News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-09-01 Martti Ahtisaari: Suomalaiset, pyytäkää maahanmuuttajia kahville

Started by Suomitalon renki, 01.09.2011, 21:13:46

Previous topic - Next topic

ikuturso

Olen kätellyt Maraa hänen ollessaan presidentti.

Ihan väärä mies presidentiksi. Olisi pysynyt rauhanturvahommissa. Ne hän osasi.

Ilman Maraa olisi saatu Ellu Rehn presidentiksi ja Tavjaa ei olisi tarvinnut presidentiksi sen vuoksi että on naisoletettu.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Pallopääkissa

Muistaakseni Ahtisaari sai Nobelin palkinnon osoituksena rauhan saamisesta Indonesian ja Acehin välille.

Kosovo olisi varmaan kannattanut jakaa Serbian ja Albanian kesken siten että serbialueet liitetään Serbiaan ja albaanialueet Albaniaan. Jugoslavian perustaminen 1918 oli kaiken sotkun syy, mutta se ei ollut Maran vika. Parempi olisi ollut perustaa ne valtiot mitkä siellä nyt ovat, poislukien Kosovo ja Makedonia. Tässä tilanteessa Makedonia olisi varmaankin Bulgarian osa.

Lisäys: Maran sisko Heli Ahtisaari oli kotitalousopettaja kun olin 7. luokalla. Ihan kiva opettaja. Olisi pitänyt ottaa kotitalous valinnaisaineeksi kun Heli piti vanhat ryhmät 8. ja 9. luokilla.
Kansalliskonservatiivi ja arvokonservatiivi.

Luotsi

Quote from: -PPT- on 16.10.2023, 21:56:23
Demarien puolue koneisto ei ylipäätään Ahtisaaresta pitänyt. V1994 vaalit oli määrä olla itsestäänselvän kruununperijän Sorsan voitto mutta kaikille ihmisille avoin esivaalit muutti tilanteen.

Seuraavia vaaleja varten sääntöjä muutettiinkin että piti jotenkin todistaa olevansa demari että sai äänestää.

Ahtisaari olisi halutessaan voinut asettua ehdolle toiselle kaudelle mutta demarit eivät käyneet pyytämässä häntä koska eivät pitäneet hänestä.

Demarithan ovat toiminnassaan hyvin vahvasti naimisissa ay-liikkeen kanssa ja vice versa. Ahtisaari taas ei juurikaan ollut ay-liikkeen kanssa tekemisissä, syystä tai toisesta - ehkä ei vain tuntenut "yhteyttä". Eli demarien ruohonjuuritason toiminta oli hyvin kaukana Ahtisaaren maailmasta ja siihenhän 2. pressa-kausikin taisi kilpistyä.
Halosen taustahan taas oli nimenomaan ay-juristina eli "demariakselilla" päinvastainen vs Ahtisaari.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Pallopääkissa

Tarja Halosen laittaminen demareiden presidenttiehdokkaaksi v. 2000 vaaleihin taisi olla sorsalaisten kosto Maralle. Tietääkö joku tarkemmin? Mara piti epäluottamuksen osoituksena sitä että Halonen tai kukaan muu demari tavoittelisi presidenttiehdokkuutta. Jos Mara olisi tavoitellut uudestaan ehdokkuutta, miten puolueväki olisi äänestänyt Maran, Punamuumin ja muiden välillä?
Kansalliskonservatiivi ja arvokonservatiivi.

Totti

Quote from: -PPT- on 16.10.2023, 21:56:23
V1994 vaalit oli määrä olla itsestäänselvän kruununperijän Sorsan voitto mutta kaikille ihmisille avoin esivaalit muutti tilanteen.

Heh, hieman huvittaa se, että itsellänikin oli pieni osa Sorsan kaatamisessa. Ainoa kerta jonka olen äänestänyt demaria, oli nimittäin juuri näissä demarien esivaaleissa, jossa äänestin Sorsaa vastaan eli Ahtisaarta.

Olin aina pitänyt Sorsaa tunkkaisena demaripolitrukkina ja täysin sopimattomana presidentiksi. Sorsan alati roikkuvat lökäpöksyt ja muutenkin lumppuisen juoppomainen olemus (Sorsa pidettiin viinamiehinä) olisi suorastaan ollut kiusallista Suomelle. Kun sain tietää avoimista esivaaleista, päätin sitten mennä nimenomaisesti äänestämään Sorsan pihalle.

