News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Entäpä vaalilautakunnat? Jos Halla-aho lähtee ehdolle?

Started by P, 19.04.2009, 09:56:55

Previous topic - Next topic

P

Vaalilautakunnat koostuvat yleensäkin puolueiden jäsenistä. Ääntenlaskenta on ollut luotettavaa, koska samat laput laskevat eri puolueiden edustajat.

Entäpä valitsijayhdistys? Minusta jos H-a lähtee ehdolle, suurimpiin vaalilautakuntiin pitäisi saada muutama valitsijayhdistyksen edustaja? Esim. paikallisesta hommakerhosta? Osallistujalle valtio maksaa korvauksen.

Jos valitsijayhdistyksen edustajia ei ole mukana seuraamassa ääntenlaskentaa, valitettavasti pelkona on Ruotsin yms. tapahtumien toistuminen (Ruotsissa SDP:N(?) vaalivirkailija piilotti Sverige Demokraternan vaaliliput eräällä vaalipaikalla), esim. H-a:n saamien äänien siirtyminen helpommin "epäselviksi ja siksi hylätyiksi"?

"Hyvillä ihmisilläTM" kun tunnetusti on moraali ja selkärankaisuus on lispsuvaa, kun ollaan "hyvän puolella pahaa vastaanTM". Ja nyt ehdolla mahdolisesti on  pimeän kellarin nuiva kreivi.

Miten vaalilautakunnat täytetään? Kedellä on kokemusta ja tietoa asiasta?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Pöllämystynyt

Ihan kiinnostuksesta: Mitä tästä Ruotsin vaalivilppi-tapauksesta seurasi?
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

jmk

Quote from: Pöllämystynyt on 19.04.2009, 10:02:20
Ihan kiinnostuksesta: Mitä tästä Ruotsin vaalivilppi-tapauksesta seurasi?

70 päiväsakkoa (2550 kruunua eli noin 250 euroa) ja mediahiljaisuus.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaalivilppi#Esimerkkitapauksia
http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/jomshof/2007/10/18/social_o_demokrat_domd_for_valfusk

Kunnanjohtaja (yllättäen täti Monican puoluetoveri) paljoksui tuomiota, koska eihän se virkailja toki tahallaan.
Jag kan tycka att 70 dagsböter är lite saftigt eftersom det inte fanns något uppsåt i detta utan det var ett rent misstag, en blunder, säger Thorell.

Hessu

QuoteVaaliasiamiesten ja vaalitarkkailijoiden läsnäolo-oikeus
Vaalilautakunnan, kunnan keskusvaalilautakunnan ja vaalipiirilautakunnan kokouksissa, jotka pidetään ehdokkaiden numeroiden määräämistä, äänestyslippujen järjestämistä tai laskemista taikka vaalien tuloksen määräämistä varten, puolueiden ja yhteislistojen sekä yhteislistaan kuulumattomien valitsijayhdistysten vaaliasiamiehillä taikka heidän kutakin vaaliviranomaista varten erikseen kirjallisesti valtuuttamillaan henkilöillä on oikeus olla läsnä. Sama oikeus on vaaleja tarkkailevalla oikeusministeriötä edustavalla taikka sen valtuuttamalla henkilöllä.

Tämä lainaus löytyy vaalilaista http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980714/184

Hae pykälä 184.

Joku Hommaa lukevista lakimiehistä tai - naisista voi varmaan tarkentaa asiaa? Tämän mukaan toimia edellytetään ymmärtääkseni JM-K:lta.

Juha Päivärinta

Quote from: Hessu on 19.04.2009, 10:35:08
QuoteVaaliasiamiesten ja vaalitarkkailijoiden läsnäolo-oikeus
Vaalilautakunnan, kunnan keskusvaalilautakunnan ja vaalipiirilautakunnan kokouksissa, jotka pidetään ehdokkaiden numeroiden määräämistä, äänestyslippujen järjestämistä tai laskemista taikka vaalien tuloksen määräämistä varten, puolueiden ja yhteislistojen sekä yhteislistaan kuulumattomien valitsijayhdistysten vaaliasiamiehillä taikka heidän kutakin vaaliviranomaista varten erikseen kirjallisesti valtuuttamillaan henkilöillä on oikeus olla läsnä. Sama oikeus on vaaleja tarkkailevalla oikeusministeriötä edustavalla taikka sen valtuuttamalla henkilöllä.

