News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Ilmastonmuutos, ekologinen ja hiilijalanjälki (yhdistetty)

Started by Kaptah, 21.12.2008, 22:01:36

Previous topic - Next topic

Roope

Quote from: Lalli IsoTalo on 26.05.2024, 13:12:01
Quote from: https://x.com/KKotakorpi/status/1793996572201734541Kerttu Kotakorpi @KKotakorpi

Ilmaston lämpeneminen on saavuttamassa pisteen, jossa sitä ei voi pysäyttää. Tämä on ihmiskunnalle jopa sotiakin suurempi kohtalonkysymys.

https://yle.fi/a/74-20090099

Ylen jutussa asiantuntijana Helsingin yliopiston globaalin kehitystutkimuksen professori Markus Kröger.

Quote from: YleYK:n alaisen ilmastopaneelin IPCC:n tutkijat ovat arvelleet, että vuonna 2100 maapallon ilmasto olisi lämmennyt 2,5–3,5 astetta esiteolliseen aikaan verrattuna. Kröger painottaa, että lämpeneminen tuskin pysähtyisi siihen.

Tutkijat eivät arvele, että vuonna 2100 maapallon ilmasto olisi lämmennyt 2,5–3,5 astetta, vaan se on vain yksi skenaario, pessimistinen sellainen. Tällainen kehitys nimittäin edellyttää mallien mukaan, että tästä lähtien uusia ilmastotoimia ei oteta enää käyttöön. Onko tämä todennäköisin kehityskulku? Ei, vaan hyvin epätodennäköinen.

Ilmoitettujen päästövähennyslupauksien täyttä toteuttamista vastaava lämpeneminen on mallien mukaan vähemmän dramaattisesti noin 1,8 astetta.

Quote from: YleTässä tilanteessa laukeaisi niin monta keikahduspistettä, että lämpeneminen vain kiihtyisi. Esimerkiksi Amazonin keikahduspisteen ohi mennään kun lämpötila nousee yli 1,5 astetta, ja tämä ollaan juuri ylittämässä, hän sanoo.

Lopputulos voisi olla, että seuraava tasapainotila saavutettaisiin vasta, kun ilmasto olisi lämmennyt vaikkapa 18 astetta, Kröger puuskahtaa. Tällainen ilmasto oli dinosaurusten aikana, jolloin Grönlannissa kasvoi sademetsää.

Tässä ainaisessa pelottelussa ja rankassa liioittelussa on se ongelma, että mikäli näihin on uskominen, mitään ei ole enää tehtävissä. 1,5 asteen ylittäminen on jo varmaa, ja jos seuraava pysäkki on 18 asteen lämpeneminen, voidaan ilmastotoimet lopettaa kalliina ja turhina ja keskittyä sopeutumiseen.

Samanaikaisesti maailmanloppuvisioiden levittämisen kanssa vastustetaan jyrkästi ajatustakin globaalin lämpötilan viilentämisestä esimerkiksi ilmakehään levitettävillä kemikaaleilla, mikä olisi mahdollisesti (emme tiedä, koska myös testejä ja tutkimusta vastustetaan raivoisasti) suhteellisen helppoa, nopeaa ja halpaa. Mieluummin valitaan ajatus maailmanlopusta kuin sen välttäminen, paitsi jos sen voi tehdä kalliisti, tuskallisesti ja epävarmasti.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Shemeikka

Ruotsin Ympäristöpuolueen EU-ehdokas Alice Bah Kuhnke ehdottaa tällaista. Ei välttämättä huono idea, jos on kiire, voi lähteä aikaisemmin. Verkkolehti Kansalainen.fi.

QuoteAlice Bah Kuhnke, Ruotsin Ympäristöpuolueen kärkiehdokas kesäkuun EU-parlamenttivaaleissa, haluaa kieltää lyhyet lennot Euroopan Unionin sisällä. Lyhyillä lennoilla Bah Kuhnke tarkoittaa välimatkoja, joitten kulkemiseen menee junalla korkeintaan kolme tuntia.

Bah Kuhnken mukaan EU-maissa tulee panostaa junamatkailuun.

"Haluamme kieltää lyhyet, ympäristölle haitalliset matkat, ja investoida voimakkaasti junaliikenteeseen", Alice Bah Kuhnke sanoo.

