News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Lasse Lehtinen IS +

Started by kertsu59, 23.04.2009, 08:56:48

Previous topic - Next topic

kertsu59

Lasse Lehtisen täyslaidallinen vihreille:

http://www.lasselehtinen.net/content/view/229/55/lang,fi/
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Ammadeus

kertsu59

Quote from: Ammadeus on 23.04.2009, 09:41:33
Quote from: kertsu59 on 23.04.2009, 08:56:48
Lasse Lehtisen täyslaidallinen vihreille http://www.lasselehtinen.net/content/view/229/55/lang,fi/[url]

Aika hyvin demarilta...
Lasse on tosinuiva demari(oikeisto sellainen) niin oikealla että on melkein kokkari.Totesi muistelmissaan että on se ja sama kumpaan puolueeseen kuuluu ei vaan viitsi vanhoilla päivillään puoluetta muuttaa.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Alkuasukas

Quote from: kertsu59 on 23.04.2009, 09:47:50niin oikealla että on melkein kokkari.

Suomessa ei ole kuin vasemmistopuolueita. Vas on vasemmistomme vasen laita, Kok on vasemmiston oikea laita.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Kazakstan

Minun mielestäni tuo oli aivan uskomattoman typerä kirjoitus. Lehtisellä on nähtävästi niin mustavalkoiset linssit naamalla, että hän lienee jo täysin unohtanut että harmaan sävyjäkin on olemassa.

Lisäksi hänen analyysinsä vihreistä on 25 vuotta jäljessä, eikä enää vastaa millään tavalla nykyvihreiden edustamaa, suorastaan kulutusmyönteistä todellisuutta.

Olisihan se tietysti fantastista ja mahtavaa, jos viimeisen kymmenen vuoden suomalainen elintaso voisi kestää ikuisesti ja levitä kaikkialle maailmaan. Se ei vain ole mahdollista, sillä tässä on eletty jo pitkään äärirajoilla. Jos maailma joskus hukkuu lopullisesti saastaan ja saasteisiin, siihen ovat syynä Lehtisen kaltaiset propagandistit, joiden mielestä maailma pelastuu kulutusta lisäämällä. Tuo on jo silkan ajatuksenkin tasolla niin typerä, että minua itkettää.

CaptainNuiva

Quote from: Kazakstan on 23.04.2009, 10:53:06
Minun mielestäni tuo oli aivan uskomattoman typerä kirjoitus. Lehtisellä on nähtävästi niin mustavalkoiset linssit naamalla, että hän lienee jo täysin unohtanut että harmaan sävyjäkin on olemassa.

Lisäksi hänen analyysinsä vihreistä on 25 vuotta jäljessä, eikä enää vastaa millään tavalla nykyvihreiden edustamaa, suorastaan kulutusmyönteistä todellisuutta.

Olisihan se tietysti fantastista ja mahtavaa, jos viimeisen kymmenen vuoden suomalainen elintaso voisi kestää ikuisesti ja levitä kaikkialle maailmaan. Se ei vain ole mahdollista, sillä tässä on eletty jo pitkään äärirajoilla. Jos maailma joskus hukkuu lopullisesti saastaan ja saasteisiin, siihen ovat syynä Lehtisen kaltaiset propagandistit, joiden mielestä maailma pelastuu kulutusta lisäämällä. Tuo on jo silkan ajatuksenkin tasolla niin typerä, että minua itkettää.

Lehtinen epäilemättä kärjistää mutta niin tekevät monet muutkin.
Juttu vain on niin että jos on maapallolla kasvava väestö, pitää myös talouden kasvaa tai muutoin kurjistuminen kasvaa.
Suomessa taasen on talouden kasvettava koska väestö ikääntyy...Jos ei kasva niin olot kurjistuvat.
Elikäs nähdäkseni on niin että jos ei väestö kasvaisi eikä ikääntyisi, sitten sillä talouskasvulla ei niin hirveän väliä olisi jos haluttaisiin vain pitää "hyvinvointivaltio" seisahtuneessa tilassa tai peräti koko maailma...Tämä ei tietenkään ole mahdollista.

Tämä nyt on vain yksinkertaistettu,"mutkat suoraksi" malli taloudesta...mutta perus-idealtaan näistä lähtökodista kaikki johdetaan.