Tämä lainaus löytyy vaalilaista http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980714/184

Hae pykälä 184.

Joku Hommaa lukevista lakimiehistä tai - naisista voi varmaan tarkentaa asiaa? Tämän mukaan toimia edellytetään ymmärtääkseni JM-K:lta.

Minä valvon oman piirin ääntenlaskennassa tarkasti ääniä  ;D
Ex-Jekku

Mahdollistaja

Ehdottomasti pitää järjestää valvojat. Muutenkaan suomalainen vaalijärjestelmä ei ole kovin luotettava ja tuloksia on helposti manipuloitu. YK:n ja EU:n tarkkailijat paikalle vaan.
Oi Suomi, katso, sinun päiväs' koittaa,
yön uhka karkoitettu on jo pois,
ja aamun kiuru kirkkaudessa soittaa
kuin itse taivahan kansi sois'.
Yön vallat aamun valkeus jo voittaa,
sun päiväs' koittaa, oi synnyinmaa.

Vetinari

Minä olen ainakin vapaa valvomaan. Jopa ilmaiseksi.
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

Vihervasemmisto

Quote from: Mahdollistaja on 19.04.2009, 12:01:58
Ehdottomasti pitää järjestää valvojat. Muutenkaan suomalainen vaalijärjestelmä ei ole kovin luotettava ja tuloksia on helposti manipuloitu. YK:n ja EU:n tarkkailijat paikalle vaan.

Haluaisitko näyttää toteen:

a) miksi ei ole luotettava
b) miten tuloksia on manipuloitu
c) missä vaaleissa manipulaatiota on tapahtunut
Punaisen paholaisen verkoston jäsen.

JT

En luota suomalaiseen vaalijärjestelmään sen enempää kuin ruotsalaiseen tai venäläiseenkään. Olen valmis talkoisiin.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

JM-K

Joo, mulla on lain mukaan oikeus asettaa tarkkailijoita laskentaan. Näin menettelen. Lisäksi haluan kaikki hylätyt laput itselleni sekä perustelut niiden hylkäämiselle. Mulla on luonnollisesti kopiot papereista. Vaalien jälkeen päätyvät saunan pesään eli mitään rekisteriä tms. ei synny eikä jää.

kaksinaismoralismirules!

Quote from: Vihervasemmisto on 19.04.2009, 13:33:16

Science fiction!
Quoteb) miten tuloksia on manipuloitu
Science fiction!
Quotec) missä vaaleissa manipulaatiota on tapahtunut
Scince fiction! - Brax reality!

Oletko ihan oikeasti keskustelemassa vai käytkö näenäistä keskustelua kysymysmerkkisotaa käymällä heittelemällä näenäistä argumenttia? Viimeisimmän VAALIMANIPULAATION Suomessa teki Korkein hallinto-oikeus mitätöimällä kuuluisat sähköiset kunnallisvaalit. Vai väitätkö , että vaalituloksen mitätöinti ei ole totaalinen manipulaatio?

Voin kyllä kuvitella miten hankala tuo kysymysmerkki on viher-vasemisto aateen kannattajille kun toisinajattelijoita ei voi keskitysleirittää vaan he oikeasti voivat esittää jopa mielipiteitä. Siksi kai tuo kysymysmerkkien konekiväärimäinen tulittaminen saataakin tuntua vihervasemiston kannattajilta "niin hankalalta".

