News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-04-22 IS: Jaakonsaari povaa hajoamista Perussuomalaisille

Started by PK, 22.04.2009, 10:31:39

Previous topic - Next topic

Kari Kinnunen

Quote from: Jaska Pankkaaja on 22.04.2009, 15:48:07
Mitä tulee hajoamiseen niin eiköhän ne suurimmat hajoajat ole demarien kentällä, moni toveri kun jää rannalle suojatöitä jaettaessa ja henkilökohtaisia tragedioitahan ne aina ovat. Paskat persut mihinkään hajoa, ainakaan lähivuosina: Timpan suosio on aivan suvereeni puolueen sisällä. Tämä on fakta piti joku propellipää siitä tai ei.

Melko valistunut arvaukseni on että jäsen Jaska on aivan oikeassa. PS sai aikamoisen vaalivoiton maakunnissa eikä siellä oikein kukaan tiennyt mitään Halla-ahosta.

PS:llä ja Soinilla on todella vahva kannatus maakuntien äenntisten demareitten parissa.

Meidänkin osaston ikä- ja ammattijakauma on sellainen, että tuskin osaavat nettiä käyttää kuin korkeintaan lapsostensa opastama postin lukemiseen.

Kattellaan nyt mitä tästä tulee. Minusta on kuitenkin sellainen asia, että yhden miehen perässä ei pidä mihinkään puolueeseen sitoutua.

Itse 'löysin' PerSut Jussin ansiosta. Siitä kiitän Jussia äänelläni ja kannattajakortilla.

Sitten katsotaan vuonna 2011 mikä on tilanne. Jos Jussi on ehdolla niin il(l)man muuta häntä.

Äänestys päätöksen tekee jokainen itse. Omat vaihtoehtoni ovat Jussi tai Freddy von Vaikeanimi.

IDA

Quote from: Manneri on 22.04.2009, 16:00:56
Hauskaa nähdä, että täällä suurin toivein ollaan odottamassa hyvillä mielin persujen hajoamista, kertoo kyllä taas osaltaan minkälaisia toivoja täälläkin oleskelee. Jos, persut muutamien yleisön pyynnöstä hajoaisi se, olisi kaikille meille, myös höyrypäille todellinen isku palleaan. Silloin ei maahanmuuttokriittisillä olisi mitään vaikutus kanavaa ja vaikuttaminen tulevaisuudessa ja Suomen pelastaminen, menisi taas monien monien vuosien päähän, mutta tämäpä ei kaikkia kiinnosta, vaan mielummin näkisivät tuhon, yhden ehdokkaan hyllyttämisen takia.

Kun, miettii tarkemmin monelta kantilta Soinin ja Co. Halla-Ahon hyllyttämikseksi näyttää viesti viestiltä ja päivä päivältä hiukan järkevämmältä ratkaisulta. Kari on kirjoittanut hyvän jutun aiheesta sivuten.

Onko tämä joku refleksi? Sama viesti tulee joka paikkaan.  ;)

Siis eihän täällä kukaan ole odottamassa hajoamista, vaan se oli Jaakonsaari, joka arveli PS:n hajoavan.

Kari Kinnunen

Quote from: Del on 22.04.2009, 15:51:46
Mitä jos Soini valituksi tullessaan ei otakaan mappipaikkaa vastaan? Kenelle paikka silloin annetaan?

Meneekö se automaattisesti PS+KD vaaliliiton toiseksi parhaalle? Paikkaa ei voine kuitenkaan testamentata kenellekään?

Kun se paikka menee joka tapauksessa jollekin toiselle. Soini tekee 'pelin politiikkaa'. Hänhän tulee kesken kauden pois Brysselistä osallistuakseen 2011 eduskuntavaaleihin.

jaakkeli

Quote from: Manneri on 22.04.2009, 16:00:56Hauskaa nähdä, että täällä suurin toivein ollaan odottamassa hyvillä mielin persujen hajoamista, kertoo kyllä taas osaltaan minkälaisia toivoja täälläkin oleskelee. Jos, persut muutamien yleisön pyynnöstä hajoaisi se, olisi kaikille meille, myös höyrypäille todellinen isku palleaan.

Ei sitä voi noin vain päätellä. Tässä tilanteessa on hyvin vaikea sanoa olisiko persjujen hajoamisesta hommalle hyötyä vai haittaa. Hajoaminenhan käytännössä voisi tapahtua joko niin että muut puolueet avaavat oviaan maahanmuuttokriitikoille ja matto vetäistään persujen kasvun alta pois (huono persuille mutta todennäköisesti hyvä asia hommalle) tai sitten niin että persut hajoavat kahdeksi puolueeksi (huono persuille mutta vaikea sanoa mitä se hommalle merkitsisi).