Hiukan olen kyllä eri linjoilla tuon kulutuksen suhteen, en nyt tarjoita mitään shoppailua shoppailun vuoksi vaan sitä että vain kulutus mahdollistaa teknologian eteenpäin viemisen ja ilman sen eteenpäin viemistä on kasvanvan väestön kera edessä ennen pitkää katastrofi.

Otetaanpa esimerkki vaikka automaailmasta...
Jos kuvitellaan että 1960 luvulla olisi todettu että maailmassa ei pystytä tekemään parempaa autoa kuin Trabant ja nyt kaikki sitten edelleen ajelisivat niillä niin mikähän mahtaisi olla ilmaston tila?

Toinen esimerkki vie taskullesi.
Ilman kasvanutta kulutusta taskussasi ei olisi snadia kännykkää jonka akku kestää jopa viikon vaan selässäsi olisi sissiradio(Ns."Kyynel",kaikkein kännyköiden esi-isä) ja puistikoitten puut oliscat lehdettömiä koska moni ohikulkija paiskasi antenninsa puuhun jotta saisi yhteyden.
Jätehuolto taasen tuskailisi isojen akkuvuorten kanssa ja niiden kuljettelu läjäpäin kuorma-autoilla lisäsi ympäristökuormitusta edelleen.

Tahtoo siis sanoa että kuten itsekkin sanoit, on olemassa myös harmaan sävyjä, ei pelkästään mustaa ja valkeaa...Ja kun puhutaan kulutuksesta niin silloin pitäsi katsella koko leffa eikä vain clippejä sieltä täältä... 

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Kaarle M.

Quote from: Kazakstan on 23.04.2009, 10:53:06

Älä nyt, hyvähän tuo oli. Toki kirjoitettu kieli poskella ironiaa apuna käyttäen. Ei kait siellä vihreissä sitä juhlita, että heikot kärsivät.

Lasse tuossa tahallaan kärjisti ja osoitti mitä vastuuttomalla ympäristöpolitiikalla pahimmillaan saadaan aikaan.

Ikinäni en ole demaria äänestänyt, mutta joissain olosuhteissa voisin tällaisen kirjoittajaa äänestää.
"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

reino

Lehtinen näyttää tosiaan ajattelevan tiukasti, että kehitys = kulutuksen kasvu.

Itse olen ihan hyvilläni, jos kehityksen (=kulutuksen ja jatkuvan kasvun) pyörää saadaan käännettyä taaksepäin muutamalla kymmenelle vuodella.

Karkeasti ottaen nyt vaihtoehtoina ovat:
- vähän vähemmän rikas elämä suomalaisessa Suomessa
- jatkuvan kasvun epätoivoinen ylläpitäminen ja etninen rikkaus

Lehtiselle varmasti sopii tuo jälkimmäinen vaihtoehto paremmin, koska hänen varakkuustasollaan olevilla ihmisillä on silloinkin ihan mukavat oltavat.

Ammadeus

Quote from: reino on 23.04.2009, 11:32:03

Itse olen ihan hyvilläni, jos kehityksen (=kulutuksen ja jatkuvan kasvun) pyörää saadaan käännettyä taaksepäin muutamalla kymmenelle vuodella.

Lehtiselle varmasti sopii tuo jälkimmäinen vaihtoehto paremmin, koska hänen varakkuustasollaan olevilla ihmisillä on silloinkin ihan mukavat oltavat.

Back to sixties vai?

CaptainNuiva

Quote from: Ammadeus on 23.04.2009, 11:40:57
Quote from: reino on 23.04.2009, 11:32:03

Back to sixties vai?

Mulle sopisi 70-luku jos vaan saa samalla ikää nuorenettua vastaavasti, jäi nimittäin hiukka kesken juttu sen teini-iän ihastuksen kohteen kanssa ;D
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

skrabb

Luin jokin aika sitten Lasse Lehtisen Luotettavat Muistelmat I & II uudemman kerran.

Lasse Lehtinen kirjoittaa kirjassaan Luotettavat muistelmat II (v.1997):

"Kirjoittaessani (L Lehtisen kirja Valkoinen ihmissyöjä) koin voimakkaimman oivalluksen kun perehdyin ruotsalaisen Göran Hydénin teokseen "No shortcuts to Progress" (Kehitykseen ei ole oikotietä). Hydén on ruotsalainen sosialidemokraatti, entinen idealisti, joka käytännön työssä oppi uuden realismin. Hänen mukaansa Afrikan on käytävä läpi samat vaikeuden kuin Euroopan maidenkin, luotava ensin oma kapitalismi ja yläluokka, sen jälkeen keskiluokkaistuttava ja demokratisoituva. Kehitysapu on kaivoon kannettua vettä, kaupanteossa on enemmän järkeä. Prosessiin kuuluu ainakin sata vuotta.