Turkulaine

Ei voisi vähempää kiinnostaa joku vaalilippujen laskeminen. Pakko kai se kuitenkin on. Hyvä että tuli puheeksi mutta kylläpäs muumittaa.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Vihervasemmisto

Quote from: kaksinaismoralismirules! on 19.04.2009, 15:39:00
Quote from: Vihervasemmisto on 19.04.2009, 13:33:16

Science fiction!
Quoteb) miten tuloksia on manipuloitu
Science fiction!
Quotec) missä vaaleissa manipulaatiota on tapahtunut
Scince fiction!

Oletko ihan oikeasti keskustelemassa vai käytkö näenäistä keskustelua kysymysmerkkisotaa käymällä heittelemällä näenäistä argumenttia? Viimeisimmän VAALIMANIPULAATION Suomessa teki Korkein hallinto-oikeus mitätöimällä kuuluisat sähköiset kunnallisvaalit. Vai väitätkö , että vaalituloksen mitätöinti ei ole totaalinen manipulaatio?

Voin kyllä kuvitella miten hankala tuo kysymysmerkki on viher-vasemisto aateen kannattajille kun toisinajattelijoita ei voi keskitysleirittää vaan he oikeasti voivat esittää jopa mielipiteitä. Siksi kai tuo kysymysmerkkien konekiväärimäinen tulittaminen saataakin tuntua vihervasemiston kannattajilta "niin hankalalta".

Mielestäni on vähintään kohtuullista saada jotain todisteita painaville väitteille, että Suomessa manipuloidaan äänestyksiä ja äänestystapa, mikä perustuu täydelliseen epäluottamukseen toisia kohtaan on huono. Epäluottamuksella tarkoitan, että jokaisessa vaalipiirissä on eri puolueista edustajia ja äänet vielä tarkastuslasketaan.

Mielestäni sähköinen äänestys sallii paljon suuremman mahdollisuuden vaalimanipulaatioon ja se osottautuikin myös toimimattomaksi, kun osaa äänistä ei laskettu. Nyt uusintavaalien kautta estetäänkin mahdollisesti tapahtunut manipulaatio, kun kaikkia ääniä ei laskettukaan.

Miksi haluaisin viedä toisinajattelijoita keskitysleireihin. Ei ollut missään kohdassa mielessäkään. Toki tuollaisella kortilla voit heti pelata pois minun mahdolliset argumentit:"Kun se kuitenkin haluaa viedä minut keskitysleirille, niin ei sitä kannata kuunnella."

Minusta kysymysten kysyminen ei ole ollenkaan hankalaa.
Punaisen paholaisen verkoston jäsen.

kaksinaismoralismirules!

Quote from: Vihervasemmisto on 19.04.2009, 15:54:40

Mielestäni on vähintään kohtuullista
Ole hyvä ja vastaa kysymyksiini joita olen esitänyt äläkä väistele. Kysymyksessä on kuysymysmerkki perässä ja esittämäni asiat on esitetty julkiseti mediassa sekä kirjattu oikeuden päätöksinä joten viitet ovat riittävät. Odotan siis vakuuttavia vastaperustelujasi oikeuden päätöksille. (huom! MONIKKO!)

QuoteMiksi haluaisin viedä toisinajattelijoita keskitysleireihin.
Missä minä' olen noin väittänyt? Perustele?

QuoteToki tuollaisella kortilla voit heti pelata pois minun mahdolliset argumentit:"Kun se kuitenkin haluaa viedä minut keskitysleirille, niin ei sitä kannata kuunnella."
No eikös tämä ole kortinpeluuta? sinä pelaat kysymysmerkkikorteilla ja minä pelaan passiivinimitelyllä. Tarjoilen nyt samaa kauraa. Pyrin asettamaan aina argumenttini vastapuolen tasolle oli se sitten mudassa tai taivaassa.