Puolueen hajoaminen olisi takaisku siinä mielessä, että kahden 4 % puolueen vaikutusmahdollisuudet ovat huonommat kuin yhden 8 % puolueen, mutta hajoaminen kahteen maahanmuuttokriittiseen leiriin myös lisäisi äänisaalista ja veisi mokuttajien paikkoja, kun hekin joille persujen äänestäminen on muuten liian vaikeaa voisivat äänestää maahanmuuttokriittistä ehdokasta. Tällä hetkellä on vaikea sanoa kumpi olisi hommalle parempi, homman pysyminen yhdessä puolueessa vaiko jakautuminen.

JM-K

Hauskaa nähdä, että täällä suurin toivein ollaan odottamassa hyvillä mielin persujen hajoamista, kertoo kyllä taas osaltaan minkälaisia toivoja täälläkin oleskelee. Jos, persut muutamien yleisön pyynnöstä hajoaisi se, olisi kaikille meille, myös höyrypäille todellinen isku palleaan. Silloin ei maahanmuuttokriittisillä olisi mitään vaikutus kanavaa ja vaikuttaminen tulevaisuudessa ja Suomen pelastaminen, menisi taas monien monien vuosien päähän, mutta tämäpä ei kaikkia kiinnosta, vaan mielummin näkisivät tuhon, yhden ehdokkaan hyllyttämisen takia.

Kun, miettii tarkemmin monelta kantilta Soinin ja Co. Halla-Ahon hyllyttämikseksi näyttää viesti viestiltä ja päivä päivältä hiukan järkevämmältä ratkaisulta. Kari on kirjoittanut hyvän jutun aiheesta sivuten.

Vähän kommenttia Mannerille:
1. Vaikka olenkin jo lähestulkoon virallinen Persujen hajottaja, en ole hajottanut mitään. Jos persut hajoavat, syypää on vain ja ainoastaan, siis ihan yksin, Timo Soini. Hän tässä säätämään alkoi.
2. Henkilökohtaisesti en ole sekuntiakaan toivonut enkä toivo, että persut hajoaisivat. Kuten olen jo monia kertoja todennut, paras vaihtoehto olisi ollut se alkuperäinen eli Halla-aho persujen listalla. Kuka alkoi säätämään tuota asiaa, minä vai Soini? En minä päätä persujen asioista, eli ainoa vaihtoehto on Soini.
3. Olen lähettänyt useita kertoja Soinille viestiä - sekä ihan suoraan että välikäsien kautta - että minun puolestani voidaan tehdä hyvinkin mielenkiintoisia ratkaisuja, jotta alkuperäinen suunnitelma toteutuu ja että Persut eivät ajaudu aivan kuralle, niin kuin nyt näyttää vahvasti käyvän. Tavoilleen uskollisena Soini ei vastaa koskaan eikä mitään.
4. Jos persut nyt tuhoavat itsensä, se ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö maahanmuuttokeskusteluun löytyisi uutta kanavaa. Uuden puolueen perustaminen on täysin toimiva vaihtoehto. Henkilökohtaisesti uskon, että mikäli sellainen perustetaan, on sen suosio ensi vaaleissa jo enemmän kuin persuilla tällä hetkellä.
5. Toisekseen, jos Soini kääntelee tuohon tahtiin takkiaan, niin näyttää vahvasti siltä, ettei persut nykymuodossaan tarjoa vaikutuskanavaa sen paremmin maahanmuuttokeskusteluun kuin mihinkään muuhunkaan. Puolueohjelma on niin paperinohut, että läpi näkyy pilvisemmälläkin kelillä.

Eiköhän tässä ollut jo olennainen. Ei muuta kommentoitavaa.

Tuomas2

Quote from: reino on 22.04.2009, 15:21:09
Quote from: Tuomas2 on 22.04.2009, 13:15:57
Quote from: reino on 22.04.2009, 11:13:23
Quote from: Tuomas2 on 22.04.2009, 11:02:04
Oikeastaan toivon tällaista tulosta ja että JH-a saisi vain 99 000 ääntä eikä pääsisi Brysseliin vaan jäisi Suomeen toimimaan eduskuntavaaleihin perustettavan vaalilistan kärkenä.

Jaa? Minä taas mietin, että Jussi toimii paljon paremmin minkä tahansa kärkenä, jos hänellä on tukenaan mepin roolista tuleva arvovalta ja EU-rahat.

