News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

sr

Quote from: ämpee on 24.01.2017, 13:01:54
Quote from: MotivaJotkut autonvalmistajat ovat esitelleet akunvaihtokonsepteja, jossa tyhjäksi ajettu sähköauton akku vaihdetaan palveluasemalla muutamassa minuutissa samanlaiseen täyteen ladattuun akkuun. Tällaisen palvelun yleistyminen helpottaisi sähköauton käyttöä pidemmillä matkoilla. Vaihtoakkupalvelu vaatisi kuitenkin eri automerkkien käyttämien akkujen ulkomittojen, napojen sijainnin ja mallin sekä jännitetason standardisointia, mikä ei ole kovin todennäköistä.

Jotenkin maagisesti autovalmistajat on saatu standardisoimaan muita asioita, kuten vaikkapa bensatankin kaula niin, että siihen menee juuri oikea pistooli huoltoasemalla.

En siis näe standardointia tässä ongelmana. Suurempi ongelma on minusta se, että tällaisesta "tankkaamisesta" seuraa se, että kenelläkään ei ole enää insentiiviä kehitellä monta latausta kestävää akkua, koska jos sellaisen hankit autoosi, niin seuraavan huoltoasemakäynnin jälkeen sinulla on jonkun romuakku tilalla. Myös kaikki toimenpiteet, joilla akkujen käyttöikää voi pidentää, tulisivat autoilijoille täysin hyödyttömiksi, koska akun käyttöikä ei olisi heidän murheensa, kun huoltoasemalta saisi aina uuden akun tilalle.

Lopuksi systeemissä pitäisi olla jonkinlainen hyvityssysteemi sille, paljonko akussa on vielä ytyä jäljellä. Kun nyt menet huoltoasemalle, ei tankkiasi ensin tyhjennetä siellä olevasta bensasta ja sitten maksat koko bensatankin täyttämisestä, vaan maksat vain siitä, paljonko tarvitset lisää menovettä.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

Archaeopteryx

Tesla S:n akku painaa 540kg, ja täyttää melkein auton koko pohjapinta-alan. Ei sitä ihan hetkessä vaihdeta, vaikka olisi miten standardi. Tutkittavana oleva tekniikka kasvattaisi energiatiheyden 350Wh/l --> 560 Wh/l, mutta siltikin akun paino olisi useita satoja kiloja autokäytössä (http://yle.fi/uutiset/3-8769810). Konkreettisesti käytössä vuonna jotain.

En ole sähköautoilua vastaan, päinvastoin tekniikka ja automaatio on ihan opiskeltu alakin, mutta en turhaan jaksa hehkutella epämääräisillä visioilla. En ymmärrä, miksi sähköautoista pitää väkisillä tehdä avaruusaluksen näköisiä muotoiluhirviöitä. Miksei tekniikkaa istuteta perusfarkkuun, jolloin tilat ja arkikäyttö olisivat sopivampia normikäyttäjälle? Samoin peräkärrynvetokyky olisi tarpeen, mutta aika harvassa sähköautossa mahdollinen.

Ottomoottoreista pitäisi päästä varsinkin hiukkaspäästöjen ja öljyriippuvuuden takia eroon, mutta tällä hetkellä vaihtoehdoissakin on hankalia puutteita. Vetypolttokennoissa vety ja sen varastointi, sähköautoissa akusto, kaasuautoissa surkea energiatiheys.

ämpee

Edelleen Berner jatkaa kiukutteluaan "loistavan" suunnitelmansa tultua toistaiseksi peruttua.

Liikenneministeri sanoo, että Suomessa on huolehdittava autokannan uudistamisesta ja korjausvelkaan pitää saada ratkaisu.

Onko tuo todellakin Bernerin tavoitteena, vai toimittelijan vääntö asian puitteissa ??
Autokannan uudistumista vastaan on kaikenlainen rasitteitten lisääminen, josta korjausvelan hoitaminen maksuja lisäämällä pitää huolen.

Kun liikenteestä kupataan varallisuutta yli nelinkertaisesti tienpidon vaatima rahamäärä vuosittain, niin on pelkästään poliittisesta tahdosta kiinni, että tuo neljännes osoitetaan siihen tienpitoon, eikä humpata maailman turuilla toisiin poliittisiin tarkoituksiin.
Mikäli poliitikot eivät voi osoittaa 25%:a tuloista tulojen ylläpitämiseen, on ehkä syytä vaihtaa poliitikot.