Vaikka Ahtisaari oli demarien ehdokas niin ei häntä kovin kummoisena demarina voinut pitää. Hän myös kritisoi demaripuoluetta ja oli muutenkin aika oikeistolainen ajatuksiltaan mm. Naton suhteen. Demarius taisi lopulta yltää lähinnä presidenttiehdokkuuteen ja hän olisikin voinut olla melkein minkä tahansa puoleen ehdokas.

QuoteAhtisaari olisi halutessaan voinut asettua ehdolle toiselle kaudelle mutta demarit eivät käyneet pyytämässä häntä koska eivät pitäneet hänestä.

Ahtisaari ei ollut hyvä pressa. Oikeastaan hän oli sotien jälkeen toiseksi huonoin Haloskan jälkeen, tosin eri lailla huono kun Haloska. Siinä missä Haloska oli suorastaan vaarallinen pohjattomassa typeryydessään, Ahtissari oli pressana aika saamaton ja hänen ns. "maakuntakierrokset" haiskahti hieman teennäiseltä kansanläheisyydeltä.

Ulkomaan diplomatiassa hän menestyi selvästi paremmin eikä niitä saavutuksia ole syytä mollata. Presidenttinä hän oli kuitenkin mies väärässä paikassa heikon arjen politiikan sisäpoliittisen osaamisen takia.

Ahtisaaren uran kokonaisuus on kyllä Suomelle kunniaksi vaikkei kaikki hänen rauhanhankkeet menneet maaliin täysin ilman ryppyjä. On kuitenkin muistettava, että kansainvälinen diplomatia on myös osaltaan sattuman kauppaa eikä paraskaan diplomaatti pysty aina vaikuttaa aisoihin haluamansa suuntaan.

Ahtisaarta voidaan pitää vaatimattomasta sisäpoliittisesta urasta huolimatta pitää Suomen politiikan suurmiehinä.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Kim Evil-666

Oli Ahtisaaresta mitä mieltä tahansa- oli hän kuitenkin parasta- mitä demareilla on ollut pöytään laittaa. Ei läpi mädättynyt- ja kansainvälinen ura hakee vertaistaan suomalaisessa kontekstissa. Edeltäjänsä oli täysin mitään sanomaton- ja seuraajansa kuun pimeältä puolelta.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Riukulehto

Quote from: ikuturso on 16.10.2023, 22:31:33
Olen kätellyt Maraa hänen ollessaan presidentti.
Olen myös kätellyt, mutta hän ei ollut vielä tuolloin presidentti. Tammikuussa 1994 olin 17-vuotiaana katsomassa hänen vaalitilaisuuttaan Ouluhallissa. En saanut äänestää vielä noissa vaaleissa, mutta olin tuolloin alaikäisenä märkäkorvana kova Marafani.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Riukulehto

^ Mielenkiinto Ahtisaarta kohtaan heräsi tuolloin hänen hahmonsa "koristaessa" paikallisen jalkapalloseuran pelipaitaa.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

sutki

Mara kiersi ahkerasti Suomea kampanjoidessaan. Kävin katsomassa yhden tilaisuuden ja siellä kehotettiin henkeä laulamalla "Rakastan elämää" ja ei Mara huono laulaja ollut.
Tanssilattiallakin varmaan osasi kuviot vaikka lakerikengät oli välillä liian liukkaat ja kotiin tultiin laastari otsassa. Siitähän tuli hetkeksi kuuluisa drinkki kera laastarin.
Eli kansa kyllä piti Ahtisaaresta, mutta SDP ei.

Mitä mahtaa ajatella SDP johto nyt kun Urpilainen kyntää gallupeissa?
Li Andersson 2.4.2023:  "Vituttaa kuin pientä eläintä"
Kotus kesäkuu 2024: "Kuukauden sana kesäkuussa 2024 on jytkyli"

Kim Evil-666

^
QuoteMitä mahtaa ajatella SDP johto nyt kun Urpilainen kyntää gallupeissa?

Rotusääriä (verkkosukissa)
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

-PPT-

1990-l lopussa yleltä tuli iltalypsy-niminen poliittinen satiiriohjelma. Ahtisaari oli sen vakiopilkanaihe. Hänen tapaansa puhua ja jopa hänen kävelyänsä pilkattiin.

Ahtisaari itse sanoi että ei häntä pilkka haittaa mutta jättäisivät hänen perheenjäsenensä kuitenkin rauhaan. Ko ohjelma nimittäin pilkkasi myös Eeva Ahtisaarta.

Niobium

Ketään ei minun mielestäni ole oikeutta pilkata fyysisten ominaisuuksien mukaan. Ne eivät ole välttämättä omaa valintaa.