Arvovallasta en sano mitään, mutta noille rahoille olisi varmasi käyttöä.

Ajoin takaa että jos Jussi pääsee läpi sitä ihmetellään viikko pari, mutta vaikea on edustajan saada kotimaan julkisuutta Brysselistä käsin. Jos Jussi pääsisi melkein läpi se toisi saman julkisuuden ja Jussi olisi Helsingissä jatkuvana piikkinä mokuttajien lihassa raportoimassa valtuustonkokouksista mihin rahaa ollaan taas polttamassa.

On se noinkin.

Mutta sovitaanko, että win-win-tilanne on tosi asia, kävi miten kävi. :)

Siis win-win tilanne jos Jussi Lähtee edolle ja me saamme masinoitua tutut ja tuntemattomat uurnille. Minulla on 400km äänestyskopille ja ei oikein tietoa voinko edes äänestää täällä (Puola) postitse.

Tuomas2

Vaalien jälkeen vasta tiedetään kuinka järkevä tuo ratkaisu oli. Minä olen jo useasti sanonut että Halla-aho oli ainut syy miksi minä äänestin PerSuja kaksissa edellisissä vaaleissa. Ei siksi että uskoisin yhden miehen pystyvän muuttamaan mitään, mutta ajattelin että jos PerSut saavat tarpeeksi ääniä se herättelisi muitakin puolueita maahanmuuttopolitiikan aiheuttamiin ongelmiin..

Jos PerSut kääntävät takkia ja Timon ministerikiimassa hylkäävät propelipäät he menettävät nuivien äänet (ainakin minun).

Samoin käy jos muut puolueet heräävät tilanteeseen, silloin äänestäisin puoluetta joka on EU:sta & NATO:sta & verotuksesta & naisen oikeudesta aborttiin lähempänä minun kantaani.

P

Quote from: Tuomas2 on 22.04.2009, 16:18:36

Siis win-win tilanne jos Jussi Lähtee edolle ja me saamme masinoitua tutut ja tuntemattomat uurnille. Minulla on 400km äänestyskopille ja ei oikein tietoa voinko edes äänestää täällä (Puola) postitse.

Äänestää voit Suomen konsulaatissa tai suurlähetystössä. Itse olen kerran ulkomailla asuessani käynyt suurlähetystössä äänestämässä. Ota passi mukaan ja varmista aukioloajat/ äänestysajat.

http://www.finland.pl/public/default.aspx?culture=fi-FI&contentlan=1

Kunniakonsulaatti on Gdyniassa. Tiedä sitten voiko siellä äänestää?

http://formin.finland.fi/public/default.aspx?nodeid=16669&culture=fi-FI&contentlan=1

Postiäänestyksiä lkomailta tyyliin USA ei Suomessa ole.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Hoff

Quote from: Hippo on 22.04.2009, 10:44:22
Itse olen jo pitkään ennen Jussin hyllyttämistä pitänyt mahdollisena, että PS tulee hajoamaan. Jaon kahdelle puolelle jäisivät "vennamolaiset" ja "propellipäät".
Sitten voidaankin luovuttaa. Homma on tuossa vaiheessa hävitty.
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

Hoff

Quote from: JM-K on 22.04.2009, 16:16:15
Uuden puolueen perustaminen on täysin toimiva vaihtoehto.
Millä tavalla? Uuden puolueen perustaminen on liian hidasta. Onko meillä aikaa tuollaiseen? Sittenpähän vihreät ja vasurit nauravat, kun puolet mokukriitikoista äänestävät persuja ja puolet tätä uutta puoluetta. Eipä saa kumpikaan paikkoja juuri mistään. Suomen kommunisteista on sanonta, että he mahtuvat samaan pakettiautoon, muttei samaan puolueeseen. Toivottavasti mokukriittisistä ei tarvitse tällaista vitsiä vääntää. Kuinkahan moni kansalainen on valmis äänestämään yhden asian puoluetta? Persut on kasvava isänmaallinen ja maahanmuuttokriittinen puolue, annetaan Soinille tämä kerta anteeksi. Hän painoi punaista nappia, kun ulkomaalaislaista äänestettiin. Eikä Soini taipunut allekirjoittamaan mokukritiikinvastaista vetoomusta. Soini ei ole polttanut siltoja lopullisesti. Pitäisikö meidän siis tehdä se?