Edelleen koko ruljanssin takana on valtion tievarallisuuden ryöstön yrittäminen.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

RP

Teslallahan on ollut palvelu, jossa voi vaihtaa akkunsa täyteen - ja sitten sitten seuraavalla kerralla takaisin. Käsittääkseni ei ole osoittautunut menestykseksi. Mikään standardointi ei nähdäksnei voi ratkaista akkujen vanhenemiseen ym. liittyviä ongelmia niin, että huoltoasemilla akkuja voisi vaihtaa järkevästi yksityisomistajien välillä. Ehkä, jos akun omistuoikeus (ja vastuut, ja huolehtiminen kannan uusimisesta) kuuluisikin latausfirmalle, ja asiakas vaan maksaisi sähköstä + panttimaksun raudasta.

(en tosin löisi vetoa tuonkaan skenaarion puolesta)
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

RP

Quote from: Archaeopteryx on 24.01.2017, 13:35:31
En ymmärrä, miksi sähköautoista pitää väkisillä tehdä avaruusaluksen näköisiä muotoiluhirviöitä. Miksei tekniikkaa istuteta perusfarkkuun, jolloin tilat ja arkikäyttö olisivat sopivampia normikäyttäjälle?

Koska ne on ollut toistaiseksi sen verran kalliita, että auton on parasta näyttääkin kalliilta?

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

ämpee

Quote from: sr on 24.01.2017, 13:13:47
Quote from: ämpee on 23.01.2017, 22:57:27
Hauskuus oli noissa tuuli-, sähkö- tai aurinkovoimalla, ensimmäisen ja viimeisen väistämättä vaatima yhtä suuri korvaavan energian tuotto silloin kun ei tuule tai paista.

Niin, tuuli- ja aurinkovoiman perusongelma on siinä, että ne tuottavat epäsäännöllisesti. Sähköautojen tulo voi jopa helpottaa tätä ongelmaa, kun sähkön hinnoittelulla voidaan ehkä ohjata lataus niin, että autot lataavat silloin, kun aurinko- tai tuulivoimaa on tarjolla. Jos ajatellaan niitä kaupunkiautoja, joissa olisi vaikka 300 km toimintasädettä, mutta joilla ajetaan vain keskimäärin 40 km päivässä. Näiden lataamiseksi riittäisi se, että kerran viikossa sattuisi sähkö olemaan halpaa tuulen/paisteen ollessa sopivaa.

Tuuli- ja aurinkovoiman perusongelma on siinä, etteivät ne ole mitään 0-saastuttavia koska juuri tuon tuotannon epävarmuuden takia niiden lisäksi tarvitaan vastaava määrä tuotantoa johon voidaan luottaa.
Minulla mitään sitä vastaan, että jossain kaupungeissa ajellaan sähköautolla, pitkille taipaleille ja talveen niistä vielä ole.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Hornsmith

Olishan se tietysti noin tyylikästä kun olis uusi Tesla ja sen perässä hevoskärry tai peräkärryllinen työkaluja. Vanha ja paskainen Elitloppet toisi mukavasti kontrastia siihen vetoauton huoliteltuun muotokieleen.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!


Tabula Rasa

Quote from: ämpee on 24.01.2017, 13:45:37
Quote from: sr on 24.01.2017, 13:13:47
Quote from: ämpee on 23.01.2017, 22:57:27
Hauskuus oli noissa tuuli-, sähkö- tai aurinkovoimalla, ensimmäisen ja viimeisen väistämättä vaatima yhtä suuri korvaavan energian tuotto silloin kun ei tuule tai paista.

Niin, tuuli- ja aurinkovoiman perusongelma on siinä, että ne tuottavat epäsäännöllisesti. Sähköautojen tulo voi jopa helpottaa tätä ongelmaa, kun sähkön hinnoittelulla voidaan ehkä ohjata lataus niin, että autot lataavat silloin, kun aurinko- tai tuulivoimaa on tarjolla. Jos ajatellaan niitä kaupunkiautoja, joissa olisi vaikka 300 km toimintasädettä, mutta joilla ajetaan vain keskimäärin 40 km päivässä. Näiden lataamiseksi riittäisi se, että kerran viikossa sattuisi sähkö olemaan halpaa tuulen/paisteen ollessa sopivaa.

Tuuli- ja aurinkovoiman perusongelma on siinä, etteivät ne ole mitään 0-saastuttavia koska juuri tuon tuotannon epävarmuuden takia niiden lisäksi tarvitaan vastaava määrä tuotantoa johon voidaan luottaa.
Minulla mitään sitä vastaan, että jossain kaupungeissa ajellaan sähköautolla, pitkille taipaleille ja talveen niistä vielä ole.