Olen seurustellut liikuntavammaisen kanssa ja nähnyt mitä se todellisuus on. Aika karua katsottavaa ihan normaalielämässä,

Jos joku on ylipainoinen tai luurangonlaiha, niin se ei vaikuta hänen ajattelukykyynsä. Stephen Hawking on esimerkki.

Jos Ahtisaarella oli lonkkaongelmia,  niin so what? Äijä teki työtä, johon uskoi.

"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

Emo

Televisiossa on pyörinyt puolestapäivästä alkaen ohjelmaa edesmenneestä presidentti Martti Ahtisaaresta ja hänen valtiollisista hautajaisistaan. Vaikuttava hieno tilaisuus. Tasavallan presidentti Niinistö totesi muistopuheessaan, että Martti Ahtisaari ei ollut poliitikko, hän oli diplomaatti.

https://areena.yle.fi/tv/suorat

Saattue on parhaillaan matkalla kohti Hietaniemen hautausmaata.

ikuturso

Ei oikein jaksa katsoa näitä marahehkutuksia. Olen ehkä kyyninen, mutta en koskaan ole pitänyt Ahtisaaresta. Hänen ansionsa ovat (rauha hänen muistolleen) ehkä suuret, mutta luonne ja tapa puhua muista ja pitää omaa totuuttaan parempana vieroksuttivat minua. Jopa se, että kotona oli kuvausryhmä, kun puhelin soi ja Mara tuumasi rauhannobelista, että "nyt se tuli". Hän oli sitä jo vuosia odottanut ja muistaakseni jotain nobelin saajaa jo kritisoinut, kun meni silloin omalta kohdalta ohi. Hän oli varma, että joskus sen saa ja oli vain ajan kysymys, että mediakin oli kylässä, kun puhelin lopulta soi.

Uuden suomen artikkeli maksumuurin takana, google näyttää:
QuoteAhtisaari kuittaili Al Gorelle
ahtisaari kuittaili al gorelle sivustosta www.uusisuomi.fi
Ahtisaari arvosteli epäsuorasti menneiden vuosien valintoja, jotka ovat kohdistuneet ympäristöjärjestöihin ja konfliktien osapuoliin. Viime...
Ja Keskisuomalainen:
QuotePresidentti Martti Ahtisaari ei perjantaina ollut kovin yllättynyt saamastaan Nobelin rauhanpalkinnosta.

- Komitea palasi tänä vuonna periaatteeseen, jota ei ole kovin monesti aiemmin noudatettu, eli siihen, että palkinto annettiin rauhanvälittäjälle. Koska tämä oli valintaperusteena, mahdollisuuteni tietenkin paranivat. Minulla on loppujen lopuksi aika vähän kilpailijoita tässä kategoriassa, Ahtisaari sanoi Helsingissä pidetyssä tiedotustilaisuudessa.

Useasti aiemmin voittaja-arvailuissa mukana olleen Ahtisaaren mukaan palkinnon saamista ei kannata etukäteen kovasti miettiä. Hän myönsi kuitenkin, että viime vuonna odotukset palkinnon saamisesta olivat paljon korkeammalla kuin tällä kertaa.

Tuolloin palkinto meni hallitustenväliselle ilmastopaneelille IPCC:lle ja Yhdysvaltojen entiselle varapresidentille Al Gorelle ilmastonmuutoksen vastaisesta työstä.
https://www.ksml.fi/paikalliset/2736077

Omalle vaimolleen voi sanoa, että "se palkinto olisi kuulunut minulle - jo monena vuonna", mutta ei medialle.

Kiitos ja anteeksi suurmiehen mollaamisesta.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Caucasian

^ joo palataan arvosteluun myöhemmin mm Kosovon osalta (Serbiassa tuskin Marasta digataan kovinkaan paljon)

Muuttohaukka

Ahtisaari ei ollut minun mieleiseni presidentti mutta arvostan miehen polkua evakkopojasta presidentiksi ja rauhan nobelistiksi.

Rauha Ahtisaaren muistolle!

Haloskan tulevaa hautaamisjuhlaa en tule katsomaan sekuntiakaan. Tuo X-twiittailija on niin vastenmielinen olio.

Emo

Saahan sen sanoa, että "palkinto olisi kuulunut minulle", ja sen saa totisesti sanoa myös medialle.
Ahtisaaren jälkeen on tullut sen sortin tavjaa ja sannaa että 🤢
Mahtisaarella on/oli sentään oikeita saavutuksiakin joten miksi pitäisi vaatimatonta teeskennellä?