Hän haluaa myös korvamerkitä entistä suuremman osuuden Euroopan Unionin budjetista ilmastonmuutoksen torjuntaan. Euroopan Unionin budjetti on noin 187 miljardia euroa, josta Bah Kuhnken mukaan puolet tulisi varata oikeudenmukaiseen ilmastonmuutoksen torjuntaan ja siihen sopeutumiseen.

Lähde SVT

https://www.kansalainen.fi/ruotsin-vihreat-kielletaan-lyhyet-lennot/
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

mökkihöperö

QuoteSamanaikaisesti maailmanloppuvisioiden levittämisen kanssa vastustetaan jyrkästi ajatustakin globaalin lämpötilan viilentämisestä esimerkiksi ilmakehään levitettävillä kemikaaleilla, mikä olisi mahdollisesti (emme tiedä, koska myös testejä ja tutkimusta vastustetaan raivoisasti) suhteellisen helppoa, nopeaa ja halpaa.

Toivotaan vaan, ettei tämmöinen ajatus saa kannatusta jatkossakaan.

Caucasian

Quote from: Shemeikka on 26.05.2024, 16:45:14
Ruotsin Ympäristöpuolueen EU-ehdokas Alice Bah Kuhnke ehdottaa tällaista. Ei välttämättä huono idea, jos on kiire, voi lähteä aikaisemmin. Verkkolehti Kansalainen.fi.

QuoteAlice Bah Kuhnke, Ruotsin Ympäristöpuolueen kärkiehdokas kesäkuun EU-parlamenttivaaleissa, haluaa kieltää lyhyet lennot Euroopan Unionin sisällä. Lyhyillä lennoilla Bah Kuhnke tarkoittaa välimatkoja, joitten kulkemiseen menee junalla korkeintaan kolme tuntia.

Bah Kuhnken mukaan EU-maissa tulee panostaa junamatkailuun.

"Haluamme kieltää lyhyet, ympäristölle haitalliset matkat, ja investoida voimakkaasti junaliikenteeseen", Alice Bah Kuhnke sanoo.

Hän haluaa myös korvamerkitä entistä suuremman osuuden Euroopan Unionin budjetista ilmastonmuutoksen torjuntaan. Euroopan Unionin budjetti on noin 187 miljardia euroa, josta Bah Kuhnken mukaan puolet tulisi varata oikeudenmukaiseen ilmastonmuutoksen torjuntaan ja siihen sopeutumiseen.

Lähde SVT

https://www.kansalainen.fi/ruotsin-vihreat-kielletaan-lyhyet-lennot/
Antaa kysynnän ja tarjonnan hoitaa. Määräilyä eli kommunismia pitää välttää kuin ruttoa. Jos jostakin on OIKEASTI haittaa, niin jollain verolla sitten lisäkustannus, mutta siinäkin sitten markkinat hoitavat lopun.
Olen juuri ulkona ja mukavan lämmintä. Jos ilmastonmuutoksen seuraus, niin hyvä juttu tuo ilmastonmuutos.

Vesa Heimo

#13384
Quote from: Caucasian on 26.05.2024, 19:22:49
Määräilyä eli kommunismia pitää välttää kuin ruttoa. Jos jostakin on OIKEASTI haittaa, niin jollain verolla sitten lisäkustannus

Se on kaikessa helponta niin että jos sotket niin siivoat. Esimerkiksi se tyyppi joka heitti laivan terassilta penkkejä mereen, niin maksaa vain niiden poistamisen sieltä merestä jne. Turha sitä on erikseen sakottaa tai moittia, mutta pakottaa vaan palauttamaan roskat joko kierrätykseen tai Tallinkille jos ne vielä ne haluaa.

Laivayhtiöt ml. rahti sitten poistaa mereen jättämänsä jätteet, tai maksaa sen kompensaatiot 100% jne. Samaten autoilijat. Ihan ilman kommunismia alkais ympäristö putsaantua kun jokainen jätteen tuottaja vastaa sittä että hoitaa sen jätteen.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Totti

#13385
Quote from: Shemeikka on 26.05.2024, 16:45:14
Ruotsin Ympäristöpuolueen EU-ehdokas Alice Bah Kuhnke ehdottaa tällaista. Ei välttämättä huono idea, jos on kiire, voi lähteä aikaisemmin. Verkkolehti Kansalainen.fi.