QuoteMinusta kysymysten kysyminen ei ole ollenkaan hankalaa.
Juhuu! Oletsen hyvin vakuuttavasti esittänytkin! Vastaaminen onkin sitten toinen juttu.... :roll:

Necro

Oli manipulaatiota tai ei niin kyllähän tuo Posio tapaus näyttää minulle aika ihmeelliseltä. Laineen äänistä on tarkistuslaskennassa hävinnyt n. viidesosa. Lukumäärä ei ole suuri mutta prosentuaalisesti merkittävä jos ajatellaan suuremmassa mittakaavassa. Miten ne äänet on ylipäätään saatu alunperin laskettua noin päin persettä? Ei hirveästi luottamusta herätä.
"Maailmassa monta on ihmeellistä aasia"

Turkulaine

Viime kunnallisvaaleissa mamukriittisten äänimäärät tuntuivat tarkastuslaskennassa kasvavan aika paljon. Tämä vaikutti muistaakseni jossain jopa valtuustokoonpanoon. Todella omituista että niin älyttömän moni ääni jäi laskematta ensimmäisellä kerralla ja juuri tietynlaisilla ehdokkailla.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

ElinaElina

Täälläkin on tuotu keskusteluun toisella keskustelupalstalla ollut asia Tampereelta. Siellä kerrottiin ääntenlaskijoita opastetun, että jos tietty numero näyttää vähänkin epäselvältä, niin hylkyyn vaan.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

ämpee

Quote from: Turkulaine on 19.04.2009, 16:38:40
Viime kunnallisvaaleissa mamukriittisten äänimäärät tuntuivat tarkastuslaskennassa kasvavan aika paljon.

Laskiko yhdenkään kriittisen äänimäärä tarkastuslaskennassa ?
Muistaakseni tälläisestä ei löydy mainintaa.

Muuten Mestarinkin äänimäärä kasvoi merkittävästi tarkastuslaskennassa, eli mitenköhän ne sitten lasketaan sillä ensimmäisellä kerralla ?
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

big bang

Niin jos on näin synkkä kuva yhteiskunnasta,että vaaleja "järjestellään" .Niin mikä estää sosiaalivirastoa ottamasta Halliksen lapsia huostaan jos asettuu ehdolle tai jotain muuta hallinnollista kivaa. Se vaatii aikamoista munaa kapinoida nomeklatuuraa vastaan ,niinkauan saat kirjoitella ja toimia kuin sillä ei ole vaikutusta.Heti kun onnistut ja alat vaikuttaa mielipiteeseen alkaa oikeudenkäynnit, mistä syystä sillä nyt ei ole väliä.

Kreikanlukija

Quote from: JM-K on 19.04.2009, 14:37:47
Joo, mulla on lain mukaan oikeus asettaa tarkkailijoita laskentaan. Näin menettelen.
Eikös äänet lasketa erikseen jokaisella äänestyspaikalla? Voidaanko saada jokaiseen laskentaan paikalle yksi valitsijayhdistyksen edustaja?

Itse olen käytettävissä.

IDA

Nämä vaalit menevät kai ihan normaalin järjestyksen mukaan: Äänet lasketaan ensin äänestyspaikoilla, sitten keskusvaalilautakunnat ( tai niiden valtuuttamat henkilöt ) tarkistuslaskevat ne jne...

En ole varma, mutta laskentaa kai saa mennä vapaasti valvomaan, jos osaa käyttäytyä. Listalla on siihen ilmeisesti ilman muuta oikeus.

Äänien hylkääminen edellyttää sitä, laskijat ovat yksimielisesti sitä mieltä, että selvää ei saa. Kiistoista kaiketi äänestettäisiin, mutta sellaisia ei varmaan paljon tule.

edit:

Ja taitaa olla suurempi ongelma saada ihmisiä toimitsijoiksi vaalipaikoille, kuin se, että sinne olisi pyrkimässä liikaa tarkkailijoita.

Ano Nyymi

Quote from: Turkulaine on 19.04.2009, 16:38:40
Viime kunnallisvaaleissa mamukriittisten äänimäärät tuntuivat tarkastuslaskennassa kasvavan aika paljon. Tämä vaikutti muistaakseni jossain jopa valtuustokoonpanoon. Todella omituista että niin älyttömän moni ääni jäi laskematta ensimmäisellä kerralla ja juuri tietynlaisilla ehdokkailla.

