News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

Impi Waara

Suuren maailman bisnesketkuilujen Suomeen tuonnissa Perkele-Perneri on omaa luokkaansa.  >:( Ja hävittäväähän eukolla ei ole ja siksi siis mitä oivallisin SSipilän käsikassaraksi. Tuo vastarannan kiiskien ostaminen oli kyllä jäätävä temppu. Sylettää moinen kieroilu  >:(
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Laskentanuiva

En ole tätä viimeisintä esitystä yksityisteiden uudesta hommasta joka astuisi voimaan 1.1.2018. (lisäys : siis lukenut)

Mutta jo nyt tuo live Oy kertoi jotain.Koska business ja tase töihin.

Arvaanpa että sinne esityksen joukkoon on haudattu joku byrokraattinen ja epämääräinen sanoitus joka tarkoittaa sitä, että tällä hetkellä yksityisteitä rahoittavat tienhoitokunnat(+ avustus) jäsenineen saavat ensi vuonna maksaa omasta pussistaan tuon tienhoitomaksun jyvitettynä kuten tähänkin asti mutta siihen tulee sitten joku näppärä digitalisaatioloikka jolloin osakkaat saavat maksaa jotain maksua X yhtiölle Y jonka businessalustan tuo selvitys pitää sisällään.

Ja joku sertifioitu tieisännöinti Oy alkaa pikkuhiljaa hoitamaan yksityisteitä ja siihen lisäksi se paikallinen maajussi joka on ne tiet kesällä lanannut ja talvella aurannut ei voi sitten jatkossa hoitaa tuttua hommaa koska siinä pitää olla joku hemmetin tienhoitajan kurssi käytynä.

Jostain tuolta se selvityksen "pihvi" varmaan löytynee, koska business ja innovaatio ja digitalisaatio.
näin sitä sitten on löydetty aivan uudentyyppistä markkinataloutta ja yrittäjyyttä (jota ilman tosin yksityistiet olisivat pärjänneet ja vielä edullisemmin).
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Ari-Lee

Quote from: Laskentanuiva on 27.01.2017, 01:38:41
[...]
Arvaanpa että sinne esityksen joukkoon on haudattu joku byrokraattinen ja epämääräinen sanoitus joka tarkoittaa sitä, että tällä hetkellä yksityisteitä rahoittavat tienhoitokunnat(+ avustus) jäsenineen saavat ensi vuonna maksaa omasta pussistaan tuon tienhoitomaksun jyvitettynä kuten tähänkin asti mutta siihen tulee sitten joku näppärä digitalisaatioloikka jolloin osakkaat saavat maksaa jotain maksua X yhtiölle Y jonka businessalustan tuo selvitys pitää sisällään.

Ja joku sertifioitu tieisännöinti Oy alkaa pikkuhiljaa hoitamaan yksityisteitä ja siihen lisäksi se paikallinen maajussi joka on ne tiet kesällä lanannut ja talvella aurannut ei voi sitten jatkossa hoitaa tuttua hommaa koska siinä pitää olla joku hemmetin tienhoitajan kurssi käytynä.
[...]

Ei riitä mikään parin viikon tienhoitajan kurssi. Siihen tarvitaan useita muovikortteja. Liki 10kpl 5-vuotiskoulutuksia. Ja tietenkin se yhtiö, mitä illman ei kertakaikkiaan tienhoito suju. Näin päästään tähän Sipilän normipurkutalkoisiin pitkin Suomen metsiä.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

td

Quote from: Ari-Lee on 27.01.2017, 02:16:17
Quote from: Laskentanuiva on 27.01.2017, 01:38:41
[...]
Arvaanpa että sinne esityksen joukkoon on haudattu joku byrokraattinen ja epämääräinen sanoitus joka tarkoittaa sitä, että tällä hetkellä yksityisteitä rahoittavat tienhoitokunnat(+ avustus) jäsenineen saavat ensi vuonna maksaa omasta pussistaan tuon tienhoitomaksun jyvitettynä kuten tähänkin asti mutta siihen tulee sitten joku näppärä digitalisaatioloikka jolloin osakkaat saavat maksaa jotain maksua X yhtiölle Y jonka businessalustan tuo selvitys pitää sisällään.