QuoteAlice Bah Kuhnke, Ruotsin Ympäristöpuolueen kärkiehdokas kesäkuun EU-parlamenttivaaleissa, haluaa kieltää lyhyet lennot Euroopan Unionin sisällä. Lyhyillä lennoilla Bah Kuhnke tarkoittaa välimatkoja, joitten kulkemiseen menee junalla korkeintaan kolme tuntia.

Periaatteessa hyvä idea, mutta kuinka monta lentoa on joita voi korvaa kolmen tunnin junalla?

Ranska asetti jo tällaisen lentokiellon 2023 ( https://edition.cnn.com/travel/article/planes-to-trains-europe-climate/index.html ) seuraavin ehdoin:

- Reitillä pitää olla junayhteys, jonka kesto on korkeinaan 2,5 tuntia.
- Pitää olla tarpeeksi aikaisia ja myöhäisiä junavuoroja, jotta asiakkaalla voisi olla kohteessa 8 tuntia eli yhden työpäivän.

Tulos: 3 reittiä poistettiin - Paris-Orlyn lentokenttä - Bordeaux / Nantes / Lyon.

Toki ehtoja voi löysätä, mutta realiteetti on, että korvaavia junayhteyksiä ei ole kovin paljon olemassa juuri missään maassa.

Euroopassa on toki runsaasti hyvinkin lyhyitä lentoja, mutta moni on vesien yli, jolloin junayhteys ei ole realistinen vaihtoehto. Esimerkiksi Helsinki-Tukholman voisi tehdä junalla mutta se kestää pari päivää. Ateenasta Kreikan saarille ei edes teoriassa voi korvaa junalla vaikka etäisyys voi olla vain 100-200 kilometriä ja taittuisi "tunnin junalla".

Ruotsin vihreiden ehdotus on siis käytännössä aika lailla vain symbolipolitiikkaa ja merkitys päästöihin on mitätön suhteessa lentoliikenteen kokonaispäästöihin.

Jos vihreät ehdottavat, että tilanne korjataan rakentamalla luotijunia ympäri koko Euroopan, niin heillä on varmaan myös uskottava rahoitussuunnitelma ja kannattavuuslaskelma esittää.

Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

akez

Quote from: Roope on 26.05.2024, 14:04:01
Samanaikaisesti maailmanloppuvisioiden levittämisen kanssa vastustetaan jyrkästi ajatustakin globaalin lämpötilan viilentämisestä esimerkiksi ilmakehään levitettävillä kemikaaleilla  ...

Samaan aikaan vastustetaan kovin myös varsin ylivoimaisen, kustannustehokkaan ja siksi halvan vihreä teknologian maahantuontia. USA demoaa.

QuoteBiden urged to ban China-made electric vehicles

BBC 12.4.2024

President Joe Biden has been urged to ban imports of Chinese-made electric cars to the US.

The chair of the Senate Banking Committee, Senator Sherrod Brown, wrote "Chinese electric vehicles are an existential threat to the American auto industry".
His comments are the strongest yet by any US lawmaker on the issue, while others have called for steep tariffs to keep Chinese electric vehicles (EV) out of the country.

In February, the White House said the US was opening an investigation into whether Chinese cars pose a national security risk.

"We cannot allow China to bring its government-backed cheating to the American auto industry", Senator Brown said in a video on the social media platform X, formerly Twitter.
(...)

In February, President Biden said that China's policies "could flood our market with its vehicles, posing risks to our national security" and that he would "not let that happen on my watch."
(...)

Joten "ilmaston pelastaminen" ei sittenkään näytä olevan se elintärkein ykkösprioriteetti.

Voisi pikemminkin arvella sen olevan kapitalistisen lännen suurpääoman pyrkimys varallisuuden uusjakoon ilmastohumpuukidisruption avulla. Muussahan tapauksessa Kiinan kustannustehokkaan sähköautotuotannon saavutukset (skippasivat kuulemma polttomoottoriautot, joissa 20 vuoden takamatkalla ja tarttuivat suoraan sähköautoihin, joissa kaikki samalla lähtöviivalla) otettaisiin suurella riemulla vastaan. Näinhän maailma pelastuu ...
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Totti

Quote from: akez on 26.05.2024, 21:51:03
Samaan aikaan vastustetaan kovin myös varsin ylivoimaisen, kustannustehokkaan ja siksi halvan vihreä teknologian maahantuontia. USA demoaa.