Mauno Koivisto ei koskaan lämmennyt kehitysyhteistyölle. Koiviston mielestä kansakunnan, joka ITSE OTTAA SYÖMÄVELKAA ULKOMAILTA, EI PIDÄ HARRASTAA HYVÄNTEKEVÄISYYTTÄ. Kehitysyhteistyö on Koiviston mielestä sitä, että "rikkaiden maiden köyhät lähettävät rahaa köyhien maiden rikkaille". (s. 232)

(Kommentoin yllä mainitulla viestillä muistaakseni Arja Alhon US:n EU-blogin kirjoitusta "Luottamuksen sillan rakennuspuuhissa" - ainakin se sieltä löytyi, mutta eri nimimerkillä ja viestin loppuun oli lisätty virke, jota en ollut alkuperäiseen viestiin kirjoittanut.
No sehän on vaan hyvä, että joku on ollut kanssani samaa mieltä :D)

Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Kazakstan

Quote from: CaptainNuiva on 23.04.2009, 11:23:02
Juttu vain on niin että jos on maapallolla kasvava väestö, pitää myös talouden kasvaa tai muutoin kurjistuminen kasvaa.

Minun mielestäni tuossa yhtälössä ainut ongelma on juurikin se kasvava väestö. Se on se asia, jolle täytyy tehdä jotain. Loputon kasvu alkaa olla jo nyt tullut tiensä päähän, ja minua ihmetyttääkin suuresti se, etteivät taloustieteilijät ynnä muut yritä hanakamman keksiä jo nyt talousmalleja jotka perustuisivat loputtoman kasvun sijaan tasapainon ylläpitämiseen. Nykyisen kansainvälisen talouden mekanismit, ja ihmisten loputon ahneus, nyt vain sattuvat edellyttämään jatkuvaa kasvua. Tällainen omalle mahdottomuudellensa perustuva järjestelmää tulee vielä romahtamaan ja kovaa.

Suomen taantuvaa väestöä en sinänsä pidä ongelma, sillä mielestäni elintaso saa laskeakin. Reino kiteytti vaihtoehdot ylempänä aika hyvin.

sydäri

Kännykät kehittyy, koska ihmiset haluavat parempia kännyköitä. Jos joku kännykkä yhtiö lopettaa kehityksen niin muut menevät kehityksessä ja myynnissä ohi.
Jos kännyköitä myydään vähemmän, tulee kehitykseen vähemmän rahaa -> hitaampi kehitys?? Vai se, että tuotteet tulevat markkinoille parempina, koska niiden käyttöikä on pidempi, kun ihmiset eivät joka kvartaalilla osta uutta??

Keskiluokalla tulee olemaan rahaa vähemmän käytettävissä kuin ennemmin. Rikkailta sijoitusten arvosta katoaa osa.

köyhät ovat kuitenkin ainoat suuret häviäjät tässä lamassa.
Köyhien työpaikat kun häviävät joudutaan turvautumaan ruoka-apuun. Tästä hyötyvät keskuspankit kun valtiot joutuvat ottamaan lainaa keskuspankeilta auttaakseen nälkäänäkeviä ympäri maailmaa.
Lopulta maksajina ovat veronmaksajat.

Vihreät, jos eläisivät niinkuin opettavat, pärjäisivät hieman normikansalaista paremmin.

Quote from: skrabb on 23.04.2009, 12:01:54
Mauno Koivisto ei koskaan lämmennyt kehitysyhteistyölle. Koiviston mielestä kansakunnan, joka ITSE OTTAA SYÖMÄVELKAA ULKOMAILTA, EI PIDÄ HARRASTAA HYVÄNTEKEVÄISYYTTÄ. Kehitysyhteistyö on Koiviston mielestä sitä, että "rikkaiden maiden köyhät lähettävät rahaa köyhien maiden rikkaille". (s. 232)
Allekirjoittaisin myös yllä olevan lauseen.
"Vi gillar olika" Elin Krantz

CaptainNuiva

"Kännykät kehittyy, koska ihmiset haluavat parempia kännyköitä. Jos joku kännykkä yhtiö lopettaa kehityksen niin muut menevät kehityksessä ja myynnissä ohi."

