsensä suhtautumisesta asiaan voidaan päätellä jotain siitä, että hän lähetti minulle kaveripyynnön facebookissa minun perustettuani fb-ryhmän Laitilan boikottia varten.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

desperaato

Laitilan tuotteita on täälä Tamperseessä huonosti saatavilla mutta tuossa eräänä päivänä satuin olemaan maamme pääkaupungissa ja virvokkeita ostamassa. Sinne jäivät Laitilan tuotteet hyllyyn boikotin takia, muuten olisi varmaan tullut kaupat.

Hermo

Jätän Laitilan litkut väliin täst´edes... pthyi, mieluummin juon vaikka Teron aamukuset.

Älkää tuomitko minua, sillä en tiennyt mokuyhteyksistä. Lupaan tehdä katumusharjoituksia Nokian Panimon Elovehnällä. Se on vähän kuin Franziskaner weißbier, josta pidän kovasti. Kunnon vaahtohattu ja hikoileva tuoppi, nam nam...

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Hermo on 18.09.2011, 15:57:09
Jätän Laitilan litkut väliin täst´edes... pthyi, mieluummin juon vaikka Teron aamukuset.

Älkää tuomitko minua, sillä en tiennyt mokuyhteyksistä. Lupaan tehdä katumusharjoituksia Nokian Panimon Elovehnällä. Se on vähän kuin Franziskaner weißbier, josta pidän kovasti. Kunnon vaahtohattu ja hikoileva tuoppi, nam nam...

Nomian vehnä on tosi hyvä olut mutta kertokaas mikä järki tuon laitilan boikotoinnissa on?

Good Vibrations II

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 18.09.2011, 22:58:10
Quote from: Hermo on 18.09.2011, 15:57:09

Nomian vehnä on tosi hyvä olut mutta kertokaas mikä järki tuon laitilan boikotoinnissa on?

Hoopojen touhuja boikotoida Laitilan virvoitusjuomatehdasta, kun se on oletettavasti(?) yksi niistä harvoista suomalaisomisteisista panimoista. Itse en puolestani enää Koffin kusta suuhuni laske, on senverran lattea ja mitätön bisse. Olvin Sandels ja Pirkka-olut ovat mielekkäänmakuisia suomalaisia. Ulkomaisista en osaa kaivata tänne muuta kuin saksalaista pilsnertyyppistä Jever:iä tai muutamia tsekkioluita.

requiem

Suurista kotimaisista panimoista ainoa itsenäinen toimija on Olvi.

Pienpanimot ovat luonnollisesti itsenäisiä, mutta tästä samasta pienpanimokategoriasta löytyy sitten isompaa ja pienempää yritystä.

Laitilan Wirvoitusjuomatehdas on tuotantomääriensä puolesta hyvin suuri "pienpanimo" (n. 20 miljoonaa litraa vuodessa), sen voi jo sanoa vakiinnuttaneen asemansa markkinoilla hyvin tukevasti. Verrokkina tähän voidaan ottaa vaikka toinen suurempi pienpanimo Nokialta n. 2,5 miljoonan litran vuosituotannollaan.

Jos siis haluaa tukea "varsinaisia" pienpanimoita, niin kannattaa suunnata katseensa jo noin muutenkin niiden muiden pienpanimoiden suuntaan.

http://www.pienpanimoliitto.fi/3
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

Hermo

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 18.09.2011, 22:58:10

Ei järjen hiventä, ei yhtään nuivannuivaa järjen hiventä. Boikotilla varmistamme T. Vaaran osallistumisen sateenkaarimielenosoitukseen, linnan juhliin ja arabian alkeet-kurssille Hervannassa.

Koska Tero Vaaran musisointi on jokaiselle kuulijalle eroottinen kokemus, myös miehille, ajattelin heittää hitsaushanskat ja luukkualkkarit lavalle tuon jumalaisen solistin jalkojen juureen seuraavalla keikalla. 7,5 senttiä pitkät tekoripset ja korsetti eivät ole tähän mennessä tuottaneet tulosta, rajusta räpyttelystä ja lantion edestakaisesta keinuttelusta huolimatta.

Taitaa mies olla sittenkin hetero, vaikka osa-aikafalsettiääni muuta antaa ymmärtää. Uskon myös, että miehen takakeno esiintymisasento ja lavakarisma eivät ole afrikansarven jorubarumpu-nuotioilta kopioitu, vaan kyseessä on kiljupöhnädarran kokeneen ras basistin kokemuksella hankkima tasapainoinen stance. Hallusinaatiot ja moniväriset valokuviotkaan ei silloin niin haittaa, joten ääni lähtee kuin 70-luvun kelamankasta. Sitähän yleisö on tullut kokemaankin.

Nyt tuosta kaikesta pitäisi sitten luopua, koska monikultti-kyltti seisoo Laitilan verstaalla pääovella, eikä ohitse pääse, kuin rullaamalla matto auki ja pyllistämällä otsa lytyssä. Enpä oikein usko, että Tero kuutamoitaan nostelisi niinsanotusti hollille.

Kiitos ja anteeksi boikotti.