QuoteBiden urged to ban China-made electric vehicles

Kiinalainen sähköautotuotanto ei ole erityisen kustannustehokas vaan perustuu erittäin suuriin valtiollisiin tukiin, investointeihin ja lainsäädäntöön:

https://www.technologyreview.com/2023/02/21/1068880/how-did-china-dominate-electric-cars-policy/

QuoteStarting in 2009, the country began handing out financial subsidies to EV companies for producing buses, taxis, or cars for individual consumers. That year, fewer than 500 EVs were sold in China. But more money meant companies could keep spending to improve their models. It also meant consumers could spend less to get an EV of their own. 

From 2009 to 2022, the government poured over 200 billion RMB ($29 billion) into relevant subsidies and tax breaks. While the subsidy policy officially ended at the end of last year and was replaced by a more market-oriented system called "dual credits," it had already had its intended effect: the more than 6 million EVs sold in China in 2022 accounted for over half of global EV sales.

The government also helped domestic EV companies stay afloat in their early years by handing out procurement contracts. Around 2010, before the consumer market accepted EVs, the first ones in China were part of its vast public transportation system.

...

But subsidies and tax breaks are still not the whole picture; there were yet other state policies that encouraged individuals to purchase EVs. In populous cities like Beijing, car license plates have been rationed for more than a decade, and it can still take years or thousands of dollars to get one for a gas car. But the process was basically waived for people who decided to purchase an EV.

Finally, local governments have also sometimes worked closely with EV companies to customize policies that can help the latter grow. For example, BYD, the Chinese company currently challenging Tesla's dominance in EVs, rose up by keeping a close relationship with the southern city of Shenzhen and making it the first city in the world to completely electrify its public bus fleet.

Kiinan sähköautomarkkinat ovat epäterveet ja tukeutuvat käytännössä kokonaan valtion avokätiseen politiikkaan. Siitä huolimatta kiinalaisilla valmistajilla on suuria määriä myymättömiä sähköautoja:

https://www.youtube.com/watch?v=bw631F-yOWo

https://www.youtube.com/watch?v=1SEfwoqKRU8


QuoteJoten "ilmaston pelastaminen" ei sittenkään näytä olevan se elintärkein ykkösprioriteetti.

Sitä se ei koskaan ole ollutkaan. Käytännössä kaikki suuren skaalan ns. "vihreän siirtymän" hankkeet ovat negatiivisia luonnolle. Väitetty hiilidioksidin alenemakin on lähinnä laskennallinen ja koskee vain länsimaita, jotka ulkoistavat päästöt muualle.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

justustr

Kiinalaiset yritykset rikkovat kaikkia markkinatalouden perusperiaatteita joten niihin kohdistuvat sanktiot on oikein toivottavia.

Luotsi

Quote from: justustr on 26.05.2024, 23:34:59
Kiinalaiset yritykset rikkovat kaikkia markkinatalouden perusperiaatteita joten niihin kohdistuvat sanktiot on oikein toivottavia.

Koko "vihreä siirtymä" perustuu julkisiin tukiaisiin, on lähestulkoon eufenismi niille. Eli tässä yhteydessä Kiinan osoitteleminen sormella on kyllä aitoa pata kattilaa soimaa meininkiä.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

akez

Quote from: Totti on 26.05.2024, 22:26:22
Quote from: akez on 26.05.2024, 21:51:03
Samaan aikaan vastustetaan kovin myös varsin ylivoimaisen, kustannustehokkaan ja siksi halvan vihreä teknologian maahantuontia. USA demoaa.

Kiinalainen sähköautotuotanto ei ole erityisen kustannustehokas vaan perustuu erittäin suuriin valtiollisiin tukiin, investointeihin ja lainsäädäntöön:

Quote from: TottiFrom 2009 to 2022, the government poured over 200 billion RMB ($29 billion) into relevant subsidies and tax breaks.

Enpä ole alan asiantuntija, mutta mahtaako tässä maailmassa olla yhtään maata, joka ei tukisi "vihreää- punasiirtymää"? Toisaalta suuret pelurit pyrkinevät kampittamaan toisiaan sen kun ehtivät. Keinoista piittaamatta.

Muistelen nähneeni joskus sellaista infoa, että Kiinassa palkat ovat kolmasosa siitä mitä Lännessä. Syntynee kilpailuetu jo ilman mitään tukiaisiakaan?