Puolueen perustaminen on viimeinen epätoivoinen oljenkorsi, jota kannattaa harkita vasta sitten, jos Persut eivät ota Halla-ahoa eduskuntavaaliehdokkaakseen.
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

PK

Puolueen perustaminen on hidasta, 5000 kannattajakortin keräämiseeen menee 2-3 kertaa se aika, mitä 2000 kannattajakortin keräämiseen, siksi onkin aloitettava ajoissa. Kommunisteilla ei mene siksi huonosti, että heillä on liikaa puolueita, vaan siksi, että harva Suomessa kannattaa kommunismia. Suurin osa suomalaisista kannattaa nykyistä tarkempaa maahanmuuttopolitiikkaa. Tarkemman ppolitkiikan kannattajilla menee siksi huonosti, koska vain harva pystyy samaistumaan yhteen EU-populistiseen puolueeseen.

Manneri

Mukavaa, että kommentoit, mutta en tällä kertaa viitannut sinuun, mitenkään kuten jo vastasit viestissäsi sinä, et ole täällä toivomassa mitään tuhoa ja sekaannusta niinkuin jotkut toiset.

pelle12

4. Jos persut nyt tuhoavat itsensä, se ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö maahanmuuttokeskusteluun löytyisi uutta kanavaa. Uuden puolueen perustaminen on täysin toimiva vaihtoehto. Henkilökohtaisesti uskon, että mikäli sellainen perustetaan, on sen suosio ensi vaaleissa jo enemmän kuin persuilla tällä hetkellä.

Riippuu hyvin paljon millainen tuosta uudesta puolueesta tulee, ja osataanko valita paras mahdollinen strategia ja taktiikka. Uuden puolueen alkutaival on usein ohdakkeinen, jo pelkästään sen iskostaminen ihmisten tietoisuuteen vie aikansa, puhumattakaan skeptikoiden vakuuttaminen, että kannattaa äänestää ja ettei ääni mene hukkaan.

Hoff

Quote from: PK on 22.04.2009, 17:20:37
Puolueen perustaminen on hidasta, 5000 kannattajakortin keräämiseeen menee 2-3 kertaa se aika, mitä 2000 kannattajakortin keräämiseen, siksi onkin aloitettava ajoissa. Kommunisteilla ei mene siksi huonosti, että heillä on liikaa puolueita, vaan siksi, että harva Suomessa kannattaa kommunismia. Suurin osa suomalaisista kannattaa nykyistä tarkempaa maahanmuuttopolitiikkaa. Tarkemman ppolitkiikan kannattajilla menee siksi huonosti, koska vain harva pystyy samaistumaan yhteen EU-populistiseen puolueeseen.
Johan siihen suunnilleen 10% on samaistunut. Kuinka moni pystyy samaistumaan puolueeseen, jolla on yksi ainut tavoite, maahanmuuton saaminen hallintaan? Sinä ja minä ehkä pystymme, mutta monelle työttömyys, turva ja elintaso ovat tärkeämpiä asioita, eikä niitä yhdistetä maahanmuuttoon. Montaa kaupunkien ulkopuolella asuvaa asia ei voisi vähempää kiinnostaa. Yhden asian liikkeellä saadaan kasaan valitsijayhdistys, mutta ei sillä poliittista kenttää vallata.

IDA

Jos tämä nyt siihen menee, niin itse en suosittelisi mitään puoluetta vaan avoimilla listoilla eduskuntavaaleihin menoa.

JT

QuoteKuinka moni pystyy samaistumaan puolueeseen, jolla on yksi ainut tavoite, maahanmuuton saaminen hallintaan?

Yllättävän moni, jos asiana on maahanmuuton saaminen hallintaan. Päinvastoin, moni fiksu karttaa persuja kuin ruttoa heidän muiden poliitisten linjausten takia. Perusut eivät ole enää maahanmuuttokriittinen vaihtoehto, joten sellainen yhdenasianliike täytynee perustaa - ja nopeasti. Yhdenasianliike on hyvä, sillä se ei sulje muissa asioissa eri mieltä olevia ulkopuolelle. Kyllä näitä natonvastustajia, eu-kriittisiä ja köyhän ystäviä riittää muissakin puolueissa kuin persuissa ihan tarpeeksi.
Persut on Timo Soinin utopiatrippi, joka näköjään nykyisellään ainoastaan kusettaa maahanmuuttokriittisiltä äänet. Yksikään aidosti maahanmuuttokriittinen henkilö ei ole lähimainkaan menossa persujen listalta läpi seuraavissa eu-vaaleisssa tai ek-vaaleissa. Miksi haaskata äänet jonkun Vistbackan, Velton tai Soinin hyväksi? Mitä he ovat eduskunnassa saaneet aikaan? Ei edes yhdessä ainakaan enempää kuin Kari Rajamäki (SDP).
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)