Ja joku sertifioitu tieisännöinti Oy alkaa pikkuhiljaa hoitamaan yksityisteitä ja siihen lisäksi se paikallinen maajussi joka on ne tiet kesällä lanannut ja talvella aurannut ei voi sitten jatkossa hoitaa tuttua hommaa koska siinä pitää olla joku hemmetin tienhoitajan kurssi käytynä.
[...]

Ei riitä mikään parin viikon tienhoitajan kurssi. Siihen tarvitaan useita muovikortteja. Liki 10kpl 5-vuotiskoulutuksia. Ja tietenkin se yhtiö, mitä illman ei kertakaikkiaan tienhoito suju. Näin päästään tähän Sipilän normipurkutalkoisiin pitkin Suomen metsiä.

Höpö höpö. Riittää että paremmat geenit omaava käy vain näyttäytymässä oikeanlainen puoluekortti (suotavaa mutta ei välttämätön) taskussa. Rehellisille suomalaisille tämä alkaa kohta olemaan mahdotonta, mutta hyvien puhelahjojen omaaville astronauttikirurgitienhoitajille tämä on vain yksi hymy tai sitten pieni uhkaus.
Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa. -Adolf Erik Ehrnrooth #kivapuhe 1939-

td

^^selvyyden vuoksi pitää vielä korostaa että norminpurkutalkoot koskevat vain tulijoita, samoin 10 000 ihmisen välitön työllistäminen (mm. VOK:kien toimintaan ja tulijoita varten kehitettyihin palveluihin tarvittavat henkilöt, tosin tulevaisuudessa nämäkin ovat kaikki tulijoita, mutta ehkä tähän on nyt työllistetty tämä mainittu 10 000 suomalaista).
QuoteSipilä: Jokainen suomalainen joutuu maksumieheksi
Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa. -Adolf Erik Ehrnrooth #kivapuhe 1939-

Uuno Nuivanen

QuoteKeskustan puoluehallitus: Voimakas tuki Bernerin tavoitteille - "Saanut paljon kuraa niskaansa"

Perjantai 27.1.2017 klo 04.59

- Ennen kaikkea osoitimme tukemme ministeri Bernerille, joka on joutunut kovan julkisen ryöpytyksen kohteeksi, sanoo puoluesihteeri Jouni Ovaska.

    Keskustan puoluehallitus osoitti voimakkaan tukensa julkisen ryöpytyksen kohteeksi joutuneelle Bernerille.
    Puoluehallitus haluaa, että Bernerin selvitystä käytetään myös tulevien liikenneuudistusten pohjana.
    Puoluesihteeri Ovaska kiistää, että Bernerin esitystä olisi käytetty "koepallona" muutosvastarinnan kartoituksessa. ...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060481_uu.shtml

ISO


QuoteKeskustan puoluehallitus: Voimakas tuki Bernerin tavoitteille - "Saanut paljon kuraa niskaansa"

Jos sylkee ihmisten päälle, on odotettavissa että ne sylkee takaisin.

Bernerin esitys, tapa jolla se on tehty ja tapa jolla se tuotiin julkisuuteen, on täysin kelvoton.

