News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

KYSELY: Persut tulevat hyvin toimeen - miten nuivat tienaavat?

Started by Ernst, 03.09.2011, 12:01:33

Previous topic - Next topic

Paljonko arvioit hankkivasi tänä vuonna,  brutto?

ei tuloja
17 (4.8%)
1 - 10 000
41 (11.5%)
10 000 - 30 000
76 (21.4%)
30 000 - 50 000
118 (33.2%)
50 000 - 70 000
58 (16.3%)
70 000 - 100 000
18 (5.1%)
100 000 - 150 000
10 (2.8%)
enemmän
7 (2%)
ei tarvitse tienata, koska rahaa on muutenkin tarpeeksi
10 (2.8%)

Total Members Voted: 354

Voting closed: 25.09.2011, 12:01:33

Rapsakka Rapu

Olen opiskelija.

Palkkatuloni olivat viime vuonna 10 000e tuntumassa. Tänä vuonna jäävät alle.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

Ernst

Quote from: Reich on 04.09.2011, 13:46:43
Mihin kategoriaan somali-yh-kotiäiti kaikkine harkinnanvaraisine tukineen pääsisi? :D

Ei tarvitse tienata kun rahaa on muutenkin -ryhmään.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Riippumatoton

Vaikka taidan kuulua tuohon "ei tarvitse" ryhmään, niin koko konserni tekee kyllä voittoa joka päivä, joten eivät ne tulot nyt ihan hevillä lopukaan.

Kivikova

Akateemisena pätkätyöläisenä ja tuotessuunnittelijana tuloni ovat tällä hetkellä n0lla. Aina taantuman iskiessä ensimmäisenä yritykset karsivat mainonnasta(graafiset suunnittelijat) ja toiseksi tuotesuunnittelusta (teolliset muotoilijat eli minä itse).

Normisti teollinen muotoilija tienaa keskimäärin 3.500€/kk, mutta kun talouden tilanne on tämä ja tulevaisuus ei näytä hyvälle, päätin lähteä hakemaan taiteen tohtorin koulutusohjelmaan. Onpahan sentään jotain tekemistä. Ja tietty 3d-mallintajana ja fotorealistisena visualisoijana voin aina tienata extraa freelance-hommista. Tosin nuo extrat tuskin yltää ihan tonne 3.500€ kuussa.  ;D
- Lukihäiriötä jo vuodesta 1977.
- Pessimisti ei pety!
- Tykkää Natsi-suklaa Eskimosta.

Semiretardi

Opiskellessa tulee tuo 500e/kk opintotukea, opintolainaa tulee nostettua ihan vaan elintason korottamisesti ja aina välillä tulee töitäkin tehtyä. Tämä toki sen takia, että on joskus saanut jalan sellaiseen firmaan oven väliin mistä löytyy yksittäisiä työpäiviä / satunnaisia iltapäiviä jne.

Aikaisemmin olen ollut muutaman vuoden työelämässä kuuluen tuohon 10,000-30,000 välikköön, mutta silloin tehdyt hommat oli sellaisia joita ei pitemmän päälle haluaisi tehdä. Näinpä siis vapaaehtoisesti pienituloisena (harvassa on ne kuukaudet kun jää "minimitoimeentulon" verran rahaa käteen asumismenojen jälkeen) parempaa huomista odotellessa.

Kaptah

11850 euroa saa opiskelija tienata jos nostaa opintokuukausilta tuet, ja näyttää pahasti siltä että ei ole vaaraa tuon ylittymisestä tänä(kään) vuonna. Aikaisempaa lähemmäs kuitenkin päästään, ehkä jopa viisinumeroisiin lukuihin.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Mika.H

Quote from: Kivikova on 05.09.2011, 13:19:07
Ja tietty 3d-mallintajana ja fotorealistisena visualisoijana voin aina tienata extraa freelance-hommista. Tosin nuo extrat tuskin yltää ihan tonne 3.500€ kuussa.  ;D

jaahas. tuollaiselle voisi olla käyttöä. asevelisopuhintaan tietysti, lama kun on..;)

jos kiinnostaa niin paa yvtä.
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Suvaitsija

Opiskelija, palkkatuloja kesätöistä noin 10000 euroa. Plus apurahat nollatutkimukseeni noin 8000 euroa. Keskivertohumanistiopiskelijaa paremmin siis menee, otaksun ;D Ehkä pääsee jopa oikeisiin töihin puolen vuoden kuluttua.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Kivikova

Quote from: Mika.H on 05.09.2011, 15:41:30
Quote from: Kivikova on 05.09.2011, 13:19:07
Ja tietty 3d-mallintajana ja fotorealistisena visualisoijana voin aina tienata extraa freelance-hommista. Tosin nuo extrat tuskin yltää ihan tonne 3.500€ kuussa.  ;D

jaahas. tuollaiselle voisi olla käyttöä. asevelisopuhintaan tietysti, lama kun on..;)

jos kiinnostaa niin paa yvtä.

Ilmoittele prokkiksesta, niin katsotaan mitä voin tehdä. Ai niin ja todellakin softat ovat laillisia, ei demonoidin tai btjunkien "alekorista" poimittuja. 8)
- Lukihäiriötä jo vuodesta 1977.
- Pessimisti ei pety!
- Tykkää Natsi-suklaa Eskimosta.