Varmasti siksi että rassistisen äänestäjäkunnan karvaiset sormet lipsuivat lyijykynää pidellessä liiallisen Tummelinkäytön seurauksena...

kgb

Minä kyllä mielelläni ryhtyisin Homman Viralliseksi Valvojaksi omassa vaalipiirissäni jos tarvetta moiseen on.

Jokaisessa meissä asuu pieni Aulis Gerlander?
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

maisteri

Olen ollut usein vaalilautakunnissa, mutta lopetin sen koska huomasin virheitä joihin ei puututtu.

Äänestyspaikalla on kolminkertainen tarkistus

- henkilöllisyys tarkastetaan ja merkitään luetteloon
- annettu äänestyslipuke merkitään ylös
- ääntenlaskenta lopuksi.

Näiden kaikkien kolmen yhteenlasketun summan tulee olla yhtäsuuri lopuksi - ja kaikki nämä luvut lasketaan yhteen äänestyspaikan sulkeuduttua.

Vaalilautakunnan jäsenet ovat puolueiden valitsemia aktiivijäseniä, usein hyvin tunnollisia ja he ottavat äänioikeuden tosissaan. Yleensä lautakunnissa on yli 10 henkeä vaalipiirin koosta riippuen.

Kun äänet on laskettu, ne viedään keskusvaalilautakuntaan tarkistuslaskentaa varten, jossa ne tarkistetaan kahteen kertaan parin seuraavan vuorokauden kuluessa.

Viime presidentinvaaleissa olin lautakunnassa ja silloin havaitsin, että keskusvaalilautakunnan tuloksesta puuttui 10% äänistä.
Keskustelimme asiasta vaalilautakunnassa ja päätimme, että otan keskusvaalilautakuntaan yhteyttä ja pyydän asian selvittämistä.
Näin tein, mutta sain vastaukseksi vain sen, että 'meillä on siellä oman puolueen mies,  joten ei ole syytä huoleen' ja toiselle henkilölle kun soitin, niin hän vastasi, että 'me sitten vaan ihmettelemme asiaa täällä'.

Luvuista puuttui 10 % äänistä, mikä on todella paljon.
Kukaan ei ollut asiasta kiinnostunut. Me vaalilautakunnan jäsenet olimme täysin tyrmistyneitä tästä ylimielisyydestä, vanhin oli lähellä saada sydänkohtauksen.

Meitä oli vaalilautakunnassa yli 10 henkilöä, kaikilla korkeakoulututkinto ja olimme laskeneet äänet kolmella eri tavalla kolmeen kertaan.

Sellainen sallittu ero vaalilautakunnan ja keskusvaalilautakunnan tuloksissa on siinä 0.5 % luokkaa.
Nyt ero oli 10 % ja asia sivuutettiin olankohautuksella. Noin suurella erolla voi olla merkitystä vaalin lopputuloksen kannalta (puuttuvista äänistä suurin osuus oli hävinneen ehdokkaan).

Tämän tapauksen jälkeen en ole enää vaalilautakuntatyöhön osallistunut, koska äänestäjien tahdon halveksunta on pöyristyttävää.

Kristiina

Entäs nämä lumihangesta löytyneet ennakkoäänet:

http://209.85.129.132/search?q=cache:ecbVnYPnMfUJ:www.verkkouutiset.fi/arkistojuttu.php%3Fid%3D85690%26hakusanat%3DKuori+Heinolassa+%C3%A4%C3%A4nestyskuoria+hangessa&cd=1&hl=fi&ct=clnk&gl=fi&client=firefox-a

Itse olen näiden ennakkoäänisotkujen jälkeen äänestänyt aina vaalipäivänä. Vaalipäivän ääniä ei kuljeteta mihinkään vaan ne lasketaan paikan päällä.