Joku tolkku pitää olla, että voi vaatia tolkullista kohtelua itselleen.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Punaniska

Quote from: Uuno Nuivanen on 27.01.2017, 10:08:26
QuoteKeskustan puoluehallitus: Voimakas tuki Bernerin tavoitteille - "Saanut paljon kuraa niskaansa"

- Ennen kaikkea osoitimme tukemme ministeri Bernerille, joka on joutunut kovan julkisen ryöpytyksen kohteeksi, sanoo puoluesihteeri Jouni Ovaska.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060481_uu.shtml

Sinänsä ihan hyvä ulostulo, koska nyt viimeistään kaikille selviää, että Berner ei sooloile, vaan hänellä on koko puoluejohto takanaan.

kepu.        pettää.      aina.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Peltipaita

Quote from: Uuno Nuivanen on 27.01.2017, 10:08:26

Keskustan puoluehallitus osoitti voimakkaan tukensa julkisen ryöpytyksen kohteeksi joutuneelle Bernerille.
Puoluehallitus haluaa, että Bernerin selvitystä käytetään myös tulevien liikenneuudistusten pohjana.
   
Kyllä taas lorotetaan suoraan kansan niskaan. On ne vaan röyhkeitä. ???


"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Laskentanuiva

Mitä muuta keskustan puoluehallitus olisi voinut tehdä?

Kävellä pääministerin yli ja vetää tukensa ryöpytyksen kohteeksi joutuneelle Bernerilla...näin ei taida olla käynyt ikinä poliittisessa lähihistoriassa.

Se lienee kokonaan toinen asia kuinka suuri tyytymättömyys keskustan kenttäväellä on LVM:ää kohtaan.
Lähellähän oli jo että jokin niitten päättävä elin melkein jyräsi Sipilän ehdokkaan Rehnin tilalle. Lopulta Lintilä voitti ja Pekkarinen hävisi niukasti.

Ensi viikolla kun eduskunta kokoontuu niin eiköhän tätä hommaa herätellä henkiin opposition toimesta.
Ja Finavia sotku käsitellään sopivasti ennen kuntavaaleja. Joten Bernerillä edessä piinakuukaudet.

Ennustan/ toivon että Berner heittää sen tunkin tässä keväällä muille ja palaa sveitsiin jatkamaan digiloikkiansa.

Ja jos jokin ylläolevista ei tapahdu niin sitten kulisseissa tapahtuu jotain outoa jota ei meille kerrota. (Voi muuten liittyä J. HA:oon ja puheenjohtajuuteen jos folioi tarpeeksi)
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Impi Waara

Vai on Perneri saanut kuraa päälleen ja Kepun kelmikerho puolustaa. Eihän tässä tokikaan tule paskaa niskaan tavalliselle autoilevalle kansalaiselle, mutta varmaa on ettei mikään taho puolusta  >:(
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

ikuturso

Quote from: Uuno Nuivanen on 27.01.2017, 10:08:26
QuoteKeskustan puoluehallitus: Voimakas tuki Bernerin tavoitteille - "Saanut paljon kuraa niskaansa"

Perjantai 27.1.2017 klo 04.59

- Ennen kaikkea osoitimme tukemme ministeri Bernerille, joka on joutunut kovan julkisen ryöpytyksen kohteeksi, sanoo puoluesihteeri Jouni Ovaska.

    Keskustan puoluehallitus osoitti voimakkaan tukensa julkisen ryöpytyksen kohteeksi joutuneelle Bernerille.
    Puoluehallitus haluaa, että Bernerin selvitystä käytetään myös tulevien liikenneuudistusten pohjana.
    Puoluesihteeri Ovaska kiistää, että Bernerin esitystä olisi käytetty "koepallona" muutosvastarinnan kartoituksessa. ...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060481_uu.shtml

Kansalaistorille Bernerin puolesta mielenosoitus. Mikko Alatalo ja joku titityy laulamaan. #meilläonberner

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

ikuturso

Quote from: Laskentanuiva on 27.01.2017, 01:38:41
En ole tätä viimeisintä esitystä yksityisteiden uudesta hommasta joka astuisi voimaan 1.1.2018. (lisäys : siis lukenut)
...
Ja joku sertifioitu tieisännöinti Oy alkaa pikkuhiljaa hoitamaan yksityisteitä ja siihen lisäksi se paikallinen maajussi joka on ne tiet kesällä lanannut ja talvella aurannut ei voi sitten jatkossa hoitaa tuttua hommaa koska siinä pitää olla joku hemmetin tienhoitajan kurssi käytynä.
...