Kehitys luo kulutusta...ja kulutus luo kehitystä.
Molemmat näistä toimivat omilla lain-alaisuuksillaan.

"Jos kännyköitä myydään vähemmän, tulee kehitykseen vähemmän rahaa -> hitaampi kehitys?? Vai se, että tuotteet tulevat markkinoille parempina, koska niiden käyttöikä on pidempi, kun ihmiset eivät joka kvartaalilla osta uutta??"

Ensin kehitetään tuote johon pitää jostain saada rahat, jos ei rahaa niin ei myöskään tuotetta.
Ihminen ei ole koskaan tehnyt tuotetta (Ajatuksena mahdoton että kaikki tuotteet, tai edes joku, olisi kerralla täydellinen ja aina ajan vaatimustenmukainen) joka ei olisi kehittynyt...ja sitä kehittymistä ei tapahdu jos tuote ei kiinnosta ketään eli ei myy eikä sitä kautta saa rahaa kehittyäkseen.

Simppelisti, kasataan pääoma ja tehdään tuote.
Jos tuote ei myy, on pääoma ja tehty työ tappoita josta ei leipää irtoa.
Jos taasen tuote myy, se tuo rahaa kassaan jolla voi kehittää tuotetta edelleen.

Hos vaikkapa nykyinen kännykkä olisi pyritty suunnittelemaan ja valmistaan 20 vuotta sitten, mitkään maailma rahat eivät sen valmistamiseen olisi riittäneet koska kyse ei ole pelkästä kännykästä vaan myös muista sitä sivuavista jutuista kuten ohjelmistoista,komponenteista,tietämyksestä...ihan kaikesta.

reino

Back to sixties vai?

No sen minkä itse kuuskytluvusta muistan niin sehän oli melko ankeata aikaa. Maitokaan ei ollut vielä edes muovipussissa. ;)

Kyllä mä olen vähän sellainen lievästi linkolalainen.

Ainakin haluaisin ajatella, että tekniikan ja lääketieteen kehittyminen on mahdollista myös ilman jatkuvan kasvun ideologiaa ja krääsän kulutuksen kasvua.

Fiskarsin kirves on muuten hyvä kirves. :)

EL SID

Quote from: Alkuasukas on 23.04.2009, 10:32:45
Quote from: kertsu59 on 23.04.2009, 09:47:50niin oikealla että on melkein kokkari.

Suomessa ei ole kuin vasemmistopuolueita. Vas on vasemmistomme vasen laita, Kok on vasemmiston oikea laita.

jaa, entisenä vasemmiston kannattajana voisin väittää, ettei suomessa ole ollut kuin oikeistopuolueita. Nykyisen ei ole kuin vihreitä.

Kazakstan

Quote from: EL SID on 23.04.2009, 13:47:54

jaa, entisenä vasemmiston kannattajana voisin väittää, ettei suomessa ole ollut kuin oikeistopuolueita. Nykyisen ei ole kuin vihreitä.

Jännä juttu, omasta mielestäni Suomen poliittisen kentän suurin puute on juurikin se, että meiltä puuttuu vihreä puolue.

Kalle

Juu, täytyy sanoa, että olipa aika tyhmä ja paaahasti ajastaan jäljessä oleva kirjoitus. Vihreät on nykyään nimenomaan kapunkilaisen keskiluokan puolue maustettuna monikulttuurisuususkovaisuudella. Kulutuskritiikki on jäänyt marginaaliin.

Luotsi

Quote from: Kazakstan on 23.04.2009, 14:27:19

Jännä juttu, omasta mielestäni Suomen poliittisen kentän suurin puute on juurikin se, että meiltä puuttuu vihreä puolue.

Se että vihreiden johdossa harjoitetaan samanlaista opportunistista vallantavoittelua kuin muissakin puolueissa ei tee siitä vähemmän vihreää  ;)
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

dothefake

Quote from: dothefake on 23.04.2009, 14:52:59
Quote from: reino on 23.04.2009, 12:48:02
Back to sixties vai?

No sen minkä itse kuuskytluvusta muistan niin sehän oli melko ankeata aikaa. Maitokaan ei ollut vielä edes muovipussissa. ;)

Kyllä mä olen vähän sellainen lievästi linkolalainen.