Samaan aikaan Lännessä energiakustannukset, jotka merkittävä komponentti kaikessa tuotannossa, myös logistiikassa, on vedetty tappiinsa, koska hölmöys ja ideologinen hömppä, sekä päälle vielä mystisesti poksahtaneet  halvan kaasun putket (tekijä ei edelleenkään selvillä, vaikka kaikki tietävät jotta kuka). Tähän resurssiin vielä Saksa erityisesti nojasi tuotannossaan.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Reino Rivimies

Lasketaanko ne Venäjän vai Ukrainan hiilidioksidipäästöiksi kun Ukraina iskee Venäjän öljyjalostamoihin? Kysymys on retorinen ja osoittaa koko päästökiintiöjärjestelmän naurettavuuden.

justustr

Quote from: Reino Rivimies on 27.05.2024, 08:38:26
Lasketaanko ne Venäjän vai Ukrainan hiilidioksidipäästöiksi kun Ukraina iskee Venäjän öljyjalostamoihin? Kysymys on retorinen ja osoittaa koko päästökiintiöjärjestelmän naurettavuuden.

Kaikki menee ryssän piikkiin tosin ryssää ei vois vähempää kiinnostaa. Kaikki ympäristön paskaaminen on ryssälle aivan yhdentekevää. Silti sääntöjä ja järjestelmiä pidä luoda niiden mukaan.

ikuturso

Quote from: Vesa Heimo on 26.05.2024, 20:02:52
Quote from: Caucasian on 26.05.2024, 19:22:49
Määräilyä eli kommunismia pitää välttää kuin ruttoa. Jos jostakin on OIKEASTI haittaa, niin jollain verolla sitten lisäkustannus

Se on kaikessa helponta niin että jos sotket niin siivoat. Esimerkiksi se tyyppi joka heitti laivan terassilta penkkejä mereen, niin maksaa vain niiden poistamisen sieltä merestä jne. Turha sitä on erikseen sakottaa tai moittia, mutta pakottaa vaan palauttamaan roskat joko kierrätykseen tai Tallinkille jos ne vielä ne haluaa.

Laivayhtiöt ml. rahti sitten poistaa mereen jättämänsä jätteet, tai maksaa sen kompensaatiot 100% jne. Samaten autoilijat. Ihan ilman kommunismia alkais ympäristö putsaantua kun jokainen jätteen tuottaja vastaa sittä että hoitaa sen jätteen.

Loistava ja yksinkertainen ajatus.

Haluaisin ensimmäiseksi nähdä tupakoitsijat pihoilla ja tienvarsilla keräämäsä heittämiään tumppeja.

Korkki ei saa irrota juomapullosta, mutta maatumatonta mikromuovia sisältävä filtteri saa irrota sormista tupakoinnin jälkeen. Nuo tupakit pitäisi laittaa filtteristään kiinni tupakkiaskiin, jolloin niitä ei saisi irti askista vaan imuttelun jälkeen filtteri jäisi askin kupeeseen roikkumaan kunnes askin vie kokonaan roskikseen.

Tai sitten filtteri voisi jäädä superliimalla tupakoitsijan sormiin tai sen filtterin voisi integroida tupakoitsijan sieraimeen.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Torspo

Raideliikenteessä ja sähköautoilussa unohdetaan hyvin sujuvasti kaikki muu paitsi operoinnista aiheutuvat näkyvät päästöt.

Kanaalitunneliin saa huomiseksi lipun hintaan 250€ ja parin viikon päähän 150€. Samaan aikaan tuntia lyhyempi lento Lontoosta Pariisiin maksaa vastaavasti 190€ ja 60€. Kotimainen esimerkki on myös ollut jo pitkään, että Helsingistä Ouluun on halvinta lentää yksin, kahdestaan autolla ja isommilla porukoilla myös. Vr on aina kallein vaihtoehto. Jätän onnipus kidutuksen pois.

Jos lyhyet lennot kielletään niin junalippujen hinta varmaan laskee?

Lalli IsoTalo

#13395
Quote from: Torspo on 27.05.2024, 13:33:07
Raideliikenteessä ja sähköautoilussa unohdetaan hyvin sujuvasti kaikki muu paitsi operoinnista aiheutuvat näkyvät päästöt.

Jeps.