Tai sitten lakiesityksessä esitetyt suuremmat yhdistyneet tiekunnat joutuvatkin kilpailuttamaan tienhoidon, ja vaatimuksissa on jotain kalustoon, päivystykseen tms. liittyvää, jota paikalliset eivät pysty yksin hoitamaan ja joku korporaatio vie leivän. Kiitos näkemyksestäsi tässä, Laskentanuiva. Tiedän minkäväriset lasit puen myös ylle kun alan tuota lakiesitystä lueskella.

Pirkanmaallahan on jätehuoltocase. Roskia kerännyt Jätehuolto Oy on kuntien omistama yhtiö. Tuli uusi laki liittyen sako- ja umpikaivolietteen keräykseen. Jätehuolto otti pallon ja totesi alkavansa myös lietteen keräyksen. Vain Nokian kaupunki teki riittävät taustaselvitykset, jotta sai kerätä lietteensä itse. Kaikkien muiden kuntien lietteet kerää Jätehuolto Oy. Ympäristökuntien edustajat ja A. Raevaara Tampereelta äänestivät vastaan, mutta kaupunkiäänet riittivät yhdellä äänellä monopolin perustamiseen. Jätehuolto Oy kilpailutti kaikki paskatykkikuskit ympäristöstä, mutta jollain maajussilla, jolla on vaan traktori ja säiliö perässä, ei ollut resursseja yksin osallistua tarjoukseen. Eivät lyhyellä varoajalla osanneet edes perustaa yhteenliittymiä ja tarjota yhdessä, jolloin pienillä toimijoilla ei ole lupaa enää kerätä yksityisiltä lietettä. Yritykset saavat tehdä sopimuksen kenen kanssa haluavat.

Asiasta on nyt valitettu jo korkeimpaan oikeuteen ja markkinaoikeus on kieltänyt lietemonopolipäätöksen toimeenpanon. Kuntalaisten käsitys on se, että saavat edelleen sen vuoksi ajattaa lietteensä tutulla maajussilla, mutta Jätehuolto Oy:n käsitys on, että saavat jo tilapäisjärjestelyin aloittaa keräämisen kilpailuttamillaan yhtiöillä. Kilpailussa koko Pirkanmaa jaettiin vain kolmelle isolle yhtiölle ja yhdelle yksityiselle. Lisäleipä lähti monelta.

Nähtävissä on, meneekö tuo yksityistiekuvio samanlaiseksi pelleilyksi.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Hornsmith

Eli nyt ollaan siinä pisteessä että LVM ja VM eivät kerro kenellekkään yhtään mitään. Eivät kerro ketkä olivat liikennesotkua hämmentämässä, kun eivät ilmeisesti itsekään sitä tiedä???  :facepalm: Kuka teki mitä ja kuka sanoi kenellekin tätä, on täysi arvoitus???  :facepalm: :facepalm: Alkavat tulevalla viikolla tutkimaan kuka oli missä ja oliko hänkin siellä ja kuka sanoi kenellekin mitä jos ylipäätään kukaan sanoi mitään kenellekään jos lie ketään oli paikallakaan vai olivatko kaikki paikalla??? :facepalm: :facepalm: :facepalm:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005063293.html
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

pingviini

Quote from: Hornsmith on 27.01.2017, 15:27:51
Eli nyt ollaan siinä pisteessä että LVM ja VM eivät kerro kenellekkään yhtään mitään. Eivät kerro ketkä olivat liikennesotkua hämmentämässä, kun eivät ilmeisesti itsekään sitä tiedä???  :facepalm: Kuka teki mitä ja kuka sanoi kenellekin tätä, on täysi arvoitus???  :facepalm: :facepalm: Alkavat tulevalla viikolla tutkimaan kuka oli missä ja oliko hänkin siellä ja kuka sanoi kenellekin mitä jos ylipäätään kukaan sanoi mitään kenellekään jos lie ketään oli paikallakaan vai olivatko kaikki paikalla??? :facepalm: :facepalm: :facepalm:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005063293.html
Tuosta aivan  tulee mieleen tämä vanha vitsi


This is a little story about four people named Everybody, Somebody, Anybody, and Nobody.