IDA

Quote from: maisteri on 19.04.2009, 18:00:04
Olen ollut usein vaalilautakunnissa, mutta lopetin sen koska huomasin virheitä joihin ei puututtu.

Näiden kaikkien kolmen yhteenlasketun summan tulee olla yhtäsuuri lopuksi - ja kaikki nämä luvut lasketaan yhteen äänestyspaikan sulkeuduttua.

Vaalilautakunnan jäsenet ovat puolueiden valitsemia aktiivijäseniä, usein hyvin tunnollisia ja he ottavat äänioikeuden tosissaan. Yleensä lautakunnissa on yli 10 henkeä vaalipiirin koosta riippuen.

Kun äänet on laskettu, ne viedään keskusvaalilautakuntaan tarkistuslaskentaa varten, jossa ne tarkistetaan kahteen kertaan parin seuraavan vuorokauden kuluessa.

Viime presidentinvaaleissa olin lautakunnassa ja silloin havaitsin, että keskusvaalilautakunnan tuloksesta puuttui 10% äänistä.
Keskustelimme asiasta vaalilautakunnassa ja päätimme, että otan keskusvaalilautakuntaan yhteyttä ja pyydän asian selvittämistä.
Näin tein, mutta sain vastaukseksi vain sen, että 'meillä on siellä oman puolueen mies,  joten ei ole syytä huoleen' ja toiselle henkilölle kun soitin, niin hän vastasi, että 'me sitten vaan ihmettelemme asiaa täällä'.

Kukaan ei ollut asiasta kiinnostunut. Me vaalilautakunnan jäsenet olimme täysin tyrmistyneitä tästä ylimielisyydestä, vanhin oli lähellä saada sydänkohtauksen.

Meitä oli vaalilautakunnassa yli 10 henkilöä, kaikilla korkeakoulututkinto ja olimme laskeneet äänet kolmella eri tavalla kolmeen kertaan.

Sellainen sallittu ero vaalilautakunnan ja keskusvaalilautakunnan tuloksissa on siinä 0.5 % luokkaa.
Nyt ero oli 10 % ja asia sivuutettiin olankohautuksella. Noin suurella erolla voi olla merkitystä vaalin lopputuloksen kannalta (puuttuvista äänistä suurin osuus oli hävinneen ehdokkaan).

Tämän tapauksen jälkeen en ole enää vaalilautakuntatyöhön osallistunut, koska äänestäjien tahdon halveksunta on pöyristyttävää.

Tämähän on paha juttu. Asiasta kannattaisi nostaa isompi meteli.

Kristiina

Kiinnostavaa, mutta ei yllätä. Sen verran outoja piirteitä viime presidentinvaaleissa oli.

kaksinaismoralismirules!

Tälläisistä asioista pitäisi aina tehdä rikosilmoitus jos toimenpiteisiin ei olla ryhdytty tai selvää tyydyttävää syytä löydety ja välittömästi senjälkeen informoida lehdistölle. Jos 5-6 lautakunna jäsentä sanoo samaa asiaa poliisille niin se asia ei pysähdy enään poliisiin.

Siis jos me olemme demokratia mikä asia on sanavapauksineen nyt aikalailla kyllä mietityttänyt. Itsellänikin olisi ollut paikka auki moisiin hommiin , mutta ei kiinnostanut kun tiesin kuntani poliitikkojen olevan umpirehellisiä(tälläisissä asioissa .... sen yhden mokan jälkeen).  Ainoa kunta jossa kaikkien puolueiden ehdokkaita lipsahti yhteislistan alle. Kommarit ja kokkarit olivat sulassa sovussa saman katon alla ja se vihulainen oli muualla. Tiettävästi ainoan julkisen varoituksen saanut(saikohan jopa määräaikaiset potkut) oli tämä SKDL:n ehdokas.

Necro

Onko tämä tapaus siis todella jo kuopattu. Eikö tällaisesta pitäisi tehdä tutkintapyyntö tms. Vai onko tehty?
"Maailmassa monta on ihmeellistä aasia"

Sivusta seuraaja