Periaatteessa pumppuvoimalla voitaisiin saada riittävästi säätövoimaa että näistä saisi tarpeen mukaan. Ongelma silti arvaamattomuus. Toisinaan voi myrskytä jolloin kapasiteetti ei riitä tallettamaan kaikkea ja toisinaan voi olla pitkään ilman seisovaa ja pilvistä.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

sr

Quote from: ämpee on 24.01.2017, 13:45:37
Tuuli- ja aurinkovoiman perusongelma on siinä, etteivät ne ole mitään 0-saastuttavia koska juuri tuon tuotannon epävarmuuden takia niiden lisäksi tarvitaan vastaava määrä tuotantoa johon voidaan luottaa.

Minun pointtini oli se, että sähköautot tuovat jonkin verran helpotusta tuohon tuotannon epävarmuuspuoleen. Sähköautojen ajallisesti joustavan latauksen vuoksi on sähkösysteemiin mahdollista panna tuottajia, jotka tuottavat silloin, kun tuottavat ja sitten kulutus seuraa tätä hintaohjauksen ansiosta. Moni muu sähkönkulutus sen sijaan on vähemmän joustavaa.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

Hornsmith

Berner Taloussanomille:
Quote– En voi antaa periksi. Nämä ongelmat ovat ratkaistavissa ja niihin täytyy löytyy ratkaisu. Suomen etu ei missään tapauksessa ole, että nyt alettaisiin pakittaa, Berner sanoo.

Eli joku hässäkkä pitää saada runnottua maaliin, lopputuloksesta viis.

e: Linkki jäi pois. Lue ja hämmästy: http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000005058749.html
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Kni

Quote from: Hornsmith on 24.01.2017, 14:37:45
Berner Taloussanomille:
Quote– En voi antaa periksi. Nämä ongelmat ovat ratkaistavissa ja niihin täytyy löytyy ratkaisu. Suomen etu ei missään tapauksessa ole, että nyt alettaisiin pakittaa, Berner sanoo.

Eli joku hässäkkä pitää saada runnottua maaliin, lopputuloksesta viis.

Ja tämä uusin lausuntoko sitten rauhoittaa automarkkinat?
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Hornsmith

Quote from: Kni on 24.01.2017, 15:02:17
Ja tämä uusin lausuntoko sitten rauhoittaa automarkkinat?

Bernerillähän ei tietääkseni ole autoliikettä, joten mitä väliä.. Fokus täytyy pitää Suomen edussa ja mitättömät pikkuseikat on unohdettava.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Impi Waara

Kun nyt bernöröinti esitetyllä tavalla kaatui, on aika alkaa odottamaan kauhulla sitä, millä autoilijoita aiotaan rokottaa seuraavaksi. Taistelu voitettiin, mutta sota autoilijoita vastaan jatkuu.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Laskentanuiva

Onhan tämä edelleen varsin sekava homma kun PM ei ole tullut esiin ja katkaissut siipiä...

Autoliikkeet valittavat kaupankäynnin tyrehtymisestä ja samalla autotuojat ry. kannattaa esitystä mutta autotuojissahan ei olekaan muutamaa isoa jälleenmyyjä liikettä jotka nyt ovat julkisuudessa ihmetelleet koko soppaa.

Kai noilla autotuojilla olisi sitten perse kestänyt loppuvuoden vai olisiko se kompensoitu sitten jotenkin, olivat kuitenkin asian valmistelussa mukana.

Olisihan tässä 10-11kk:n aikana voinut hiukan keskittymistäkin tapahtua ....

Edelleen kuitenkin asia on auki ja Bernerin ulostulot hämmentävät ja samalla PM on hiljaa, jälleenmyyjät tuskin kiittävät tätä tilannetta.

Jos PM ei lyö peliä poikki omalla tai hallituksen ilmoituksella niin ainakin minä folioin, että asia voi hyvinkin toteutua vuodenvaihteessa autoveron osalta . Yhtiöittäminenhän on aika yksimielisesti torpattu.

Jos PM ei anna ilmoitusta niin folioin edelleen ettei hän uskalla/ pysty antaa  ilmoitusta koska ilmoitus ei ole totta sitten vuodenvaihteessa 2018.

"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Hornsmith

Kuntavaalien jälkeen alkaa tapahtua. Ne joutuu nyt himmailemaan ettei tornit murene.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Kyklooppi

Vaalien jälkeen perneri päästää helvetin valloilleen ja lesta siunaa, joka vitsaa säästää se lastaan vihaa.....
Tulkoon sellainen veromylly ettei pahemmasta väliä.
Ihmisjäte.

Kni

Quote from: Laskentanuiva on 24.01.2017, 17:12:51
Onhan tämä edelleen varsin sekava homma kun PM ei ole tullut esiin ja katkaissut siipiä...