Halonen huojui vaarallisen näköisesti kirkossa seppelettä viedessään, näytti että kaatuu. Onneksi älysi pyytää paluumatkalle kadetin käsikynkkään saattajaksi.
Bile-Sannasta näin lehtikuvan, oli korviinsa laittanut iltapukukokoiset korvikset - tyylitajuton narsisti.

sakarit

Ahtisaari oli lama-ajan Suomeen erinomainen presidentti. Kiersi maailmalla yrittäen saada suomalaista vientiä ja töitä tänne pula-Suomeen. Ei tainnut juuri kuulua presidentin tehtäviin, mutta hän halusi auttaa kansakuntaa hädässä. Ihan super!

Hamsteri

Rippistä Ahtisaarelle. Tosin varmaan perus kaksinaismoralisti, jolla harvemmin mitään Kontulan somaleita kävi kahvilla, samaan aikaan kun oli pakottamassa paskaansa kaikille muille.

"Hei, ottakaa vaan Abdi kahvittelemaan ja joukkoraiskaaman teidät, kun kahvittelen chileläisten koulutettujen diplomaattien kanssa ekan maailman ympäristössä, jossa kaikkien ÄO on 120. Ps. rasistit pahoja".

En olisi äänestänyt.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Emo

Vanhat hauraat lesket ovat aina niin liikuttavia. Tänään rouva Eeva Ahtisaari punainen ruusu kädessään poikansa tukemana. Muistamme vastaavassa tilanteessa rouva Tellervo Koiviston kuusi vuotta sitten tyttärensä Assin kanssa.
Tai kuningatar Elizabeth yksin mustassa maskissa miehensä hautajaisissa.
Kaunista, vaikka surullista. Näin se vaan elämä menee, jos riittävän vanhaksi elää.

Nikolas

Nobelin rauhanpalkinto oli hieno juttu, ja kyllähän Ahtisaari teki sen eteen duunia.

Itse rauhanpalkinnosta pieni pohdinta: Sopii kyllä ihmetellä miksi myös Barack Obama sai Nobelin rauhanpalkinnon oltuaan virassa vasta kahdeksan kuukautta, sillä eikös hän lopulta kaikki kaksi kautta Valkoista taloa kärsittyään ollut yksi Yhdysvaltain eniten sotineista presidenteistä? Onko Nobelin rauhanpalkinnosta tullut eräänlainen Helsingin yliopiston tohtorinhattu, jonka voi saada joko todellisilla ansioilla tai pigmenttiperusteisesti?

Penan kaveri Eki

Quote from: Emo on 10.11.2023, 16:29:46
Bile-Sannasta näin lehtikuvan, oli korviinsa laittanut iltapukukokoiset korvikset - tyylitajuton narsisti.

Ja Marimekko-sateenvarjo. Ehkä taiteilijan vapaudella, mutta ei voi ymmärtää.

Toisaalta, piispa Huovisella oli musta sateenvarjo, jossa huomaamattomasti karjalasta kajahtaa -kuvio. Ajattelen, että oli hiljainen kunnianosoitus Maralle.

Puolustusministeri sekä moni muu olivat tainneet unohtaa mustan lierihattunsa kotiin. Ja mustat hansikkaat joka toinen.
"They were some bad people... I say hombres."

Emo

Halla-aholla oli mustat hansikkaat.

Vielä kerran: hieno tilaisuus. Koskettava.

Ruotsin Kaarle Kustaa istui Eeva ja Marko Ahtisaaren takana. Sai hänkin kuulla upeaa suomalaista musiikkia.

Augustus

Quote from: ikuturso on 10.11.2023, 15:56:18
Ei oikein jaksa katsoa näitä marahehkutuksia. Olen ehkä kyyninen, mutta en koskaan ole pitänyt Ahtisaaresta. Hänen ansionsa ovat (rauha hänen muistolleen) ehkä suuret, mutta luonne ja tapa puhua muista ja pitää omaa totuuttaan parempana vieroksuttivat minua. Jopa se, että kotona oli kuvausryhmä, kun puhelin soi ja Mara tuumasi rauhannobelista, että "nyt se tuli". Hän oli sitä jo vuosia odottanut ja muistaakseni jotain nobelin saajaa jo kritisoinut, kun meni silloin omalta kohdalta ohi. Hän oli varma, että joskus sen saa ja oli vain ajan kysymys, että mediakin oli kylässä, kun puhelin lopulta soi.
...
Varmaan tosiaankin jotenkin näin. Muistakaa Homman fasistit että Ahtisaari oli demari, joka on teille synonyymi pahuudelle. Tosin vuosikymmeniä sitten keskivertodemarin juttu voisi nykyaikana kuulostaa jotenkin persulta (isänmaan etu, ilman maahanmuutoa). Mutta sitten SDP siirtyi johonkin uuteen moodiin ja rajoja availtiin ja muutenkin alkoi syöksy Suomen kannalta synkempiin sfääreihin.