There was an important job to be done and Everybody was sure that Somebody would do it.

Anybody could have done it, but Nobody did it.

Somebody got angry about that because it was Everybody's job.

Everybody thought that Anybody could do it, but Nobody realized that Everybody wouldn't do it.

It ended up that Everybody blamed Somebody when Nobody did what Anybody could have done

Hornsmith

^ Oliko tuo käännös jonkun ministeriön kausiraportista?
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!


Kni

Quote from: Hornsmith on 27.01.2017, 15:27:51
Eli nyt ollaan siinä pisteessä että LVM ja VM eivät kerro kenellekkään yhtään mitään. Eivät kerro ketkä olivat liikennesotkua hämmentämässä, kun eivät ilmeisesti itsekään sitä tiedä???  :facepalm: Kuka teki mitä ja kuka sanoi kenellekin tätä, on täysi arvoitus???  :facepalm: :facepalm: Alkavat tulevalla viikolla tutkimaan kuka oli missä ja oliko hänkin siellä ja kuka sanoi kenellekin mitä jos ylipäätään kukaan sanoi mitään kenellekään jos lie ketään oli paikallakaan vai olivatko kaikki paikalla??? :facepalm: :facepalm: :facepalm:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005063293.html


QuoteLiikenne- ja viestintäministeriö lähetti torstai-iltana erikoisen tiedotteen, jossa kerrotaan VM:n virkamiesten osallistuneen LVM:ssä tehdyn liikenneverkkoyhtiön selvitystyöhön alusta alkaen.

Mutta Orpo ei tiennyt tästä mitään, niinhän se kai oli?
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.


ämpee

Viimeisimmän YLE-uutisen mukaan Berner ei tiennyt mitä tekee, LVM ei nähtävästi osaa tehdä mitään, tai sitten sekään ei tiennyt mitä tekee, VM ei tiennyt mitä LVM tekee, kukaan ei enää tiedä yhtään mistään mitään.
Paitsi veronmaksajat varmuudella tietävät, että ainakin konsultit ovat jo ehtineet tienata.

Ihmetyttää millaista porukkaa siellä ministeriöissä on työssä, kun kukaan ei osaa tai tiedä mitään, ja kumminkin pitäisi jotain palkkansa eteen saada aikaankin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Uuno Nuivanen

Quote from: ämpee on 27.01.2017, 18:56:31
Ihmetyttää millaista porukkaa siellä ministeriöissä on työssä, kun kukaan ei osaa tai tiedä mitään, ja kumminkin pitäisi jotain palkkansa eteen saada aikaankin.

Ja valtio on nykyään palkkajohtaja. Ylitarkastaja on kai pienin titteli ja palkkaluokka.

Martin

Quote from: ikuturso on 27.01.2017, 15:24:14
Tai sitten lakiesityksessä esitetyt suuremmat yhdistyneet tiekunnat joutuvatkin kilpailuttamaan tienhoidon, ja vaatimuksissa on jotain kalustoon, päivystykseen tms. liittyvää, jota paikalliset eivät pysty yksin hoitamaan ja joku korporaatio vie leivän. Kiitos näkemyksestäsi tässä, Laskentanuiva. Tiedän minkäväriset lasit puen myös ylle kun alan tuota lakiesitystä lueskella.

Noissa on käsittääkseni nykyään aika usein esim päästörajoituksia traktoreille yms eli maajussin traktori ei välttämättä kelpaa vaan pitää olla uusinta uutta että ei tule saasteita.  :roll:
"Mä koin, että kokoomukselle koti on Euroopassa ja Raamattu roskissa ja isänmaallisuudesta on tehty rasismia." - Laura Huhtasaari SK 8.6.2017

Faidros.