Kyllä Berner päästi sellaisen autoveromörkön vapaaksi ettei sitä ihan helposti oteta enää kiinni. Vaikka Sipilä kuinka vahvasti katkaisisi siivet niin eipä se silti kovin uskottavaa olisi. Kansa muistaa vielä markkaa-ei-devalvoida -lupaukset.

Sipilä on aika pahassa paikassa. Voi Anne, minkä teit.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Ari-Lee

Quote from: Andy_81 on 24.01.2017, 07:19:42
Demokraattisessa maassa ministeri eroaisi välittömästi tälläisen farssin jälkeen.
Meillä ei ole oppositiota, jos sieltä ei kyseenalaisteta Berneriä koskevaa eduskunnan luottamusta.
En tiedä eduskunnan sääntöjä tarkkaan, mutta kun äänestetään hallituksen luottamuksesta, niin voiko samalla tavalla äänestää yhden ministerin luottamuksesta ja samalla tapaan saada se vaihtoon?

Berneri aiheutti toiminnallaan, etenkin asian julkituominen suurta vahinkoa autokaupalle joka etenkin viimeisen viikon aikana menenetti about pari tuhatta uuden auton kauppaa ja aiheutti epävarmuuden koko alalle, koska edelleen elää "pelko" autoveron poistamisesta joidenkin mielissä. Jos liikennekaari on tältä osin kuopattu, niin Anne joutaa vaihtoon. Epäonnistumisia ja epäselvyyksiä liian monta, finavia, yms. 


Suomen tapa tuntuu olevan, että ministerit sairastuu ja toinen tulee tilalle. Vanhasen lautakasajupakan jälkeen pm:ksi tuli Kiviniemi. Matille taisi tulla nivelrikko, joka sittemmin hoidettiin leikkauksella.
Veikkaan että kuntavaaleihin mennessä meillä on toinen liikenne- ja viestintäministeri. Kepu pelaa vaalipeliä ja tilalle tulee joku kepun "konkari".

Näiden ministerien olisi pitänyt erota jokainen vuorollaan omien aivopiereskelyjensä ja kansantaloudelle aiheuttamiensa tappioiden vuoksi. Meillä on ministeriehdokkaat loppuneet kauan sitten. Siksi ministerin määräaikaiset virat tulisi asettaa julkiseen hakuun. Pätevin ja sopivin valittaisiin. Mutta sekään ei toimisi, koska hyvä-veli-sulle-mulle-muut-ilman ja korruptio. Ja silti Sipilä ja Berner olisivat tulleet valituiksi ministerin virkaan. Molemmat tulivat liike-elämästä aivan täysin sivullisina, ulkopuolisina.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Hornsmith

Nyt näyttää siltä että Berner hyväksyy sen, ettei autoveroon kosketa tällä hallituskaudella. Berner vaatii silti asiassa etenemistä jo tämän vuoden puolella, eli yhtälö on selvillä. Autovero säilyy entisellään ja väylämaksut otetaan silti käyttöön. >:(
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Ari-Lee

Quote from: Hornsmith on 24.01.2017, 17:48:41
Nyt näyttää siltä että Berner hyväksyy sen, ettei autoveroon kosketa tällä hallituskaudella. Berner vaatii silti asiassa etenemistä jo tämän vuoden puolella, eli yhtälö on selvillä. Autovero säilyy entisellään ja väylämaksut otetaan silti käyttöön. >:(

#Unelma Wir schaffen das.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

dothefake

Eikö vielä autoihin saa pienoismallia sukekellusveneen atomivoimalasta koko auton eli-iäksi ja pidemmällekin. No ja sitten joku sanoo, että ne kolarit, no nehän vasta hienoja sitten olisivat.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Vesa Heimo

Quote from: dothefake on 24.01.2017, 18:32:55
Eikö vielä autoihin saa pienoismallia sukekellusveneen atomivoimalasta koko auton eli-iäksi ja pidemmällekin. No ja sitten joku sanoo, että ne kolarit, no nehän vasta hienoja sitten olisivat.

Ei saa ei, mutta esimerkiksi rahtialuksiin noissa olisi järkeä, kv. lainsäädäntö sekö perättömät ennakkoluulot aiheuttamassa poliittista painolastia ovat esteenä sille puhtaalle seilaamiselle.

Ydinreaktori rahtilaivaan on toki kallis, muttei saastuta. Lisäksi merellä onnettomuus suuntautuu kohti pohjaan, ja vesihän on suurinpiirtein paras säteilyblokkaaja mitä maailmassa on.