Ainakin haluaisin ajatella, että tekniikan ja lääketieteen kehittyminen on mahdollista myös ilman jatkuvan kasvun ideologiaa ja krääsän kulutuksen kasvua.

Minäkin olen sellainen Linkola Light. Mihin ihmeeseen sitä ainaista kasvua tarvitaan?
Niinkuin joku aiemmin on sanonut, että tulisi kyllä toimeen vähemmälläkin krääsällä,
jos sen sen hinta on rikastus. Rikastuksesta tuli mieleeni, oletteko koskaan miettineet,
että kaiken minkä ihminen pystyy kuvittelemaan, se sen myös ajan saatossa pystyy tekemään.
Maaperässä olevia aineita rikastamalla ja muokkaamalla, yhdistämällä, venyttämällä, laittamalla
ne samoihin kuoriin ja vähän sähköä perään ja vot, siinä meillä esim. kännykkä. Kaikki ainesosat kaivettu
maapallon maaperästä, höystettynä mietiskelyllä ja sorminäppäryydellä. Meillä on aineet kaiken rakentamiseen,
vain energia tulee ulkopuolelta ja sekin vielä kuin vastaanottokeskus kuntaan, ilmaiseksi.

Fiskarsin kirves on muuten hyvä kirves. :)

No voi helvata, taas minä tyrin tuon sinisen alueen kanssa.

Siis tämä oli minun:Minäkin olen sellainen Linkola Light. Mihin ihmeeseen sitä ainaista kasvua tarvitaan?
Niinkuin joku aiemmin on sanonut, että tulisi kyllä toimeen vähemmälläkin krääsällä,
jos sen sen hinta on rikastus. Rikastuksesta tuli mieleeni, oletteko koskaan miettineet,
että kaiken minkä ihminen pystyy kuvittelemaan, se sen myös ajan saatossa pystyy tekemään.
Maaperässä olevia aineita rikastamalla ja muokkaamalla, yhdistämällä, venyttämällä, laittamalla
ne samoihin kuoriin ja vähän sähköä perään ja vot, siinä meillä esim. kännykkä. Kaikki ainesosat kaivettu
maapallon maaperästä, höystettynä mietiskelyllä ja sorminäppäryydellä. Meillä on aineet kaiken rakentamiseen,
vain energia tulee ulkopuolelta ja sekin vielä kuin vastaanottokeskus kuntaan, ilmaiseksi.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Johannes Nieminen

Jos mietitään kansainvälisesti, niin ei meillä ole ollut kuin vasemmistolaisia ja hyvin lähellä poliittista keskustaa olevia puolueita. Kokoomuksessa on kyllä on oma selkeä oikeistosiipi, mutta eipä se ole saanut valtaa. Huomioitavaa on, että monessa Euroopan maassa puolueilla oikeasti on eroja, kun taas Suomessa ne tuntuvat olevan yhtä samaa massaa.
Yksi Nuivan Vaalimanifestin alkuperäisistä allekirjoittajista.
Vantaan kaupunginvaltuutettu 2009-2017

Alpo

Quote from: dothefake on 23.04.2009, 14:55:23No voi helvata, taas minä tyrin tuon sinisen alueen kanssa.

Viestejä voi muokata "modify"-nappulasta.

Johannes Nieminen

Tämä ei käsittääkseni ole markkinataloudessa mahdollista. Innovaatiot lisäävät energian tarvetta, ja sitä kautta taas talouskasvua. Se taas synnyttää kulutustarpeita (vaikka ihan turhia). Valitettava juttu on se, että myös ikävät asiat on otettava vastaan. Sen sijaan ihmettelen miten kulttuurin rikastuminen liittyy jatkuvaan kasvuun? Sillähän juuri saadaan sitä kasvua tasaannutettua, ja krääsäteollisuus kuriin kun krääsään ei enää ole varaa. Eikai me sitä haluta? Toki voimme miettiä muita talouspoliittisia ratkaisuja, mutta aina sopii miettiä kuinka realistisa ne ovat.
Yksi Nuivan Vaalimanifestin alkuperäisistä allekirjoittajista.
Vantaan kaupunginvaltuutettu 2009-2017

pelle12

Näin on. Paitsi ehkä vihreiden paikalle voisi laittaa konsensus.