Sujuvasti myös unohdetaan eri hankkeiden koko elinkaaren kokonaispäästöt ja kulut, mukaanlukien rakennus- ja purkamiskulut ja -päästöt.

Ei kanaalitunneli itsestään ilmesty, kuten eivätkä ne valtavat tuulimyllytkään, sähköakuista puhuttakaan. Ne eivät itsestään myöskään katoa viimeisen käyttöpäivän jälkeen. Mutta nämä päästöt ja kustannukset jäävät kätevästi pois laskelmista, kun keskiluokalta halutaan sosialisoida rahat vihreän siirtymän avulla.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Vesa Heimo

Quote from: ikuturso on 27.05.2024, 12:45:31

Haluaisin ensimmäiseksi nähdä tupakoitsijat pihoilla ja tienvarsilla keräämäsä heittämiään tumppeja.
Nuo tupakit pitäisi laittaa filtteristään kiinni tupakkiaskiin, jolloin niitä ei saisi irti askista vaan imuttelun jälkeen filtteri jäisi askin kupeeseen roikkumaan kunnes askin vie kokonaan roskikseen.

Niin haluaisin nähdä muuten minäkin. Samanlaista toiveajattelua se on kun muunkin roskaamisen hoitaminen sen roskaajan kustannuksella.

Quote from: Lalli IsoTalo on 27.05.2024, 14:17:24

Ei kanaalitunneli itsestään ilmesty, kuten eivätkä ne valtavat tuulimyllytkään, sähköakuista puhuttakaan. Ne eivät itsestään myöskään katoa viimeisen käyttöpäivän jälkeen. Mutta nämä päästöt ja kustannukset jäävät kätevästi pois laskelmista, kun keskiluokalta halutaan sosialisoida rahat vihreän siirtymän avulla.

No ei noi maantietkään itsekseen ilmesty, ei autotunnelit eikä parkkihallit- eikä bensa-autot. Eikä niiden yhteydessä puhuta polttoaineen kaivamiskuluja, niiden poraustornien&lauttojen ympäristötuhoja, sen kuljetuksen ympäristövaikutukset ml. laivojen ja satamien rakentaminen...

Toi on vähän sellainen käänteinen "sähkö tulee töpselistä", kun bensaa tulee Esson pumpusta mutta ekoautoilu tarvii hirveesti saastuttavia sähkövoimaloita.

Lentoliikenteessä on sitten hyvä muistaa valtion tuet esim. Suomessa ja eri EU-maissa. Tuetaan vähän kannattavia lentoreittejä, tuetaan lentokenttiä ja niiden rakentamista jne ja lentokerosiinia ei veroteta ollenkaan, mikä on täysin käsittämätöntä.
Eli lentämälläkään se ei ole pelkkä se pätkä, vaan infra mikä siinä ympärillä pyörii on jäätävän kokoinen.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Rasvari

Quote from: Vesa Heimo on 26.05.2024, 20:02:52
Laivayhtiöt ml. rahti sitten poistaa mereen jättämänsä jätteet, tai maksaa sen kompensaatiot 100% jne. Samaten autoilijat. Ihan ilman kommunismia alkais ympäristö putsaantua kun jokainen jätteen tuottaja vastaa sittä että hoitaa sen jätteen.

Periaatteessa kannatettavaa. Mieleen putkahti pieni epäilys miten mahtaa käydä kun huvikseen tavaroita pitkin meriä ja maanteitä kuljettavat kuljetusyhtiöt siirtävät lisääntyneet kulut tilaajiensa kautta kuluttajahintoihin? Koska minulla on vääristynyt ja putkiajatteluun taipuvainen mieli uskon että kuljetukset siirtyy niiden maiden kuljetusyhtiöille joita ei kiinnosta puhtaushommelit. Epätodennäköistä toki, onhan tämä yhteinen planeettamme ja kaikki haluamme sen parasta. Eihän tteollisuus ei karannut Kiinaan ja Suomenkin CO2-päästöt saatiin kuriin kun ostettiin polttopuuta Uralilta asti.

Olisiko sittenkin järkevämpää edetä tolkullisesti askel kerrallaan ettei pudota kokonaan rattailta.