Berner osti kylmästi perustuslakiprofessorit hiljaisiksi.
www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/4940
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Uuno Nuivanen

Mitäs muuten Faidros luulet, jos Jabban skodevero menee läpi, niin onko nämä viimeiset mp-messut Suomessa?   ???

Laskentanuiva

Tuo yksityistie homma onkin sitten näköjään jo pitkällä.
Esitys on 124sivua pitkä...muistaakseni.

Näinkö apinaa koijattiin, että heitettiin ilmoille ensin valtava myrsky tuon infra-yhtiöittämisen kautta jolloin tuotiin sitten itse varsinainen asia esiin muutaman päivän päästä. Joka olikin alun perin tarkoitus. Apinat ei huomaa.

sieltä muutama poiminta esityksestä (ulkomuistista)

- mahdollinen kiinteistörekisterinpitäjä
- tieisännöinti
- isommat yritykset voivat hoitaa isompia alueita
- busines ja biotalous tjms.

Tutustukaa itse. kvg.

Paljon hyvääkin mutta artistiko maksaa kaiken- tottakai.

terv. apina.

Lisäys miten maajussit voivat hyväksyä lakiesityksen joka voi viedä heiltä pahimmillaan osan töistä ja tuloista siis yksityisteiden hoidon kesällä ja talvella?  Keskusta potkii omiaan??

"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Ari-Lee

Kansalaiselle veronmaksajalle äänestäjälle pakkosyötetään paskaa, mikä vielä maksatetaan samalla viiteryhmällä. Ainakin minua alkaa paivä päivältä kiinnostamaan sanoa mistä merten petokalasta näyte on kaavittu. HARMITTAA!!!!!
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Mok

Quote from: Martin on 27.01.2017, 19:18:33
Quote from: ikuturso on 27.01.2017, 15:24:14
Tai sitten lakiesityksessä esitetyt suuremmat yhdistyneet tiekunnat joutuvatkin kilpailuttamaan tienhoidon, ja vaatimuksissa on jotain kalustoon, päivystykseen tms. liittyvää, jota paikalliset eivät pysty yksin hoitamaan ja joku korporaatio vie leivän. Kiitos näkemyksestäsi tässä, Laskentanuiva. Tiedän minkäväriset lasit puen myös ylle kun alan tuota lakiesitystä lueskella.

Noissa on käsittääkseni nykyään aika usein esim päästörajoituksia traktoreille yms eli maajussin traktori ei välttämättä kelpaa vaan pitää olla uusinta uutta että ei tule saasteita.  :roll:

Käytettävän kaluston on täytettävä tarjouspyynnöissä määriteltävät vaatimukset, alkometri pakolliseksi, kuljettajille ja koneille varamiehet ja -koneet ja niillekin varat jne. Yksittäinen traktorin omistaja ei tähän hevin pysty.

Kulttuurirealisti

Bernerin liikenneryöstöprojekti ja muutama muu hallituksen tekonen on tiivistetty uudeksi talousjärjestelmäksi: keputalismi.

QuoteKeputalismi tarkoittaa, että ensin rakennetaan julkisilla verovaroilla valtiolle tai kunnalle omaisuus. Ja sitten se myydään alihintaan kepulaisille kavereille "liiketoiminta-alustaksi".

http://pekkaelonheimo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/230276-kapitalismista-keputalismiin
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Impi Waara

Ei tullut yllätyksenä tämäkään. Suomessa politiikkaa on jo kauan tehty hämäystaktiikalla; lyödään tapetille jokin mieliä kuohuttava asia kaikkien mielenkiinnon sitomiseksi ja samaan aikaan toisaalla kuliseissa vähin äänin hoidellaan varsinainen agenda pakettiin.  >:(