Kaarle

Jossain 45-50 k€ välillä pikku pääomatulot mukaanlukien.

Ernst

Quote from: Kaarle on 06.09.2011, 13:01:49
Jossain 45-50 k€ välillä pikku pääomatulot mukaanlukien.

Hyvätuloisia tai pärjääviä nuivia tähän asti, siis noin useimmiten.

Vastatkaa nyt loputkin, kun aikaa on.

matti

Vähän alle 60 k€ palkkatuloja ja ehkä 10 k€ pääomatuloja. Palkkatulot laskivat kun perustimme firman ja rupesimme yrittäjiksi, mutta työ on hauskempaa kuin koskaan aikaisemmin. Uskon, että firmastamme tulee vielä iso bisnes.

Topi Junkkari

Viimeisten kymmenen vuoden aikana henkilökohtaiset vuositulot ovat olleet parhaimmillaan yli 80 tuhatta euroa, silloin kun olin menestyvä yrittäjä ja tein niin sanotusti töitä vuorotta, ja romahduksen jälkeen heikoimmillaan sairauspäivärahoja alle 10 tuhatta euroa vuodessa.

Kyllä täältä vielä noustaan. Failure is not an option.

<--- EDIT VUOSILUKU: 1973 oli hyvä hompanssivuosi. En tosin ollut pienenä söpö ja pörröinen, vaan enoni sanoi minua muutaman päivän ikäisenä bantuneekerin näköiseksi.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Taavitsainen

järkkärinä tai varapoliisina eli vaksina ei tienaa mahottomasti eli jää alle 10k.
pakkoa sanoa että V*TUN HUBAA, jvt ja vaksit pussittaa varkaat/juopot/mellestäjät ja tekee itse työn ja jetsonit käy vaan korjaamassa valmiin paketin ja tienaa enemmän.
EPÄKOHTIA?!
Polta sillat jotka jätät taaksesi, sillä et voi koskaan tietää kuka voi seurata perässäsi.

Adolf Stege

Eihän tässä mitenkään pärjättäs, jos emäntä ei kävis töissä ja hevoset juoksis niin hyvin. ;D

Sunt Lacrimae

Quote from: Taavitsainen on 11.09.2011, 12:50:27
järkkärinä tai varapoliisina eli vaksina ei tienaa mahottomasti eli jää alle 10k.
pakkoa sanoa että V*TUN HUBAA, jvt ja vaksit pussittaa varkaat/juopot/mellestäjät ja tekee itse työn ja jetsonit käy vaan korjaamassa valmiin paketin ja tienaa enemmän.
EPÄKOHTIA?!

You tell me. Taitaa vielä teikäläisellä olla korkeampi tasopalkka kun mulla jos työskentelet VTES:n alaisena. Pakko suostua tällä huimaavalla kakkostason palkalla mitä ihmeellisempiin vuorosuunnittelun aivopieruihin (parhaat ovat olleet 24h työputkia joista puolet autolla suhailua) että saa tarpeeksi massia.
Play stupid games, win stupid prizes.

MustaLeski

Lapsosen kanssa kotona, joten rahavirrat on mitä on. Loisin siis mieheni rahoilla, olen tuhlaileva materialisti kalliilla maulla, joten nuivat tulonsa ovat pakostakin hyvät. Olen niiiin sen arvoInen  :-*

JaskaJokunen

ryhmään 1-10000€ kuulunut jo jonkin aikaa...

opiskelijana tuli tehtyä keikkaa, jolloin tulot olivat ~5000€/vuosi, joten edelliset 3 vuotta ollut jo kyseisessä ryhmässä.
nyt inttiläisenä tulot tulevat jäämään vieläkin matalammiksi kun päiväraha on 4,70€/päivä ensimmäiset 6kk ja 8.00€ seuraavat 3 kk (ja 11.20€ siitä seuraavat 3kk)

nopealla laskutoimituksella tienaan tänävuonna (lasken alkaen suomen valtion palvelukseen astumisesta)....
4.70 x 180=846€
8.00 x 90=720€
=1566€ (huhtikuun 5. mennessä)

tästä eteenpäin luultavasti yritän saada edes jonkinsortin töitä opiskelujen jatkumiseen saakka syksyllä.

Anor Nó Mille Fortis

Kimmo Pirkkala

Quote from: MustaLeski on 11.09.2011, 13:43:57
Lapsosen kanssa kotona, joten rahavirrat on mitä on. Loisin siis mieheni rahoilla, olen tuhlaileva materialisti kalliilla maulla, joten nuivat tulonsa ovat pakostakin hyvät. Olen niiiin sen arvoInen  :-*

Olet todellakin sen arvoinen.

Ja omia juuri tämän hetken tulojani joutuisin varmaan about puolittamaan vs. aiempi kommentti.

t. 4-pv-vanhan tytön isä lojumassa isyyslomalla.
:)

Brandöt

Quote from: wekkuli on 11.09.2011, 14:04:31
t. 4-pv-vanhan tytön isä lojumassa isyyslomalla.
:)

Oi, Onnea paljon hänestä, Wekkuli!!  :D (Sori muille OT - oli pakko).

PaulR

Ernst