Caucasian

Ensin oli hevoskärryt, sitten höyryveturit, sitten polttomoottorit ja lentokoneet suihkumoottoreineen. Kaikki liikkumisen ja tehokkuuden edistysaskeleita. Nyt sitten käännetään kelloa taaksepäin ja palataan lentsikoista juniin...
Umpityhmää, jos ja kun joku Kiina ei tee samaa.

Vesa Heimo

Quote from: Rasvari on 27.05.2024, 18:30:21

Periaatteessa kannatettavaa. Mieleen putkahti pieni epäilys miten mahtaa käydä kun huvikseen tavaroita pitkin meriä ja maanteitä kuljettavat kuljetusyhtiöt siirtävät lisääntyneet kulut tilaajiensa kautta kuluttajahintoihin?

öö..pleikkari, läppäri ja bangladeshin kertakayttö t-paita maksaa enemmän?
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Golimar

Nuo pösilöt eivät tajua että kehitysmaiden asukkien haaliminen lisää hiilijalanjälkeä.

Quote

The Green Party wants
give families the full right and opportunity to reunify and re-introduce permanent residence permits, especially for children
increase the daily allowance for asylum seekers
especially protect those who live in great vulnerability
have open labor immigration and strengthen security for workers
stand up for peace, justice and the climate so that fewer are forced to flee.
defend the right to asylum and the quota refugee system.
that more families should be able to be reunited in Sweden. No asylum-seeking child should be able to be separated from their parents.
strengthen legal certainty in the asylum process and support for LGBTQI refugees and other vulnerable groups.
shorten the processing times for work permits and asylum decisions so that it is possible to enter society more quickly.
extend the establishment program for new arrivals to at least four years to create better conditions for establishment, so that more people get to work faster.


https://www.mp.se/politik/migration-och-lika-ratt/

Quote

Without immigration, welfare collapses. It is not a naive or unrealistic claim, but facts. The employment service reported in 2019 that an immigration of between 30,000 and 50,000 people per year is needed if Sweden is to be able to maintain welfare. In other words: our aging population requires more people who work and pay taxes for welfare to go round.

Grön Ungdom and the Green Party take the issue of migration and integration seriously. Therefore, we want to see a generous and humane migration policy that does not divide families or is based on short residence permits without security. We want to take responsibility for Sweden's future.

"Sweden needs to increase immigration - that's a fact"


https://gronungdom.se/aktuellt/vi-behover-okad-invandring

Luotsi

Jos flygarissa jatkossa rytkäyttää, voit syyttää siitä tiedät-kyllä-mitä! Mahdollisesti.
Asiasta valisti Yle.

QuoteTurbulenssin voi odottaa lisääntyvän tulevaisuudessa ilmastonmuutoksen takia. Ilmatieteen laitoksen ilmastotutkija Ilari Lehtonen kertoo, että aiheesta on tehty jonkin verran tutkimuksia.

– Muun muassa Pohjois-Atlantin alueella, jossa menee suuri osa mannertenvälisistä lennoista, näyttäisi, että turbulenssi olisi lisääntymässä lentokorkeuksilla.

Turbulenssi johtuu ilmavirtausten vaihtelusta, joka voi saada lentokoneen heittelehtimään, usein äkillisesti.
....
– Tutkimuksissa on havaittu myös sellaisia alueita Pohjois-Atlantilla, joissa turbulenssi mahdollisesti voisi vähentyä, Lehtonen huomauttaa.
https://yle.fi/a/74-20090429
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Keza

Quote from: Luotsi on 27.05.2024, 22:50:57
Jos flygarissa jatkossa rytkäyttää, voit syyttää siitä tiedät-kyllä-mitä! Mahdollisesti.
Asiasta valisti Yle.

QuoteTurbulenssin voi odottaa lisääntyvän tulevaisuudessa ilmastonmuutoksen takia. Ilmatieteen laitoksen ilmastotutkija Ilari Lehtonen kertoo, että aiheesta on tehty jonkin verran tutkimuksia.

– Muun muassa Pohjois-Atlantin alueella, jossa menee suuri osa mannertenvälisistä lennoista, näyttäisi, että turbulenssi olisi lisääntymässä lentokorkeuksilla.