Nouseeko nyt kehäkolmosen eteläpuoliset pitämään älämölöä meidän maalaisjunttien puolesta. Valistunut arvaukseni on ei.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Uuno Nuivanen

Tämä sopinee tähän:

QuoteKun en oikein ymmärrä tämän myöhäiskepulaisen verhokauppiaan talousmatematiikkaa, kysyisin arvon rouva ministeriltä. Tulisiko minulle halvemmaksi, jos yhtiöittäisin vaimoni? Nykyisellään hän aiheuttaa melkoisesti kuluja ja joidenkin kavereiden mielestä korjausvelkaakin on kertynyt melkoisesti vuosien saatossa.
Muutenkin kepulainen talousajattelu on erilaista kuin muilla kansalaisilla, esimerkiksi lapsilisien kohdalla. Muut tyytyvät siihen, että lapsilisät loppuvat, kun mukulat täyttävät kahdeksantoista. Mutta kepulaiset ministeri ovat sitä mieltä, että lisiä pitää maksaa heidän lapsilleen senkin jälkeen. Vai miten muuten voidaan selittää se, että verorahoilla maksetaan täysikäisten lasten harrastuksia. Räikeimpinä esimerkkeinä tuulivoimaloille jaetut pekkastuet ja huuhaa-biopolttolaitoksiin upotetut sipilöinnit. Jännityksellä odotan, koska valtion omistuksista vastaava pääministeri komentaa Fortumin ostamaan aimo osakkuuden myös Talvivaarasta, vai mikä sen konkurssikaivoksen nimi nykyään on. Kai sinne muutaman kepulaisen ministerin kakara on lapioinut sen verran rahojaan, että ne pitää sieltä verovaroin pelastaa. Ostihan Fortum viime kesänä kahdeksalla miljoonalla kolmasosan kepu-lasten olkiöljystä haaveilevasta nakkikioskista, jolla on tase vinossa eikä miljoonan liikevaihtoa. Saati että olisi sellaisia kauppoja kaukomaille tehnyt, joista se kehuskelee.
Moni poliitikko, ei pelkästään tuo verhokauppias, uskoo että onni koittaa, kun joku valtion hoitama toiminto saadaan yhtiöitetyksi. Ei koita, saadaan vain kulut nousemaan. Virastopäällikön titteli muuttuu toimitusjohtajaksi, jolle väsätään toimitusjohtajasopimus. Sitten vuokrataan reppava työsuhdeauto ja annetaan johtajalle lupa perustaa markkinointiosasto markkinoimaan palveluja, joita kansalaisten on lain mukaan pakko käyttää tai ainakin maksaa.
Monopolipalvelua tuottavia virastoja ei saa yhtiöittää, eikä missään tapauksessa yksityistää edes osittain. Lakisääteistä palvelua pitää tuottaa vain poliittisen valvonnan alaisuudessa. Silloin kansalaisilla on edes mahdollisuus vaihtaa hintatasoa valvovat poliitikot. Yhtiöitetyissä palveluissa sitä mahdollisuutta ei enää ole. Kuka tahansa voi tarkastaa sähkölaskustaan sähkön siirtomaksun viime kuukausilta ja miettiä, kuinka hillitysti alueellisen monopolin saanut yksityinen yhtiö tekee korotuksia monopolipalvelujensa hintoihin. Ja kuinka hyvin valvova viranomainen saa pidetyksi ne monopolihinnat kohtuullisina.
Yksityistäminen ei todellakaan tarkoita sitä, että perustetaan firma, joka laskuttaa kuntia tai valtiota. Aidosti yksityinen firma laskuttaa yksityisiä asiakkaita. Sote-uudistuksessakin puhutaan yksityistämisestä, vaikka pitäisi puhua verovaroilla ylläpidetyistä yksityisistä yrityksistä. ...

http://blogit.iltalehti.fi/kalle-isokallio/2017/01/30/kepulit-talkoot/