Iso lentotukialus seilaa yhdellä tankkauksella n. neljännesvuosisadan, rahtilaiva tankkaa "hieman" useammin kuljettaessaan tavaraa pitkin maapalloa, ja jokainen suurempi onnettomuus on välitön ekokatastrofi.

https://people.hofstra.edu/geotrans/eng/ch8en/conc8en/fuel_consumption_containerships.html
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

nimetönkeskustelija

Olipa iloinen uutinen. Berner sipilöineen alistui kansan tahdon alle. Alistumista lienee luvassa jatkossa lisää kunhan kansa pääsee taas äänestämään.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Mok

Quote from: nimetönkeskustelija on 24.01.2017, 21:12:55
Olipa iloinen uutinen. Berner sipilöineen alistui kansan tahdon alle. Alistumista lienee luvassa jatkossa lisää kunhan kansa pääsee taas äänestämään.

Alistuikohan sittenkään.  Tämä hanke autojen seurantaan taitaa olla uusi Guggenheim.  Ollilan esitys oli ensimmäinen yritys, Bernerin toinen ja ennen kuin kukko laulaa, tulee vielä kolmaskin kerta. Luultavasi kuitenkin vasta seuraavan hallituksen aikana.

Seuraavalla kerralla esitys valmistellaan paremmin. Nythän keskeinen syy hankkeen kaatumiseen oli se, että pitkä valmisteluaika olisi lamauttanut autokaupan. Seuraavalla kerralla otetaan opiksi ja muutos astuu voimaan seuraavana päivänä ( autoveron poisto,  kalliit aikaan perustuvat tienkäyttömaksut, mustat laatikot voidaan sitten asennuttaa, jos haluaa päästä kohtuullisilla käyttömaksuilla).

Peltipaita

Quote from: nimetönkeskustelija on 24.01.2017, 21:12:55
Olipa iloinen uutinen. Berner sipilöineen alistui kansan tahdon alle. Alistumista lienee luvassa jatkossa lisää kunhan kansa pääsee taas äänestämään.
Kosto tulee. Nämä eivät unohda. Satatuhatta matua ainakin.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Nuiva kansalainen

Quote from: Mok on 24.01.2017, 21:43:46
Alistuikohan sittenkään.  Tämä hanke autojen seurantaan taitaa olla uusi Guggenheim.  Ollilan esitys oli ensimmäinen yritys, Bernerin toinen ja ennen kuin kukko laulaa, tulee vielä kolmaskin kerta. Luultavasi kuitenkin vasta seuraavan hallituksen aikana.

Seuraavalla kerralla esitys valmistellaan paremmin. Nythän keskeinen syy hankkeen kaatumiseen oli se, että pitkä valmisteluaika olisi lamauttanut autokaupan. Seuraavalla kerralla otetaan opiksi ja muutos astuu voimaan seuraavana päivänä ( autoveron poisto,  kalliit aikaan perustuvat tienkäyttömaksut, mustat laatikot voidaan sitten asennuttaa, jos haluaa päästä kohtuullisilla käyttömaksuilla).

Seuraavassa hallituksessa tulee myös olemaan yksityisautoiluun (paitsi omaan autoiluun) vihamielisesti suhtautuva vihervasemmisto sossuilla höystettynä eli kyyti tulee olemaan todella kylmää.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015


Mr.Reese

Iilimadotkin päässeet osallisiksi. 331 000 eunukkia kaikenmaailman konsulteille räpsähti tästäkin episodista tileille. Yhdenkin firman nimi on jo paljon puhuva, JT-con.
QuoteLiikenne- ja viestintäministeriö maksoi satojatuhansia euroja konsulteille uuden liikenneverkkoyhtiön suunnittelusta.
Liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner (kesk) veti myöhään maanantaina illalla pois kovan arvostelun kohteeksi joutuneen esityksensä liikenneverkkoyhtiöstä. Hankkeessa autovero olisi poistettu ja liikenneverkko olisi yhtiöitetty.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005059639.html
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Tabula Rasa

Quote from: Peltipaita on 25.01.2017, 05:18:04
Quote from: nimetönkeskustelija on 24.01.2017, 21:12:55
Olipa iloinen uutinen. Berner sipilöineen alistui kansan tahdon alle. Alistumista lienee luvassa jatkossa lisää kunhan kansa pääsee taas äänestämään.
Kosto tulee. Nämä eivät unohda. Satatuhatta matua ainakin.

Njooh. Jos unohtaa pelätä kansan vihaa niin on kohtalonsa ansainnut tukittuaan kaikki keinot vaikuttaa demokraattisesti.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''