Turbulenssi johtuu ilmavirtausten vaihtelusta, joka voi saada lentokoneen heittelehtimään, usein äkillisesti.
....
– Tutkimuksissa on havaittu myös sellaisia alueita Pohjois-Atlantilla, joissa turbulenssi mahdollisesti voisi vähentyä, Lehtonen huomauttaa.
https://yle.fi/a/74-20090429

Ylen uutisointi tästä asiasta on ollut ihan asiallista, 20:30 uutisissakin meteorologi antoi mahdolliselle turbulenssien kasvulle mahdollisia selityksiä mutta korosti, että asiaa on vielä tutkittu vähän ja lisätutkimuksia tarvitaan asian todentamiseksi ja mahdollisten mekanismien selvittämiseksi. Maikkari nyt heti Singapore Air Linesin onnettomuuden jälkeen julisti, että yhden tutkimuksen mukaan turbulenssi lisääntyy ilmastonmuutoksen takia ja eilen IL:ssä Himanen näytti julistavan asiaa totuutena. En kyllä viitsinyt lukea juttua kovin pitkälle, Himasen Trump ym vuodatukset ovat alkaneet sen verran nyppiä. Muistaakseni se oli juuri Himanen, joka aivan koronakriisin alussa julisti, että koronan ohella on leviämässä paljon pahempi vitsaus, nimittäin rasismi ja kertoi miten italialaiset anti-rasistit vastaiskuna tälle kauheudelle  kerääntyivät lentoasemille halaamaan saapuvia kiinalaisia. Loppu on historiaa,

Caucasian

Tuli taas vilkaistua arktisen merijään tilannetta. Ainakaan vielä ei ole lähtenyt käyrä tippumaan. Viimeisestä 10 vuodesta taisi vaan 2015 olla tällä päivämäärällä laajempi jääpeitto. Aika samoissa mitä nyt 20-luvulla on ollut.
Jos kuuminta ikinä, niin luulisi, että tänä kesänä sitten sulaisi kunnolla, enkka jo 12 vuoden takaa.

F1nka

^Toisaalta samaan aikaan Venäjällä on sadot tuhoutuneet poikkeuksellisen myöhäisten pakkasten vuoksi.
Tottelematon tieto aktivismissa

Caucasian

Quote from: F1nka on 28.05.2024, 19:21:21
^Toisaalta samaan aikaan Venäjällä on sadot tuhoutuneet poikkeuksellisen myöhäisten pakkasten vuoksi.
Niinpä, meilläkin oli saatanan kylmää vielä muutama viikko sitten.

Vesa Heimo

Quote from: Lyyti on 28.05.2024, 04:39:13
Jokainen kansa pitäköön huolen oman tonttinsa kestävyydestä ja heitä pidettäköön siitä vastuullisina.

Jep, eli jos suomalainen ostaa hiilivoimaa venäjältä, bensaa saudeilta, läppäreitä kiinasta tai t-paitoja indonesiasta, niin ne on suomalaisten päästöjä. Loppukäyttäjä vastaa sekä tuotteen tuottamisesta että hävittämisestä. Ton lopettamisen avain on EU-politiikka ja USA. Ne ne päästöt käyttää hyväkseen.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Vesa Heimo

Quote from: Lyyti on 28.05.2024, 19:56:56

Emme me ole mikään ympäristösaatana vaan hyvin luonnonläheinen kansa

Siihen pisteeseen kun uusimman merkkikledjun osto "vaatii" sen että se on tehty lasten voimin bagladeshissa, tai rahoitetaan islamisteja ostamalla niiltä pensaa. Jos nyt islamistien vastustaminen edes konkretisoituisi siihen että ostaa vain kotimaista autonkuljetusainetta niin se olisi kait hyvä alku. Sitten ostaa vaatteet niin että ne on paikalliselta toimijalta.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Caucasian

Tarvitaan TULLEJA tuotteille, joiden valmistus tehdään autoritäärisessä maassa, lapsityövoimalla tai muuten huonoilla työehdoilla, valmistus tuottaa päästöjä (maassa sähköä hiilellä tms) maa manipuloi valuuttaansa (Kiina) jne.
Näin saadaan kauppa REILUMMAKSI ja tuotantoa takaisin Eurooppaan ja päästöjä alas.
Maailmankaupassa pitäisi olla samat säännöt kaikilla.

Luotsi

Ihmettelinkin jo missä viipyy Helsingin Pravdan ilmastonmuutos-helle propagandapelottelu, vaikka jo useampi hellepäivä mennyt. Mutta tulihan se taas!

https://www.hs.fi/tiede/art-2000010461403.html (maksumuuri)
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***