Hoff

Quote from: kertsu59 on 23.04.2009, 09:47:50
Lasse on tosinuiva demari
Lasse Lehtinen: "Suomi on liian homogeeninen maa rodullisesti. Sarvikuonojen on opeteltava sietämään mutakuonotkin."

Rotutohtori Lehtinen.
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

Jaska Pankkaaja

Quote from: skrabb on 23.04.2009, 12:01:54

En todellakaan ole manufani mutta perkele aina se sokeakin kana löytää jyvän. Hassua että tämmöinen itsestäänselvyys ei aukene meidän "konservatiiviselle oikeisto" hallituksellemme.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Kalle

Quote from: Johannes Nieminen on 23.04.2009, 15:12:15

Tämä ei käsittääkseni ole markkinataloudessa mahdollista. Innovaatiot lisäävät energian tarvetta, ja sitä kautta taas talouskasvua. Se taas synnyttää kulutustarpeita (vaikka ihan turhia). Valitettava juttu on se, että myös ikävät asiat on otettava vastaan.

Itse asiassa talouden kasvun ei markkitaloudessakaan tarvitse tarkoittaa materiaalisen kulutuksen kasvua. Talouden kasvu on kansantaloudellinen käsite, joka voi krääsän määrän lisääntymisen sijaan yhtä hyvin tarkoittaa laadun ja jalostusasteen kasvua. Esimerkiksi energiatehokkuuden parantamiseen tehdyt panostukset ovat osa talouden kasvua. Tuotannon määrä (massalla mitattuna) voi talouden kasvaessa hyvinkin pienentyä kun siirrytään raskaasta teollisuudesta tietotaitoon perustuvaan korkean jalostusasteen tuotantoon. Elintason kasvun ei myöskään tarvitse näkyä materiaalisen kulutuksen kasvuna. Itse asiassa korkean elintason maissa huomattava osa kulutuksesta suuntautuu palveluihin ja erilaisiin aineettomiin hyödykkeisiin. Myös vapaa-ajan arvostus nousee (vapaa-aikahan on myös eräänalainen aineeton "hyödyke", jota "ostetaan" vähentämällä työaikaa).

Tommi Korhonen

Kalle on oikeassa.
Mielestäni Suomesta, ja ehkä koko Maailmasta puuttuu rationaalinen vihreä puolue. Sellainen joka kannattisi teknologista kehitystä pienemmän saastekuorman tavoitteella. Sellainen jossa vihreät päätökset tehtäisiin rationaalisesti tutkimukseen ja tieteeseen nojaten. Siis melkeinpä teknokraattisesti. Kulutus tosiaan voi pienentää rasitusta, mutta silti olla kasvavaa: esimerkkinä vaikka ympäristöystävällisemmät autot, tai viihdeteknologian siirtyminen vähemmän kuluttavaan tekniikkaan ja aineettomiin hyödykkeisiin.

Mielestäni siellä puolella olisi tehtävissä eniten, myös ympäristöön vaikuttavia asioita. Vihreät de Rödä kun tekee todelista vihreätä politiikkaa vain jossain syrjäseutuja koskevissa linjauksissaan.

Samainen teknokratiapuolue voisi myös keskittyä sananvapauksiin...

Tietoyhteiskuntapuoluetta ohjasin vähän tähän suuntaan, mutta ilmeisesti liian geek-linjalla. :-J :-)
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Ammadeus

Quote from: Johannes Nieminen on 23.04.2009, 15:06:03

Jos mietitään kansainvälisesti, niin ei meillä ole ollut kuin vasemmistolaisia ja hyvin lähellä poliittista keskustaa olevia puolueita. Kokoomuksessa on kyllä on oma selkeä oikeistosiipi, mutta eipä se ole saanut valtaa. Huomioitavaa on, että monessa Euroopan maassa puolueilla oikeasti on eroja, kun taas Suomessa ne tuntuvat olevan yhtä samaa massaa.

Näin se on Johannes,näin on..

Ammadeus

Quote from: Hoff on 23.04.2009, 15:56:35
Quote from: kertsu59 on 23.04.2009, 09:47:50
Lasse on tosinuiva demari
Lasse Lehtinen: "Suomi on liian homogeeninen maa rodullisesti. Sarvikuonojen on opeteltava sietämään mutakuonotkin."

Rotutohtori Lehtinen.

Tämän lajin köntsään on saanut tottua Lehtisen tuutista...