Ei siinä mitään, itsekkin kävin äänestämässä jossain SDP:n avoimessa vaalissa Ahtisaaren ehdokkuudesta pressaksi ilman mitään jäsenyyttä SDP:hen, tms.

Mutta rauha hänen sielulleen ja suruvalittelut kaikille.   

Mäyräkoira

Quote from: Caucasian on 10.11.2023, 16:13:54
^ joo palataan arvosteluun myöhemmin mm Kosovon osalta (Serbiassa tuskin Marasta digataan kovinkaan paljon)

Niin mikäs rauha se oikein oli? Muistaakseni serbialta ryöstettiin kosovo. Vai mitä häh?

Namibia nyt olis varmaan muutenkin itsenäistynyt. Tuskinpa yksi mara sitä nyt sai aikaan.
"Republikaaninen puolue on kuollut."

-Jari Himanen, sekä myös moni muu.

Muhmutti

Arvokas ja hyvin järjestetty tilaisuus. Eniten minua "häiritsi", kun niillä kuoropojilla oli monella niin siivoton ja sekainen tukka. Ei mitään rajaa. Tollasessa tilaisuudessa kampaus kuntoon ja siistiksi. Yhdellä kuorolaisella oli vielä kaiken lisäksi ihan hirveät amisviiksikalapuikot.

Tässä YLE:n video kuoron esityksestä.

Betonikostaja

Quote from: Muuttohaukka on 10.11.2023, 16:21:39
Haloskan tulevaa hautaamisjuhlaa en tule katsomaan sekuntiakaan. Tuo X-twiittailija on niin vastenmielinen olio.
Itse ajattelin avata Haloskan hautajaispäivänä skumppapullon.

Käsittämättömiä törähdyksiä ollut kyllä Haloskalta Ahtisaarta kohtaan. Ei pienintäkään kunnioitusta. Olisi ollut edes hiljaa, mutta sekään ei tuolta oliolta onnistunut.
Itä-Helsinki, täynnä mutiaiset
Itä-Helsinki, sinä maksat kaiken

--------------

Täytän TT2 on time
Toimeentulotuki on aina on time
Asumistuki on aina on time
Kuka pistää paremmaksi this time?

--------------

Jokainen matu maksaa miljoonan.

l'uomo normale

Tulin eräästä, sattumalta mutkan kautta Ahtisaarenkin elämään kytkeytyvästä paikasta katsomaan saattuetta. Tulipahan seisottua hetki kadunvarressa sateessa. Kaksi ratsupoliisia, valkoinen poliisiauto, autoja, ruumisauto, autoja, valkoinen poliisiauto. Korvan aikaa odottelin kun väkijoukko käveli jalkakäytävillä Aleksanterinkatua eteenpäin ja katu tyhjeni. Ylitin katua reunustavat nauhat ja Aleksanterinkadun, kun sotilaspoliisit eivät enää estelleet kadunylittäjiä. Join kupin kahvia kahvilassa, jossa oli töissä myös maahanmuuttajataustainen. Jotain on poissa.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Puskistahuutelija

Marin näytti taas, että hän on kaiken keskipiste jopa silloin kun presidentti saatetaan viimeiselle matkalle. Aivan uskomaton latvakakkonen.

Ristiäisissä, häissä ja muissa vastaavissa saa omasta puolestani soveltaa suht vapaasti mitä tulee pukeutumiseen mutta hautajaisten kohdalla olen suorastaan patakonservatiivi. Se ei ole oikea paikka tuoda itseään esille ja rikkoa koodia. Siellä ollaan koska ihminen on kuollut ja kaikki paikalla olevat ovat sille alisteisia.

Viimeinen linja

Quote from: Betonikostaja on 10.11.2023, 18:02:40
Quote from: Muuttohaukka on 10.11.2023, 16:21:39
Itse ajattelin avata Haloskan hautajaispäivänä skumppapullon.

Käsittämättömiä törähdyksiä ollut kyllä Haloskalta Ahtisaarta kohtaan. Ei pienintäkään kunnioitusta. Olisi ollut edes hiljaa, mutta sekään ei tuolta oliolta onnistunut.

Komppaan, halonen oli kyllä paha moka minulle henkilökohtaisesti, äänestin sitä silloin ja olen nähnyt asiasta painajaisia.