News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Poliittisen puolueen jäsenyys vs. mielipiteiden esittäminen yksityishenkilönä

Started by D-con, 15.09.2011, 09:11:53

Previous topic - Next topic

D-con

Tunnustelin mahdollisuutta Perussuomalaisten jäsenyyteen Timo Soinille 13.7.2011 lähettämässäni sähköpostissa, ja uudelleen 5.8.2011 hänelle ja Perussuomalaisten puoluehallituksen jäsenille lähettämässäni sähköpostissa (alla). Erityisesti kiinnitin huomiota puoluekuriin ja omien mielipiteiden esittämisen mahdollisuuteen yksityishenkilönä:

Hei

Lähestyn teitä kaikkia Perussuomalaisten puoluehallituksen jäseniä tässä asiassani, joka koskee Perussuomalaisten ja Muutos 2011:n tulevaisuudensuunnitelmia, näistä lähimpänä tulevat kunnallisvaalit. Kokonaisuus auennee helpoimmin blogikirjoituksestani http://www.harrieerikäinen.fi/blogi/2011/07/18/55, joka varmaan onkin jo ainakin osalle teistä tuttu.

Syy, miksi tuon asiaa hieman kiireelläkin esiin on se, että tiettyjä ratkaisuja on tehtävä piakkoin. Itse olen äänestäjilleni luvannut olla ehdolla ainakin ensi vuoden kuntavaaleissa, ja siksi minua kuten varmasti muitakin Muutoksen siirtymään valmiita aktiiveita kiinnostaa se, millaisia mahdollisuuksia tähän olisi teidän riveistänne, sikäli kuin ne ylipäätään minulle tai meille aukeaisivat. Aion myös jatkaa blogini kirjoittamista samaan tapaan kuin tähänkin asti, ja siksi kysymykset puoluekurista omien mielipiteiden esittämisen suhteen askarruttavat minua myös.

Muutos 2011 järjestäytyy tahollaan, piirijärjestöjä perustetaan, ja hallituksen jäsenistä ja puheenjohtajasta päättävät äänestykset lähestyvät. Vastuutehtäviin halukkaiden edellytetään ilmoittavan käytettävissä olemisestaan lähiaikoina. Tuskin kukaan aktiivista toimintaa tahtova ja siihen kykenevä muutoslainen on valmis eroamaan Muutoksesta voidakseen anoa Perussuomalaisten jäsenyyttä ennen kuin jonkinlainen periaatteellinen keskustelu näistä kysymyksistä on käyty ja vastaukset niihin on saatu.

Vaikka Muutoksella eduskuntavaaleissa oli vain 7504 äänestäjää, on kaksilla rattailla ajeleminen minusta silti turhaa. Paitsi äänestäjille, myös ja varsinkin aktiivisille uusille tekijöille kysymäni mahdollisuus voisi olla piristysruiske, jolle Perussuomalaisillakin olisi käyttöä.

Ystävällisin terveisin

Harri Eerikäinen

Oli varmasti oikein hyvä, että Soini tai kukaan Perussuomalaisten puoluehallituksesta ei vastannut sähköpostiini tai muihin yhteydenottoihini, sillä sain vastaukset minua kiinnostaneisiin kysymyksiin viimeistään tänään.